skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Asistenti a ovládání moderních aut
-> ajok 23.03.25 16:09:35: Tak kdyz mas startovani tlacitkem, tak jak bys volant odemkl/zamkl? :) A posilovace brzd uz jsou taky elektricky.
-> Nwkt 23.03.25 16:44:19:
Já to nikdy nezkoušel, ale mamky Citigo cvaká nadvakrát. Tak předpokládám, že zam SAFE je.

-> Milan 136: Prosimtě, ani škodovka neví co montujou, všechny Citiga měly být bez safe a náhodou se zjistilo, že určitou dobu tam dávali safe zámky 

-> Milan 136: Já nevím co má Mino za motorizaci a výbavu, píšu to všeobecně. Ted mě ještě napadli vnější zrcátka sklápěcí, pak dotahovač víka kufru když to má elektrický.
-> saskyn2 23.03.25 16:30:42: v 1.4 žádnej egr nemá. Ve výfuku taky ne, tu má až 1.5.
Jinak souhlas, bude jich mnoho.
Jinak souhlas, bude jich mnoho.
-> minno: dobrej seznam. Kluci byli rychlejší, v té klimě je jich 7ks, ten centrál pokud má se safe má určitě min.dva, abs je taky motor, nějakou klapku na výfuku když to má, regulace turba, dochlazování, škrtící klapka, egr, webasto pokud je, ve světlech výškové nastavení, když naklápěcí tak boční nastavení, ta bederka když je elektrická tak má 2ks každá sedačka, když to má pásy s proaktivní ochranou tak tam jsou taky motory a určitě spousta dalšího co jsem zapomněl.
-> vhml 23.03.25 13:35:16: Ostřikovače světel vysouvá tlak kapaliny.
-> minno 23.03.25 13:27:22: Čerpadlo paliva na motoru je vysokotlaké mechanické.
-> Nwkt 23.03.25 13:41:55: Safe nějakou dobu většina aut nemá.
-> Syny 23.03.25 15:48:15: Posilovač brzd bude mít určitě ještě podtlakovej.
-> minno 23.03.25 13:27:22: Čerpadlo paliva na motoru je vysokotlaké mechanické.
-> Nwkt 23.03.25 13:41:55: Safe nějakou dobu většina aut nemá.
-> Syny 23.03.25 15:48:15: Posilovač brzd bude mít určitě ještě podtlakovej.
-> Syny 23.03.25 15:48:15: zamykani volantu a posilovac brzd uz neni podtlakovy
ja mam jeste cerpadylko haldexu :)
-> minno: az za 20 let budes ve vsem menit uhliky, to budes jeste vzpominat na skodovku, jake to bylo bezudrzbove auto

-> minno: az za 20 let budes ve vsem menit uhliky, to budes jeste vzpominat na skodovku, jake to bylo bezudrzbove auto

A co sklapeni zrcatek, zamykani volantu, nivelace svetel, dochlazovani turba, regulace turba, posilovac brzd, odjisteni tazneho a tak
Neco uz tu mozna tedy padlo :)

-> Nwkt: Zámky v Golfe som ešte nerozoberal, tak vychádzam zo starého konceptu z Punta
ABS ma už napadlo. To je klasický el. motor?
Ostrek svetlometov nemám.

ABS ma už napadlo. To je klasický el. motor?
Ostrek svetlometov nemám.
-> minno: Jseš si jistej těma zámkama, pokud je SAFE tak je jich tam víc. V topení jich bude taky víc, dvouzóna - teplota, směr, klapka vnitřní recilkulace, klapka na zadek. to samý v motoru, zapomínáš na pumpu ABS, ostřik světlometů 

-> vhml: vidíš, masáž sedačky aj nastavovače svetiel som zabudol. Doplním.
-> minno:
Alternátor je z principu taky motor.
Alternátor je z principu taky motor.

-> minno 23.03.25 13:27:22: panorama, vzpery kufru, posun sedacky, naklapeni sedacky, nastaveni bederky, masaz (ale to je asi jen program na posouvani bederky), zamek tažnýho, zamek tankovaciho vicka, vysuv ostrikovacu svetel, nastavovani svetel
-> saskyn2 22.03.25 23:57:38: Tak schválne
- 5 ks LP dvere (zrkadlo 3 ks, centrál, okno)
- 5 ks PP dvere (zrkadlo 3 ks, centrál, okno)
- 2 ks LZ dvere (centrál, okno)
- 2 ks PZ dvere (centrál, okno)
- 4 ks budíky
- 4 ks rádio (CD výsun, točenie CD, presun hlavičky, vetrák)
- 2 ks ručná brzda
- 2 ks stierače (predok, zadok)
- 1 ks ostrekovač
- 1 ks výklopná zadná kamera
- 1 ks zámok kufra
- 1 ks zámok víčka hrdla nádrže
- 1 ks riadenie
- 1 ks palivové čerpadlo
- 1 ks škrtiaca klapka
- 1 ks výveva brzdového posilňovača
- 1 ks ovládač plniaceho tlaku turba
- 1 ks čerpadlo chladenia turba
- 1 ks sahara
- 1 ks vetrák klímy
- 7 ks klapky klímy
- 1 ks štartér
- 2 ks bedrová opierka
- 2 ks nastavovače svetiel
- 1 ks ABS
Tak som na 51.

- 5 ks LP dvere (zrkadlo 3 ks, centrál, okno)
- 5 ks PP dvere (zrkadlo 3 ks, centrál, okno)
- 2 ks LZ dvere (centrál, okno)
- 2 ks PZ dvere (centrál, okno)
- 4 ks budíky
- 4 ks rádio (CD výsun, točenie CD, presun hlavičky, vetrák)
- 2 ks ručná brzda
- 2 ks stierače (predok, zadok)
- 1 ks ostrekovač
- 1 ks výklopná zadná kamera
- 1 ks zámok kufra
- 1 ks zámok víčka hrdla nádrže
- 1 ks riadenie
- 1 ks palivové čerpadlo
- 1 ks škrtiaca klapka
- 1 ks výveva brzdového posilňovača
- 1 ks ovládač plniaceho tlaku turba
- 1 ks čerpadlo chladenia turba
- 1 ks sahara
- 1 ks vetrák klímy
- 7 ks klapky klímy
- 1 ks štartér
- 2 ks bedrová opierka
- 2 ks nastavovače svetiel
- 1 ks ABS
Tak som na 51.
-> palinator 22.03.25 18:31:13: V EV ich bude len o pár menej (čerpadlo paliva, servo klapky atď.), ale áno, je to sranda, že spáľovák má tých elektromotorčekov z princípu viac.
-> castrol 23.03.25 09:59:59: Píšem, že v svojom aute. Ale bude to podobné aj u iných, podľa výbavy.
-> castrol 23.03.25 09:59:59: Píšem, že v svojom aute. Ale bude to podobné aj u iných, podľa výbavy.
-> minno: a to si počítal u seba čo máš vo výbave alebo všeobecne ??
-> minno 21.03.25 20:55:11: -> Milan 136: -> palinator: -> saskyn2: -> ajok: Řekl bych, že ve Volvu S70 z roku 1997 bude víc elektromotorků, než ve všech mých škodovkách (startér, stěrače, ostřikovač, ventilátor chladiče a topení - a ještě pak v některých mám autorádio) dohromady... 

-> minno 21.03.25 20:55:11: udělej schválně soupis co tě napadlo, já pak doplním další co mě napadnou. Sám to od začátku sepisovat nechci

-> minno:
Nikdy jsem nad tím nepřemejšlel, ale napadá mě, že v EV jich vlastně asi bude míň
Nikdy jsem nad tím nepřemejšlel, ale napadá mě, že v EV jich vlastně asi bude míň

-> minno 21.03.25 20:55:11: a ted kolik kilometru dratu je v aute, kdyz spoctes vsechna ta vinuti a svazky... :)
-> minno 21.03.25 20:55:11: To bude daleko víc.
Napadlo vás niekedy zrátať, koľko elektromotorkov sa nachádza v dnešných bežných autách? Ja som ich narátal v svojom aute okolo 35
Kecám, bude ich viac, napadli ma ďalšie.

Kecám, bude ich viac, napadli ma ďalšie.
-> saskyn2 09.03.25 22:55:10: Nojo, takze je lepsi se nabourat kvuli srackovymu systemu nez nenabourat, kdyz to vyradis. Super



-> saskyn2 09.03.25 22:55:10: v Australii davaji tusim cca 3 tis. USD za to, ze si vypnes ESP, ktere vypnout jde

-> Matthes, záškodník z TechWebu: hele ale pokud schválně odmontuješ/zrušíš nějakou bezpečnostní výbavu která běžně vypnout nejde, tak v tu chvíli jedeš nezpusobilým autem a v případě nehody když se na to přijde tak budeš mít velkej problém.
Jak to tady čtu, tak už chápu, proč má polovina firemních aut na čumáku čtvereček z gafy. Předpokládám že pod tím bude píčovina, kterou se řídí tyhle super systémy. 

-> Nwkt 09.03.25 18:28:16: ja mam nivu 2013 a nevim, co je vic hitech, jestli EBV nebo EPC?

-> 11mAjA11: No jsem rad, ze uz to vidis stejne, byly doby, kdy jsi mi rikal, ze ty vase systemy jsou dobry 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: už se nedivím, mě elektro krám kundaj zadupnul do plných při průjezdu úplně boční soustky mezi barakama v zahrádkářské čtvrti dvakrát protože proti mě stálo na trávě čumákem zaparkované auto, fakt na posrani. A hybrid Tucson na dálnici u Čech pod Kosířem jak se podjede most a je delší táhla práva co se klopi do tahle leve, na tempomatu sem plynule předjížděl auto v pravým lehce nad povoleným limitem a v momentě kdy sem byl dvě délky za ním a přehoupla se ta pravá do levé to šlo natvrdo do brzd, jet s tim zmatkar tak se rozbije, naštěstí sem šel na plný kick Down takže to byl zlomek, ale tohle je fakt nebezpečný. Byly to vcelku běžné situace takže si nemyslím že by to bylo ideálně naladěné..
-> Nwkt 09.03.25 18:28:16:
to je přece moderní stroj! Jsi na Virtu.

-> palinator 06.03.25 09:56:03: Heh, dobrý. Pak se mi mája divil, že jsem si u kundaje radši dal parkovací lístek před kameru 

-> ajok: Jardo twl, front assist mám v autě z roku 2008 .... to není žádná novinka
-> palinator 06.03.25 09:56:03:
to jsme to dopracovali... pro me koncert skoncil s jednickovou, no mozna dvojkovou octavkou
edit: pro sebe dvojku nikdy nechci, pro pritelkyni nevylucuji, ale ja si kupuji jen auta, ktera se mi libi, ikdyz u fab. to byl pro me asi nejvetsi kompromis kvuli ohv motoru, jinak to beru jako sve nejhnusnejsi auto :)


edit: pro sebe dvojku nikdy nechci, pro pritelkyni nevylucuji, ale ja si kupuji jen auta, ktera se mi libi, ikdyz u fab. to byl pro me asi nejvetsi kompromis kvuli ohv motoru, jinak to beru jako sve nejhnusnejsi auto :)
-> palinator 06.03.25 09:56:03: musis jazdit velmi slusne....inac si to auto mysli ze su nonstop v problemoch.
-> Milan 136:
Nám Karoq hází plný brzdy při jízdě na polňačce, když potká vyšší stéblo trávy. A včera jsem měl málem nehodu na Slovensku, kdy jsem dojížděl k autu, když už padla zelená a chtěl jsem se rozjet letmo a auto to zaduplo bez varování...
Nám Karoq hází plný brzdy při jízdě na polňačce, když potká vyšší stéblo trávy. A včera jsem měl málem nehodu na Slovensku, kdy jsem dojížděl k autu, když už padla zelená a chtěl jsem se rozjet letmo a auto to zaduplo bez varování...
-> minno: Jojo, možností máme mnoho - ale příliš mnoho voleb je na principu hledání "menšího zla". 

-> Jozka: Ja to nazývam, že žijeme v otroctve vlastnej slobody.
-> minno: Aneb "století nevyžádaných služeb"..

-> David29 03.03.25 22:09:40: To máš tak dnes ale so všetkým. Vidím to aj u nás v práci. Cez noc sa vykoná upgrade IPTV platformy, samozrejme sa to doserie a 10 tis. ľuďom nejde telka a nervozita 2 dni v celom regióne

Jeden známej přes koleno si vždy kupuje novou pětku. Předposledně už z toho moc nadšenej nebyl a ted tím posledním to u něj skončilo - furt ho to otravovalo s aktualizací, až ji jednou odklik.
Auto se zhaslo, nešlo zamknout - prostě nic.
Po půl hodině stepování v garážích a s nejistotou co bude, to mohl zamknout a jít. Tak řekl, že už na to sere a BMW už ne. On chce jezdit a ne řešit nějaký aktualizace a mít z toho jenom těžítko
Auto se zhaslo, nešlo zamknout - prostě nic.
Po půl hodině stepování v garážích a s nejistotou co bude, to mohl zamknout a jít. Tak řekl, že už na to sere a BMW už ne. On chce jezdit a ne řešit nějaký aktualizace a mít z toho jenom těžítko
-> David29 03.03.25 19:15:13: Davide dneska to neni o tom, ze si koupis auto jaky chces. Dneska je to o tom, ze si vyberes z nabidky to, co te nejmin sere.
Protoze proste nektery tyhle veci jsou primo narizeny, nektery neprimo (test bezpecnosti, honeni emisi).
Navic kolik lidi si jde soukrome koupit fungl novy auto? Nerikam, ze takovy nejsou, ale bude jich podle mne mensina. Alespon v segmentu "normalnich" aut.
Vetsinu budou nakupovat firmy pres nejakou ramcovku a v lepsim pripade daj nekterejm zamestnancum limit, do kteryho si muzou vymejslet. V tom horsim to objednava nekdo od stolu. A podle toho pak vypada nabidka bazaru.
Protoze proste nektery tyhle veci jsou primo narizeny, nektery neprimo (test bezpecnosti, honeni emisi).
Navic kolik lidi si jde soukrome koupit fungl novy auto? Nerikam, ze takovy nejsou, ale bude jich podle mne mensina. Alespon v segmentu "normalnich" aut.
Vetsinu budou nakupovat firmy pres nejakou ramcovku a v lepsim pripade daj nekterejm zamestnancum limit, do kteryho si muzou vymejslet. V tom horsim to objednava nekdo od stolu. A podle toho pak vypada nabidka bazaru.
-> minno 03.03.25 18:32:01: asi jako ty signalizace všelijakých kravin. Jednou to auto zadřu. Protože jsi na všelijaký pípáním prostě zvyknu...
-> Milan 136 03.03.25 18:33:40: pro éméryčany.
-> Nwkt: Tak když jsou lidi debilové a kupujou to.. Co na to říct.
Všichni plnou hubu keců na start/stop a? Nic, kupovali to. Tak jsou to idioti
Všichni plnou hubu keců na start/stop a? Nic, kupovali to. Tak jsou to idioti
-> Milan 136: bude hůř 

-> minno 03.03.25 18:02:40: Tohle mě sere když vyjíždím na zvedák na geometrii. Dneska mi to zase zadupla O4 iV.
Ještě přidáš a ono to dá plný brzdy.
To samý novej Superb/Kodiaq při couvání. Vyjíždím ze zvedáku, v zrcátku vidím jak někdo jde mimo dráhu auta bum, plný brzdy.
Fakt auta pro dementy.
Ještě přidáš a ono to dá plný brzdy.
To samý novej Superb/Kodiaq při couvání. Vyjíždím ze zvedáku, v zrcátku vidím jak někdo jde mimo dráhu auta bum, plný brzdy.
Fakt auta pro dementy.