skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Martin NM: pri legalni zastavbe se misto matky na viku ventilu pouzije distancni sloupek (dira-zavit) s delkou odpovidajici vysce mixeru. Sroub do vika karbu skodovkar-beloch zasadne nepouziva - predelat na pruziny z bubnovych brzd (teda jestli si to jeste dobre pamatuju) - nekdo ochotnejsi jista rad nahodi foto :-)
čau hoši, mám na vás jednu otázku. Na rapide som namontoval komplet nový splynovač Lovato ale zastavil ma jeden problém s filtrom vzduchu. Originál bol filter chytený šrobom do karbecu ale ten tam teraz nemôžem dať lebo je na nom plynová príruba a s toho dôvodu mi zase ani nožičky na filtry nedočiahnu na víčko ventilov. Proste, nemám ako prichytiť filter o motor... ako to máte riešené vy ?
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: taky jsem na nich par desitek tisic najezdil, ale championy jsou lepsi
-> Kocvin: spolehlivost u brisku je urcite nizsi

-> Kocvin: spolehlivost u brisku je urcite nizsi
-> Tomaso435: Já dal na doporučení LPG-čkové Brisky a neshledal jsem s nimi problém... 

-> Jarda: Já se bavil spíš o spolehlivosti.. 

-> Kocvin: tak ono kdyz to jen kvuli svickam min zere, tak to i lip pojede

-> Kocvin: jak fávo, tak fábka mi nejlip jede a nejmin žere na championky. měl sem brisky, iskra, bosch, zkoušel sem trojtý dvojtý a nakonec zvýtězilo to co tam má bejt v origu.
tedy champion. a spotřeba je pro mě velice duležitá věc. nemám duvod platit víc když nemusím. a když nespěchám jezdí to pod 5l.
tedy champion. a spotřeba je pro mě velice duležitá věc. nemám duvod platit víc když nemusím. a když nespěchám jezdí to pod 5l.
-> Tomaso435: -> Jarda: Tak spotřebu já neresim(ničeho).. U mě je na prvním místě spolehlivost a v té mě zatím brisky nezklamaly.. 
Ono taky dost hodně záleží v jakém stavu má člověk celou zpalovací soustavu.. Vygajdaný rozdělovač, opalenou hlavu a palec, nebo vyžhavené kabely nezachraní ani svíčky za tři kila..

Ono taky dost hodně záleží v jakém stavu má člověk celou zpalovací soustavu.. Vygajdaný rozdělovač, opalenou hlavu a palec, nebo vyžhavené kabely nezachraní ani svíčky za tři kila..
-> Bukaj: Díky za sdělení, tak to jsem si oddechl. Mám šroubení s 16 mm trubkou, vyndám zátku a pročistím díru, protože bude asi zanešená. A pak pouze usadím téčko, protože nemám 136 pumpu s vývodem navíc a hadice půjde elegantně za motor.
-> srdcar 120L: U 130 LPG mám už nějakou dobu zapojený předehřev reduktoru z obtoku 4 vložky a z reduktoru výstup zaveden do 136kové pumpy a žádný problém jsem nezaznamenal ani v -15°C. Ani na starty jsem nepřepínal na benzín a reduktor nezamrzl. Blok bez úprav, místo zátky pod 4. vložkou šroub ze sacího potrubí na připojení hadice posilovače - ve šroubu provrtaný otvor na 8 mm (stejný průměr má nátrubek 136 vodní pumpy)...

Teď řeším jeden rádoby problém na své škůdce, co se týče okruhu na vyhřívání reduktoru. Stávající zapojení vyhřívání mám napojeno na malý okruh k topení, dle původního projektu na Š 120. Má to však takovou docela nevýhodu. Mám za to, že do topení jde menší množství teplé vody, než původně, z důvodu paralelního napojení na malý okruh. Škůdka sice topí, ale trvá to o něco déle, než když to mělo původní zapojení. Vzhledem k tomu, že všechny škodovácké bloky včetně favoriťáckého mají zaslepený původní vývod malého okruhu pod 4. válcem, bych jej chtěl využít a předělat vyhřívání reduktoru na tento okruh. Má to svoje ale. Díra z bloku má průměr jen 6 mm, což se mi zdá na požadovaný průtok přes reduktor dost málo. Bohužel nemám žádný další favo blok, abych zjistil, jak velkou díru si můžu dovolit vyvrtat bez poškození bloku směrem k převodovce.. Průměr 10 mm by byl ideální, možná by mohlo stačit převrtání na průměr 8 mm. Našel by se někdo, kdo by na bloku na vyhození zjistil, kolik je tam materiálu? Odvod z reduktoru bych řešil téčkem z mědi, redukce 20/16, vloženo do hadice z expansky do zpátečního okruhu z chladičovky. Hadice by šla pod skříní termostatu a nikde by nepřekážela. Předehřívání sání nemám zapojeno, mám jen 120-tkou vodní pumpu bez dalších vstupů, takže proto takové řešení. Samozřejmě je tam FAVO motor se sáním ze 136.
-> Kocvin: brisky jsou jen pro zlost a na chvilku, championy jsou uplne nekde jinde co se tyce zivotnosti

-> Kocvin: třeba to, že s championkama mám nejlepší spotřebu, líp to jede a ty svíčky tam sou na furt když je občas vyčistíš a sklepneš na správnou míru.
Pokud ty svíčky nebudeš vyndavat často ven a jelo to na ně, tak bych se těch Brisků nebál. Sám sem na nich najel hodně i na LPG a jediný, že sem s kabelem po čase vyndal i kus elektrody.
A to podotýkám, že jezdím čistě jen na plyn, na který do -15 i startuji.. :)
-> Tomaso435: Pořád jsem od tebe ještě neslyšel, co tak hrozného ti ty svíčky provedly.. :)
-> Tomaso435: Pořád jsem od tebe ještě neslyšel, co tak hrozného ti ty svíčky provedly.. :)
Tak já vemu co zrovna budou mít. 

-> ochoda: Naprosto Souhlasím s Kocvinem, na Briskách mám na LPG naježděno kolem 200 000 kilometrů, odtrh mám na BMM i karbítku 0,5, při pravidelné výměně svíček a správném odtrhu nebyl nikdy žádný problém.
-> Kocvin: tak víš jak :-D nejsem ten co má jedno auto a během roku vyměn šest motorů deset sad kol a veškerou plechařinu a nevim co :D ja to dělám tak abych s tim moh jezdit jako s normálním spolehlivým autem:D aby to jezdilo za málo a dlouho bez závad:D brisky mě nesměj už ani do pionýra... stejně tak bosch.
-> ochoda: Viz. edit..

-> Kocvin: Btw od tebe sem se právě dočetl ty Brisky a, že si spokojenej. To je taky v řiti, každej něco jinýho a já abych si vybral. 

-> Tomaso435: Co to zase meleš??
-> ochoda: Nevím co má tomaso za problém, ale Brisky fungují naprosto normálně.. :) Mám je ve třech lpg autech a naprostá pohoda, bez jakéhokoliv problému a to na nich mám ve škodárně najeto momentálně už 40 000km..
Tím samozřejmě neříkám, že championy nebudou fungovat, jen nemám rád, když někdo šíří bludy..
-> ochoda: Nevím co má tomaso za problém, ale Brisky fungují naprosto normálně.. :) Mám je ve třech lpg autech a naprostá pohoda, bez jakéhokoliv problému a to na nich mám ve škodárně najeto momentálně už 40 000km..
Tím samozřejmě neříkám, že championy nebudou fungovat, jen nemám rád, když někdo šíří bludy..

-> Tomaso435: Tak tejhle reakci odpovídá stav svíček v autě.
Sou tam nějaký Brisky, ale nevim jaký. Každopádně docela mazec a odtrh možná trošku přes 1mm. Nechtělo to startovat. Takže koupim žampiony. Díky ti. 


-> ochoda: champion rc 89 pyc
-> ochoda: ty vole, jenom to né 

Čaute páni, potřebuju nový svíčky a dopídil sem se k Briskům D15YC a nastavit 0,6mm odtrh (nebo jak se tomu řiká). Potřebuju to do feldy 1.3 Mpi. Jezdil to v ní někdo? Nebo máte někdo jiný doporučení? Díky moc.
hotovo.. uvidime efekt :D
-> Kocvin: fajn, zejtra po tom hrábnu....
-> Tomaso435: Přesně tak.
-> Kocvin: .. takže když to jako uplně vyšroubuju , tak to nahoře jako by utáhnu ve vyšroubovaným stavu jo?
-> Tomaso435: Jde to přitáhnout v obou polohách a má to být otevřený..

-> Chali: jasný jasný tak uvidime...
jinak ten budíček - ukazatel hladiny v bombě, je asi KO. přemejšlim že když ho kuchnu a propájím že by moh fachčič.. posílá mi nesmysl do ukazatele na palubce.
jinak ten budíček - ukazatel hladiny v bombě, je asi KO. přemejšlim že když ho kuchnu a propájím že by moh fachčič.. posílá mi nesmysl do ukazatele na palubce.
-> Tomaso435: Musí to bejt povolený,a vypadnout to asi nemůže,já to nikdy teda nezkoušel.
-> Chali: a jak to má bejt nastavený ?
když to uplně vypadne... lze to vubec uplně vyšroubovat?
když to uplně vypadne... lze to vubec uplně vyšroubovat?
-> Tomaso435: Ruční zavírání přívodu do směšovače.
kuci k čemu je vlasně toto ? a jak to máš bejt volně nebo zašroubovaný ? já jen že je to tam volně pohybující se a tím chvěním se obávám aby to nevypadlo :D
-> Sejki: to lpg, co jsem si nechal namontovat do fely za 13tis. kc, tak to montovali v polsku v prepoctu za 8tis. kc
-> srdcar 120L: tak uvidim, treba je donuti ta nizsi cena benzinu jit s cenama dolu, nebo alespon na chvili udelat akci...
-> Sejki: Tak pod něco takového by se ti podepsal leda šílenec. S firmou by ses mohl domluvit, že si koupíš věci a oni ti to namontují. I když nikoho takového neznám, co by se připravoval o zisk z přeprodeje komponent
-> MisakusX: Ano, pokud jsou v reduktoru membrany, tak je to jen o neco malo min tupej podtlakovej system. To, ze ty serva na hadici k mixeru casem menej, v lepsim pripade na ozdobu a v tom horsim na problem, neni zadna vzacnost. Pokud je reduktor v poradku a dobre sestelovanej, pak to servo je tam jenom jako ozdoba na doladeni smesi ve statickejch rezimech. I s tim zaseklym servem jsem prosel emisema s velkou rezervou a ten plynar mi natvrdku radil, abych to zatuhly servo neresil, kdyz to jezdi bez problemu. Mne to teda nedalo, povrtal jsem se v nem, prostrikal WDckem a zprovoznil. Neprojevilo se to nijak - spotreba stejna, zadna zmena. Katalyzator byl pravdepodobne v cajku (viz vysledek emisi) a krabicka obstaravajici ojebavani ECU falesnym signalem spokojene lambdy pracovala na vybornou, protoze diagnostikou nebylo co mazat :-)
-> King: Jo, je mi to jasné, kde je jádro pudla, měl jsem se jasněji vyjádřit, já tu mluvím o klasickém karburátorovém neřízeném podtlaku a vy to prostě berete tak, že když je to membrána, je to prostě podtlak. Jenže to už není klasický podtlak, to už je právě řízený systém, který je na jednobod určený. Já už viděl na HTP i BMM namontované poodtlakové systémy bez řízení a problémy to dělalo bez výjimky vždy, takže v tom se naše zkušenosti dost zásadně neshodují. Mám ve formanu tentýž řízený systém, jaký tu byl zmiňován - jen nevím, jak jsi přišel na to, že byl ten škrtící ventil zarezlý, mně zatuhnul za ty roky jenom jednou (vypadnul kabel) a okamžitě jsem to poznal, protože to skoro nejelo. Měli jsme s kamarádem na emisích formana 40 kw stříkačku s neřízeným podtlakem a opakovaně s tím byl problém, ne kvůli tomu, že tam ten systém nepatří, ale právě kvůli hodnotám.
Na 1,6MPI mám tovární LPG (dodavatel Landi Renzo) a upřímně, ten systém pokládám (až na měřák nádrže) za naprosto dokonalý, tak by to mělo vypadat.
-> Kocvin: No, mně na emise pes nesere, já je musím projít legálně, každopádně, že těch aut jezdí mraky, to vím, že jezdí bez problémů? Toho jsem si alespoň u mě v okolí nevšiml.
Na 1,6MPI mám tovární LPG (dodavatel Landi Renzo) a upřímně, ten systém pokládám (až na měřák nádrže) za naprosto dokonalý, tak by to mělo vypadat.
-> Kocvin: No, mně na emise pes nesere, já je musím projít legálně, každopádně, že těch aut jezdí mraky, to vím, že jezdí bez problémů? Toho jsem si alespoň u mě v okolí nevšiml.
-> MisakusX: Nevím jak moc se pohybujes v autoopravárenství, ale takovýchto aut jezdí a funguje naprosto bez problemu mraky(viz. King). A na emise sere pes...
-> MisakusX: Ehmm...do relativniho nedavna jsem byl vlastnikem Fe 1.3BMM v prdech, ktera mela prakticky od novoty (1997) legalne plyn a to v ty dobe standardni BRC AT90E - t.j. tupej podtlak pro motory do 90kW. Soucasti zastavby bylo skrtici servo mezi reduktorem a mixerem, ktery bylo teoreticky ovladany z RJ lpg na zaklade monitoringu lambdy. To servo bylo prakticky celou dobu zarezly v nejaky mezipoloze.Proste klasika. Za sest let to nikdy nikam nestrelilo a to se na plyn i startovalo v mrazech a klidne se tomu dal humpolacky dat "plnej" az k podlaze a nic (ve smyslu "vystrelu" :-) Na emise jsme jezdil 15km k manikovi, kterej lpg montoval uz deset let a sam mel jednickovou octavku a v ni, jak jinak, to samy BRC akorat s vykuchanym servem, protoze to je jenom takovy siditko pro homologaci a v realu jenom troublemaker. Cili pro BMM je dtto cistej podtlak naprosto v pohode, u MPi je to trosku slozitejsi, protoze mezi mixerem a hlavou je pomerne dlouhy sani. U 1.6 feldy to uz byla loterie, protoze se k tomu pridalo jeste plastovy sani, coz i pri montazi protizaslehovy klapky, dokazalo zmenit saci potrubi na hromadku trsatek :-)
-> Kocvin: Pokud se to ve stříkačkových autech vyskytuje, tak pouze z toho důvodu, že jim to tam nějaký Vydřiduch Levnovrt zvaný Jitrnička namontoval, i když to tam nepatří ... uznávám, že se to občas stává, ale právě proto, že to může za určitých okolností střílet do sání, nebo hořet do výfuku, případně prostě nenastartovat, tak je to principielně volovina. Důležitý faktor taktéž je, že auto obvykle neprojde emisemi, dokud technik úplně nepřiškrtí bohatost - ovšem v tomto stavu to auto zase sotva vyjede z haly, při regulérním měření podtlak na BMM, neřku-li něčem složitějším, většinou neprojde.
-> Borderer: Proto pisu a ted zduraznuju: "v rukach ne-ignoranta" ;-)
Jo, podtlak z něčeho takovýho měl kamarád v MPi feldě asi půlroku, pak to skončilo tim, že se plyn dostal do katíku a felda shořela...
Neznate nejakou firmu, kdyz bych si nakoupil nove dily na lpg a provedl montaz , kdo by se mi pak pod to podepsal? kdyztak sz diky
Nemáte někdo zkušenosti s DieselGas ?
-> MisakusX: Podtlak je na bmm či MPI naprosto běžná věc..
-> MisakusX: Dovolil bych zapolemizovat. Na felde jednobodu je belossky udelanej podtlak naprosto v pohode. Dokonce i na MPi to muze v rukach ne-ignoranta fungovat, ale ve fobii bych se toho bal.
Podtlak patří na karbec, na stříkačce s tím dříve či později budou problémy.