skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> StepaNoFUN: kupoval na svoje tuším , ak chceš môžem ti poslať aj ja ... a niečo má asi aj Jarda tuším že som mu také posielal
-> palinator: Asi by se neztratilo... Máš toho nasyslenou hromadu, nebo co?
-> King: ono sa to berie tak že oni toho citu moc nemajú , čo štych to potomok ...
-> suri: Jestli to správně chápu, tak slovenské přirovnání "mít cit v rukách ako cigán v kokote " znamená spíš cit nemít (?). Nebylo by přiléhavější říkat "ako Žid v kokotě ", protože citlivost žaludu bez předkožky je údajně nižší?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN:
Kdybys chtěl to mazivo na svíčky tak řekni.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kdybys chtěl to mazivo na svíčky tak řekni.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136: ja mám cit v ruke ako cigán v kokote ale ešte som sviečku veru nepretrhol-> StepaNoFUN: -EA211 ako píše Milan , dnes už sa nikto nedozvie prečo niekto vymyslel presne rezaný závit na každej sviečke ale NGK ako dodávateľ prvovýroby to rešpektuje a tam to dokonca väčšinou aj sedí v požadovanom uhle to natočenie rozumne ... BOSCH ani BRISku to nikto nepovedal , nikto neriešil , závity sú hocijako , autá jazdia a nič sa nedeje , takže asi nie je dôvod na paniku ... z logiky veci kedže tie sviečky majú tvrdé medené podložky tak tam nemáš čo veľmi skúmať a doťahovať , tá sa nestlačí vôbec ...
-> Milan 136: To bych videl jako rozumny. Ale fakt jsem ty originaly z vyroby povolil jak nic. Jsem si rikaljestli nejsou jen fakt na "kontakt" a nedotahovat.
-> suri 14.12.19 19:28:04: To je pravda, bral jsem do Karkule auta NGK, vyndal jsem originální taky NGK a měl jsem u svíček udaný i utahovací moment.
-> StepaNoFUN 14.12.19 22:27:19: myslím 12 a 17Nm
-> Milan 136: Tak dotáhnout jako člověk. Spíš mi šlo o to, že se mluvilo o poloze svíčky ve spalováku. Tak jestli na tom až tak záleží...
BTW- teď jsem měnil žhavičky na O3. To že jsou 3+1 mě docela překvapilo, ale OK. Ale přišlo mi, že byly doatžený tak na 1Nm. Šly povolit až překvapivě dobře (řekněme skoro rukou). Kolik že se to má dotahovat? Utáhnul jsem je hodně s citem, ale určitě je to víc, než jsem ty původní povoloval.
BTW- teď jsem měnil žhavičky na O3. To že jsou 3+1 mě docela překvapilo, ale OK. Ale přišlo mi, že byly doatžený tak na 1Nm. Šly povolit až překvapivě dobře (řekněme skoro rukou). Kolik že se to má dotahovat? Utáhnul jsem je hodně s citem, ale určitě je to víc, než jsem ty původní povoloval.
-> Milan 136: Takže proto bývalý? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN 14.12.19 20:54:01: Je to jedno do tý doby, kdy je tam narveš jako bývalý kolega na tvrdo, rozpadne se svíčka a výdře válec ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Všechny EA211
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Všechny EA211
-> suri: Takže je to jedno a není důvd k panice? :-D Jakejch motorů se to týkalo?
-> RadovanSkodovkar: mám toho plnú riť ... dá a aj náhrada www.autoking.sk/maziva-a-
vazeliny/montazni-mazivo-n
a-zapalovaci-svicky-beru napr
-> suri 14.12.19 19:28:04: Tá pasta len v originále alebo sa dá aj náhrada?
-> StepaNoFUN: 22nm ... ale sedí to na 80% jedine pri NGK ... Bosch aj Brisk na to serú lebo je to zase koncernový výmysel bezdôvodný , len NGK ako prvododávateľ sa toho drží ... dotiahneš na citovku a hotovo ... skôr riadne namazať G052565A1 konce cievok lebo to nevyberie už nikto ...
Před časem se tu psalo (jestli si dobře pamatuju) o přesným dotahovacím momentu zapalovacích svíček kvůli poloze. Pamatuje si to někdo? Nějak to nemůžu dohledat.
-> 11mAjA11: nj , j by som to za tie prachy ani nemenil , ale mám kolegu šikovného
-> suri: tak za 150 E bych vzal taky original..
-> m8rinek: A to se vyplatí
Beztak bys dopadl jako já, kdy ti "odborník" do motoru s klidem naleje olej, který není low SAPS...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: výměna oleje byla naceněná tuším na 3 nebo 4tkč s tím že je v ceně i filtr.... a olej to byl značkový Shell....
-> m8rinek: To zní jako super story.... asi bych veškeré info od toho pána bral hodně s rezervou ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Jako jo, ale jednotky milibarů jsou řádově setiny voltů odchylky na signálu čidla?
-> dragon_cb_cz: netuším, byla to taková přehlídka zmrdství, jen si pamatuju, že tam tohle padlo. Auto jsem si od něj vyzvedl poblitý od smůly, protože ho zaparknul pod smutnej smrk. Kryty motoru jsem si montoval zpět sám, protože to už asi nebylo v ceně...
-> saskyn2: 242... asi :D
-> dragon_cb_cz: Při vypnutém motoru to musí ukazovat 0. Takže předpokádám od toho. Proto se nové čidlo i přizpůsobuje.
-> m8rinek 13.12.19 18:34:27: Odchylka od čeho? Diferenční tlak na DPF jsou řádově desítky milibarů, max nízké stovky. Ale moc si nedovedu představit, jak pán diagnostikoval, resp. co bylo jeho referenční hodnota...
-> m8rinek: Kolik to má najeto? Na těch 16V ty DPF odcházejí kolem250-300t.
-> Alenka: tohle se dělo už před výměnou vstřikovačů, jen jsem tak nějak doufal, že se to výměnou vyřeší...
Když auto bylo u nejmenované firmy www.facebook.com/Autoserv isNeumannRaspenava na vyčištění DPF, které neproběhlo, místo toho pan Neumann udělal několik šamanských diagnostik, ze kterých vypadlo akorát to, že buď jsou nakoplý vstřiky, nebo mrtvý DPF. Taková diagnostika stála asi 7tkč vč. narovnání pinu v diagnostické zásuvce jejich elektrikářem za 2500Kč (mmch řešení opravy bylo naceněno na 60tkč, kde bylo v ceně repasování nerepasovatelných vstřiků Siemens a nové aftermarketové DPF, plus výměna oleje). Tak jsem se rozhodl celou srandu řešit trochu na vlastní pěst, protože bych nerad narazil na dalšího Neumanna.
Nicméně pan diagnostikoval i možný problém na snímači diferenciálního tlaku, s tím že je tam nějaká odchylka, nicméně ta odchylka byla v řádu miliBarů (jestli si to dobře pamatuji). Je možné, že bude problém i zde?
Servisní regeneraci mi je schopen spustit i průměrný servis přes nějakou Delphi, nebo jít k někomu naškrobenějšímu?
Když auto bylo u nejmenované firmy www.facebook.com/Autoserv isNeumannRaspenava na vyčištění DPF, které neproběhlo, místo toho pan Neumann udělal několik šamanských diagnostik, ze kterých vypadlo akorát to, že buď jsou nakoplý vstřiky, nebo mrtvý DPF. Taková diagnostika stála asi 7tkč vč. narovnání pinu v diagnostické zásuvce jejich elektrikářem za 2500Kč (mmch řešení opravy bylo naceněno na 60tkč, kde bylo v ceně repasování nerepasovatelných vstřiků Siemens a nové aftermarketové DPF, plus výměna oleje). Tak jsem se rozhodl celou srandu řešit trochu na vlastní pěst, protože bych nerad narazil na dalšího Neumanna.
Nicméně pan diagnostikoval i možný problém na snímači diferenciálního tlaku, s tím že je tam nějaká odchylka, nicméně ta odchylka byla v řádu miliBarů (jestli si to dobře pamatuji). Je možné, že bude problém i zde?
Servisní regeneraci mi je schopen spustit i průměrný servis přes nějakou Delphi, nebo jít k někomu naškrobenějšímu?
-> 11mAjA11: www.cc-autodily.cz/cerpad
lo-vodni-octav-2-3_3 zhruba takto ale v nákupe to bolo možno 150eur u mňa
-> Milan 136: to sem si myslel kdyzvto prijelo po tom necelym roce, jenze tam nema co pnout, sroubky sem dotahoval rukou postupne na dosednuti do krize a nerval sem to do bezvedomi, stejne tak i podruhe. Olej na to nechcije, aby rozleptal okrouzek..dosedaci plocha je naprosto bez poskozeni, vodici cepy bez koroze a necistot, furt mi z toho vychazi zmetkovitost vyrobku (pouzity nedobry material).. proste nevim za pul hodky ma prijet tak sem zvedav co tam najdu, uz me fakt nic nenapada..
suri - za kolik bych moh mit original kus ?
suri - za kolik bych moh mit original kus ?
-> Alenka 13.12.19 15:10:49: Nebude té nafty v oleji při regeneraci "na místě" víc? Čekal bych, že když musí EGT zvyšovat prakticky bez zátěže, že to bude trvat déle, nebo tam té nafty naplive o něco víc.
-> Alenka 13.12.19 15:10:49: Máš nastavené upozornění na telefonu? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: u VAG jsou dva druhy servisní regenerace - regenerace při stání a regenerace při jízdě.
Regenerace při stání funguje přesně jak píše dragon. Auto si spustí sahary, zvýší otáčky, začne plivat naftu za horní úvrať expanzního zdvihu a dělá to tak dlouho, dokud se DPF nevypálí.
Regenerace při jízdě probíhá stejně jako běžná regenerace, akorát že si ji spustíš kdykoli když zrovna potřebuješ.
Z hlediska ředění oleje je úplně jedno o jaký druh regenerace se jedná, princip a průběh je pokaždý stejný.
Výhodou servisní regenerace je jen to, že si ji spustíš kdykoli potřebuješ a probíhá v kontrolovaných podmínkách, takže můžeš v reálném čase sledovat teplotu spalin, teplotu v DPF, rychlost vypalování sazí, průběh diferenčního tlaku atd.
-> dragon_cb_cz: emisní systémy naftových motorů jsou moje oblíbené téma, takže jakmile se někde objeví "DPF" není třeba na Alenku čekat příliš dlouho![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Regenerace při stání funguje přesně jak píše dragon. Auto si spustí sahary, zvýší otáčky, začne plivat naftu za horní úvrať expanzního zdvihu a dělá to tak dlouho, dokud se DPF nevypálí.
Regenerace při jízdě probíhá stejně jako běžná regenerace, akorát že si ji spustíš kdykoli když zrovna potřebuješ.
Z hlediska ředění oleje je úplně jedno o jaký druh regenerace se jedná, princip a průběh je pokaždý stejný.
Výhodou servisní regenerace je jen to, že si ji spustíš kdykoli potřebuješ a probíhá v kontrolovaných podmínkách, takže můžeš v reálném čase sledovat teplotu spalin, teplotu v DPF, rychlost vypalování sazí, průběh diferenčního tlaku atd.
-> dragon_cb_cz: emisní systémy naftových motorů jsou moje oblíbené téma, takže jakmile se někde objeví "DPF" není třeba na Alenku čekat příliš dlouho
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Snad mě nebude muset Alenka zase opravovat, ale pokud jí dobře chápu já, nemá u auta které v pořádku běžně regeneruje žádný přínos.
-> dragon_cb_cz: Takze idealni delat pred vymenou oleje :) Ja mam tedy za to, ze jde spustit i pri jizde. Tak nejak jsem si domyslel, ze prubeh bude podobny, jen vypnuti regenerace bude treba po pevne danem case od spusteni.
-> Syny: Ve chvíli kdy probíhá normální regenerace v pořádku je servisní regenerace akorát trápení motoru - probíhá tak, že auto zvedne otáčky (docela vysoko - nad 3000 myslím) a plive tam naftu jak zběsilý, aby zvedlo EGT dostatečně vysoko - a tohle celé několik minut. Mimo jiné se při tom docela dost naředí olej naftou.
-> Alenka: Já věděl, že je na tebe spolehnutí![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Alenka: Já věděl, že je na tebe spolehnutí
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Alenka: Jak probiha ta servisni regenerace a vcem se lisi od te vyvolane "bezne" ? Uvazoval jsem, ze ji taky preventivne spustim.
-> m8rinek: možná máš lepší to DPF rovnou vykuchat nebo koupit nové než se pokoušet o čištění. Zádné "vyčištěné" DPF, které jsem měl možnost vidět na vlastní oči, nikdy nefungovalo jak má a vždy to nakonec skončilo jednou z těch dvou možností.
Jestli se rozsvěcí kontrolka, DPF je zanesené nad úroveň při které se automaticky spouští regenerace.
Pokud to začalo dělat až po výměně vstřikovačů, začal bych se zajímat o původ těch vstřikovačů, případně co tam kdo mohl rozhasit při jejich výměně.
V tuhle chvílii by bylo nejlepší vyvolat servisní regeneraci, nechat to vypálit na nulu a následně udělat pořádnou diagnostiku.
-> dragon_cb_cz: to co jsem psal platí pro CR od EDC17 a výš. Tohle je ještě staré PD, resp. PPD a tyhle staré vrány mají jen jednu hodnotu, a to měřenou. Pokud to tedy regeneruje každých 100 kilometrů, tak je DPF skutečně buď přicpané sazemi/popelem, rozpadlé, vadný snímač diferenčního tlaku, nebo je tam nějaký problém, který brání řádné regeneraci.
Jestli se rozsvěcí kontrolka, DPF je zanesené nad úroveň při které se automaticky spouští regenerace.
Pokud to začalo dělat až po výměně vstřikovačů, začal bych se zajímat o původ těch vstřikovačů, případně co tam kdo mohl rozhasit při jejich výměně.
V tuhle chvílii by bylo nejlepší vyvolat servisní regeneraci, nechat to vypálit na nulu a následně udělat pořádnou diagnostiku.
-> dragon_cb_cz: to co jsem psal platí pro CR od EDC17 a výš. Tohle je ještě staré PD, resp. PPD a tyhle staré vrány mají jen jednu hodnotu, a to měřenou. Pokud to tedy regeneruje každých 100 kilometrů, tak je DPF skutečně buď přicpané sazemi/popelem, rozpadlé, vadný snímač diferenčního tlaku, nebo je tam nějaký problém, který brání řádné regeneraci.
Vůbec není tomu třeba nakládat, v zásadě to stačí akorát ohřát a normálně s tím jet a zregeneruje se. Mám takhle zalogovanou třeba regeneraci při ustálených 80km/h v Praze na výpadovce v minimální zátěži.
-> m8rinek: Pro koncern konkrétně to tu vysvětloval Alenka, ale myslím, že u JTD je to stejně - reálná zaplněnost filtru nemá s intervalem regenerace v zásadě nic společného. Zaplněnost se "spočítá" v zásadě z toho, kolik nafty a při jaké zátěži proteklo motorem - z toho se "spočítá" tvorba sazí a nazdar. Takže i kdyby DPF bylo přicpané jak říkáš, nebude se regenerovat o nic dřív.
Pokud by bylo opravdu hodně přicpané, tak čidlo diferenčního tlaku dá jednotce vědět, že je něco hodně špatně a rozsvítí ti MIL. V takové situaci ale naopak jednotka regeneraci nedovolí - alespoň u toho JTD.
Pokud jezdíte jen okolo komína, tak těch 300km fakt nemusí být až tak divných, mně to v pražském provozu vychází na cca 2% zaplnění za 10km, s tím že po regeneraci nezačínám na nule, ale asi 14%? Tzn za 300 km už bych v tom cukacím provozu byl nad 70%, což je hodnota nad kterou se jednotka začne pokoušet o regeneraci.
-> m8rinek: Pro koncern konkrétně to tu vysvětloval Alenka, ale myslím, že u JTD je to stejně - reálná zaplněnost filtru nemá s intervalem regenerace v zásadě nic společného. Zaplněnost se "spočítá" v zásadě z toho, kolik nafty a při jaké zátěži proteklo motorem - z toho se "spočítá" tvorba sazí a nazdar. Takže i kdyby DPF bylo přicpané jak říkáš, nebude se regenerovat o nic dřív.
Pokud by bylo opravdu hodně přicpané, tak čidlo diferenčního tlaku dá jednotce vědět, že je něco hodně špatně a rozsvítí ti MIL. V takové situaci ale naopak jednotka regeneraci nedovolí - alespoň u toho JTD.
Pokud jezdíte jen okolo komína, tak těch 300km fakt nemusí být až tak divných, mně to v pražském provozu vychází na cca 2% zaplnění za 10km, s tím že po regeneraci nezačínám na nule, ale asi 14%? Tzn za 300 km už bych v tom cukacím provozu byl nad 70%, což je hodnota nad kterou se jednotka začne pokoušet o regeneraci.
-> m8rinek: Vem to auto a jed tomu nalozit nekam 100km, treba se to vycisti :)
-> Syny: to dává smysl...
-> m8rinek: Bez upozorneni to regeneruje, to je pravda. Na hovno to je, to je taky pravda
Nicmene kdyz regeneraci prerusis, tak to myslim nijak nehaluje, ale zkusi to regenerovat znovu pri nejblizsi prilezitosti a spleneni spoustecich podminek. Pokud vsak je DPF uz pricpany a sposteci podminky stale nejsou spleneny, tak to zacne halovat kontrolkou. Alespon v tomhle ziju ja, ale mozna se pletu. Urcite se tu ozvou jini, kteri to vi presne.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: mělo by to regenerovat bez upozornění (což je trochu na hovno) a když regeneraci přerušíš tak se rozsvítí kontrolka (jak jsem nakoupil tak prodávám). Nicméně i tak mi to přijde často...
-> m8rinek: Urcite se ti vyjadri povolanejsi, ale dle me, kdyz se rozne kontrolka DPF, tak to neni nedokoncena regenerace, ale zkratka upozorneni na zaneseny filtr, ktery si tim rika o protazeni nekde po dalnici nebo zkratka nekam dal s trochu vetsi zatezi. Jinak tva uvaha spravna bude, DPF bude pricpany.
BMN prokletý....
tak tu po výměně vstřikovačů mám takovou novinku a to je relativně častá regenerace (250-300km). Auto používáme blbě, jezdí ho žena okolo komína a sem tam se s tim jede delší trasa 25-50km. Nájezdově tak 50/50. Tím, že to regeneruje vcelku často tak se stane, že se rozžhne kontrolka nedokončené regenerace.
Selským rozumem jsem vydedukoval, že by mohlo být DPF částešně ucpané a to pak má za následek častou regeneraci, takže bych ho nechal vyprat... Je moje myšlenka správná?
tak tu po výměně vstřikovačů mám takovou novinku a to je relativně častá regenerace (250-300km). Auto používáme blbě, jezdí ho žena okolo komína a sem tam se s tim jede delší trasa 25-50km. Nájezdově tak 50/50. Tím, že to regeneruje vcelku často tak se stane, že se rozžhne kontrolka nedokončené regenerace.
Selským rozumem jsem vydedukoval, že by mohlo být DPF částešně ucpané a to pak má za následek častou regeneraci, takže bych ho nechal vyprat... Je moje myšlenka správná?
-> suri: v CZ je to cca stejně...