skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
23:23:56
08.05.2016
08.05.2016
srdcar 120L
-> King: Musel bych se podívat, ale měl jsem v ruce na garáži Y - plynový nátrubek do dvojmixeru, kde byly dva samostatné regulační šrouby na jednotlivé komory. Teď jsem dělal reorganizaci na garáži a ztratil jsem přehled, kam jsem co přeskládal. Jak to najdu, vyfotím.
13:33:26
07.05.2016
07.05.2016
Evž@
-> Bukaj: nebylo víc týpů toho dvoudírového mixeru?Já mám právě dvoudírový a filtrbox tam není nějak na těsno spíš tam mám ještě rezervu,měl sem tam položený kombinačky a ještě tam bylo místo.A funkčně je to paráda.Hodně pomohlo zvětšení difuzorů.Motor 120 LS.
12:17:43
07.05.2016
07.05.2016
Bukaj
Ha!
Tak jsem přiložil druhý mix na první víko, co mi padlo pod ruku a zjistil jsem dvě věci:
1) na můj motor jsem dal mix opačně - podle díry na šroub filtrboxu má trubka směšovače směřovat před karburátor (po směru jízdy)
2) díry v mixeru vůbec nekorespondují s dírami difuzorů a vzdušníků v SEDRu...
Takže nakonec asi byl lepší ten původní jednodírový mixer...
A pokud neexistují jiné varianty směšovače pro škodovku, tak mi nejrozumější pro zachování aerodynamických proudění v karburátoru připadá zabudovat jednodírový mixer přímo do filtrboxu do přepážky mezi filtrem a prostorem nad karburátorem...
...co vy na to?
Nebo jestli není nějaký mix, který by šel lépe upravit...?
Tak jsem přiložil druhý mix na první víko, co mi padlo pod ruku a zjistil jsem dvě věci:
1) na můj motor jsem dal mix opačně - podle díry na šroub filtrboxu má trubka směšovače směřovat před karburátor (po směru jízdy)
2) díry v mixeru vůbec nekorespondují s dírami difuzorů a vzdušníků v SEDRu...
Takže nakonec asi byl lepší ten původní jednodírový mixer...
A pokud neexistují jiné varianty směšovače pro škodovku, tak mi nejrozumější pro zachování aerodynamických proudění v karburátoru připadá zabudovat jednodírový mixer přímo do filtrboxu do přepážky mezi filtrem a prostorem nad karburátorem...
...co vy na to?
Nebo jestli není nějaký mix, který by šel lépe upravit...?
12:01:25
07.05.2016
07.05.2016
Bukaj
-> King: Škoda, no. Ty mám taky ddva, tak kdyžtak budu s tím druhým laborovat, zda-li by nešel snížit, respektive vestavět do víka SEDRu...
10:32:11
07.05.2016
07.05.2016
King
-> Bukaj: Tak mi to nedalo a sebehnul jsem do sklepa pockochat se pokladama z moji skodivkarsky ery. Bohuzel ten nizkej mix z origo zastavby Zavolli jsem uz asi vyhodil a mam jenom 2 "standardni", co zvednou fitrbox o prave 3cm.
10:15:21
07.05.2016
07.05.2016
King
-> Bukaj: Slevu?! No dobre, tak kolik ti za nej jeste mam dat? :-)
08:34:54
07.05.2016
07.05.2016
Bukaj
-> King 04.05.16 23:33:48: Díky za nabídku a pokud je opravdu nižší (zvýšení filtrboxu o méně, než 3 cm), tak budu uvažovat o obchodu...
...pokud dáš slevu
...pokud dáš slevu
21:59:48
06.05.2016
06.05.2016
King
-> srdcar 120L: Lepsi systemy mely dvouderovej mixer se dvema natrubkama s moznosti samostatny regulace pro oba difuzory.
00:44:17
06.05.2016
06.05.2016
srdcar 120L
-> palinator: Celoroční provoz jsem nezkoušel, ale při udávaném odběru el. energie to mělo spotřebu benzinu cca 1 l/ hod. Benzin v dnešních cenách je kolem 27 Kč/ l. Jednoduché počty: na 24 hodin potřebuješ cca 24 litrů benzinu, tj. za asi 650 Kč. Cena 10 kg PB lahve je 320 Kč. Takže za cenu benzinu máš dvě lahve PB, asi tak.
00:30:35
06.05.2016
06.05.2016
srdcar 120L
-> Borderer: Ne, není nijak vyhřívaný, jen redukuje množství plynu. Ta hadice z horní části se zavede do karbce. PB lahev normálně stojí ventilem nahoru a odebírá se z ní plyn.
00:18:11
06.05.2016
06.05.2016
palinator
-> srdcar 120L:
Kolik to teda ušetří za rok?
Kolik to teda ušetří za rok?
00:17:13
06.05.2016
06.05.2016
Borderer
-> srdcar 120L: Zajmavé, jak je to řešený? El. vyhřívaný reduktor?
00:12:18
06.05.2016
06.05.2016
srdcar 120L
-> palinator: To si piš, že jo, má to asi poloviční náklady proti benzinu.
00:10:28
06.05.2016
06.05.2016
palinator
-> srdcar 120L:
Na centrále se vyplatí blbnout s plynem?
Na centrále se vyplatí blbnout s plynem?
00:07:21
06.05.2016
06.05.2016
srdcar 120L
-> Bukaj: Já jsem experimentoval bez mixeru na jednokomorovém karbci, kdy jsem zavedl trubku s plynem skrz filtrbox až přímo do difuzoru a chodilo to parádně. Což takto zavést zkrz filtrbox dvě trubky z rozdvojky a na každé se zvlášť škrťákem. Ovšem toto řešení prakticky téměř odstavuje benzinový pohon.
Jinak řešení s jednou trubkou mám na elektrocentrále 2 kW, 4-takt, mám k tomu originál plynový membránový reduktor. Motor mám vyvložkovaný, po výbrusu. Do reduktoru jde plyn z redukčního ventilu na lahvi, stejný je u plynových kamen na PB. Měřil jsem pomocí motohodin kolik vydrží 10 kg plynová láhev a při stálém odběru 1,2 kW vydržela 24 hodin. To dávám jen pro zajímavost.
Jinak řešení s jednou trubkou mám na elektrocentrále 2 kW, 4-takt, mám k tomu originál plynový membránový reduktor. Motor mám vyvložkovaný, po výbrusu. Do reduktoru jde plyn z redukčního ventilu na lahvi, stejný je u plynových kamen na PB. Měřil jsem pomocí motohodin kolik vydrží 10 kg plynová láhev a při stálém odběru 1,2 kW vydržela 24 hodin. To dávám jen pro zajímavost.
23:43:58
04.05.2016
04.05.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 04.05.16 23:14:46: tak Ty to mas asi jeste odhaduju o centak vyssi nez ja... jinak ja mam 136 filtrbox, takze ho drzi jeste zacvakavaci pruzna svorka
-> King 04.05.16 23:06:59: No ty zavity mi prisly jako cistsi reseni, az se dostanu k tomu to Bukajovi vyfotit, tak je tam taky vyriznu...
-> King 04.05.16 23:06:59: No ty zavity mi prisly jako cistsi reseni, az se dostanu k tomu to Bukajovi vyfotit, tak je tam taky vyriznu...
23:33:48
04.05.2016
04.05.2016
King
-> Bukaj: Jeste me napada, ze mas takovej ten vysokej krumpl (mixer). Muzu nabidnout muj bejvalej mix, kterej je myslim trosku nizsi a ma votuneny nabezny hrany v "difuzorech" kvuli lepsimu proudeni. Specialni virti cena - zadara :-)
23:14:46
04.05.2016
04.05.2016
Bukaj
...a zde je vidět, že už teď je filtrbox vyosený vůči karburátoru:
23:11:06
04.05.2016
04.05.2016
Bukaj
-> King: No, tak těsnění mezi mixer a víko karbu jsem použil odstřižený lem z origo filtrboxového těsnění - po dotažení čtyřmi M5 k víku je mezi víkem a tím mixerem na kraji cca 1 mm mezera...
...a filtrbox se mi opírá o ten rantl kastle (coupé to tam má jinak, tak tam to možná vychází?).
Když jsem dal distanční prodloužení držáku filtrboxu tak dlouhé, aby filtrbox byl v rovině s karburátorem, vůbec jsem tam filtrbox nedostal, takže jsem musel distanci zkrátit a filtrbox sedí na karbu mírně křivě a stejně se opírá nahoře o plech (a banjo se o něj obrušuje).
Jinak škrťák jsem dával jiný s redukcí hadicových nátrubků (původní škrťák měl na obou stranách tlustou rouru) a vytočil jsem jej postupně prakticky do plného otevření...
...a filtrbox se mi opírá o ten rantl kastle (coupé to tam má jinak, tak tam to možná vychází?).
Když jsem dal distanční prodloužení držáku filtrboxu tak dlouhé, aby filtrbox byl v rovině s karburátorem, vůbec jsem tam filtrbox nedostal, takže jsem musel distanci zkrátit a filtrbox sedí na karbu mírně křivě a stejně se opírá nahoře o plech (a banjo se o něj obrušuje).
Jinak škrťák jsem dával jiný s redukcí hadicových nátrubků (původní škrťák měl na obou stranách tlustou rouru) a vytočil jsem jej postupně prakticky do plného otevření...
23:06:59
04.05.2016
04.05.2016
King
-> Jarda: Proc ten smajl? :-) Taky je to reseni, akorat pri rozborce neni zadny umeni poztracet aspon polovinu spojovaciho matrose :-)
22:59:20
04.05.2016
04.05.2016
Jarda - zrušená registrace
-> King: zase jsem to s tema 4 ks zavitu M5 odflaknul a dal jsem skrz 4ks delsich sroubu M4 s matici
21:59:53
04.05.2016
04.05.2016
King
-> Bukaj: Je tam jeste prostor pro vylepseni - mel jsem ten "dvoudirak". V originale je myslim jako tesneni masivni gumovej "o-kruh". Misto nej jsem vystrihnul asi z 3mm gumy tesneni podle tvaru mixeru a dotesnil to silikonem. Samozrejmosti je vyriznout do 4 der v prirube sedru zavity a mixer prichytit pres 4 M5 (?) srouby, aby se nedeformovslo viko karbu centralnim sroubem. S origo 742.136 sacim se mi to jen taktak s fitrboxem veslo. S favosanim a redukcni podlozkou to uz bylo pres caru, ale nic, co by nevyresilo kladivo :-)
No a co nejaky ladeni skrtaku? Probehlo uz?
No a co nejaky ladeni skrtaku? Probehlo uz?
21:13:19
04.05.2016
04.05.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: no me se uplne o kastli neopira, jen o to odhlučnění - izolaci se skelnými vlákny
20:13:14
04.05.2016
04.05.2016
Bukaj
-> Jarda: A jak to měly řešené škodovky, které měly namontován ten vyšší směšovač? Měly nějaký jiný, nebo upravený filtrbox? Přece nemohly jezdit s filtrboxem opřeným o kastli...
12:27:37
04.05.2016
04.05.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: budu muset mrknout, co mam na rapidu, uz jsem to zapomnel, ale myslim, ze verzi 2 s velkou ovalnou dirou, zveda mi to taky filtrbox
23:17:11
03.05.2016
03.05.2016
Bukaj
... neexistuje nějaký další vhodnější směšovač pro SEDRy? třeba nějaký jednodírový s velkou oválnou dírou a lepším uchycením do karburátoru, nebo nějaký nižší na víko?
23:15:03
03.05.2016
03.05.2016
Bukaj
Tak jsem o víkendu konečně vyměnil původní jednodírový směšovač za dvoudírový a zatím z toho nemám moc dobrý dojem
Sice zatím jediné dvě testovací jízdy byly s poměrně dost na(pře)loženým vlekem (v neděli mi došel plyn a od té doby jezdím na benzín), ale i tak jsem nabyl dojmu, že co se vlastností motoru týče, tak výměna nepřinesla nic dobrého, snad jen že je méně hlučné sání při otevřené klapce druhé komory karburátoru. Jinak mám pocit, že lépe to rozhodně nejede a naopak je oproti původnímu směšovači patrná "díra v plynu" (doba reakce po sešlápnutí pedálu)...
...a nejhorší je, že filtrbox se teď dotýká hrany karoserie a vůbec netuším, co s tím - jak to měly škodovky s origo zástavbou tohoto typu směšovače?
Srovnání obou směšovačů, jejich plusy a mínusy:
původní jednodírový:
průměr otvoru 35 mm, vnitřní průměr vstupní trubky 12 mm
klady:
je kompaktní, lehký a vsazen do hrdla karburátoru, takže je blíže k sání - rychlejší reakce na pedál; nevyčnívá nad karburátor - filtrbox je v původní pozici
zápory:
velmi špatný způsob uchycení k víku karburátoru dvěma šroubky zboku (provrtané víko) - křivě vyvrtáno, časem jsem musel uchytit šroubky s kontramatkami. Přívod LPG jde skrz filtrbox - vyvrtaná díra v něm (taktéž zprasená montáž - díra šejdrem, s otřepy, těsnicí kroužek netěsnil - musel jsem začistit a těsnění nahradila manžeta z kulového čepu Fa/Fel). Špatně se sundavá filtrbox přes přívodní trubku; centrální otvor ve směšovači je jak pěst na oko v kombinaci s dvoukomorovým SEDRem - vyšší hlučnost z motorového prostoru (sání) pi otevření druhého stupně karburátoru
Nově namontovaný dvoudírový:
otvory 26 a 28 mm, navíc dírky nad vzdušníky, vnitřní průměr vstupní trubky 10 mm
klady:
otvory kopírují tvar komor SEDRu (přirozenější proudění směsi, menší hluk), přívodní trubka nezasahuje do filtrboxu, montáž na továrně připravené otvory ve víku karburátoru
zápory:
filtrbox je o celé 3 cm výše - nutnost vyvýšení jeho uchycení a nesnadná montáž a demontáž - navíc filtrbox v této pozici se dotýká karoserie; menší průměr přívodní trubky a otvory nad vzdušníky - možné příčiny pozdní reakce na podtlak v sání...
Sice zatím jediné dvě testovací jízdy byly s poměrně dost na(pře)loženým vlekem (v neděli mi došel plyn a od té doby jezdím na benzín), ale i tak jsem nabyl dojmu, že co se vlastností motoru týče, tak výměna nepřinesla nic dobrého, snad jen že je méně hlučné sání při otevřené klapce druhé komory karburátoru. Jinak mám pocit, že lépe to rozhodně nejede a naopak je oproti původnímu směšovači patrná "díra v plynu" (doba reakce po sešlápnutí pedálu)...
...a nejhorší je, že filtrbox se teď dotýká hrany karoserie a vůbec netuším, co s tím - jak to měly škodovky s origo zástavbou tohoto typu směšovače?
Srovnání obou směšovačů, jejich plusy a mínusy:
původní jednodírový:
průměr otvoru 35 mm, vnitřní průměr vstupní trubky 12 mm
klady:
je kompaktní, lehký a vsazen do hrdla karburátoru, takže je blíže k sání - rychlejší reakce na pedál; nevyčnívá nad karburátor - filtrbox je v původní pozici
zápory:
velmi špatný způsob uchycení k víku karburátoru dvěma šroubky zboku (provrtané víko) - křivě vyvrtáno, časem jsem musel uchytit šroubky s kontramatkami. Přívod LPG jde skrz filtrbox - vyvrtaná díra v něm (taktéž zprasená montáž - díra šejdrem, s otřepy, těsnicí kroužek netěsnil - musel jsem začistit a těsnění nahradila manžeta z kulového čepu Fa/Fel). Špatně se sundavá filtrbox přes přívodní trubku; centrální otvor ve směšovači je jak pěst na oko v kombinaci s dvoukomorovým SEDRem - vyšší hlučnost z motorového prostoru (sání) pi otevření druhého stupně karburátoru
Nově namontovaný dvoudírový:
otvory 26 a 28 mm, navíc dírky nad vzdušníky, vnitřní průměr vstupní trubky 10 mm
klady:
otvory kopírují tvar komor SEDRu (přirozenější proudění směsi, menší hluk), přívodní trubka nezasahuje do filtrboxu, montáž na továrně připravené otvory ve víku karburátoru
zápory:
filtrbox je o celé 3 cm výše - nutnost vyvýšení jeho uchycení a nesnadná montáž a demontáž - navíc filtrbox v této pozici se dotýká karoserie; menší průměr přívodní trubky a otvory nad vzdušníky - možné příčiny pozdní reakce na podtlak v sání...
19:21:15
15.04.2016
15.04.2016
Bukaj
-> Jarda: Jo, takovou spotřebu mám se 130LPG, když netahám vlek...
12:00:29
14.04.2016
14.04.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: tak jak jsem tam dal to sani s protizaslehovkama, tak se mi kazdou chvili oteviraji jinak na chod motoru to nema vliv... spotrebu po nejakych upravickach jsem zaznamenal 8,5l LPG, coz myslim na 1.6 neni spatne a taky nejezdim s uplne lehkou nohou
09:43:55
06.04.2016
06.04.2016
ajok
-> Bukaj: tak s 1.6 jsem tomu taky slapal a jeste klima a zaznamenal jsem spotrebu presne 10l, ubral jsem 1/4 otacky na sroubu hadice k mixu a uz to nejelo, tak jsem nakonec ubral 1/8 a jede to pekne, prekvapilo me, jak klima to auto brzdi, zkusim jeste trochu zvednout predstih asi o 4°...
U škodovek se LPG serizuje pekne, ale u nivy na to nejak prestavam mit nervy, 50km to OK funguje a pak zacne blbnout, membrany nove... na chvilku se mi to podarilo seridit, aby se norozsvecoval check engine a nechcipalo to z kopce a pak se to samo zas rozladilo :( Spotrebu mam okolo 11l, coz na to auto celkem jde, lehkou nohou jsem se dostral i k 10l, ten myslivec rikal, ze s tim jezdil za 16, ale on jezdil jen 5km okolo reviru... a autu se taky nedostalo takove pece.
U škodovek se LPG serizuje pekne, ale u nivy na to nejak prestavam mit nervy, 50km to OK funguje a pak zacne blbnout, membrany nove... na chvilku se mi to podarilo seridit, aby se norozsvecoval check engine a nechcipalo to z kopce a pak se to samo zas rozladilo :( Spotrebu mam okolo 11l, coz na to auto celkem jde, lehkou nohou jsem se dostral i k 10l, ten myslivec rikal, ze s tim jezdil za 16, ale on jezdil jen 5km okolo reviru... a autu se taky nedostalo takove pece.
22:30:09
05.04.2016
05.04.2016
Bukaj
-> King: Tak já mám hadice včetně škrťáku s redukcí na užší hadici, v tom problém nebude, max pak to doladění...
-> Jarda: Bohaté to asi nebude, nebo aspoň nevím. V době, kdy jsem jezdil v pohodě a klidu jsem měl cca 8l/100, dnes, když jezdím neuroticky a často "pirátim" do 10/100...
-> Jarda: Bohaté to asi nebude, nebo aspoň nevím. V době, kdy jsem jezdil v pohodě a klidu jsem měl cca 8l/100, dnes, když jezdím neuroticky a často "pirátim" do 10/100...
09:12:16
04.04.2016
04.04.2016
ajok
-> Bukaj: me to zatim nestrelilo, ale uz tam pro jistotu mam to sani s protizaslehem, jinak pro brzdeni motorem si udelam sporici vypinac, jako mam na zelene felde s bilou kapotou...
Zelena mi strelila 2x - poprve, kdyz to bylo spatne serizene a podruhe, kdyz jsem skocil pres prejezd rapid, jen kdyz mel problemy se zapalovanim...
A nemas to moc bohate? za kolik jezdis?
Zelena mi strelila 2x - poprve, kdyz to bylo spatne serizene a podruhe, kdyz jsem skocil pres prejezd rapid, jen kdyz mel problemy se zapalovanim...
A nemas to moc bohate? za kolik jezdis?
22:43:48
03.04.2016
03.04.2016
King
-> Bukaj: Revize, co se tyce mixu, zkouma jenom pripadny uniky plynu. Dvoudirak samozrejme filtrbox trosku zvedne, ale neni problem jeho uchyceni zvednout distancnim sloupkem a prodlozenim packy pro prichyceni na viko ventilu. Na levy strane jsem mel vzdycky dve pruziny ze zadnich brzd na prichyceni k sacimu potrubi a tesnilo to perfektne. Jestli si to dobre pamatuju, tak ze smesovace ke skrtaku sla tlustsi hadice a mezi skrtakem a mixem byla uz uzsi. Ale asi neni problem udelat tam "redukci" z kusu hadicky na uzkym naustku a spona si s tim poradi. Plug and play to asi nebude, protoze bude potreba doladit sroub bohatosti kvuli rozdilnymu podtaku v oblasti mixu. Jestli si dobre pamatuju, tak COL svyho casu nabastlil DIY mixer ve tvaru Venturino trubice rovnou do filtrboxu a to je asi nejcistsi a "nejtuningovejsi&quo
t; reseni.
21:09:35
03.04.2016
03.04.2016
Bukaj
-> King: Tak já nevím, jestli to střílí do sání, nebo do výfuku, ale střílí.
A s tim mixerem je jasný, že pro proudění směsi bude lepší ten "dvoukomorovej" - velikosti jeho děr by měly být na všechny SEDRy OK (díry má 26/28 mm), navíc má (na rozdíl od mixeru s jednou dírou) i díry přímo nad vzdušníky, takže ani tady asi nebudou problémy, ale možný problém vidím v přívodní trubce LPG - ta má u dvoudírového mixeru téměř o polovinu menší vnitřní průměr, než u jednodírového.
A legislativní problém vidím v tom, že LPG systém je v autě schválen s tím jednodírovým směšovačem a nevím, jestli je legální záměna za jiný typ - aby nebyl problém při nějaké revizi...
Nerad bych to celé překopal a zjistil, že to nejede, nebo že neprojdu revizí...
...ona samotná výměna mixeru nic není, ale musel bych řešit i jiný filtrbox a jeho uchycení...
(jednodírový směšovač je celý schován ve filtrboxu a přívod LPG je řešen dírou ve filtrboxu, dvoudírový je na karburátoru tak, že filtrbox je o 3 cm výš a je nutno upravit držáky...)
A s tim mixerem je jasný, že pro proudění směsi bude lepší ten "dvoukomorovej" - velikosti jeho děr by měly být na všechny SEDRy OK (díry má 26/28 mm), navíc má (na rozdíl od mixeru s jednou dírou) i díry přímo nad vzdušníky, takže ani tady asi nebudou problémy, ale možný problém vidím v přívodní trubce LPG - ta má u dvoudírového mixeru téměř o polovinu menší vnitřní průměr, než u jednodírového.
A legislativní problém vidím v tom, že LPG systém je v autě schválen s tím jednodírovým směšovačem a nevím, jestli je legální záměna za jiný typ - aby nebyl problém při nějaké revizi...
Nerad bych to celé překopal a zjistil, že to nejede, nebo že neprojdu revizí...
...ona samotná výměna mixeru nic není, ale musel bych řešit i jiný filtrbox a jeho uchycení...
(jednodírový směšovač je celý schován ve filtrboxu a přívod LPG je řešen dírou ve filtrboxu, dvoudírový je na karburátoru tak, že filtrbox je o 3 cm výš a je nutno upravit držáky...)
19:26:12
03.04.2016
03.04.2016
King
-> Bukaj: S tim strileni pri brzdeni motorem - ani na stoprdu ani na felde mi to za studena nedelalo, ale mozna to bylo tim, ze nebyl k dispozici poradnej kopec po vyjeti. A samozrejme karbec v vykloktanejma klapkama nebo s vetsim offsetem klapek tomu moc nepridava.
Dvoudirovej mixer na SEDR neni nic proti nicemu. Prijde mi to dvoukomorovej karbec jako cistsi reseni. Akorat myslim, ze by plocha jeho difuzorů nemela bejt vyrazne mensi, nez plocha difuzorů Sedru.
Dvoudirovej mixer na SEDR neni nic proti nicemu. Prijde mi to dvoukomorovej karbec jako cistsi reseni. Akorat myslim, ze by plocha jeho difuzorů nemela bejt vyrazne mensi, nez plocha difuzorů Sedru.
13:52:05
03.04.2016
03.04.2016
Bukaj
-> ajok 31.03.16 06:50:58: Takže to, že při brždění motorem na LPG "střílí" je vlastnost a ne závada? Já s tím zápasím od doby, co mám škodovku na LPG - vždy cestou z práce se studeným motorem z toho krpálu mi to střílí...
...další dotaz:
na 130LPG je hrozně hlučné sání po otevření druhé komory karburátoru - myslím, že na to má vliv směšovač, který má jen jeden kruhový otvor uprostřed, zatímco karburátor má dva difuzory...
Je případně možné (legislativně) legálně vyměnit směšovač za typ se dvěma otvory?
A myslíte, že to pomůže? Nebudou potom problémy s průtokem plynu při vyšší zátěži, když původní směšovač s jednou dírou má nátrubek na připojení hadice o dost větší, než ten dvoudírový?
...další dotaz:
na 130LPG je hrozně hlučné sání po otevření druhé komory karburátoru - myslím, že na to má vliv směšovač, který má jen jeden kruhový otvor uprostřed, zatímco karburátor má dva difuzory...
Je případně možné (legislativně) legálně vyměnit směšovač za typ se dvěma otvory?
A myslíte, že to pomůže? Nebudou potom problémy s průtokem plynu při vyšší zátěži, když původní směšovač s jednou dírou má nátrubek na připojení hadice o dost větší, než ten dvoudírový?
13:53:52
31.03.2016
31.03.2016
ajok
-> King: no musim vyzkouset, jestli to umi startovat na LPG, treba moje 1.3 mpi startovat na benzin neumi, niva nastartuje a hned chcipne a to stejne dela i pritelkyne 1.4mpi se sekvenckou... tady to drzelo pekne, ale zas tak chladno nebylo
jj, predstih se na 1.6 nastavuje normalne stroboskopem a pootacenim rozdelovace, akorat se musi nastavit diagnostikou takovy rezim, aby do toho RJ nezasahovala
-> vhml: kdysi mi plynar rikal, ze na 1.3mpi muzu pri startovani na LPG znicit benzinovy vstrik, ale pry takto startuje autoskola a vstriky drzi, ale to uz je vic nez 10 let
edit: tak startovat na LPG nejde :/, takze musim na benzin a jakmile se rozjedu, tak to hned prepnu na LPG
jinak to jede asi jako zlutej rapid s tim, ze do kopce tolik neztraci, mam z vrakace jednotku od cimbu pro vacku, zkouset ji bez vacky asi nema cenu, nevim jestli tu vacku objednat treba od Chovance? engitec.cz/shop/index.php ?action=bro... jestli to ma smysl pro LPG
jj, predstih se na 1.6 nastavuje normalne stroboskopem a pootacenim rozdelovace, akorat se musi nastavit diagnostikou takovy rezim, aby do toho RJ nezasahovala
-> vhml: kdysi mi plynar rikal, ze na 1.3mpi muzu pri startovani na LPG znicit benzinovy vstrik, ale pry takto startuje autoskola a vstriky drzi, ale to uz je vic nez 10 let
edit: tak startovat na LPG nejde :/, takze musim na benzin a jakmile se rozjedu, tak to hned prepnu na LPG
jinak to jede asi jako zlutej rapid s tim, ze do kopce tolik neztraci, mam z vrakace jednotku od cimbu pro vacku, zkouset ji bez vacky asi nema cenu, nevim jestli tu vacku objednat treba od Chovance? engitec.cz/shop/index.php ?action=bro... jestli to ma smysl pro LPG
13:53:18
31.03.2016
31.03.2016
vhml
-> King 31.03.16 13:45:14: u podtlaku ne, ale u vstřiků může být problém v neodpaření a zničení vstřiku kapkou plynu ne?
13:45:14
31.03.2016
31.03.2016
King
-> ajok: U lpg neni zadnej duvod, pro to, aby to za studena muselo jet na benal. Pokud ti to uz od startu drzi volnobeh, neni co resit. 1.6 ma snimani polohy klikovky v rozdelovaci? Myslel jsem, ze je to jako 1.3bmm, kde je rozdelovac degradovanej jenom na ditribuci jiskry...
06:50:58
31.03.2016
31.03.2016
ajok
tak namontovano starsi podtlakove LPG BRC do feldy 1.6, plynar me upozornil jen na to, ze nemam brzdit motorem na LPG nebo, ze me to muze roztrhat sani, sani jsem si sehnal s protizaslehovymi klapkami, co me hned prekvapilo, ze to jede na LPG srovnatelne s benzinem a dokonce se mi zda, ze vic odspoda, jsem zvedav na spotrebu prepina se pri 2000 ot/min., to mi prijde docela malo, rano mi to pri rozjezdu chciplo, tak jsem nastartoval znovu na benzin a hned za jizdy jsem to prepnul, volnobeh to drzelo pekne
Ma smysl si hrat s predstihem?, tady by to melo jit jednoduse pootocenim rozdelovace, takze kdyz si udelam rysku, muzu zkouset stupne... Co me jeste prekvapilo, ze kdyz vyradim z kopce, tak se volnobeh ani nehne, to jsem u 1.3mpi musel predelavat nasavani a niva mi chcipa stale :/.
Jen me dostala ta montaz, polovinu komponentu LPG namontoval na rozperu tlumicu no nicemu to asi nevadi, ale prijde mi to divne...
Ma smysl si hrat s predstihem?, tady by to melo jit jednoduse pootocenim rozdelovace, takze kdyz si udelam rysku, muzu zkouset stupne... Co me jeste prekvapilo, ze kdyz vyradim z kopce, tak se volnobeh ani nehne, to jsem u 1.3mpi musel predelavat nasavani a niva mi chcipa stale :/.
Jen me dostala ta montaz, polovinu komponentu LPG namontoval na rozperu tlumicu no nicemu to asi nevadi, ale prijde mi to divne...
15:08:24
25.03.2016
25.03.2016
miguelias
-> dragon_cb_cz 24.03.16 13:04:08: Při přepisu mojí 130cítky jsme řešili taky výmaz plynu.(aby mi to vůbec přepsali, když tam už bomba nebyla) :D v autě byla ještě část zařízení. No nakonec jsme to razítko nějak dostali, a museli slíbit že ho vymontujem
Je to asi o tom na koho narazíš.
Je to asi o tom na koho narazíš.
14:51:54
25.03.2016
25.03.2016
MisakusX
-> Borderer: Tak z tohoto důvodu jsem si právě sehnal auto, které bylo s plynem vyrobené už ve Škodovce. To znamená upravenou hlavu, zesílená sedla, ze zkušeností tahle hlava nemá žádný problém při vysokém zatížení a teplotách (rychlosti 130 km/h a vejš). Jedinou nevýhodou je drobátko vyšší spotřeba plynu, ale kdo by řešil cenu plynu :)
10:51:06
25.03.2016
25.03.2016
Tomaso435
-> Borderer: přece se ale nebude jezdit proboha na benzín?
10:44:40
25.03.2016
25.03.2016
Borderer
-> MisakusX: Tak do nových motorů se LPG ani nedoporučuje, protože výrobci šetří a odserou to ventily a vůbec celej motor. Řeší to tak, že 3 vstřiky LPG a 4. vstřik je benzín...což je trochu výsměch.... Jinak na MPi už to chce sekvenci a ne podtlak no, pak to funguje jak má.
00:43:25
25.03.2016
25.03.2016
MisakusX
-> dragon_cb_cz: Jo, s tím musím souhlasit. Škodovácký karbec a monovstřik s tím mohly jezdit do aleluja, MPi s výhradami. Sám tam teď mám upravený MPI motor se škodováckým Landi Renzo a po 200 000 chválabohu žádné problémy, ale do čehokoliv jiného nového bych s LPG už nešel.
00:09:30
25.03.2016
25.03.2016
dragon_cb_cz
-> MisakusX: Jo, úspora by tam byla, ale co říkal ten plynař, tak stejně u těch přemontovanejch systému stejně časem dojde na postupnou výměnu dílů a zrovna na Landi Renzo prý nejsou žádná láce - sada vstřiků klidně desítku
A stejně nějak něvěřím tomu, že by to fungovalo jak má, všichni co dali o Saab-a plyn, tak se toho nakonec zbavovali - tyhle starý systémy tuplem, s moderníma to už prej jakž takž jde... ale SDI z plynu není nadšený nikdy.
A stejně nějak něvěřím tomu, že by to fungovalo jak má, všichni co dali o Saab-a plyn, tak se toho nakonec zbavovali - tyhle starý systémy tuplem, s moderníma to už prej jakž takž jde... ale SDI z plynu není nadšený nikdy.
23:54:21
24.03.2016
24.03.2016
MisakusX
-> dragon_cb_cz: Za 17 000 kilometrů se investice vrátí, LPG je fajn :)
Každopádně když není zařízení v evidenci (ofiko demontované, ekologicky zlikvidované i s autem), tak vydají ke všem dílům novou typovku přímo výrobci nádrže, tuším, že to u nás dělá jen HL propan Zajišťoval jsem tak obě karbecová Fáčka a holt to byla úspora cca 6 tisíc, tak se to vyplatilo. Podle mých zkušeností u plynařů stále ještě vládne trochu Klondajk, takže se najde dost "tvůrčích" dobrodruhů ochotných překonávat byrokratické překážky :).
Každopádně když není zařízení v evidenci (ofiko demontované, ekologicky zlikvidované i s autem), tak vydají ke všem dílům novou typovku přímo výrobci nádrže, tuším, že to u nás dělá jen HL propan Zajišťoval jsem tak obě karbecová Fáčka a holt to byla úspora cca 6 tisíc, tak se to vyplatilo. Podle mých zkušeností u plynařů stále ještě vládne trochu Klondajk, takže se najde dost "tvůrčích" dobrodruhů ochotných překonávat byrokratické překážky :).
23:42:43
24.03.2016
24.03.2016
King
-> dragon_cb_cz: No jo, ale ten pocit z legalniho danovyho uniku!
23:32:26
24.03.2016
24.03.2016
dragon_cb_cz
-> King: Prý to zrušit půjde... a dokonce by i vydali novou přílohu, ale já to v autě nechci a pro kolegu je to nesmysl, přemontáž+nová nádrž+nová příloha vyjdou na nehorázný prachy (odhadem 17 litrů).... to radši projezdí v benzínu