
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> suri 01.08.18 08:55:59: pritelkyne ma vpredu ty penove, ale ja mam normalne vpredu foliove, jak u feldy

-> saskyn2: súdiac podľa toho že sa už tak nesypú a majú aj 180-200tkm tak niečo zrejme vylepšili
-> Nwkt: nemyslím že úplně v základu, ale samozřejmě trochu chudší no, na druhou stranu tohle taky není úplně full.
-> palinator 01.08.18 13:48:27: Nerozumím co tím myslíš, prostě lepší a modernější auto. Něco jako když srovnáš oktávii z 60 let s tou tvojí. Taky to má jen větší display?
-> palinator 01.08.18 13:48:27: Nerozumím co tím myslíš, prostě lepší a modernější auto. Něco jako když srovnáš oktávii z 60 let s tou tvojí. Taky to má jen větší display?

-> saskyn2:
A ta výhoda je v lépe definované životnosti nebo to má prostě větší displej?
A ta výhoda je v lépe definované životnosti nebo to má prostě větší displej?

-> saskyn2 01.08.18 13:33:40: Jo vím, ale zase jako B8 v základu nebo tohle?
Bych váhal docela

-> Nwkt: Jako hodně pěkný, ale ber to že za ty prachy už dneska koupíš B8 což je zase o level jinde.
-> suri 01.08.18 11:05:16: A co se vlastně na těch novějších sedmičkách vylepšovalo? Když se nebavím o mokrým 7Q, tak u suchých vím o minerálním oleji, jinak mě žádná větší změna nenapadá, ale je fakt že už lidi tak moc nenadávají, ty první byly hodně velkej trest, převodovka která vydržela 100tkm byla už nadprůměr

-> Nwkt: Všechno ostatní je s ní v poho, ale auto je prostě problém... Neřídila asi 8 let, tak jsme od známého sehnali P106 na rozjezdění, bohužel po roce a něco dojezdil a nemá smysl opravovat. Tak jsme přemýšlel, že koupíme zase něco měnšího, jenom s automatem, ale sehnat malé auto s rozumným automatem je prostě nemožné. Takže se pomalu zvětšovalo auto, nafukoval rozpočet a když už jsme se začali dostávat na vysokou pořizovací hodnotu a relativně velké auto, tak se jako jediná logická varianta začalo jevit to, že prodáme Volvo (fňuk) a koupíme něco, s čím bude jezdit do práce, ale částečně to na práci zastoupí i to Volvo. Mám teď služební OCT ale liftback, takže na převoz psa je to na nic, maximálně na kratší trasy a kulu to nemá taky, takže jako pracovní auto na barák k ničemu. Takže teď jsou doma 4 auta, kdy Forman nejezdí, Peugeot je KO a čeká na to, až se dokopu ho nechat zlikvidovat, Volvo jede jednou za 14 dní když na něco nestačí OCT a ta jediná jezdí každý den...
No a nakonec jsme našli "malé velké" auto Yeti, které už řídila a nebyl s ním problém, jediný problém je sehnat něco rozumného, co by se líbilo zase mě, protože jsem docela vybíravý...
No a nakonec jsme našli "malé velké" auto Yeti, které už řídila a nebyl s ním problém, jediný problém je sehnat něco rozumného, co by se líbilo zase mě, protože jsem docela vybíravý...
-> palinator: ja ich poznám aj krajských , obvod , okres , ODI aj iných a v pohode
-> Nwkt: To já všechno vím, ale když není vůle u ženy, tak to bohužel nejde... Řešili jsme to hooooooodně dlouho a jsem docela rád, že jsme se dotali velikostně aspoň na toho Yetiho...
Před barákem stojí Volvík a ona radši jede do práce hromadnou o 40 minut dýl, než aby se v něm vůbec zkusila projet...
Před barákem stojí Volvík a ona radši jede do práce hromadnou o 40 minut dýl, než aby se v něm vůbec zkusila projet...
-> Jumbo: Parkovací asistent (jde i samopark podélně i kolmo) s kamerou s trajektoriíí řeší vše 

-> Nwkt: Krásný, jako fakt že jo, jenže o půl metra delší než Yeti a to už by byl problém... Pro mě ne, ale já s tím většinu času jezdit nebudu... Nechce jezdit ani s Volvem a tohle je stejná "kráva"...
-> Jumbo: Tohle jsem nedávno zahlíd a hrozně se mit o líbí. I přesto že to má panorama, DSGčko a je to kombi
A to je co říct

-> suri:
Já znám jednoho a ještě k tomu je to příbuznej a jestli mám hodnotit podle něj tak potěš prdel.
Já znám jednoho a ještě k tomu je to příbuznej a jestli mám hodnotit podle něj tak potěš prdel.

-> dragon_cb_cz: Chtěl bych cca 300 000 Kč, ale můžu až k nějakým 400 000 Kč, pokud se mi to bude hodně líbit. Ideálně něco podobného Yetimu, nemusí být 4x4 nebo SUV, ale aby mělo solidní automat, solidní motor co něco vydrží a má i nějaký výkon, auto bude tahávat přívěs.
Základ je aby z toho bylo dobře vidět, parkovací senzory jsou nutnost, nechci nic extra dlouhého, aby se s tím dalo dobře manévrovat po parkovišti, rozměrově cca ten Yeti.
-> saskyn2: Z té výměny oleje mám právě docela strach, často se na to kašle a pokud není serviska vedená až do prodeje, tak se může stát že v tom olej pořádně dlouho nikdo neměnil...
Základ je aby z toho bylo dobře vidět, parkovací senzory jsou nutnost, nechci nic extra dlouhého, aby se s tím dalo dobře manévrovat po parkovišti, rozměrově cca ten Yeti.
-> saskyn2: Z té výměny oleje mám právě docela strach, často se na to kašle a pokud není serviska vedená až do prodeje, tak se může stát že v tom olej pořádně dlouho nikdo neměnil...
-> palinator: pár ich poznám takže nehodnotím len to čo povedia iní ...
-> dragon_cb_cz: otázka je aké auto v maloobjeme v hydromeniči funguje
-> Jumbo: Aut s HDM automatem je pořád dost. Kolik na to máš připraveno? A kolik s tím cca plánujete jezdit?
-> saskyn2: tieto novšie sedmičky zase také strašné nebudú , šestka je samo trvácnejšia ale katastrofa sú obidve
-> Nwkt: Jo přesně to
-> Jumbo: Hele do nějakých 400tkm to 6Q dsg vesměs drží, pak koupíš za 10 sadu spojek a jedeš dál, vůbec bych se nebal, akorát hlavně dodržet intervaly výměny oleje.

-> saskyn2: To je to co zarezne, když to se s tím nejezdí? 

-> saskyn2: Proto se ptám na názory, o něčem jiném než TDi jsem začal uvažovat dneska... Jinak 100 000 mi přišlo jako rozumný nájezd, protože bych si to auto rád chvilku nechal a nechci další kasičku, už jsem jich měl doma docela dost...
Myslíš že vyšší nájezd nevadí u kombinace 2,0 TDi a DSG? Nevím jak jsou tam přesně servisní intervaly, ale trochu mě děsí DSG s vyšším nájezdem, ať už jenom dvojspojka, nebo celá převodovka...
Myslíš že vyšší nájezd nevadí u kombinace 2,0 TDi a DSG? Nevím jak jsou tam přesně servisní intervaly, ale trochu mě děsí DSG s vyšším nájezdem, ať už jenom dvojspojka, nebo celá převodovka...
-> Jumbo: Tvl. proč proboha do 100tkm? To se nediv že nemůžeš nic sehnat. Mimochodem 1.4 má suchy 7Q a to je tak kouzelná skřínka, že bych raději koupil TDI s mokrým 6Q i kdyby mělo najeto přes mega, protože i tak to bude spolehlivější než tohle

-> Jirik_Tuňák1983: Já se neupnul na jednu značku, klidně koupím něco jiného, ale nic podobného s rozumným automatem jsem nenašel.
Pokud jede trasu co zná, tak zvládá bez problému hlídat provoz i vše okolo, ale má problémy s řazením a hlavně ovládáním spojky není ideální, nemá na to ten cit a i když zvládla s manuálem jezdit, tak to prostě nebylo ideální, i když k nebezpečnosti to mělo hodně daleko. S automatem jsme to už zkoušeli a je vidět jak moc si oddechne, zvládla i neznámé trasy s přehledem a sama říká, že je daleko klidnější s automatem, i když to auto vůbec neznala. Takže jsem ustopil a hledám pro ni automat, už jenom proto že díky tomu bude jezdit klidněji a i bezpečněji.
Pokud jede trasu co zná, tak zvládá bez problému hlídat provoz i vše okolo, ale má problémy s řazením a hlavně ovládáním spojky není ideální, nemá na to ten cit a i když zvládla s manuálem jezdit, tak to prostě nebylo ideální, i když k nebezpečnosti to mělo hodně daleko. S automatem jsme to už zkoušeli a je vidět jak moc si oddechne, zvládla i neznámé trasy s přehledem a sama říká, že je daleko klidnější s automatem, i když to auto vůbec neznala. Takže jsem ustopil a hledám pro ni automat, už jenom proto že díky tomu bude jezdit klidněji a i bezpečněji.
-> Jirik_Tuňák1983: tak ono reálne tak 70% "vodičov" by na ceste nemalo byť
teraz mi hovoril dopravák , že stoja na križovatke v polepenom aute , prejde popri v obci 78 auto a zameria ho pištolou na 100m odzadu , tak mi povedz čo to je za človeka čo prejde čelne popri policajtoch takou rýchlosťou a ide ďalej , oni si ho odzadu odfotia a dobehnú a ešte sa čuduje ... tiež tvrdí že nie je najhoršie ten čo chodí rýchlo a policajtov zbadá alebo tuší kde číhajú ako ten čo ide rýchlo a nevidí nikoho a nič ... toto je nevenovanie sa jazde ako vyšité
teraz mi hovoril dopravák , že stoja na križovatke v polepenom aute , prejde popri v obci 78 auto a zameria ho pištolou na 100m odzadu , tak mi povedz čo to je za človeka čo prejde čelne popri policajtoch takou rýchlosťou a ide ďalej , oni si ho odzadu odfotia a dobehnú a ešte sa čuduje ... tiež tvrdí že nie je najhoršie ten čo chodí rýchlo a policajtov zbadá alebo tuší kde číhajú ako ten čo ide rýchlo a nevidí nikoho a nič ... toto je nevenovanie sa jazde ako vyšité
-> Jumbo: ak to neviem nejazdím , lepšie by to na cestách vyzeralo no ... ale rozumiem tomu ... Superb sa zaparkuje aj sám
-> Jumbo 01.08.18 09:53:39: To já nevím, ale křečovitě se upnout na jednu značku zmenšuje rozhled.
Pokud se nenaučila za delší dobu jezdit s řadičkou, je dobré, aby se vydávala na cesty, když ji stresuje kdeco? Podle tvého komentáře nepůsobí jako bezpečná řidička.
Pokud se nenaučila za delší dobu jezdit s řadičkou, je dobré, aby se vydávala na cesty, když ji stresuje kdeco? Podle tvého komentáře nepůsobí jako bezpečná řidička.
-> suri: To Yeti taky a navíc s ním žena zvládne zaparkovat, což by u Superba byl problém...
A já osobně bych automat taky nechtěl, ale pro ženu to bude asi ideální, jezdila s šaltrpákou dlouho a prostě se to nenaučila, má z toho nervy a nesoustředí se pak na nic jiného.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak mi něco poraď, jsem jedno ucho, protože už nevím...

-> Jirik_Tuňák1983: Tak mi něco poraď, jsem jedno ucho, protože už nevím...
-> Jirik_Tuňák1983: Neviem čo konkrétne je na Yetim zlé , resp. čo podobné kúpiť ...
-> Nwkt 01.08.18 08:05:35:
Kroužek na náboji se ukáže až když se kolo pootočí ne? Tohle bude elektrickej problém.
Kroužek na náboji se ukáže až když se kolo pootočí ne? Tohle bude elektrickej problém.
-> Jumbo 01.08.18 09:28:22: Ideální chvíle se poohlédnout jinde. 

-> Jumbo: tak ja by som TSI novšie bral kľudne , k DSG sa vyjadrovať nejdem , každého voľba ...
no ak chceš ťahať tak Superb má 2t na guli :D
no ak chceš ťahať tak Superb má 2t na guli :D
-> suri: Superb mi nic neřeší. Hledám auto pro ženu a občas i pro mě na tahání věcí okolo baráku na vozíku, do kufru psa na dovču atd... Jeden z hlavních požadavků je automat, kdy mi rozumně vychází akorát DSG, klasické automaty už skoro nejsou a robota nechci. K tomu potřebuju "malé velké" auto, aby se do něj něco vešlo, ale aby se s tím ženě dobře jezdilo, nakonec nám z té rovnice vyšel akorát Yeti, který se mi vždycky líbil a dobře se mi s ním jezdilo a žena je s ním taky v pohodě.
Problém je akorát motor, protože nevím co. Původně jsem chtěl TDi, ale s rozumně malým nájezdem (do 100 000 km) jich je z první generace strašně málo a druhá už je cenově hodně našponovaná. Tak se dívám i po TSi, ale nevím který motor vybrat, protože o nich vlastně nic nevím, tak by se mi hodilo trochu infa... Ideálně asi to řemenové, ale nevím jak je v inzerci rozeznat...
Problém je akorát motor, protože nevím co. Původně jsem chtěl TDi, ale s rozumně malým nájezdem (do 100 000 km) jich je z první generace strašně málo a druhá už je cenově hodně našponovaná. Tak se dívám i po TSi, ale nevím který motor vybrat, protože o nich vlastně nic nevím, tak by se mi hodilo trochu infa... Ideálně asi to řemenové, ale nevím jak je v inzerci rozeznat...
-> Jumbo: podľa mňa sú tie motory dnes už v pohode všetky , aj staré reťazové 1,2-1,4 77-90kw , aj potom tieto novšie remeňové , osobne by som bral remeňovú , spotrebu má nižšiu , super topí a celkove ten motor je spoľahlivý ...
-> suri: A u 1,2 to bylo jak? Případně 1,4 90 kW rok 2014? Abych věděl co hledat, protože mi nějak dochází možnosti na nafťáky...
-> Jumbo: To čo pozeráš je novšie
-> suri: A dokážu nějak poznat, které TSi je to novější? Třeba podle výkonu, nebo roku výroby...
-> Jumbo: Tieto novšie TSI boli celkom spoľahlivé , ak nerátam na začiatku nejaký prestavovač vačky na 1,2 kde je to už dávno vyriešené tak ma iné závady nenapádajú ...
Jak je to s motorama TSi? Vím že staré nebyly úplně ideální, ale co jsem slyšel tak přešli na řemenový rozvod a prý by to mělo být lepší. Konkrétně mi jde o motor 1,4 TSi 110 kW v kombinaci s Yetim a DSG. Je to průser, nebo by to mohlo fungovat dlouho a dobře?
-> palinator: Vzadu si vyrobíš , vpredu z originálu boli také tlmiace penové , tie už vyrobíš horšie ... a pritom vyrobiť to a nalepiť kloudne je jebačka aby to netieklo a nejako vyzeralo takže ja som rád že na felde mám 4 z 5 igelitov origo
-> vhml 01.08.18 08:05:45: tak jasne, ze to je porad jen predohrab, kdyz mela pritelkyne u o4x4 ko jedno cidlo abs a eds nefungovalo, tak ta octa stejne vyjela prudkej zledovatelej kopec, kde si felda s eds neskrtla, ale pomuze to...
-> Jarda - zrušená registrace 01.08.18 07:34:14: já to ve fabii mám ( měla by to mít každá co má ASR ) a že by to třeba na sněhu dělalo něco převratnýho říct teda nemůžu.
Nebo kroužek na náboji/bubnu. Nicméně pořád to je věštění
-> StepaNoFUN: -> suri:
Nějaké náhradní řešení s těma igelitama existuje?
Nějaké náhradní řešení s těma igelitama existuje?