Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18306 příspěvků (zobrazeno 8051 až 8100) od 04.01.2015 do 17.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
12:33:28
26.12.2019
palinator
Prosím pěkně - nějakej tip na W5W žárovky? Jde mi o životnost. Nechce se mi furt tahat xenony ven. Pokud by bylo světlo v nějakým studenějším odstínu, bylo by to výhodou, ale nemusej to bejt zas nějaký tuzerský supermodrý, na kterejch je to vidět na první pohled i u zhaslejch světel.
20:05:57
24.12.2019
suri
-> SO545: ja už nie , to bola mladícka nerozvážnosť ešte
15:06:00
24.12.2019
SO545
-> suri 24.12.19 14:28:54: ja lejem spustu penaozi do staych aut a ty do novych...

u mna je nove /od 2000 hore/ auto jedine provozka....ale aj tu sa snazim mat v poriadku...
14:28:54
24.12.2019
suri
-> SO545: tak bol to TOUR v holobyte

a má to postupne



väčšie zadné brzdy , kožený paket , spešl poťahy sedačiek , 4x výhrev , 8x senzory , Bolero , soundsystem , HF sadu , za tatru odhlučnenia , svetielka vo dverách z Karoq , 4x okná , 6x airbag , sklápacie zrkadlá , stmievacie všetky tri , 16ky na leto a miliardu vecí čo ma už nenapadne ako stropné svetielka a isté prvky zo starších modelov ... olej menený najprv po 2000km , potom vždy max po 12-14tis km a jeden rok , posledná výmena v júli , odvtedy prejdené 500km ... pred rokom takto po vianociach komplet rozvod - remene , kladky , kladka plocheho remena aj remen , a komplet chladiaca , na jar nove brzdy komplet , nove zimne gumy polaris 5 na nových nalakovanych plechoch , nove letne conti sport2 na hlinikoch a kopa ineho ... pekne auto celkom este
11:48:21
24.12.2019
SO545
-> suri 24.12.19 10:10:43: cize sa inovovalo ??? neskutcne ma tesi ked u nas skladak objednava diely na auto podla etky ...a je nanom tak trochu ina zastavba1
10:10:43
24.12.2019
suri
-> SO545: to veterán nebude , je to taký bastl že sa to bojím aj niekomu predať , lebo už len pri výmene zadných brzd narazí na problém :D o interiéri a elektrike nehovorím ... a je tam dobrý aj keď odsudzovaný 1,4 16V
10:08:04
24.12.2019
SO545
-> suri 24.12.19 09:43:56: ako veteran to neplanujes...tak predat.
09:43:56
24.12.2019
suri
-> SO545: no už len na jar , a s tou mojou Oct neviem čo , za tento rok som na tom nikde nebol ani ... a do budúcna to vyzerá podobne
09:42:27
24.12.2019
SO545
-> suri 24.12.19 09:39:14: tak tam aj hodnota je niekde inde...alebo skoro nikde... ako pises osekat a ked najdes plech ktory pojde vyklepat a zachranit tak budes mat stastie...drzim palce.
09:39:14
24.12.2019
suri
-> SO545: Prah je na druhej Oct , tá havarijku nemá , akosi ju nechceli ani uzavrieť kedže to v čase kúpe malo 351000km :D tam treba na jar zhodiť nárazník a riešiť obidva zadné blatníky pod ním , kým tam nie je diera , prah najprv osekám z gitu či sa nedá zachrániť
09:37:42
24.12.2019
SO545
-> suri 24.12.19 09:29:21: ak mas poistku daj si vymenit prah co ta stve a zrus ju....tych 8% co odvedu statu zato stoji...
09:29:21
24.12.2019
suri
-> Milan 136: to viem , len ty máš predsa aj trošku inú poisntú hodnotu ako ja ... premýšlam nad tým no ... za posledný rok najazdené 1000km ... cena auta 5tis eur , či sa mi to opaltí platiť ďalej
08:41:13
24.12.2019
Milan 136
-> suri 24.12.19 07:51:25: Mám. A byl jsem za něj moc rád 3
07:51:25
24.12.2019
suri
-> Milan 136: Otázka na teba aj ostatných .. Ty máš havarijnú poistku na Octe ? Mne prišlo bezdôvodné zvýšenie o daň /8%/ z poistenia tak rozmýšľam že je čas to zrušiť
17:56:40
23.12.2019
palinator
-> StepaNoFUN:

www.kaps-transmissions.co m/news-kaps/newtonmetry_ne jsou_kilowatty_dil_treti-1 000.html



Vidět je to na případu toho Lanceru. Výkon konstantní mezi 3300-5500 ot./min. a proto je téměř jedno, že budeš mít daleko širší skoky jednotlivejch kvaltů - můžeš si dovolit o stupeň "menší" převodovku. Protože výkon je ta klíčová veličina, která po přepočtu přes kvalty uvádí vozidlo do pohybu. Můžeš mít pomaloběžnej diesel s obrovským krouťákem, ale tim, že bude v nízkejch otáčkách, tak ti přepočtem přes kvalty (převodovka hodně rychlá) vyjde malej moment na kolo a pohon tak bude línej.

Samozřejmě hrát roli ve výsledku bude i charakteristika ztrátového výkonu v pohonu a setrvačnost. U těžkýho dieselu někdy zabere rozběh do otáček víc energie, než je potřeba pro samotnej rozjezd vozidla - viz náš dobře známý Zetor 25, kterej má setrvák snad z lodě, protože trvá dlouhejch několik vteřin, než se motor s plnou dávkou nafty roztočí do jmenovitejch otáček. Je pravda, že pak ten setrvák klidně svou setrvačností dokáže vyrvat ze země pařez, aniž by se motor zastavil. 3
17:04:32
23.12.2019
StepaNoFUN
-> palinator 23.12.19 16:38:34: Za hranici max. kroutaku a blbe odstupnovana prevodovka?
16:38:34
23.12.2019
palinator
-> Alenka 23.12.19 15:00:47:

"Když si člověk vypočítá krouťák na kole na jednotlivé kvalty, tak to kolikrát podřadí do tak vysokých otáček, že vzhledem k průběhu Nm motoru to má s nižším kvaltem na kole míň Nm než na vyšší kvalt při nižšších otáčkách"

To by muselo znamenat, že to podřadí až daleko za hranici maximálního výkonu ne?
16:23:53
23.12.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2 23.12.19 14:54:35: To že převodovka řadí idiotsky fakt není dané motorem. I s malorážkou může automat fungovat v pohodě.
15:38:07
23.12.2019
suri
-> Alenka: táto suchá 7 mi príde ešte celkom fajn ale mokré 6 katastrofa , či v 3,6, či v nafte
15:00:47
23.12.2019
Alenka
-> suri: DSG když je někdo shnilej řadit, tak proč ne, ale v sérii se s tim fakt nedá jezdit.



Viz jak říkáš, podřazování na kick down - to nedává smysl ani subjektivně ani objektivně.

Když si člověk vypočítá krouťák na kole na jednotlivé kvalty, tak to kolikrát podřadí do tak vysokých otáček, že vzhledem k průběhu Nm motoru to má s nižším kvaltem na kole míň Nm než na vyšší kvalt při nižšších otáčkách, takže v konečném důsledku to míň zatáhne a ještě se ztratí čas řazením na vyšší kvalt.



O tom, že řidič to subjektivně vnímá jako jeden velký clusterfuck, ani nemluvím.



-> saskyn2: jakou má za motorizaci v tom Scoutu?

Mám zkušenost s 1.0tsi a 1.8 + 2.0tsi a přijde mi to všechno na jedno brdo.
14:54:35
23.12.2019
saskyn2
-> Nwkt: Tak v těhle malorážkách je to dané hlavně motorem, ne převodovkou, navíc je tam suchá DQ200, ty jsou všeobecně peklo. Ale klasický 1.8tsi s tím funguje fakt dobře.
14:48:00
23.12.2019
Nwkt
-> saskyn2: Zkus to v Rapidu, 1,0 nebo 1,2 to je přesně co popisuje ....
14:31:28
23.12.2019
saskyn2
-> Alenka: To asi jezdíš v něčem divným, já jsem vždycky v šoku z těch nových dsg jak to strašně rychle reaguje oproti mému veteránu. Konkrétně moje pani má trojkovou skautku a nerad to říkám, ale oproti mému passatu je to nebe a dudy.
14:28:18
23.12.2019
suri
-> Alenka: tak DSG je samo o sebe hovadina , ale tu to tak bolo a tak sa to kúpillo ... zvyknúť sa na to dá a aspoň to neduní pri tých 1200otáčkach



skôr sa čudujem , tu pod plynom v 80 to dá vždy štvorku , pritom tá blbá 3,6 Superb dával trojku , prípadne okolo 65-70 aj dvojku čo znamenalo len to že ťa najprv zabrzdilo dozadu , skočilo k obmedzovaču , dalo trojku a zrýchľovalo ... jedine motor zachránil kiksy tej prevodovky
14:13:13
23.12.2019
Alenka
To chce pošolíchat SW 1



Se divím, že lidi ty sériové DSG tak v klidu snáší.

Vždy když jedu v nějakém novém TSI, tak rostu z toho jak mi to tam v šedesáti naskládá šestku, motor točí 1200 a jakmile potřebuju trochu zrychlit, tak se po přidání plynu dvě vteřiny nic neděje, najednou zběsile podřadí o dva kvalty a já málem najedu do kufru auta předemnou.



A "S" je to samé ale na opačnou stranu.

To je zas jak když řídí ženská s čerstvým řidičákem, co se bojí řadit 3
11:07:40
23.12.2019
suri
-> Jumbo: ja mám jedno DSG ale 1,8TSI a tam tie nízke otáčky nepoznať na chode motora takže mi to nevadí
upraveno 1x, naposled 23.12.2019 11:07:54
09:03:56
23.12.2019
Jumbo
-> suri: no ja s tim nejezdim...
08:48:29
23.12.2019
suri
-> Jumbo: to si sám naučíš kolenovrtskou jazdou
08:36:54
23.12.2019
Jumbo
-> suri: nechcu aby si sedalo, ted radi lip... 3 Konecne tam nehaze 5ku na 50ce, ale az na 55...
08:24:30
23.12.2019
Milan 136
-> Jumbo 22.12.19 21:39:18: Je možný, že se vymazaly adaptační hodnoty. I na motoru.
08:15:29
23.12.2019
suri
-> Jumbo: to si sadne
21:39:18
22.12.2019
Jumbo
Je mozne ze po odpojeni baterky radi DSG jinak, nebo si jenom neco namlouvam?
21:56:30
21.12.2019
Milan 136
-> Nwkt 21.12.19 21:50:07: Je, nejde vymazat! 3
21:50:07
21.12.2019
Nwkt
-> Jumbo: No ona to není závada 3
17:11:35
21.12.2019
Milan 136
-> Jumbo 21.12.19 16:53:32: Však jo, stačí se s tím rozjet, zatočit a je to.
16:53:32
21.12.2019
Jumbo
-> Milan 136: po rozjeti se ta zavada sama opravila a bylo to v pohode, ted s nimpojedeme, tak uvidim, jestli se rozne zase...
14:36:21
21.12.2019
Milan 136
-> Jumbo 21.12.19 14:00:37: Musí se nastavit G85. To je běžné po odpojení aku. Je to lehce opravitelný ne?
14:04:27
21.12.2019
suri
-> Jumbo: klasika , posledne som riešil kompletne vyhorený ebox ...



alebo topka závada je totálne zhnitá redukcia na ťažnom plná vody a vyskratované cany s takými chybami čo som ešte nevidel ...
14:00:37
21.12.2019
Jumbo
Diky moc, nakonec to bylo uplne v pohode, jen po nastartovani svitila zavada ESP, ktera se po roztoceni kol sama "opravila" a vse se zda ok...



Jinak si myslim, ze to bylo za minutu dvanact...
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jumbo vložen 21.12.2019 14:00:37
10:00:54
21.12.2019
suri
-> Milan 136: treba mi tú mechatroniku najprv
09:28:10
21.12.2019
Milan 136
-> suri 21.12.19 09:20:38: Ty pravý většinou zlobí no.
09:20:38
21.12.2019
suri
-> Milan 136: tam je problém len tá pravá nie? ľavú som asi ešte nemenil ani neriešil nikdy ... ale stačí ten motorček rozobrať , vyčistiť a riadne namazať a funguje to ... inak to blbne ako na všetkých že sa okno samé vracia alebo ich dáš vyťahovať a vypneš kľúč a vráti sa dole ...



mal by som to pozrieť aj namazať sťahovačku na tejto bielej niekedy na jar
23:58:55
20.12.2019
saskyn2
-> Milan 136 20.12.19 22:59:05: Tak to beru jako samozřejmost.

-> venni 20.12.19 23:05:37: Jo jasně, ale ono to většinou bývá podobný, max spodní světýlko, osvětlení v zrcátku nebo sklopný zrcátko, zadní okno, jinak je ta výbava vesměs u všech stejná. Pak když se to prohazuje mezi různýma autama tak se v přizpůsobení dělá dojezd-podle velikosti okna
23:07:18
20.12.2019
Nwkt
-> venni: Jistě, podle výbavy konkrétního kusu auta. Teoreticky to stejný bejt může, ale vždycky lepší projít a přenastavit
23:05:37
20.12.2019
venni
-> saskyn2 20.12.19 22:50:54: to se musí kódovat když se dodrží stejný číslo dílu včetně písmene na konci a ikdyž je tam stejný SW i HW??

Sorry to bylo na Milana...
upraveno 1x, naposled 20.12.2019 23:06:13
23:01:07
20.12.2019
venni
-> saskyn2 20.12.19 22:50:54: jasně bylo myšleno jednotky.Tohle se nejlíp prodává lidem co se v tom vyznaj a už rovnou ví co je tam popřípadě za náhradu.Bohužel občas neví ani autorizák.
22:59:05
20.12.2019
Milan 136
-> saskyn2 20.12.19 22:50:54: A hlavně nakódovat. Minule přijel expert, že vyměnil z vrakáče PP na O2 fl a že mu nechodí zadní sklo a že se v tom hrabe už dva dny. Tak jsem mu to nakódoval a bylo opraveno 1
22:50:54
20.12.2019
saskyn2
-> venni: Motorky jsou stejný, jenom přecvakneš jednotku, jednotek je víc druhů no, ale když clověk ví, tak se to dá různě nahrazovat, max můžeš dát místo základu, opačně ne-neumělo by to přísvit/sklápění zrcátka, nový a starý jsou taky většinou prohodit jen se musí dodržet can/lin verze.
22:30:57
20.12.2019
venni
-> Milan 136 20.12.19 21:59:34: přesně,mam jich na vrakáči x,ale vždycky lidi schání ten co nemam,stejně jako motůrky na stahovačky OII,B6,touran atd atd tam je snad 20milionů druhů 3
21:59:34
20.12.2019
Milan 136
Zbytečný měnit. Spousta pozic v něm je volná. Fakt stačí přehodit ty piny pojistky od vedle. Jinak typů eboxu je asi milion1
Extreme Tyres