skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
13:16:45
12.11.2022
12.11.2022
venni
-> venni 11.11.22 19:31:25: tak dnes šel otevřit kapotu protože mu to nedalo a naštěstí našel jen tohle.Takže to provizorně splácal a já už to v týdnu jen předělám,aby to bylo pořádně
12:16:27
12.11.2022
12.11.2022
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.22 10:14:59: no ale co máme dělat my hubený se 60 kilama
11:36:53
12.11.2022
12.11.2022
Bukaj
-> saskyn2:
Koupil jsem FAG...
Dneska jsem si sjel do nejbližšího otevřeného železářství pro dvanáctihran 24 mm ořech (na 3/4 golu měli ořechy až od 32 mm, tak jsem raději vzal dva... ).
No, jdu si vyměnit zadní ložiska na druhé straně 130LPG a večer se uvidí, jak budu či nebudu úspěšný
Koupil jsem FAG...
Dneska jsem si sjel do nejbližšího otevřeného železářství pro dvanáctihran 24 mm ořech (na 3/4 golu měli ořechy až od 32 mm, tak jsem raději vzal dva... ).
No, jdu si vyměnit zadní ložiska na druhé straně 130LPG a večer se uvidí, jak budu či nebudu úspěšný
11:27:36
12.11.2022
12.11.2022
saskyn2
No k těm momentum bych dodal, že platí pro nový a hlavně originální šroub. Předpokládám pokud Bukaj koupil nějaký bláto tak bych pouzli puvodni, dotáhl co to jde v rámci možností a s momentem se moc netrápil
10:29:36
12.11.2022
12.11.2022
Milan 136
-> Jarda/felda 12.11.22 10:06:34: Úplně v klidu to jde
10:14:59
12.11.2022
12.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: No tyjo, já si koupit ten torzní momentovej klíč do 500 Nm, ale blbý je, že má jen půl metru, takže na těch 500 Nm si na něj člověk musí stoupnout na konci celou vahou, ale zase se nesmíš moc zhoupnout Velmi dobře se to dělá... Nevím, jak bych utahoval něco vodorovně :-D
10:08:40
12.11.2022
12.11.2022
Syny
-> Jarda/felda: Jo, vloni jsem delal zadni loziska a tam to je 180Nm + 180° a to byl fakt mazec Jsem tam visel na 2m trubce a modlil se, at ten sroub nebo trhak nepraskne...
10:06:34
12.11.2022
12.11.2022
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.22 10:02:16: poloosy utahuju co to jde, a stejně si nedovedu představit jak bych dosáhnul výslednýho momentu
10:02:16
12.11.2022
12.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Bych čekal, že ty jako profík, jsi na to zvyklej
10:00:46
12.11.2022
12.11.2022
Jarda/felda
-> Milan 136 12.11.22 08:35:08: to už jsou slušný momenty když vezmu že při dotahování hlavy jsem si hrál s momentákem a finále vycházelo na cca 160Nm
08:44:51
12.11.2022
12.11.2022
Bukaj
-> Milan 136: Děkuji za info
Asi si raději zkusím od někoho půjčit ten 24 mm dvanáctihranný ořech do 3/4" goly. Jediné, co mám na 3/4 je 36 mm šestihran na matici vlečkového náboje.
Asi si raději zkusím od někoho půjčit ten 24 mm dvanáctihranný ořech do 3/4" goly. Jediné, co mám na 3/4 je 36 mm šestihran na matici vlečkového náboje.
08:35:08
12.11.2022
12.11.2022
Milan 136
-> Bukaj: Můžeš se setkat s tím, že nepůjde vytlačit poloosa z drážek v ložisku a pak občas to ložisko z těhlice také nejde úplně dobře. Je třeba vytlouct.
Ty šrouby co drží ložisko jsou utažené 70Nm+90°.
A ten středový šroub, tam si fakt očkem neškrtneš.
Na to se používá 3/4 gola a ideálně kovaný ořech.
Dvanáctihran s drážkováním 70Nm+90°
Dvanáctihran bez drážkování černý 200Nm+180°
Dvanáctihran bez drážkování stříbrný 200Nm+90°
Na kola to můžeš postavit až po utažení na moment. Jinak může dojít k poškození ložiska.
Ty šrouby co drží ložisko jsou utažené 70Nm+90°.
A ten středový šroub, tam si fakt očkem neškrtneš.
Na to se používá 3/4 gola a ideálně kovaný ořech.
Dvanáctihran s drážkováním 70Nm+90°
Dvanáctihran bez drážkování černý 200Nm+180°
Dvanáctihran bez drážkování stříbrný 200Nm+90°
Na kola to můžeš postavit až po utažení na moment. Jinak může dojít k poškození ložiska.
23:45:37
11.11.2022
11.11.2022
Bukaj
-> saskyn2: -> růža:
Díky za tipy
Xenony to nemá (to snad ani žádná Caddy trojka neměla, ne?) a je to pravá strana
Díky za tipy
Xenony to nemá (to snad ani žádná Caddy trojka neměla, ne?) a je to pravá strana
23:22:45
11.11.2022
11.11.2022
růža
-> Bukaj: Když budeš povolovat spodní šrouby náboje, při nasazeném rameni, tak se s ráčnou utlučeš o rameno. Stejně tak budeš bojovat s poloosou, při nasazeném rameni. Opravdu je uživatelsky komfortnější, si rameno shodit.
23:21:57
11.11.2022
11.11.2022
saskyn2
-> Bukaj: Jo jen je to hodně dotazeny ale pujde to. Bude ti tam vadit poloosa-kloub. Jako snad v nějakém plném rejdu jde i silou vypacit, ale stejně se to dělá blbě a ty 3 srouby v ramenu jsou povolený hned.
Kdyby to melo xenony tak u leve strany nezapomeň nivelaci.
Kdyby to melo xenony tak u leve strany nezapomeň nivelaci.
23:15:52
11.11.2022
11.11.2022
Bukaj
-> saskyn2 11.11.22 22:40:37: Jasně, vím, že je tam šroub, jen jak jsem před hodinou dotahoval matici vlečkového unašeče, tak jsem automaticky napsal "matici"
A počítám, že na ten očkáč nasadím trubku, myslím, že by neměl být takový problém to povolit - ten šroub má poměrně jemný závit a snad není důvod, aby byl zarezlý...
Jinak přemýšlím, zda je vůbec nutné pro výměnu ložiska (komplet s domkem a nábojem) odpojovat kulák (spodní rameno) - nezkoumal jsem to do detailu, ale myslím, že s trochou snahy by se šrouby domku daly vyšroubovat i s připojeným ramenem a domek s ložiskem a nábojem se vysouvá směrem ven a nic by mu nemělo bránit, ne?
A počítám, že na ten očkáč nasadím trubku, myslím, že by neměl být takový problém to povolit - ten šroub má poměrně jemný závit a snad není důvod, aby byl zarezlý...
Jinak přemýšlím, zda je vůbec nutné pro výměnu ložiska (komplet s domkem a nábojem) odpojovat kulák (spodní rameno) - nezkoumal jsem to do detailu, ale myslím, že s trochou snahy by se šrouby domku daly vyšroubovat i s připojeným ramenem a domek s ložiskem a nábojem se vysouvá směrem ven a nic by mu nemělo bránit, ne?
23:05:29
11.11.2022
11.11.2022
růža
-> saskyn2: JJ, taky máme v práci na půjčení, jednu sadu na ložiska T5. Pěkně poku*venou
22:55:37
11.11.2022
11.11.2022
saskyn2
Jo bouchackou to jde samozřejmě líp. Hlavně ty xzn12 na lozisku, nemají pak tendenci se přes páku zvejknout. Ale předpokládám že Bukaj asi nemá. Šrouby v ramenu budou ok, to je peklo u passatu v hliníkovém ramenu. Ložisko bez náboje jsem díky bohu nedělal hodně dlouho. Pak na t5 zadní jsou taky super to nechci ani vidět
22:49:29
11.11.2022
11.11.2022
růža
-> Bukaj 11.11.22 22:27:24: Výměna ložiska není až tak hrozná práce. Nejhorší je opravdu šroub poloosy. Nemáš možnost kompresoru a rázového utahováku? Jinak by tě, pokud se nestrhnou šrouby na čepu ramene, nemělo nic zaskočit. Osobně mám ložisko s nábojem radši, než přelisování samotného ložiska (méně prostoru k pochybení).
22:40:37
11.11.2022
11.11.2022
saskyn2
-> Bukaj: počkej tam není matice ale šroub. Hele jestli to vezmeš obyčejným zahnutým klíčem tak si borec, já na to mám 1 golu a trubku
22:27:24
11.11.2022
11.11.2022
Bukaj
-> saskyn2 11.11.22 15:56:46: Však ty stromy to nějak přežijou, ale vhodnější je až ve chvíli, kdy začne proudit míza, aby se rány začaly hned hojit a zbytečně nevysychaly a nebyly moc dlouho otevřenou bránou pro choroby a škůdce...
-> saskyn2 11.11.22 15:57:30: Díky, vyřeším to nějak sám, dneska jsem koupil ložisko a XZN M12 na ty šrouby, tu matici poloosy snad povolím zahnutým očkovým klíčem 24 mm. Teď jsem si cvičně vyměnil ložiska na pravé zadní polonápravě u 130LPG a zítra večer si udělám výlet do Jihočeského kraje - když nemůže hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hoře...
-> saskyn2 11.11.22 15:57:30: Díky, vyřeším to nějak sám, dneska jsem koupil ložisko a XZN M12 na ty šrouby, tu matici poloosy snad povolím zahnutým očkovým klíčem 24 mm. Teď jsem si cvičně vyměnil ložiska na pravé zadní polonápravě u 130LPG a zítra večer si udělám výlet do Jihočeského kraje - když nemůže hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hoře...
21:22:35
11.11.2022
11.11.2022
Syny
-> Milan 136: Ok, budeme ti věřit
21:17:27
11.11.2022
11.11.2022
venni
-> Syny 11.11.22 21:11:59: prej dolil 5l
21:13:49
11.11.2022
11.11.2022
Milan 136
-> Syny 11.11.22 21:11:59: To by to nepsalo závada. To by skále psalo jen doplňte.
21:11:59
11.11.2022
11.11.2022
Syny
-> venni: A nedoplnil to moc? Když naleješ víc než auto chce, tak utopíš čidlo, který pak nevidí hladinu a háluje to... Tím bych možná začal.
20:46:36
11.11.2022
11.11.2022
venni
-> Syny 11.11.22 19:33:55: doplňoval.Myslim že už mi tehdy taky někdo říkal že po doplnění to svitilo a za par dni to zhaslo....
-> saskyn2: -> Nwkt: dostanu se na to tušim v neděli a pak napišu.Díky
-> saskyn2: -> Nwkt: dostanu se na to tušim v neděli a pak napišu.Díky
20:10:26
11.11.2022
11.11.2022
Nwkt
-> venni: Dej výpis. Jinak výhřevy nebo jak píše saskyn. Nebo to může nechat odstavit
19:36:28
11.11.2022
11.11.2022
saskyn2
-> venni: Čerpadlo, vyhřejvání nádobky, nox senzor. Všechno za dost strašný pálky. Udělej diagnostiku a napiš, většinu toho umím nějak rozumně pořešit. Třeba ten nox vyjde normálně materiál 15000, já dávám senzor z mercedesu je stejný ale má jinou jednotku, ustříháš to napájíš a použiješ původní jednotku, pak celá akce vyjde asi 5000. Čerpadla myslím taky ještě nějaký budou skladem.
19:33:55
11.11.2022
11.11.2022
Syny
-> venni: A nedoplnoval ho ted nekdy?
19:30:46
11.11.2022
11.11.2022
venni
Kamarád dnes začal řešit na sharanu (2012 myslim) AD blue... je tady něco co se sere? Nějaký čidla hladiny...trubka s výhřevem? Asi diag a pak se uvidí.. co všechno se tam nechá měnit? Nebo je prostě jen nadobka a ta se mění celá?Tohle jsem zatim neřešil.
15:57:30
11.11.2022
11.11.2022
saskyn2
-> Bukaj: ložisko vyřešeno. Hele když budeš chtít tak se ozvi, vždycky se dá nějak domluvit.
15:56:46
11.11.2022
11.11.2022
saskyn2
-> Bukaj 11.11.22 14:01:33: to mi ani neříkej jsme to na chalupě už zařízli naštěstí meruňku ne protože Markéta taky někde našla že až na jaře
14:01:33
11.11.2022
11.11.2022
Bukaj
-> saskyn2: Stromy Ti klidně prořezat přijedu, ale to je tak leden - únor, teď je ještě brzy (nejméně vhodný termín řezu je podzim/začátek zimy)
14:00:23
11.11.2022
11.11.2022
Bukaj
-> saskyn2: Myslel jsem to spíš jako fór, nechci Tě zatěžovat víc, než je "nutné"
Cena opravy (práce) ani tak nehraje roli, problém je spíš v tom, že to auto je v Praze tak jednou týdně na pár hodin a skloubit to časově by bylo problematické.
Nechci, aby kamarádka jezdila s nefunkčním ABS (zvláště v nastávajícím vlhkém a kluzkém počasí) a tím, že jsem to začal řešit, cítím odpovědnost za zdárné dotažení do konce. Zatím jsem dal instrukce, aby se zeptala v místě bydliště, zda by to nějaký servis udělal během pár dní, pokud by to neklaplo, objednám lóžo plus dva XZN ořechy a vyměním příště, až bude v Praze...
Cena opravy (práce) ani tak nehraje roli, problém je spíš v tom, že to auto je v Praze tak jednou týdně na pár hodin a skloubit to časově by bylo problematické.
Nechci, aby kamarádka jezdila s nefunkčním ABS (zvláště v nastávajícím vlhkém a kluzkém počasí) a tím, že jsem to začal řešit, cítím odpovědnost za zdárné dotažení do konce. Zatím jsem dal instrukce, aby se zeptala v místě bydliště, zda by to nějaký servis udělal během pár dní, pokud by to neklaplo, objednám lóžo plus dva XZN ořechy a vyměním příště, až bude v Praze...
12:23:44
11.11.2022
11.11.2022
saskyn2
-> Bukaj: hele můžu ale mám toho trochu moc a záleží jak spěcháš, jak chceš, akorát počítej že i když ti udělám kamarádskou cenu tak litr práci. Zrovna ve 2h jedno budu dělat, přijed se podívat a můžeš to pak udělat podle mě
Edit:nebo mi přijeď prořezat stromy a já ti udělám ložisko:-)Ale mám volnější už jen neděli jinak nevím.
Edit:nebo mi přijeď prořezat stromy a já ti udělám ložisko:-)Ale mám volnější už jen neděli jinak nevím.
12:20:26
11.11.2022
11.11.2022
Bukaj
-> saskyn2: Hele a nechceš to rovnou udělat jako zakázku?
12:16:05
11.11.2022
11.11.2022
Bukaj
-> saskyn2: Když povolím šrouby v rameni, tak zase budu muset řešit geometrii...
12:09:49
11.11.2022
11.11.2022
saskyn2
-> Bukaj: tisícihran ti můžu půjčit. Kulák musí ven, ale je jednodušší povolit ty 3 šrouby v rameni.
11:03:18
11.11.2022
11.11.2022
Bukaj
Tak dneska se tu u mne ještě to auto mihlo, tak jsem v rychlosti sundal kolo, brzdič, štít a kotouč a zjistil, že kroužek ABS je schovaný v těhlici a že ložisko je komplet i s nábojem a domkem...
Pak jsem na radu Saskyna2 (musí ze mě mít radost, když mu volám kvůli každé blbosti) vydoloval snímač z těhlice (trvalo mi to asi čtvrt hodiny opatrného páčení, abych jej neulomil, jak to tam bylo zarezlé) očistil jej od bordelu, dírou kouknul dovnitř a uchošťourama zkusil očistit kroužek ABS. Bylo tam trochu rzivých šupin, ale jinak nic hrozného.
Závada však stále přetrvává. Vyloučil jsem i závadu kabeláže - po odpojení čidla vyskočila kromě mechanické závady ještě závada elektrického obvodu. Takže opravdu to bude asi to ložisko
Jen mi nejde do hlavy, co se může stát s kroužkem ABS na ložisku, když tento je celý v plastu a dokonale chráněn před mechanickým poškozením uzavřen v domku v těhlici...?
Ložisko vypadá poměrně jednoduše na výměnu, jen nemám ten tisícihranný klíč na šroub poloosy a také předpokládám, že bude nutné odpojit kulák spodního ramene nápravy, abych celou těhlici vyklonil a dostal se k šroubům, které drží domek s ložiskem v těhlici...
Je to tak? Přemýšlím, zda se do toho mám pouštět, nebo to nechat někomu, kdo má lepší vybavení...
Pak jsem na radu Saskyna2 (musí ze mě mít radost, když mu volám kvůli každé blbosti) vydoloval snímač z těhlice (trvalo mi to asi čtvrt hodiny opatrného páčení, abych jej neulomil, jak to tam bylo zarezlé) očistil jej od bordelu, dírou kouknul dovnitř a uchošťourama zkusil očistit kroužek ABS. Bylo tam trochu rzivých šupin, ale jinak nic hrozného.
Závada však stále přetrvává. Vyloučil jsem i závadu kabeláže - po odpojení čidla vyskočila kromě mechanické závady ještě závada elektrického obvodu. Takže opravdu to bude asi to ložisko
Jen mi nejde do hlavy, co se může stát s kroužkem ABS na ložisku, když tento je celý v plastu a dokonale chráněn před mechanickým poškozením uzavřen v domku v těhlici...?
Ložisko vypadá poměrně jednoduše na výměnu, jen nemám ten tisícihranný klíč na šroub poloosy a také předpokládám, že bude nutné odpojit kulák spodního ramene nápravy, abych celou těhlici vyklonil a dostal se k šroubům, které drží domek s ložiskem v těhlici...
Je to tak? Přemýšlím, zda se do toho mám pouštět, nebo to nechat někomu, kdo má lepší vybavení...
22:42:35
10.11.2022
10.11.2022
Bukaj
Tak děkuji, pánové, až bude čas a auto nebude potřeba, tak na to mrknu...
22:19:38
10.11.2022
10.11.2022
Milan 136
-> saskyn2 10.11.22 21:46:53: Už jsem párkrát řešil, že se tam dostal kamínek a ten kroužek tam vůbec nebyl
21:46:53
10.11.2022
10.11.2022
saskyn2
-> Milan 136: No máš pravdu já přehlédl tu mechanickou chybu, no být to zadní tak jo, ale ty předky to je divný ty neodcházej, asi jedině vyzkoušet no.
21:39:15
10.11.2022
10.11.2022
Jarda/felda
-> Bukaj 10.11.22 20:15:08: to bude vyrezlý snímací kroužek
21:16:26
10.11.2022
10.11.2022
Syny
-> Milan 136: Taky bych tipoval krouzek.
20:48:23
10.11.2022
10.11.2022
Milan 136
-> saskyn2 10.11.22 20:26:56: Mechanická závada, která tam skočí po rozjetí bude spíš KO kroužek na ložisku, ne?
20:26:56
10.11.2022
10.11.2022
saskyn2
-> Bukaj 10.11.22 20:15:08: Předek bude spíš kabel, čidla neodchází. V té jednotce tažného něco zdechne v epromě, co nevím, dám novou a jede se dál. Ale myslím že s tou závadou normálně funguje, připoj vozejk, jestli jdou světla tak bych to neřešil, tu závadu tam má spousta aut ani o tom majitele neví.
20:15:08
10.11.2022
10.11.2022
Bukaj
Zase dotazy na znalé (zase ta Caddyna):
1) diagnostika hlásí závadu na ABS - snímač otáček PP kola (G45) - mechanická chyba - sporadická. Po vymazání a rozjetí se objeví hned znovu. Odchází samotná čidla, nebo je spíš pravděpodobnější poškození kabelu? Jestli mám rovnou, než se do toho začnu vrtat, sehnat čidlo, nebo nejdřív omrknout komplet vedení (před týdnem při přezouvání kol jsem kabely kontroloval a na první pohled poškození nenašel).
2) druhá závada na diag. je "funkce přívěsu" - defekt Ř.J.
Co si pod tím mám představit? Auto má tažné se 13. pinovou zásuvkou, používá se do ní redukce na sedmikolík a světla přívěsu fungují. Na co je "řídící jednotka přívěsu"?
Závada se objeví ihned po smazání, zajímavý je i ten datum... :D
1) diagnostika hlásí závadu na ABS - snímač otáček PP kola (G45) - mechanická chyba - sporadická. Po vymazání a rozjetí se objeví hned znovu. Odchází samotná čidla, nebo je spíš pravděpodobnější poškození kabelu? Jestli mám rovnou, než se do toho začnu vrtat, sehnat čidlo, nebo nejdřív omrknout komplet vedení (před týdnem při přezouvání kol jsem kabely kontroloval a na první pohled poškození nenašel).
2) druhá závada na diag. je "funkce přívěsu" - defekt Ř.J.
Co si pod tím mám představit? Auto má tažné se 13. pinovou zásuvkou, používá se do ní redukce na sedmikolík a světla přívěsu fungují. Na co je "řídící jednotka přívěsu"?
Závada se objeví ihned po smazání, zajímavý je i ten datum... :D
21:58:36
07.11.2022
07.11.2022
Sita
-> SO545 a ostatní: Díky moc, pustím se do toho…
19:45:40
07.11.2022
07.11.2022
SO545
-> Milan 136 07.11.22 06:52:46: pamatas si to celkom dobre na staru sunku ktory uz do servisu nechodi
a motor aj riadenie ostane visiet....len pre doplnenie.
a motor aj riadenie ostane visiet....len pre doplnenie.