skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jumbo: Tohle jsem nedávno zahlíd a hrozně se mit o líbí. I přesto že to má panorama, DSGčko a je to kombi
A to je co říct

-> suri:
Já znám jednoho a ještě k tomu je to příbuznej a jestli mám hodnotit podle něj tak potěš prdel.
Já znám jednoho a ještě k tomu je to příbuznej a jestli mám hodnotit podle něj tak potěš prdel.

-> dragon_cb_cz: Chtěl bych cca 300 000 Kč, ale můžu až k nějakým 400 000 Kč, pokud se mi to bude hodně líbit. Ideálně něco podobného Yetimu, nemusí být 4x4 nebo SUV, ale aby mělo solidní automat, solidní motor co něco vydrží a má i nějaký výkon, auto bude tahávat přívěs.
Základ je aby z toho bylo dobře vidět, parkovací senzory jsou nutnost, nechci nic extra dlouhého, aby se s tím dalo dobře manévrovat po parkovišti, rozměrově cca ten Yeti.
-> saskyn2: Z té výměny oleje mám právě docela strach, často se na to kašle a pokud není serviska vedená až do prodeje, tak se může stát že v tom olej pořádně dlouho nikdo neměnil...
Základ je aby z toho bylo dobře vidět, parkovací senzory jsou nutnost, nechci nic extra dlouhého, aby se s tím dalo dobře manévrovat po parkovišti, rozměrově cca ten Yeti.
-> saskyn2: Z té výměny oleje mám právě docela strach, často se na to kašle a pokud není serviska vedená až do prodeje, tak se může stát že v tom olej pořádně dlouho nikdo neměnil...
-> palinator: pár ich poznám takže nehodnotím len to čo povedia iní ...
-> dragon_cb_cz: otázka je aké auto v maloobjeme v hydromeniči funguje
-> Jumbo: Aut s HDM automatem je pořád dost. Kolik na to máš připraveno? A kolik s tím cca plánujete jezdit?
-> saskyn2: tieto novšie sedmičky zase také strašné nebudú , šestka je samo trvácnejšia ale katastrofa sú obidve
-> Nwkt: Jo přesně to
-> Jumbo: Hele do nějakých 400tkm to 6Q dsg vesměs drží, pak koupíš za 10 sadu spojek a jedeš dál, vůbec bych se nebal, akorát hlavně dodržet intervaly výměny oleje.

-> saskyn2: To je to co zarezne, když to se s tím nejezdí? 

-> saskyn2: Proto se ptám na názory, o něčem jiném než TDi jsem začal uvažovat dneska... Jinak 100 000 mi přišlo jako rozumný nájezd, protože bych si to auto rád chvilku nechal a nechci další kasičku, už jsem jich měl doma docela dost...
Myslíš že vyšší nájezd nevadí u kombinace 2,0 TDi a DSG? Nevím jak jsou tam přesně servisní intervaly, ale trochu mě děsí DSG s vyšším nájezdem, ať už jenom dvojspojka, nebo celá převodovka...
Myslíš že vyšší nájezd nevadí u kombinace 2,0 TDi a DSG? Nevím jak jsou tam přesně servisní intervaly, ale trochu mě děsí DSG s vyšším nájezdem, ať už jenom dvojspojka, nebo celá převodovka...
-> Jumbo: Tvl. proč proboha do 100tkm? To se nediv že nemůžeš nic sehnat. Mimochodem 1.4 má suchy 7Q a to je tak kouzelná skřínka, že bych raději koupil TDI s mokrým 6Q i kdyby mělo najeto přes mega, protože i tak to bude spolehlivější než tohle

-> Jirik_Tuňák1983: Já se neupnul na jednu značku, klidně koupím něco jiného, ale nic podobného s rozumným automatem jsem nenašel.
Pokud jede trasu co zná, tak zvládá bez problému hlídat provoz i vše okolo, ale má problémy s řazením a hlavně ovládáním spojky není ideální, nemá na to ten cit a i když zvládla s manuálem jezdit, tak to prostě nebylo ideální, i když k nebezpečnosti to mělo hodně daleko. S automatem jsme to už zkoušeli a je vidět jak moc si oddechne, zvládla i neznámé trasy s přehledem a sama říká, že je daleko klidnější s automatem, i když to auto vůbec neznala. Takže jsem ustopil a hledám pro ni automat, už jenom proto že díky tomu bude jezdit klidněji a i bezpečněji.
Pokud jede trasu co zná, tak zvládá bez problému hlídat provoz i vše okolo, ale má problémy s řazením a hlavně ovládáním spojky není ideální, nemá na to ten cit a i když zvládla s manuálem jezdit, tak to prostě nebylo ideální, i když k nebezpečnosti to mělo hodně daleko. S automatem jsme to už zkoušeli a je vidět jak moc si oddechne, zvládla i neznámé trasy s přehledem a sama říká, že je daleko klidnější s automatem, i když to auto vůbec neznala. Takže jsem ustopil a hledám pro ni automat, už jenom proto že díky tomu bude jezdit klidněji a i bezpečněji.
-> Jirik_Tuňák1983: tak ono reálne tak 70% "vodičov" by na ceste nemalo byť
teraz mi hovoril dopravák , že stoja na križovatke v polepenom aute , prejde popri v obci 78 auto a zameria ho pištolou na 100m odzadu , tak mi povedz čo to je za človeka čo prejde čelne popri policajtoch takou rýchlosťou a ide ďalej , oni si ho odzadu odfotia a dobehnú a ešte sa čuduje ... tiež tvrdí že nie je najhoršie ten čo chodí rýchlo a policajtov zbadá alebo tuší kde číhajú ako ten čo ide rýchlo a nevidí nikoho a nič ... toto je nevenovanie sa jazde ako vyšité
teraz mi hovoril dopravák , že stoja na križovatke v polepenom aute , prejde popri v obci 78 auto a zameria ho pištolou na 100m odzadu , tak mi povedz čo to je za človeka čo prejde čelne popri policajtoch takou rýchlosťou a ide ďalej , oni si ho odzadu odfotia a dobehnú a ešte sa čuduje ... tiež tvrdí že nie je najhoršie ten čo chodí rýchlo a policajtov zbadá alebo tuší kde číhajú ako ten čo ide rýchlo a nevidí nikoho a nič ... toto je nevenovanie sa jazde ako vyšité
-> Jumbo: ak to neviem nejazdím , lepšie by to na cestách vyzeralo no ... ale rozumiem tomu ... Superb sa zaparkuje aj sám
-> Jumbo 01.08.18 09:53:39: To já nevím, ale křečovitě se upnout na jednu značku zmenšuje rozhled.
Pokud se nenaučila za delší dobu jezdit s řadičkou, je dobré, aby se vydávala na cesty, když ji stresuje kdeco? Podle tvého komentáře nepůsobí jako bezpečná řidička.
Pokud se nenaučila za delší dobu jezdit s řadičkou, je dobré, aby se vydávala na cesty, když ji stresuje kdeco? Podle tvého komentáře nepůsobí jako bezpečná řidička.
-> suri: To Yeti taky a navíc s ním žena zvládne zaparkovat, což by u Superba byl problém...
A já osobně bych automat taky nechtěl, ale pro ženu to bude asi ideální, jezdila s šaltrpákou dlouho a prostě se to nenaučila, má z toho nervy a nesoustředí se pak na nic jiného.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak mi něco poraď, jsem jedno ucho, protože už nevím...

-> Jirik_Tuňák1983: Tak mi něco poraď, jsem jedno ucho, protože už nevím...
-> Jirik_Tuňák1983: Neviem čo konkrétne je na Yetim zlé , resp. čo podobné kúpiť ...
-> Nwkt 01.08.18 08:05:35:
Kroužek na náboji se ukáže až když se kolo pootočí ne? Tohle bude elektrickej problém.
Kroužek na náboji se ukáže až když se kolo pootočí ne? Tohle bude elektrickej problém.
-> Jumbo 01.08.18 09:28:22: Ideální chvíle se poohlédnout jinde. 

-> Jumbo: tak ja by som TSI novšie bral kľudne , k DSG sa vyjadrovať nejdem , každého voľba ...
no ak chceš ťahať tak Superb má 2t na guli :D
no ak chceš ťahať tak Superb má 2t na guli :D
-> suri: Superb mi nic neřeší. Hledám auto pro ženu a občas i pro mě na tahání věcí okolo baráku na vozíku, do kufru psa na dovču atd... Jeden z hlavních požadavků je automat, kdy mi rozumně vychází akorát DSG, klasické automaty už skoro nejsou a robota nechci. K tomu potřebuju "malé velké" auto, aby se do něj něco vešlo, ale aby se s tím ženě dobře jezdilo, nakonec nám z té rovnice vyšel akorát Yeti, který se mi vždycky líbil a dobře se mi s ním jezdilo a žena je s ním taky v pohodě.
Problém je akorát motor, protože nevím co. Původně jsem chtěl TDi, ale s rozumně malým nájezdem (do 100 000 km) jich je z první generace strašně málo a druhá už je cenově hodně našponovaná. Tak se dívám i po TSi, ale nevím který motor vybrat, protože o nich vlastně nic nevím, tak by se mi hodilo trochu infa... Ideálně asi to řemenové, ale nevím jak je v inzerci rozeznat...
Problém je akorát motor, protože nevím co. Původně jsem chtěl TDi, ale s rozumně malým nájezdem (do 100 000 km) jich je z první generace strašně málo a druhá už je cenově hodně našponovaná. Tak se dívám i po TSi, ale nevím který motor vybrat, protože o nich vlastně nic nevím, tak by se mi hodilo trochu infa... Ideálně asi to řemenové, ale nevím jak je v inzerci rozeznat...
-> Jumbo: podľa mňa sú tie motory dnes už v pohode všetky , aj staré reťazové 1,2-1,4 77-90kw , aj potom tieto novšie remeňové , osobne by som bral remeňovú , spotrebu má nižšiu , super topí a celkove ten motor je spoľahlivý ...
-> suri: A u 1,2 to bylo jak? Případně 1,4 90 kW rok 2014? Abych věděl co hledat, protože mi nějak dochází možnosti na nafťáky...
-> Jumbo: To čo pozeráš je novšie
-> suri: A dokážu nějak poznat, které TSi je to novější? Třeba podle výkonu, nebo roku výroby...
-> Jumbo: Tieto novšie TSI boli celkom spoľahlivé , ak nerátam na začiatku nejaký prestavovač vačky na 1,2 kde je to už dávno vyriešené tak ma iné závady nenapádajú ...
Jak je to s motorama TSi? Vím že staré nebyly úplně ideální, ale co jsem slyšel tak přešli na řemenový rozvod a prý by to mělo být lepší. Konkrétně mi jde o motor 1,4 TSi 110 kW v kombinaci s Yetim a DSG. Je to průser, nebo by to mohlo fungovat dlouho a dobře?
-> palinator: Vzadu si vyrobíš , vpredu z originálu boli také tlmiace penové , tie už vyrobíš horšie ... a pritom vyrobiť to a nalepiť kloudne je jebačka aby to netieklo a nejako vyzeralo takže ja som rád že na felde mám 4 z 5 igelitov origo
-> vhml 01.08.18 08:05:45: tak jasne, ze to je porad jen predohrab, kdyz mela pritelkyne u o4x4 ko jedno cidlo abs a eds nefungovalo, tak ta octa stejne vyjela prudkej zledovatelej kopec, kde si felda s eds neskrtla, ale pomuze to...
-> Jarda - zrušená registrace 01.08.18 07:34:14: já to ve fabii mám ( měla by to mít každá co má ASR ) a že by to třeba na sněhu dělalo něco převratnýho říct teda nemůžu.
Nebo kroužek na náboji/bubnu. Nicméně pořád to je věštění
-> StepaNoFUN: -> suri:
Nějaké náhradní řešení s těma igelitama existuje?
Nějaké náhradní řešení s těma igelitama existuje?
-> David29:
Dle mě bude v píči kabel k tomu čidlu.
Dle mě bude v píči kabel k tomu čidlu.
-> StepaNoFUN: Ja si myslím a ten trend taký je že za tie dva roky už nebude nič , už dosť vecí odpadlo aj na FAB I aj na OCT I takže kto niečo potrebuje nech berie kým je , hlavne blbosti ako ja zháňam denne na Fel budú problém
-> palinator 31.07.18 22:26:36: ted jsem potkal v albanii cecha, kterej o EDS basnil, ze ho ma na fabii :), ja bych ho bral na octu i na zadek, protoze, kdyz mam jedno zadni kolo ve vzduchu, tak z toho je jen predohrab
-> Chali: Dle mě čidlo ABS na nějakým kole. Ono pro ASR to bude to samý čidlo, proto to ovlivnuje (vypíná) obě funkce
-> Shader 31.07.18 21:24:11:
ASR je kontrola trakce (omezení točivýho momentu), aby auto hrabalo jen trochu. EDS je elektronická uzávěrka diferenciálu, funguje do určitý rychlosti a přibrzďuje to protáčející kolo tak, aby se přenesl točivej moment i na kolo s lepší adhezí. Jarda o něm básní neustále a musim uznat, že EDS je super. Klasickou uzávěrku v terénu sice nenahradí, ale pro rozjezd jednim kolem na asfaltu a druhým na ledu, prudkej rozjezd v rejdu na asfaltu, apod. je to super. Hrabou prakticky obě kola a ne jedno. Vypnutím ASR se nevypne EDS.
E: kámoš na Caddy má jen ASR a praxe ukázala, že to v horších podmínkách funguje stejně nahovno jako auto bez ASR. Octa s ASR+EDS vyjede daleko víc v mírným terénu.
ASR je kontrola trakce (omezení točivýho momentu), aby auto hrabalo jen trochu. EDS je elektronická uzávěrka diferenciálu, funguje do určitý rychlosti a přibrzďuje to protáčející kolo tak, aby se přenesl točivej moment i na kolo s lepší adhezí. Jarda o něm básní neustále a musim uznat, že EDS je super. Klasickou uzávěrku v terénu sice nenahradí, ale pro rozjezd jednim kolem na asfaltu a druhým na ledu, prudkej rozjezd v rejdu na asfaltu, apod. je to super. Hrabou prakticky obě kola a ne jedno. Vypnutím ASR se nevypne EDS.
E: kámoš na Caddy má jen ASR a praxe ukázala, že to v horších podmínkách funguje stejně nahovno jako auto bez ASR. Octa s ASR+EDS vyjede daleko víc v mírným terénu.
-> suri: Ty woe před asi 3ma měsícema jsem objednával pravou, protože mámy přítelovi teklo do auta na pravý straně (nakonec to bylo něčím jiným) a byla za necelý 200,- jako housky na krámě... :-O
Včera mi u OI začaly občas svítit kontrolky ABS a ASR.Někdy po startu ani nezhasnou,někdy jo a po čase se zase rozsvítí.Odešel nějakej snímač,nebo bude problém v kabeláži?
-> StepaNoFUN: to je už nezohnateľný diel
Dokáže mi někdo zjistit dostupnost igelitů do dvěří? 1U4868395 (1U4868396)F
Vyskakuje mi tu nenáviděné "ODPADLO", tak jestli se někde neválej... Docela bych uvítal 4 levý (jeden potřebuju, dva do zásoby a jeden pro kamaráda) a 2 pravý (jeden mám a jeden pro kamaráda)...
Vyskakuje mi tu nenáviděné "ODPADLO", tak jestli se někde neválej... Docela bych uvítal 4 levý (jeden potřebuju, dva do zásoby a jeden pro kamaráda) a 2 pravý (jeden mám a jeden pro kamaráda)...
Zdravím... jaký je rozdíl mezi systémem ASR a EDS? Pokud teda nějaký je. Díky.
-> suri: Děkuji



-> Fávo forever: 1U9860146 B41
-> Pavel P@nkáč: Šmejdil jsem v etce, ale číslo jsem nenašel, tak jsem usoudil, že to jako díl nebude, ale pouze součást celku.
-> Fávo forever: kup si ve škodovce new stoji myslím necelejch 200 kc