-> minno: p.s. říkáš že ta voda k sytiči není nutná? protože nechci dělat další dirku do sání, protože pravděpodobně nakonec to pude zpátky na upravenej sedr -- a pokud by se šlo do úpravy lekru tak bych to dodělal
a nedal by se ten sytič dát "do série" se sáním?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
-> minno: ok, tak já to zkusím zastavět no ,,
asi to udělám podle Tvých fotek (však jsem ti říkal že seš GURU) ,, nemáš prosíííím výrobní výkres tý tvojí podložky? žebych si poslal objednávku na výrobu :))
asi to udělám podle Tvých fotek (však jsem ti říkal že seš GURU) ,, nemáš prosíííím výrobní výkres tý tvojí podložky? žebych si poslal objednávku na výrobu :))
-> Peťa Klíč: Je to normálne u neohriatého motora. To je práve ten zvýšený voľnobeh, pokiaľ je to studené. Ak to robí aj u plne ohriatého motora, tak je to zle nastavené, je tam taký jeden šrób, ktorým sa to nastavuje.
no já mám ruční sytič docela rád
ale mít ho nemusim -- ( a co pak s tou páčkou?
no pokud si vzpomínám na toho favorita, ze keryho to mám - tak startoval hezky, jedil hezky, a dycky ale volnoběh spadl třeba na 1100 a po prošlápnutí plynu teprve si sedl na 700 ,, to je normální? nebo ,,,, ??? něco špatně?



no pokud si vzpomínám na toho favorita, ze keryho to mám - tak startoval hezky, jedil hezky, a dycky ale volnoběh spadl třeba na 1100 a po prošlápnutí plynu teprve si sedl na 700 ,, to je normální? nebo ,,,, ??? něco špatně?
-> minno: oska plavaku by mala byt v smere jazdy ( tj. ako je to na SEDR) ako to je aj na LEKRi na favorite a prave kvoli tomu je SEDR otoceny o 180° na TAZ 1203/1500, ale ako pises je odskusane dlhodobo ze LEKRu to otocenie vobec nevadi, myslim si ze je to malým objemom plavakovky a teda nieje tak nachylny ten karbec na odlievanie a funguje uplne normalne
a zmysel prerobenia automatiky na manual je iba ten ze sa im ten sytcic a cely mechanizmus zda velmi zlozity ( voci SEDRu aj je
) a nechapu tomu , lenze tym sa pride o dost velku vyhodu toho karburatora
a zmysel prerobenia automatiky na manual je iba ten ze sa im ten sytcic a cely mechanizmus zda velmi zlozity ( voci SEDRu aj je

-> Peťa Klíč: ešte k tomu otočenému karburátoru: lekr nemám úplne dokonale naštudovaný, ale sú tam všelijaké obohacovače na prvom aj druhom stupni, takže aj toto je taká automatika.
-> Peťa Klíč: S lekrom a smerom jazdy je to tak, ako som už písal
A čiže je to tomu karburátoru šuma fuk, že je otočený o 90 st. oproti favoritu. Motor s ním funguje úplne normálne a nie je problém s odlievaním / prelievaním. Dokonca u LEKRa výšku hladiny plavákovej komory vôbec netreba riešiť - je konštantná, nedá sa nastavovať, čiže hladina je furt nastavená dobre
No a ak chceš riešiť ručný sytič len dočasne a to preto, že nemáš kam ako narýchlo pripojiť vodu k sytiču, tak to na dočasne ručný sytič rovno zabudni, pretože ten sytič funguje aj bez vody, bimetalová pružina je vyhrievaná aj elektrickou špirálou a zároveň sa to tak či tak ohreje na prevádzkovú teplotu od celého karburátora od tepla z motora. Voda k sytiču je len taký luxusný doplnok pre náročných
No a ručný sytič je aj preto blbosť, lebo: 1. je to zbytočne otravné, 2. automatika tam má dve funkcie: obohatenie zmesi pri štarte motora a krátko po naštartovaní (úplné vypnutie je už pri cca 60 st. teploty) + druhá funkcia je udržiavanie zvýšených otáčok voľnobehu až do plného ohriatia motora (už bez sytiča) - tzn. že motor s vypnutým sytičom na voľnobehu netrápiš zbytočne pri 400 otáčkach, ale si to udržiava cca 1000 otáčok až do plného ohriatia. Ručným sytičom o toto pekné plynulé ovládanie zbytočne prichádzaš.


No a ak chceš riešiť ručný sytič len dočasne a to preto, že nemáš kam ako narýchlo pripojiť vodu k sytiču, tak to na dočasne ručný sytič rovno zabudni, pretože ten sytič funguje aj bez vody, bimetalová pružina je vyhrievaná aj elektrickou špirálou a zároveň sa to tak či tak ohreje na prevádzkovú teplotu od celého karburátora od tepla z motora. Voda k sytiču je len taký luxusný doplnok pre náročných

-> Klubko_: no a jakto? jak říkám nemám ho v ruce ,, sedr je postavenej tak, aby při jízdě do kopce byla bohatší směs, tak jak to řeší LEKR?
-> Peťa Klíč: lekrovi je jedno, jak jede. Ten sytič prostě funguje sám a spolehlivě, takže řešit ruční mi příjde zbytečnej.
-> minno: no vida, guru je tu : )) tak jak je to s lekrem a směrem jízdy? a proč je ruční sytič hovadina? právě o tom uvažuju jako o dočasným řešení ,,,
-> Peťa Klíč: LEKRu opačný "smer jazdy" nevadí a funguje to normálne aj do prudkého kopca. A ručný sytič u LEKRa je hovadina. Tam ten sytič funguje na úplne inom princípe ako u SEDRa. Ak chceš bližšie info, tak upresním.
a ruční sytič bych tam viděl radši ,, bohužel teď nemám LEKRa u sebe, je v druhý garáži 50 km daleko 

a ještě taková pi**vina, všici řešíte sklon LEKRu a už se někdo zamyslel i nad směrem jízdy? však ten karb bude najednou otočenej o 90° a poněkud nebude správně fungovat obohacování při jízdě do kopce ,,
-> Peťa Klíč: Moje chyba. 

-> Jarinko: Promiň zas tolik tomu nerozumím, mohl bys mi to vysvětlit nějak polopaticky prosím pěkně?
-> ochoda: co? já mluvim o sedru,, když si ho postavím sytičem k sobě, tak na levý straně vzadu je jakási komůrka, do ní vede cosi na pérku a při zavřenym plynu je to zavřený 

-> ochoda: Aj tak pení ihlový ventil, ten tam je podobný ako na sedr
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 12.06.14 20:17:04: Teď myslíš jak je u karbece ta nádržka co je do ní přívod benzínu, odtok a pak jakože přepad? Nijak, vyhodit a na hulváta připojit hadičku benzinu rovnou na karbec. Jezdil sem to tak a nezdálo se že by bylo něco blbě a dokonce mi to tu někdo možná i radil.
-> Peťa Klíč:
Jo, jako u všech EDSR a SEDRů
Jo, jako u všech EDSR a SEDRů

-> minno: -> Discovera: Díky moc. Po Běšinách začnu laborovat. Jeden LEKR/Pierburg mě vyjde na 25,- tak složim jeden z pěknejch dílů, vyzkoušim a nakonec pošlu k šediváčkovi na dokončení, když už sem mu slíbil práci.
-> Bukaj: to by splňovalo ,, a na co je to hejble navíc zboku na tý pružince blokovaný plynem? odvzdušenění plovákovky ?? 

-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 14.06.14 12:27:09: Obojí je v pořádku - až budeš mít na osičce všechna "hejblata", tak klapku nepustí dál, než do kolmé polohy.
A klapky v otevřeném stavu musí mít axiální vůli - nejsou totiž kulaté, ale eliptické
Osičky nesmí mít vůli radiální...
A klapky v otevřeném stavu musí mít axiální vůli - nejsou totiž kulaté, ale eliptické

Osičky nesmí mít vůli radiální...
-> dragon_cb_cz: pardon, akcelerační pumpu, vynechal mi závit když jsem to psal



-> Peťa Klíč: Co má společného vačka ovládající AC pumpu s karburátorem? Nepleteš si takhle náhodou AC pumpu s akcelerační pumpičkou?
+ obě klapky mají vůli >> ratrtají sem a tam po ose -- cca o 0.8mm okometrický odhad
šel uskladnit protože se s ním auto divně chovalo, lepší momentálně nemám - na autě jezdí přetryskovaný cosi z nějaký ještěrky -- a investovat se bude do karbecu teprve se zástavbou 1.4 >> takže zatím chci pro 136ku něco splácat, co bude schopné provozu -- a na něčem se naučit co všecko se dá dělat s karbecem krom základních věcí
šel uskladnit protože se s ním auto divně chovalo, lepší momentálně nemám - na autě jezdí přetryskovaný cosi z nějaký ještěrky -- a investovat se bude do karbecu teprve se zástavbou 1.4 >> takže zatím chci pro 136ku něco splácat, co bude schopné provozu -- a na něčem se naučit co všecko se dá dělat s karbecem krom základních věcí
sem si vzal teď do pacek torzo sedru ze 135ky žebych se pokusil zjisti proč tolik zlobil ,,
a koukám že klapka prvního stupně je plně otevřená asi ve 4/5 "plynu" a při dalším "přidávání" se začíná zavírat na opačnou stranu -- je to normální ?? zavřené jsou obě klapky pod jakýmsi úhlem -- ne vodorovně -- u 1. stupně řekl bych +/- toli o kolik se "zavírá na opačnou stranu" ,, druhá +/- taky tk ale otevře se jen do svisla, nevyrazí na opačnou stranu
p.s. tu první komoru otevírám nadoraz až kam pustí vačka ovládající akcelerační pumpu -- je možný že po instalaci všech hejblat ji tolik otevřít nepude (?)
a koukám že klapka prvního stupně je plně otevřená asi ve 4/5 "plynu" a při dalším "přidávání" se začíná zavírat na opačnou stranu -- je to normální ?? zavřené jsou obě klapky pod jakýmsi úhlem -- ne vodorovně -- u 1. stupně řekl bych +/- toli o kolik se "zavírá na opačnou stranu" ,, druhá +/- taky tk ale otevře se jen do svisla, nevyrazí na opačnou stranu
p.s. tu první komoru otevírám nadoraz až kam pustí vačka ovládající akcelerační pumpu -- je možný že po instalaci všech hejblat ji tolik otevřít nepude (?)
-> BooCheer 12.06.14 17:57:55: Tak to ja si tiež slušne hrabnem so SEDR 105...
Ako píše Kury, s každým karbom to pôjde, ak je všetko OK...
Ako píše Kury, s každým karbom to pôjde, ak je všetko OK...
-> Kadelus: Žádnej
pokud se nebudeme bavit, kde je který vyroben (Lekr CZ a Pierburg němec). Na těle karbu je nápis Pierburg...jinak jsou stejné

-> palinator: -- žiju v tom domění, někde jsem to někdy čet -- možná dokonce tady 

-> Peťa Klíč:
Čeho je SEDR kopie?
Čeho je SEDR kopie?
-> Kadelus: lekr je něco jako sedr -- sádrovej odlitek zahraničního karburátoru 

A jakej je rozdíl mezi LEKRem a Pierburgem? Jestli je na první pohled poznat kterej je kterej když najdu inzerát "karburátor z favorita".
-> stepan: 

-> Peťa Klíč: Ventilem z forda ven z auta.
-> stepan: a jak řešíš odvětrání?



-> Peťa Klíč: Do tý trubičky na odvětrání.
mládenci, a jak to řešíte s vracečkou do nádrže?
-> minno: Já měl Lekra na 105ce a nádhera. Ten motor byl s ním živější a měl jsem samo i na stk lepší emise. Spotřeba byla taky lepší ale chce to i zápalko s favorita.
SEDR letěl do popelnice a od té doby jsem měl a mám jen LEKR...dokonce Pierburga aktuálně (a ten byl z prvního favorita, takže dodnes je "jako nový" a nepozoroval jsem žádné opotřebení....jen jsem vyměnil takové klasické drobnosti :-) ) na motoru 130 a je to nádhera. K SEDRu bych se už nevrátil....
SEDR letěl do popelnice a od té doby jsem měl a mám jen LEKR...dokonce Pierburga aktuálně (a ten byl z prvního favorita, takže dodnes je "jako nový" a nepozoroval jsem žádné opotřebení....jen jsem vyměnil takové klasické drobnosti :-) ) na motoru 130 a je to nádhera. K SEDRu bych se už nevrátil....
Jezdil jsem na favoritu sedra 20/24,na fabii sedra 22/24,tatrováka i ačkový lekr a dvojity dellorta.S každým to jelo.Lekr byl celkem dobry dole a v přechodech.Takže jak psali kluci,musi to jet s každým karburátorem,když je správně naladěný.
-> BooCheer 12.06.14 17:57:55: To nejde takhle porovnávat, s or34 mi to hrabe i na dvojku a se slikama to na jedničku sotva kvíkne..
-> Klubko_: Tak to je paráda. To v mém případě něco takového neexistuje já si nehrábnu snad ani když dám plyn na podlahu a psutím spojku :D Co tam je za motor? Typuju favorit. Sériový?
Ja mám SEDR 105 na Favo motore a vačka 254/254 a ťahá to super, ale má to problém ypri prechode z nižších otáčok do stredných...spotreba dlhšia trasa = 6l/100, kľudným štýlom
Je skoro jedno co je to za karb. jde o jeho stav a nastavení + správný výběr dif. dle motoru. Dá se tam dělat mnohem více než pouze řešit dvě hlavní trysky. Lekr je blbuvzdornější a více vydrží.
-> koště 11.06.14 22:27:06: LEKR je tak trochu "samoprispôsobovací&
quot;, sú tam obohacovače na obidvoch stupňoch, takže motor si potiahne v podstate toľko, koľko potrebuje. Na 120 motoroch malo (má) LEKR viac ľudí a pokiaľ viem, funguje im to normálne. O 105 motore s LEKRom neviem.
Presne je to o stave karburatora,mam novy SEDR z TAZu 1500,to iste ako 130-136,len to nema odpojovac,spotrebu mam okolo 6L,ale jazdim stym malo v meste.Velkym prinosom v zime je mat zapalovanie z fava ....LEKR je iste lepsi karbec,ale dobry sedr funguje tiez....moja skusenost s repasou SEDRA nie je moc dobra,tie karburatory maju malu zivotnost.Vybehane diery na oskach klapiek,krive veka a dosadacie plochy sposobuju kolisanie na volnobeh a diery v plyne,potom to ludia obohacuju ,aby to potlacili a zere to jak tank.
-> koště 11.06.14 22:27:06: ale tak to není SEDRem obecně ale stavem tvýho kusu.
Říkáš, že se sytičem to za studena jde - no od toho tam kurva je ne?
Hodně za studena pomáhá sání teplýho vzduchu od výfuku...
Říkáš, že se sytičem to za studena jde - no od toho tam kurva je ne?

Hodně za studena pomáhá sání teplýho vzduchu od výfuku...
Mě by zajímalo, jestli se dá LEKR nastavit i pro 120 nebo ještě líp pro 105 motor. SEDRa nemůžu vystát zastudena se s tim nedá ject (se sitičem jo ale...) a i za tepla je v plynu obrovskej přechod, takže rozjezdy do kopců sou taky celkem neohrabaný.
minno: díky že ses podělil o tvojí zkušennost. Cením si toho a hned jak bude chvíle času v práci tak si vypiluju redukční podložku na sání a jdu na to :)
Ono to rozumně funguje ale žere to jako prase... A nejede to podle mých očekávání. Samozřejmě nesním o tom že budu s favoritským motorem hrabat na čtverku ve 160ti ale zatím jsem teda nebyl svojí osobou svědkem toho že mi žádná zdechlá fabia s třema válcama nemůže ujet :D Kdyby to aspon trhalo asfalt tak o spotřebě neřeknu pul slova