-> Milan 136 03.10.18 08:12:21: -> suri 03.10.18 08:50:43: Ja mám na to iný pohľad. Pri tých km za 3-5 rokov to znamená, že tie autá sú stále v prevádzke a jazdia prevažne len dlhé trasy, čiže pre auto (motor) najlepšie podmienky. Bolo by veľmi smutné, keby už boli na tom tie autá zle. Je to stále "nové" auto a nie je na tom nič výnimočné.
Je rozdiel nabehať 100 tis. km za 2 roky a úplne niečo iné 10 rokov krátke trasy, mesto, množstvo studených štartov. Ťažko potom porovnávať stav.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda/felda 03.10.18 10:57:02: to bude mekke, jestli by to slo prikalit je otazka a mel bych strach z deformaci... Naftova mo jeden opraven timto: www.autokelly.cz/Product/
.../11969184 tam se mi zas nelibi, ze se na to vrta moc velka dira a materialu na to tam moc neni, proto preriznuti na M10 mi prijde celkove nejvyhodnejsi.
Ted me napadl implantat DIN 1.4441 to je taky vpodstate pevnostni material s podobnymi vlastnostmi jak 1.4310, ale s jeste lepsi korozni odolnosti, no taky me napadlo z nejake kycle Ti6Al4V, ale zas nepujdu do extremu, vzhledem k tomu, jak mam tezke 16ky kola, tak nema smysl setrit nejaky gram :).
Ted me napadl implantat DIN 1.4441 to je taky vpodstate pevnostni material s podobnymi vlastnostmi jak 1.4310, ale s jeste lepsi korozni odolnosti, no taky me napadlo z nejake kycle Ti6Al4V, ale zas nepujdu do extremu, vzhledem k tomu, jak mam tezke 16ky kola, tak nema smysl setrit nejaky gram :).
-> Jarda - zrušená registrace 03.10.18 10:39:44: proč nedáš závitovou vložku a zátky originál ?
za pár korun v číně www.aliexpress.com/store/ .../1504033_32846005576.ht ml?spm=2114.1...
za pár korun v číně www.aliexpress.com/store/ .../1504033_32846005576.ht ml?spm=2114.1...
-> saskyn2: Jo jo, taky si na to občas vzpomenu když podobný auta vidím 

-> suri 03.10.18 10:23:35: njn, co dnes cekat
kvalita dnes neni samozrejmosti bohuzel :/
Tu tycku 1.4021 mi pul metru nechaji za 50kc, ale jestli radeji nekde nekoupit 1.4310 zpevnenou valcovanim za studena, ale to se zas pekne blbe obrabi a soustruznik me s tim mozna vyhodi :/ uz mekka 1.4021 pred kalenim mu delala problemy :(

Tu tycku 1.4021 mi pul metru nechaji za 50kc, ale jestli radeji nekde nekoupit 1.4310 zpevnenou valcovanim za studena, ale to se zas pekne blbe obrabi a soustruznik me s tim mozna vyhodi :/ uz mekka 1.4021 pred kalenim mu delala problemy :(
-> Jarda: a čo si čakal , hlavne že každá garáž tu v okolí ich vymení , originály hodia do koša a najebú tam tieto lacnoty ... v origu to vodítko stojí riadnu pálku ... nejaké doma mám a nepúšťam len tak
Jeste k preriznuti zavitu na drzaku brzdice, nedalo mi a trochu jsem ten atyp i puvodni cep otestoval:
Meril jsem tvrdost a material na tom cepu atypickem, co jsem dal na trmen a jsem zklaman.
Original je zpevneny austenit DIN 1.4310 tvrdost cca 31HRC, ze je to austeniticka chrom-niklova nerez, tak proto to vubec nerezne.
No a ten atyp je normalne krumpacovina, nejaka dvanactka, rtg analyzator mi priradil C15, tak reznout to bude jak prase a tvrdost to ma cca 17HRC
tak mekke uz nejde ani poradne zmerit.
www.autoservis-pisek.cz/c ep-vodici-brzdoveho-trmenu -opravarsky-p-132.html?cPa th=3225...
Hned jsem proveril zasoby ve firme a mame je 1.4301 blato :/ tak asi koupim tycku DIN 1.4021 ze ktereho se delaji chrurgicke nastroje, je to chromova uhlikata ocel, tak to pak necham zakalit na nejakejch treba 40HRC a to trosku lisku chytat bude, ale porad mnohem lipsi, nez ten zmetek, co jsem koupil

Meril jsem tvrdost a material na tom cepu atypickem, co jsem dal na trmen a jsem zklaman.
Original je zpevneny austenit DIN 1.4310 tvrdost cca 31HRC, ze je to austeniticka chrom-niklova nerez, tak proto to vubec nerezne.
No a ten atyp je normalne krumpacovina, nejaka dvanactka, rtg analyzator mi priradil C15, tak reznout to bude jak prase a tvrdost to ma cca 17HRC

www.autoservis-pisek.cz/c ep-vodici-brzdoveho-trmenu -opravarsky-p-132.html?cPa th=3225...
Hned jsem proveril zasoby ve firme a mame je 1.4301 blato :/ tak asi koupim tycku DIN 1.4021 ze ktereho se delaji chrurgicke nastroje, je to chromova uhlikata ocel, tak to pak necham zakalit na nejakejch treba 40HRC a to trosku lisku chytat bude, ale porad mnohem lipsi, nez ten zmetek, co jsem koupil


-> Milan 136 03.10.18 08:12:21: Myslíš jak tady tenkrát nějakej blbec měl zaručený infio z výroby a druhej mu nadšeně kýval. Jo to si taky pamatuju

-> Milan 136: ja mám takých kopu , jednu 220tis km greenline kúpil teraz známy , 2015 , 6q
-> Jumbo:
Jo, to máš pravdu.
Jo, to máš pravdu.
-> Milan 136:




Tahle O3 uz nejak 143 tkm presluhuje pres tech zarucenych 100 tkm, po kterych se rozpadne.
A pritom normalne funguje jak ma
A pritom normalne funguje jak ma

-> palinator: Já taky nevím jak to funguje, ale byl to nápad... Mám zkušenosti z více oborů, že když přijde člověk a podívá se na to z pohledu "neprofesionála"
;, tak kolikrát vnukne myšlenku, i když je to co říká třeba trochu mimo... Stalo se mi to několikrát na obou stranách...
-> Jarda/felda: Bude z B5
-> Nwkt 01.10.18 22:23:34: nebude stejný z passata ? ten má cd měnič v kufru v levé kapse
-> Jumbo:
Kecáš no
Na dálnici nikdy nebude běžet turbo v "režimu maximálního výkonu", neboť neustále reguluje na požadovaný tlak, v případě plnýho plynu na maximální dovolenej tlak danej softem. Turbo dokáže udělat nepřípustnej přetlak se zavřenejma regulačníma lopatkama dneska už hluboko pod 1500 otáčkama v plný zátěži.
Ta regulace v žádném případě nefunguje jako on-off, možná v režimu, kdy to turbo nabíhá, tak je "ON" a když se dosáhne maximálních otáček při maximálním zatížení, tak "OFF", aby nebyl překročen tlak a otáčky turba. Ale sám v tom nemám jasno, jak regulace (čehokoliv na motoru) vlastně přesně funguje.
Kecáš no

Na dálnici nikdy nebude běžet turbo v "režimu maximálního výkonu", neboť neustále reguluje na požadovaný tlak, v případě plnýho plynu na maximální dovolenej tlak danej softem. Turbo dokáže udělat nepřípustnej přetlak se zavřenejma regulačníma lopatkama dneska už hluboko pod 1500 otáčkama v plný zátěži.
Ta regulace v žádném případě nefunguje jako on-off, možná v režimu, kdy to turbo nabíhá, tak je "ON" a když se dosáhne maximálních otáček při maximálním zatížení, tak "OFF", aby nebyl překročen tlak a otáčky turba. Ale sám v tom nemám jasno, jak regulace (čehokoliv na motoru) vlastně přesně funguje.
Nemáte někdo kabel k CD měniči na O1?
-> suri: Vím že je to něco jiného, jen mě napadlo jestli to nemůže být podobný směr, tedy podtlaková regulace turba, nastavení lopatek, nebo něco podobného. Protože pokud jede delší dobu po dálnici, může turbo běžet v režimu maximálního výkonu, pak ubere plyn, turbo se přepne do jiného režimu a už se nezapne zpět, díky čemuž motoru padá výkon... Ale možná kecám blbosti...
-> Jumbo: toto auto ide normálne , kým sa nezohreje a nejde dlhšie po diaľnici , to nepadá do núdzaku ale plynule klesne bez výkonu
-> Nwkt: tiež jedna možnosť , prípadne jeho relé, ale všetko bez nejakých anomálií , toto zvykne písať nízky tlak paliva
-> suri: Mě něco podobného dělala služební OIII TDi po tom, co kuna v Rakousku prokousala hadice na podtlakovou regulaci turba. nastartování OK, klidná jízda OK, ale jakmile člověk šlápl na plyn a chtěl zrychlit, tak se auto hodilo do nouzáku a nejelo, spotřeba 4l/100 při plném plynu a podobné srandy. Nemůže to být něco podobného? Třeba spuchřelá nebo uvolněná hadice, která si při ubrání plynu ufoukne a pak se to jednotce nelíbí?
Prča když jsem sjel na odpočívadlo, auto "restartoval", dal tomu několik rozjezdů na plný plyn bez problémů, vše ok, tak jsem začal najíždět zase na dálnici a auto se na přiřazováku hodilo do nouzáku, málem jsem se nevešel před kamion, blikala kontrolka žhavení a auto se tvářilo, že mu nic není...
Prča když jsem sjel na odpočívadlo, auto "restartoval", dal tomu několik rozjezdů na plný plyn bez problémů, vše ok, tak jsem začal najíždět zase na dálnici a auto se na přiřazováku hodilo do nouzáku, málem jsem se nevešel před kamion, blikala kontrolka žhavení a auto se tvářilo, že mu nic není...
-> suri: Co takový kokotiny jako podávací čerpadlo?
-> Nwkt: to ja asi nemám tak -> Jumbo: ja tiež nie , radšej nič -> Milan136: mám tu OII CAYC , po 23R6 , 53000km , auto aj pred akciou strácalo výkon , zohreješ , ideš po diaľnici možno 20km a zrazu plynule zo 150 padáš až na 100 , nepomôže podradiť , nepomôže nič , po čase sa zase zoberie a ide a takto dookola , keď jej to urobíš častejšie tak to už robí aj po meste ... na aute v rámci dieselgate vymenený najprv jeden vstrek - korekciu mal úplne mimo , potom keď nepomohlo ešte jeden vstrek , ostatné dva sú podľa Soběslav Bosch v poriadku , nepomohlo a hádzalo vysoké korekciu aj na posledné staré vstreky takže vo výsledku komplet nové vstrekovače a auto nejde . Auto bez chyby , merané hodnoty ok , turbo tesné , test turba aj egr v odise OK , hodnoty OK . Hodil sa plech na trubku EGR , najazdilo sa 250km a auto ide , nakoniec sa zapojilo nazad a auto išlo , zákazník sa povozil a auto nejde ... Tak sa vymenilo ešte EGR . Chlap rád že už mu to funguje , aj po diaľnici , pojazdil a vraj je to ok ... no a nie je , dnes vraj to isté ... to bude nejaká kokotina toto... ideš 150 , vyjde ti auto tak uberieš , pridáš a nejdeš , v tej chvíli to ukazuje aktuálnu spotrebu 4L a podobne , potom sa to vezme a ukazuje 15-18 ...
takúto závadu som ani nepočul ani nikde nenašiel
takúto závadu som ani nepočul ani nikde nenašiel
-> suri 29.09.18 22:31:52: Když jsem viděl co umí origo tažné, tak bych do ničeho jiného už nikdy nešel...
-> suri: Ale jdou do jednotky a jednotka nemá výstup na ten jeden pin do zásuvky :-) na to se tahá kabel přímo od Eboxu
-> Nwkt: tie tri plusy sú aj stále nie?
-> suri 30.09.18 22:42:45: Já pořád nezapojil moje tažný, tam je CAN, brzda, 3 plusy a ještě musím dotáhnout stálej do 13ti pinový zásuvky 

-> palinator: viko ventilov s podtlakovým zásobníkom ko? inak ako Milan
-> SO545: možno dvesto a boli by dva cany, trii poistky a origo kodované , čo už no , toto bude všade chytať , pri vyhodení smerovky cvaká vzadu "jednotka" , a zásuvka sa rozpadne po treťom použití , chvalabohu nemá ani senzory takže tam je to ok
-> Milan 136:
Bohužel na podtlaky zatim nic nemám, když jsem objednával nářadí tak to v tom shopu neměli.
Večer sem hodím logy.
Bohužel na podtlaky zatim nic nemám, když jsem objednával nářadí tak to v tom shopu neměli.

Večer sem hodím logy.
-> palinator: chtelo by to do podtlaku vsadit merak a kouknut, kolik tam toho podtlaku je a jestli nekolisa.
Ta regulace by se mela hybat plynule
Ta regulace by se mela hybat plynule
Už jsem z tý Caddy hotovej.
Vyměněný hadice kromě přívodní na podtlak, vyměněn N75 za nový, regulace turba, když jí připojim na N75, tak se zatáhne (je pravda že se nezatahuje úplně hladce a plynule, ale trochu zrychluje a zpomaluje). Když je N75 odpojen, tak turbo nepřefoukne, natlačí nějakejch 2000 mbar ve vysokých otáčkách. Je jedno, jestli regulaci odpojím zprudka, nebo pomalu upustím podtlak, aby dosedala "měkce". Se zapojeným N75 přefukuje, klidně i v řádu několika vteřin drží vysokej tlak třeba 300 mbar nad požadavek. Střída při přefuku klesá, až dosáhne minima a přefuk furt trvá. Pak se cosi stane, přefuk se zreguluje víceméně na požadovanou hodnotu a s rostoucími otáčkami tlak drží, až najednou zcela nesmyslně zase vyskočí (je to slyšet i jak se víc roztočí turbo).
Když spustím test akčních členů, tak regulace zatahuje z dorazu na doraz, ale co je podle mě divný, že při testu klapky chlazení EGR poskakuje o kousek i regulace TD. Jezdil jsem i s odpojenou elektrikou od ventilku pro tuto klapku, ale přefuky stále trvaj. Zpočátku, než jsem prvně tuto klapku odpojil, tak při testech akčních členů nedokázala regulace TD pohnout s tyčkou, lépe řečeno jen minimálně a byl znát slabý podtlak na vstupu do N75. Tento se vrátil do normálu včetně pohybu tyčky TD ve chvíli, kdy jednotka vyřadila EGR z činnosti.
Navíc někdy přefuk nastane a někdy ani ne, resp. hodnota toho na kolik to tlačí umí i kolísat. Někdy to nafoukne 2500 mbar v 1600 otáčkách, jindy na plnej plyn v 2000 otáčkách to drží třeba 2000 mbar a pomalu roste.
Takže:
Je možný, že mírně zatuhlá regulace turba může způsobit obrovský a dlouhotrvající přefuk a ne jen krátkou nezregulovanou špičku?
Je možný, že nestálý podtlak (až už je příčina jakákoliv), může způsobit, že turbo nezvládne zregulovat? - připomínám, že větší podtlak znamená větší tlak na turbu
Je možný, že závada je jinde a regulaci kurví třeba samotnej EGR?
Vyměněný hadice kromě přívodní na podtlak, vyměněn N75 za nový, regulace turba, když jí připojim na N75, tak se zatáhne (je pravda že se nezatahuje úplně hladce a plynule, ale trochu zrychluje a zpomaluje). Když je N75 odpojen, tak turbo nepřefoukne, natlačí nějakejch 2000 mbar ve vysokých otáčkách. Je jedno, jestli regulaci odpojím zprudka, nebo pomalu upustím podtlak, aby dosedala "měkce". Se zapojeným N75 přefukuje, klidně i v řádu několika vteřin drží vysokej tlak třeba 300 mbar nad požadavek. Střída při přefuku klesá, až dosáhne minima a přefuk furt trvá. Pak se cosi stane, přefuk se zreguluje víceméně na požadovanou hodnotu a s rostoucími otáčkami tlak drží, až najednou zcela nesmyslně zase vyskočí (je to slyšet i jak se víc roztočí turbo).
Když spustím test akčních členů, tak regulace zatahuje z dorazu na doraz, ale co je podle mě divný, že při testu klapky chlazení EGR poskakuje o kousek i regulace TD. Jezdil jsem i s odpojenou elektrikou od ventilku pro tuto klapku, ale přefuky stále trvaj. Zpočátku, než jsem prvně tuto klapku odpojil, tak při testech akčních členů nedokázala regulace TD pohnout s tyčkou, lépe řečeno jen minimálně a byl znát slabý podtlak na vstupu do N75. Tento se vrátil do normálu včetně pohybu tyčky TD ve chvíli, kdy jednotka vyřadila EGR z činnosti.

Takže:
Je možný, že mírně zatuhlá regulace turba může způsobit obrovský a dlouhotrvající přefuk a ne jen krátkou nezregulovanou špičku?
Je možný, že nestálý podtlak (až už je příčina jakákoliv), může způsobit, že turbo nezvládne zregulovat? - připomínám, že větší podtlak znamená větší tlak na turbu
Je možný, že závada je jinde a regulaci kurví třeba samotnej EGR?
-> suri 29.09.18 22:31:52: kolko usetril ? 150 maximalne 200e a bolo by to fajnsmekrovske...hmmm
-> Bukaj 29.09.18 09:54:47: ale zas s otevrenyma okynkama se s feldou oproti 742, 3 neda rychleji jet

zas asiocálne ťažné v asociálnej elektrike čo je pre mňa grc ale čo narobím , a nefunkčný ostrekovač okna , KO relé ..
Chlapci, potrebujem radu. Mam moznost vymenit svoju VW Caddy MAXI 2016 2,0 L TDi, 110kW, za OIII RS 2015 135kW. Do auta potrebujem realne dostat 2 isofix sedacky, mam 196cm, do kufra relativne skladny Bugaboo Buffalo a nejaku batozinu. Dovody sa nepytajte... caddyna je fantasticka v kazdom ohlade. Nie je to combi a ma najazdenych cca 150tis, co na tom umiera, na co si dat pozor a zbalime sa do toho? Nikto v okoli nic podobne nema na skusku. To ze si na dovolenku nepoveziem mobilnu klimu, uz som zmiereny. A este nechapem preco je to RS, ma malu navigaciu, nema ovladanie na volante. Da sa niekde podla VIN dohladat vybava? Chyba mi tam kopec veci, ale horsie na tom ako caddy nebude (ta je comfortline s tymi asistencnymi srackami v znaku). Dikec
-> saskyn2 29.09.18 09:08:23: Díky za info.
Jinak srovnávám Feldu se 130kou - tzn autem s vlečkou. Při rychlostech do cca 100 Km/hod je fakt Felda hlučnější (vysoké tóny motoru, pronikající do kabiny přes topení - bohužel nejde odhlučnit), ve vyšších rychlostech 742 prohrává na vysoký aerodynamický hluk (zrcátka, stěrače, hrany dveří a sloupků), což má Felda zase docela vychytané
-> StepaNoFUN 29.09.18 09:18:46: Děkuji za vyčerpávající odpověď. Tak to nechám, jak to je - snad to vydrží (ve škodovkách mám také elektronické přerušovače - ve 130L z Fiatu, ve 130LPG z Feldy - a navzdory častým jízdám s vlekem jsou zatím bezporuchové)
Jinak srovnávám Feldu se 130kou - tzn autem s vlečkou. Při rychlostech do cca 100 Km/hod je fakt Felda hlučnější (vysoké tóny motoru, pronikající do kabiny přes topení - bohužel nejde odhlučnit), ve vyšších rychlostech 742 prohrává na vysoký aerodynamický hluk (zrcátka, stěrače, hrany dveří a sloupků), což má Felda zase docela vychytané

-> StepaNoFUN 29.09.18 09:18:46: Děkuji za vyčerpávající odpověď. Tak to nechám, jak to je - snad to vydrží (ve škodovkách mám také elektronické přerušovače - ve 130L z Fiatu, ve 130LPG z Feldy - a navzdory častým jízdám s vlekem jsou zatím bezporuchové)

-> Bukaj: Prerusovac je jinej. Ale musí se od něj natáhnout i drát do budiku. Kdyz ho jen vymenis, tak shori. Na miste toho vyvodu pro kontrolku je u normalniho regulovanej podsvit vypinace. U toho pro vlek je osvetleni hned s klickem a 100% intenzitou. Nicmene s původním to taky bude fungovat, jen nebudeš mit tu kontrolku.
-> Bukaj: Asi bude jiný, v etce je jiný číslo.
-> Bukaj 29.09.18 00:35:14: Tvl felda hlučná oproti škodovce? No nevím, když myslíš. Jo zadní náhon je boží, o tom žádná. Proto Jsem se ho taky držel dokud to šlo a krumply typu favorit a felda prakticky přeskočil až k B5
-> suri 29.09.18 07:51:50: Nj na sání bych zapomněl. Ty plastový vydrží málo, starší hliníkový vydrží víc. Nový stojí 10t. Hodně lidí ty klapky vyhodí a dá jetý sání z BKD na kterém se nemá co vysrat. Klapky tam jsou prakticky zbytečný.
-> Bukaj 29.09.18 00:35:14: Tvl felda hlučná oproti škodovce? No nevím, když myslíš. Jo zadní náhon je boží, o tom žádná. Proto Jsem se ho taky držel dokud to šlo a krumply typu favorit a felda prakticky přeskočil až k B5

-> suri 29.09.18 07:51:50: Nj na sání bych zapomněl. Ty plastový vydrží málo, starší hliníkový vydrží víc. Nový stojí 10t. Hodně lidí ty klapky vyhodí a dá jetý sání z BKD na kterém se nemá co vysrat. Klapky tam jsou prakticky zbytečný.
-> Jarda: Felda (alespoň ta jediná, se kterou jsem kdy jezdil - 50 kW GLXi Combi) je o dost živější, než 130. Velký rozdíl je v akceleraci z nižších otáček, ve vyšších otáčkách jsou oba tyto vozy cca srovnatelné. Předpokládám, že hlavní rozdíl je pětikanál vs. osmikanál...
Jinak po úpravě hlavy (tvrzená sedla) je 130 motor naprosto bezúdržbovej i na plyn...
...ale to už příliš odbočujeme od tématu
Takže opět dotaz k tématu:
Octavia 1 předfacelift - elektroinstalace tažného zařízení:
Liší se nějak přerušovač blinkrů pro instalaci TZ - u Feldy byl jiný přerušovač kvůli kontrolce funkce blinkrů přívěsu (přerušovač "pozná", že je v obvodu o žárovku víc a při blikání rozsvěcí na přístrojovce kontrolku "+1"), předpokládám, že Octavia, jakožto modernější vůz bude mít nějakou takovou funkci také, nebo ne?
Jinak po úpravě hlavy (tvrzená sedla) je 130 motor naprosto bezúdržbovej i na plyn...
...ale to už příliš odbočujeme od tématu

Takže opět dotaz k tématu:
Octavia 1 předfacelift - elektroinstalace tažného zařízení:
Liší se nějak přerušovač blinkrů pro instalaci TZ - u Feldy byl jiný přerušovač kvůli kontrolce funkce blinkrů přívěsu (přerušovač "pozná", že je v obvodu o žárovku víc a při blikání rozsvěcí na přístrojovce kontrolku "+1"), předpokládám, že Octavia, jakožto modernější vůz bude mít nějakou takovou funkci také, nebo ne?
-> saskyn2: asi tak , ešte často bývajú ko klapky v saní
-> Bukaj 29.09.18 00:35:14: nevim, proc by mela byt felda zivejsi - vzhledem k hmotnosti, ikdyz ja na 130 motoru najezdil okolo 20tis. na LPG a byl jsem rad, ze jsem se ho zbavil, ten motor co do spolehlivosti byl o dost horsi, nez ladamotor, nejak vubec nepobiral LPG, porad jsem serizoval ventily az praskla hlava, dal jsem jinou a porad dokola a zralo to olej, jen po GO hlavy to chvilku docela slusne jelo.
Jak jsem dal favomotor, tak jsem si to nemohl vynachvalit, naprosto bezudrzbovy, ted ma 300tis.km (dily na stavbu jsem pouzil - mely udajne kolem 70 tis.km) a davam mu chudakovi zabrat upravou termostatu, co jsem mel pripravene na Maroko a doted jsem tam nedal normalni :/ ted jsem se dival, ze i na LPG mam nejak tmavsi olej (mozna oter) a trochu oleje si vzal za pouhy 3tis. km, ale te zacal brat po Turecku, asi gufera nevydrzely tu teplotu
Jak jsem dal favomotor, tak jsem si to nemohl vynachvalit, naprosto bezudrzbovy, ted ma 300tis.km (dily na stavbu jsem pouzil - mely udajne kolem 70 tis.km) a davam mu chudakovi zabrat upravou termostatu, co jsem mel pripravene na Maroko a doted jsem tam nedal normalni :/ ted jsem se dival, ze i na LPG mam nejak tmavsi olej (mozna oter) a trochu oleje si vzal za pouhy 3tis. km, ale te zacal brat po Turecku, asi gufera nevydrzely tu teplotu

-> Jarda - zrušená registrace 27.09.18 08:34:00: Na přední nápravě mám vše, kromě tlumičů, svisláků a gum stabilizátoru původní. Jinak vše v sériovém provedení, jen tlumiče aktuálně nemám PAL, ale tuším nějaké TRW (předtím jsem měl cca 60 tisíc Gabriel, ale jeden začal téct a i když fungoval, tak jsem je raději vyměnil)
-> saskyn2 27.09.18 10:01:04: Asi věc názoru. Na Feldě mi vadilo, že oproti 130 je hlučná ("šicí stroj" pod palubkou), přední náhon jsem nikdy nepobral a na mokru a v zimě se s tím moc nedalo jezdit, ale zase to parádně topilo a bylo to živější a méně náladové, než škodovka...
...jinak potkávám pána, který denně jezdí z Prahy stejšnou (když jedu ráno po sedmé, tak jej potkávám v Břežanském údolí, nebo na Zbraslavi) - proti tomu je 130LPG supermoderní stroj
-> saskyn2 27.09.18 10:01:04: Asi věc názoru. Na Feldě mi vadilo, že oproti 130 je hlučná ("šicí stroj" pod palubkou), přední náhon jsem nikdy nepobral a na mokru a v zimě se s tím moc nedalo jezdit, ale zase to parádně topilo a bylo to živější a méně náladové, než škodovka...

...jinak potkávám pána, který denně jezdí z Prahy stejšnou (když jedu ráno po sedmé, tak jej potkávám v Břežanském údolí, nebo na Zbraslavi) - proti tomu je 130LPG supermoderní stroj

-> m8rinek: Okta vyvažováky nemá, takže víceméně jo
-> Nwkt: tak jestli to je jedinej problem toho PD :D
-> m8rinek: cca 18
-> saskyn2: to bych asi dokazal... co to stoji?
-> m8rinek: Kvalitní je jenom origo díl. Druhoška nefunguje a do pár tisíc je KO
-> m8rinek: Economy díl, když budeš mít štěstí, nebo někoho ve ŠA kdo ti vybere nový a ne vyčištěný.
-> saskyn2: to ještě do dnes nejde koupit nějaká kvalitní náhrada?