VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
2922 příspěvků (zobrazeno 1001 až 1050) od 24.01.2014 do 26.03.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
13:46:34
16.11.2022
Cumper
-> Sita 15.11.22 16:41:00: 1.6 75kw 8v od VW, to je klasika, budou v prdeli pístní kroužky 8 Dřív nebo později je to snad u všech
13:33:29
16.11.2022
Matsoft
-> Bukaj: 2 l na 15000 je docela dost?! nevim jak tahle "novodoba" 1.6, ale stare 1.6 zraly mnohem vic.....
12:47:21
16.11.2022
Syny
-> vhml 16.11.22 11:29:48: Zajimavy. O tomhle jsem vubec nemel ani paru, ze se dela...
11:44:27
16.11.2022
Bukaj
-> vhml: Ha, díky! To jsou mi věci...3
10:39:39
16.11.2022
Bukaj
Připletu se sem taky s dotazem na motor - jak jinak - u té Caddy...
...je tam 1,6 MPi 16V(nemoc šílených krav) a poslední dobou si všímám, že chvíli po startu poměrně výrazně klepe na volnoběh (zvuk jako u škodovky vůle pístního čepu). Také jsem od majitelky slyšel, že je potřeba poslední cca rok dost dolévat olej (odhadem kolem dvou litrů mezi výměnami - 15000 km). Aktuální nájezd cca 240 tisíc. Na co bych se měl zaměřit...?


Další věc, která mi vrtá hlavou - před pár měsíci bylo auto v servise (myslím, že výměna spojky nebo něco jiného kolem motoru) a od té doby jsem si všiml, že po staru se někde v motorovém prostoru spustí nějaký ventilátor (nedohledal jsem, kde, ale zvuk jde někde zprava zpoza motoru, když stojím před autem), který se po chvíli běhu vypne. Před návštěvou servisu to nedělalo.
Co to může být? Že by v servise opravili něco, co předtím nefungovalo, nebo naopak se začalo spouštět něco, co se spouštět nemá?
09:38:44
16.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
Resim ted to samy u focuse. Ze zkusenosti treba z byvale S40 jen gufera ventilu nepomohou... Zapeceny stiraci krouzky total...
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 16.11.2022 09:38:44
09:27:18
16.11.2022
Pavel P@nkáč
-> Sita: 0,5l/1000km bych asi ani neřešil to bere kde co....jinak začal bych opravu na simeringách ventilů...
16:41:00
15.11.2022
Sita
G5, 1.6 8V 75kW, 180.000km - zvýšená spotřeba oleje. Přesný údaje ještě nemám, ale odhadem 0.5l na 1000km... Motorhead do opravny a vyměnit kroužky nebo postupovat jinak?
upraveno 1x, naposled 15.11.2022 16:41:34
11:24:59
15.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 15.11.22 10:14:32: Ale tam kde C3 s korozí končila, tam jiná auta teprve začínají. 1
10:59:16
15.11.2022
vhml
-> Milan 136 15.11.22 10:14:32: polotovary se běžně skladují venku na dešti. U celoobráběnejch dílů to nevadí, u těch ostatních je slušnost to před obráběním hodit do kyseliny a do základu.
10:14:32
15.11.2022
Milan 136
-> minno 14.11.22 14:38:35: Klasika litinová těhlice 1
Někteří výrobci se ani nezabývají nátěrem. Před x lety měl táta půjčenýho fungl novýho Citroëna C3 CNG a ten měl rezavý těhlice, jak kdyby byly vyndaný z rybníku 1
22:17:07
14.11.2022
Bukaj
-> Jarda/felda 14.11.22 17:42:17: Jo, ale nevejde se do domku ložiska na CaddyIII/OctaviaII 3
A navíc jsem ho s sebou neměl3
18:44:23
14.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> minno 14.11.22 15:56:11: Fiat Punto Light? 1
17:42:17
14.11.2022
Jarda/felda
-> Bukaj 13.11.22 12:35:46: copánkový dráták ve flexe vezme dost 4
15:56:11
14.11.2022
minno
-> Jirik_Tuňák1983: Zbylo.
15:52:58
14.11.2022
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: prasek ma taky tuhe skupenstvi! :-)
15:37:54
14.11.2022
Jirik_Tuňák1983
-> minno 14.11.22 14:38:35: Zbylo něco v tuhém skupenství? 3
14:38:35
14.11.2022
minno
-> Milan 136: Niečo takéto? 3 Tehlica po hrubom očistení na mojom Punte nedávno110
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od minno vložen 14.11.2022 14:38:35
15:19:24
13.11.2022
Milan 136
-> Bukaj 13.11.22 12:35:46: Tak mohla proběhnout výměna manžety, nebo to třeba mohlo být rozebrané a složené z jiného důvodu, nemuselo se nic z toho měnit 1
Jinak souhlas, často je na té litině vrstva spíš na oklepání a drátěný kartáč to jen zaleští.
15:09:42
13.11.2022
palinator
-> Syny:
Záleží jestli ten batůžek není putovní i mimo motorku. 3
14:31:18
13.11.2022
Syny
-> palinator: No jistě, ale když ten batůžek "patří" někomu jinému a chce svézt od tebe, tak máš právě použít toto slušné odmítnutí 3
14:15:03
13.11.2022
palinator
-> Syny:
Já myslel že je nejdřív batůžek a ten se následně zpravidla šuká. 3
13:21:02
13.11.2022
Syny
-> Bukaj: Kamarádka to má dobře zařízený 1 Manžel je na vodě a ty jí tam jedeš měnit ložisko 3 To mi skoro připomnělo ten vtip, jak má motorkář slušně odmítnout "batůžek" - "Ať tě vozí kdo tě šuká" 3
upraveno 2x, naposled 13.11.2022 13:22:05
12:35:46
13.11.2022
Bukaj
-> saskyn2 13.11.22 09:47:38: Tohle by dráťák nevzal - je to dost podobné, jako koroze na bubnech nebo kotoučích - taková ta nabobtnalá vrstva, která se musí odprýsknout, a to opakovaně, než se dostanu na nezoxidovaný povrch litinového odlitku. Dráťák má tendenci to jen zaleštit. Navíc jsem to dělal v ještě spartanštějštích podmínkách, než doma (na návsi před domem na trávě, která mi křupala pod nohama, s čelovkou a bez elektriky), a tahat prodlužku a hledat někde "kocoura", když kamarádka netuší, jestli ho manžel má a manžel je v zahraničí na vodě, takže se ho těžko zeptám... 6
Byl jsem rád, že jsem v baráku našel malý ostrý majzlíček, pilníky a lak ve spreji na "ošetření"1
-> Milan 136 13.11.22 10:29:18: Nevím, domek ložiska vypadal, že je původní. Jen šroub poloosy byl jiný, než u nového ložiska (šrouby ložiska byly identické). Původní šroub byl bez povrchové úpravy a s nějakými písmeny, nový šroub byl se stejnou povrchovou úpravou, jako šrouby domku ložiska (taková ta sametově nazelenalá šedá barva - nevím, co je to zač, ale mají to některé pevnostní šrouby v automotive už od dob Feldy...). Nemyslím si, že by to bylo blbě dotažené.
A poloosa asi též byla původní - vůle v kloubu byla větší, než u mých vlečkových s nájezdem 380 tisíc 3

Jinak bez vašich rad by to nemuselo dopadnout dobře, takže ještě jednou díky 6
11:03:52
13.11.2022
růža
-> Bukaj 13.11.22 09:42:25: tak paráda. To očištění je trochu vopruz. Ale jak píše Saskyn, dráťák na flexu (já radši na vrtačku) a je to hned.
10:33:17
13.11.2022
Vojťas
-> Bukaj 13.11.22 09:42:25: to už si fakt říká o nějaký svatořečení 1 Možná na změnu nicku? Svatý Bukaj z Černík 40
10:29:18
13.11.2022
Milan 136
-> Bukaj 13.11.22 09:42:25: Tak už to někdo dělal a málo to dotáhnul1
Tak super, že byla operace úspěšná. Ty dva šrouby jsou debilní, jak přečnívají a oreznou, no.
10:05:04
13.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 13.11.22 09:42:25: A jeste doporucim razovej utahovak na povolovani tehle blbejch sroubu 1 Pokud je konec sroubu pristupnej, tak ho vzit dratakem, t je videt zavit a mazat no...
upraveno 1x, naposled 13.11.2022 10:07:08
09:47:38
13.11.2022
saskyn2
-> Bukaj: existuje něco jako dráták na flexu3
09:42:25
13.11.2022
Bukaj
-> růža: -> saskyn2: -> Milan 136:
Tak operace proběhla úspěšně5
Šroub poloosy šel povolit úplně v pohodě, zvládl by to i ten očkový klíč s trubkou, horší byly spodní šrouby ložiska - kdo vymyslel, že ty šrouby mají přesah závitu 1 cm přes domek ložiska41 - snad by nebyl tek velký problém dát dva šrouby kratší a ještě by se ušetřilo na materiálu a váze...
...takhle jsem si namohl svaly v paži a trochu mne z toho bolí záda - ač jsem přečnívající závity mazal a vždy i kousek vracel, tak mi to zabralo dobrou čtvrthodinu.
Kulák jsem původně nechtěl odpojovat od ramene proto, že jsem myslel, že jsou tam jako u Feldy či Octavie oválné díry a musel bych pak štelovat geometrii, ale když jsem viděl, že je to napevno, tak nebyl důvod, proč si komplikovat práci...6
Nejhorší z celé operace bylo očištění vnitřku těhlice od koroze - za to by taky měl někdo dostat vyznamenání, kdy litinový obrobek, vystavený všem nepříznivým vlivům provozu, je bez povrchové úpravy170 Nebýt toho, že kvůli nabobtnalým šupinám koroze zbyl z kroužku ABS jen nosný plech, tak ložisku nic nebylo...
Osekání, oškrábání, opilníkování a obroušení domku v těhlici před montáží nového ložiska mi zabralo asi třičtvrtě hodiny (včetně hledání vhodných nástrojů 3), pak jsem ještě vnitřek domku foukl lakem, aby zase tak rychle neohnil... Naštěstí mne Suri připravil na to, že to bude potřeba očistit zevnitř, takže tímto mu veřejně děkuji!
Zpětná montáž všeho byla záležitost dvaceti minut, celá akce mi zabrala 2 hodiny a 20 minut, původně plánovaný čas byl 1,5-2 hodiny. Plus 4 hodiny cesta tam a zpátky (včetně odvozu kolegy do Prahy na bus a vyzvednutí kolegy v centru z pařby v jednu ráno)3
21:49:41
12.11.2022
růža
Dostal jsem za úkol poptat odborníka na systém K-Jetronic v Golfu 1 cabrio. Sám vím, že tomuhle systému už dneska nikdo nerozumí. Na moravě udájně jeden starší pán je, ale to je tak všechno. Nemáte někdo tip, komu to dát na seřízení?
14:19:10
12.11.2022
Milan 136
-> Bukaj 12.11.22 11:36:53: U FAGu budou možná i origo šrouby 6
14:15:17
12.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda 12.11.22 12:16:27: Ja byl taky hlava na tyci... Po tricitce se to zacalo lamat a po diteti je to jeste horsi 3
13:18:37
12.11.2022
venni
Protože on je kuchař 1
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od venni vložen 12.11.2022 13:18:37
13:17:13
12.11.2022
venni
13:16:45
12.11.2022
venni
-> venni 11.11.22 19:31:25: tak dnes šel otevřit kapotu protože mu to nedalo a naštěstí našel jen tohle.Takže to provizorně splácal a já už to v týdnu jen předělám,aby to bylo pořádně 3
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od venni vložen 12.11.2022 13:16:45
12:16:27
12.11.2022
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.22 10:14:59: no ale co máme dělat my hubený se 60 kilama 3 3
11:36:53
12.11.2022
Bukaj
-> saskyn2:
Koupil jsem FAG...
Dneska jsem si sjel do nejbližšího otevřeného železářství pro dvanáctihran 24 mm ořech (na 3/4 golu měli ořechy až od 32 mm, tak jsem raději vzal dva... 3).
No, jdu si vyměnit zadní ložiska na druhé straně 130LPG a večer se uvidí, jak budu či nebudu úspěšný 40
11:27:36
12.11.2022
saskyn2
No k těm momentum bych dodal, že platí pro nový a hlavně originální šroub. Předpokládám pokud Bukaj koupil nějaký bláto tak bych pouzli puvodni, dotáhl co to jde v rámci možností a s momentem se moc netrápil3
10:29:36
12.11.2022
Milan 136
-> Jarda/felda 12.11.22 10:06:34: Úplně v klidu to jde 1
10:14:59
12.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: No tyjo, já si koupit ten torzní momentovej klíč do 500 Nm, ale blbý je, že má jen půl metru, takže na těch 500 Nm si na něj člověk musí stoupnout na konci celou vahou, ale zase se nesmíš moc zhoupnout 3 Velmi dobře se to dělá... Nevím, jak bych utahoval něco vodorovně :-D
10:08:40
12.11.2022
Syny
-> Jarda/felda: Jo, vloni jsem delal zadni loziska a tam to je 180Nm + 180° a to byl fakt mazec 3 Jsem tam visel na 2m trubce a modlil se, at ten sroub nebo trhak nepraskne...
10:06:34
12.11.2022
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.22 10:02:16: poloosy utahuju co to jde, a stejně si nedovedu představit jak bych dosáhnul výslednýho momentu 9
10:02:16
12.11.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Bych čekal, že ty jako profík, jsi na to zvyklej 3
10:00:46
12.11.2022
Jarda/felda
-> Milan 136 12.11.22 08:35:08: to už jsou slušný momenty 9 když vezmu že při dotahování hlavy jsem si hrál s momentákem a finále vycházelo na cca 160Nm 9
08:44:51
12.11.2022
Bukaj
-> Milan 136: Děkuji za info6

Asi si raději zkusím od někoho půjčit ten 24 mm dvanáctihranný ořech do 3/4" goly. Jediné, co mám na 3/4 je 36 mm šestihran na matici vlečkového náboje.
upraveno 1x, naposled 12.11.2022 08:54:17
08:35:08
12.11.2022
Milan 136
-> Bukaj: Můžeš se setkat s tím, že nepůjde vytlačit poloosa z drážek v ložisku a pak občas to ložisko z těhlice také nejde úplně dobře. Je třeba vytlouct.
Ty šrouby co drží ložisko jsou utažené 70Nm+90°.
A ten středový šroub, tam si fakt očkem neškrtneš.
Na to se používá 3/4 gola a ideálně kovaný ořech.
Dvanáctihran s drážkováním 70Nm+90°
Dvanáctihran bez drážkování černý 200Nm+180°
Dvanáctihran bez drážkování stříbrný 200Nm+90°
Na kola to můžeš postavit až po utažení na moment. Jinak může dojít k poškození ložiska.
23:45:37
11.11.2022
Bukaj
-> saskyn2: -> růža:
Díky za tipy6
Xenony to nemá (to snad ani žádná Caddy trojka neměla, ne?) a je to pravá strana 1
23:22:45
11.11.2022
růža
-> Bukaj: Když budeš povolovat spodní šrouby náboje, při nasazeném rameni, tak se s ráčnou utlučeš o rameno. Stejně tak budeš bojovat s poloosou, při nasazeném rameni. Opravdu je uživatelsky komfortnější, si rameno shodit.
Extreme Tyres