Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18277 příspěvků (zobrazeno 12101 až 12150) od 04.01.2015 do 10.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
08:29:16
01.10.2018
Nwkt
-> suri: Ale jdou do jednotky a jednotka nemá výstup na ten jeden pin do zásuvky :-) na to se tahá kabel přímo od Eboxu
06:58:01
01.10.2018
suri
-> Nwkt: tie tri plusy sú aj stále nie?
22:48:36
30.09.2018
Nwkt
-> suri 30.09.18 22:42:45: Já pořád nezapojil moje tažný, tam je CAN, brzda, 3 plusy a ještě musím dotáhnout stálej do 13ti pinový zásuvky 3
22:43:57
30.09.2018
suri
-> palinator: viko ventilov s podtlakovým zásobníkom ko? inak ako Milan
22:42:45
30.09.2018
suri
-> SO545: možno dvesto a boli by dva cany, trii poistky a origo kodované , čo už no , toto bude všade chytať , pri vyhodení smerovky cvaká vzadu "jednotka" , a zásuvka sa rozpadne po treťom použití , chvalabohu nemá ani senzory takže tam je to ok
17:34:23
30.09.2018
palinator
-> Milan 136:

Bohužel na podtlaky zatim nic nemám, když jsem objednával nářadí tak to v tom shopu neměli. 8



Večer sem hodím logy.
17:21:01
30.09.2018
Milan 136
-> palinator: chtelo by to do podtlaku vsadit merak a kouknut, kolik tam toho podtlaku je a jestli nekolisa.

Ta regulace by se mela hybat plynule
16:17:15
30.09.2018
palinator
Už jsem z tý Caddy hotovej.



Vyměněný hadice kromě přívodní na podtlak, vyměněn N75 za nový, regulace turba, když jí připojim na N75, tak se zatáhne (je pravda že se nezatahuje úplně hladce a plynule, ale trochu zrychluje a zpomaluje). Když je N75 odpojen, tak turbo nepřefoukne, natlačí nějakejch 2000 mbar ve vysokých otáčkách. Je jedno, jestli regulaci odpojím zprudka, nebo pomalu upustím podtlak, aby dosedala "měkce". Se zapojeným N75 přefukuje, klidně i v řádu několika vteřin drží vysokej tlak třeba 300 mbar nad požadavek. Střída při přefuku klesá, až dosáhne minima a přefuk furt trvá. Pak se cosi stane, přefuk se zreguluje víceméně na požadovanou hodnotu a s rostoucími otáčkami tlak drží, až najednou zcela nesmyslně zase vyskočí (je to slyšet i jak se víc roztočí turbo).

Když spustím test akčních členů, tak regulace zatahuje z dorazu na doraz, ale co je podle mě divný, že při testu klapky chlazení EGR poskakuje o kousek i regulace TD. Jezdil jsem i s odpojenou elektrikou od ventilku pro tuto klapku, ale přefuky stále trvaj. Zpočátku, než jsem prvně tuto klapku odpojil, tak při testech akčních členů nedokázala regulace TD pohnout s tyčkou, lépe řečeno jen minimálně a byl znát slabý podtlak na vstupu do N75. Tento se vrátil do normálu včetně pohybu tyčky TD ve chvíli, kdy jednotka vyřadila EGR z činnosti. 9 Navíc někdy přefuk nastane a někdy ani ne, resp. hodnota toho na kolik to tlačí umí i kolísat. Někdy to nafoukne 2500 mbar v 1600 otáčkách, jindy na plnej plyn v 2000 otáčkách to drží třeba 2000 mbar a pomalu roste.



Takže:

Je možný, že mírně zatuhlá regulace turba může způsobit obrovský a dlouhotrvající přefuk a ne jen krátkou nezregulovanou špičku?

Je možný, že nestálý podtlak (až už je příčina jakákoliv), může způsobit, že turbo nezvládne zregulovat? - připomínám, že větší podtlak znamená větší tlak na turbu

Je možný, že závada je jinde a regulaci kurví třeba samotnej EGR?
upraveno 1x, naposled 30.09.2018 16:34:49
13:07:05
30.09.2018
SO545
-> suri 29.09.18 22:31:52: kolko usetril ? 150 maximalne 200e a bolo by to fajnsmekrovske...hmmm
11:19:10
30.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 29.09.18 09:54:47: ale zas s otevrenyma okynkama se s feldou oproti 742, 3 neda rychleji jet4
22:31:52
29.09.2018
suri
zas asiocálne ťažné v asociálnej elektrike čo je pre mňa grc ale čo narobím , a nefunkčný ostrekovač okna , KO relé ..
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od suri vložen 29.09.2018 22:31:52
15:42:55
29.09.2018
itchy
Chlapci, potrebujem radu. Mam moznost vymenit svoju VW Caddy MAXI 2016 2,0 L TDi, 110kW, za OIII RS 2015 135kW. Do auta potrebujem realne dostat 2 isofix sedacky, mam 196cm, do kufra relativne skladny Bugaboo Buffalo a nejaku batozinu. Dovody sa nepytajte... caddyna je fantasticka v kazdom ohlade. Nie je to combi a ma najazdenych cca 150tis, co na tom umiera, na co si dat pozor a zbalime sa do toho? Nikto v okoli nic podobne nema na skusku. To ze si na dovolenku nepoveziem mobilnu klimu, uz som zmiereny. A este nechapem preco je to RS, ma malu navigaciu, nema ovladanie na volante. Da sa niekde podla VIN dohladat vybava? Chyba mi tam kopec veci, ale horsie na tom ako caddy nebude (ta je comfortline s tymi asistencnymi srackami v znaku). Dikec
09:54:47
29.09.2018
Bukaj
-> saskyn2 29.09.18 09:08:23: Díky za info.

Jinak srovnávám Feldu se 130kou - tzn autem s vlečkou. Při rychlostech do cca 100 Km/hod je fakt Felda hlučnější (vysoké tóny motoru, pronikající do kabiny přes topení - bohužel nejde odhlučnit), ve vyšších rychlostech 742 prohrává na vysoký aerodynamický hluk (zrcátka, stěrače, hrany dveří a sloupků), což má Felda zase docela vychytané6



-> StepaNoFUN 29.09.18 09:18:46: Děkuji za vyčerpávající odpověď. Tak to nechám, jak to je - snad to vydrží (ve škodovkách mám také elektronické přerušovače - ve 130L z Fiatu, ve 130LPG z Feldy - a navzdory častým jízdám s vlekem jsou zatím bezporuchové)5
09:18:46
29.09.2018
StepaNoFUN
-> Bukaj: Prerusovac je jinej. Ale musí se od něj natáhnout i drát do budiku. Kdyz ho jen vymenis, tak shori. Na miste toho vyvodu pro kontrolku je u normalniho regulovanej podsvit vypinace. U toho pro vlek je osvetleni hned s klickem a 100% intenzitou. Nicmene s původním to taky bude fungovat, jen nebudeš mit tu kontrolku.
09:08:23
29.09.2018
saskyn2
-> Bukaj: Asi bude jiný, v etce je jiný číslo.

-> Bukaj 29.09.18 00:35:14: Tvl felda hlučná oproti škodovce? No nevím, když myslíš. Jo zadní náhon je boží, o tom žádná. Proto Jsem se ho taky držel dokud to šlo a krumply typu favorit a felda prakticky přeskočil až k B53

-> suri 29.09.18 07:51:50: Nj na sání bych zapomněl. Ty plastový vydrží málo, starší hliníkový vydrží víc. Nový stojí 10t. Hodně lidí ty klapky vyhodí a dá jetý sání z BKD na kterém se nemá co vysrat. Klapky tam jsou prakticky zbytečný.
08:34:37
29.09.2018
Bukaj
-> Jarda: Felda (alespoň ta jediná, se kterou jsem kdy jezdil - 50 kW GLXi Combi) je o dost živější, než 130. Velký rozdíl je v akceleraci z nižších otáček, ve vyšších otáčkách jsou oba tyto vozy cca srovnatelné. Předpokládám, že hlavní rozdíl je pětikanál vs. osmikanál...

Jinak po úpravě hlavy (tvrzená sedla) je 130 motor naprosto bezúdržbovej i na plyn...

...ale to už příliš odbočujeme od tématu6

Takže opět dotaz k tématu:



Octavia 1 předfacelift - elektroinstalace tažného zařízení:

Liší se nějak přerušovač blinkrů pro instalaci TZ - u Feldy byl jiný přerušovač kvůli kontrolce funkce blinkrů přívěsu (přerušovač "pozná", že je v obvodu o žárovku víc a při blikání rozsvěcí na přístrojovce kontrolku "+1"), předpokládám, že Octavia, jakožto modernější vůz bude mít nějakou takovou funkci také, nebo ne?
07:51:50
29.09.2018
suri
-> saskyn2: asi tak , ešte často bývajú ko klapky v saní
07:16:44
29.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 29.09.18 00:35:14: nevim, proc by mela byt felda zivejsi - vzhledem k hmotnosti, ikdyz ja na 130 motoru najezdil okolo 20tis. na LPG a byl jsem rad, ze jsem se ho zbavil, ten motor co do spolehlivosti byl o dost horsi, nez ladamotor, nejak vubec nepobiral LPG, porad jsem serizoval ventily az praskla hlava, dal jsem jinou a porad dokola a zralo to olej, jen po GO hlavy to chvilku docela slusne jelo.

Jak jsem dal favomotor, tak jsem si to nemohl vynachvalit, naprosto bezudrzbovy, ted ma 300tis.km (dily na stavbu jsem pouzil - mely udajne kolem 70 tis.km) a davam mu chudakovi zabrat upravou termostatu, co jsem mel pripravene na Maroko a doted jsem tam nedal normalni :/ ted jsem se dival, ze i na LPG mam nejak tmavsi olej (mozna oter) a trochu oleje si vzal za pouhy 3tis. km, ale te zacal brat po Turecku, asi gufera nevydrzely tu teplotu7
00:35:14
29.09.2018
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 27.09.18 08:34:00: Na přední nápravě mám vše, kromě tlumičů, svisláků a gum stabilizátoru původní. Jinak vše v sériovém provedení, jen tlumiče aktuálně nemám PAL, ale tuším nějaké TRW (předtím jsem měl cca 60 tisíc Gabriel, ale jeden začal téct a i když fungoval, tak jsem je raději vyměnil)



-> saskyn2 27.09.18 10:01:04: Asi věc názoru. Na Feldě mi vadilo, že oproti 130 je hlučná ("šicí stroj" pod palubkou), přední náhon jsem nikdy nepobral a na mokru a v zimě se s tím moc nedalo jezdit, ale zase to parádně topilo a bylo to živější a méně náladové, než škodovka...6

...jinak potkávám pána, který denně jezdí z Prahy stejšnou (když jedu ráno po sedmé, tak jej potkávám v Břežanském údolí, nebo na Zbraslavi) - proti tomu je 130LPG supermoderní stroj4
22:32:20
28.09.2018
Nwkt
-> m8rinek: Okta vyvažováky nemá, takže víceméně jo
22:14:59
28.09.2018
m8rinek
-> Nwkt: tak jestli to je jedinej problem toho PD :D
22:06:41
28.09.2018
Nwkt
-> m8rinek: cca 18
22:04:41
28.09.2018
m8rinek
-> saskyn2: to bych asi dokazal... co to stoji?
22:00:39
28.09.2018
Nwkt
-> m8rinek: Kvalitní je jenom origo díl. Druhoška nefunguje a do pár tisíc je KO
21:55:27
28.09.2018
saskyn2
-> m8rinek: Economy díl, když budeš mít štěstí, nebo někoho ve ŠA kdo ti vybere nový a ne vyčištěný.
21:50:26
28.09.2018
m8rinek
-> saskyn2: to ještě do dnes nejde koupit nějaká kvalitní náhrada?
21:42:43
28.09.2018
saskyn2
To je PPD, tam se díry nevymačkávají, spíš natahují ty dva šrouby co drží vstřik a ten pak může podfukovat. Největší průser u toho je DPF.
21:14:08
28.09.2018
m8rinek
-> Jarda/felda: nejaky poladeny pozdni rocniky treba nejsou? :D
21:11:31
28.09.2018
Jarda/felda
-> m8rinek 28.09.18 21:08:17: průser ani ne, jen se po čase vymačkaji díry pro vstřiky- běžně se vložkuje za 1000 díra (hlava dolu) vydírá se vačka jinak nic zvláštního
21:08:17
28.09.2018
m8rinek
Měl bych tu dotaz do pléna. Mám možnost přijít k hezké O2 RS Combi konec roku 2007, tedy ještě PD, vstriky a rozvody vymeneny na svolavacce. Ma to byt rodinne auto pro zenu (kocar a tak...), je to PD velky pruser? Je neco cemu se uplne vyhnout? Jak je to cca se spotrebou a servisem....



PS: provozuji X5, takze jsem smireny s tim, ze servis neco stoji :/
20:28:56
28.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Milan 136: tak krouzek ABS byl OK, ale bylo to snimacem, dal jsem optimal za 75,-kc :) a uz to chodi jak ma...

-> palinator: pritelkyni taky nekopaly, ale zacaly po cca 10tis.km, me po 20tis.km stale nekopou, mozna to bude tim, ze se obcas projedu brzda - plyn :)

nebo jestli ta loziska, ridicovo melo fakt vetsi vuli, spolujezdcovo ma trochu, zadek nekope, to jsem ruckou zkousel, po vymene to kope o dost min, ale jestli to nebude tim, ze jsem to projel ja :) rapid po nejakych 500km uz taky prestava kopat...

Jinak jsem dnes prerizl ten zavit pro vodici cep trmenu na M10 a povedlo se a funguje OK5

Zarazilo me, ze ma vpredu cerne pistky, to je nejaka nitridace?, ja mam chromovane.

No trochu me nastvalo, ze ten naftovej kram jede vic, nez zlutej rapid, do 120kmh jsem mel navrch, pak se to zacalo obracet7

Ale asi me z toho auta klepne, zas zacal ubyvat olej v rizeni, jeste minuly tyden bylo rameno na ridicove strane suche a ted je od oleje :/.

-> StepaNoFUN:

do lady davali BAS driv, nez ESP 4

A jeste jsem dnes vymenil tu spojkovou kapalinu, vyslapanim to slo, jen jsem musel na pedal spojky privazat provaz a vzdy ho zvednou, protoze po odstriknuti kapaliny nesel nahoru, ale spojkuje to normalne, mozna ted bere spojka trochu niz.

A co se mi nepovedlo - vymenit spinac vrtuli na chladici, je tam hroznej pristup i po odmontovani drzaku baterky a chtelo by to dlouhy orech a ja mam nejvetsi dlouhou je 19 :/
upraveno 2x, naposled 28.09.2018 20:51:17
19:11:02
28.09.2018
StepaNoFUN
Na služebáku asistent rozjezdu do kopce reaguje na to, co je tam zařazenýho. Takže při kvaltu dopředu to nepustí dozadu a opačně. A drží to tak maximálně 3 vteřiny, nebo do puštění spojky do záběru. A je to přes ABS (ručka mechanická). Neaktivuje se, dokud člověk nezabrzdí. Takže pokud popojedu dopředu, auto samo zastaví a nesešlápnu brzdu, tak si to bude klidně couvat z kopce samo...
17:46:31
28.09.2018
Jirik_Tuňák1983
17:28:43
28.09.2018
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Nj vlastně3 Jsem zapomněl že se i couvat3 3 Oktávka to má samozřejmě taky při zařazený zpátečce. Blbě jsem to teda napsal, ten autohold ti při jízdě VPŘED nepustí auto dozadu ani dopředu, kdyžto hill hold jen dozadu, tak jsem to myslel.
17:08:06
28.09.2018
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 28.09.18 17:04:50: Asi to samý ne? Na rozjezd v kopci. Co je na tom nepochopitelnýho? Necouvne ti to než se rozjedeš .
upraveno 1x, naposled 28.09.2018 17:09:04
17:04:50
28.09.2018
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: To pak moc nerozumím na co ta funkce dopředu je, když to nedrží celou dobu. Dozadu chápu že kvůli rozjezdu do kopce, ale dopředu to využiješ v jaké situaci?
16:30:34
28.09.2018
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 28.09.18 15:31:50: U mého to funguje dopředu i dozadu. U frantíka to fungovalo stejně.
upraveno 1x, naposled 28.09.2018 16:31:01
15:31:50
28.09.2018
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Zase kolikrát parkuješ pozadu z kopce, tak drkneš do tlačítka no. Tohle je určitě lepší v tom, že to auto si stojí kdykoliv a kdekoliv aniž bys musel stát na brzdě, např v kolonách, na přejezdu atd. Prostě se můžeš spolehnout, že když někde zastavíš tak to auto samo odsebe už nikam neodjede. V Oktávce máme to co ty, v Passatu mám plnohodnotný autohold, tak mám celkem porovnání.

E: Hlavně teda Hill hold funguje jen na pohyb dozadu, tj. když se někdo neumí rozjet do kopce, kdyžto AH funguje jak dopředu tak dozadu.
upraveno 1x, naposled 28.09.2018 15:44:50
14:06:19
28.09.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 28.09.18 13:40:24: Práce navíc. To mi přijde lepší co mám teď, že se to pustí a podrží to až po vyšlápnutí spojky a ne kdykoliv jsem stál v kopci. 3
13:40:24
28.09.2018
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983 28.09.18 12:31:07: Dáš zpátečku, pak jí můžeš zase vyhodit, pokud tohle neuděláš tak to zastaví
12:45:32
28.09.2018
Pavell
Jednou jsem řídíl passata B8 na hory do rakouska, a el. ručka byla super, hlavně v kolonách, v kopcích. Pak vím jen o jednom známým, tomu to nějak odešlo na starším B7 passatu a měl celkem hoňky s autem odject, neboli dokud to neopravil tak neodjel.

Hold se muže vykakat každá věc na autě. 4
12:36:35
28.09.2018
saskyn2
12:35:06
28.09.2018
saskyn2
-> palinator 28.09.18 11:52:24: Kope každá třetí, prostě ty brzdy stojej za hovno nevim jak už jinak ti to napsat. Nikdo ti o žádný spáse nepíše to sis tady zase vybájil aby sis mohl žmoulat pipíška. Jen je na užívání příjemnější, prostě odpadne další starost a člověk se může líp soustředit na jízdu, provoz atd. Nebaví mě psát pořád dokola to samý, s nevypínatelným esp můžeš kravit akorát tak pod peřinou, žádná ručka to už nezmění. Hlavně nevím kolikrát do roka bych kravil s ručkou, zatím co tohle funguje pořád, to nějaký kravení klidně oželím.
12:31:07
28.09.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 28.09.18 12:06:02: A jak pozná, že chci bez plynu ve strmém kopci zajet pozadu na parkovací místo? Tam jsem z toho měl u frantíka nervy. 3
12:25:35
28.09.2018
bouchy
-> saskyn2 27.09.18 14:30:37: Tak to bysem chtěl taky3

-> palinator 28.09.18 09:57:48: Málo matroše? Jestli je to z druhý ruky, moc bych se nedivil, kdyby to kotouče měly za sebou...změř a najdi minimum dle typu vozidla. Nebo zavěštit dle km, pokud jsou z výroby.
12:22:30
28.09.2018
suri
-> palinator: každá značka pri reklamáciách rieši že sú KO nápravy , poznám auto kde boli nápravy komplet nové vrátane silenblokov v nápravnici , a aj tak tam ATE po čase triasť začalo , niektorí mi tvrdia že OE kotúče držia a sem tam ich naozaj aj predám takémuto človeku . Sám skúsenosť nemám , ja som ako saskyn , pre mňa už je OII staré auto :D , do OI nechce nikto vraziť ani korunu tak sa to len stáča a mení dokola a väčšina to ani nerieši už ... toto čo som riešil posledne je známeho a bolo to viacmenej grátis , dal som nové náboje meyle , ložiská , gumy vodítka strmeňa , origo kotúče , platne , dve nové pružiny a uloženia , koľko to vydrží netuším ale poreferujem .. predtým na passate po výmene len kotúčov boli nové KO do pol roka a možno 2500km a to boli TRW a chlap jazdí veľmi defenzívne
12:06:02
28.09.2018
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Hill to drží chvíli, Auto hold pořád - resp. po čase zatáhne el. ručku
11:55:19
28.09.2018
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 28.09.18 11:20:40: U předchozího vozu (zdravím Francouze) to držel hill holder stejně jen nějakou dobu a pak to sám pustil, možná až moc dlouho. Oser to byl při podélném parkování v kopci, kdy to úplně nesmyslně přidržovalo auto a člověk chtěl zajet na místo jen setrvačností. Pokaždé jsem musel čekat, až to brzdy pustí. 3 Ale to mělo manuální převodovku, takže se s tím o to hůře manipulovalo. To byla asi jediná chvíle, kdy to vadilo. Tady to funguje lépe (taky manuál). Za prvé se holder spíná od lepšího úhlu (ne tak blbě malého) a za další se sepne ne pořád, ale až po vyšlápnutí spojky.
upraveno 1x, naposled 28.09.2018 11:56:04
11:52:24
28.09.2018
palinator
-> saskyn2 28.09.18 10:28:03:

Kvůli tomu, že kopou brzdy, což není běžnej provozní stav, ale závada, kterou chci řešit, přece nebudu měnit "škodovku" za Ferrari ne? Nikde jsem nepsal že jsou to skvělý brzdy, ale že provozně stačej. Pokud by mělo každý auto z výroby po 10 tisících zkurvený brzdy, tak to by asi automobilce neprošlo no ne? 21



E: a argumentovat tim že elektronická ručka je boží spása, protože díky ní můžeš bejt o 3 vteřiny dýl na Facebooku, je úžasný. A nevim, k čemu jinýmu kromě žmatlání pipíška by se ušetřenej čas dal za volantem využít.



E2: a autem s elektronickou ručkou jsem taky jezdil a prostě na to mám jinej názor, nepotřebná věc, pro mě uživatelsky nevýhodná (nemůžu kravit na sněhu a nemůžu čistit zadní kotouče, když málo brzdim a maj tendenci reznout)
upraveno 3x, naposled 28.09.2018 11:56:18
11:20:40
28.09.2018
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Nijak. To jde přes jednotku ABS. Max to souvisí tak že se ti ta ručka zatáhne když se vypne autohold při chcípnutí motoru, nebo po 5minutách aby se odlehčilo ABS.
Extreme Tyres