skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
Študujte. Nie je to nič zložité nastaviť, len sa k tomu musí človek "vohnout".
tu som 

-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 11.07.14 08:51:46: to už si přesně nepamatuju a nastudováno z manuálu nemám 

Já to všechno umím nastavit, jen si to takhle z hlavy nepamatuju
Každopádně při plném otevření klapky 1. stupně to má na konci pootevírat přívěru. Je to proto, aby se to nepřechastávalo, když nějakej trotl dá plnej kotel na studenym motoru. Jinak v ohřátém stavu musí mít ten mechanismus trochu vůli, nesmí se o sebe nic opírat, dá se to všelijak ohýbat a ladit...
Na nastavení volnoběhu je jednak dole v rohu šroubek, co reguluje množství směsi, co se přisává pod klapku. Pak je tam klasicky doraz 1. klapky na nastavení otáček.

Každopádně při plném otevření klapky 1. stupně to má na konci pootevírat přívěru. Je to proto, aby se to nepřechastávalo, když nějakej trotl dá plnej kotel na studenym motoru. Jinak v ohřátém stavu musí mít ten mechanismus trochu vůli, nesmí se o sebe nic opírat, dá se to všelijak ohýbat a ladit...
Na nastavení volnoběhu je jednak dole v rohu šroubek, co reguluje množství směsi, co se přisává pod klapku. Pak je tam klasicky doraz 1. klapky na nastavení otáček.
-> Klubko_: na nastavení volnoběhu je tam ještě jinej bazmekoid ne?
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 11.07.14 07:18:39: kde je minno
no, řekl bych, že při motoru zahřátym na provozní teplotu musí bimetal nastavit tu zubatou vačku tak, aby šroubek dosedal na nejnižší pozici a tam nastavit volnoběh. Další stavy zařídí bimetal.

no, řekl bych, že při motoru zahřátym na provozní teplotu musí bimetal nastavit tu zubatou vačku tak, aby šroubek dosedal na nejnižší pozici a tam nastavit volnoběh. Další stavy zařídí bimetal.
při ťuknutí o plyn padaly,, a kde je minno, ten to určitě ví jak se to má správně chovat
-> Peťa Klíč: Někdo pootáčel s celým vyhrívaným tělesem ovládající přivěru (je uvnitř bimetal) a to stačí na celý rozhašení - přiznám se že i já to kdysi zkoušel a nepoznačil si ryskou polohu.. Potom to dělá tyhle stavy a motor má vysoký otáčky a nechce klesnout (ani při ťuknutí o plyn nespadnou ??)
-> MVM: nevrtal bych se v tom, kdyby fungoval jak má ,, ale pamatuju si jak byl zvýšenej volnoběh i při plně zahřátym motoru a pamatuju si jak to žralo devítku na tom favoritu



-> Klubko_: Je to tak .. třeba najdu někde schéma s jednotlivýma polohama
-> Peťa Klíč: na začátek asi budem muset definovat co je otevřenej sytič a co aktivovanej sytič.
Aktivovanej je přivřená hurní klapka.
Takže když bude fakt kosa, tak horní klapka sytiče bude úplně nebo téměř zavřená a šroubek se bude opírat o nejvyšší stupeň na vačce, čímž bude mírně oteřená klapka 1. komory.
Při deaktivovanym sytiči - úplně otevřená horní klapka, šroubek by se asi neměl opírat o vačku. To teď přesně nevím nebo o nejnižší stupeň a tím se šteluje volnoběh...asi už si to přesně nepamatuju, ale tak nějak to je
-> MVM 10.07.14 22:27:09:
jo, tak nějak jsem s LEKRem taky skončil 
Aktivovanej je přivřená hurní klapka.
Takže když bude fakt kosa, tak horní klapka sytiče bude úplně nebo téměř zavřená a šroubek se bude opírat o nejvyšší stupeň na vačce, čímž bude mírně oteřená klapka 1. komory.
Při deaktivovanym sytiči - úplně otevřená horní klapka, šroubek by se asi neměl opírat o vačku. To teď přesně nevím nebo o nejnižší stupeň a tím se šteluje volnoběh...asi už si to přesně nepamatuju, ale tak nějak to je

-> MVM 10.07.14 22:27:09:



"Pane doktore Vy jste se v tom zase vrtal" Pierburgy a později Lekry fungovaly nejlíp než se do nich začalo šťourat a točit.. Nejvíc tomu pomohli následně zavedený slavný emisní kontroly a bylo neštěstí na světě ... 

tak jsem začal obdivovat lekra
jak je to s tím sytičem? je tam krásná stupňovaná vačka, to je bezva, ale při plně otevřenym sytiči se má doraz opírat o ten úplně největší výstupek nebo ne-e?
a při plně zavřeném sytiči má pružinka ovládání vzduchové přívěry tendenci ten sytič zase otvírat -- šroubek dorazu se opírá o první schod a škrtící klapka je mírně pootevřena
a zjistil jsem že nějak nerozumim té aktivaci sytiče sešlápnutím plynu -- pákování kope do toho hejblete ale s tendencí sytič zavřít, než otevřít
jak je to s tím sytičem? je tam krásná stupňovaná vačka, to je bezva, ale při plně otevřenym sytiči se má doraz opírat o ten úplně největší výstupek nebo ne-e?
a při plně zavřeném sytiči má pružinka ovládání vzduchové přívěry tendenci ten sytič zase otvírat -- šroubek dorazu se opírá o první schod a škrtící klapka je mírně pootevřena
a zjistil jsem že nějak nerozumim té aktivaci sytiče sešlápnutím plynu -- pákování kope do toho hejblete ale s tendencí sytič zavřít, než otevřít
-> Klubko_: (navíc se nechystám nechávat ovládací páčku z lekra -- to je přeci naprostá blbost)
-> Klubko_: jasne, šak lanek stihnu koupit šedesát než pude motor zpátky do auta
jenom prostě sem mohl mít lanko už dávno, když si vzpomenu kolikrát jsem jel bez plynovýho pedálu s plynem "napevno" prostřednictvím nějakýho uvázání táhla

-> Peťa Klíč: k LEKRu se dává lanko, protože má ovládací páčku zahnutou. Což se strune nelibi.
-> minno: co kulíš voči ty bandasko 

-> Peťa Klíč: 

-> stepan: že mě to nenapadlo už u sedru
-> Peťa Klíč: Nepraskne a dá se víc ohnout.
-> Kadelus 02.07.14 12:13:47: Nevím jak je to řešený u SEDRu ale u Webra je to hranatý těsnění léty rozmačkanej O-kroužek 

to lanko má nějaký význam nebo je to jenom machrovinka? (odolnost ??)
Áha .... všem
Jo - povedlo se mi ztratit z "rozprašovače?" takový to oblo-hranatý těsněníčko . Dá se to někde sehnat?

Jo - povedlo se mi ztratit z "rozprašovače?" takový to oblo-hranatý těsněníčko . Dá se to někde sehnat?
-> minno: Jo, to sem zapomněl napsat, já to mám přes kladku, ale musel sem pedál rozbrousit ve sváru a víc ho postavit.
-> Kadelus: alebo páku zo sedra
-> Kadelus: ja som mal lanko aj na sedri :)
Inak na lekri je viac možností ako to spraviť. Musíš ale rátať s tým, že u pôvodnej kladky je väčšia dráha otvorenia klapky pri použití sériového plynového pedálu, inak povedané pri plnom plyne nebude naplno otvorená klapka -> treba to prepákovať, aby to chodilo naplno.
Ja som kladku odrezal preč a nahradil som ju pridaním upravenej páčky zo SEDRa - treba prepilovať hrany otvora pre osku o 180st., pretože LEKR to má opačne a prípadne odrezať zbytočný koniec páčky.
Takto:
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
+ som si vyrobil medzikus z plechu na uchytenie bowdenu - aby bol bowden pekne v horizontálnej polohe ako u SEDRa ( minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR ).
Aj tak som ale aj s takoutou úpravou musel odrezať doraz na plynovom pedáli, aby sa klapka otvárala naplno pri plnom plyne (asi mám veľa kobercov na podlahe :D)
Inak na lekri je viac možností ako to spraviť. Musíš ale rátať s tým, že u pôvodnej kladky je väčšia dráha otvorenia klapky pri použití sériového plynového pedálu, inak povedané pri plnom plyne nebude naplno otvorená klapka -> treba to prepákovať, aby to chodilo naplno.
Ja som kladku odrezal preč a nahradil som ju pridaním upravenej páčky zo SEDRa - treba prepilovať hrany otvora pre osku o 180st., pretože LEKR to má opačne a prípadne odrezať zbytočný koniec páčky.
Takto:
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
+ som si vyrobil medzikus z plechu na uchytenie bowdenu - aby bol bowden pekne v horizontálnej polohe ako u SEDRa ( minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR ).
Aj tak som ale aj s takoutou úpravou musel odrezať doraz na plynovom pedáli, aby sa klapka otvárala naplno pri plnom plyne (asi mám veľa kobercov na podlahe :D)
-> Kadelus: Já to mám ovládaný normálně přes tu kladku, jenom struna vyměněná za lanko a funguje to.
Klucííí - právě mám na ponku lekr + sání a chci ho vetknout do 136 rapida. A koukám že tam máte místo struny lanko /minno - fotky na rajčeti/ to budu muset mněnit strunu za lanko?A z čeho je ta páka ovládání /ta co se mřimontuje po uříznutí té vačky z plastu na lekru....)?
no tak já to zkusim koupit někde, ale nevim kdy, budu si muset vyječet nějaký půlvolno
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 29.06.14 22:02:35: Ta dvoudílná podložka jde normálně koupit. Z tý jednodílný by to asi šlo taky, ale bude to takový horší.
-> Peťa Klíč: tak si pohľadaj PDF (www.uloz.to/hledej?q=favo
rit+...
Tá "hranatá" klapka je prívera sytiča.
Jednodielnu podložku som ešte nemal v ruke. Prilož ju k 742 saniu a ak ti tam výjde vyvŕtať diery tam kam treba, tak ju použi. Obecne je ale lepšie použiť tú dvojdielnu.
Tá "hranatá" klapka je prívera sytiča.
Jednodielnu podložku som ešte nemal v ruke. Prilož ju k 742 saniu a ak ti tam výjde vyvŕtať diery tam kam treba, tak ju použi. Obecne je ale lepšie použiť tú dvojdielnu.
-> minno: z tý jednodílný podložky mysliš to pude?
-> minno: andrta k favoritu jsem myslim daroval onďovi
no já jsem koukal a nahoře (pod filtrboxem) je jakási hranatá klapka pod takýms jakýms čímsi co nad to vede


no já jsem koukal a nahoře (pod filtrboxem) je jakási hranatá klapka pod takýms jakýms čímsi co nad to vede

-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 29.06.14 21:43:17: myslíš príveru sytiča? Tá funguje tak...no ehm, je to tak na 3 strany popis funkcie tej prívery, naštuduj si to radšej v knihe Škoda Favorit od Andrta, je tam niekoľkostranový manuál k celému LEKRu.
-> Peťa Klíč: mal som motor komplet fa 136 aj zo zapalovanim a karbecom LEKR v rapide a kvoli legalite som vyskladal 130 5kanal a dal sedr karbec a sklamanie velke nastalo nech zoštelujem ako chcem predstih strobom , karbec ......ale neni to ako LEKR alebo PIERBURG :/
-> LUKAS: a proč jsi to udělal? 

prešiel som od LEKR-a v rapide opat na SEDR 22/24 (130) a som sklamany hlavne čo sa tyka pružnosti motora za studena ..šklbanie atd...

sem koukal na lekra a zjistil jsem že má podložku jednodílnou ,, ale upravit to pude ne?
p.s. jak funguje ta klapka divná nahoře pod tím čímsi ?
p.s. jak funguje ta klapka divná nahoře pod tím čímsi ?

-> minno, Peťa Klíč: 

přesně tak!
-> Klubko_: to bude potom ono. So 742.136 saním to tam ide v pohode dostať (img2.rajce.idnes.cz/d0203
/.../94.jpg?ver=2)
-> minno: hmmm, já měl favorití sání a podložku pro vyrovnání. To bude ono, proč jsem musel upravovat filtrbox, abych to tam dostal. No už je to pár let, co jsem to tak měl, tak už si detaily nepamatuju 

-> Klubko_: načo vršok znižovať? To vôbec nie je treba.
-> Jarinko:


