-> j_j:
To těsnění sice nic neváží, ale trochu mě děsí představa to někde u krajnice měnit, přece jenom to není práce na chvíli. Na technický se ti jetý těsnění neprojeví. To se projeví až po 100 km jízdy ve větší zátěži. Viz náš případ z roku 2002 z cesty na Slovensko od Pardubic. U Vysokýho Mejta prvně vyvřela i přes ručně spuštěný ventilátor chladiče. Pak dojela až na hranice v pohodě a kopec hranic Makov se škůdce stal těžce osudovým. Vyjíždeli jsme jej asi na 3x. O tom, že by bylo něco v nepořádku, jsme před cestou neměli sebemenší tušení.
Mimochodem, docela mě zaujalo, že ten Rapid jel taky nějakých 100 km na jedničku pořád do prudkého stoupáku v nehorázném terénu v nějakých 30 °C vedrech a nevyvřel - i když.. jeli se špalkem mezi kapotou a čelem, topením a ventilátorem naplno.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálkové cesty se škodovkami
12:27:01
04.06.2011
04.06.2011
palinator
12:08:56
04.06.2011
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
-> palinator: jj, presne tak.... pist jsem si vezl jen kdyz jsem mel mooc velkou kompresi, tenkrat byla hlava u 136 o vic jak 2mm dole a klepalo to dle kvality paliva
12:05:12
04.06.2011
04.06.2011
j_j
-> Jarda: Slovenské Tatry na začátku srpna, viděl bych to tak na těch 600 km jednu cestu. Dobrý nápad s tou karburací, to ještě vyřešim - je tam klasický jednokomorák JIKOV DIF 24.
-> palinator: auto ted nechám projít regulerní technickou, tak snad se tam i něco eventuelně odhalí. To těsnění pod hlavu nic neváží, to přiberu. Díky za odkaz s rapidem, ta cesta přes Rusko byla nedávno i v Objektivu na ČT1 s kluky s tím embéčkem, jeli 200km na jedničku a dvojku, pak se jim tak protrhlo přední rameno, tak jim to tam nějakej Voloďa spravil.
PS : láká mě do toho kilča udělat "ruční plyn" na ty dálnice - co si o tom myslíte ?
-> palinator: auto ted nechám projít regulerní technickou, tak snad se tam i něco eventuelně odhalí. To těsnění pod hlavu nic neváží, to přiberu. Díky za odkaz s rapidem, ta cesta přes Rusko byla nedávno i v Objektivu na ČT1 s kluky s tím embéčkem, jeli 200km na jedničku a dvojku, pak se jim tak protrhlo přední rameno, tak jim to tam nějakej Voloďa spravil.
PS : láká mě do toho kilča udělat "ruční plyn" na ty dálnice - co si o tom myslíte ?
12:02:51
04.06.2011
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
-> j_j 04.06.11 11:56:09: tak to je jeste v zabehu, muj rapid uz atakuje hranici 500tis. km, no jestli mas dobre serizenej predstih a smes a menenej olej, tak bych se vubec nebal, ze by motor nevydrzel, spis tesneni pod hlavou uz muze byt vyzrany, pokud nebylo delane a tam bych mel hodne velky strach z povoleni sroubu, ale zas bez jednoho, by to tky melo fungovat....
11:57:20
04.06.2011
04.06.2011
palinator
-> j_j:
Já nevim jestli není jednodušší všechny potenciálně rizikové díly vyměnit a jet na jistotu. Samozřejmě vzít s sebou nejnutnější věci, které se pokazit mohou (kabely, cívku, atp., ale těsnění pod hlavu?!)
EDIT: Myslím, že Jarda nemyslel válce vložené, ale válce hydraulické. Pokud se mýlím, oprav mě Jardo.
Jinak 2 odvážlivci dojeli s Rapidem z Česka až do Vladivostoku téměř bez poruchy (vytrhl se jim pant u dveří nebo co) a to byla těžká cesta necesta. Rusáci jim říkali, že s tímhle to nikdy nemohou přejet, protože kdo má alespoň trochu tušení o Rusku ví, že hlavní silnice vedoucí ze západu na východ není silnice, ale náspy upravené krajinné nerovnosti s povrchem naprosto proměnlivým, přičemž horní hranice kvality je hodně omezena, zato dolní nekonečná. Docela pěkný počtení.
www.pangea.wz.cz/
Já nevim jestli není jednodušší všechny potenciálně rizikové díly vyměnit a jet na jistotu. Samozřejmě vzít s sebou nejnutnější věci, které se pokazit mohou (kabely, cívku, atp., ale těsnění pod hlavu?!)
EDIT: Myslím, že Jarda nemyslel válce vložené, ale válce hydraulické. Pokud se mýlím, oprav mě Jardo.
Jinak 2 odvážlivci dojeli s Rapidem z Česka až do Vladivostoku téměř bez poruchy (vytrhl se jim pant u dveří nebo co) a to byla těžká cesta necesta. Rusáci jim říkali, že s tímhle to nikdy nemohou přejet, protože kdo má alespoň trochu tušení o Rusku ví, že hlavní silnice vedoucí ze západu na východ není silnice, ale náspy upravené krajinné nerovnosti s povrchem naprosto proměnlivým, přičemž horní hranice kvality je hodně omezena, zato dolní nekonečná. Docela pěkný počtení.
www.pangea.wz.cz/
11:57:14
04.06.2011
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
-> j_j: jj, jeste lanko resp. struna plynu by se mohla hodit a nevim, jak karbec, ja mam vse na LPG a pokud tam palivo je, tak vzdy nejak dojedu - i s proklepanym plovakem :)
Tesneni pod hlavou s tim jsem problem mel jen jednou a 200km jsem dojel s dolivanim litru vody po 10km :) a lidi co me potkavali, tak na me blikali a zapinali mlhovky :)
Kam a kdy planujete jet? jestli to neni tajme? 600km, to mam do Miskolce a letos jsem si to lajznul s rapem bez nahradnich dilu teda mel jsem v kufru zapomenutou poloosu
Tesneni pod hlavou s tim jsem problem mel jen jednou a 200km jsem dojel s dolivanim litru vody po 10km :) a lidi co me potkavali, tak na me blikali a zapinali mlhovky :)
Kam a kdy planujete jet? jestli to neni tajme? 600km, to mam do Miskolce a letos jsem si to lajznul s rapem bez nahradnich dilu teda mel jsem v kufru zapomenutou poloosu
11:56:09
04.06.2011
04.06.2011
j_j
-> iDawe: ... v podstatě je kapitola o nezbytných součástkách v "Návodu obsluze - škoda 100", ale zajímají mě spíš vaše názory. Písty a válce asi brát nebudu, myslíš Jardo, že je to nezbytný ?
110L vypadá v dobré kondici, má najeto jen 40 tkm, měla by to zvládnout Cestovní rychlost po dálnici bych viděl tak na 80-90 km/h - je tu prosím nějaký stovkař, který by to potvrdil nebo vyvrátil ?
110L vypadá v dobré kondici, má najeto jen 40 tkm, měla by to zvládnout Cestovní rychlost po dálnici bych viděl tak na 80-90 km/h - je tu prosím nějaký stovkař, který by to potvrdil nebo vyvrátil ?
11:49:37
04.06.2011
04.06.2011
iDawe
-> j_j: připiš si tam nářadí aby jsi to měl čím vyměnit
11:47:06
04.06.2011
04.06.2011
j_j
-> Jarda: chtěli bysme jet s kámošem 110tkou někam dál (cca 600km jedna cesta). Díky, takže zatím bude soubor věcí vypadat takto :
* poloosa
* rozdělovač + jeho náhradní věci, pojistky a další drobné elektro (žárovky, kabely, svíce)
* spojka, spojkové a brzdové prase
* dobíjecí relátko, cívka
* těsnění pod hlavu
* poloosa
* rozdělovač + jeho náhradní věci, pojistky a další drobné elektro (žárovky, kabely, svíce)
* spojka, spojkové a brzdové prase
* dobíjecí relátko, cívka
* těsnění pod hlavu
11:43:38
04.06.2011
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
ale na toho litra nemam... :) sel bych do toho hned objet skudkou svet, ale kde na to vzit :(
tady rapid kdysi img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/1212_2006-08-04_ 20-58-59_94.jpg , ale to neznamena, ze od te doby nikde nebyl, letos byl v Madarsku asi 4x :)
tady rapid kdysi img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/1212_2006-08-04_ 20-58-59_94.jpg , ale to neznamena, ze od te doby nikde nebyl, letos byl v Madarsku asi 4x :)
11:34:38
04.06.2011
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
Casto Madarsko rapidem - s sebou poloosa, altik, rozdelovac, valce, prasata
Chorvatsko, Slovinsko, Italie rapidem - s sebou + spojka, ted tam je sachs, tak uy bzch ju nebral
Chorvatsko, Madarsko, Cerna Hora, Rakousko MTXem - to same mimo hydrauliky
nejcasteji byva problem s altikem a ja mam jeste ve vsech autech bezkontakt, takze ten odchazi (civka v rozdelovaci) pravidelne po cca 50tis. km - vzdy mi odejde jeden asi po 3 letech
Chorvatsko, Slovinsko, Italie rapidem - s sebou + spojka, ted tam je sachs, tak uy bzch ju nebral
Chorvatsko, Madarsko, Cerna Hora, Rakousko MTXem - to same mimo hydrauliky
nejcasteji byva problem s altikem a ja mam jeste ve vsech autech bezkontakt, takze ten odchazi (civka v rozdelovaci) pravidelne po cca 50tis. km - vzdy mi odejde jeden asi po 3 letech
11:03:46
04.06.2011
04.06.2011
j_j
Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s cestováním se starými škodovkami* , co jste za náhradní díly brali sebou, jaké jste měli poruchy či jiné špatné či dobré zážitky, kolik kilometrů jste ujeli,co jste viděli...no prostě co vás napadne
jako ilustrativní fotku přidávám známou cestu dvou studentů z Liberce kolem světa...samozřejmě, že naše diskuze bude spíš o cestování po Evropě...
* mám namysli především auta z let 1950-1990, různé octávečky, embéčka, stovky a stodvacítečky případně garde a rapidy
chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s cestováním se starými škodovkami* , co jste za náhradní díly brali sebou, jaké jste měli poruchy či jiné špatné či dobré zážitky, kolik kilometrů jste ujeli,co jste viděli...no prostě co vás napadne
jako ilustrativní fotku přidávám známou cestu dvou studentů z Liberce kolem světa...samozřejmě, že naše diskuze bude spíš o cestování po Evropě...
* mám namysli především auta z let 1950-1990, různé octávečky, embéčka, stovky a stodvacítečky případně garde a rapidy