skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Asistenti a ovládání moderních aut
-> Tomaso435: Ono je to všetko fajn, asistenti a pomocníci. Čo nie je fajn, je nemožnosť to trvalo deaktivovať a nutnosť ťukať do toho pred každou jazdou.
-> minno 03.03.25 18:02:40: vím o člověku, co se z tohoto malém posral strachy,.kdy to zabrzdilo nesmyslně když se nic nedělo, jej blbě klikatá cesta asi v 70kmh.... Nové auto pár dnů.... Vráceno zpět i za cenu ztráty.
A plně ho chápu.
A plně ho chápu.
-> David29 03.03.25 08:22:06: Ja som to automatické zabrzdenie pred prekážkou vypol (našťastie sa to dá v menu vypnúť trvalo), lebo ma to párkrát vystrašilo a vydesilo pri vchádzaní do garáže - 1. mám tam mierny schod, 2. vráta do garáže sú len o málo širšie od auta a berie to ako prekážky po stranách. Po automatickom zadupnutí brzdy je to desný pocit, zakaždým som mal pocit, že som do niečoho tresol a to boli len 100% brzdy pri takmer nulovej rýchlosti.
Uznávam, je to fajn funkcia za "ideálnych" podmienok. Ale keď je človek opatrný a dáva si pozor, vie situáciu vyhodnotiť teda omnoho lepšie ako nejaký počítač.
Uznávam, je to fajn funkcia za "ideálnych" podmienok. Ale keď je človek opatrný a dáva si pozor, vie situáciu vyhodnotiť teda omnoho lepšie ako nejaký počítač.
Tak jet s moderním autem na majáky je děs.
Dojíždíš auto, které ti přibržduje - víš, že kus za ním ho objedeš a jedeš dál. Ne, automatika zapípá že hrozí náraz a začne brzdit
Zbytek hasičů vzadu popádává a strojník se s tím musí vypořádat.
Tkanička deky, která schovává naviják se uvolnila a auto nechtělo jet, že prej překážka před vozidlem
Tvl, to chceš!
A to mě ještě zajímá jak se to vypořádá se situací, kdy máš lano od navijáku vytažený a chceš popojet.
Hele a jak to funguje, když auto chci třeba zapíchnout do křoví, nebo třeba nouzově něco autem prostě odstrčit - pustí mě to, nebo auto je pán a bude mi diktovat, že prostě ne??
A nebo jak to ochotně pojede po nehodě, kdy čumák bude rostřelenj případně před ním bude něco viset?
Dojíždíš auto, které ti přibržduje - víš, že kus za ním ho objedeš a jedeš dál. Ne, automatika zapípá že hrozí náraz a začne brzdit

Tkanička deky, která schovává naviják se uvolnila a auto nechtělo jet, že prej překážka před vozidlem

Tvl, to chceš!
A to mě ještě zajímá jak se to vypořádá se situací, kdy máš lano od navijáku vytažený a chceš popojet.
Hele a jak to funguje, když auto chci třeba zapíchnout do křoví, nebo třeba nouzově něco autem prostě odstrčit - pustí mě to, nebo auto je pán a bude mi diktovat, že prostě ne??
A nebo jak to ochotně pojede po nehodě, kdy čumák bude rostřelenj případně před ním bude něco viset?
-> palinator 28.02.25 21:33:39: Dešťák sepne světla až při určité intenzitě stírání. Když jen kape a setře to jednou za uherák, tak to nechá denní.
Já když nechal citlivost zapnutí světel na střední, tak to při stmívání rozsvítilo až když už jsem si několikrát říkal, že bych světla už dávno sám rozsvítil. Tu variantu "pozdní" si ani moc nedovedu představit. Mám tam časné a to je tak dle mě akorát. Ale evidentně to asi má každý auto jinak...
Já když nechal citlivost zapnutí světel na střední, tak to při stmívání rozsvítilo až když už jsem si několikrát říkal, že bych světla už dávno sám rozsvítil. Tu variantu "pozdní" si ani moc nedovedu představit. Mám tam časné a to je tak dle mě akorát. Ale evidentně to asi má každý auto jinak...
Dneska jsem automat světel pozoroval na "24 Karoqu. Na nastavení citlivosti střední a aktivaci světel při dešti, auto svítilo tehdy, kdy bych vesele jel na denní a když slabě pršelo, že to dešťák vzal a stíral, tak to nesvítilo. Když jsem přepl stěrače na trvalé stírání, nesvítilo. To bych teda jel taky ručně na denní, ale chci tím říct, že podle stavu stěračů se ten automat teda taky zrovna neřídí. Pokud teda nemusí dešťák zaznamenat nějakou vysokou intenzitu deště a nebo prostě nechčije tak, že ztmavne obloha 

-> palinator 28.02.25 09:03:11: Docela zbytečný ne?
-> palinator 28.02.25 09:03:11: Ale no.
-> kpt.Budha: Při dešti ano, to se zapnou světla sama na základě četnosti stírání stěračů. Ale v mlze je nutné na to myslet a zapnout je manuálně, protože senzor v mlze prostě nefunguje a zdá se mu, že světla je dost.
-> palinator: Ano...a já to myslel tak, že není nutné nikam hrabat, páč se světla při dešti rozsvítí sama.
-> kpt.Budha:
Závorka se týkala jenom mlhy
Závorka se týkala jenom mlhy

-> palinator: Reagoval jsem na "nebo chcavec" 

-> kpt.Budha:
A v mlze ti jdou stěrače?
A v mlze ti jdou stěrače?
-> palinator: Když jedou stěrače, tak se ta světla sepnou, nemýlím-li se?
-> minno:
Ty blbečku, já naopak po vypínači po vzoru Š120 hrabu hned, jak se něco děje, a je jedno jestli je to tunel, mlha (kterou umí automat vesele ignorovat) nebo chcavec.
Ty blbečku, já naopak po vypínači po vzoru Š120 hrabu hned, jak se něco děje, a je jedno jestli je to tunel, mlha (kterou umí automat vesele ignorovat) nebo chcavec.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 28.02.25 08:28:47: Tak zrovna mlhovku u tohohle zapnes snadnejs nez na otocnym. Proste jen sahnes na symbol a sviti. Dokonce tady i vidis, ze te sviti potkavacky, coz treba na Golfu vubec poznat nebylo a Nwkt mi tam pres diag. alespon zapnul kontrolku dennich.
-> vhml 28.02.25 08:32:39: Taky mam casny a rozsvecuje to tak akorat, jak mi vyhovuje. Ale zadek s dennima mam zhasnutej.
-> vhml 28.02.25 08:32:39: Taky mam casny a rozsvecuje to tak akorat, jak mi vyhovuje. Ale zadek s dennima mam zhasnutej.
-> Borderer 28.02.25 08:13:43: To bude určite palinator, on svieti s natvrdo zapnutými dennými
-> Syny 28.02.25 08:17:32: Aj ja som sa nad tým pozastavil, hlavne ako ten panel s tlačidlami prehýba.

-> Syny 28.02.25 08:17:32: Aj ja som sa nad tým pozastavil, hlavne ako ten panel s tlačidlami prehýba.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 28.02.25 08:28:47: aspon si to nebude poustet kazdej blbec kdyz v radiu reknou ze je mlha ve vedlejsim okrese
-> Syny 28.02.25 08:21:21: v Passatu to mam na Časné a svítí to rozhodně mnohem častějš, než bych považoval za nutný. Ale mám nakodovanej zadek aby svítil furt.

-> Syny 28.02.25 08:21:21: v Passatu to mam na Časné a svítí to rozhodně mnohem častějš, než bych považoval za nutný. Ale mám nakodovanej zadek aby svítil furt.
-> minno 28.02.25 07:57:15: -> Syny 28.02.25 08:21:21: Tyvole takový dotykový ovládání světel vymyslel dobrej zmrd. To už vidim v noci na dálnici, že si chci zapnout mlhovku nebo něco...
-> Borderer 28.02.25 08:13:43: Tak ona jde nastavit citlivost. U novejsich aut rovnou v infotainmentu. Otazkou je, kolik lidi ma vubec zajem neco si tam nekde nastavit. Kdyz lidem nevadi, ze jedou v totalnim chcavci nebo mlze na denni, tak kolik z nich trapi, ze v osvetlenem tunelu nemaj zaply potkavacky... Ja si nastavil spinani driv a po vjeti do tunelu mi to do dvou vterin svetla zapne samo.
-> minno 28.02.25 07:57:15: Vtipny jak ten typek ve videu vubec neumi ten ovladac svetel ovladat a macka to blbe 

-> minno: Je to tak. Třeba v Libereckém "tunelu" moderní auta jedou 2/3 po tmě, zpravidla rozsvěcejí až v poslední třetině (možná v polovině) a svítí dalších sto metrů za tunelem, kdy už nemusí. 

-> minno 27.02.25 06:50:06: Nn, tam uz je to dotykove ovladani. Na neco lepsi, na neco horsi - jak uz to tak byva :)
-> StepaNoFUN: Aha.
Ale stejně trvám na tom, že 70l nafty musí bufíku stačit a je kravina ho odstavovat zbytečně brzo.
Asi by nebylo těžký to nastavit dle reálně hladiny a ne to mít natvrdo spojený s rezervou
Ale stejně trvám na tom, že 70l nafty musí bufíku stačit a je kravina ho odstavovat zbytečně brzo.
Asi by nebylo těžký to nastavit dle reálně hladiny a ne to mít natvrdo spojený s rezervou
-> Jarda/felda 27.02.25 16:29:31: vzdyt pisu, ze tam byl vodnik. Ale jak to melo palivovy vedeni nevim. Po tom jsem nikdy nepatral.
-> David29: A u Liazky a Tatry jaksi nehrozilo, ze se zablokuje ridici jednotka nepovedenym startem. Tam kdyz to nechytlo, zkusil jsi to znovu. Po nekolika nepovedenejch to konecne chytlo, vykouril jsi okoli 0.5km, vsichni Te milovali a neznali volali hasice, protoze to vypadalo jako pozar auta. Ty jsi samozrejme vetral a ne topil, protoze si to ten dym nasalo do sani cistyho vzduchu...
-> David29: A u Liazky a Tatry jaksi nehrozilo, ze se zablokuje ridici jednotka nepovedenym startem. Tam kdyz to nechytlo, zkusil jsi to znovu. Po nekolika nepovedenejch to konecne chytlo, vykouril jsi okoli 0.5km, vsichni Te milovali a neznali volali hasice, protoze to vypadalo jako pozar auta. Ty jsi samozrejme vetral a ne topil, protoze si to ten dym nasalo do sani cistyho vzduchu...
-> David29 27.02.25 15:54:34: Liazka nevim. Ale T815 mela nadrz pro bufika samostatnou. Plnila se ze zpatecky z motoru a byla tesne nad bufikem, takze tam zavzdusneni nehrozilo. To vedeni melo asi 30cm.
Kazdopadne co vim u Liazky, tak tam taky nemohl jit bufik za jizdy. Aby neohrejval motor (byl tam vodnik), tak tocil vodu topenim opacne, nez vodni pumpa.
Kazdopadne co vim u Liazky, tak tam taky nemohl jit bufik za jizdy. Aby neohrejval motor (byl tam vodnik), tak tocil vodu topenim opacne, nez vodni pumpa.
-> StepaNoFUN: Hele a jak to bylo před dvacetilety v tatrách a liazkách?
To když se náhodou zavzdušnilo, tak se to muselo rozebrat a zalejt?
To když se náhodou zavzdušnilo, tak se to muselo rozebrat a zalejt?
-> minno: To je bohužel věc, která na autech bejt nesmí a "něco" svítit musí. Tohle mě taky štve
A jsme zase u toho... já jsem auto a bude to takhle, ne jak chce řidič...
A jsme zase u toho... já jsem auto a bude to takhle, ne jak chce řidič...
-> palinator: To mňa nerozptyľuje :)
Čo sa týka svetiel, schválne som sa na to zameriaval v úsekoch, ktorými jazdím a automatika fungovala uspokojivo.
Ale popravde, aby to bolo úplne že top, privítal by som na tom prepínači ešte 1 polohu ("denné svetlá"). Poloha "0" je od toho 0, že má všetko vypnúť.
Čo sa týka svetiel, schválne som sa na to zameriaval v úsekoch, ktorými jazdím a automatika fungovala uspokojivo.
Ale popravde, aby to bolo úplne že top, privítal by som na tom prepínači ešte 1 polohu ("denné svetlá"). Poloha "0" je od toho 0, že má všetko vypnúť.
-> minno:
Ono to totiž hlavně vnímaj ty lidi okolo... takže pokud někoho z vás rozptyluje rozsvícení kontrolky hlídání pruhů u auta co jede vedle vás, mě zas probudí rozsvícení světel...
Ono to totiž hlavně vnímaj ty lidi okolo... takže pokud někoho z vás rozptyluje rozsvícení kontrolky hlídání pruhů u auta co jede vedle vás, mě zas probudí rozsvícení světel...
-> palinator 27.02.25 09:44:43: Poloha Auto.
A ako tu už prebehla diskusia, nevnímam, že by mi svetlá v tebou uvedených situáciách "poblikávali". Funguje to dobre. Hlavné svetlá sa zapnú až keď je fakt tma, alebo dlhší čas málo svetla. A na denné sa to prepne nazad až po dlhšom čase s "dostatkom svetla".
A ako tu už prebehla diskusia, nevnímam, že by mi svetlá v tebou uvedených situáciách "poblikávali". Funguje to dobre. Hlavné svetlá sa zapnú až keď je fakt tma, alebo dlhší čas málo svetla. A na denné sa to prepne nazad až po dlhšom čase s "dostatkom svetla".
-> kpt.Budha:
Spíš asi budem mít jinak posunutý vnímání
Spíš asi budem mít jinak posunutý vnímání

-> palinator: Nevím no, mám s tím docela najeto, docela to čeká, zda opravdu nejde jen o stín stromu a zároveň na druhou stranu to počká, než se to vypne. Ale asi je to všude jinak.
-> StepaNoFUN:
Tím probliknutím jsem myslel zapálení výbojek u xenonů a nebo obecně psychologickej efekt, že se za tebou rozsvítěj světla a ty nevíš, jestli předtím už svítily (a jedná se o světelnou houkačku) a nebo se to prostě rozsvítilo. Samozřejmě ten automat má hysterezi.
Tím probliknutím jsem myslel zapálení výbojek u xenonů a nebo obecně psychologickej efekt, že se za tebou rozsvítěj světla a ty nevíš, jestli předtím už svítily (a jedná se o světelnou houkačku) a nebo se to prostě rozsvítilo. Samozřejmě ten automat má hysterezi.
-> Borderer 27.02.25 11:40:04: Jo. Diagnostikou pustis natvrdo cerpadlo a pockas. A ohlidas si, kdy uz nejsou v hadicce bubliny. A samozrejme vymazes ty nepovedeny starty.
-> palinator 27.02.25 12:29:57: To jako fakt ty svetla jen bliknou? U Transita se teda rozsvitej v tunelu, nebo v lese taky, ale zhasnou az kdyz je nejakou dobu trvale svetlo. Takze jen probliknuti nehrozi. Je tam odhadem tak 30 vterin trvalyho svetla. To by Ti to pak zhasinalo, kdyz Ti nejakej kokot posviti dalkovejma do ksichtu.
-> palinator 27.02.25 12:29:57: To jako fakt ty svetla jen bliknou? U Transita se teda rozsvitej v tunelu, nebo v lese taky, ale zhasnou az kdyz je nejakou dobu trvale svetlo. Takze jen probliknuti nehrozi. Je tam odhadem tak 30 vterin trvalyho svetla. To by Ti to pak zhasinalo, kdyz Ti nejakej kokot posviti dalkovejma do ksichtu.
-> kpt.Budha:
V takovým tom tunelu nebo podjezdu co má 20 metrů? V takovým tom lese, kde je normálně vidět, ale jenom blikaj stíny?
Mně to teda protijedoucího nebo když před někým takovým jedu, docela mate, protože ty světla (kor xenony) problesknou a já přemejšlim, jestli to nebyla světelná houkačka.
Pokud by někdo chtěl argumentovat, že zapomenu a v dlouhým tunelu pojedu po tmě, tak to se úplně nestane, protože zhasne palubní počítač a rozsvítí se "Zapněte světla".
V takovým tom tunelu nebo podjezdu co má 20 metrů? V takovým tom lese, kde je normálně vidět, ale jenom blikaj stíny?
Mně to teda protijedoucího nebo když před někým takovým jedu, docela mate, protože ty světla (kor xenony) problesknou a já přemejšlim, jestli to nebyla světelná houkačka.
Pokud by někdo chtěl argumentovat, že zapomenu a v dlouhým tunelu pojedu po tmě, tak to se úplně nestane, protože zhasne palubní počítač a rozsvítí se "Zapněte světla".
-> palinator: No a není to právě dobře, že to v lese a tunelu rozsvítí?
-> Borderer 27.02.25 11:40:04: jo, stejně tak je to když se zapaluje, nažhaví se svíčka a začne to na ní stříkat naftu 

-> StepaNoFUN: A jak to funguje při zavzdušnění? To se pustí natvrdo čerpadlo dokud nebleje tryskou nafta?
-> palinator 27.02.25 10:56:00: a k ty vratce jeste ventil pred trysku, pretlakovej ventil na tu vratku...
A za chvili tam bude sekvencni vstrik a bude to krmeny z railu.
Jen uz to pak nebude nezavisly topeni. Ktery je takhle v podstate genialne jednoduchy.
A za chvili tam bude sekvencni vstrik a bude to krmeny z railu.
Jen uz to pak nebude nezavisly topeni. Ktery je takhle v podstate genialne jednoduchy.
-> StepaNoFUN:
Takže se nabízí... udělat vratku
Takže se nabízí... udělat vratku

-> David29 27.02.25 08:59:04: Ano je to problem dat na bufika balonek. Jaksi by Ti tam byl k hownu. Bufik totiz nema zpatecku do nadrze. Je to vytok tryskou do spalovaci komory. A presny mnozstvi paliva si davkuje palivovy cerpadlo pres ridici jednotku. Takze bys tim balonkem pumpoval, nez by byl bufik plnej paliva. Nebo do zavrenyho ventilku cerpadla. Zalezelo by, kde by ten balonek byl.
-> Milan 136:
Jenže to zas poblikává v tunelech, ve stínech v lese... já jezdim přes léto na 0...
Jenže to zas poblikává v tunelech, ve stínech v lese... já jezdim přes léto na 0...
-> palinator: To nemá spaní, takže asi nijak
-> saskyn2: Tak zrovna specielně u nákladního vozu to jde poznat snadno že nekončím - neukončil jsem směnu a nedal postýlku.
Když, tak by to stačilo propojit. A jakože auto to ví, protože se to ukazuje na budíkách
Když, tak by to stačilo propojit. A jakože auto to ví, protože se to ukazuje na budíkách
-> palinator 27.02.25 09:44:43: Poloha auto.
-> David29 27.02.25 08:59:04: Jo pokud to není vodní, tak by to asi smysl mělo.
-> David29 27.02.25 09:02:36: Ty pořád nechápeš, že většina uživatelů chce zmačknout jedno tlačítko a jít od auta, ne všechno vypínat postupně a mít proces opuštění vozu složitý stejně jak vypnutí temelína
-> David29 27.02.25 09:02:36: Ty pořád nechápeš, že většina uživatelů chce zmačknout jedno tlačítko a jít od auta, ne všechno vypínat postupně a mít proces opuštění vozu složitý stejně jak vypnutí temelína
