Lpg pro lpgisty

prohledat
2691 příspěvků (zobrazeno 1051 až 1100) od 09.05.2007 do 22.07.2025, založil/a spartra
řadit dle data
22:38:03
13.10.2016
Jarda - zrušená registrace
22:35:03
13.10.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Kocvin: prave byly casy, kdy jsem jel na STK bez prilohy a bez revize a stacil jim zapis v TP a platna nadrz, to ted uz neprojde :(
22:11:00
13.10.2016
Kocvin
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Platná revize je stale pro stk nutná.. :)
22:05:30
13.10.2016
Apple STS Chvojkovice-Brod
hoši, jak je to ted s lpg autama na stk, musí být jako v dřívějších dobách platná revize, a štempl v příloze, nebo je to už šumák? dlouho sem ted lpg pozitivní auto neměl, tak se radši ptám, abych nebyl na stk zbytečnej
18:25:25
28.07.2016
King
-> vhml: Taky me to napadlo :-)
14:14:03
28.07.2016
vhml
Jestli není snažší to za stejný 3000 opravit a jezdit za polovic 3
13:49:21
28.07.2016
dragon_cb_cz
-> ochoda: Protože výsledkem je zápis do TP a změna některých údajů - s tím jsem se nedávno docela zapotil na Sobovi - bylo to auto už dovezený s LPG, takže nemělo přílohu TP, ale bez ní mi to nechtěli škrtnout, protože nevěděli o kolik snížit pohotovostní hmotnost vozidla... nakonec mi plynař musel dát extra "potvrzení" kde ty změny vypsal.
20:20:01
17.07.2016
ochoda
-> Vojťas: Já sem se jen někde musel vyblejt. 47
20:01:56
17.07.2016
Vojťas
-> ochoda: Asi proto aby to nedělal kdejakej Karel z horni dolní co si mysli ze tomu rozumi 40 ale odbornej servis, jako o montáži.
upraveno 1x, naposled 17.07.2016 20:02:17
19:39:18
17.07.2016
ochoda
Klííd. Já vim, že to nebouchne, jen nevim proč k tomu chcou hovni na ouřadě štempl. ALe moje otázka byla zodpovězena, takže díky. 6
19:20:37
17.07.2016
castrol
-> ochoda: moc kukas na akcne filmy 1
19:06:59
17.07.2016
Tomaso435
-> ochoda: proč by to bouchalo, necháš ji plnou a jen ji vymontuješ...
19:01:15
17.07.2016
ochoda
-> Tomaso435: A nakrmená k prasknutí. To je fakt voser. Když to rozdělám doma tak maximálně křápne bomba mě do xichtu.
18:58:39
17.07.2016
Tomaso435
-> ochoda: nebo to vytrhej doma a nějakým LPG montážníkovi dej obálku za štempl. Obálka samozřejmě musí být označená řádně olíznutou známkou v hodnotě 13kč.
18:55:56
17.07.2016
ochoda
-> Tomaso435: Piče. Naši majou nový auto teď a tak, že s bratrem dolítáme filcku. Tos mi udělal teda radost no. 3
18:29:16
17.07.2016
Tomaso435
-> ochoda: ano bude, v tom je ten problém :-D

vyhoď to celý a je to :-D kup s nové TSI :D
18:08:36
17.07.2016
ochoda
Čaute, měl bych dotaz. Felda 1.3MPi, je v ní LPG, v servise nám řekli, že tam sou nějaký problémy s elektrikou nebo co, takže se doma odhlasovalo, že se plyn dá do pryč. Jenže v servise za to chcou 3000,- . Co když to vytrhám doma? Bude po mě někdo na úřadě potom chtít nějaký lejstro o odborným vymontování když to pujde vyškrtnout z techničáku? Předem moc děkuju.
23:45:10
08.05.2016
srdcar 120L
-> King: Něco jsem našel na netu pro regulaci dvojmixeru, což je to, co mám, krom těch trubek vlevo:
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 08.05.2016 23:45:10
upraveno 1x, naposled 08.05.2016 23:45:57
23:37:22
08.05.2016
srdcar 120L
-> Bukaj: Tady mám odkazy na různé mixery, takže by se snad dalo něco vybrat nebo podle toho něco udělat.

www.elpege.cz/lpg-mixy
23:23:56
08.05.2016
srdcar 120L
-> King: Musel bych se podívat, ale měl jsem v ruce na garáži Y - plynový nátrubek do dvojmixeru, kde byly dva samostatné regulační šrouby na jednotlivé komory. Teď jsem dělal reorganizaci na garáži a ztratil jsem přehled, kam jsem co přeskládal. Jak to najdu, vyfotím.
13:33:26
07.05.2016
Evž@
-> Bukaj: nebylo víc týpů toho dvoudírového mixeru?Já mám právě dvoudírový a filtrbox tam není nějak na těsno spíš tam mám ještě rezervu,měl sem tam položený kombinačky a ještě tam bylo místo.A funkčně je to paráda.Hodně pomohlo zvětšení difuzorů.Motor 120 LS.
12:17:43
07.05.2016
Bukaj
Ha!

Tak jsem přiložil druhý mix na první víko, co mi padlo pod ruku a zjistil jsem dvě věci:

1) na můj motor jsem dal mix opačně - podle díry na šroub filtrboxu má trubka směšovače směřovat před karburátor (po směru jízdy)

2) díry v mixeru vůbec nekorespondují s dírami difuzorů a vzdušníků v SEDRu...8

Takže nakonec asi byl lepší ten původní jednodírový mixer...7

A pokud neexistují jiné varianty směšovače pro škodovku, tak mi nejrozumější pro zachování aerodynamických proudění v karburátoru připadá zabudovat jednodírový mixer přímo do filtrboxu do přepážky mezi filtrem a prostorem nad karburátorem...

...co vy na to?

Nebo jestli není nějaký mix, který by šel lépe upravit...?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 07.05.2016 12:17:43
12:01:25
07.05.2016
Bukaj
-> King: Škoda, no. Ty mám taky ddva, tak kdyžtak budu s tím druhým laborovat, zda-li by nešel snížit, respektive vestavět do víka SEDRu...
10:32:11
07.05.2016
King
-> Bukaj: Tak mi to nedalo a sebehnul jsem do sklepa pockochat se pokladama z moji skodivkarsky ery. Bohuzel ten nizkej mix z origo zastavby Zavolli jsem uz asi vyhodil a mam jenom 2 "standardni", co zvednou fitrbox o prave 3cm.
10:15:21
07.05.2016
King
-> Bukaj: Slevu?! No dobre, tak kolik ti za nej jeste mam dat? :-)
08:34:54
07.05.2016
Bukaj
-> King 04.05.16 23:33:48: Díky za nabídku a pokud je opravdu nižší (zvýšení filtrboxu o méně, než 3 cm), tak budu uvažovat o obchodu...

...pokud dáš slevu1
21:59:48
06.05.2016
King
-> srdcar 120L: Lepsi systemy mely dvouderovej mixer se dvema natrubkama s moznosti samostatny regulace pro oba difuzory.
00:44:17
06.05.2016
srdcar 120L
-> palinator: Celoroční provoz jsem nezkoušel, ale při udávaném odběru el. energie to mělo spotřebu benzinu cca 1 l/ hod. Benzin v dnešních cenách je kolem 27 Kč/ l. Jednoduché počty: na 24 hodin potřebuješ cca 24 litrů benzinu, tj. za asi 650 Kč. Cena 10 kg PB lahve je 320 Kč. Takže za cenu benzinu máš dvě lahve PB, asi tak.
upraveno 1x, naposled 06.05.2016 00:45:26
00:31:53
06.05.2016
srdcar 120L
-> Borderer: To je samotný reduktor
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 06.05.2016 00:31:53
00:30:35
06.05.2016
srdcar 120L
-> Borderer: Ne, není nijak vyhřívaný, jen redukuje množství plynu. Ta hadice z horní části se zavede do karbce. PB lahev normálně stojí ventilem nahoru a odebírá se z ní plyn.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 06.05.2016 00:30:35
upraveno 2x, naposled 06.05.2016 00:48:35
00:18:11
06.05.2016
palinator
-> srdcar 120L:

Kolik to teda ušetří za rok?
00:17:13
06.05.2016
Borderer
-> srdcar 120L: Zajmavé, jak je to řešený? El. vyhřívaný reduktor?
00:12:18
06.05.2016
srdcar 120L
-> palinator: To si piš, že jo, má to asi poloviční náklady proti benzinu.
00:10:28
06.05.2016
palinator
-> srdcar 120L:

Na centrále se vyplatí blbnout s plynem?
00:07:21
06.05.2016
srdcar 120L
-> Bukaj: Já jsem experimentoval bez mixeru na jednokomorovém karbci, kdy jsem zavedl trubku s plynem skrz filtrbox až přímo do difuzoru a chodilo to parádně. Což takto zavést zkrz filtrbox dvě trubky z rozdvojky a na každé se zvlášť škrťákem. Ovšem toto řešení prakticky téměř odstavuje benzinový pohon.



Jinak řešení s jednou trubkou mám na elektrocentrále 2 kW, 4-takt, mám k tomu originál plynový membránový reduktor. Motor mám vyvložkovaný, po výbrusu. Do reduktoru jde plyn z redukčního ventilu na lahvi, stejný je u plynových kamen na PB. Měřil jsem pomocí motohodin kolik vydrží 10 kg plynová láhev a při stálém odběru 1,2 kW vydržela 24 hodin. To dávám jen pro zajímavost.
23:43:58
04.05.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 04.05.16 23:14:46: tak Ty to mas asi jeste odhaduju o centak vyssi nez ja... jinak ja mam 136 filtrbox, takze ho drzi jeste zacvakavaci pruzna svorka4

-> King 04.05.16 23:06:59: No ty zavity mi prisly jako cistsi reseni, az se dostanu k tomu to Bukajovi vyfotit, tak je tam taky vyriznu...
upraveno 2x, naposled 04.05.2016 23:53:12
23:33:48
04.05.2016
King
-> Bukaj: Jeste me napada, ze mas takovej ten vysokej krumpl (mixer). Muzu nabidnout muj bejvalej mix, kterej je myslim trosku nizsi a ma votuneny nabezny hrany v "difuzorech" kvuli lepsimu proudeni. Specialni virti cena - zadara :-)
23:14:46
04.05.2016
Bukaj
...a zde je vidět, že už teď je filtrbox vyosený vůči karburátoru:
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 04.05.2016 23:14:46
23:11:06
04.05.2016
Bukaj
-> King: No, tak těsnění mezi mixer a víko karbu jsem použil odstřižený lem z origo filtrboxového těsnění - po dotažení čtyřmi M5 k víku je mezi víkem a tím mixerem na kraji cca 1 mm mezera...

...a filtrbox se mi opírá o ten rantl kastle (coupé to tam má jinak, tak tam to možná vychází?).

Když jsem dal distanční prodloužení držáku filtrboxu tak dlouhé, aby filtrbox byl v rovině s karburátorem, vůbec jsem tam filtrbox nedostal, takže jsem musel distanci zkrátit a filtrbox sedí na karbu mírně křivě a stejně se opírá nahoře o plech (a banjo se o něj obrušuje).



Jinak škrťák jsem dával jiný s redukcí hadicových nátrubků (původní škrťák měl na obou stranách tlustou rouru) a vytočil jsem jej postupně prakticky do plného otevření...7
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 04.05.2016 23:11:06
23:06:59
04.05.2016
King
-> Jarda: Proc ten smajl? :-) Taky je to reseni, akorat pri rozborce neni zadny umeni poztracet aspon polovinu spojovaciho matrose :-)
22:59:20
04.05.2016
Jarda - zrušená registrace
-> King: zase jsem to s tema 4 ks zavitu M5 odflaknul a dal jsem skrz 4ks delsich sroubu M4 s matici7
21:59:53
04.05.2016
King
-> Bukaj: Je tam jeste prostor pro vylepseni - mel jsem ten "dvoudirak". V originale je myslim jako tesneni masivni gumovej "o-kruh". Misto nej jsem vystrihnul asi z 3mm gumy tesneni podle tvaru mixeru a dotesnil to silikonem. Samozrejmosti je vyriznout do 4 der v prirube sedru zavity a mixer prichytit pres 4 M5 (?) srouby, aby se nedeformovslo viko karbu centralnim sroubem. S origo 742.136 sacim se mi to jen taktak s fitrboxem veslo. S favosanim a redukcni podlozkou to uz bylo pres caru, ale nic, co by nevyresilo kladivo :-)

No a co nejaky ladeni skrtaku? Probehlo uz?
21:13:19
04.05.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: no me se uplne o kastli neopira, jen o to odhlučnění - izolaci se skelnými vlákny
20:13:14
04.05.2016
Bukaj
-> Jarda: A jak to měly řešené škodovky, které měly namontován ten vyšší směšovač? Měly nějaký jiný, nebo upravený filtrbox? Přece nemohly jezdit s filtrboxem opřeným o kastli...8
12:27:37
04.05.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: budu muset mrknout, co mam na rapidu, uz jsem to zapomnel, ale myslim, ze verzi 2 s velkou ovalnou dirou, zveda mi to taky filtrbox7
23:17:11
03.05.2016
Bukaj
... neexistuje nějaký další vhodnější směšovač pro SEDRy? třeba nějaký jednodírový s velkou oválnou dírou a lepším uchycením do karburátoru, nebo nějaký nižší na víko?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 03.05.2016 23:17:11
23:15:03
03.05.2016
Bukaj
Tak jsem o víkendu konečně vyměnil původní jednodírový směšovač za dvoudírový a zatím z toho nemám moc dobrý dojem8

Sice zatím jediné dvě testovací jízdy byly s poměrně dost na(pře)loženým vlekem (v neděli mi došel plyn a od té doby jezdím na benzín), ale i tak jsem nabyl dojmu, že co se vlastností motoru týče, tak výměna nepřinesla nic dobrého, snad jen že je méně hlučné sání při otevřené klapce druhé komory karburátoru. Jinak mám pocit, že lépe to rozhodně nejede a naopak je oproti původnímu směšovači patrná "díra v plynu" (doba reakce po sešlápnutí pedálu)...

...a nejhorší je, že filtrbox se teď dotýká hrany karoserie a vůbec netuším, co s tím - jak to měly škodovky s origo zástavbou tohoto typu směšovače?



Srovnání obou směšovačů, jejich plusy a mínusy:



původní jednodírový:

průměr otvoru 35 mm, vnitřní průměr vstupní trubky 12 mm



klady:

je kompaktní, lehký a vsazen do hrdla karburátoru, takže je blíže k sání - rychlejší reakce na pedál; nevyčnívá nad karburátor - filtrbox je v původní pozici



zápory:

velmi špatný způsob uchycení k víku karburátoru dvěma šroubky zboku (provrtané víko) - křivě vyvrtáno, časem jsem musel uchytit šroubky s kontramatkami. Přívod LPG jde skrz filtrbox - vyvrtaná díra v něm (taktéž zprasená montáž - díra šejdrem, s otřepy, těsnicí kroužek netěsnil - musel jsem začistit a těsnění nahradila manžeta z kulového čepu Fa/Fel). Špatně se sundavá filtrbox přes přívodní trubku; centrální otvor ve směšovači je jak pěst na oko v kombinaci s dvoukomorovým SEDRem - vyšší hlučnost z motorového prostoru (sání) pi otevření druhého stupně karburátoru



Nově namontovaný dvoudírový:

otvory 26 a 28 mm, navíc dírky nad vzdušníky, vnitřní průměr vstupní trubky 10 mm



klady:

otvory kopírují tvar komor SEDRu (přirozenější proudění směsi, menší hluk), přívodní trubka nezasahuje do filtrboxu, montáž na továrně připravené otvory ve víku karburátoru



zápory:

filtrbox je o celé 3 cm výše - nutnost vyvýšení jeho uchycení a nesnadná montáž a demontáž - navíc filtrbox v této pozici se dotýká karoserie; menší průměr přívodní trubky a otvory nad vzdušníky - možné příčiny pozdní reakce na podtlak v sání...
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Bukaj vložen 03.05.2016 23:15:03
19:21:15
15.04.2016
Bukaj
-> Jarda: Jo, takovou spotřebu mám se 130LPG, když netahám vlek...4
12:00:29
14.04.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: tak jak jsem tam dal to sani s protizaslehovkama, tak se mi kazdou chvili oteviraji 8 jinak na chod motoru to nema vliv... spotrebu po nejakych upravickach jsem zaznamenal 8,5l LPG, coz myslim na 1.6 neni spatne a taky nejezdim s uplne lehkou nohou
upraveno 1x, naposled 14.04.2016 12:00:44
09:43:55
06.04.2016
ajok
-> Bukaj: tak s 1.6 jsem tomu taky slapal a jeste klima a zaznamenal jsem spotrebu presne 10l, ubral jsem 1/4 otacky na sroubu hadice k mixu a uz to nejelo, tak jsem nakonec ubral 1/8 a jede to pekne, prekvapilo me, jak klima to auto brzdi, zkusim jeste trochu zvednout predstih asi o 4°...

U škodovek se LPG serizuje pekne, ale u nivy na to nejak prestavam mit nervy, 50km to OK funguje a pak zacne blbnout, membrany nove... na chvilku se mi to podarilo seridit, aby se norozsvecoval check engine a nechcipalo to z kopce a pak se to samo zas rozladilo :( Spotrebu mam okolo 11l, coz na to auto celkem jde, lehkou nohou jsem se dostral i k 10l, ten myslivec rikal, ze s tim jezdil za 16, ale on jezdil jen 5km okolo reviru... a autu se taky nedostalo takove pece.
Extreme Tyres