Lpg pro lpgisty

prohledat
2691 příspěvků (zobrazeno 1101 až 1150) od 09.05.2007 do 22.07.2025, založil/a spartra
řadit dle data
22:30:09
05.04.2016
Bukaj
-> King: Tak já mám hadice včetně škrťáku s redukcí na užší hadici, v tom problém nebude, max pak to doladění...

-> Jarda: Bohaté to asi nebude, nebo aspoň nevím. V době, kdy jsem jezdil v pohodě a klidu jsem měl cca 8l/100, dnes, když jezdím neuroticky a často "pirátim" do 10/100...
09:12:16
04.04.2016
ajok
-> Bukaj: me to zatim nestrelilo, ale uz tam pro jistotu mam to sani s protizaslehem, jinak pro brzdeni motorem si udelam sporici vypinac, jako mam na zelene felde s bilou kapotou...

Zelena mi strelila 2x - poprve, kdyz to bylo spatne serizene a podruhe, kdyz jsem skocil pres prejezd9 rapid, jen kdyz mel problemy se zapalovanim...

A nemas to moc bohate? za kolik jezdis?
upraveno 1x, naposled 04.04.2016 09:13:23
22:43:48
03.04.2016
King
-> Bukaj: Revize, co se tyce mixu, zkouma jenom pripadny uniky plynu. Dvoudirak samozrejme filtrbox trosku zvedne, ale neni problem jeho uchyceni zvednout distancnim sloupkem a prodlozenim packy pro prichyceni na viko ventilu. Na levy strane jsem mel vzdycky dve pruziny ze zadnich brzd na prichyceni k sacimu potrubi a tesnilo to perfektne. Jestli si to dobre pamatuju, tak ze smesovace ke skrtaku sla tlustsi hadice a mezi skrtakem a mixem byla uz uzsi. Ale asi neni problem udelat tam "redukci" z kusu hadicky na uzkym naustku a spona si s tim poradi. Plug and play to asi nebude, protoze bude potreba doladit sroub bohatosti kvuli rozdilnymu podtaku v oblasti mixu. Jestli si dobre pamatuju, tak COL svyho casu nabastlil DIY mixer ve tvaru Venturino trubice rovnou do filtrboxu a to je asi nejcistsi a "nejtuningovejsi&quo t; reseni.
upraveno 1x, naposled 03.04.2016 22:47:16
21:09:35
03.04.2016
Bukaj
-> King: Tak já nevím, jestli to střílí do sání, nebo do výfuku, ale střílí.

A s tim mixerem je jasný, že pro proudění směsi bude lepší ten "dvoukomorovej" - velikosti jeho děr by měly být na všechny SEDRy OK (díry má 26/28 mm), navíc má (na rozdíl od mixeru s jednou dírou) i díry přímo nad vzdušníky, takže ani tady asi nebudou problémy, ale možný problém vidím v přívodní trubce LPG - ta má u dvoudírového mixeru téměř o polovinu menší vnitřní průměr, než u jednodírového.

A legislativní problém vidím v tom, že LPG systém je v autě schválen s tím jednodírovým směšovačem a nevím, jestli je legální záměna za jiný typ - aby nebyl problém při nějaké revizi...



Nerad bych to celé překopal a zjistil, že to nejede, nebo že neprojdu revizí...

...ona samotná výměna mixeru nic není, ale musel bych řešit i jiný filtrbox a jeho uchycení...

(jednodírový směšovač je celý schován ve filtrboxu a přívod LPG je řešen dírou ve filtrboxu, dvoudírový je na karburátoru tak, že filtrbox je o 3 cm výš a je nutno upravit držáky...)
19:26:12
03.04.2016
King
-> Bukaj: S tim strileni pri brzdeni motorem - ani na stoprdu ani na felde mi to za studena nedelalo, ale mozna to bylo tim, ze nebyl k dispozici poradnej kopec po vyjeti. A samozrejme karbec v vykloktanejma klapkama nebo s vetsim offsetem klapek tomu moc nepridava.

Dvoudirovej mixer na SEDR neni nic proti nicemu. Prijde mi to dvoukomorovej karbec jako cistsi reseni. Akorat myslim, ze by plocha jeho difuzorů nemela bejt vyrazne mensi, nez plocha difuzorů Sedru.
13:52:05
03.04.2016
Bukaj
-> ajok 31.03.16 06:50:58: Takže to, že při brždění motorem na LPG "střílí" je vlastnost a ne závada? Já s tím zápasím od doby, co mám škodovku na LPG - vždy cestou z práce se studeným motorem z toho krpálu mi to střílí...

...další dotaz:

na 130LPG je hrozně hlučné sání po otevření druhé komory karburátoru - myslím, že na to má vliv směšovač, který má jen jeden kruhový otvor uprostřed, zatímco karburátor má dva difuzory...

Je případně možné (legislativně) legálně vyměnit směšovač za typ se dvěma otvory?

A myslíte, že to pomůže? Nebudou potom problémy s průtokem plynu při vyšší zátěži, když původní směšovač s jednou dírou má nátrubek na připojení hadice o dost větší, než ten dvoudírový?
13:53:52
31.03.2016
ajok
-> King: no musim vyzkouset, jestli to umi startovat na LPG, treba moje 1.3 mpi startovat na benzin neumi, niva nastartuje a hned chcipne a to stejne dela i pritelkyne 1.4mpi se sekvenckou... tady to drzelo pekne, ale zas tak chladno nebylo

jj, predstih se na 1.6 nastavuje normalne stroboskopem a pootacenim rozdelovace, akorat se musi nastavit diagnostikou takovy rezim, aby do toho RJ nezasahovala4

-> vhml: kdysi mi plynar rikal, ze na 1.3mpi muzu pri startovani na LPG znicit benzinovy vstrik, ale pry takto startuje autoskola a vstriky drzi, ale to uz je vic nez 10 let



edit: tak startovat na LPG nejde :/, takze musim na benzin a jakmile se rozjedu, tak to hned prepnu na LPG

jinak to jede asi jako zlutej rapid s tim, ze do kopce tolik neztraci, mam z vrakace jednotku od cimbu pro vacku, zkouset ji bez vacky asi nema cenu, nevim jestli tu vacku objednat treba od Chovance? engitec.cz/shop/index.php ?action=bro... jestli to ma smysl pro LPG
upraveno 3x, naposled 01.04.2016 08:24:47
13:53:18
31.03.2016
vhml
-> King 31.03.16 13:45:14: u podtlaku ne, ale u vstřiků může být problém v neodpaření a zničení vstřiku kapkou plynu ne?
13:45:14
31.03.2016
King
-> ajok: U lpg neni zadnej duvod, pro to, aby to za studena muselo jet na benal. Pokud ti to uz od startu drzi volnobeh, neni co resit. 1.6 ma snimani polohy klikovky v rozdelovaci? Myslel jsem, ze je to jako 1.3bmm, kde je rozdelovac degradovanej jenom na ditribuci jiskry...
06:50:58
31.03.2016
ajok
tak namontovano starsi podtlakove LPG BRC do feldy 1.6, plynar me upozornil jen na to, ze nemam brzdit motorem na LPG nebo, ze me to muze roztrhat sani, sani jsem si sehnal s protizaslehovymi klapkami, co me hned prekvapilo, ze to jede na LPG srovnatelne s benzinem a dokonce se mi zda, ze vic odspoda, jsem zvedav na spotrebu9 prepina se pri 2000 ot/min., to mi prijde docela malo, rano mi to pri rozjezdu chciplo, tak jsem nastartoval znovu na benzin a hned za jizdy jsem to prepnul, volnobeh to drzelo pekne

Ma smysl si hrat s predstihem?, tady by to melo jit jednoduse pootocenim rozdelovace, takze kdyz si udelam rysku, muzu zkouset stupne... Co me jeste prekvapilo, ze kdyz vyradim z kopce, tak se volnobeh ani nehne, to jsem u 1.3mpi musel predelavat nasavani a niva mi chcipa stale :/.

Jen me dostala ta montaz, polovinu komponentu LPG namontoval na rozperu tlumicu9 no nicemu to asi nevadi, ale prijde mi to divne...
15:08:24
25.03.2016
miguelias
-> dragon_cb_cz 24.03.16 13:04:08: Při přepisu mojí 130cítky jsme řešili taky výmaz plynu.(aby mi to vůbec přepsali, když tam už bomba nebyla) :D v autě byla ještě část zařízení. No nakonec jsme to razítko nějak dostali, a museli slíbit že ho vymontujem 1

Je to asi o tom na koho narazíš. 4
14:51:54
25.03.2016
MisakusX
-> Borderer: Tak z tohoto důvodu jsem si právě sehnal auto, které bylo s plynem vyrobené už ve Škodovce. To znamená upravenou hlavu, zesílená sedla, ze zkušeností tahle hlava nemá žádný problém při vysokém zatížení a teplotách (rychlosti 130 km/h a vejš). Jedinou nevýhodou je drobátko vyšší spotřeba plynu, ale kdo by řešil cenu plynu :)
10:51:06
25.03.2016
Tomaso435
-> Borderer: přece se ale nebude jezdit proboha na benzín?
10:44:40
25.03.2016
Borderer
-> MisakusX: Tak do nových motorů se LPG ani nedoporučuje, protože výrobci šetří a odserou to ventily a vůbec celej motor. Řeší to tak, že 3 vstřiky LPG a 4. vstřik je benzín...což je trochu výsměch.... Jinak na MPi už to chce sekvenci a ne podtlak no, pak to funguje jak má.
00:43:25
25.03.2016
MisakusX
-> dragon_cb_cz: Jo, s tím musím souhlasit. Škodovácký karbec a monovstřik s tím mohly jezdit do aleluja, MPi s výhradami. Sám tam teď mám upravený MPI motor se škodováckým Landi Renzo a po 200 000 chválabohu žádné problémy, ale do čehokoliv jiného nového bych s LPG už nešel.
00:09:30
25.03.2016
dragon_cb_cz
-> MisakusX: Jo, úspora by tam byla, ale co říkal ten plynař, tak stejně u těch přemontovanejch systému stejně časem dojde na postupnou výměnu dílů a zrovna na Landi Renzo prý nejsou žádná láce - sada vstřiků klidně desítku 8



A stejně nějak něvěřím tomu, že by to fungovalo jak má, všichni co dali o Saab-a plyn, tak se toho nakonec zbavovali - tyhle starý systémy tuplem, s moderníma to už prej jakž takž jde... ale SDI z plynu není nadšený nikdy.
23:54:21
24.03.2016
MisakusX
-> dragon_cb_cz: Za 17 000 kilometrů se investice vrátí, LPG je fajn :)



Každopádně když není zařízení v evidenci (ofiko demontované, ekologicky zlikvidované i s autem), tak vydají ke všem dílům novou typovku přímo výrobci nádrže, tuším, že to u nás dělá jen HL propan Zajišťoval jsem tak obě karbecová Fáčka a holt to byla úspora cca 6 tisíc, tak se to vyplatilo. Podle mých zkušeností u plynařů stále ještě vládne trochu Klondajk, takže se najde dost "tvůrčích" dobrodruhů ochotných překonávat byrokratické překážky :).
23:42:43
24.03.2016
King
-> dragon_cb_cz: No jo, ale ten pocit z legalniho danovyho uniku! 1
23:32:26
24.03.2016
dragon_cb_cz
-> King: Prý to zrušit půjde... a dokonce by i vydali novou přílohu, ale já to v autě nechci a pro kolegu je to nesmysl, přemontáž+nová nádrž+nová příloha vyjdou na nehorázný prachy (odhadem 17 litrů).... to radši projezdí v benzínu 3
22:39:30
24.03.2016
King
-> dragon_cb_cz: Taky jsem par let fungoval s plynivou feldou, ktera mela lpg jenom zapsany v malym a velkym technicaku a jinak nic, ale to byl svet jeste relativne v poradku :-(
14:11:27
24.03.2016
dragon_cb_cz
-> Chali: No potvrzení o demontáži je jasný, jen aby kvůli tomu potvrzení po mě nechtěli ty papíry od toho systému - takovou tu knížečku k LPG... vím že to k plynifkám bývá, k tomuhle autu se to někde ztratilo.
13:57:56
24.03.2016
Tomaso435
-> ZZ__Top: né :-D normálka pětka tempomat a samochod si jede 3
13:44:45
24.03.2016
ZZ__Top
-> Tomaso435: to už se zahákneš za kamion a necháš se vléct a ta spotřeba je jen kvůli běžícímu motoru aby ti nebylo zima ne?
13:24:40
24.03.2016
Tomaso435
-> King 04.03.16 19:07:09: ideální je dálnici jet tech 80 - 85 .... pak jedu 4,4 40
13:17:19
24.03.2016
Chali
-> dragon_cb_cz: Obávám se že potvrzení o demontáži pro výmaz budeš potřebovat.Ale je možný že se pletu.
13:04:08
24.03.2016
dragon_cb_cz
Je tu nějaký LPG-legislativec? V čerstvě zakoupeném Sobovi jsou prdy namontovaný, dokonce legální v TP, ale prodejce k tomu nemá žádný další papíry... já to chci z auta vyhodit, na to aby mi plynařská firma dala potvrzení o demontáži pro výmaz z techničáku je předpokládám (doufám!) nepotřebuju, ale co kdyby to chtěl někdo další použít? Dají se ty papíry nějak znova vystavit?
19:07:09
04.03.2016
King
-> Jarda: Jo, tahle sorta kolenovrtu je na dalnici hotovy pozehnani 8
18:36:17
04.03.2016
Nwkt
-> Jarda: V Cordobě za 8,44 benzínu přes zimu, 80% město
15:50:54
04.03.2016
Jarda - zrušená registrace
za kolik jezdite s feldou 1.6 sequent, jeden kolenovrt tady mi rikal, ze jezdi za 6,5 l LPG a je pry z toho znepokojen, protoze cekal pod 6, ale dalnice pry 90kou, ja kdyz budu mit kolem 8 a dalnice 10, tak budu spokojenej...
15:37:13
04.03.2016
isti
-> Martin NM: S tým je menej práce,taký mám aj ja ale nechcel som to obetovať.
15:02:31
04.03.2016
Jarda - zrušená registrace
-> vhml: nemenis preventivne i loziska?, takove lidi taky znam a dost casto na to doplatili...4
07:18:37
04.03.2016
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 03.03.16 11:52:05: mám 1,8T, ale to na přístupu nic nemění,
07:15:30
04.03.2016
MOLSO
-> King: to preto lebo tvoje pribehy su neskutocne a vzdy ked nieco hladam v starsich vlaknach tak tvoje prispevky vzdy rad precitam znova a znova 1
21:58:30
03.03.2016
Martin NM
-> isti: to je velmi dobré riešenie 6 naštastie mám doma origo filterbox zo 136-tky a aj s tým plieškom pod karbec tak to urobím tak ako to máš ty a hotovo.

Ďakujem za radu 4
21:38:35
03.03.2016
isti
-> Martin NM 02.03.16 22:56:24: Pozri do karty 06-ky,mám to tam nafotené že ako som to vyriešil.Určite máš zopár origo filterboxov navyše,ja som z jedného odrezal to čosi čím sa pricvakne plastový nasávač,ten som predlžil a navaril tam kde to má aj 136ka a k tomu som prerobil aj držiak do čoho sa to zahákne.Plus som predlžil nožičku.Kludným tempom práca na deň aj doladením,ale s dvoma pružinkami to máš za pár minut1
18:02:08
03.03.2016
King
-> Duri: Z ceho ta pruzinka byla uz nevim - mam doma proste zasobu ruznych vinutych pruzinek ze vsech oboru, kde jsem pusobil :-) Ale myslim, ze potom byla soucasti repasni sady, takze vyreseno. Dneska se toho uz musej na vrakacich valet mraky.
16:44:16
03.03.2016
Duri
-> King: 3 volnobeh mi ide celkom fajn, aj to celkom jazdi, len nemam z toho dobry pocit. Chcelo by to spravit tak, ako to ma byt.

Da sa ta pruzinka zohnat? Alebo co si pouzil ako nahradu?
16:41:45
03.03.2016
King
-> MOLSO: To si pamatujes velice dobre! :-)

-> Duri: To je malej zazrak, ze ti vubec funguje volnobeh. Ja mel navic smulu, ze na reduktoru Zavoli (klon Lovata) neumoznuje zasroubovani stelovaciho sroubu tak hluboko.
16:36:05
03.03.2016
Duri
-> MOLSO: Dakujem, som si myslel...

Vyriesil som to docasne tak, ze som odstrihol z pruziny co drzi parabolu v hrnci 1000MB. Ale nie je to asi moc dobre :(

Ak mate niekto napad, z coho tam pasuje, dajte tip...

Dik
16:33:02
03.03.2016
MOLSO
-> Duri: pod skrutkou ma byt pruzinka, myslim ze king ju tiez stratil a dost dlho hladal nahradu ak si dobre pamatam ...
16:22:18
03.03.2016
Duri
Caute, mam (blbu) otazku, ale nepodarilo sa mi najst obrazok.

Podtlakovy splynovac Lovato/Lovtec: je pod tym plastovym nastavovacim srobom nejaka pruzina alebo nieco ine, alebo priamo dosada na ovladaciu packu?

Ked som to naposledy rozoberal, daco mi z toho asi vypadlo (ale nebol som to schopny v trave najst). Teraz ked tam mam len srob, musim ho zakrutit az tak hlboko, ze cely sa "schova" a musim pouzit srobovak. Predtym z neho dost trcalo a nastavoval som ho normalne rukou.

Dikes
11:52:05
03.03.2016
Jarda - zrušená registrace
-> vhml: tak u veruny to i chapu, tam se tezko pozna, ze valec trochu vynechává
11:41:29
03.03.2016
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 03.03.16 11:37:48: a já blbec po 20tisíc z Sharana vyhazuju preventivně NGKčka 3 Protože prostě kvůli pár stovkám nehodlám někde řešit, že to nefunguje 4
11:41:21
03.03.2016
Jarda - zrušená registrace
chci se zeptat jestli dám multiventil z válce na toroid?

ze budu muset nejak upravit trubicku nasavani mi je jasne a plovák, aby to trochu (ne)ukazovalo a aby se to zavrelo na cca 36l
11:37:48
03.03.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Kocvin: no vidis a championky jsem blbec vymenil preventivne po 160tis. km a brisky zacaly vylozene delat problemy po 30tis. km, kdybych ty championy nevyhodil, tak bych je tam vratil, nehlede na to, ze s championama to o trochu lip jede a o trochu min zere4 hlavne to je znat na LPG, kdyz to trochu podtacim, tak s briskama skube a s championama ne...
08:23:33
03.03.2016
Kocvin
-> Jarda: Psal jsem to tu už několikrát.. Jezdím doma Brisky ve všem co se hýbe a nikdy s nimi nebyl problém.. A i kdyby mě teď v něčem vypekly, určitě bych je nezatracoval, protože při sečtení nájezdů všech aut a porovnání s počtem svíček by na tom byly sakra dobře.. :-D

V modré jezdím čistě na plyn(benzínovou sekci nemám zprovozněnou) klasické D15YC už daleko za hranou jejich životnosti (momentálně se blížím ke 40 tis. km) a startuje to na brnk, motor nevynechává a táhne jak ďas.. Nastartoval jsem, jak byly letos mrazy, i při nějakých -14 na plyn kdy jsou na jiskru, jak sám uznáš, kladeny velmi těžké nároky..



Někdy mi připadá, že potřebujete za každou cenu Brisky hanit a vlastně ani nevíte proč..4
upraveno 1x, naposled 03.03.2016 11:06:42
07:04:33
03.03.2016
Bukaj
-> Jarda: Sice to není moc k tématu, ale celý život jezdím na všech autech Brisky a nemohu říct, že by mne někdy svíčka vypekla. Jen jednou mou vlastní blbostí - když mi při utahování svíček sjel svíčák ze šestihranu a ťuknul jsem jím do izolátoru a to, že je rozlomený, jsem zjistil až po nastartování, když motor občas vynechával...
05:38:53
03.03.2016
Jarda - zrušená registrace
-> King: jj, ten otvor jsem ucpal rezistinkou

-> Kocvin: jakou máš tedy zkušenost? zrovna brisky jsou svicky, ktere spousta lidi meni po jedne, nejsou jeste tak stary a uz jedna nefunguje...
23:49:46
02.03.2016
Kocvin
-> Jarda: Vážně? Z vlastní zkušenosti tohle říct nemohu..4
23:30:40
02.03.2016
Martin NM
-> King: LPG je legálne, len som to musel celé prerobiť (tiekla voda cez hadice) a ked som kupoval auto tak tam filter ani nebol tak preto som nevedel ako to spraviť. Dám tam teda dve pružiny a na víko tú podložku a dúfam že to bude ok 4
Extreme Tyres