Sedr vs. Lekr

prohledat
480 příspěvků (zobrazeno 401 až 450) od 11.06.2014 do 12.07.2023, založil/a BooCheer
řadit dle data
22:27:33
29.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
no tak já to zkusim koupit někde, ale nevim kdy, budu si muset vyječet nějaký půlvolno
22:09:38
29.06.2014
stepan
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 29.06.14 22:02:35: Ta dvoudílná podložka jde normálně koupit. Z tý jednodílný by to asi šlo taky, ale bude to takový horší.
22:07:15
29.06.2014
minno
-> Peťa Klíč: tak si pohľadaj PDF (www.uloz.to/hledej?q=favo rit+...

Tá "hranatá" klapka je prívera sytiča.

Jednodielnu podložku som ešte nemal v ruke. Prilož ju k 742 saniu a ak ti tam výjde vyvŕtať diery tam kam treba, tak ju použi. Obecne je ale lepšie použiť tú dvojdielnu.
22:02:35
29.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: z tý jednodílný podložky mysliš to pude?
22:01:56
29.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: andrta k favoritu jsem myslim daroval onďovi 8 8



no já jsem koukal a nahoře (pod filtrboxem) je jakási hranatá klapka pod takýms jakýms čímsi co nad to vede 3
21:57:38
29.06.2014
minno
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 29.06.14 21:43:17: myslíš príveru sytiča? Tá funguje tak...no ehm, je to tak na 3 strany popis funkcie tej prívery, naštuduj si to radšej v knihe Škoda Favorit od Andrta, je tam niekoľkostranový manuál k celému LEKRu.
21:53:26
29.06.2014
LUKAS
-> Peťa Klíč: mal som motor komplet fa 136 aj zo zapalovanim a karbecom LEKR v rapide a kvoli legalite som vyskladal 130 5kanal a dal sedr karbec a sklamanie velke nastalo nech zoštelujem ako chcem predstih strobom , karbec ......ale neni to ako LEKR alebo PIERBURG :/
21:50:41
29.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> LUKAS: a proč jsi to udělal? 3
21:46:50
29.06.2014
LUKAS
prešiel som od LEKR-a v rapide opat na SEDR 22/24 (130) a som sklamany hlavne čo sa tyka pružnosti motora za studena ..šklbanie atd...10
21:43:17
29.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
sem koukal na lekra a zjistil jsem že má podložku jednodílnou ,, ale upravit to pude ne?



p.s. jak funguje ta klapka divná nahoře pod tím čímsi ? 3
13:07:56
17.06.2014
Klubko_
-> minno, Peťa Klíč: 156
12:37:22
17.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
přesně tak!
12:22:24
17.06.2014
minno
-> Klubko_: to bude potom ono. So 742.136 saním to tam ide v pohode dostať (img2.rajce.idnes.cz/d0203 /.../94.jpg?ver=2)
12:12:26
17.06.2014
Klubko_
-> minno: hmmm, já měl favorití sání a podložku pro vyrovnání. To bude ono, proč jsem musel upravovat filtrbox, abych to tam dostal. No už je to pár let, co jsem to tak měl, tak už si detaily nepamatuju 132
11:56:30
17.06.2014
minno
-> Klubko_: načo vršok znižovať? To vôbec nie je treba.
11:43:28
17.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Jarinko: 3 3
11:33:48
17.06.2014
Jarinko
-> ochoda: Ihlový ventil sa správa ako sprcha, ten si pri zatváraní vyrába bublinky vlastné... Skús si výko karbecu napojiť na as pumpu a pomaly zatváraj plavák (alebo použi nádobku podobnú plavákovke) Z AC pumpy bublinky nehrozia, pokial nejazdíš na dvoch litroch v nádrži... Tak že je to kurvítko a nechcel by som ten kelímok vidieť na zvodoch 166
11:01:46
17.06.2014
Klubko_
-> minno: pružina ze zadních brzd myslím pasuje všude, kde je taková pružinka potřeba 1

-> Peťa Klíč: filtrbox na LEKRa se dá poižít i původní modrej, díra se musí prostříhnout na větší a vršek snížit buďto převařením anebo jen potunit kladivem na hovaďáka.
08:50:42
17.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: ok 40
08:20:09
17.06.2014
minno
-> Peťa Klíč: Medzikus (ten kruh s maticou v strede) bol len pokus. Použité to nemám, pretože je tam málo miesta nad motorom, nešlo by potom ten filterbox z karburátora zložiť, resp. naložiť 3 (možno u rapida by to šlo). Do dierky v strede vo filterboxe som dal záslepku a filterbox upevnil pružinkou zo zadných bŕzd.
upraveno 1x, naposled 17.06.2014 09:00:20
23:24:00
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> koště: no právěže minno má na těch fotká filtr přišrobovanej



edit -- teď koukám že von tam má mezikus ,, takže spíš budu řešit ten připérovací 47
upraveno 1x, naposled 16.06.2014 23:32:55
23:20:15
16.06.2014
koště
-> Peťa Klíč: Na LEKRA filtrbox nepřišroubuješ. Má 3 štefty po obvodu. Takže musíš pokutit ten s pružinou.
22:25:18
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: ještě poslení dvě věci - o kolik je ten filtrbox potom vejš?



a filtrbox je s dirkou aha, takže mám shánět ten s dirkou, ne ten bez dirky ---- a v tom lekru je kam ho chytit ten šroub od filtrboxu nebo je nutná úprava? -- popř. šel by použít filtrbox bez šroubku s tím pérem zacvakávacím?
upraveno 2x, naposled 16.06.2014 23:05:47
22:13:46
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: super, začínám tomu rozumět i bez LEKRa v ruce 3 máš svatou trpělivost 4 tak jo, při první příležitosti si to dovezu ,, a hurá na to 47



p.s. jediný čemu se chci vyhnout je jebat do 136kovýho potrubí, protože je to těžko sehnatelný a drahý artikl, chtěl jsem to řešit buď úpravou fakího, nebo podložkou a teď mám jasno, moc DÍK
21:58:52
16.06.2014
minno
-> Peťa Klíč: áno, tá podložka je u všetkých favoritov, prípadne existuje ešte jedna verzia podložky: jednodielna. Vyvŕtaš nové diery, prípadne upravíš tvar podľa 742 sania a hotovo:



www.skoda-diely.sk/nahrad ny-diel/005129765-podlozka -karburatoru-cn-1011.html



niečo o podložkách aj sem:

skoda-virt.cz/cz/.../7582 -lekr-a-5-kanal
21:54:00
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: však říkám, do série (jako ta fotka z odkazu s modrejma hadicema)



aaaaa ta podložka už tam JE jestli to dobře chápu akorát se do ní udělaj dirky? ( = mám lekra i se svodama pokopě hozenýho v krabici )
upraveno 2x, naposled 16.06.2014 21:55:18
21:47:08
16.06.2014
minno
-> Peťa Klíč: na podložku výkres nemám, je to len upravená Fa podložka.



edit: bez vody som to ja osobne neskúšal, ale jazdí tak jenik120, spýtaj sa jeho (skoda-virt.cz/cz/.../)



Prípadne vodu zapoj takto, ale je potom menší prietok vody do sania, ale to by nemalo až tak vadiť:

img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3894_2013-12 -17_20-45-31_83.jpg
upraveno 1x, naposled 16.06.2014 21:50:26
21:46:26
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: p.s. říkáš že ta voda k sytiči není nutná? protože nechci dělat další dirku do sání, protože pravděpodobně nakonec to pude zpátky na upravenej sedr -- a pokud by se šlo do úpravy lekru tak bych to dodělal



a nedal by se ten sytič dát "do série" se sáním?
21:42:59
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: ok, tak já to zkusím zastavět no ,,



asi to udělám podle Tvých fotek (však jsem ti říkal že seš GURU) ,, nemáš prosíííím výrobní výkres tý tvojí podložky? žebych si poslal objednávku na výrobu :))
21:31:54
16.06.2014
minno
-> Peťa Klíč: Je to normálne u neohriatého motora. To je práve ten zvýšený voľnobeh, pokiaľ je to studené. Ak to robí aj u plne ohriatého motora, tak je to zle nastavené, je tam taký jeden šrób, ktorým sa to nastavuje.
21:13:24
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
no já mám ruční sytič docela rád 3 ale mít ho nemusim -- ( a co pak s tou páčkou? 9 3



no pokud si vzpomínám na toho favorita, ze keryho to mám - tak startoval hezky, jedil hezky, a dycky ale volnoběh spadl třeba na 1100 a po prošlápnutí plynu teprve si sedl na 700 ,, to je normální? nebo ,,,, ??? něco špatně?
21:00:51
16.06.2014
peti
-> minno: oska plavaku by mala byt v smere jazdy ( tj. ako je to na SEDR) ako to je aj na LEKRi na favorite a prave kvoli tomu je SEDR otoceny o 180° na TAZ 1203/1500, ale ako pises je odskusane dlhodobo ze LEKRu to otocenie vobec nevadi, myslim si ze je to malým objemom plavakovky a teda nieje tak nachylny ten karbec na odlievanie a funguje uplne normalne



a zmysel prerobenia automatiky na manual je iba ten ze sa im ten sytcic a cely mechanizmus zda velmi zlozity ( voci SEDRu aj je 3 ) a nechapu tomu , lenze tym sa pride o dost velku vyhodu toho karburatora
20:54:39
16.06.2014
minno
-> Peťa Klíč: ešte k tomu otočenému karburátoru: lekr nemám úplne dokonale naštudovaný, ale sú tam všelijaké obohacovače na prvom aj druhom stupni, takže aj toto je taká automatika.
20:49:51
16.06.2014
minno
-> Peťa Klíč: S lekrom a smerom jazdy je to tak, ako som už písal3 A čiže je to tomu karburátoru šuma fuk, že je otočený o 90 st. oproti favoritu. Motor s ním funguje úplne normálne a nie je problém s odlievaním / prelievaním. Dokonca u LEKRa výšku hladiny plavákovej komory vôbec netreba riešiť - je konštantná, nedá sa nastavovať, čiže hladina je furt nastavená dobre1

No a ak chceš riešiť ručný sytič len dočasne a to preto, že nemáš kam ako narýchlo pripojiť vodu k sytiču, tak to na dočasne ručný sytič rovno zabudni, pretože ten sytič funguje aj bez vody, bimetalová pružina je vyhrievaná aj elektrickou špirálou a zároveň sa to tak či tak ohreje na prevádzkovú teplotu od celého karburátora od tepla z motora. Voda k sytiču je len taký luxusný doplnok pre náročných 1 No a ručný sytič je aj preto blbosť, lebo: 1. je to zbytočne otravné, 2. automatika tam má dve funkcie: obohatenie zmesi pri štarte motora a krátko po naštartovaní (úplné vypnutie je už pri cca 60 st. teploty) + druhá funkcia je udržiavanie zvýšených otáčok voľnobehu až do plného ohriatia motora (už bez sytiča) - tzn. že motor s vypnutým sytičom na voľnobehu netrápiš zbytočne pri 400 otáčkach, ale si to udržiava cca 1000 otáčok až do plného ohriatia. Ručným sytičom o toto pekné plynulé ovládanie zbytočne prichádzaš.
20:48:52
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: no a jakto? jak říkám nemám ho v ruce ,, sedr je postavenej tak, aby při jízdě do kopce byla bohatší směs, tak jak to řeší LEKR?
20:36:32
16.06.2014
Klubko_
-> Peťa Klíč: lekrovi je jedno, jak jede. Ten sytič prostě funguje sám a spolehlivě, takže řešit ruční mi příjde zbytečnej.
20:30:43
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: no vida, guru je tu : )) tak jak je to s lekrem a směrem jízdy? a proč je ruční sytič hovadina? právě o tom uvažuju jako o dočasným řešení ,,,
20:27:41
16.06.2014
minno
-> Peťa Klíč: LEKRu opačný "smer jazdy" nevadí a funguje to normálne aj do prudkého kopca. A ručný sytič u LEKRa je hovadina. Tam ten sytič funguje na úplne inom princípe ako u SEDRa. Ak chceš bližšie info, tak upresním.
upraveno 1x, naposled 16.06.2014 20:28:00
20:17:27
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
a ruční sytič bych tam viděl radši ,, bohužel teď nemám LEKRa u sebe, je v druhý garáži 50 km daleko 8
20:15:51
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
a ještě taková pi**vina, všici řešíte sklon LEKRu a už se někdo zamyslel i nad směrem jízdy? však ten karb bude najednou otočenej o 90° a poněkud nebude správně fungovat obohacování při jízdě do kopce ,,
12:33:15
15.06.2014
ochoda
-> Peťa Klíč: Moje chyba. 3
12:32:48
15.06.2014
ochoda
-> Jarinko: Promiň zas tolik tomu nerozumím, mohl bys mi to vysvětlit nějak polopaticky prosím pěkně?
12:29:55
15.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> ochoda: co? já mluvim o sedru,, když si ho postavím sytičem k sobě, tak na levý straně vzadu je jakási komůrka, do ní vede cosi na pérku a při zavřenym plynu je to zavřený 3
12:05:36
15.06.2014
Jarinko
-> ochoda: Aj tak pení ihlový ventil, ten tam je podobný ako na sedr
11:51:29
15.06.2014
ochoda
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 12.06.14 20:17:04: Teď myslíš jak je u karbece ta nádržka co je do ní přívod benzínu, odtok a pak jakože přepad? Nijak, vyhodit a na hulváta připojit hadičku benzinu rovnou na karbec. Jezdil sem to tak a nezdálo se že by bylo něco blbě a dokonce mi to tu někdo možná i radil.
06:58:38
15.06.2014
Bukaj
-> Peťa Klíč:

Jo, jako u všech EDSR a SEDRů4
01:36:01
15.06.2014
koště
-> minno: -> Discovera: Díky moc. Po Běšinách začnu laborovat. Jeden LEKR/Pierburg mě vyjde na 25,- tak složim jeden z pěknejch dílů, vyzkoušim a nakonec pošlu k šediváčkovi na dokončení, když už sem mu slíbil práci.
00:44:34
15.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Bukaj: to by splňovalo ,, a na co je to hejble navíc zboku na tý pružince blokovaný plynem? odvzdušenění plovákovky ?? 9
17:47:06
14.06.2014
Bukaj
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 14.06.14 12:27:09: Obojí je v pořádku - až budeš mít na osičce všechna "hejblata", tak klapku nepustí dál, než do kolmé polohy.

A klapky v otevřeném stavu musí mít axiální vůli - nejsou totiž kulaté, ale eliptické4

Osičky nesmí mít vůli radiální...
16:55:39
14.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dragon_cb_cz: pardon, akcelerační pumpu, vynechal mi závit když jsem to psal 3 3
Extreme Tyres