-> dragon_cb_cz: Jestli s tím jebala se spadlým oknem, tak kup rovnou stahovačku. A opatrně na igelit - stahovačky sice ještě jsou, ale u igelitů už svítí odpadlo... :-/
Jakou čínskou náhradu fakt netuším. Dával jsem origo. Za asi 1400,- (přední) jsem to neřešil.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Segře se klasicky pojebala stahovačka LZ okna na její O1. Pokud to nevyřeší jen ten plastovej bazmek za pár korun, je nějaká osvědčeně funknční druhoška? Tuším že když jsem to řešil před lety na svojí tak jsem bral nějakou z Kelly, ale už si to nepamatuju... cenový rozdíl oproti origu je přeci jen dost značný: www.cc-autodily.cz/spoust
ec-skla-bez-mot-22_22?kod=
1U0839... a segra do toho nechce dávat moc peněz.
-> castrol:
Já při první výměně v autorizáku řek, že chci 5W40 a překódovat na krátkej interval. Neměli s tim problém (se zárukou).
Já při první výměně v autorizáku řek, že chci 5W40 a překódovat na krátkej interval. Neměli s tim problém (se zárukou).
-> Jarda/felda: tak to ja pojdem na vymenu skor nez pise servis
-> Jirik_Tuňák1983: tak ja tase nestriedam auta jak ponozky

-> castrol 06.10.18 12:04:59: Ono taky proč to držet tak dlouho.
-> castrol 06.10.18 12:04:59: co naleje neovlivníš ale ovlivníš kdy to tam naleje 

-> Jarda: tak co tam naleje servis nijak neovlivnim a pol mega ja na nej zivote nedam 

-> castrol 05.10.18 21:44:37: kdyz budes menit normalne oil a ne longlife, tak hodne... pul mega by minimalne mohla ne?

-> Milan 136 03.10.18 08:12:21: a fabka da kolko ,ci uz sa mam teraz obzerat po inom
?

-> Jarda: nemám , večné problémy okolo sťahovačiek a aj tak tých káblov už mám moc a je problém to poskladať ... je to ako je , mňa to už prežije
-> suri 05.10.18 19:15:14: ja myslel, ze mas el. okna
-> dragon_cb_cz: -> Milan 136: to súhlasím
-> minno: nerikam, ze to je div. Je to uplne normalni.
Je to reakce na to, co rika Dragon
Je to reakce na to, co rika Dragon
-> minno: Není na tom nic vyjímečného, to pochopitelně ne, ale není to tak dávno, co nás tu někdo vehementně přesvědčoval, že ty auta jsou dělaný na životnost 100 tisíc km a kdo si to koupí, je blázen... A ty auta přitom fungujou úplně normálně.
-> Milan 136 03.10.18 08:12:21: -> suri 03.10.18 08:50:43: Ja mám na to iný pohľad. Pri tých km za 3-5 rokov to znamená, že tie autá sú stále v prevádzke a jazdia prevažne len dlhé trasy, čiže pre auto (motor) najlepšie podmienky. Bolo by veľmi smutné, keby už boli na tom tie autá zle. Je to stále "nové" auto a nie je na tom nič výnimočné.
Je rozdiel nabehať 100 tis. km za 2 roky a úplne niečo iné 10 rokov krátke trasy, mesto, množstvo studených štartov. Ťažko potom porovnávať stav.
Je rozdiel nabehať 100 tis. km za 2 roky a úplne niečo iné 10 rokov krátke trasy, mesto, množstvo studených štartov. Ťažko potom porovnávať stav.
-> Jarda/felda 03.10.18 10:57:02: to bude mekke, jestli by to slo prikalit je otazka a mel bych strach z deformaci... Naftova mo jeden opraven timto: www.autokelly.cz/Product/
.../11969184 tam se mi zas nelibi, ze se na to vrta moc velka dira a materialu na to tam moc neni, proto preriznuti na M10 mi prijde celkove nejvyhodnejsi.
Ted me napadl implantat DIN 1.4441 to je taky vpodstate pevnostni material s podobnymi vlastnostmi jak 1.4310, ale s jeste lepsi korozni odolnosti, no taky me napadlo z nejake kycle Ti6Al4V, ale zas nepujdu do extremu, vzhledem k tomu, jak mam tezke 16ky kola, tak nema smysl setrit nejaky gram :).
Ted me napadl implantat DIN 1.4441 to je taky vpodstate pevnostni material s podobnymi vlastnostmi jak 1.4310, ale s jeste lepsi korozni odolnosti, no taky me napadlo z nejake kycle Ti6Al4V, ale zas nepujdu do extremu, vzhledem k tomu, jak mam tezke 16ky kola, tak nema smysl setrit nejaky gram :).
-> Jarda - zrušená registrace 03.10.18 10:39:44: proč nedáš závitovou vložku a zátky originál ?
za pár korun v číně www.aliexpress.com/store/ .../1504033_32846005576.ht ml?spm=2114.1...
za pár korun v číně www.aliexpress.com/store/ .../1504033_32846005576.ht ml?spm=2114.1...
-> saskyn2: Jo jo, taky si na to občas vzpomenu když podobný auta vidím 

-> suri 03.10.18 10:23:35: njn, co dnes cekat
kvalita dnes neni samozrejmosti bohuzel :/
Tu tycku 1.4021 mi pul metru nechaji za 50kc, ale jestli radeji nekde nekoupit 1.4310 zpevnenou valcovanim za studena, ale to se zas pekne blbe obrabi a soustruznik me s tim mozna vyhodi :/ uz mekka 1.4021 pred kalenim mu delala problemy :(

Tu tycku 1.4021 mi pul metru nechaji za 50kc, ale jestli radeji nekde nekoupit 1.4310 zpevnenou valcovanim za studena, ale to se zas pekne blbe obrabi a soustruznik me s tim mozna vyhodi :/ uz mekka 1.4021 pred kalenim mu delala problemy :(
-> Jarda: a čo si čakal , hlavne že každá garáž tu v okolí ich vymení , originály hodia do koša a najebú tam tieto lacnoty ... v origu to vodítko stojí riadnu pálku ... nejaké doma mám a nepúšťam len tak
Jeste k preriznuti zavitu na drzaku brzdice, nedalo mi a trochu jsem ten atyp i puvodni cep otestoval:
Meril jsem tvrdost a material na tom cepu atypickem, co jsem dal na trmen a jsem zklaman.
Original je zpevneny austenit DIN 1.4310 tvrdost cca 31HRC, ze je to austeniticka chrom-niklova nerez, tak proto to vubec nerezne.
No a ten atyp je normalne krumpacovina, nejaka dvanactka, rtg analyzator mi priradil C15, tak reznout to bude jak prase a tvrdost to ma cca 17HRC
tak mekke uz nejde ani poradne zmerit.
www.autoservis-pisek.cz/c ep-vodici-brzdoveho-trmenu -opravarsky-p-132.html?cPa th=3225...
Hned jsem proveril zasoby ve firme a mame je 1.4301 blato :/ tak asi koupim tycku DIN 1.4021 ze ktereho se delaji chrurgicke nastroje, je to chromova uhlikata ocel, tak to pak necham zakalit na nejakejch treba 40HRC a to trosku lisku chytat bude, ale porad mnohem lipsi, nez ten zmetek, co jsem koupil

Meril jsem tvrdost a material na tom cepu atypickem, co jsem dal na trmen a jsem zklaman.
Original je zpevneny austenit DIN 1.4310 tvrdost cca 31HRC, ze je to austeniticka chrom-niklova nerez, tak proto to vubec nerezne.
No a ten atyp je normalne krumpacovina, nejaka dvanactka, rtg analyzator mi priradil C15, tak reznout to bude jak prase a tvrdost to ma cca 17HRC

www.autoservis-pisek.cz/c ep-vodici-brzdoveho-trmenu -opravarsky-p-132.html?cPa th=3225...
Hned jsem proveril zasoby ve firme a mame je 1.4301 blato :/ tak asi koupim tycku DIN 1.4021 ze ktereho se delaji chrurgicke nastroje, je to chromova uhlikata ocel, tak to pak necham zakalit na nejakejch treba 40HRC a to trosku lisku chytat bude, ale porad mnohem lipsi, nez ten zmetek, co jsem koupil


-> Milan 136 03.10.18 08:12:21: Myslíš jak tady tenkrát nějakej blbec měl zaručený infio z výroby a druhej mu nadšeně kýval. Jo to si taky pamatuju

-> Milan 136: ja mám takých kopu , jednu 220tis km greenline kúpil teraz známy , 2015 , 6q
-> Jumbo:
Jo, to máš pravdu.
Jo, to máš pravdu.
-> Milan 136:




Tahle O3 uz nejak 143 tkm presluhuje pres tech zarucenych 100 tkm, po kterych se rozpadne.
A pritom normalne funguje jak ma
A pritom normalne funguje jak ma

-> palinator: Já taky nevím jak to funguje, ale byl to nápad... Mám zkušenosti z více oborů, že když přijde člověk a podívá se na to z pohledu "neprofesionála"
;, tak kolikrát vnukne myšlenku, i když je to co říká třeba trochu mimo... Stalo se mi to několikrát na obou stranách...
-> Jarda/felda: Bude z B5
-> Nwkt 01.10.18 22:23:34: nebude stejný z passata ? ten má cd měnič v kufru v levé kapse
-> Jumbo:
Kecáš no
Na dálnici nikdy nebude běžet turbo v "režimu maximálního výkonu", neboť neustále reguluje na požadovaný tlak, v případě plnýho plynu na maximální dovolenej tlak danej softem. Turbo dokáže udělat nepřípustnej přetlak se zavřenejma regulačníma lopatkama dneska už hluboko pod 1500 otáčkama v plný zátěži.
Ta regulace v žádném případě nefunguje jako on-off, možná v režimu, kdy to turbo nabíhá, tak je "ON" a když se dosáhne maximálních otáček při maximálním zatížení, tak "OFF", aby nebyl překročen tlak a otáčky turba. Ale sám v tom nemám jasno, jak regulace (čehokoliv na motoru) vlastně přesně funguje.
Kecáš no

Na dálnici nikdy nebude běžet turbo v "režimu maximálního výkonu", neboť neustále reguluje na požadovaný tlak, v případě plnýho plynu na maximální dovolenej tlak danej softem. Turbo dokáže udělat nepřípustnej přetlak se zavřenejma regulačníma lopatkama dneska už hluboko pod 1500 otáčkama v plný zátěži.
Ta regulace v žádném případě nefunguje jako on-off, možná v režimu, kdy to turbo nabíhá, tak je "ON" a když se dosáhne maximálních otáček při maximálním zatížení, tak "OFF", aby nebyl překročen tlak a otáčky turba. Ale sám v tom nemám jasno, jak regulace (čehokoliv na motoru) vlastně přesně funguje.
Nemáte někdo kabel k CD měniči na O1?
-> suri: Vím že je to něco jiného, jen mě napadlo jestli to nemůže být podobný směr, tedy podtlaková regulace turba, nastavení lopatek, nebo něco podobného. Protože pokud jede delší dobu po dálnici, může turbo běžet v režimu maximálního výkonu, pak ubere plyn, turbo se přepne do jiného režimu a už se nezapne zpět, díky čemuž motoru padá výkon... Ale možná kecám blbosti...
-> Jumbo: toto auto ide normálne , kým sa nezohreje a nejde dlhšie po diaľnici , to nepadá do núdzaku ale plynule klesne bez výkonu
-> Nwkt: tiež jedna možnosť , prípadne jeho relé, ale všetko bez nejakých anomálií , toto zvykne písať nízky tlak paliva
-> suri: Mě něco podobného dělala služební OIII TDi po tom, co kuna v Rakousku prokousala hadice na podtlakovou regulaci turba. nastartování OK, klidná jízda OK, ale jakmile člověk šlápl na plyn a chtěl zrychlit, tak se auto hodilo do nouzáku a nejelo, spotřeba 4l/100 při plném plynu a podobné srandy. Nemůže to být něco podobného? Třeba spuchřelá nebo uvolněná hadice, která si při ubrání plynu ufoukne a pak se to jednotce nelíbí?
Prča když jsem sjel na odpočívadlo, auto "restartoval", dal tomu několik rozjezdů na plný plyn bez problémů, vše ok, tak jsem začal najíždět zase na dálnici a auto se na přiřazováku hodilo do nouzáku, málem jsem se nevešel před kamion, blikala kontrolka žhavení a auto se tvářilo, že mu nic není...
Prča když jsem sjel na odpočívadlo, auto "restartoval", dal tomu několik rozjezdů na plný plyn bez problémů, vše ok, tak jsem začal najíždět zase na dálnici a auto se na přiřazováku hodilo do nouzáku, málem jsem se nevešel před kamion, blikala kontrolka žhavení a auto se tvářilo, že mu nic není...
-> suri: Co takový kokotiny jako podávací čerpadlo?
-> Nwkt: to ja asi nemám tak -> Jumbo: ja tiež nie , radšej nič -> Milan136: mám tu OII CAYC , po 23R6 , 53000km , auto aj pred akciou strácalo výkon , zohreješ , ideš po diaľnici možno 20km a zrazu plynule zo 150 padáš až na 100 , nepomôže podradiť , nepomôže nič , po čase sa zase zoberie a ide a takto dookola , keď jej to urobíš častejšie tak to už robí aj po meste ... na aute v rámci dieselgate vymenený najprv jeden vstrek - korekciu mal úplne mimo , potom keď nepomohlo ešte jeden vstrek , ostatné dva sú podľa Soběslav Bosch v poriadku , nepomohlo a hádzalo vysoké korekciu aj na posledné staré vstreky takže vo výsledku komplet nové vstrekovače a auto nejde . Auto bez chyby , merané hodnoty ok , turbo tesné , test turba aj egr v odise OK , hodnoty OK . Hodil sa plech na trubku EGR , najazdilo sa 250km a auto ide , nakoniec sa zapojilo nazad a auto išlo , zákazník sa povozil a auto nejde ... Tak sa vymenilo ešte EGR . Chlap rád že už mu to funguje , aj po diaľnici , pojazdil a vraj je to ok ... no a nie je , dnes vraj to isté ... to bude nejaká kokotina toto... ideš 150 , vyjde ti auto tak uberieš , pridáš a nejdeš , v tej chvíli to ukazuje aktuálnu spotrebu 4L a podobne , potom sa to vezme a ukazuje 15-18 ...
takúto závadu som ani nepočul ani nikde nenašiel
takúto závadu som ani nepočul ani nikde nenašiel
-> suri 29.09.18 22:31:52: Když jsem viděl co umí origo tažné, tak bych do ničeho jiného už nikdy nešel...
-> suri: Ale jdou do jednotky a jednotka nemá výstup na ten jeden pin do zásuvky :-) na to se tahá kabel přímo od Eboxu
-> Nwkt: tie tri plusy sú aj stále nie?
-> suri 30.09.18 22:42:45: Já pořád nezapojil moje tažný, tam je CAN, brzda, 3 plusy a ještě musím dotáhnout stálej do 13ti pinový zásuvky 

-> palinator: viko ventilov s podtlakovým zásobníkom ko? inak ako Milan
-> SO545: možno dvesto a boli by dva cany, trii poistky a origo kodované , čo už no , toto bude všade chytať , pri vyhodení smerovky cvaká vzadu "jednotka" , a zásuvka sa rozpadne po treťom použití , chvalabohu nemá ani senzory takže tam je to ok
-> Milan 136:
Bohužel na podtlaky zatim nic nemám, když jsem objednával nářadí tak to v tom shopu neměli.
Večer sem hodím logy.
Bohužel na podtlaky zatim nic nemám, když jsem objednával nářadí tak to v tom shopu neměli.

Večer sem hodím logy.
-> palinator: chtelo by to do podtlaku vsadit merak a kouknut, kolik tam toho podtlaku je a jestli nekolisa.
Ta regulace by se mela hybat plynule
Ta regulace by se mela hybat plynule
Už jsem z tý Caddy hotovej.
Vyměněný hadice kromě přívodní na podtlak, vyměněn N75 za nový, regulace turba, když jí připojim na N75, tak se zatáhne (je pravda že se nezatahuje úplně hladce a plynule, ale trochu zrychluje a zpomaluje). Když je N75 odpojen, tak turbo nepřefoukne, natlačí nějakejch 2000 mbar ve vysokých otáčkách. Je jedno, jestli regulaci odpojím zprudka, nebo pomalu upustím podtlak, aby dosedala "měkce". Se zapojeným N75 přefukuje, klidně i v řádu několika vteřin drží vysokej tlak třeba 300 mbar nad požadavek. Střída při přefuku klesá, až dosáhne minima a přefuk furt trvá. Pak se cosi stane, přefuk se zreguluje víceméně na požadovanou hodnotu a s rostoucími otáčkami tlak drží, až najednou zcela nesmyslně zase vyskočí (je to slyšet i jak se víc roztočí turbo).
Když spustím test akčních členů, tak regulace zatahuje z dorazu na doraz, ale co je podle mě divný, že při testu klapky chlazení EGR poskakuje o kousek i regulace TD. Jezdil jsem i s odpojenou elektrikou od ventilku pro tuto klapku, ale přefuky stále trvaj. Zpočátku, než jsem prvně tuto klapku odpojil, tak při testech akčních členů nedokázala regulace TD pohnout s tyčkou, lépe řečeno jen minimálně a byl znát slabý podtlak na vstupu do N75. Tento se vrátil do normálu včetně pohybu tyčky TD ve chvíli, kdy jednotka vyřadila EGR z činnosti.
Navíc někdy přefuk nastane a někdy ani ne, resp. hodnota toho na kolik to tlačí umí i kolísat. Někdy to nafoukne 2500 mbar v 1600 otáčkách, jindy na plnej plyn v 2000 otáčkách to drží třeba 2000 mbar a pomalu roste.
Takže:
Je možný, že mírně zatuhlá regulace turba může způsobit obrovský a dlouhotrvající přefuk a ne jen krátkou nezregulovanou špičku?
Je možný, že nestálý podtlak (až už je příčina jakákoliv), může způsobit, že turbo nezvládne zregulovat? - připomínám, že větší podtlak znamená větší tlak na turbu
Je možný, že závada je jinde a regulaci kurví třeba samotnej EGR?
Vyměněný hadice kromě přívodní na podtlak, vyměněn N75 za nový, regulace turba, když jí připojim na N75, tak se zatáhne (je pravda že se nezatahuje úplně hladce a plynule, ale trochu zrychluje a zpomaluje). Když je N75 odpojen, tak turbo nepřefoukne, natlačí nějakejch 2000 mbar ve vysokých otáčkách. Je jedno, jestli regulaci odpojím zprudka, nebo pomalu upustím podtlak, aby dosedala "měkce". Se zapojeným N75 přefukuje, klidně i v řádu několika vteřin drží vysokej tlak třeba 300 mbar nad požadavek. Střída při přefuku klesá, až dosáhne minima a přefuk furt trvá. Pak se cosi stane, přefuk se zreguluje víceméně na požadovanou hodnotu a s rostoucími otáčkami tlak drží, až najednou zcela nesmyslně zase vyskočí (je to slyšet i jak se víc roztočí turbo).
Když spustím test akčních členů, tak regulace zatahuje z dorazu na doraz, ale co je podle mě divný, že při testu klapky chlazení EGR poskakuje o kousek i regulace TD. Jezdil jsem i s odpojenou elektrikou od ventilku pro tuto klapku, ale přefuky stále trvaj. Zpočátku, než jsem prvně tuto klapku odpojil, tak při testech akčních členů nedokázala regulace TD pohnout s tyčkou, lépe řečeno jen minimálně a byl znát slabý podtlak na vstupu do N75. Tento se vrátil do normálu včetně pohybu tyčky TD ve chvíli, kdy jednotka vyřadila EGR z činnosti.

Takže:
Je možný, že mírně zatuhlá regulace turba může způsobit obrovský a dlouhotrvající přefuk a ne jen krátkou nezregulovanou špičku?
Je možný, že nestálý podtlak (až už je příčina jakákoliv), může způsobit, že turbo nezvládne zregulovat? - připomínám, že větší podtlak znamená větší tlak na turbu
Je možný, že závada je jinde a regulaci kurví třeba samotnej EGR?
-> suri 29.09.18 22:31:52: kolko usetril ? 150 maximalne 200e a bolo by to fajnsmekrovske...hmmm
-> Bukaj 29.09.18 09:54:47: ale zas s otevrenyma okynkama se s feldou oproti 742, 3 neda rychleji jet
