skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
22:39:30
24.03.2016
24.03.2016
King
-> dragon_cb_cz: Taky jsem par let fungoval s plynivou feldou, ktera mela lpg jenom zapsany v malym a velkym technicaku a jinak nic, ale to byl svet jeste relativne v poradku :-(
14:11:27
24.03.2016
24.03.2016
dragon_cb_cz
-> Chali: No potvrzení o demontáži je jasný, jen aby kvůli tomu potvrzení po mě nechtěli ty papíry od toho systému - takovou tu knížečku k LPG... vím že to k plynifkám bývá, k tomuhle autu se to někde ztratilo.
13:57:56
24.03.2016
24.03.2016
Tomaso435
-> ZZ__Top: né :-D normálka pětka tempomat a samochod si jede
13:44:45
24.03.2016
24.03.2016
ZZ__Top
-> Tomaso435: to už se zahákneš za kamion a necháš se vléct a ta spotřeba je jen kvůli běžícímu motoru aby ti nebylo zima ne?
13:24:40
24.03.2016
24.03.2016
Tomaso435
-> King 04.03.16 19:07:09: ideální je dálnici jet tech 80 - 85 .... pak jedu 4,4
13:17:19
24.03.2016
24.03.2016
Chali
-> dragon_cb_cz: Obávám se že potvrzení o demontáži pro výmaz budeš potřebovat.Ale je možný že se pletu.
13:04:08
24.03.2016
24.03.2016
dragon_cb_cz
Je tu nějaký LPG-legislativec? V čerstvě zakoupeném Sobovi jsou prdy namontovaný, dokonce legální v TP, ale prodejce k tomu nemá žádný další papíry... já to chci z auta vyhodit, na to aby mi plynařská firma dala potvrzení o demontáži pro výmaz z techničáku je předpokládám (doufám!) nepotřebuju, ale co kdyby to chtěl někdo další použít? Dají se ty papíry nějak znova vystavit?
19:07:09
04.03.2016
04.03.2016
King
-> Jarda: Jo, tahle sorta kolenovrtu je na dalnici hotovy pozehnani
18:36:17
04.03.2016
04.03.2016
Nwkt
-> Jarda: V Cordobě za 8,44 benzínu přes zimu, 80% město
15:50:54
04.03.2016
04.03.2016
Jarda - zrušená registrace
za kolik jezdite s feldou 1.6 sequent, jeden kolenovrt tady mi rikal, ze jezdi za 6,5 l LPG a je pry z toho znepokojen, protoze cekal pod 6, ale dalnice pry 90kou, ja kdyz budu mit kolem 8 a dalnice 10, tak budu spokojenej...
15:37:13
04.03.2016
04.03.2016
isti
-> Martin NM: S tým je menej práce,taký mám aj ja ale nechcel som to obetovať.
15:02:31
04.03.2016
04.03.2016
Jarda - zrušená registrace
-> vhml: nemenis preventivne i loziska?, takove lidi taky znam a dost casto na to doplatili...
07:18:37
04.03.2016
04.03.2016
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 03.03.16 11:52:05: mám 1,8T, ale to na přístupu nic nemění,
07:15:30
04.03.2016
04.03.2016
MOLSO
-> King: to preto lebo tvoje pribehy su neskutocne a vzdy ked nieco hladam v starsich vlaknach tak tvoje prispevky vzdy rad precitam znova a znova
21:58:30
03.03.2016
03.03.2016
Martin NM
-> isti: to je velmi dobré riešenie naštastie mám doma origo filterbox zo 136-tky a aj s tým plieškom pod karbec tak to urobím tak ako to máš ty a hotovo.
Ďakujem za radu
Ďakujem za radu
21:38:35
03.03.2016
03.03.2016
isti
-> Martin NM 02.03.16 22:56:24: Pozri do karty 06-ky,mám to tam nafotené že ako som to vyriešil.Určite máš zopár origo filterboxov navyše,ja som z jedného odrezal to čosi čím sa pricvakne plastový nasávač,ten som predlžil a navaril tam kde to má aj 136ka a k tomu som prerobil aj držiak do čoho sa to zahákne.Plus som predlžil nožičku.Kludným tempom práca na deň aj doladením,ale s dvoma pružinkami to máš za pár minut
18:02:08
03.03.2016
03.03.2016
King
-> Duri: Z ceho ta pruzinka byla uz nevim - mam doma proste zasobu ruznych vinutych pruzinek ze vsech oboru, kde jsem pusobil :-) Ale myslim, ze potom byla soucasti repasni sady, takze vyreseno. Dneska se toho uz musej na vrakacich valet mraky.
16:44:16
03.03.2016
03.03.2016
Duri
-> King: volnobeh mi ide celkom fajn, aj to celkom jazdi, len nemam z toho dobry pocit. Chcelo by to spravit tak, ako to ma byt.
Da sa ta pruzinka zohnat? Alebo co si pouzil ako nahradu?
Da sa ta pruzinka zohnat? Alebo co si pouzil ako nahradu?
16:41:45
03.03.2016
03.03.2016
King
-> MOLSO: To si pamatujes velice dobre! :-)
-> Duri: To je malej zazrak, ze ti vubec funguje volnobeh. Ja mel navic smulu, ze na reduktoru Zavoli (klon Lovata) neumoznuje zasroubovani stelovaciho sroubu tak hluboko.
-> Duri: To je malej zazrak, ze ti vubec funguje volnobeh. Ja mel navic smulu, ze na reduktoru Zavoli (klon Lovata) neumoznuje zasroubovani stelovaciho sroubu tak hluboko.
16:36:05
03.03.2016
03.03.2016
Duri
-> MOLSO: Dakujem, som si myslel...
Vyriesil som to docasne tak, ze som odstrihol z pruziny co drzi parabolu v hrnci 1000MB. Ale nie je to asi moc dobre :(
Ak mate niekto napad, z coho tam pasuje, dajte tip...
Dik
Vyriesil som to docasne tak, ze som odstrihol z pruziny co drzi parabolu v hrnci 1000MB. Ale nie je to asi moc dobre :(
Ak mate niekto napad, z coho tam pasuje, dajte tip...
Dik
16:33:02
03.03.2016
03.03.2016
MOLSO
-> Duri: pod skrutkou ma byt pruzinka, myslim ze king ju tiez stratil a dost dlho hladal nahradu ak si dobre pamatam ...
16:22:18
03.03.2016
03.03.2016
Duri
Caute, mam (blbu) otazku, ale nepodarilo sa mi najst obrazok.
Podtlakovy splynovac Lovato/Lovtec: je pod tym plastovym nastavovacim srobom nejaka pruzina alebo nieco ine, alebo priamo dosada na ovladaciu packu?
Ked som to naposledy rozoberal, daco mi z toho asi vypadlo (ale nebol som to schopny v trave najst). Teraz ked tam mam len srob, musim ho zakrutit az tak hlboko, ze cely sa "schova" a musim pouzit srobovak. Predtym z neho dost trcalo a nastavoval som ho normalne rukou.
Dikes
Podtlakovy splynovac Lovato/Lovtec: je pod tym plastovym nastavovacim srobom nejaka pruzina alebo nieco ine, alebo priamo dosada na ovladaciu packu?
Ked som to naposledy rozoberal, daco mi z toho asi vypadlo (ale nebol som to schopny v trave najst). Teraz ked tam mam len srob, musim ho zakrutit az tak hlboko, ze cely sa "schova" a musim pouzit srobovak. Predtym z neho dost trcalo a nastavoval som ho normalne rukou.
Dikes
11:52:05
03.03.2016
03.03.2016
Jarda - zrušená registrace
-> vhml: tak u veruny to i chapu, tam se tezko pozna, ze valec trochu vynechává
11:41:29
03.03.2016
03.03.2016
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 03.03.16 11:37:48: a já blbec po 20tisíc z Sharana vyhazuju preventivně NGKčka Protože prostě kvůli pár stovkám nehodlám někde řešit, že to nefunguje
11:41:21
03.03.2016
03.03.2016
Jarda - zrušená registrace
chci se zeptat jestli dám multiventil z válce na toroid?
ze budu muset nejak upravit trubicku nasavani mi je jasne a plovák, aby to trochu (ne)ukazovalo a aby se to zavrelo na cca 36l
ze budu muset nejak upravit trubicku nasavani mi je jasne a plovák, aby to trochu (ne)ukazovalo a aby se to zavrelo na cca 36l
11:37:48
03.03.2016
03.03.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Kocvin: no vidis a championky jsem blbec vymenil preventivne po 160tis. km a brisky zacaly vylozene delat problemy po 30tis. km, kdybych ty championy nevyhodil, tak bych je tam vratil, nehlede na to, ze s championama to o trochu lip jede a o trochu min zere hlavne to je znat na LPG, kdyz to trochu podtacim, tak s briskama skube a s championama ne...
08:23:33
03.03.2016
03.03.2016
Kocvin
-> Jarda: Psal jsem to tu už několikrát.. Jezdím doma Brisky ve všem co se hýbe a nikdy s nimi nebyl problém.. A i kdyby mě teď v něčem vypekly, určitě bych je nezatracoval, protože při sečtení nájezdů všech aut a porovnání s počtem svíček by na tom byly sakra dobře.. :-D
V modré jezdím čistě na plyn(benzínovou sekci nemám zprovozněnou) klasické D15YC už daleko za hranou jejich životnosti (momentálně se blížím ke 40 tis. km) a startuje to na brnk, motor nevynechává a táhne jak ďas.. Nastartoval jsem, jak byly letos mrazy, i při nějakých -14 na plyn kdy jsou na jiskru, jak sám uznáš, kladeny velmi těžké nároky..
Někdy mi připadá, že potřebujete za každou cenu Brisky hanit a vlastně ani nevíte proč..
V modré jezdím čistě na plyn(benzínovou sekci nemám zprovozněnou) klasické D15YC už daleko za hranou jejich životnosti (momentálně se blížím ke 40 tis. km) a startuje to na brnk, motor nevynechává a táhne jak ďas.. Nastartoval jsem, jak byly letos mrazy, i při nějakých -14 na plyn kdy jsou na jiskru, jak sám uznáš, kladeny velmi těžké nároky..
Někdy mi připadá, že potřebujete za každou cenu Brisky hanit a vlastně ani nevíte proč..
07:04:33
03.03.2016
03.03.2016
Bukaj
-> Jarda: Sice to není moc k tématu, ale celý život jezdím na všech autech Brisky a nemohu říct, že by mne někdy svíčka vypekla. Jen jednou mou vlastní blbostí - když mi při utahování svíček sjel svíčák ze šestihranu a ťuknul jsem jím do izolátoru a to, že je rozlomený, jsem zjistil až po nastartování, když motor občas vynechával...
05:38:53
03.03.2016
03.03.2016
Jarda - zrušená registrace
-> King: jj, ten otvor jsem ucpal rezistinkou
-> Kocvin: jakou máš tedy zkušenost? zrovna brisky jsou svicky, ktere spousta lidi meni po jedne, nejsou jeste tak stary a uz jedna nefunguje...
-> Kocvin: jakou máš tedy zkušenost? zrovna brisky jsou svicky, ktere spousta lidi meni po jedne, nejsou jeste tak stary a uz jedna nefunguje...
23:49:46
02.03.2016
02.03.2016
Kocvin
-> Jarda: Vážně? Z vlastní zkušenosti tohle říct nemohu..
23:30:40
02.03.2016
02.03.2016
Martin NM
-> King: LPG je legálne, len som to musel celé prerobiť (tiekla voda cez hadice) a ked som kupoval auto tak tam filter ani nebol tak preto som nevedel ako to spraviť. Dám tam teda dve pružiny a na víko tú podložku a dúfam že to bude ok
23:24:33
02.03.2016
02.03.2016
King
-> Martin NM: pri legalni zastavbe se misto matky na viku ventilu pouzije distancni sloupek (dira-zavit) s delkou odpovidajici vysce mixeru. Sroub do vika karbu skodovkar-beloch zasadne nepouziva - predelat na pruziny z bubnovych brzd (teda jestli si to jeste dobre pamatuju) - nekdo ochotnejsi jista rad nahodi foto :-)
22:56:24
02.03.2016
02.03.2016
Martin NM
čau hoši, mám na vás jednu otázku. Na rapide som namontoval komplet nový splynovač Lovato ale zastavil ma jeden problém s filtrom vzduchu. Originál bol filter chytený šrobom do karbecu ale ten tam teraz nemôžem dať lebo je na nom plynová príruba a s toho dôvodu mi zase ani nožičky na filtry nedočiahnu na víčko ventilov. Proste, nemám ako prichytiť filter o motor... ako to máte riešené vy ?
20:27:56
22.02.2016
22.02.2016
Jarda - zrušená registrace
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: taky jsem na nich par desitek tisic najezdil, ale championy jsou lepsi
-> Kocvin: spolehlivost u brisku je urcite nizsi
-> Kocvin: spolehlivost u brisku je urcite nizsi
20:13:16
22.02.2016
22.02.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Tomaso435: Já dal na doporučení LPG-čkové Brisky a neshledal jsem s nimi problém...
20:11:47
22.02.2016
22.02.2016
Kocvin
-> Jarda: Já se bavil spíš o spolehlivosti..
20:10:10
22.02.2016
22.02.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Kocvin: tak ono kdyz to jen kvuli svickam min zere, tak to i lip pojede
10:13:58
16.02.2016
16.02.2016
Tomaso435
-> Kocvin: jak fávo, tak fábka mi nejlip jede a nejmin žere na championky. měl sem brisky, iskra, bosch, zkoušel sem trojtý dvojtý a nakonec zvýtězilo to co tam má bejt v origu.
tedy champion. a spotřeba je pro mě velice duležitá věc. nemám duvod platit víc když nemusím. a když nespěchám jezdí to pod 5l.
tedy champion. a spotřeba je pro mě velice duležitá věc. nemám duvod platit víc když nemusím. a když nespěchám jezdí to pod 5l.
09:36:27
16.02.2016
16.02.2016
Kocvin
-> Tomaso435: -> Jarda: Tak spotřebu já neresim(ničeho).. U mě je na prvním místě spolehlivost a v té mě zatím brisky nezklamaly..
Ono taky dost hodně záleží v jakém stavu má člověk celou zpalovací soustavu.. Vygajdaný rozdělovač, opalenou hlavu a palec, nebo vyžhavené kabely nezachraní ani svíčky za tři kila..
Ono taky dost hodně záleží v jakém stavu má člověk celou zpalovací soustavu.. Vygajdaný rozdělovač, opalenou hlavu a palec, nebo vyžhavené kabely nezachraní ani svíčky za tři kila..
01:06:41
16.02.2016
16.02.2016
srdcar 120L
-> Bukaj: Díky za sdělení, tak to jsem si oddechl. Mám šroubení s 16 mm trubkou, vyndám zátku a pročistím díru, protože bude asi zanešená. A pak pouze usadím téčko, protože nemám 136 pumpu s vývodem navíc a hadice půjde elegantně za motor.
00:48:10
16.02.2016
16.02.2016
Bukaj
-> srdcar 120L: U 130 LPG mám už nějakou dobu zapojený předehřev reduktoru z obtoku 4 vložky a z reduktoru výstup zaveden do 136kové pumpy a žádný problém jsem nezaznamenal ani v -15°C. Ani na starty jsem nepřepínal na benzín a reduktor nezamrzl. Blok bez úprav, místo zátky pod 4. vložkou šroub ze sacího potrubí na připojení hadice posilovače - ve šroubu provrtaný otvor na 8 mm (stejný průměr má nátrubek 136 vodní pumpy)...
00:15:11
16.02.2016
16.02.2016
srdcar 120L
Teď řeším jeden rádoby problém na své škůdce, co se týče okruhu na vyhřívání reduktoru. Stávající zapojení vyhřívání mám napojeno na malý okruh k topení, dle původního projektu na Š 120. Má to však takovou docela nevýhodu. Mám za to, že do topení jde menší množství teplé vody, než původně, z důvodu paralelního napojení na malý okruh. Škůdka sice topí, ale trvá to o něco déle, než když to mělo původní zapojení. Vzhledem k tomu, že všechny škodovácké bloky včetně favoriťáckého mají zaslepený původní vývod malého okruhu pod 4. válcem, bych jej chtěl využít a předělat vyhřívání reduktoru na tento okruh. Má to svoje ale. Díra z bloku má průměr jen 6 mm, což se mi zdá na požadovaný průtok přes reduktor dost málo. Bohužel nemám žádný další favo blok, abych zjistil, jak velkou díru si můžu dovolit vyvrtat bez poškození bloku směrem k převodovce.. Průměr 10 mm by byl ideální, možná by mohlo stačit převrtání na průměr 8 mm. Našel by se někdo, kdo by na bloku na vyhození zjistil, kolik je tam materiálu? Odvod z reduktoru bych řešil téčkem z mědi, redukce 20/16, vloženo do hadice z expansky do zpátečního okruhu z chladičovky. Hadice by šla pod skříní termostatu a nikde by nepřekážela. Předehřívání sání nemám zapojeno, mám jen 120-tkou vodní pumpu bez dalších vstupů, takže proto takové řešení. Samozřejmě je tam FAVO motor se sáním ze 136.
20:25:48
15.02.2016
15.02.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Kocvin: brisky jsou jen pro zlost a na chvilku, championy jsou uplne nekde jinde co se tyce zivotnosti
17:20:51
15.02.2016
15.02.2016
Tomaso435
-> Kocvin: třeba to, že s championkama mám nejlepší spotřebu, líp to jede a ty svíčky tam sou na furt když je občas vyčistíš a sklepneš na správnou míru.
17:09:58
15.02.2016
15.02.2016
Borderer
Pokud ty svíčky nebudeš vyndavat často ven a jelo to na ně, tak bych se těch Brisků nebál. Sám sem na nich najel hodně i na LPG a jediný, že sem s kabelem po čase vyndal i kus elektrody.
17:09:56
15.02.2016
15.02.2016
Kocvin
A to podotýkám, že jezdím čistě jen na plyn, na který do -15 i startuji.. :)
-> Tomaso435: Pořád jsem od tebe ještě neslyšel, co tak hrozného ti ty svíčky provedly.. :)
-> Tomaso435: Pořád jsem od tebe ještě neslyšel, co tak hrozného ti ty svíčky provedly.. :)
17:07:45
15.02.2016
15.02.2016
ochoda
Tak já vemu co zrovna budou mít.
17:06:02
15.02.2016
15.02.2016
MisakusX
-> ochoda: Naprosto Souhlasím s Kocvinem, na Briskách mám na LPG naježděno kolem 200 000 kilometrů, odtrh mám na BMM i karbítku 0,5, při pravidelné výměně svíček a správném odtrhu nebyl nikdy žádný problém.
17:04:21
15.02.2016
15.02.2016
Tomaso435
-> Kocvin: tak víš jak :-D nejsem ten co má jedno auto a během roku vyměn šest motorů deset sad kol a veškerou plechařinu a nevim co :D ja to dělám tak abych s tim moh jezdit jako s normálním spolehlivým autem:D aby to jezdilo za málo a dlouho bez závad:D brisky mě nesměj už ani do pionýra... stejně tak bosch.
17:01:47
15.02.2016
15.02.2016
Kocvin
-> ochoda: Viz. edit..