skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr vs. Lekr
12:45:29
12.10.2014
12.10.2014
stepan
-> ochoda: Funguje to normálně.
12:43:55
12.10.2014
12.10.2014
ochoda
-> minno: To sem si myslel, ale tak na vyzkoušení by to asi použít šlo. ...a ještě k zapojení vody u stepan-a sem viděl že nemá vyhřejvaný sání, je nějakej problém pokud bych ho nevyhřejval?
21:56:59
10.10.2014
10.10.2014
minno
-> ochoda 10.10.14 20:18:16: bez vody to samozrejme funguje, ale zbytocne to potom dlho bezi na sytic.
20:18:16
10.10.2014
10.10.2014
ochoda
Jedna technická, někde sem se tu dočetl, nevim už kde, že v podstatě na vyhřejvání bimetalu nepotřebuju vodu, že by to mělo makat jen s elektrikou? Jak to teda je? Díky
20:29:17
26.07.2014
26.07.2014
ondrej.
Prečítal som si so záujmom toto vlákno. Je tu veľa názorov, skúseností, poznatkov, ale aj omylov a nepresností.
Netrúfol by som si povedať, ktorý karburátor je lepší a ktorý horší. Každý ma svoje špecifiká, nejaké silné stránky a nejaké slabé. Ja osobne mám karburátory DDSR/EDSR/SEDR veľmi rád a myslím, že pri vhodnom zaobchádzaní si dokážu veľmi dobre plniť svoje základné povinnosti pre bežnú prevádzku, ako aj po vhodných úpravách plniť tiež zvýšené nároky na prevádzku športovú. Pri jednom aj druhom však treba karburátorom aj motorom rozumieť a mať aspoň základné vedomosti o jednotlivých systémoch, z ktorých karburátor pozostáva. Len potom sa oplatí pustiť do nejakých úprav, inak amatérske zásahy skoro vždy neprinesú želaný pozitívny efekt, ale dosť citeľné zhoršenie. Nie som si istý, či väčšina ľudí, ktorí sa snažia karburátory amatérsky ladiť, má aspoň základné potrebné teoretické poznatky potrebné pre takúto činnosť. Dosť často sa potom dostavuje sklamanie a hľadanie vinníkov neúspechu všade naokolo len nie tam, kde treba - u seba samého.
Netrúfol by som si povedať, ktorý karburátor je lepší a ktorý horší. Každý ma svoje špecifiká, nejaké silné stránky a nejaké slabé. Ja osobne mám karburátory DDSR/EDSR/SEDR veľmi rád a myslím, že pri vhodnom zaobchádzaní si dokážu veľmi dobre plniť svoje základné povinnosti pre bežnú prevádzku, ako aj po vhodných úpravách plniť tiež zvýšené nároky na prevádzku športovú. Pri jednom aj druhom však treba karburátorom aj motorom rozumieť a mať aspoň základné vedomosti o jednotlivých systémoch, z ktorých karburátor pozostáva. Len potom sa oplatí pustiť do nejakých úprav, inak amatérske zásahy skoro vždy neprinesú želaný pozitívny efekt, ale dosť citeľné zhoršenie. Nie som si istý, či väčšina ľudí, ktorí sa snažia karburátory amatérsky ladiť, má aspoň základné potrebné teoretické poznatky potrebné pre takúto činnosť. Dosť často sa potom dostavuje sklamanie a hľadanie vinníkov neúspechu všade naokolo len nie tam, kde treba - u seba samého.
14:18:26
25.07.2014
25.07.2014
minno
-> Peťa Klíč: Myslíš otvor. Ten je vyrezaný normálne flexkou.
14:04:08
25.07.2014
25.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: ď
-> minno: tu velkou jamu do filtrboxu, aby tam sedlo lekří těsnění
-> minno: tu velkou jamu do filtrboxu, aby tam sedlo lekří těsnění
13:19:09
25.07.2014
25.07.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Lanko sem kupoval v obi, to nejtenčí co maj, myslim že 2mm^2.
13:14:19
25.07.2014
25.07.2014
minno
-> Peťa Klíč: Nerozumiem otázke. Akú jamu? A aké lanko - plynové? Plynové lanko mám to isté, čo som mal aj na SEDR, nič som nemenil.
23:37:33
24.07.2014
24.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
minnoušku, pls, jak jsi dělal tu jamu do filtrboxu ??? a jaké lanko jsi zvolil? díík
22:17:44
13.07.2014
13.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
minno --- ty zapuštěný šrouby -- ten čtvrtej jsi obrousil aby nešel do závitu coo :)) sem sehnal zapuštěný s imbusovou hlavou měl jsem strašnou radost ale v jednom případě -- na tom samým místě -- leze do závitu :))
22:04:52
11.07.2014
11.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
jinak dík za optání -- LEKRáckou páku táhla plynu jsem ufik, SEDRáckou provrtal, našel pro ni nejvhodnější úhel ,, a přisoplil COčkem
15:31:23
11.07.2014
11.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: obdivoval jsem zásobu trysek na sedr a dodal jsem "škoda že se sedrem nadobro končím" když jsem si předtím koupil podložku pod SEDRa a už to bylo
nevim kdo vyhrál, já jsem mu vysvětlil že ten samej motor co jezdil na lekru jak drak je na sedru línej jako prase,,, a on oponoval že na sedru se nemá co pokazit, kromě osiček, příruby, víka,,,
ale donutil jsem ho shodnout se na tom, že sedry jsou oblíbenější u závodíků jen proto, že se daj snadno převrtat a přetryskovat
nevim kdo vyhrál, já jsem mu vysvětlil že ten samej motor co jezdil na lekru jak drak je na sedru línej jako prase,,, a on oponoval že na sedru se nemá co pokazit, kromě osiček, příruby, víka,,,
ale donutil jsem ho shodnout se na tom, že sedry jsou oblíbenější u závodíků jen proto, že se daj snadno převrtat a přetryskovat
15:21:26
11.07.2014
11.07.2014
Klubko_
-> Peťa Klíč: a kdo vyhrál?
15:01:36
11.07.2014
11.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: andrta jsem četl 3×, doufal jsem že vneseš světlo z praxe
mimochodem právě jsem se hádal s prodavačem u šrámka, jestli je lepší sedr nebo lekr
mimochodem právě jsem se hádal s prodavačem u šrámka, jestli je lepší sedr nebo lekr
10:24:52
11.07.2014
11.07.2014
Klubko_
-> minno 11.07.14 09:50:54: no to to trvalo doteď tu vládla nejistota a spekulace ty jsi vnesl světlo a řád do našich dní
09:54:38
11.07.2014
11.07.2014
minno
Študujte. Nie je to nič zložité nastaviť, len sa k tomu musí človek "vohnout".
09:50:54
11.07.2014
11.07.2014
minno
tu som
09:05:52
11.07.2014
11.07.2014
Klubko_
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 11.07.14 08:51:46: to už si přesně nepamatuju a nastudováno z manuálu nemám
09:02:26
11.07.2014
11.07.2014
Nepér
Já to všechno umím nastavit, jen si to takhle z hlavy nepamatuju
Každopádně při plném otevření klapky 1. stupně to má na konci pootevírat přívěru. Je to proto, aby se to nepřechastávalo, když nějakej trotl dá plnej kotel na studenym motoru. Jinak v ohřátém stavu musí mít ten mechanismus trochu vůli, nesmí se o sebe nic opírat, dá se to všelijak ohýbat a ladit...
Na nastavení volnoběhu je jednak dole v rohu šroubek, co reguluje množství směsi, co se přisává pod klapku. Pak je tam klasicky doraz 1. klapky na nastavení otáček.
Každopádně při plném otevření klapky 1. stupně to má na konci pootevírat přívěru. Je to proto, aby se to nepřechastávalo, když nějakej trotl dá plnej kotel na studenym motoru. Jinak v ohřátém stavu musí mít ten mechanismus trochu vůli, nesmí se o sebe nic opírat, dá se to všelijak ohýbat a ladit...
Na nastavení volnoběhu je jednak dole v rohu šroubek, co reguluje množství směsi, co se přisává pod klapku. Pak je tam klasicky doraz 1. klapky na nastavení otáček.
08:51:46
11.07.2014
11.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: na nastavení volnoběhu je tam ještě jinej bazmekoid ne?
08:27:59
11.07.2014
11.07.2014
Klubko_
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 11.07.14 07:18:39: kde je minno
no, řekl bych, že při motoru zahřátym na provozní teplotu musí bimetal nastavit tu zubatou vačku tak, aby šroubek dosedal na nejnižší pozici a tam nastavit volnoběh. Další stavy zařídí bimetal.
no, řekl bych, že při motoru zahřátym na provozní teplotu musí bimetal nastavit tu zubatou vačku tak, aby šroubek dosedal na nejnižší pozici a tam nastavit volnoběh. Další stavy zařídí bimetal.
07:18:39
11.07.2014
11.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
při ťuknutí o plyn padaly,, a kde je minno, ten to určitě ví jak se to má správně chovat
22:45:23
10.07.2014
10.07.2014
MVM
-> Peťa Klíč: Někdo pootáčel s celým vyhrívaným tělesem ovládající přivěru (je uvnitř bimetal) a to stačí na celý rozhašení - přiznám se že i já to kdysi zkoušel a nepoznačil si ryskou polohu.. Potom to dělá tyhle stavy a motor má vysoký otáčky a nechce klesnout (ani při ťuknutí o plyn nespadnou ??)
22:40:47
10.07.2014
10.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> MVM: nevrtal bych se v tom, kdyby fungoval jak má ,, ale pamatuju si jak byl zvýšenej volnoběh i při plně zahřátym motoru a pamatuju si jak to žralo devítku na tom favoritu
22:40:01
10.07.2014
10.07.2014
MVM
-> Klubko_: Je to tak .. třeba najdu někde schéma s jednotlivýma polohama
22:32:11
10.07.2014
10.07.2014
Klubko_
-> Peťa Klíč: na začátek asi budem muset definovat co je otevřenej sytič a co aktivovanej sytič.
Aktivovanej je přivřená hurní klapka.
Takže když bude fakt kosa, tak horní klapka sytiče bude úplně nebo téměř zavřená a šroubek se bude opírat o nejvyšší stupeň na vačce, čímž bude mírně oteřená klapka 1. komory.
Při deaktivovanym sytiči - úplně otevřená horní klapka, šroubek by se asi neměl opírat o vačku. To teď přesně nevím nebo o nejnižší stupeň a tím se šteluje volnoběh...asi už si to přesně nepamatuju, ale tak nějak to je
-> MVM 10.07.14 22:27:09: jo, tak nějak jsem s LEKRem taky skončil
Aktivovanej je přivřená hurní klapka.
Takže když bude fakt kosa, tak horní klapka sytiče bude úplně nebo téměř zavřená a šroubek se bude opírat o nejvyšší stupeň na vačce, čímž bude mírně oteřená klapka 1. komory.
Při deaktivovanym sytiči - úplně otevřená horní klapka, šroubek by se asi neměl opírat o vačku. To teď přesně nevím nebo o nejnižší stupeň a tím se šteluje volnoběh...asi už si to přesně nepamatuju, ale tak nějak to je
-> MVM 10.07.14 22:27:09: jo, tak nějak jsem s LEKRem taky skončil
22:27:09
10.07.2014
10.07.2014
MVM
"Pane doktore Vy jste se v tom zase vrtal" Pierburgy a později Lekry fungovaly nejlíp než se do nich začalo šťourat a točit.. Nejvíc tomu pomohli následně zavedený slavný emisní kontroly a bylo neštěstí na světě ...
22:11:12
10.07.2014
10.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
tak jsem začal obdivovat lekra
jak je to s tím sytičem? je tam krásná stupňovaná vačka, to je bezva, ale při plně otevřenym sytiči se má doraz opírat o ten úplně největší výstupek nebo ne-e?
a při plně zavřeném sytiči má pružinka ovládání vzduchové přívěry tendenci ten sytič zase otvírat -- šroubek dorazu se opírá o první schod a škrtící klapka je mírně pootevřena
a zjistil jsem že nějak nerozumim té aktivaci sytiče sešlápnutím plynu -- pákování kope do toho hejblete ale s tendencí sytič zavřít, než otevřít
jak je to s tím sytičem? je tam krásná stupňovaná vačka, to je bezva, ale při plně otevřenym sytiči se má doraz opírat o ten úplně největší výstupek nebo ne-e?
a při plně zavřeném sytiči má pružinka ovládání vzduchové přívěry tendenci ten sytič zase otvírat -- šroubek dorazu se opírá o první schod a škrtící klapka je mírně pootevřena
a zjistil jsem že nějak nerozumim té aktivaci sytiče sešlápnutím plynu -- pákování kope do toho hejblete ale s tendencí sytič zavřít, než otevřít
13:41:43
02.07.2014
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: (navíc se nechystám nechávat ovládací páčku z lekra -- to je přeci naprostá blbost)
13:26:33
02.07.2014
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: jasne, šak lanek stihnu koupit šedesát než pude motor zpátky do auta jenom prostě sem mohl mít lanko už dávno, když si vzpomenu kolikrát jsem jel bez plynovýho pedálu s plynem "napevno" prostřednictvím nějakýho uvázání táhla
13:07:46
02.07.2014
02.07.2014
Klubko_
-> Peťa Klíč: k LEKRu se dává lanko, protože má ovládací páčku zahnutou. Což se strune nelibi.
12:59:05
02.07.2014
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: co kulíš voči ty bandasko
12:41:53
02.07.2014
02.07.2014
minno
-> Peťa Klíč:
12:37:50
02.07.2014
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: že mě to nenapadlo už u sedru
12:30:53
02.07.2014
02.07.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Nepraskne a dá se víc ohnout.
12:30:07
02.07.2014
02.07.2014
vhml
-> Kadelus 02.07.14 12:13:47: Nevím jak je to řešený u SEDRu ale u Webra je to hranatý těsnění léty rozmačkanej O-kroužek
12:29:48
02.07.2014
02.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
to lanko má nějaký význam nebo je to jenom machrovinka? (odolnost ??)
12:13:47
02.07.2014
02.07.2014
Kadelus
Áha .... všem
Jo - povedlo se mi ztratit z "rozprašovače?" takový to oblo-hranatý těsněníčko . Dá se to někde sehnat?
Jo - povedlo se mi ztratit z "rozprašovače?" takový to oblo-hranatý těsněníčko . Dá se to někde sehnat?
10:14:38
02.07.2014
02.07.2014
stepan
-> minno: Jo, to sem zapomněl napsat, já to mám přes kladku, ale musel sem pedál rozbrousit ve sváru a víc ho postavit.
10:12:02
02.07.2014
02.07.2014
Jarinko
-> Kadelus: alebo páku zo sedra
10:11:43
02.07.2014
02.07.2014
minno
-> Kadelus: ja som mal lanko aj na sedri :)
Inak na lekri je viac možností ako to spraviť. Musíš ale rátať s tým, že u pôvodnej kladky je väčšia dráha otvorenia klapky pri použití sériového plynového pedálu, inak povedané pri plnom plyne nebude naplno otvorená klapka -> treba to prepákovať, aby to chodilo naplno.
Ja som kladku odrezal preč a nahradil som ju pridaním upravenej páčky zo SEDRa - treba prepilovať hrany otvora pre osku o 180st., pretože LEKR to má opačne a prípadne odrezať zbytočný koniec páčky.
Takto:
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
+ som si vyrobil medzikus z plechu na uchytenie bowdenu - aby bol bowden pekne v horizontálnej polohe ako u SEDRa ( minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR ).
Aj tak som ale aj s takoutou úpravou musel odrezať doraz na plynovom pedáli, aby sa klapka otvárala naplno pri plnom plyne (asi mám veľa kobercov na podlahe :D)
Inak na lekri je viac možností ako to spraviť. Musíš ale rátať s tým, že u pôvodnej kladky je väčšia dráha otvorenia klapky pri použití sériového plynového pedálu, inak povedané pri plnom plyne nebude naplno otvorená klapka -> treba to prepákovať, aby to chodilo naplno.
Ja som kladku odrezal preč a nahradil som ju pridaním upravenej páčky zo SEDRa - treba prepilovať hrany otvora pre osku o 180st., pretože LEKR to má opačne a prípadne odrezať zbytočný koniec páčky.
Takto:
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
+ som si vyrobil medzikus z plechu na uchytenie bowdenu - aby bol bowden pekne v horizontálnej polohe ako u SEDRa ( minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR ).
Aj tak som ale aj s takoutou úpravou musel odrezať doraz na plynovom pedáli, aby sa klapka otvárala naplno pri plnom plyne (asi mám veľa kobercov na podlahe :D)
09:58:13
02.07.2014
02.07.2014
stepan
-> Kadelus: Já to mám ovládaný normálně přes tu kladku, jenom struna vyměněná za lanko a funguje to.
09:46:51
02.07.2014
02.07.2014
Kadelus
Klucííí - právě mám na ponku lekr + sání a chci ho vetknout do 136 rapida. A koukám že tam máte místo struny lanko /minno - fotky na rajčeti/ to budu muset mněnit strunu za lanko?A z čeho je ta páka ovládání /ta co se mřimontuje po uříznutí té vačky z plastu na lekru....)?