VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
3503 příspěvků (zobrazeno 1601 až 1650) od 24.01.2014 do 26.11.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
15:19:24
13.11.2022
Milan 136
-> Bukaj 13.11.22 12:35:46: Tak mohla proběhnout výměna manžety, nebo to třeba mohlo být rozebrané a složené z jiného důvodu, nemuselo se nic z toho měnit 1

Jinak souhlas, často je na té litině vrstva spíš na oklepání a drátěný kartáč to jen zaleští.
15:09:42
13.11.2022
palinator
-> Syny:

Záleží jestli ten batůžek není putovní i mimo motorku. 3
14:31:18
13.11.2022
Syny
-> palinator: No jistě, ale když ten batůžek "patří" někomu jinému a chce svézt od tebe, tak máš právě použít toto slušné odmítnutí 3
14:15:03
13.11.2022
palinator
-> Syny:

Já myslel že je nejdřív batůžek a ten se následně zpravidla šuká. 3
13:21:02
13.11.2022
Syny
-> Bukaj: Kamarádka to má dobře zařízený 1 Manžel je na vodě a ty jí tam jedeš měnit ložisko 3 To mi skoro připomnělo ten vtip, jak má motorkář slušně odmítnout "batůžek" - "Ať tě vozí kdo tě šuká" 3
upraveno 2x, naposled 13.11.2022 13:22:05
12:35:46
13.11.2022
Bukaj
-> saskyn2 13.11.22 09:47:38: Tohle by dráťák nevzal - je to dost podobné, jako koroze na bubnech nebo kotoučích - taková ta nabobtnalá vrstva, která se musí odprýsknout, a to opakovaně, než se dostanu na nezoxidovaný povrch litinového odlitku. Dráťák má tendenci to jen zaleštit. Navíc jsem to dělal v ještě spartanštějštích podmínkách, než doma (na návsi před domem na trávě, která mi křupala pod nohama, s čelovkou a bez elektriky), a tahat prodlužku a hledat někde "kocoura", když kamarádka netuší, jestli ho manžel má a manžel je v zahraničí na vodě, takže se ho těžko zeptám... 6

Byl jsem rád, že jsem v baráku našel malý ostrý majzlíček, pilníky a lak ve spreji na "ošetření"1

-> Milan 136 13.11.22 10:29:18: Nevím, domek ložiska vypadal, že je původní. Jen šroub poloosy byl jiný, než u nového ložiska (šrouby ložiska byly identické). Původní šroub byl bez povrchové úpravy a s nějakými písmeny, nový šroub byl se stejnou povrchovou úpravou, jako šrouby domku ložiska (taková ta sametově nazelenalá šedá barva - nevím, co je to zač, ale mají to některé pevnostní šrouby v automotive už od dob Feldy...). Nemyslím si, že by to bylo blbě dotažené.

A poloosa asi též byla původní - vůle v kloubu byla větší, než u mých vlečkových s nájezdem 380 tisíc 3



Jinak bez vašich rad by to nemuselo dopadnout dobře, takže ještě jednou díky 6
11:03:52
13.11.2022
růža
-> Bukaj 13.11.22 09:42:25: tak paráda. To očištění je trochu vopruz. Ale jak píše Saskyn, dráťák na flexu (já radši na vrtačku) a je to hned.
10:33:17
13.11.2022
Vojťas
-> Bukaj 13.11.22 09:42:25: to už si fakt říká o nějaký svatořečení 1 Možná na změnu nicku? Svatý Bukaj z Černík 40
10:29:18
13.11.2022
Milan 136
-> Bukaj 13.11.22 09:42:25: Tak už to někdo dělal a málo to dotáhnul1

Tak super, že byla operace úspěšná. Ty dva šrouby jsou debilní, jak přečnívají a oreznou, no.
10:05:04
13.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 13.11.22 09:42:25: A jeste doporucim razovej utahovak na povolovani tehle blbejch sroubu 1 Pokud je konec sroubu pristupnej, tak ho vzit dratakem, t je videt zavit a mazat no...
upraveno 1x, naposled 13.11.2022 10:07:08
09:47:38
13.11.2022
saskyn2
-> Bukaj: existuje něco jako dráták na flexu3
09:42:25
13.11.2022
Bukaj
-> růža: -> saskyn2: -> Milan 136:

Tak operace proběhla úspěšně5

Šroub poloosy šel povolit úplně v pohodě, zvládl by to i ten očkový klíč s trubkou, horší byly spodní šrouby ložiska - kdo vymyslel, že ty šrouby mají přesah závitu 1 cm přes domek ložiska41 - snad by nebyl tek velký problém dát dva šrouby kratší a ještě by se ušetřilo na materiálu a váze...

...takhle jsem si namohl svaly v paži a trochu mne z toho bolí záda - ač jsem přečnívající závity mazal a vždy i kousek vracel, tak mi to zabralo dobrou čtvrthodinu.

Kulák jsem původně nechtěl odpojovat od ramene proto, že jsem myslel, že jsou tam jako u Feldy či Octavie oválné díry a musel bych pak štelovat geometrii, ale když jsem viděl, že je to napevno, tak nebyl důvod, proč si komplikovat práci...6

Nejhorší z celé operace bylo očištění vnitřku těhlice od koroze - za to by taky měl někdo dostat vyznamenání, kdy litinový obrobek, vystavený všem nepříznivým vlivům provozu, je bez povrchové úpravy170 Nebýt toho, že kvůli nabobtnalým šupinám koroze zbyl z kroužku ABS jen nosný plech, tak ložisku nic nebylo...

Osekání, oškrábání, opilníkování a obroušení domku v těhlici před montáží nového ložiska mi zabralo asi třičtvrtě hodiny (včetně hledání vhodných nástrojů 3), pak jsem ještě vnitřek domku foukl lakem, aby zase tak rychle neohnil... Naštěstí mne Suri připravil na to, že to bude potřeba očistit zevnitř, takže tímto mu veřejně děkuji!

Zpětná montáž všeho byla záležitost dvaceti minut, celá akce mi zabrala 2 hodiny a 20 minut, původně plánovaný čas byl 1,5-2 hodiny. Plus 4 hodiny cesta tam a zpátky (včetně odvozu kolegy do Prahy na bus a vyzvednutí kolegy v centru z pařby v jednu ráno)3
21:49:41
12.11.2022
růža
Dostal jsem za úkol poptat odborníka na systém K-Jetronic v Golfu 1 cabrio. Sám vím, že tomuhle systému už dneska nikdo nerozumí. Na moravě udájně jeden starší pán je, ale to je tak všechno. Nemáte někdo tip, komu to dát na seřízení?
14:19:10
12.11.2022
Milan 136
-> Bukaj 12.11.22 11:36:53: U FAGu budou možná i origo šrouby 6
14:15:17
12.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda 12.11.22 12:16:27: Ja byl taky hlava na tyci... Po tricitce se to zacalo lamat a po diteti je to jeste horsi 3
13:18:37
12.11.2022
venni
Protože on je kuchař 1
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od venni vložen 12.11.2022 13:18:37
13:17:13
12.11.2022
venni
13:16:45
12.11.2022
venni
-> venni 11.11.22 19:31:25: tak dnes šel otevřit kapotu protože mu to nedalo a naštěstí našel jen tohle.Takže to provizorně splácal a já už to v týdnu jen předělám,aby to bylo pořádně 3
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od venni vložen 12.11.2022 13:16:45
12:16:27
12.11.2022
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.22 10:14:59: no ale co máme dělat my hubený se 60 kilama 3 3
11:36:53
12.11.2022
Bukaj
-> saskyn2:

Koupil jsem FAG...

Dneska jsem si sjel do nejbližšího otevřeného železářství pro dvanáctihran 24 mm ořech (na 3/4 golu měli ořechy až od 32 mm, tak jsem raději vzal dva... 3).

No, jdu si vyměnit zadní ložiska na druhé straně 130LPG a večer se uvidí, jak budu či nebudu úspěšný 40
11:27:36
12.11.2022
saskyn2
No k těm momentum bych dodal, že platí pro nový a hlavně originální šroub. Předpokládám pokud Bukaj koupil nějaký bláto tak bych pouzli puvodni, dotáhl co to jde v rámci možností a s momentem se moc netrápil3
10:29:36
12.11.2022
Milan 136
-> Jarda/felda 12.11.22 10:06:34: Úplně v klidu to jde 1
10:14:59
12.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: No tyjo, já si koupit ten torzní momentovej klíč do 500 Nm, ale blbý je, že má jen půl metru, takže na těch 500 Nm si na něj člověk musí stoupnout na konci celou vahou, ale zase se nesmíš moc zhoupnout 3 Velmi dobře se to dělá... Nevím, jak bych utahoval něco vodorovně :-D
10:08:40
12.11.2022
Syny
-> Jarda/felda: Jo, vloni jsem delal zadni loziska a tam to je 180Nm + 180° a to byl fakt mazec 3 Jsem tam visel na 2m trubce a modlil se, at ten sroub nebo trhak nepraskne...
10:06:34
12.11.2022
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.22 10:02:16: poloosy utahuju co to jde, a stejně si nedovedu představit jak bych dosáhnul výslednýho momentu 9
10:02:16
12.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Bych čekal, že ty jako profík, jsi na to zvyklej 3
10:00:46
12.11.2022
Jarda/felda
-> Milan 136 12.11.22 08:35:08: to už jsou slušný momenty 9 když vezmu že při dotahování hlavy jsem si hrál s momentákem a finále vycházelo na cca 160Nm 9
08:44:51
12.11.2022
Bukaj
-> Milan 136: Děkuji za info6



Asi si raději zkusím od někoho půjčit ten 24 mm dvanáctihranný ořech do 3/4" goly. Jediné, co mám na 3/4 je 36 mm šestihran na matici vlečkového náboje.
upraveno 1x, naposled 12.11.2022 08:54:17
08:35:08
12.11.2022
Milan 136
-> Bukaj: Můžeš se setkat s tím, že nepůjde vytlačit poloosa z drážek v ložisku a pak občas to ložisko z těhlice také nejde úplně dobře. Je třeba vytlouct.

Ty šrouby co drží ložisko jsou utažené 70Nm+90°.

A ten středový šroub, tam si fakt očkem neškrtneš.

Na to se používá 3/4 gola a ideálně kovaný ořech.

Dvanáctihran s drážkováním 70Nm+90°

Dvanáctihran bez drážkování černý 200Nm+180°

Dvanáctihran bez drážkování stříbrný 200Nm+90°

Na kola to můžeš postavit až po utažení na moment. Jinak může dojít k poškození ložiska.
23:45:37
11.11.2022
Bukaj
-> saskyn2: -> růža:

Díky za tipy6

Xenony to nemá (to snad ani žádná Caddy trojka neměla, ne?) a je to pravá strana 1
23:22:45
11.11.2022
růža
-> Bukaj: Když budeš povolovat spodní šrouby náboje, při nasazeném rameni, tak se s ráčnou utlučeš o rameno. Stejně tak budeš bojovat s poloosou, při nasazeném rameni. Opravdu je uživatelsky komfortnější, si rameno shodit.
23:21:57
11.11.2022
saskyn2
-> Bukaj: Jo jen je to hodně dotazeny ale pujde to. Bude ti tam vadit poloosa-kloub. Jako snad v nějakém plném rejdu jde i silou vypacit, ale stejně se to dělá blbě a ty 3 srouby v ramenu jsou povolený hned.

Kdyby to melo xenony tak u leve strany nezapomeň nivelaci.
23:15:52
11.11.2022
Bukaj
-> saskyn2 11.11.22 22:40:37: Jasně, vím, že je tam šroub, jen jak jsem před hodinou dotahoval matici vlečkového unašeče, tak jsem automaticky napsal "matici" 3

A počítám, že na ten očkáč nasadím trubku, myslím, že by neměl být takový problém to povolit - ten šroub má poměrně jemný závit a snad není důvod, aby byl zarezlý...



Jinak přemýšlím, zda je vůbec nutné pro výměnu ložiska (komplet s domkem a nábojem) odpojovat kulák (spodní rameno) - nezkoumal jsem to do detailu, ale myslím, že s trochou snahy by se šrouby domku daly vyšroubovat i s připojeným ramenem a domek s ložiskem a nábojem se vysouvá směrem ven a nic by mu nemělo bránit, ne?
23:05:29
11.11.2022
růža
-> saskyn2: JJ, taky máme v práci na půjčení, jednu sadu na ložiska T5. Pěkně poku*venou 3
22:55:37
11.11.2022
saskyn2
Jo bouchackou to jde samozřejmě líp. Hlavně ty xzn12 na lozisku, nemají pak tendenci se přes páku zvejknout. Ale předpokládám že Bukaj asi nemá. Šrouby v ramenu budou ok, to je peklo u passatu v hliníkovém ramenu. Ložisko bez náboje jsem díky bohu nedělal hodně dlouho. Pak na t5 zadní jsou taky super3 to nechci ani vidět 3
22:49:29
11.11.2022
růža
-> Bukaj 11.11.22 22:27:24: Výměna ložiska není až tak hrozná práce. Nejhorší je opravdu šroub poloosy. Nemáš možnost kompresoru a rázového utahováku? Jinak by tě, pokud se nestrhnou šrouby na čepu ramene, nemělo nic zaskočit. Osobně mám ložisko s nábojem radši, než přelisování samotného ložiska (méně prostoru k pochybení).
22:40:37
11.11.2022
saskyn2
-> Bukaj: počkej tam není matice ale šroub. Hele jestli to vezmeš obyčejným zahnutým klíčem tak si borec, já na to mám 1 golu a trubku3
22:27:24
11.11.2022
Bukaj
-> saskyn2 11.11.22 15:56:46: Však ty stromy to nějak přežijou, ale vhodnější je až ve chvíli, kdy začne proudit míza, aby se rány začaly hned hojit a zbytečně nevysychaly a nebyly moc dlouho otevřenou bránou pro choroby a škůdce...

-> saskyn2 11.11.22 15:57:30: Díky, vyřeším to nějak sám, dneska jsem koupil ložisko a XZN M12 na ty šrouby, tu matici poloosy snad povolím zahnutým očkovým klíčem 24 mm. Teď jsem si cvičně vyměnil ložiska na pravé zadní polonápravě u 130LPG a zítra večer si udělám výlet do Jihočeského kraje - když nemůže hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hoře...3
21:22:35
11.11.2022
Syny
-> Milan 136: Ok, budeme ti věřit 1
21:17:27
11.11.2022
venni
21:13:49
11.11.2022
Milan 136
-> Syny 11.11.22 21:11:59: To by to nepsalo závada. To by skále psalo jen doplňte.
21:11:59
11.11.2022
Syny
-> venni: A nedoplnil to moc? Když naleješ víc než auto chce, tak utopíš čidlo, který pak nevidí hladinu a háluje to... Tím bych možná začal.
20:46:36
11.11.2022
venni
-> Syny 11.11.22 19:33:55: doplňoval.Myslim že už mi tehdy taky někdo říkal že po doplnění to svitilo a za par dni to zhaslo....

-> saskyn2: -> Nwkt: dostanu se na to tušim v neděli a pak napišu.Díky
20:10:26
11.11.2022
Nwkt
-> venni: Dej výpis. Jinak výhřevy nebo jak píše saskyn. Nebo to může nechat odstavit
19:36:28
11.11.2022
saskyn2
-> venni: Čerpadlo, vyhřejvání nádobky, nox senzor. Všechno za dost strašný pálky. Udělej diagnostiku a napiš, většinu toho umím nějak rozumně pořešit. Třeba ten nox vyjde normálně materiál 15000, já dávám senzor z mercedesu je stejný ale má jinou jednotku, ustříháš to napájíš a použiješ původní jednotku, pak celá akce vyjde asi 5000. Čerpadla myslím taky ještě nějaký budou skladem.
19:33:55
11.11.2022
Syny
-> venni: A nedoplnoval ho ted nekdy?
19:31:25
11.11.2022
venni
19:30:46
11.11.2022
venni
Kamarád dnes začal řešit na sharanu (2012 myslim) AD blue... je tady něco co se sere? Nějaký čidla hladiny...trubka s výhřevem? Asi diag a pak se uvidí.. co všechno se tam nechá měnit? Nebo je prostě jen nadobka a ta se mění celá?Tohle jsem zatim neřešil.
15:57:30
11.11.2022
saskyn2
-> Bukaj: ložisko vyřešeno. Hele když budeš chtít tak se ozvi, vždycky se dá nějak domluvit.
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od saskyn2 vložen 11.11.2022 15:57:30
upraveno 1x, naposled 11.11.2022 16:19:54
15:56:46
11.11.2022
saskyn2
-> Bukaj 11.11.22 14:01:33: to mi ani neříkej jsme to na chalupě už zařízli7 naštěstí meruňku ne protože Markéta taky někde našla že až na jaře
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od saskyn2 vložen 11.11.2022 15:56:46
Extreme Tyres