Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18365 příspěvků (zobrazeno 8251 až 8300) od 04.01.2015 do 25.06.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
18:38:17
15.12.2019
dragon_cb_cz
Dostala se teď ke mně segry O1 1.8T (AGU myslím), která sice půjde z domu, ale ještě by bylo dobré s ní dojet z Prahy do ČB, kterýžto úkol připadl na mě. Jenže to momentálně jede na 3 válce. Tak nějak podezřívám cívku - je nějaká šance to ověřit bez přístupu ke koncernové diagnostice? Třeba odpojovat jednu po druhé za chodu - je to u tohodle motoru realistický? A jak moc je případně voprc se k tomu dostat / vyměnit jí?



Důsledků pro motor atd už se asi potřeba není bát, protože s tím takhle segra najela desítky nebo spíš stovky km, takže to nejspíš i těch posledních 150km dojede, ale stejně bych to radši vyřešil, než z toho auta udělám problém někoho jiného...
12:38:37
15.12.2019
suri
-> palinator: tak ak máš peniažky tak míňaj no... ja nemám
12:36:54
15.12.2019
palinator
-> suri:

To sa nedá, keď ti to neviem oplatiť.
12:28:30
15.12.2019
StepaNoFUN
-> palinator: Nevědi co za to chtít... :-O Na Fabii 1 a OCT 1 to nevyužiju. ;-) A v práci jsou všechno nafty, nebo to neservisuju já (Mercedes, BMW, Bentley a podobný - to neumím).

Na ty zapalovací svíčky jsem se ptal spíš pro zajímavost, že jsme o tom s někým debatovali.
12:22:54
15.12.2019
suri
-> palinator: nemusel si kupovať , mám toho dosť , vieš že by som ti poslal
upraveno 1x, naposled 15.12.2019 12:23:01
12:20:57
15.12.2019
palinator
-> StepaNoFUN:

Vzhledem k tomu, že ta tubička stála 755 Kč, tak spíš jen použít na auto a pak mi zase vrátit. 4 Ono to vydrží na dost aut.
upraveno 1x, naposled 15.12.2019 12:21:03
12:15:49
15.12.2019
suri
-> StepaNoFUN: kupoval na svoje tuším , ak chceš môžem ti poslať aj ja ... a niečo má asi aj Jarda tuším že som mu také posielal
12:14:37
15.12.2019
StepaNoFUN
-> palinator: Asi by se neztratilo... Máš toho nasyslenou hromadu, nebo co?
12:14:03
15.12.2019
suri
-> King: ono sa to berie tak že oni toho citu moc nemajú , čo štych to potomok ...
12:08:08
15.12.2019
King
-> suri: Jestli to správně chápu, tak slovenské přirovnání "mít cit v rukách ako cigán v kokote " znamená spíš cit nemít (?). Nebylo by přiléhavější říkat "ako Žid v kokotě ", protože citlivost žaludu bez předkožky je údajně nižší?1
11:57:43
15.12.2019
palinator
-> StepaNoFUN:

Kdybys chtěl to mazivo na svíčky tak řekni. 4
07:38:24
15.12.2019
suri
-> Milan 136: ja mám cit v ruke ako cigán v kokote ale ešte som sviečku veru nepretrhol-> StepaNoFUN: -EA211 ako píše Milan , dnes už sa nikto nedozvie prečo niekto vymyslel presne rezaný závit na každej sviečke ale NGK ako dodávateľ prvovýroby to rešpektuje a tam to dokonca väčšinou aj sedí v požadovanom uhle to natočenie rozumne ... BOSCH ani BRISku to nikto nepovedal , nikto neriešil , závity sú hocijako , autá jazdia a nič sa nedeje , takže asi nie je dôvod na paniku ... z logiky veci kedže tie sviečky majú tvrdé medené podložky tak tam nemáš čo veľmi skúmať a doťahovať , tá sa nestlačí vôbec ...
00:01:35
15.12.2019
StepaNoFUN
-> Milan 136: To bych videl jako rozumny. Ale fakt jsem ty originaly z vyroby povolil jak nic. Jsem si rikaljestli nejsou jen fakt na "kontakt" a nedotahovat.
23:41:56
14.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> suri 14.12.19 19:28:04: To je pravda, bral jsem do Karkule auta NGK, vyndal jsem originální taky NGK a měl jsem u svíček udaný i utahovací moment.
23:03:43
14.12.2019
Milan 136
22:27:19
14.12.2019
StepaNoFUN
-> Milan 136: Tak dotáhnout jako člověk. Spíš mi šlo o to, že se mluvilo o poloze svíčky ve spalováku. Tak jestli na tom až tak záleží...

BTW- teď jsem měnil žhavičky na O3. To že jsou 3+1 mě docela překvapilo, ale OK. Ale přišlo mi, že byly doatžený tak na 1Nm. Šly povolit až překvapivě dobře (řekněme skoro rukou). Kolik že se to má dotahovat? Utáhnul jsem je hodně s citem, ale určitě je to víc, než jsem ty původní povoloval.
22:21:28
14.12.2019
Nwkt
-> Milan 136: Takže proto bývalý? 3
22:18:17
14.12.2019
Milan 136
-> StepaNoFUN 14.12.19 20:54:01: Je to jedno do tý doby, kdy je tam narveš jako bývalý kolega na tvrdo, rozpadne se svíčka a výdře válec 1

Všechny EA211
upraveno 1x, naposled 14.12.2019 22:18:32
20:54:01
14.12.2019
StepaNoFUN
-> suri: Takže je to jedno a není důvd k panice? :-D Jakejch motorů se to týkalo?
20:15:05
14.12.2019
suri
-> RadovanSkodovkar: mám toho plnú riť ... dá a aj náhrada www.autoking.sk/maziva-a- vazeliny/montazni-mazivo-n a-zapalovaci-svicky-beru napr
19:47:16
14.12.2019
RadovanSkodovkar
-> suri 14.12.19 19:28:04: Tá pasta len v originále alebo sa dá aj náhrada?
19:28:04
14.12.2019
suri
-> StepaNoFUN: 22nm ... ale sedí to na 80% jedine pri NGK ... Bosch aj Brisk na to serú lebo je to zase koncernový výmysel bezdôvodný , len NGK ako prvododávateľ sa toho drží ... dotiahneš na citovku a hotovo ... skôr riadne namazať G052565A1 konce cievok lebo to nevyberie už nikto ...
19:15:49
14.12.2019
StepaNoFUN
Před časem se tu psalo (jestli si dobře pamatuju) o přesným dotahovacím momentu zapalovacích svíček kvůli poloze. Pamatuje si to někdo? Nějak to nemůžu dohledat.
07:56:28
14.12.2019
suri
-> 11mAjA11: nj , j by som to za tie prachy ani nemenil , ale mám kolegu šikovného
20:31:02
13.12.2019
11mAjA11
-> suri: tak za 150 E bych vzal taky original..
19:05:41
13.12.2019
dragon_cb_cz
-> m8rinek: A to se vyplatí 3 Beztak bys dopadl jako já, kdy ti "odborník" do motoru s klidem naleje olej, který není low SAPS...
19:03:08
13.12.2019
m8rinek
-> dragon_cb_cz: výměna oleje byla naceněná tuším na 3 nebo 4tkč s tím že je v ceně i filtr.... a olej to byl značkový Shell....
19:00:38
13.12.2019
dragon_cb_cz
-> m8rinek: To zní jako super story.... asi bych veškeré info od toho pána bral hodně s rezervou 3
18:55:30
13.12.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Jako jo, ale jednotky milibarů jsou řádově setiny voltů odchylky na signálu čidla?
18:55:26
13.12.2019
m8rinek
-> dragon_cb_cz: netuším, byla to taková přehlídka zmrdství, jen si pamatuju, že tam tohle padlo. Auto jsem si od něj vyzvedl poblitý od smůly, protože ho zaparknul pod smutnej smrk. Kryty motoru jsem si montoval zpět sám, protože to už asi nebylo v ceně...
18:53:39
13.12.2019
m8rinek
-> saskyn2: 242... asi :D
18:49:08
13.12.2019
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Při vypnutém motoru to musí ukazovat 0. Takže předpokádám od toho. Proto se nové čidlo i přizpůsobuje.
18:46:51
13.12.2019
dragon_cb_cz
-> m8rinek 13.12.19 18:34:27: Odchylka od čeho? Diferenční tlak na DPF jsou řádově desítky milibarů, max nízké stovky. Ale moc si nedovedu představit, jak pán diagnostikoval, resp. co bylo jeho referenční hodnota...
18:45:34
13.12.2019
saskyn2
-> m8rinek: Kolik to má najeto? Na těch 16V ty DPF odcházejí kolem250-300t.
18:34:27
13.12.2019
m8rinek
-> Alenka: tohle se dělo už před výměnou vstřikovačů, jen jsem tak nějak doufal, že se to výměnou vyřeší...



Když auto bylo u nejmenované firmy www.facebook.com/Autoserv isNeumannRaspenava na vyčištění DPF, které neproběhlo, místo toho pan Neumann udělal několik šamanských diagnostik, ze kterých vypadlo akorát to, že buď jsou nakoplý vstřiky, nebo mrtvý DPF. Taková diagnostika stála asi 7tkč vč. narovnání pinu v diagnostické zásuvce jejich elektrikářem za 2500Kč (mmch řešení opravy bylo naceněno na 60tkč, kde bylo v ceně repasování nerepasovatelných vstřiků Siemens a nové aftermarketové DPF, plus výměna oleje). Tak jsem se rozhodl celou srandu řešit trochu na vlastní pěst, protože bych nerad narazil na dalšího Neumanna.



Nicméně pan diagnostikoval i možný problém na snímači diferenciálního tlaku, s tím že je tam nějaká odchylka, nicméně ta odchylka byla v řádu miliBarů (jestli si to dobře pamatuji). Je možné, že bude problém i zde?



Servisní regeneraci mi je schopen spustit i průměrný servis přes nějakou Delphi, nebo jít k někomu naškrobenějšímu?
18:17:57
13.12.2019
suri
-> 11mAjA11: www.cc-autodily.cz/cerpad lo-vodni-octav-2-3_3 zhruba takto ale v nákupe to bolo možno 150eur u mňa
17:26:46
13.12.2019
11mAjA11
-> Milan 136: to sem si myslel kdyzvto prijelo po tom necelym roce, jenze tam nema co pnout, sroubky sem dotahoval rukou postupne na dosednuti do krize a nerval sem to do bezvedomi, stejne tak i podruhe. Olej na to nechcije, aby rozleptal okrouzek..dosedaci plocha je naprosto bez poskozeni, vodici cepy bez koroze a necistot, furt mi z toho vychazi zmetkovitost vyrobku (pouzity nedobry material).. proste nevim za pul hodky ma prijet tak sem zvedav co tam najdu, uz me fakt nic nenapada..



suri - za kolik bych moh mit original kus ?
upraveno 1x, naposled 13.12.2019 17:28:32
17:13:54
13.12.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka 13.12.19 15:10:49: Nebude té nafty v oleji při regeneraci "na místě" víc? Čekal bych, že když musí EGT zvyšovat prakticky bez zátěže, že to bude trvat déle, nebo tam té nafty naplive o něco víc.
15:31:11
13.12.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 13.12.19 15:10:49: Máš nastavené upozornění na telefonu? 3
15:10:49
13.12.2019
Alenka
-> Syny: u VAG jsou dva druhy servisní regenerace - regenerace při stání a regenerace při jízdě.



Regenerace při stání funguje přesně jak píše dragon. Auto si spustí sahary, zvýší otáčky, začne plivat naftu za horní úvrať expanzního zdvihu a dělá to tak dlouho, dokud se DPF nevypálí.

Regenerace při jízdě probíhá stejně jako běžná regenerace, akorát že si ji spustíš kdykoli když zrovna potřebuješ.



Z hlediska ředění oleje je úplně jedno o jaký druh regenerace se jedná, princip a průběh je pokaždý stejný.



Výhodou servisní regenerace je jen to, že si ji spustíš kdykoli potřebuješ a probíhá v kontrolovaných podmínkách, takže můžeš v reálném čase sledovat teplotu spalin, teplotu v DPF, rychlost vypalování sazí, průběh diferenčního tlaku atd.



-> dragon_cb_cz: emisní systémy naftových motorů jsou moje oblíbené téma, takže jakmile se někde objeví "DPF" není třeba na Alenku čekat příliš dlouho 3
upraveno 1x, naposled 13.12.2019 15:11:22
14:54:56
13.12.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: Snad mě nebude muset Alenka zase opravovat, ale pokud jí dobře chápu já, nemá u auta které v pořádku běžně regeneruje žádný přínos.
14:51:17
13.12.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: Takze idealni delat pred vymenou oleje :) Ja mam tedy za to, ze jde spustit i pri jizde. Tak nejak jsem si domyslel, ze prubeh bude podobny, jen vypnuti regenerace bude treba po pevne danem case od spusteni.
upraveno 1x, naposled 13.12.2019 14:52:16
14:46:22
13.12.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: Ve chvíli kdy probíhá normální regenerace v pořádku je servisní regenerace akorát trápení motoru - probíhá tak, že auto zvedne otáčky (docela vysoko - nad 3000 myslím) a plive tam naftu jak zběsilý, aby zvedlo EGT dostatečně vysoko - a tohle celé několik minut. Mimo jiné se při tom docela dost naředí olej naftou.



-> Alenka: Já věděl, že je na tebe spolehnutí 3
14:39:58
13.12.2019
Syny
-> Alenka: Jak probiha ta servisni regenerace a vcem se lisi od te vyvolane "bezne" ? Uvazoval jsem, ze ji taky preventivne spustim.
14:25:12
13.12.2019
Alenka
-> m8rinek: možná máš lepší to DPF rovnou vykuchat nebo koupit nové než se pokoušet o čištění. Zádné "vyčištěné" DPF, které jsem měl možnost vidět na vlastní oči, nikdy nefungovalo jak má a vždy to nakonec skončilo jednou z těch dvou možností.



Jestli se rozsvěcí kontrolka, DPF je zanesené nad úroveň při které se automaticky spouští regenerace.

Pokud to začalo dělat až po výměně vstřikovačů, začal bych se zajímat o původ těch vstřikovačů, případně co tam kdo mohl rozhasit při jejich výměně.



V tuhle chvílii by bylo nejlepší vyvolat servisní regeneraci, nechat to vypálit na nulu a následně udělat pořádnou diagnostiku.



-> dragon_cb_cz: to co jsem psal platí pro CR od EDC17 a výš. Tohle je ještě staré PD, resp. PPD a tyhle staré vrány mají jen jednu hodnotu, a to měřenou. Pokud to tedy regeneruje každých 100 kilometrů, tak je DPF skutečně buď přicpané sazemi/popelem, rozpadlé, vadný snímač diferenčního tlaku, nebo je tam nějaký problém, který brání řádné regeneraci.
upraveno 1x, naposled 13.12.2019 14:29:50
14:15:50
13.12.2019
dragon_cb_cz
Vůbec není tomu třeba nakládat, v zásadě to stačí akorát ohřát a normálně s tím jet a zregeneruje se. Mám takhle zalogovanou třeba regeneraci při ustálených 80km/h v Praze na výpadovce v minimální zátěži.



-> m8rinek: Pro koncern konkrétně to tu vysvětloval Alenka, ale myslím, že u JTD je to stejně - reálná zaplněnost filtru nemá s intervalem regenerace v zásadě nic společného. Zaplněnost se "spočítá" v zásadě z toho, kolik nafty a při jaké zátěži proteklo motorem - z toho se "spočítá" tvorba sazí a nazdar. Takže i kdyby DPF bylo přicpané jak říkáš, nebude se regenerovat o nic dřív.



Pokud by bylo opravdu hodně přicpané, tak čidlo diferenčního tlaku dá jednotce vědět, že je něco hodně špatně a rozsvítí ti MIL. V takové situaci ale naopak jednotka regeneraci nedovolí - alespoň u toho JTD.



Pokud jezdíte jen okolo komína, tak těch 300km fakt nemusí být až tak divných, mně to v pražském provozu vychází na cca 2% zaplnění za 10km, s tím že po regeneraci nezačínám na nule, ale asi 14%? Tzn za 300 km už bych v tom cukacím provozu byl nad 70%, což je hodnota nad kterou se jednotka začne pokoušet o regeneraci.
upraveno 2x, naposled 13.12.2019 14:16:30
14:06:19
13.12.2019
Syny
-> m8rinek: Vem to auto a jed tomu nalozit nekam 100km, treba se to vycisti :)
14:02:39
13.12.2019
m8rinek
-> Syny: to dává smysl...
14:00:06
13.12.2019
Syny
-> m8rinek: Bez upozorneni to regeneruje, to je pravda. Na hovno to je, to je taky pravda 3 Nicmene kdyz regeneraci prerusis, tak to myslim nijak nehaluje, ale zkusi to regenerovat znovu pri nejblizsi prilezitosti a spleneni spoustecich podminek. Pokud vsak je DPF uz pricpany a sposteci podminky stale nejsou spleneny, tak to zacne halovat kontrolkou. Alespon v tomhle ziju ja, ale mozna se pletu. Urcite se tu ozvou jini, kteri to vi presne.
13:56:52
13.12.2019
m8rinek
-> Syny: mělo by to regenerovat bez upozornění (což je trochu na hovno) a když regeneraci přerušíš tak se rozsvítí kontrolka (jak jsem nakoupil tak prodávám). Nicméně i tak mi to přijde často...
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 28. - ne 30.06. Pohofest | pá 09. - ne 11.08. 10. CS ŠKODA zraz | další akce...