-> suri: Jo, i u tý Suzuki je spotřeba o víc jak litr výš než u manuálu, to nezpochybňuju. I když teda zrovna nám vychází zatím na stejné úrovni co je průměrná u manuálu, ale těch automatů je na spritmonitru příliš málo, než aby to mělo vypovídající hodnotu. Ale co se chování tý převodovky týká, tak nemám výhrady - a o tom byla řeč, ne?
A nevím co dával koncern, ale v případě té SX4 je to ještě stará 4q mrcha co má lockup asi jen na čtyřce - což právě tej spotřebě, hlavně po městě, škodí nejvíc. Být to nějaký novější 5q nebo 6q, co zamyká už od trojky, tak je to hned jinde... ale spotřebou pochopitelně bude HDM vždy horší, než dvouspojka.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> dragon_cb_cz: AISIN som jazdil v OII 1,6 FSI a katastrofa, auto na manuáli má o dva litre menšiu spotrebu , detto aisin vo fabii II , a detto aj v iných autách ... ale ak na to nehľadí -> Jarda: tie prvé mali zrejme igelity alebo to niekto robil
-> suri 01.08.18 11:45:42: Hele nedávno tu s tím někdo strašil, ale nějak si nemůžu na chování toho Aisina v SX4 vůbec stěžovat, a to je docela malorážka. Jen je to jen 4kvalt no, takže to i to minimum dynamiky co v té atmosférické 1.6 je docela zabíjí
Ale okolo města moc fajn. A podle toho co -> Jumbo: píše, tak jeho paní asi nebude moc zkoumat, jestli ten automat řadí "dobře", hlavně jí bude zajímat, že se o to nemusí starat 
-> Jumbo 01.08.18 13:30:57: Nesouhlasil bych, že nejde sehnat malé auto v automatu. Jedno jsem ani ne před měsícem koupil
V těch japoncích je docela výběr... ale to spíš kdybys se chtěl vrátit na začátek a vybrat něco přímo pro ní, ne kompromis, co vás uspokojí oba. Tam už moc poradit nedokážu, resp. ten Yeti zní jako hodně rozumná volba.


-> Jumbo 01.08.18 13:30:57: Nesouhlasil bych, že nejde sehnat malé auto v automatu. Jedno jsem ani ne před měsícem koupil

-> saskyn2:
Tak to čumim, to udělali docela pokrok.
Do kosmu to taky lítá? 
Tak to čumim, to udělali docela pokrok.


-> suri 01.08.18 08:55:59: pritelkyne ma vpredu ty penove, ale ja mam normalne vpredu foliove, jak u feldy

-> saskyn2: súdiac podľa toho že sa už tak nesypú a majú aj 180-200tkm tak niečo zrejme vylepšili
-> Nwkt: nemyslím že úplně v základu, ale samozřejmě trochu chudší no, na druhou stranu tohle taky není úplně full.
-> palinator 01.08.18 13:48:27: Nerozumím co tím myslíš, prostě lepší a modernější auto. Něco jako když srovnáš oktávii z 60 let s tou tvojí. Taky to má jen větší display?
-> palinator 01.08.18 13:48:27: Nerozumím co tím myslíš, prostě lepší a modernější auto. Něco jako když srovnáš oktávii z 60 let s tou tvojí. Taky to má jen větší display?

-> saskyn2:
A ta výhoda je v lépe definované životnosti nebo to má prostě větší displej?
A ta výhoda je v lépe definované životnosti nebo to má prostě větší displej?

-> saskyn2 01.08.18 13:33:40: Jo vím, ale zase jako B8 v základu nebo tohle?
Bych váhal docela

-> Nwkt: Jako hodně pěkný, ale ber to že za ty prachy už dneska koupíš B8 což je zase o level jinde.
-> suri 01.08.18 11:05:16: A co se vlastně na těch novějších sedmičkách vylepšovalo? Když se nebavím o mokrým 7Q, tak u suchých vím o minerálním oleji, jinak mě žádná větší změna nenapadá, ale je fakt že už lidi tak moc nenadávají, ty první byly hodně velkej trest, převodovka která vydržela 100tkm byla už nadprůměr

-> Nwkt: Všechno ostatní je s ní v poho, ale auto je prostě problém... Neřídila asi 8 let, tak jsme od známého sehnali P106 na rozjezdění, bohužel po roce a něco dojezdil a nemá smysl opravovat. Tak jsme přemýšlel, že koupíme zase něco měnšího, jenom s automatem, ale sehnat malé auto s rozumným automatem je prostě nemožné. Takže se pomalu zvětšovalo auto, nafukoval rozpočet a když už jsme se začali dostávat na vysokou pořizovací hodnotu a relativně velké auto, tak se jako jediná logická varianta začalo jevit to, že prodáme Volvo (fňuk) a koupíme něco, s čím bude jezdit do práce, ale částečně to na práci zastoupí i to Volvo. Mám teď služební OCT ale liftback, takže na převoz psa je to na nic, maximálně na kratší trasy a kulu to nemá taky, takže jako pracovní auto na barák k ničemu. Takže teď jsou doma 4 auta, kdy Forman nejezdí, Peugeot je KO a čeká na to, až se dokopu ho nechat zlikvidovat, Volvo jede jednou za 14 dní když na něco nestačí OCT a ta jediná jezdí každý den...
No a nakonec jsme našli "malé velké" auto Yeti, které už řídila a nebyl s ním problém, jediný problém je sehnat něco rozumného, co by se líbilo zase mě, protože jsem docela vybíravý...
No a nakonec jsme našli "malé velké" auto Yeti, které už řídila a nebyl s ním problém, jediný problém je sehnat něco rozumného, co by se líbilo zase mě, protože jsem docela vybíravý...
-> palinator: ja ich poznám aj krajských , obvod , okres , ODI aj iných a v pohode
-> Nwkt: To já všechno vím, ale když není vůle u ženy, tak to bohužel nejde... Řešili jsme to hooooooodně dlouho a jsem docela rád, že jsme se dotali velikostně aspoň na toho Yetiho...
Před barákem stojí Volvík a ona radši jede do práce hromadnou o 40 minut dýl, než aby se v něm vůbec zkusila projet...
Před barákem stojí Volvík a ona radši jede do práce hromadnou o 40 minut dýl, než aby se v něm vůbec zkusila projet...
-> Jumbo: Parkovací asistent (jde i samopark podélně i kolmo) s kamerou s trajektoriíí řeší vše 

-> Nwkt: Krásný, jako fakt že jo, jenže o půl metra delší než Yeti a to už by byl problém... Pro mě ne, ale já s tím většinu času jezdit nebudu... Nechce jezdit ani s Volvem a tohle je stejná "kráva"...
-> Jumbo: Tohle jsem nedávno zahlíd a hrozně se mit o líbí. I přesto že to má panorama, DSGčko a je to kombi
A to je co říct

-> suri:
Já znám jednoho a ještě k tomu je to příbuznej a jestli mám hodnotit podle něj tak potěš prdel.
Já znám jednoho a ještě k tomu je to příbuznej a jestli mám hodnotit podle něj tak potěš prdel.

-> dragon_cb_cz: Chtěl bych cca 300 000 Kč, ale můžu až k nějakým 400 000 Kč, pokud se mi to bude hodně líbit. Ideálně něco podobného Yetimu, nemusí být 4x4 nebo SUV, ale aby mělo solidní automat, solidní motor co něco vydrží a má i nějaký výkon, auto bude tahávat přívěs.
Základ je aby z toho bylo dobře vidět, parkovací senzory jsou nutnost, nechci nic extra dlouhého, aby se s tím dalo dobře manévrovat po parkovišti, rozměrově cca ten Yeti.
-> saskyn2: Z té výměny oleje mám právě docela strach, často se na to kašle a pokud není serviska vedená až do prodeje, tak se může stát že v tom olej pořádně dlouho nikdo neměnil...
Základ je aby z toho bylo dobře vidět, parkovací senzory jsou nutnost, nechci nic extra dlouhého, aby se s tím dalo dobře manévrovat po parkovišti, rozměrově cca ten Yeti.
-> saskyn2: Z té výměny oleje mám právě docela strach, často se na to kašle a pokud není serviska vedená až do prodeje, tak se může stát že v tom olej pořádně dlouho nikdo neměnil...
-> palinator: pár ich poznám takže nehodnotím len to čo povedia iní ...
-> dragon_cb_cz: otázka je aké auto v maloobjeme v hydromeniči funguje
-> Jumbo: Aut s HDM automatem je pořád dost. Kolik na to máš připraveno? A kolik s tím cca plánujete jezdit?
-> saskyn2: tieto novšie sedmičky zase také strašné nebudú , šestka je samo trvácnejšia ale katastrofa sú obidve
-> Nwkt: Jo přesně to
-> Jumbo: Hele do nějakých 400tkm to 6Q dsg vesměs drží, pak koupíš za 10 sadu spojek a jedeš dál, vůbec bych se nebal, akorát hlavně dodržet intervaly výměny oleje.

-> saskyn2: To je to co zarezne, když to se s tím nejezdí? 

-> saskyn2: Proto se ptám na názory, o něčem jiném než TDi jsem začal uvažovat dneska... Jinak 100 000 mi přišlo jako rozumný nájezd, protože bych si to auto rád chvilku nechal a nechci další kasičku, už jsem jich měl doma docela dost...
Myslíš že vyšší nájezd nevadí u kombinace 2,0 TDi a DSG? Nevím jak jsou tam přesně servisní intervaly, ale trochu mě děsí DSG s vyšším nájezdem, ať už jenom dvojspojka, nebo celá převodovka...
Myslíš že vyšší nájezd nevadí u kombinace 2,0 TDi a DSG? Nevím jak jsou tam přesně servisní intervaly, ale trochu mě děsí DSG s vyšším nájezdem, ať už jenom dvojspojka, nebo celá převodovka...
-> Jumbo: Tvl. proč proboha do 100tkm? To se nediv že nemůžeš nic sehnat. Mimochodem 1.4 má suchy 7Q a to je tak kouzelná skřínka, že bych raději koupil TDI s mokrým 6Q i kdyby mělo najeto přes mega, protože i tak to bude spolehlivější než tohle

-> Jirik_Tuňák1983: Já se neupnul na jednu značku, klidně koupím něco jiného, ale nic podobného s rozumným automatem jsem nenašel.
Pokud jede trasu co zná, tak zvládá bez problému hlídat provoz i vše okolo, ale má problémy s řazením a hlavně ovládáním spojky není ideální, nemá na to ten cit a i když zvládla s manuálem jezdit, tak to prostě nebylo ideální, i když k nebezpečnosti to mělo hodně daleko. S automatem jsme to už zkoušeli a je vidět jak moc si oddechne, zvládla i neznámé trasy s přehledem a sama říká, že je daleko klidnější s automatem, i když to auto vůbec neznala. Takže jsem ustopil a hledám pro ni automat, už jenom proto že díky tomu bude jezdit klidněji a i bezpečněji.
Pokud jede trasu co zná, tak zvládá bez problému hlídat provoz i vše okolo, ale má problémy s řazením a hlavně ovládáním spojky není ideální, nemá na to ten cit a i když zvládla s manuálem jezdit, tak to prostě nebylo ideální, i když k nebezpečnosti to mělo hodně daleko. S automatem jsme to už zkoušeli a je vidět jak moc si oddechne, zvládla i neznámé trasy s přehledem a sama říká, že je daleko klidnější s automatem, i když to auto vůbec neznala. Takže jsem ustopil a hledám pro ni automat, už jenom proto že díky tomu bude jezdit klidněji a i bezpečněji.
-> Jirik_Tuňák1983: tak ono reálne tak 70% "vodičov" by na ceste nemalo byť
teraz mi hovoril dopravák , že stoja na križovatke v polepenom aute , prejde popri v obci 78 auto a zameria ho pištolou na 100m odzadu , tak mi povedz čo to je za človeka čo prejde čelne popri policajtoch takou rýchlosťou a ide ďalej , oni si ho odzadu odfotia a dobehnú a ešte sa čuduje ... tiež tvrdí že nie je najhoršie ten čo chodí rýchlo a policajtov zbadá alebo tuší kde číhajú ako ten čo ide rýchlo a nevidí nikoho a nič ... toto je nevenovanie sa jazde ako vyšité
teraz mi hovoril dopravák , že stoja na križovatke v polepenom aute , prejde popri v obci 78 auto a zameria ho pištolou na 100m odzadu , tak mi povedz čo to je za človeka čo prejde čelne popri policajtoch takou rýchlosťou a ide ďalej , oni si ho odzadu odfotia a dobehnú a ešte sa čuduje ... tiež tvrdí že nie je najhoršie ten čo chodí rýchlo a policajtov zbadá alebo tuší kde číhajú ako ten čo ide rýchlo a nevidí nikoho a nič ... toto je nevenovanie sa jazde ako vyšité
-> Jumbo: ak to neviem nejazdím , lepšie by to na cestách vyzeralo no ... ale rozumiem tomu ... Superb sa zaparkuje aj sám
-> Jumbo 01.08.18 09:53:39: To já nevím, ale křečovitě se upnout na jednu značku zmenšuje rozhled.
Pokud se nenaučila za delší dobu jezdit s řadičkou, je dobré, aby se vydávala na cesty, když ji stresuje kdeco? Podle tvého komentáře nepůsobí jako bezpečná řidička.
Pokud se nenaučila za delší dobu jezdit s řadičkou, je dobré, aby se vydávala na cesty, když ji stresuje kdeco? Podle tvého komentáře nepůsobí jako bezpečná řidička.
-> suri: To Yeti taky a navíc s ním žena zvládne zaparkovat, což by u Superba byl problém...
A já osobně bych automat taky nechtěl, ale pro ženu to bude asi ideální, jezdila s šaltrpákou dlouho a prostě se to nenaučila, má z toho nervy a nesoustředí se pak na nic jiného.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak mi něco poraď, jsem jedno ucho, protože už nevím...

-> Jirik_Tuňák1983: Tak mi něco poraď, jsem jedno ucho, protože už nevím...
-> Jirik_Tuňák1983: Neviem čo konkrétne je na Yetim zlé , resp. čo podobné kúpiť ...
-> Nwkt 01.08.18 08:05:35:
Kroužek na náboji se ukáže až když se kolo pootočí ne? Tohle bude elektrickej problém.
Kroužek na náboji se ukáže až když se kolo pootočí ne? Tohle bude elektrickej problém.
-> Jumbo 01.08.18 09:28:22: Ideální chvíle se poohlédnout jinde. 

-> Jumbo: tak ja by som TSI novšie bral kľudne , k DSG sa vyjadrovať nejdem , každého voľba ...
no ak chceš ťahať tak Superb má 2t na guli :D
no ak chceš ťahať tak Superb má 2t na guli :D
-> suri: Superb mi nic neřeší. Hledám auto pro ženu a občas i pro mě na tahání věcí okolo baráku na vozíku, do kufru psa na dovču atd... Jeden z hlavních požadavků je automat, kdy mi rozumně vychází akorát DSG, klasické automaty už skoro nejsou a robota nechci. K tomu potřebuju "malé velké" auto, aby se do něj něco vešlo, ale aby se s tím ženě dobře jezdilo, nakonec nám z té rovnice vyšel akorát Yeti, který se mi vždycky líbil a dobře se mi s ním jezdilo a žena je s ním taky v pohodě.
Problém je akorát motor, protože nevím co. Původně jsem chtěl TDi, ale s rozumně malým nájezdem (do 100 000 km) jich je z první generace strašně málo a druhá už je cenově hodně našponovaná. Tak se dívám i po TSi, ale nevím který motor vybrat, protože o nich vlastně nic nevím, tak by se mi hodilo trochu infa... Ideálně asi to řemenové, ale nevím jak je v inzerci rozeznat...
Problém je akorát motor, protože nevím co. Původně jsem chtěl TDi, ale s rozumně malým nájezdem (do 100 000 km) jich je z první generace strašně málo a druhá už je cenově hodně našponovaná. Tak se dívám i po TSi, ale nevím který motor vybrat, protože o nich vlastně nic nevím, tak by se mi hodilo trochu infa... Ideálně asi to řemenové, ale nevím jak je v inzerci rozeznat...
-> Jumbo: podľa mňa sú tie motory dnes už v pohode všetky , aj staré reťazové 1,2-1,4 77-90kw , aj potom tieto novšie remeňové , osobne by som bral remeňovú , spotrebu má nižšiu , super topí a celkove ten motor je spoľahlivý ...
-> suri: A u 1,2 to bylo jak? Případně 1,4 90 kW rok 2014? Abych věděl co hledat, protože mi nějak dochází možnosti na nafťáky...
-> Jumbo: To čo pozeráš je novšie
-> suri: A dokážu nějak poznat, které TSi je to novější? Třeba podle výkonu, nebo roku výroby...
-> Jumbo: Tieto novšie TSI boli celkom spoľahlivé , ak nerátam na začiatku nejaký prestavovač vačky na 1,2 kde je to už dávno vyriešené tak ma iné závady nenapádajú ...
Jak je to s motorama TSi? Vím že staré nebyly úplně ideální, ale co jsem slyšel tak přešli na řemenový rozvod a prý by to mělo být lepší. Konkrétně mi jde o motor 1,4 TSi 110 kW v kombinaci s Yetim a DSG. Je to průser, nebo by to mohlo fungovat dlouho a dobře?
-> palinator: Vzadu si vyrobíš , vpredu z originálu boli také tlmiace penové , tie už vyrobíš horšie ... a pritom vyrobiť to a nalepiť kloudne je jebačka aby to netieklo a nejako vyzeralo takže ja som rád že na felde mám 4 z 5 igelitov origo