-> kpt.Budha:
V takovým tom tunelu nebo podjezdu co má 20 metrů? V takovým tom lese, kde je normálně vidět, ale jenom blikaj stíny?
Mně to teda protijedoucího nebo když před někým takovým jedu, docela mate, protože ty světla (kor xenony) problesknou a já přemejšlim, jestli to nebyla světelná houkačka.
Pokud by někdo chtěl argumentovat, že zapomenu a v dlouhým tunelu pojedu po tmě, tak to se úplně nestane, protože zhasne palubní počítač a rozsvítí se "Zapněte světla".
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Asistenti a ovládání moderních aut
-> palinator: No a není to právě dobře, že to v lese a tunelu rozsvítí?
-> Borderer 27.02.25 11:40:04: jo, stejně tak je to když se zapaluje, nažhaví se svíčka a začne to na ní stříkat naftu 

-> StepaNoFUN: A jak to funguje při zavzdušnění? To se pustí natvrdo čerpadlo dokud nebleje tryskou nafta?
-> palinator 27.02.25 10:56:00: a k ty vratce jeste ventil pred trysku, pretlakovej ventil na tu vratku...
A za chvili tam bude sekvencni vstrik a bude to krmeny z railu.
Jen uz to pak nebude nezavisly topeni. Ktery je takhle v podstate genialne jednoduchy.
A za chvili tam bude sekvencni vstrik a bude to krmeny z railu.
Jen uz to pak nebude nezavisly topeni. Ktery je takhle v podstate genialne jednoduchy.
-> StepaNoFUN:
Takže se nabízí... udělat vratku
Takže se nabízí... udělat vratku

-> David29 27.02.25 08:59:04: Ano je to problem dat na bufika balonek. Jaksi by Ti tam byl k hownu. Bufik totiz nema zpatecku do nadrze. Je to vytok tryskou do spalovaci komory. A presny mnozstvi paliva si davkuje palivovy cerpadlo pres ridici jednotku. Takze bys tim balonkem pumpoval, nez by byl bufik plnej paliva. Nebo do zavrenyho ventilku cerpadla. Zalezelo by, kde by ten balonek byl.
-> Milan 136:
Jenže to zas poblikává v tunelech, ve stínech v lese... já jezdim přes léto na 0...
Jenže to zas poblikává v tunelech, ve stínech v lese... já jezdim přes léto na 0...
-> palinator: To nemá spaní, takže asi nijak
-> saskyn2: Tak zrovna specielně u nákladního vozu to jde poznat snadno že nekončím - neukončil jsem směnu a nedal postýlku.
Když, tak by to stačilo propojit. A jakože auto to ví, protože se to ukazuje na budíkách
Když, tak by to stačilo propojit. A jakože auto to ví, protože se to ukazuje na budíkách
-> palinator 27.02.25 09:44:43: Poloha auto.
-> David29 27.02.25 08:59:04: Jo pokud to není vodní, tak by to asi smysl mělo.
-> David29 27.02.25 09:02:36: Ty pořád nechápeš, že většina uživatelů chce zmačknout jedno tlačítko a jít od auta, ne všechno vypínat postupně a mít proces opuštění vozu složitý stejně jak vypnutí temelína
-> David29 27.02.25 09:02:36: Ty pořád nechápeš, že většina uživatelů chce zmačknout jedno tlačítko a jít od auta, ne všechno vypínat postupně a mít proces opuštění vozu složitý stejně jak vypnutí temelína

-> David29:
Schválně se zeptej na to jak funguje topení v tom novým mixu.
Schválně se zeptej na to jak funguje topení v tom novým mixu.

-> Jarda/felda: Rezerva začne svítít klidně se 70l nafty, což někomu stačí na celej den práce. Ovšem auto se rozhodne, že na bufík je to málo. Aha
Bejt to moje auto a vědět že ho budu mít 10 let, seženu to externí ovládání co není propojený s autem a bufík by běžel jak já chci a měl bych svatej klid.
Vlastně bych v tom neviděl ani jednu nevýhodu kromě toho, že bych někde na palubce měl nehezky přišroubovaný ovládání
Vlastně bych v tom neviděl ani jednu nevýhodu kromě toho, že bych někde na palubce měl nehezky přišroubovaný ovládání
-> David29 27.02.25 08:59:04: ne vždycky máš plnou nádrž 

-> StepaNoFUN: No já zapomněl, že dát balonek na vedení je děsnej problém
-> Jarda/felda: To by ten bufík musel běžet asi tak týden v kuse
-> saskyn2: Jak který.
Jsou bufíci vodní, co ohřejvaj motor a pak to topí normálně přes výdechy. Pak jsou bufíci jako mám já, který si nasávaj vzduch z kabiny a někde v kabině maj i výdech, oboje je nejčastěji za sedačkou řidiče
Mě se právě rozbilo SW ventilace a netopilo to, takže jsem si topil bufíkem - jenže jak jsem nastavil teplotu pod 27, tak se vypl. Takže jsem měl nastaveno 28 a do toho otevřený okýnka
Pak mě ještě štve - bufík ráno běží. Nastaruju, je to studený a tak běží dál. Jenže po chvilce někam přijedu, chcípnu... A chcípne i bufík - takže než znova naskočí, celej se dochladí a pak znova startuje, což třeba v těch -5 bylo znát.
Zase hroznej problém, aby běžel dál a já si ho případně sám vypl

-> Jarda/felda: To by ten bufík musel běžet asi tak týden v kuse

-> saskyn2: Jak který.
Jsou bufíci vodní, co ohřejvaj motor a pak to topí normálně přes výdechy. Pak jsou bufíci jako mám já, který si nasávaj vzduch z kabiny a někde v kabině maj i výdech, oboje je nejčastěji za sedačkou řidiče
Mě se právě rozbilo SW ventilace a netopilo to, takže jsem si topil bufíkem - jenže jak jsem nastavil teplotu pod 27, tak se vypl. Takže jsem měl nastaveno 28 a do toho otevřený okýnka

Pak mě ještě štve - bufík ráno běží. Nastaruju, je to studený a tak běží dál. Jenže po chvilce někam přijedu, chcípnu... A chcípne i bufík - takže než znova naskočí, celej se dochladí a pak znova startuje, což třeba v těch -5 bylo znát.
Zase hroznej problém, aby běžel dál a já si ho případně sám vypl
-> StepaNoFUN 27.02.25 07:44:13: to nejni kvuli bordelu ale aby ti bufím neznepojízdnil auto 

-> StepaNoFUN 27.02.25 08:23:13: přesně tak
-> David29 27.02.25 07:30:37: Hele a to topí přes jiný výdechy než klasický topení? To má jinak než osobák? Nebo jak to myslíš, s tím sušením na výdechu že topení nefunguje a bufík by šel? Dle mě je celkem logický že se bufík vypne když je to ohřátý, však by jen topil a to teplo by se zase chladilo v chladiči
-> David29 27.02.25 07:30:37: Hele a to topí přes jiný výdechy než klasický topení? To má jinak než osobák? Nebo jak to myslíš, s tím sušením na výdechu že topení nefunguje a bufík by šel? Dle mě je celkem logický že se bufík vypne když je to ohřátý, však by jen topil a to teplo by se zase chladilo v chladiči

-> David29 27.02.25 07:46:23: a pak s tim pojedes do servisu, aby ti ho nahodili. Protoze se mu zavzdusni vedeni a nez to tam dozene cerpadlo, tak to bude nekolik neuspesnejch startu, po kterejch ho jednotka radeji odstavi. Jaksi nepozna, jestli je bez nafty a proto nechytnul, nebo jestli je ty nafty naopak plnej a nechytnul kvuli jiny zavade.
A nacerpani nafty se resi diagnostikou.
A nacerpani nafty se resi diagnostikou.
-> StepaNoFUN: Tak se může odstavit, až mu nafta reálně dojde? Nebo jak to bylo řešeno dřív?
-> David29 27.02.25 07:30:37: Treba proto, ze bufik ma samostatnou jehlu v nadrzi a nejde pres filtr, takze ta jehla neni az na dno kvuli bordelu?
Kazdopadne koncern Ti taky odstreli bufika, kdyz mas malo paliva.
Kazdopadne koncern Ti taky odstreli bufika, kdyz mas malo paliva.
-> Syny: Já třeba dodnes nevím kdy a jak se potkávačky zhasínají nebo rozsvěcí, protože se výrobce neobtěžuje dávat kontrolku do auta.
Hlavně že mám věčně svítící kontrolku obrysovek, který vypnout ani nejdou
At jdou s těmahle neautama do hajzlu. Nevím proč nemůžou vyrábět auta, který budou dělat to co řidič CHCE a pánem je auto
Hlavně že mám věčně svítící kontrolku obrysovek, který vypnout ani nejdou
At jdou s těmahle neautama do hajzlu. Nevím proč nemůžou vyrábět auta, který budou dělat to co řidič CHCE a pánem je auto
-> saskyn2 26.02.25 20:03:36: u nivy 2013 to bez klíče taky svítí a i hlavní světla při vypnutým motoru bez klíče, ale mlhovka se musí zapnout po každým nastartování, přitom to je taková bludička, která vůbec neoslnuje a vlastně kvůli bezpečnosti s ní jezdím pořád, jelikož v koncovém světle je 2W žárovicka z pristrojovky. Ale nemá oblbování ukazatele teploty, co se mi naopak moc nelíbí, že RJ motoru řídí větráky a z té jednotky jdou silné kabely, což mi moc dobre nepřijde, ale tak je to Bosch.
Tohle je taky komedie. Třeba Scania se chlubí tím, že dokáže jako jediná vyjet nádrž fakt do prázdna.
Ovšem pro bufik je 70l nafty (za noc spotřebuje třeba 5l) prostě málo a budeš mrznout!
To samý že prostě nejde si topit bufikem za jízdy - jak se auto rozhodne že je ohřátý, prostě to vypne. Že zrovna topení nefunguje (což se mi stalo) nebo si chceš něco na výdechu sušit, ho nezajímá. Prostě já jsem auto a rozhoduju, co a jak bude fungovat!
No a dřív sis nastavil na čas na bufíku, v kolik hodin má začít topit.
Dneska si nastavuješ v kolik přijdeš do auta a dle toho se to samo zapne - pro mě z neznámého důvodu (a nikdo neví jakého) se to občas nesepne, protože auto prostě nechce.
Zlatý časy, kdy tlačítko ovládání bylo vedle a zapnul sis to jak jsi chtěl a potřeboval.
Ovšem pro bufik je 70l nafty (za noc spotřebuje třeba 5l) prostě málo a budeš mrznout!
To samý že prostě nejde si topit bufikem za jízdy - jak se auto rozhodne že je ohřátý, prostě to vypne. Že zrovna topení nefunguje (což se mi stalo) nebo si chceš něco na výdechu sušit, ho nezajímá. Prostě já jsem auto a rozhoduju, co a jak bude fungovat!
No a dřív sis nastavil na čas na bufíku, v kolik hodin má začít topit.
Dneska si nastavuješ v kolik přijdeš do auta a dle toho se to samo zapne - pro mě z neznámého důvodu (a nikdo neví jakého) se to občas nesepne, protože auto prostě nechce.
Zlatý časy, kdy tlačítko ovládání bylo vedle a zapnul sis to jak jsi chtěl a potřeboval.
-> Syny 26.02.25 20:51:25: Leon nemá ručný spínač na svetlá?
Mne napríklad denné svetlá svietili aj v polohe "0" a teda ich nešlo vypnúť. Túto funkciu sa mi ale podarilo cez diagnostiku vypnúť. A svetlá teda ide vypnúť úplne aj za jazdy (myslím
).
Celkovo to s tými svetlami je nedomyslené, každé auto to má inak.
-> saskyn2 26.02.25 20:03:36:
Mne napríklad denné svetlá svietili aj v polohe "0" a teda ich nešlo vypnúť. Túto funkciu sa mi ale podarilo cez diagnostiku vypnúť. A svetlá teda ide vypnúť úplne aj za jazdy (myslím

Celkovo to s tými svetlami je nedomyslené, každé auto to má inak.
-> saskyn2 26.02.25 20:03:36:

-> ajok 27.02.25 04:34:30: Jardo ale oni na tom ve finale voastne vydelaj. Musej sice pred likvidaci udelat vyprodej, ale vyprodat se uplne nesnazej. To co potom prokazatelne zlikvidujou (protoze to "nikdo nechtel") si odepisou jako naklady za cenu trzni.
Navic skladovani dilu, ktery tam jen lezej stoji nemaly penize. Kdyby meli drzet vsechny dily, ktery tam bejvaly, tak je Boleslav dneska 2x takova.
Navic skladovani dilu, ktery tam jen lezej stoji nemaly penize. Kdyby meli drzet vsechny dily, ktery tam bejvaly, tak je Boleslav dneska 2x takova.
-> Tomaso435 26.02.25 19:34:52: a presne za todle by ty automobilky mely dostavat pokuty... a ne cpat do aut zbytecny moturky a baterky a tim vytvaret zbytecnou ekologickou zatez, muj kamarad ekolog todle vi a proto byl odejit z TPCA, ono kdyz clovek znici (dokonce i sve) penize, tak je to take trestny cin
-> Tomaso435 26.02.25 19:34:52: jo, to tak bejvá
-> Milan 136 26.02.25 20:36:32: Jo, to jsem si myslel - denni ve dne zahasnout pri stani taky jdou. Ale to je tedy taky chujovina :) Sice tam jde nastavit kdy ma to cidlo spinat (driv, stred nebo pozde) a ja to mam na to "driv", ale parkrat se stalo (ac jinak to funguje tak jak chci), ze to potkavacky treba po vyjezdu z garazi z nejakyho duvodu nechalo zapnuty i kdyz bylo svetla dost a nejdou vypnout.
-> Syny 26.02.25 20:35:16: Za jízdy nejdou vypnout světla. Buď auto, nebo manuálně. Na místě je zhasneš komplet.
Me treba zas u Leona prekvapilo, ze kdyz automat zaplne potkavacky, tak za jizdy (nevim jestli po zastaveni to neni jinak) nejdou vypnout. Kdyz se dotknu ovladani, tak se jen vypne rezim "auto", ale potkavacky sviti "manualne". Kdyz se dotknu zas, tak svitej pres automat a tak porad dokola... To zas s tim manualnim knoflikem u Golfa slo, tedy :)
-> minno 26.02.25 19:40:36: Jo přesně tak, všemu od dvojkové Octavie jdou světla jen s klíčem. Poslední auto kde to myslím ještě jde bez klíče bude Fabia2 která přebrala více méně elektriku z 1, at má Bukaj radost, že alespon nějaké auto tohohle tisíciletí svítí bez klíče

-> Bukaj 26.02.25 19:21:01: však taky Volvo (S70), jedničkové Octavie a Fabie nejsou auta z tohohle tisíciletí, nejmodernější je z toho fábie a ta vyšla 1999



-> Bukaj 26.02.25 19:21:01: "30" ročné Octavie a Fabie asi ešte nemajú brzdové svetlá cez RJ.
-> vhml 26.02.25 09:58:23: tohle proběhlo asi všechno před 5 lety bazošem.. vzhledem k počtu těch Octavii... Bohužel cca 6 let zpět se i tento díl šrotoval v Boleslavy jako funglovka.
Nojo, no, elektronika. U transita zas chybi plno pojistek, napr. na potkavacky pojistky nejsou - ridici jednotka svetel kontinualne meri odebiranej prout do jednotlivych svetel a kdyz je hodnota prilis vysoka, vystup se vypne a na palubce vyskoci kontrolka.
-> saskyn2: Fakt? Nevybavuju si žádný vůz, u kterého nesvítí brzdovky bez zapnutého zapalování. Ale je fakt, že jsem to nějak moc nezkoumal...
Každopádně u Volva (S70), jedničkové Octavie a Fabie svítí kdykoli
Každopádně u Volva (S70), jedničkové Octavie a Fabie svítí kdykoli

-> Milan 136: n druhou stranu i s tím litrem to jede celkem pěkně, docela jsem čuměl.
-> Bukaj: Asi u všech z tohohle tisíciletí
-> Bukaj: Asi u všech z tohohle tisíciletí

-> Nwkt 26.02.25 19:11:23: Fakt? U kterého auta? 

-> David29 26.02.25 09:25:19: A světe div se ani brzdovky nesvítí bez kličku
-> Nwkt 26.02.25 18:37:05: Třeba s tříválcem

-> ajok 26.02.25 04:53:39: A? Mildhybrid je i čtyřková ofce
-> ajok: -> Milan 136: Kdybyste někdo věděli o výfukových svodech na 1.4 OHV Octavii, tak koupím. Klidně i více kusů :-)
-> David29: Asi že bez nastartovaného stejně couvat nebudeš, tak abys neplašil ty za tebou.
Vypuštěný olej, druhej mechanik mění couvací světla. Jsou diodová, musí se zkontrolovat zda polarita je v pohodě.
Jdu do auta, zapnu zapalování. Dám R.. A ono nic. Ono to funguje jenom s nastartovaným motorem.
Tvl proč? Co tohle má za význam?
Jdu do auta, zapnu zapalování. Dám R.. A ono nic. Ono to funguje jenom s nastartovaným motorem.
Tvl proč? Co tohle má za význam?
-> Milan 136 26.02.25 06:33:41: jj, taky mi to přišlo divný s těma hydrostelama.. říkal jsem si, jestli nějaká prvotina
A teda hybrid a spotřeba prý větší, obě jsou V6 nafty
A teda hybrid a spotřeba prý větší, obě jsou V6 nafty
-> ajok 26.02.25 04:53:39: 48V je mild hybrid.
Jinak v O1 to byl motor AMD a hydroštely samozřejmě měl.
Jinak v O1 to byl motor AMD a hydroštely samozřejmě měl.