Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18596 příspěvků (zobrazeno 8901 až 8950) od 04.01.2015 do 25.09.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
16:37:58
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny 07.11.19 14:22:36: A nějaký delší výlet v plánu nemáš? Že bys otestoval jak rychle se plní při jízdě mimo město. Případně pokud ještě nemáš, tak si pořiď nějaké ELM327 (slušný čínský klon by měl stačit) a sleduj co to dělá přes nějakou appku v mobilu. Pro VAG jsem jich pár zahlédl, ale otestováno pochopitelně nemám.
16:21:28
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.11.19 16:06:22: Kvůli regeneracím trpí prý tyto motory na těsnění svodů (myslím ty naše), po nějaké době je prý vhodné vyměnit, ale to se projevuje spíše syčením pod více plynu, než-li houkáním.

U mého třeba především za studena je slyšet ono syčení, když dám víc plynu. S prudkým ubráním to pak udělá někdy pou. Po důkladném prohřátí se ten zvuk zmírní. Při normálním šlapání na plyn to slyšet není. Blbé je, že pro výměnu těsnění se toho musí sundat více než by se mi líbilo a málokdy jde demontovat bez vyklonění nebo demontáže chladiče klimy. Až někdy bude čas, tak nechám udělat alespoň malou kontrolu / repas turba. Prozatím mi pan chlápek řekl, že je to v pohodě.
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 16:21:54
16:06:22
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Jarda: to bude turbo, ne? Sob mi taky houka, ale jen za studena...
15:56:41
07.11.2019
Jarda - zrušená registrace
Sluzebni octa, motor BKD, zacala vydavat takove zvuky, ze vzdycky koukam, kde jede sanitka, volnobeh ma taky trochu nepravidelnej :/
14:33:00
07.11.2019
Jirik_Tuňák1983
Co mají pořád lidi s tím stáním na plynu s nohou v motoru při regeneracích? 71 To má skutečně nějaký smysl?
14:22:36
07.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: Bod c1. bych rekl ze v tom roli castecne hrat bude. Bod c2 si naopak nemyslim, ze by byl jiny nez driv. A bod c3 taky ne, pozoruju to prubezne prave tak cca rok, jak se to postupne s kazdou regeneraci zkracuje vic a vic - i pres leto.
14:20:13
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: jinak souhlas, chce to zjistit co je ten spoustec... dopadnes jako ja (uterni cesta do prace):
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od dragon_cb_cz vložen 07.11.2019 14:20:13
14:18:04
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: Ta rychlost te zmeny je takova, ze to podle me zmenou psrametru toho vypoctu (zmenseni domnele kapacity filtru) nebude. Napada me:



1) fakt jsi nejezdil pred tim relativne vic tech delsich tras? Sice zakladni trasa stejna, ale vikendova delsi cesta pripadla na 2 kratke a ne 10 jako ted?



2) nejezdis ty trasy v horsi dobu? Silnejsi provoz, vetsi cukacky?



3) meni se pocasi, motor je delsi dobu studeny - za tech 15 km se sotva prohreje. To taky produkci sazi nahrava. Nebo jsi to zacal pozorovat uz v lete?
14:06:12
07.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: Takze teoreticky (pokud to jde), kdyby se ta vypocitana hodnota prepsala, tak regeneraci nebude spoustet nejaka nesmyslna hodnota dle vypoctu ktera muze a nemusi byt realna, ale jina velicina - treba rozdil tlaku nebo kilometrovy prubeh. Ale nevim na zaklade ceho se regenerace u me spousti, jestli ji spusti prave rozdil tlaku, nebo ta hodnota virtualniho zaplneni ci neco jineho. Obcas mam pocit, ze se spousti na zaklade nejake skryte GPS, protoze temer pravidelne regenerace zacina, kdyz vjizdim k nam do ulice 3
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 14:06:53
14:01:21
07.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz 07.11.19 13:59:58: Cca 15 tkm. Trasy jsem vicemene nezmenil, jen je ted jezdim vic.
13:59:58
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: Tohle není o krátkých nebo dlouhých trasách - sám říkáš, že jsi je nezměnil. Debatu jsi pochopil správně. Za jaký nájezd km pozoruješ to zkrácení ze 700 na 500km mezi regeneracemi?
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 14:00:41
13:47:27
07.11.2019
Syny
-> bouchy: Repas na tyhle vstriky se udajne nedela (ac jsem ted nasel nejakou firmu co je udajne repasuje v Nemecku). Na stolici ty vstriky byly, ani jeden neprosel - u vsech byla namerena nizsi davka nafty hlavne v prechodu do strednich otacek a na volnobehu. Nicmene mi bylo ale v zapeti receno, ze u auta s najezdem pres 200 tkm to ani neni mozny aby prosly. Ze ty tolerance jsou neskutecne prisny a problem to maj splnit i vstriky s 50tkm. Ani jeden z nich ale nebyl vylozene mrtvej nebo nejak vic vybocujici vuci ostatnim. Takze asi tak...
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 13:48:34
13:44:17
07.11.2019
bouchy
-> Syny: Co zkusit repas? Tlakovou zkoušku v nějaký normální dílně za pár kaček a je. No a rozhodnout se.
13:39:54
07.11.2019
Syny
-> suri 07.11.19 12:57:46: Od zacatku co auto mam leju VIF. Tankuju jen na Benzine a ted, jelikoz uz mam jednu cerpacku celkem pri ruce, budu jezdit na EuroOil, kde maj naftu bez biosracky. Nicmene tebou zminene aditivum jem nezkousel. Obavam se ale, ze pokud je vstrik uz nacatej mechanicky (cvaka), tak ho nespasi uz nic 8



-> bouchy 07.11.19 13:08:42: Zastavi se to dost mozna na rozsvicene kontrolce DFP a ucpanem filtru 8 Ja nemam problem jet nekdy delsi trasu nebo tomu dat vic za usi, jen nevim, jestli to necemu pomuze. Vsecky regenerace probehly neprerusene a vzdy jsem jel, zadna neprobihala na volnobehu. Vicemene jsem od zacatku co auto mam nezmenil ani trasy co jezdim, ani jizdni styl, jen ted jezdim kazdy den - driv jsem jezdil do prace sockou.



Jestli jsem tu debatu pochopil dobre, tak si RJ vypocitava nejake virtualni zaplneni DPF a dle toho sama regeneraci spousti? Takze samozrejme cim vice tam pripocitava, tak tim casteji spousti?
upraveno 4x, naposled 07.11.2019 13:44:33
13:08:42
07.11.2019
bouchy
-> saskyn2 06.11.19 10:07:26: Z toho si nic nedělej, není nad šperk typu "já by jsem" a to ještě psace5 Některým lidem se prostě správný tvař nedaří chytit. Na virtu ok, ale ten trapás, když to je pak někde v textu3

-> Syny: Tak regenerace tak asi má být. Holt nejsou delší trasy. Zajímalo by mě, kde se to cca zastaví. Jak psáno dál, aditivem se nic nezkazí, a to ani v případě Shadera. Chce tomu naložit pod kotel. Ale kde je pak ta ekologie, když pak člověk vidí "hulány dýmu" při regeneraci? Zvýšená spotřeba paliva a já nevim co.

edit - dost čumím, že solidně proháněný auto má u DPF tak 300°C...to opravdu nemůže stačit na "pasivní" regeneraci. Stále chybí možnost poznat regen (vetrák atd za jízdy asi neuslyším), nebo spustit tlačítkem. A proto se to děje.

-> Alenka 06.11.19 22:32:58: To jsou miligramy? Za sekundu? Čili 1,5*3600 je v mg hmotnost paliva spotřebovanýho na tuhle akci? 5,4 gramu za hodinu nic moc (jakože dost málo.)
upraveno 2x, naposled 07.11.2019 13:43:32
12:57:46
07.11.2019
suri
-> Syny: Nejakú aditiváciu si skúšal ? G001790M3 chvália celkom , teraz som jednu Oct mal kde to pomohlo pri ranných štartoch výrazne
11:50:24
07.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: No projevy posledni dobou jsou stejne nebo mozna i lehce lepsi nez driv. Ale zkracovani intervalu mezi regeneracema pozoruju az ted. Tak nevim jestli to spolu muze nejak souvist.
11:48:37
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny: No spíš že špatný vstřik může způsobovat zvýšenou tvorbu sazí a tím rychleji zanášet DPF...
11:44:30
07.11.2019
Syny
-> dragon_cb_cz: Jj, vstriky uz jsou na hrane. Minimalne jeden pri plnej zatezi cvaka - paradox ale, ze jen nekdy. A pak ty studene starty s obcas neklidnym volnobehem, kterej se ale behem ujeti 300m srovna. Resit bych to vyhledove chtel, ale po pravde nevim jak. Zahucet do toho za 4x8000 za nove vstriky se mi uplne nechce, kdyz neni ani jistota, ze to problem vyresi a kupovat jety od nekoho neznamyho je loterie. Navic ted vubec nebyl, neni a nebude cas to moc resit. Projevy to zatim nema az tak strasny, ze by to byl vylozene velkej problem. Precijen se to projevi jen lehce po startu a to jeste ne vzdy a pri tom plnem zatizeni a to taky ne vzdy. Kazdopadne ale v palivove soustave by bordel byt nemel - tedy ne vetsi nez je umerne najezdu 223tkm. To jsem nechaval testovat, takze cerpadlo by KO byt nemelo. Nicmene posledni dni zjistuju, ze je mi to auto tezce maly, takze buh vi jak to nebude pristi rok...
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 11:47:55
11:06:23
07.11.2019
dragon_cb_cz
-> Syny 07.11.19 06:52:25: Obávám se, že 130km/h (pokud to není do prudšího kopce) na těch cca 500°C EGT stačit nebude... Ranních 100-110km/h na Jižní spojce bylo lehce přes 300°C. Ale je to teda teplota před prvním katem, který jí předpokládám může za určitých okolností ještě zvedat oxidací?



Neříkal jsi, že vstřiky už maj nejlepší léta za sebou? Nebo to bylo jiný auto? To by k produkci sazí mohlo přispívat.
08:19:37
07.11.2019
Milan 136
-> Alenka: Já se k Tobě taky chystám s tim mým BMM asi rok3

Teď je tam origo tohle. To jsi po mě tehdy myslím chtěl, číslo ŘJ a verzi SW.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Milan 136 vložen 07.11.2019 08:19:37
08:00:53
07.11.2019
MATTESS
Na Golfu mi probíhají regenerace taky v intervalu 250 - 300km. Jak jsem zjišťoval, u novější generace je interval zkrácen
07:22:42
07.11.2019
Syny
-> Jumbo 07.11.19 07:15:17: OIII uz ale bude mit pravdepodobne SW po Dieselgate, kde castejsi regenerace jsou tak nejak normalni stav. U meho neekologicky pajcovaneho TDI to driv regenerovalo po delsi dobe. Stav zaplneni DPF nevim, ale je fakt, ze kdyz jsme se na to s Nwktm koukali asi pred rokem (?), tak se to blizilo uz te pomyslne hranici. Nicmene Saskyn mi tenkrat rikal, ze zna auta co tu hodnotu maj i trojnasobnou a jezdej bez problemu dal...
upraveno 1x, naposled 07.11.2019 07:55:56
07:15:17
07.11.2019
Jumbo
-> Syny: Mě služební OIII regeneruje cca každých 250 km, ale je to tím, že jezdím do práce 10 km. Filtr jsem si nechával změřit a je asi na 30%, podle mě to bude tím, jak psal Alenka, tedy krátké trasy za nižší teploty, kdy auto dává vyšší dávku nafty na nižší rychlosti a proto si "vypočte", že má vyšší zaplnění filtru, než je reálně...
06:52:25
07.11.2019
Syny
Kdyz uz tady resite tohle, tak se optam. Za posledni rok, kdy auto pouzivam opravdu denne (minimalne 15km do prace a 15km zpatky (ale spis vic), kdy vetsi polovina je mimo mesto a po rychlostce), ale jsou tam i jizdy po meste, pozoruju zkracujici se interval mezi regeneracema DPF. Driv to bylo klidne 700km, pak postupne kolem 600km, pak 550km, pak uz 500km a ted mi to posledne regenerovalo po 480km. Posledni regenerace me zastihla pri parkovani pred barakem - kdyz jsem se vsiml, ze se DPF vypaluje, tak jsem jeste jel udelat klasickou okruzni jizdu, ale pri rozjezdu auto zacalo hulit jako prelozena Avie 9 Modrosedej dym, kterej se z vejfuku vyvalil jeste pri naslednych asi dvou rozjezdech na tesne po sobe nasledujicich krizovatkach. Pak uz to bezelo jako nic a asi po 10-15ti km bylo vypaleno. A ted otazka - mam ocekavat nejakej problem v blizke budoucnosti? Nebo to je proste tim, ze 15km (i presto, ze tak 2/3 cesty jedu cca 130km/h) je malo a DPFko nestiha pasivne regenerovat, tak se postupne zkracuje doba mezi regeneracema (i pres to, ze aktivni regeneraci to vyvolava a nechavam ji vzdy dobehnout za jizdy)?
upraveno 2x, naposled 07.11.2019 06:53:49
23:09:27
06.11.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka 06.11.19 22:59:13: OK, díky... takže pokud mi ve čtenejch hodnotách naskakuje zaplnění DPF více méně jako hodinky stylem "2% každých 10km", je to předpokládám spíš tahle "vypočtená" hodnota? Ale zatím jsem to moc času sledovat nestihl.



A vzhledem k výše uvedenému, předpokládám správně, že i kdybych nějakým způsobem zvládl dosáhnout režimu pasivní regenerace, tak tohle číslo stejně bude pořád růst, bez ohledu na to, že reálný stav sazí může klesat?



K tomu "fun fact" - jakým způsobem jednotka měří průběh regenerace? Opět nějaká mapa jak dlouho v jakých hodnotách musí být EGT? Nebo to kontroluje přes ten diferenční tlak? Jednotka mi indikuje průběh regenerace v procentech, tak jak to mám chápat.



Jinak je to EDC16, ale to asi víš.
22:59:13
06.11.2019
Alenka
-> dragon_cb_cz: zpusob vypoctu zaneseni je pomerne primitivni.



RJ ma nekolik tabulek pro ruzne pracovni rezimy, kde na jedne ose jsou otacky, na druhe davka aktualne vstrikovaneho mnozstvi paliva a obsahem tabulky je hmotnost sazi, ktere se pri dane kombinaci otacky x davka za nejaky casovy usek ulozi v DPF.



Nektere sofistikovanejsi jednotky maji jeste korekci teto hodnoty podle aktualni (obvykle taky vypoctene) lambdy v danych pracovnich bodech, ale to se u VAG TDI zacalo vyskytovat az u generace EA288 s RJ Bosch EDC17C64, u starsich EA189 s EDC17C(P)14, 20, 44, 46 atd. az s updatem po Dieselgate.



Delphi a Siemens to jedou pasivne bez korekci snad dodnes 3



Cidlo diferencniho tlaku je vicemene backup pro pripady, ze stav motoru neodpovida predpokladanemu stavu a huli do filtru vic nez by mel.



Regenerace se vzdy spusti podle hodnoty, ktera jako prvni dosahne hranice pro spusteni nucene regenerace a pokud motor realne nahuli potrebne mnozstvi driv nez si ho jednotka vypocita, tak se jede podle zmerene hodnoty.



Fun fact: v pripade, ze se regenerace spusti na zaklade max. kilometroveho probehu, tak si jednotka bez ohledu na aktualni vypoctene nebo zmerene zaneseni DPF vzdy dosadi maximalni moznou hodnotu zaplneni nutnou pro spusteni aktivni regenerace a zregeneruje tuhle virtualni hodnotu bez ohledu na to, ze vypoctene zaneseni bylo treba jen polovicni a merene klidne desetinove.



EDIT: bavime se samozrejme o VAG TDI, jak to maji vyresene krumply jinych znacek netusim, ale o moc jine to nebude.
upraveno 1x, naposled 06.11.2019 23:04:52
22:40:39
06.11.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka 06.11.19 22:32:58: OK a jaký je způsob výpočtu té "vypočtené" hodnoty zanesení sazemi? Já jsem myslel, že se to primárně bere z toho čidla diferenčního tlaku, ale chápu to správně, že to je ta "změřená" hodnota, která slouží až jako backup? Někde jsem se dočetl, že primární zdroj je hodnota nějak změřená ze zátěže motoru, ale úplně si to nedovedu představit...
22:32:58
06.11.2019
Alenka
-> dragon_cb_cz: presne tak, pro predstavu viz prilohu - takhle to vypada u motoru 1.4tdi BWB.



Triggery jsou jak jsem psal, u zdraveho motoru jsou to v poradi od nejbeznejsiho - vypoctene zaneseni sazemi, max. kilometrovy probeh, zmerene zaneseni sazemi, max. mnozstvi spotrebovaneho paliva.



Regenerace probiha i pasivne vzdy kdyz teplota v DPF z nejakeho duvodu presahne cca 500 st., coz je plus minus teplota, pri ktere zacne dochazet k oxidaci sazi.



Nektere SW verze zvlast u 1.6tdi CAYx posilaji i pri beznem provozu bez spustene aktivni regenerace cca 1.2 - 1.5mg paliva do filtru neustale ve snaze zvysit teplotu vyfukovych plynu a tim podporit pasivni regeneraci DPF, a tedy prodlouzit vzdalenost mezi vynucenou aktivni regeneraci.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Alenka vložen 06.11.2019 22:32:58
upraveno 1x, naposled 06.11.2019 22:36:08
22:30:34
06.11.2019
saskyn2
-> Shader 06.11.19 21:56:14: Ty procenta znamenají zaplnění filtru nespalitelným popelem. Ale jak říkám nemusí to vůbec odpovídat realitě.
22:29:48
06.11.2019
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN: Mě by právě zajímaly ty detaily... je mi jasný, že přímo toho mýho švédsko-italskýho bastarda asi vědět nebude, ale předpokládám, že nějaký principy budou celkem obecný. Taky už si z toho umím nějaký čísla vyčíst, tak by mě zajímalo, jak je interpretovat a jak se k tomu chovat.
22:22:47
06.11.2019
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: V plným (nevím od kolika procent - to možná dopíše Alenka) zatížení motoru (a samozřejmě splnění podmínek jako teploty) probíhá pasivní regenerace "automaticky".
22:18:04
06.11.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka: Jako že čím je vyšší vypočtené zaplnění, tím se ta hodnota kilometrového limitu pro vynucení regenerace zkracuje? Jinak nahráváš mi na otázku 3 Jaké jsou možné ty jiné triggery? A dochází vůbec za nějakých okolností k regeneraci filtru "pasivně", např. při vysoké konstantní zátěži, nebo to bez té dodatečné dávky nafty prostě nejde, protože EGT nikdy nebude dost vysoké, případně tomu brání ještě něco jiného?
22:12:44
06.11.2019
Alenka
-> Shader: ano.

Z vypoctene hodnoty zaplneni popelem mj. jednotka odvozuje maximalni kimometrovy probeh mezi regeneracemi, pokud regeneraci mezitim nespusti neco jineho, napr. zaneseni vypoctene, zmerene, nebo max. spotreba paliva, ale to byva obvykle uplne hausnumero.
upraveno 1x, naposled 06.11.2019 22:14:30
21:56:14
06.11.2019
Shader
-> saskyn2: Hm, aha. Ty procenta znamenají co? Zaplnění filtru a automatické spuštění regenerace?
21:05:53
06.11.2019
saskyn2
-> Shader 06.11.19 19:10:40: Je to spočítaná hodnota z najetých km a spotřeby. Nemá to moc vypovidající hodnotu. Klidně ti tam napíšu co budeš chtít. Důležitější je diferenční tlak na g450.
20:47:38
06.11.2019
Shader
-> Jarda/felda: Ono je lepší někdy nevědět 3 ... každopádně auto má najeto 240 tis. takže hodnota by asi seděla, ale za celou dobu se mi ani jednou nerozsvítila kontrolka DPF. Před cca dvěma lety se měnil diferenční snímač tlaku, může být tato "imaginární" hodnota důsledkem špatné kalibrace snímače (pokud se nepletu, nový kus je potřeba nakalibrovat?).
20:40:47
06.11.2019
Jarda/felda
-> Shader 06.11.19 20:28:59: se 77g si můžeš myslet že dpf už je plný 3 3 ale je to jen "imaginární" hodnota vypočtená z rozdílu tlaků
20:39:45
06.11.2019
Shader
-> Milan 136: Přesně tak, max. hodnota je 60g. Nad tuto hodnotu je už filtr ko?
20:37:56
06.11.2019
Milan 136
-> Shader 06.11.19 20:28:59: Když na to najdeš myší, tak by to mělo ukázat max hodnotu, což je 60g, pokud se nepletu.
20:28:59
06.11.2019
Shader
-> Milan 136: Tohle je moje auto. Od koupě v roce 2012 jsem nikdy neměl problém s DPF a když jsem to dneska napíchl, tohle na mě vyskočilo! Co si o tom myslet?



Jinak na bráchovo autě je hodnota 0,2.
20:23:02
06.11.2019
Milan 136
-> Shader 06.11.19 19:10:40: Skoro 77g popela? Neříkal jsi, že je tam ten filtr novej? Nebo to je jiný auto?
19:57:27
06.11.2019
palinator
-> King 05.11.19 17:59:37:

Jestli ono to v případě těch nejhorších kusů (což nemusí být nutně případ tý nejstarší Fábie - některý pracoviště najezděj velmi málo a i náš Rapid s 86 tkm za nějakejch 6 let je na firemní poměry zoufale zánovní :)) ) není tak, že ty auta jezděj dohromady zadarmo. Ve stavu sice absolutně děsným, ale dokud to projde technickou, tak je i firemní aparát v klidu. 3



P.S.: jak přesně funguje náš car management, to netuším. Bude to pravděpodobně soustava absurdních protipólů, kde na jedný straně bude Rapid v plný palbě na hliníkáčích (v zásadě zbytečně) a na druhý straně tento bude někde dojíždět v dost nedůstojným stavu.
19:10:40
06.11.2019
Shader
Může někdo s jistotou říct, co znamenají hodnoty v souboru 68? DPF Off?
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Shader vložen 06.11.2019 19:10:40
11:23:34
06.11.2019
Sita
-> saskyn2: byl to vtipek jak pise Dragon, ale asi ti trochu zavidim no 3
11:00:34
06.11.2019
Jarda - zrušená registrace
-> King 05.11.19 17:59:37: zrovna jsem byl ve firme, kde se jezdi sluzebni T613 - nejaka chromka, namestek bohuzel nemel cas, abychom pokecali...
10:28:17
06.11.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2: No to byl spíš dvojitý vtip - když jsi napsal "Ona říkala, že..." 3
10:07:26
06.11.2019
saskyn2
-> Syny: Njn já vím že jsem hrozný češtin a to jsem měl z čj dvojku3 ale to bych si tu učebnici měl koupit spíš já.
09:59:13
06.11.2019
Syny
-> saskyn2: Asi narazka na to, ze "by jsme" je spatne a ma to byt "bychom"...
09:53:28
06.11.2019
saskyn2
-> Sita: Asi nerozumět řeči tvého kmene3
Extreme Tyres