
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda - zrušená registrace 02.11.19 19:36:03: Jenže Jardo ty porovnáváš tvojí 1.8T s nějakou sockou v práci to má natočeno 5x kolem zeměkoule. Když budeš porovnávat podobný motorizace a podobný stavy auta tak Syny má pravdu, mezi O1 a dvojkou je obrovský skok. Sice ne tak obrovský jako mezi feldou/O1, ale určitě mnohem větší než O2/3. Bohužel v dnešní době je už O1 veterán, když s tím občas jedu na technickou tak se tomu dojmu nemůžu ubránit. Ted v úterý pojedu s tchánovo AEE s necelými 100tkm tak poreferuju jak jsem tím měl zkažený celý den

-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.11.19 13:09:29: Víceprvek mají i silnější motorizace v O3. Jinak máš pravdu.
-> Syny 02.11.19 13:31:39: Přesně tak
-> Syny 02.11.19 13:31:39: Přesně tak
-> Milan 136 02.11.19 18:21:29: no ja si to teda nemyslim, ono O1 uz jsou vetsina hodne starych a hodne ojetych, maji to socky ktere to neudrzuji a dojizdeji, ale to uz je caste i u te O2, ale treba 1,6 tour mi sedela nejvic z celyho vozovyho parku minule firmy, jezdil jsem s AEE, to bylo na hovno a i ten hnusnej starej intros, motor chciplej, pak s tdi 81kW, ta byla celkem fajn, o2 jsou taky drzaky, byly tam pouzity pevnostni materialy na karoserii a urcite vetsi bezpecnost, ja jen rikal, ze mi to auto tak nesedi, ale nekdo si tam musi hledat to plivani :), stejne to uz se skodovkou nema moc spolecnyho
-> Syny 02.11.19 13:31:39: souhlas
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.11.19 13:09:29: No s 1,6 na krušnohorskejch kopcích mě párkrát "brzdila" i O2 RS. A ono i to co má 2x víc koní jak moje LPG, mě do kopce brzdí, ale spotřeba pak leze i k 16L
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.11.19 13:09:29: jo, tak viceprvek mam na O1 taky, ale jo ta zadni naprava u O2 je lepsi, nez u predohrabove O1, jinak mi to auto nejak celkove proste nesedi, stejne jako mi nesedi treba vsechny fabie :) s trojkovou fab jsem teda jeste nejezdil...
-> bouchy 02.11.19 12:55:52: tak jezdi se s ni i dal, treba norsko, svedsko
a kdyz tam vydelam treba 500tis.kc, tak tezko budou resit par max. desitek tisic za opravu v nejblizsim autorizaku :)
-> bouchy 02.11.19 12:55:52: tak jezdi se s ni i dal, treba norsko, svedsko

-> Syny 02.11.19 13:31:39: Přesně tak.
Ale na druhou stranu O3 RS komfort nekomfort, to je pěknej vozejček.
Ale na druhou stranu O3 RS komfort nekomfort, to je pěknej vozejček.

No nevim, ale mel jsem tu cest docela dost jezdit jak s O1, O2, tak i parkrat O3 a skok mezi O1 a O2 mi prijde tak o 3 galaxie snad ve vsem. Mezi O2 a O3 uz mi to az takovej rozdil neprisel ani co se tyce komfortu. Ale chvalit tady porad O1 a plivat na O2 je slusne mimo dle me...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.11.19 13:26:42: Jaké francouze myslíš?
-> Jirik_Tuňák1983 02.11.19 13:19:12: O2 a zebrinak? No nevím, asi je to tím na co jsem zvyklý ze Žlutky, že mě to přijde extrémně pohodlné a naopak u 99% francouzů co jsem jel je to vymekle bláto, s kterým se bojím do zatáčky a z těch sedaček mě bolí záda po pár kilometrech. Podvozkově mě přijde 02 jako slušný kompromis jak na svezení, tak pro rodinu.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.11.19 13:09:29: Nevím, co v ní hledat za technický pokrok, ale O1 byla rozhoupaná šílenost na podvozku z Golfu, O2 žebřiňák, že to zejména zadní cestující naklepe jako řízek (možná výsada TDi) a základní O3 je neskutečně sterilní auto, ideální jen na přesun z A do B. Prostě 3x auto vyhovující širokému okruhu lidí, kteří nepotřebují nic navíc. Nedělal bych z toho úplně sporťák, to je parketa jiných výrobců. Mám najeto hodně km se všemi řadami.
-> bouchy 02.11.19 12:55:52: Neplácej zase hlouposti, že si firma něco spočítá nebo nespočítá. Buď na to má a nebo nemá, tečka. Zavedené firmy, mající jednoho dodavatele už několik turnusů, má lepší ceny a ne že ne. Firma, která na to nemá, provozuje jako služební osobní vozy auta stará 12 - 15 let, ne-li více.
-> Jarda - zrušená registrace 02.11.19 09:39:45: To by mě zajímalo proč O2 ne? Jako jediná má viceprvek vzadu a je to sakra znát. Teď jsme jeli takovou vyjížďku z Mostu a bez problémů jsem stačil dvou jednickovym RSum predemnou. Pravda držel jsem to u huby a jel lehce přes 10l, ale v zatáčkách je to mnohem klidnější a stabilnější, navíc to s tou 1,6 nejde po čumáku ven jako TDIcka.
-> Jarda: To je zase firma, hlavně nemít náklady... teď je to něco komfortního, ale až se něco posere (obecně) někde v Německu, tak pak bude OK platit odtah, opravu a převoz pasažerů. Pokud se jezdí kolem komína, je to jiný, ale ani největší paka neposílaj na dálku veretány (O1/2).
A s operákama bych byl opatrnej, v každý firmě si spočítaj, že dát 80tkč měsíčně za 10 aut (příkladně) není úplně málo a další kvartál už aut jen 7.
Doby, kdy ti lidem/firmám vnucovali za dumpignovou cenu, jsou ty tam.
-> Syny: Třeba to byo až tak, že to GO bylo opravdu nutný (aka technik tak vyhodnotil...) - není nad to dostat nějakou olítanou mrdku (cokoli nad 150-200tkm brutálního užívání) a starej se.
A s operákama bych byl opatrnej, v každý firmě si spočítaj, že dát 80tkč měsíčně za 10 aut (příkladně) není úplně málo a další kvartál už aut jen 7.

-> Syny: Třeba to byo až tak, že to GO bylo opravdu nutný (aka technik tak vyhodnotil...) - není nad to dostat nějakou olítanou mrdku (cokoli nad 150-200tkm brutálního užívání) a starej se.
-> Jirik_Tuňák1983: Spis se divim, ze existuje firma, kde si zamestnanec muze rikat co se bude u sluzebaku opravovat a menit a to jeste v takovem rozsahu jako zminena GO podvozku atd. V predchozi firme i v te soucasne auta jezdi proste do jednoho autorizaku dle servisky nebo v pripade potreby a nic jineho neexistuje.
-> Syny 02.11.19 11:43:14: Já hlavně neznám firmu, ani u mých známých, která by sušila ve vozovém parku nějaké hrobaříky. Zvláště v době operáků.
A jak říkáš, od novoty, jeden uživatel, OK. Ale jinak, pokud mi nechčije na nohy a nekape za krk, tak bych se na to vyhnojil.

A jak říkáš, od novoty, jeden uživatel, OK. Ale jinak, pokud mi nechčije na nohy a nekape za krk, tak bych se na to vyhnojil.

-> Jirik_Tuňák1983: Jako bejt to sluzebak co mam od novoty, i pro soukrome ucely, nestridal jsem se o nej s nikym a potom si ho mohl za nejakou zajimaci cenu odkoupit, tak bych se o nej asi staral o neco lip a hlidal si servisy atd., ale jinak tedy tezkej nezajem 

-> Syny 02.11.19 11:04:07: Přesně tak.
Divím se, že někoho vůbec napadne se tím zabývat.

-> Jarda: Ja se tedy nedivim - kdybych dostal ve firme sluzebak, ne uplne starej a hned mu nechaval delat GO a menil tam vsecko, tak by na me asi taky koukali divne :)
-> Jarda: Tvl tak z ní vykuchej mechaniku at nejdou ani blinkry, pak ti jí snad proplatěj, tvl to je zase firma
Jinak k tomu porovnání O1/2/3.Ono záleží co porováváš. Mám tu ted BKD(což vůbec není špatný motor) předface ale třeba s tou Markéty RS se to nedá srovnávat, ačkoliv je to oboje dvojka tak je to úplně jiný auto-motor má zvuk sbíječky, nejede to, nebrzdí to, introš se zeleným polodotem jak z roku nebreč.
Za mě se s O3 jezdí nejlíp, ale záleží na výbavě a motorizaci.

Jinak k tomu porovnání O1/2/3.Ono záleží co porováváš. Mám tu ted BKD(což vůbec není špatný motor) předface ale třeba s tou Markéty RS se to nedá srovnávat, ačkoliv je to oboje dvojka tak je to úplně jiný auto-motor má zvuk sbíječky, nejede to, nebrzdí to, introš se zeleným polodotem jak z roku nebreč.
Za mě se s O3 jezdí nejlíp, ale záleží na výbavě a motorizaci.
-> saskyn2 02.11.19 09:59:06: to se mi nepodarilo rozebrat :/ to zvladnu u o1 a u O2 ne, packu mi nikdo neproplati, reknou mi, ze to nepotrebuju, kdyz mi ani olej nechteji vymenit, ale neni to moje, tak mi je to jedno... pry nikdo nema takovy naklady na auto jak ja :) a to jsem nechal udelat jen GO podvozku a stejne tam neco mlati... novy brzdy, tlumice, cepy
-> Jarda: Do podvolantovky. Kup novou páčku, stojí 1000Kč.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 14:00:02: to bylo u feldy, me u o1 jdou
ja vypinam, pritelkyni jsem naucil vypinat, firemni auto neresim, to neopravuju, teda zas mi prestal jit ten tempomat a ten mi nikdo neopravi, tak budu muset sam - je prerusenej kablik v kloubku packy, slepil jsem to tam cinem, ale bylo jasne, ze to nebude nadlouho, nevite nekdo, kudy ten kablik presne vede? ze bych se na to napojil nekde dal....
jinak vcera jsem se svezl s o3 a rekl bych dobry, prekvapilo me to, o2 me nijak nenadchla, to radeji o1, ale todle nebylo spatny...

ja vypinam, pritelkyni jsem naucil vypinat, firemni auto neresim, to neopravuju, teda zas mi prestal jit ten tempomat a ten mi nikdo neopravi, tak budu muset sam - je prerusenej kablik v kloubku packy, slepil jsem to tam cinem, ale bylo jasne, ze to nebude nadlouho, nevite nekdo, kudy ten kablik presne vede? ze bych se na to napojil nekde dal....
jinak vcera jsem se svezl s o3 a rekl bych dobry, prekvapilo me to, o2 me nijak nenadchla, to radeji o1, ale todle nebylo spatny...
-> m8rinek 01.11.19 20:47:30: Bacha na ty packy co ulomíš. Ať tam nezůstanou...
-> Shader 01.11.19 21:30:25: tam co máš kroužek je snímač teploty za DPF
-> Milan 136: -> saskyn2: Takže Lamda-sonda je nahoře na filtru a dole (v červeném kroužku) je čidlo teploty?
-> Shader: nemá to je na trubku k diferencnimu cidlu
-> Nwkt 01.11.19 21:13:50: tak tak
-> Shader: ne. Za filtrem je v jedný díře snímač teploty a v druhý trubka ke snímači odchylky tlaku DPF.
-> Shader: ne. Za filtrem je v jedný díře snímač teploty a v druhý trubka ke snímači odchylky tlaku DPF.
Zrovna tady to jde ještě dobře, commonrail je horší
-> Jirik_Tuňák1983 01.11.19 20:58:00: To už záleží na chuti a schopnostech 

-> Milan 136 01.11.19 20:51:50: ....tady pod tím víčkem nechat udělat. 

-> m8rinek 01.11.19 20:47:30: tady pod tím víčkem
V rychlosti... Jaká je pakárna vyměnit termostat na BMN (kde vůbec je?) Jestli s tím ztrácet čas, nebo to někomu dát udělat :D.
-> bouchy: No všichni o ní mluví, ale asi jí nikdo nikdy neviděl... všechno GL.
-> dragon_cb_cz: Wait, 135L nebyla
(sedan)?

-> Luky: Tak jelikož se 9-5 bez ACC snad ani neprodávala (resp. nikdy jsem žádnou neviděl, existujou nějaké rumory, že snad existuje, ale to je něco jako sedan 135L
), tak to asi nebude tak hrozivý problém
A má to i 900...


-> dragon_cb_cz 01.11.19 14:10:37: počkej, ono tě to nadšení přejde, až se tam rozbije nějaká komfortka za $$$$$$
To mně připomnělo firemní Mercedes ML, v té době zánovní auto. Rozbila se řídicí jednotka automatické klimatizace/topení, takže to auto pořád topilo naplno a nešlo snížit teplotu. Naštěstí to bylo v zimě, takže těch pár dní do servisu se jezdilo se staženými okny. Být to v létě, bylo by to nepojízdný
Tenkrát to stálo opravit asi 25 000

To mně připomnělo firemní Mercedes ML, v té době zánovní auto. Rozbila se řídicí jednotka automatické klimatizace/topení, takže to auto pořád topilo naplno a nešlo snížit teplotu. Naštěstí to bylo v zimě, takže těch pár dní do servisu se jezdilo se staženými okny. Být to v létě, bylo by to nepojízdný

-> Syny 01.11.19 13:56:59: Má to pořád zaplé 90% aut.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 14:00:02: Jede to nezávisle
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 14:00:02: Jede to nezávisle
-> Syny 01.11.19 13:56:59: já naopak ženu nenaučil to pouštět. Tak to má zaplý furt a v diagnostice jsem nastavil maximální čas asi 2 minuty což stačí.
-> Syny 01.11.19 14:04:18: Já jsem s tím taky problém neměl, byť to možná topilo kolikrát zbytečně... ale současný systém, kdy přijdu a jedu, ACC samo pozná, že je zima, na chvíli zatopí do okna i zrcátek a pak to automaticky vypne mi přijde lepší. Resp, je mi to tak nějak jedno, ale líbí se mi, že to +- funguje jak má a nemusím to řešit. Max když přijedu za blbýho počasí do práce do garáže, tak se zamlží zrcátka, tak to musím na pár vteřin ručně pustit, jinak to většinou automatika obstará dobře.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 14:00:02: Kdepak, zrcatka jedou samostatne, takze pokud je nedavas na "0" (respektive pro nas s OCD jeste neprijatelne polohy R a L
), tak topis nonstop...
www.tuning-in.cz/files/.. ./o2-mr-swv1-3.jpg
-> dragon_cb_cz: Vidis a me zas prijde jako blbost zhavit i zadni okno, kdyz chci jen zrcatka. Zrcatka spojeny s oknem jsem mel na Cordobe a jako na auto z 95 dobry, ale ted jsem fakt rad, ze to je nezavisle na sobe. Proc topit zrcatkum, kdyz se mi zamlzi zadni okno? A naopak, proc topit do okna, kdyz potrebuju jen odmlzit zrcatka? To ze tam neni zadna kontrolka je, pravda, trochu blby, ale stalo se mi jen jednou, ze jsem s tim jezdil asi den a pul, pak jsem to vyp. Jinak jsem s tim problem nemel nikdy.

www.tuning-in.cz/files/.. ./o2-mr-swv1-3.jpg
-> dragon_cb_cz: Vidis a me zas prijde jako blbost zhavit i zadni okno, kdyz chci jen zrcatka. Zrcatka spojeny s oknem jsem mel na Cordobe a jako na auto z 95 dobry, ale ted jsem fakt rad, ze to je nezavisle na sobe. Proc topit zrcatkum, kdyz se mi zamlzi zadni okno? A naopak, proc topit do okna, kdyz potrebuju jen odmlzit zrcatka? To ze tam neni zadna kontrolka je, pravda, trochu blby, ale stalo se mi jen jednou, ze jsem s tim jezdil asi den a pul, pak jsem to vyp. Jinak jsem s tim problem nemel nikdy.
-> Syny: Mně se to u O1 stávalo pravidelně, je to na místě, kam se normálně nemám důvod koukat. Systém co mají jiné značky, tzn spojený výhřev zrcátek s výhřevem zadního okna, který ACC po nějaké době samo vypne, mi přijde daleko lepší.
-> saskyn2 01.11.19 13:52:54: Otáčím čudlík dopředu do středové polohy, ale stejně pokud nezapneš na středové panelu výhřev okna, tak zrcátka nejedou a nebo ano?
-> saskyn2 01.11.19 13:52:54: Hele todle jsem vubec nepochopil. U vsech firemnich aut je vyhrivani zrcatek zapnuty pokazdy kdyz do nich vlezu. At je leto nebo zima. Venku 40°C a vyhrivani zrcatek zaply
Pokazdy to vypnu a priste je to zas. A v minulej firme to bylo to samy. Bych neveril, ze je pro nekoho fakt problem to blby kolecko otocit na nulu
Pak se kazdej divi, ze se odlepujou skla atd...


-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 12:09:39: Ok, pokud 3 roky tak to byla asi nějaká kvalitní druhoška. Nebo si zodpovědný a ten výhřev vypínáš když ho nepotřebuješ a ne jako většina která to pere i přes léto
-> suri 01.11.19 12:58:40: Ono není problém v ledkách, ale v tom že ty světla vyráběli italové a podle toho to vypadá. Cín to vidělo snad jenom někde z vlaku

-> suri 01.11.19 12:58:40: Ono není problém v ledkách, ale v tom že ty světla vyráběli italové a podle toho to vypadá. Cín to vidělo snad jenom někde z vlaku

-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 13:09:46: Display místo budíku má jasný důvod - je to levný na výrobu. To že za to výrobci jako za ND budou chtít nesmysl je jiná věc.
-> Tuner#2: Jirka to prodal někomu, ale Radek tam pořád je jako prodejce
-> suri 01.11.19 12:57:39: Díky moc za vše, možná to zkusím jen rozebrat a uvidím.
-> Nwkt 01.11.19 12:55:05: Jako že to vzal Jirkovo brácha? Písni SZ více od jara jsem tam nebyl.
-> Jarda - zrušená registrace 01.11.19 12:46:38: Ano to je další aspekt. Ostatně o tom to celé je. Nesmyslná masová výroba šuntů co nic nevydrží a šup s tím na skládku. To produkuje více CO2 než všechny auta dohromady, bohužel tohle vidí a řeší málokdo a firmy nemají zájem, aby výrobek vydržel 30 a více let protože jde v první řadě o náklady a to, aby se to "točilo" že.
-> suri 01.11.19 12:58:40: Já to říkal už tehdy, že to bude jeden velký průser, světla jako celek a za nesmysl cenu. To samé bude s diplejema místo budíků, ale na to si příznivci vzpomenou až za pár let když bude pozdě.
-> Nwkt 01.11.19 12:55:05: Jako že to vzal Jirkovo brácha? Písni SZ více od jara jsem tam nebyl.
-> Jarda - zrušená registrace 01.11.19 12:46:38: Ano to je další aspekt. Ostatně o tom to celé je. Nesmyslná masová výroba šuntů co nic nevydrží a šup s tím na skládku. To produkuje více CO2 než všechny auta dohromady, bohužel tohle vidí a řeší málokdo a firmy nemají zájem, aby výrobek vydržel 30 a více let protože jde v první řadě o náklady a to, aby se to "točilo" že.

-> suri 01.11.19 12:58:40: Já to říkal už tehdy, že to bude jeden velký průser, světla jako celek a za nesmysl cenu. To samé bude s diplejema místo budíků, ale na to si příznivci vzpomenou až za pár let když bude pozdě.
