
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálkové cesty se škodovkami
-> vhml: no je to docela z ruky. Měli jsme tam jet o víkendu teďka, ale kvuli špatnýmu počasí jsme jeli jen po českých horách. Vyjet ve čtvrtek po práci, návrat v neděli večer, tuším někde kolem 1600 km. Prdel by nás bolela asi fest
Ale dalo by se to (první den přejet GG někam k Itálii, druhý den v Itálii a přes Stelvio a třetí den přes Ga-Pa a Mnichov po dálnici domů)

-> vhml: K tomuhle zhruba 800 km :) A Alpenstrasse co vede ke Grosse Glockneru to je asi 500km...
-> Luky.: jak daleko je to k takovejm kopcům? To je akce nejmíň na dva dni co?
-> j_j 06.06.11 14:32:43: byl bych pro

-> Luky.: z Kaprunu to je 295km, to je moc - jinak bych tam zajel... Vypda to fakt luxusne teda :) Ale sjizdet to autem by bylo docela utrpeni asi :)
-> COL: letos jsem tam chtěl jet, ale zase to kurva nevyjde - nebude dovolena 

-> j_j: na tohle bych si trouf až po tom co bych neměl problém ujet 200 km na jeden zátah
-> COL: super, díky
-> j_j: věřim že pár takových "magorů" se najde
Teď o víkendu jsem byl na motorce na trase Jesníky - Orlické Hory - Jizerky a když jsme sjížděli poměrně brutální krpál z Malé Deštné dolů do města Děštná, tak proti nám jel nahoru pacoš na tom pravěkkym kole s velikym přednim kolem - velocipédu!!
To fakt RESPECT 

Teď o víkendu jsem byl na motorce na trase Jesníky - Orlické Hory - Jizerky a když jsme sjížděli poměrně brutální krpál z Malé Deštné dolů do města Děštná, tak proti nám jel nahoru pacoš na tom pravěkkym kole s velikym přednim kolem - velocipédu!!


Luky. 06.06.11 14:39:19 napsal: → COL: my tudy taky jeli nahoru a pak na druhé straně odbočili do Švýcar, směr St. Maria, či jak se to tam jmenuje… Do Bormia jsme nedojeli
Ja sjizdel 2x do Bormia (a dale 1x na Passo Gavia) a 1x (v loni) do Svycar.
Ja sjizdel 2x do Bormia (a dale 1x na Passo Gavia) a 1x (v loni) do Svycar.
-> Luky.:
Vyssi je urcite okruh kolem Cima Bonnete ve Fr. a rovnez Col de l' Iseran....
Nejvyssi je asi silnice pres Veletu v Sierra Nevade ve Spanelsku, ale je tam ted narodni park...
Nejaky prehled kopecku je u mne v karte auta.
Col de L' Iseran:
Vyssi je urcite okruh kolem Cima Bonnete ve Fr. a rovnez Col de l' Iseran....
Nejvyssi je asi silnice pres Veletu v Sierra Nevade ve Spanelsku, ale je tam ted narodni park...
Nejaky prehled kopecku je u mne v karte auta.
Col de L' Iseran:
-> Luky.: dá se to vyjet na kole?
to by mě lákalo sednout do kila a vyjet si to..škoda, že to neni tady za Berounem 


-> COL: my tudy taky jeli nahoru a pak na druhé straně odbočili do Švýcar, směr St. Maria, či jak se to tam jmenuje... Do Bormia jsme nedojeli
Tak Passo Stelvio vypadá parádně! Letos testnu GG a příští rok je jasnej 

-> j_j 06.06.11 14:14:05:
Jeje, Passo Stelvio, to je taky hezky. Lepsi je jet tohle vyfocenou stranou nahoru a sjizdet pak na jih.
Jeje, Passo Stelvio, to je taky hezky. Lepsi je jet tohle vyfocenou stranou nahoru a sjizdet pak na jih.
-> doking: je to 2758 mnm. A ještě se dá vyjet o kousek (20-30m) výš k nějakým hotelu
Krásná fotečka z protisvahu, řekl bych tak polovina, zbytek už se nevešel do záběru
Krásná fotečka z protisvahu, řekl bych tak polovina, zbytek už se nevešel do záběru

-> j_j: Odkud je přesně fotka té cesty? Mě totiž přijde že ji znám Není tam ten vrchol nějakých 2100 m.n.m, i když oni tty cesty budou asi hodně podobný :-)
-> all tak pojdte příští rok udělat nějakou alpskou túru se škodovkama 

-> Syny: každopádně doporučuju, kam se na to hrabe GG
Kdybys měl zájem a chtěl si udělat výlet trochu delší, pošlu ti trasu přes pár pěkných kopců
-> j_j: ok, nevadí, stejně myslím že kamarád má mylné info, ale radši jsem se zeptal, aby mě třeba nějakej pěknej kopec zbytečně neuniknul


-> j_j: ok, nevadí, stejně myslím že kamarád má mylné info, ale radši jsem se zeptal, aby mě třeba nějakej pěknej kopec zbytečně neuniknul

-> Syny: Luky. 06.06.11 14:16:12 napsal: → j_j: Stelvio...
-> j_j 06.06.11 14:14:05: Todle by me zajimalo kde to tam je :) To vypada jeste lip nez Alpenstrasse na kterou se opet chystam :)
-> vhml: Mám napsáno, přijedu juknout - teda nebudu-li zas někde v pr..li..
-> Luky.: tak to ti bohužel neporadím
nevím, nejel jsem s ním - známe se chvíli...

-> j_j: Stelvio je podle mých zdrojů druhá nejvyšší. Dokázal bys vyzjistit které jsou vyšší? Zajímá mě to čistě z cestovatelských důvodů 
Díky
EDIT: tedy dokonce druhá nejvyšší v Evropě, nikoliv v Alpách...

Díky
EDIT: tedy dokonce druhá nejvyšší v Evropě, nikoliv v Alpách...
-> Pavlas2: přesně tak, nemá to smysl. Navíc tě bude míň brnět hlava 

toto jsem si půjčil od kámoše : ctvrta nejvyse polozena zpevnena cesta v Alpach - cestoval se škodou 1000 MB (světlá tyrkys) model 1968.
kámoš : " Motor byl dost rychle a samozrejme ze jsme jím brzdili , brzdy by byly uvareny hned... vetsinu cesty dolu na dvojku, na hodne dlouhejch rovnejch usecich na trojku... Motor 55-65 stupnu :) "
kámoš : " Motor byl dost rychle a samozrejme ze jsme jím brzdili , brzdy by byly uvareny hned... vetsinu cesty dolu na dvojku, na hodne dlouhejch rovnejch usecich na trojku... Motor 55-65 stupnu :) "
-> Luky.: S tim vejfukem jsem pořád váhal, ale radši teda vemu sériovej. Tohle riskovat nehodlám 

-> Pavlas2:
Ja tam treba byl, nahoru se da vyjet bez problemu, zas takove dramaticke stoupani to neni. Obcas se vyplati zastavit kvuli koukani po okoli.
Sjezdu bych se take nebal, az na dojezdy do vracecek se to v podstate da ubrzdit motorem.
Ja tam treba byl, nahoru se da vyjet bez problemu, zas takove dramaticke stoupani to neni. Obcas se vyplati zastavit kvuli koukani po okoli.
Sjezdu bych se take nebal, az na dojezdy do vracecek se to v podstate da ubrzdit motorem.
-> Pavlas2: určitě serii. Tyčky do výfuků už se údajně neřeší, prostě ti změří hlučnost a nazdar
Jakmile ti najdou problém, údajně je neukecáš, dají ti pokutu a vozidlo odstaví. Pokud si během určité doby (tuším během 4 hodin?!) neseženeš odtah, odtáhnou tě oni, né zrovna levně. Takže pak se taková taškařice vyšplhá údajně někde kolem 15 tkč

Jakmile ti najdou problém, údajně je neukecáš, dají ti pokutu a vozidlo odstaví. Pokud si během určité doby (tuším během 4 hodin?!) neseženeš odtah, odtáhnou tě oni, né zrovna levně. Takže pak se taková taškařice vyšplhá údajně někde kolem 15 tkč
-> Jarda: Já asi radši nasadim sériovej vejfuk. Rakušáci prej rádi buzerujou a jsou schopný strčit do vejfuku tyčku, aby zjistili, jestli má ňáký přepážky...
-> Pavlas2: je to tam pekne, ale do rakouska se mi rapem moc nechce :( uz jen proto, ze mi kape z prevodovky olej a semtam i neco z motoru
-> Jozka: 25.6 a 26.6 slalomujeme znovu.
-> vhml: Ajo, takže víceméně dvě akce.. já jen že tam byl kámoš se synovcem slalomovat, ale řekli mi to až v neděli..
-> Jozka: na jedný půlce tuning, na druhý slalom
-> Luky.: Hele, v sobotu ve Lnářích na letišti, to bylo co za akci?
-> j_j: -> Luky.: Díky za info. Já už tam byl, ale VW Polem 1.4, který trojku bralo málokdy
Ale právě, že je to taková meta veteránů a různejch strojů, tak bych to taky chtěl se svym drakem pokořit. Jen doufám, že mi to neklekne už cestou do Rakous
Ale moc se nebojim. Převodovka je fungl zrepasovaná, motor přetěsněnej, novej olej, novej rozdělovač a máme najeto asi 112 000 km. Tak uvidíme. Kdyžtak pošlu pohled 



-> Pavlas2: na webu spartaky.cz jsem viděl že tam někdo vyjel octávií - www.spartaky.cz/coppermin
e/.../album=342.html
-> Pavlas2: my tam byli kolonou starých felicií. A v pohodě. Cyklisti sice byli místy skoro rychlejší než my, ale zase jsme si hezky prohlídli krajinu
A nahoru jezdí spousta veteránů, mají to jako takovou nedosažnou metu. Z čechů jsme tam potkali dvě aerovky, nějaký 350 kývačky a 2x Jawa 500OHC (jednu už s padlym motorem
). A hromadu zahraničních starých strojů taky. Dokonce pod Franz Josef Hohe jsme v protisměru potkali nějakou veteránskou rallye se startovními čísly.
Takže se 120, pokud je v rozumnym stavu, bych se vůbec nebál. Nahoru nechvátat, dolů taky ne, brzdit hodně motorem, občas si zastavit (stejně budeš hodně fotit) a je to...

A nahoru jezdí spousta veteránů, mají to jako takovou nedosažnou metu. Z čechů jsme tam potkali dvě aerovky, nějaký 350 kývačky a 2x Jawa 500OHC (jednu už s padlym motorem

Takže se 120, pokud je v rozumnym stavu, bych se vůbec nebál. Nahoru nechvátat, dolů taky ne, brzdit hodně motorem, občas si zastavit (stejně budeš hodně fotit) a je to...
-> Jozka: Takže asi někde mezi
Možná se dolu bojim víc než nahoru, ale do tý doby bych měl mít vepředu chlazený kotouče a 4p, takže to by mělo bejt bez problémů.

-> Pavlas2: Osobně nevím, ale vyslechl jsem cca 1995 jednoho týpka, že nahoru (Š105 s motorem z embéčka !?) prý v pohodě.. ale pak dolů že mu v podstatě shořely brzdy.. Tak nevím, kterým směrem víc přeháněl..
.

Zdar chlapi. Já se s mojí 120-kou chystám koncem července do Rakouska na Gross Glockner. Určitě to všichni znáte. Ale byl jste tam někdo se škodovou? Je to 27 km neustálýho stoupání, takže to tipuju na 27 zastávek :-))
www.grossglockner.at/en
www.grossglockner.at/en
Gryzly 06.06.11 07:26:40 napsal:
→ Jarda 05.06.11 13:01:20: Pár cest za Angelou
do Bolešin (15km od Běšin).
Tím bych se asi nikde moc nechlubil :-D
→ Jarda 05.06.11 13:01:20: Pár cest za Angelou
do Bolešin (15km od Běšin).
Tím bych se asi nikde moc nechlubil :-D
-> j_j: Dneska už není problém jako dřív strunu nahradit - třeba 1,6 mm drátem do CO svářečky, to má dnes kdejakej kovozemědělec. Jinak táta vozil ještě hlavu rozdělovače (starý "probíjely"), nejdelší kabel ke svíčce (stály za starou belu) a taky maznici na vodní pumpu a axiální těsnění, případně celou pumpu.
Na co jsem úplně zapomněl, byl obsah náhradního kola - v něm byly vždy vloženy nezbytné klínové řemeny v počtu 2+2. Dřív to byla nutnost, v pátek po 17h všude zavřeno, potom jen sem tam Benzina, většinou taky jen do sobotního odpoledne.. dneska bych si akorát zjistil přesný rozměr řemenů, co jsou na autě - abych věděl, až pro něj pojedu k nejbližší pumpě stopem.. což se mi vloni už podruhý v životě stalo
.
Na co jsem úplně zapomněl, byl obsah náhradního kola - v něm byly vždy vloženy nezbytné klínové řemeny v počtu 2+2. Dřív to byla nutnost, v pátek po 17h všude zavřeno, potom jen sem tam Benzina, většinou taky jen do sobotního odpoledne.. dneska bych si akorát zjistil přesný rozměr řemenů, co jsou na autě - abych věděl, až pro něj pojedu k nejbližší pumpě stopem.. což se mi vloni už podruhý v životě stalo

-> Jozka: tak kolíňáka sebou na slovensko nepovezu
ale díky za představu věcí co si vzít - víceméně zde zavládla shoda. Tu strunu plynu, nevim jestli mám...o víkendu nafotím nějaké věci, které beru :)

-> j_j: Tak jsi mě donutil k zamyšlení.. a poslední delší cestu jsem konal kamarádovi od nás do Ostravy na svatbu, bylo to i s blouděním snad nějakých 850 km ssakumpikum..
Z osvědčené výbavy, ověřené předky jsem tehdy nic nepoužil, ale jinak krom poloosy jsem vozil zmíněné relé dobíjení, obě hadice k chladiči, náhradní víčko chladiče i oleje, strunu plynu, sadu těsnení pod jednokomorák, benzínové čerpadlo nebo alespoň membránu, trochu brzdovky a oleje... Pak nějakou tu svíčku, žárovku, spojovací materiál a nářadí, zejména pak vázací drát a kombinačky.. K tomu drátu - na takovouhle cestu po delším neježdění bych jím asi preventivně posichroval benzínovou hadici ke karbu..
Jeden čas jsem sebou vozil i náhradní volant
. Chtěl jsem ho měnit a starej se nechtěl hnout, tak jsem jezdil s povolenou matkou a "kolína" měl sebou, kdyby se náhodou originál "pustil". To bylo divení, třeba ostraha při vjezdu na JE Temelín.. "hele vole, von má sebou i náhradní volant!"
.
Z osvědčené výbavy, ověřené předky jsem tehdy nic nepoužil, ale jinak krom poloosy jsem vozil zmíněné relé dobíjení, obě hadice k chladiči, náhradní víčko chladiče i oleje, strunu plynu, sadu těsnení pod jednokomorák, benzínové čerpadlo nebo alespoň membránu, trochu brzdovky a oleje... Pak nějakou tu svíčku, žárovku, spojovací materiál a nářadí, zejména pak vázací drát a kombinačky.. K tomu drátu - na takovouhle cestu po delším neježdění bych jím asi preventivně posichroval benzínovou hadici ke karbu..
Jeden čas jsem sebou vozil i náhradní volant


-> Jarda 05.06.11 13:01:20: Bydlím u Šumperka. Takže po česku je jevzdálenější místo západní čechy. Byl jsem v těch Varech, pak jednou v Běšinách, což je taky 385km jedna cesta. Pár cest za Angelou do Bolešin (15km od Běšin). Loni jsem byl kabrie na východě v Čadci. A když nepočítám pár km po Polsku, tak jsem škodovkou nikde jinde v cizině nebyl.
Ale taky jsem si ted vzpomněl jak někdy v roce 94 tata vzal Warburga kombi, vlek a jel někam za Stuttgart pro tříradličnej pluh za traktor. Jeden den je l tam, naložil pluh, přespal vzadu v kombíku a druhej den jel domů. To je taky kolem 1000km jedna cesta.
Ale taky jsem si ted vzpomněl jak někdy v roce 94 tata vzal Warburga kombi, vlek a jel někam za Stuttgart pro tříradličnej pluh za traktor. Jeden den je l tam, naložil pluh, přespal vzadu v kombíku a druhej den jel domů. To je taky kolem 1000km jedna cesta.
dobré je vozit i brzdové destičky, stalo se, že se sekly válečky na předku na pravé straně po sjezdu z většího kopce, auto "nějak slabě táhlo" protože to furt přibrždovalo, až destičky úplně shořely. No a pak jsme sháněli na velikonoční neděli destičky na škodárnu
naštěstí jeden soukromník měl doma a prodal

Motivacni fotka z Tarify. Souradnice vlevo jsou asi o 3km jizneji na druhe nejiznejsi ulici ve meste, na te nejjiznenjsi nejak neslo zastavit nebo co :-). Jizneji se uz na pevninske Evrope neda dostat.
Dily vozim podle momentalni paranoi. Plus kufrik s naradim a drobnymi dily - vsechna mozna tesneni, gumicky do brzd, vyber z hadic, membranky.....
Ohledne vetsich dilu spoleham na to, ze se pohybuju v krajich, kde funguji veci jako DHL, UPS, Fedex atd... a doufam, ze jich nevyuziju.
Dily vozim podle momentalni paranoi. Plus kufrik s naradim a drobnymi dily - vsechna mozna tesneni, gumicky do brzd, vyber z hadic, membranky.....
Ohledne vetsich dilu spoleham na to, ze se pohybuju v krajich, kde funguji veci jako DHL, UPS, Fedex atd... a doufam, ze jich nevyuziju.
vlastně tohle téma jsem zakládal kdysi před 4 rokama když jsem ješte brázdil česko-slovensko s užovkou a přívesem
skoda-virt.cz/cz/.../6135 4-streky-daleky-d?gotopost =1...

skoda-virt.cz/cz/.../6135 4-streky-daleky-d?gotopost =1...
-> VeTeV: ja mam taky spotrebaka zlutyho rapida, ale v zime bych uz s nim nerad jezdil - 3 zimy jsou uz na nem docela videt a felicii je dost, tak proc nicit rapida...