Dálkové cesty se škodovkami

prohledat
1436 příspěvků (zobrazeno 1401 až 1436) od 04.06.2011 do 17.04.2023, založil/a j_j
řadit dle data
20:58:01
04.06.2011
adamisko
-> VeTeV: ja myslim ze cokoliv se skodovkou dal jak 500km v kuse je vydrz, a tebe uz povazuji radikalniho extremistu. Nemuseli te z te sedacky vysekavat?
20:55:33
04.06.2011
VeTeV
-> myschaak AZNP K.Hora: ja dneska zjistil, ze se da jezdit na trojku - tech 120 dava 3
20:54:55
04.06.2011
myschaak AZNP K.Hora
-> VeTeV: jo,to uznávám) ale čtyřka je čtyřka...s pětkou to umí každej)))
20:54:16
04.06.2011
VeTeV
-> myschaak AZNP K.Hora: 1600km v kuse sice s 5q ale ve skodovce to je teprve nater 3
20:51:53
04.06.2011
adamisko
-> myschaak AZNP K.Hora: obecne 650km raz se da, ale ve 4q skodovce to je celkem narez.
upraveno 1x, naposled 04.06.2011 20:52:07
20:49:18
04.06.2011
myschaak AZNP K.Hora
maďarsko 2009-Pécs...cca 1500km se čtyřkvaltem v pohodě,jen ta zpáteční cesta mě nějak unavila.....650km skoro v kuse už je dost
20:47:41
04.06.2011
adamisko
jo ještě jsem to tady nečet, ale když dělám před letovou kontrolu tak nezapomenout zkontrolovat tlak v rezervě, docela se na to zapomíná.
18:57:14
04.06.2011
gred
já s fogym sme dojeli favoritem z 89týho,kterej byl chvíli před smrtí na slovensko,parkticky na madarsko (do štůrova)a přežilo to,ani sme sebou netahali žádný nd3
18:50:03
04.06.2011
iDawe
-> j_j: já bych to zbytečně nepitval.. vem olej, vodu, vyměň kabely a svíčky a jeď.. 600km se dá najet se škoucnou za den po čr.. pokud je spolehlivá, nemá se co po.. s tím nářadím to byla spíš trochu sranda.. fakt bych to nehrotil
16:47:13
04.06.2011
Kočislav
Se svojí 136GL jsem byl v Chorvatsku, najeto celkem asi 1 850km, s sebou jsem měl alternátor, regulační relé, klínový řemen, plynové lanko, membránu do palivové pumpy, zásobu oleje do převodovky (teče) a potom univerzální hadice a asi 10 cm dlouhé nařezané kousky trubek různých průměrů, a páskové spony, kdyby praskal nějaká hadice tak na překlenutí.

Nic z toho naštěstí nebylo potřeba. Po dálnicích jsem si pořád držel 110 km/h, se spotřebou jsem byl pod 6l/100km.

Za sebe bych byl taky zastáncem před delší cestou nevrtat do ničeho co funguje! Řešit jen to, co vím, že je na výměnu.
16:34:06
04.06.2011
VeTeV
-> palinator: ne - jedine co jsem nemel byly duše a ty jsem pak za drahy peniz kupoval 8 3x jsem pichnul
16:22:48
04.06.2011
palinator
-> VeTeV:

A použil jsi nějaké?
15:58:51
04.06.2011
VeTeV
navštívené srazy 3
zvětšit Dálkové cesty se škodovkami - obrázek od VeTeV vložen 04.06.2011 15:58:51
15:58:33
04.06.2011
VeTeV
-> j_j: 600 kilaku? tak to bych vzal leda 8-10-13-17 klic, kladivo, kombinacky, siky, mozna klinak, trosku vody, a nazdar... to musis uject jak prd :-)



jinak osobne jsem najel s blbou 120kou 7,5 tis km cerstve po sestaveni - tj. auto melo na hrbu 1100 km, nove poskladanej motor a za sedackama jsem mel pulku auta v dilech - holt za polárním kruhem ti moc lidí nepomůže 3
zvětšit Dálkové cesty se škodovkami - obrázek od VeTeV vložen 04.06.2011 15:58:33
15:01:02
04.06.2011
Pivodak
Já se svou 100třícou ještě když sloužila jako spotřebák,tak jsem jel na závody motorek do budapešti madarsko z Ostravy přes brno. kámošovi se odporoučela dodávka,takže za šade vozík na něm 2 motorky plus příslušenství k nim a plné auto věcí stan ještě nějaké díly na motorky a spousta dalšího.co se týká auta tak jsem měl ssebou jen základní vercajk co se tak nějak normálně vozí a vše bylo bez problémů ani defekt nebyl auto šlapalo jako hodiny.
13:41:44
04.06.2011
palinator
-> TTomas:

Je to 120tka bez úprav, takže včetně původního SEDRu, olej zánovní Trysk M7ADSIII, převodovej zánovní Gyrol PP80, Natural 95+Benadit. Karburátor seřízenej od oka metodou přisávání falešného vzduchu od posilovače. Sám posilovač není OK, takže možná přes něj jde falešnej vzduch a největší podezření mám na přicpanej karburátor u jehlovýho ventilu, jelikož se divně plní a pumpa je po repasi. Zatím se mi do toho nechtělo šťourat.



-> Sepp:

Ano, máš taky pravdu.



-> adamisko:

Souhlasím, my jeli s v tu dobu nově komaxitovanejma Meteorama 2x 110 km a při cestě nazpátek málem upadly přední kola.3 Cestou se komaxit na sedlech vymačkal a povolily se matky, poznal jsem to podle toho, že něco od předku nadmíru klepalo a ony vytočený matky na pár otáček.9
13:31:05
04.06.2011
TTomas
-> palinator: Zalezi jak je to zajete, na co jezdis, cim to krmis a hlavne jak to mas serizene. Mne moje prvni kilo jen s 2komorovym karbikem a erkovackou jelo tachometrovejch 160+..real tak 130max140, ale cestovni rychlost byla prave tak 110-120. Rozhodne ne 90. Po vymene motoru za erko a presunuti chladice dopredu zustala maximalka skoro stejna jen jsem ji rychleji dosahoval. Ted to moje posledni kilo v technicky nic moc stavu jelo domu po ose pres 300km a jel jsem taky kolem 110km/h celou cestu. Maximum co jsem zkousel bylo tachometrovejch 140.

Kamarad mel perfektne zajetou seriovou 105 a na 4q mu to jezdilo 160 tachometrovejch.



-> j_j: Taky bych jel ve dvou. Ja povazuju stovku za 2mistny vuz:) Kdyz nalozim zadek, tak uz to proste nejede. Schvalne mi pak povis jakou jste jeli prumernou rychlosti po dalnici. Ja jsem presvedceny, ze to bude 100+...jinak se na ty kopce i spatne splha. 4
upraveno 1x, naposled 04.06.2011 13:32:52
13:30:53
04.06.2011
Sepp
-> palinator: jasně to souhlas, já se ale spíš držím toho, že před cestou se nemá cenu pouštět do větších akcí. Dokud to drží, raději nešahat, pak jedeš prakticky s neodskoušenými díly, popř. odstraňuješ následky vlastních oprav 3

Sundáš hlavu, hýbneš si s vložkami, voda v oleji, popř. zjistíš, že jsou netěsné ventily tak GO hlavy, při montáži zpět dotahuješ po 1500km? Rovnou ti u toho praskne šroub dva...

I když teď koukám, že jede až za dva měsíce, já tyhle věci řeším tak dva tři dny před odjezdem a pak už fakt moc prostoru na opravy není.
13:22:44
04.06.2011
adamisko
Tyto prázdniny mám v plánu ve škodovce 120 a ve čtyřech lidech objet ČR, takže mě toto téma dosti zajímá, jen doporučuju jako palinator před velkou cestou rizikové součástky vyměnit. No ještě taková malá drobnost. Než vyjet na velkou cestu tak poutahovat šroubky a promazat všechno, protože pak všechny ty drnčící věci vás začnou pěkně štvát.
13:21:33
04.06.2011
palinator
-> Sepp:

Lepší furt měnit doma, než na cestě, když už.4
13:12:03
04.06.2011
Sepp
-> palinator: k výměně těsnění pod hlavou bych ho moc nenaváděl, pokud to ještě nedělal mohl by si pěkně zavařit - to doslova. Z cesty na Slovensko bych nedělal moc vědu, dílů zatím spousta k dosažení, domluvíš se a slováci škodovky znaj a budou to umět, někdo někde, opravit. Vyměň olej za něco rozumného typu Mogul super, vem díly jak psali kluci - struna, karbec, rozdělovač, cívka, věci kolem brzd a jeď.

Moje 136tka dala bez údržby na cestě taky okruh ČR-Slovensko-Maďarsko-Rum unsko-Bulharsko-Srbsko-Maď arsko-Slovensko-ČR.

Se stovkou jsme jezdili s přítelkyní do Chorvatska asi tři roky a naprosto bez problémů, hlavně to moc netrápit (za mě cca. těch 90km), občas nechat vydechnout a skouknout jestli něco neteče...

Když jsme jeli poprvý špatně jsem odhadl cestu a stoupání za Lublaní jsme jeli asi 4hodiny v největším parnu po poledni, auto vydrželo s teplotou vody s bídou od odpočívadla k odpočívadlu a to jsou tam hodně blízko u sebe3 . Nicméně mělo to i výhodu morgoši (stále ti samí) v passatu mi nabízeli ke koupi zlato co pět minut - než stovka vychladla obešli celý parkoviště a na dalším parkovišti jsme se zase sešli3
upraveno 1x, naposled 04.06.2011 13:12:56
13:07:29
04.06.2011
Mr_Kubas
-> škodec: Jojo, přesně tak, mapa pomoci 1

mapa.faann.cz/
13:04:50
04.06.2011
škodec
-> j_j: poloosu na kyvku? zbytocnost. Zober ten altík, cievku, rozdelovac doma vymen tesnenie pod hlavou a ides..keby nieco zisti si skodovkarov v okoli a urcite ti pomozu keby nieco.4
12:52:47
04.06.2011
j_j
-> Mr.Lumpy: to je pravda, ale zase těch pár věcí mě nazabije - poloosu klidně vezmu. Jinak vezmu ty věci na kterých jsme se níže shodli.

Š 110 L - má nosnost 375 kg, pojedem ve 2, aby kilčo nebylo přetížený + bagáž a ND. Podle mě to bude tak akorát, ve 3 se mi už jet nechce.



EDIT : tu cestovní rychlost bych viděl tak okolo 80-90-100 km/h po dálnici.
upraveno 1x, naposled 04.06.2011 12:53:50
12:52:34
04.06.2011
palinator
-> TTomas:

Hmm, mě nejede 120L s 5q s 92 tis. km a 175/70 R13 na 2,2 bar víc než 130 tacho, takže 110-115 real.8 A to jsem jel prázdnej.
12:49:00
04.06.2011
Mr.Lumpy
-> j_j: tam kde jsou škodovky běžný (ČR, Slovensko) tak bych moc dílů nebral, protože není problém si náhradní díly sehnat
12:47:54
04.06.2011
j_j
-> palinator: -> TTomas: -> Jarda: díky za názory - pěkná diskuze 179
12:41:28
04.06.2011
TTomas
-> j_j: Jo a pokud ma original tesneni pod hlavou, tak bych ho radsi vymenil jeste doma. 4
12:39:44
04.06.2011
TTomas
-> j_j: Jen se toho neboj...600km musi dat takove zanovni kilo jak nic:) Cestovni rychlost bych ja volil urcite 100-110-120km/h...moje kila to vzdy zvladala bez problemu a spotreba zustane stale rozumna. Rucni plyn bych teda ja nedelal. Stejne pod kopcem to musis rozjet a pak rozumne do kopce s citem. Dalsi vec je menit zatizeni a otacky motoru a ne jet stale 90. Zaklad je dobry olej, pro sichr pribal strunu od plynu, kondik, dobijeci rele, kabely pripadne rozdelovac,karbec a palivove cerpadlo. Nejakou tu hadici a sponku....vic bych toho netahal. Zvlast na Slovensko, kde je mozne pripadne nahradni dily jeste koupit v mototechne.
12:27:01
04.06.2011
palinator
-> j_j:

To těsnění sice nic neváží, ale trochu mě děsí představa to někde u krajnice měnit, přece jenom to není práce na chvíli. Na technický se ti jetý těsnění neprojeví. To se projeví až po 100 km jízdy ve větší zátěži. Viz náš případ z roku 2002 z cesty na Slovensko od Pardubic. U Vysokýho Mejta prvně vyvřela i přes ručně spuštěný ventilátor chladiče. Pak dojela až na hranice v pohodě a kopec hranic Makov se škůdce stal těžce osudovým. Vyjíždeli jsme jej asi na 3x. O tom, že by bylo něco v nepořádku, jsme před cestou neměli sebemenší tušení.



Mimochodem, docela mě zaujalo, že ten Rapid jel taky nějakých 100 km na jedničku pořád do prudkého stoupáku v nehorázném terénu v nějakých 30 °C vedrech a nevyvřel - i když.. jeli se špalkem mezi kapotou a čelem, topením a ventilátorem naplno.3
12:08:56
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
-> palinator: jj, presne tak.... pist jsem si vezl jen kdyz jsem mel mooc velkou kompresi, tenkrat byla hlava u 136 o vic jak 2mm dole a klepalo to dle kvality paliva1
12:05:12
04.06.2011
j_j
-> Jarda: Slovenské Tatry na začátku srpna, viděl bych to tak na těch 600 km jednu cestu. Dobrý nápad s tou karburací, to ještě vyřešim - je tam klasický jednokomorák JIKOV DIF 24.

-> palinator: auto ted nechám projít regulerní technickou, tak snad se tam i něco eventuelně odhalí. To těsnění pod hlavu nic neváží, to přiberu. Díky za odkaz s rapidem, ta cesta přes Rusko byla nedávno i v Objektivu na ČT1 s kluky s tím embéčkem, jeli 200km na jedničku a dvojku, pak se jim tak protrhlo přední rameno, tak jim to tam nějakej Voloďa spravil. 6



PS : láká mě do toho kilča udělat "ruční plyn" na ty dálnice - co si o tom myslíte ?
upraveno 1x, naposled 04.06.2011 12:06:54
12:02:51
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
-> j_j 04.06.11 11:56:09: tak to je jeste v zabehu, muj rapid uz atakuje hranici 500tis. km, no jestli mas dobre serizenej predstih a smes a menenej olej, tak bych se vubec nebal, ze by motor nevydrzel, spis tesneni pod hlavou uz muze byt vyzrany, pokud nebylo delane a tam bych mel hodne velky strach z povoleni sroubu, ale zas bez jednoho, by to tky melo fungovat....4
11:57:20
04.06.2011
palinator
-> j_j:

Já nevim jestli není jednodušší všechny potenciálně rizikové díly vyměnit a jet na jistotu. Samozřejmě vzít s sebou nejnutnější věci, které se pokazit mohou (kabely, cívku, atp., ale těsnění pod hlavu?!)



EDIT: Myslím, že Jarda nemyslel válce vložené, ale válce hydraulické. Pokud se mýlím, oprav mě Jardo.



Jinak 2 odvážlivci dojeli s Rapidem z Česka až do Vladivostoku téměř bez poruchy (vytrhl se jim pant u dveří nebo co) a to byla těžká cesta necesta. Rusáci jim říkali, že s tímhle to nikdy nemohou přejet, protože kdo má alespoň trochu tušení o Rusku ví, že hlavní silnice vedoucí ze západu na východ není silnice, ale náspy upravené krajinné nerovnosti s povrchem naprosto proměnlivým, přičemž horní hranice kvality je hodně omezena, zato dolní nekonečná. Docela pěkný počtení.

www.pangea.wz.cz/
upraveno 1x, naposled 04.06.2011 11:59:17
11:57:14
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
-> j_j: jj, jeste lanko resp. struna plynu by se mohla hodit a nevim, jak karbec, ja mam vse na LPG a pokud tam palivo je, tak vzdy nejak dojedu - i s proklepanym plovakem :)

Tesneni pod hlavou s tim jsem problem mel jen jednou a 200km jsem dojel s dolivanim litru vody po 10km :) a lidi co me potkavali, tak na me blikali a zapinali mlhovky :)

Kam a kdy planujete jet? jestli to neni tajme? 600km, to mam do Miskolce a letos jsem si to lajznul s rapem bez nahradnich dilu4 teda mel jsem v kufru zapomenutou poloosu6
upraveno 1x, naposled 04.06.2011 11:58:49
11:56:09
04.06.2011
j_j
-> iDawe: 6 ... v podstatě je kapitola o nezbytných součástkách v "Návodu obsluze - škoda 100", ale zajímají mě spíš vaše názory. Písty a válce asi brát nebudu, myslíš Jardo, že je to nezbytný ?

110L vypadá v dobré kondici, má najeto jen 40 tkm, měla by to zvládnout 6 Cestovní rychlost po dálnici bych viděl tak na 80-90 km/h - je tu prosím nějaký stovkař, který by to potvrdil nebo vyvrátil ? 4
11:49:37
04.06.2011
iDawe
-> j_j: připiš si tam nářadí aby jsi to měl čím vyměnit 4 1
11:47:06
04.06.2011
j_j
-> Jarda: chtěli bysme jet s kámošem 110tkou někam dál (cca 600km jedna cesta). Díky, takže zatím bude soubor věcí vypadat takto :

* poloosa

* rozdělovač + jeho náhradní věci, pojistky a další drobné elektro (žárovky, kabely, svíce)

* spojka, spojkové a brzdové prase

* dobíjecí relátko, cívka

* těsnění pod hlavu
11:43:38
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
ale na toho litra nemam... :) sel bych do toho hned objet skudkou svet, ale kde na to vzit :(

tady rapid kdysi img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/1212_2006-08-04_ 20-58-59_94.jpg , ale to neznamena, ze od te doby nikde nebyl, letos byl v Madarsku asi 4x :)
zvětšit Dálkové cesty se škodovkami - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 04.06.2011 11:43:38
11:34:38
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
Casto Madarsko rapidem - s sebou poloosa, altik, rozdelovac, valce, prasata

Chorvatsko, Slovinsko, Italie rapidem - s sebou + spojka, ted tam je sachs, tak uy bzch ju nebral

Chorvatsko, Madarsko, Cerna Hora, Rakousko MTXem - to same mimo hydrauliky

nejcasteji byva problem s altikem a ja mam jeste ve vsech autech bezkontakt, takze ten odchazi (civka v rozdelovaci) pravidelne po cca 50tis. km - vzdy mi odejde jeden asi po 3 letech
zvětšit Dálkové cesty se škodovkami - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 04.06.2011 11:34:38
upraveno 1x, naposled 04.06.2011 11:35:16
11:03:46
04.06.2011
j_j
Ahoj,



chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s cestováním se starými škodovkami* , co jste za náhradní díly brali sebou, jaké jste měli poruchy či jiné špatné či dobré zážitky, kolik kilometrů jste ujeli,co jste viděli...no prostě co vás napadne 4



jako ilustrativní fotku přidávám známou cestu dvou studentů z Liberce kolem světa...samozřejmě, že naše diskuze bude spíš o cestování po Evropě...









* mám namysli především auta z let 1950-1990, různé octávečky, embéčka, stovky a stodvacítečky případně garde a rapidy
zvětšit Dálkové cesty se škodovkami - obrázek od j_j vložen 04.06.2011 11:03:46
Extreme Tyres