skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> dragon_cb_cz 08.10.18 14:30:32: tak podminkou uplne neni- 6 zim jsem odjezdil rapidem a to byly zimy... img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../1212_2017-12
-22_21-11-28_85.jpg ale hodi se, kolega by se prave bez sx4 casto nedostal do prace
-> dragon_cb_cz 08.10.18 14:28:05: srovnatelný s SX4? Yeti tam nespadá?
-> Jarda: Zrovna u vás, kde je 4x4 podmínkou, tak by mi Suzuki přišlo jako vcelku rozumná volba
Ale naftových je málo a ty benzínové na přestavbu na LPG moc vhodné nejsou...

-> saskyn2: Jenže výběr nestál O2 RS vs. SX4, protože O2 RS nesplňuje ten základní parametr - a tím bylo malý auto do města
Škodovka auto srovnatelný třídy vůbec nemá. A co se týká středně velkých kombíků, tam už má žena vybráno dávno 


-> saskyn2 08.10.18 13:04:34: no ja vzhledem k referencim od kolegy taky chtel na Petre sx4 vyzkouset, ale chtela radeji ovci a asi bohuzel... Ted pry ji to asi 1x do 100km zaskube, uplne prestane jet a pak to zas jede normalne. Jinak jsem se ted bavi s kolegou o repas turbu a pry mu na rotacce predface vydrzelo skoro presne 100tis. km a celou dobu piskalo.
Jen je blby, ze se tomu autu neda vubec verit.
Jen je blby, ze se tomu autu neda vubec verit.
-> dragon_cb_cz 08.10.18 09:55:40: Máš hodně zvláštní ženu když radeji suzuki než vofci v rs. U mě by to bylo přesně naopak. Koupit jí to co Ty tak se se mnou do konce příštího života nebaví 

-> Jarda: No já požadavek aby to jelo považuju za podmínku nutnou, ne dostačující teda
Ale v tomhle případě by důvody skutečně byly poněkud marnivý - u O2 by vadilo, že je to škodovka, u X5 že je to BMW. S tím se argumentuje blbě 


-> dragon_cb_cz 08.10.18 09:55:40: mate je moc rozmazleny, moje je rada za to, co zrovna jede :)
-> Syny 08.10.18 07:20:21: Koupíš anglickej tapec a přehodíš vršky 

-> m8rinek: Jasně, jako auto pro ženu na běžnou dopravu věřím, že ta O2 RS v kombajnu bude super a provozníma nákladama asi jinde než X5. Máš štěstí na ženu, ta moje by mě asi poslala do prdele s obojím 

-> dragon_cb_cz: hele ona X5 jsou takový babičiny hodiny... Ale jinak samozřejmě velkej motor, automat, odhlučnění, elektrika na uplně všechno, ovšem to od tý koktáfky ani nikdo nechce...
-> Jarda/felda: Jo, asi tady vezmu nějakej kus igelitovýho pytle a slušnou lepící pásku a hotovo... za ušetřený prachy si může segra zkusit nechat vyčistit ty strašlivě špinavý světlý sesle, to je hroznej humus...
-> m8rinek: Ale komfortem asi zase ta X5 bude někde jinde, ne? Ale jen odhaduju, přímou zkušenost nemám ani s jedním.
-> dragon_cb_cz 07.10.18 20:28:50: u feldy jsem do dveří lepil na oboustranou lepenku igelitovej ubrus, funguje to už pár let
-> Syny: neviem ako to je na golfe ale asi podobný systém
-> SO545: také sa to kúpilo -> Milan 136: je fajn že sa dá použiť aj anglický vrch , stačí vypáliť dieru na diodku , ostatok je rovnaký , je tam predznačená , cena zadarmo alebo max do 20eur , za ľavostranný pýtajú 80€ a nesedí aj tak nikdy ani lišta ani poťah takže letuješ stejne
-> suri: Taky to tam mam od toho loktu osoupany...
-> SO545 07.10.18 21:31:35: to suri zcela jiste vi a poskozeni neni jeho prace

Tak už si jezdíme v O2RS, má to 235tkm najeto a je to defakto po prvním majiteli, krom nějaký kosmetiky to je netknutý, tak snad se něco nevysere a bude to znamenat jen tankovat :D... Minimálně náklady na naftu jsou proti X5 nějakých 60% :D. Teda pokud nějak zásadně nekecá počítadlo...
-> suri 07.10.18 21:23:35: nevykladat laket a nebude problem... 

-> Jirik_Tuňák1983: Bohužel u OCT je na mirelonech normální lepící vrstva, kterou když nalepíš na čistý odmaštěný dveře, tak je to "navždy"... Posledně jsem to kuchal na tchánově autě. Naštěstí opatrně a tak, aby se to dalo přilepit zpátky. A pak jsem zjistil, že již nelze objednat.
Prakticky po celým obvodu dveří (na spodku se to nechává viset) musíš odříznout co nejtenčí vrtvu mirelonu a pak přilepit zpětně tím lepidlem na parozábrany...
Prakticky po celým obvodu dveří (na spodku se to nechává viset) musíš odříznout co nejtenčí vrtvu mirelonu a pak přilepit zpětně tím lepidlem na parozábrany...
-> Jarda/felda 07.10.18 18:22:24: Jj taky si říkám, moc se mi to nechce řešit. Jako ono by vlastně klidně mohla dál jezdit s okýnkem přilepeným izolačkou když na to přijde 
-> Jirik_Tuňák1983 07.10.18 18:46:27: Jj ten novější typ mám na 9-5, to je úplně něco jiného... tady ja taková pitomá trhavá folie.
-> StepaNoFUN 07.10.18 19:05:02: Hele to je právě otázka... dneska jsem na to rychle koukal, spodky blatníků přes práh už jsou celkem pryč, ale jinak to děravý není, má to platnej plyn... segra do toho nechce logicky investovat, když s tím moc nejezdí, ale zase poslat to na šroťák by asi byla škoda... asi vezmu nějakej kus igelitu co doma najdu a udělám nějaký "víc po mě nechtějte" řešení, jen teda nevím čím to nalepím.

-> Jirik_Tuňák1983 07.10.18 18:46:27: Jj ten novější typ mám na 9-5, to je úplně něco jiného... tady ja taková pitomá trhavá folie.
-> StepaNoFUN 07.10.18 19:05:02: Hele to je právě otázka... dneska jsem na to rychle koukal, spodky blatníků přes práh už jsou celkem pryč, ale jinak to děravý není, má to platnej plyn... segra do toho nechce logicky investovat, když s tím moc nejezdí, ale zase poslat to na šroťák by asi byla škoda... asi vezmu nějakej kus igelitu co doma najdu a udělám nějaký "víc po mě nechtějte" řešení, jen teda nevím čím to nalepím.
-> StepaNoFUN 07.10.18 19:05:02: S odlepením a opakovaným přilepením "mirelonu" jsem neměl nikdy problém.
Ona to bude taky reakce na tvarově náročnější dveřní výplně. Ta pěna jde tvarovat a profilovat. Igelit ne. Fiat má např. takovou stálelepivou housenku z nějakého lepícího tmelu. Mirelon pak neroztrháš, ale zase ho vtiskneš zpět do housenky. Na spodku pravých zadních dveří se to muselo přilepit u Karkule znovu (lakovaly se dveře po kolizi s omítkou). Na původní housenku se nachytal prach a už málo lepila. Bukaj poradil lepidlo na parozábrany a tím jsem housenku na spodku dveří lehce potřel. Funguje to téměř jako originál. Zbylý obvod dveří stále lepí /drží, od r. 2009 a to jsem si musel kvůli namatlání ještě kousek odlepit.
Ona to bude taky reakce na tvarově náročnější dveřní výplně. Ta pěna jde tvarovat a profilovat. Igelit ne. Fiat má např. takovou stálelepivou housenku z nějakého lepícího tmelu. Mirelon pak neroztrháš, ale zase ho vtiskneš zpět do housenky. Na spodku pravých zadních dveří se to muselo přilepit u Karkule znovu (lakovaly se dveře po kolizi s omítkou). Na původní housenku se nachytal prach a už málo lepila. Bukaj poradil lepidlo na parozábrany a tím jsem housenku na spodku dveří lehce potřel. Funguje to téměř jako originál. Zbylý obvod dveří stále lepí /drží, od r. 2009 a to jsem si musel kvůli namatlání ještě kousek odlepit.
-> Jirik_Tuňák1983: Původní igelity vepředu byly pecka. To šlo i lidsky odlepit a vrátit zpátky. Pak byla inovace za "mirelon" a od tý doby je prakticky po pí... To prakticky nejde rozumně odlepit a nový již nelze koupit. :-/
-> dragon_cb_cz: Když nedáš - poteče do auta... Vyzkoušeno. Jestli je to hujde na dojetí pár měsíců, tak pak OK... Dej tam čínu a vykašli se na igelit.
-> dragon_cb_cz: Když nedáš - poteče do auta... Vyzkoušeno. Jestli je to hujde na dojetí pár měsíců, tak pak OK... Dej tam čínu a vykašli se na igelit.
-> dragon_cb_cz 07.10.18 18:06:54: Igelit už je docela historie. Spíše je tam aby nemohl navlhnout tapec, nemohlo po čalounění zatékat do auta apod. Při průtržích jde dveřmi někdy i dost vody. Může ve spodní části dveří i cákat. Bez igelitu by nic nebránilo zatečení a nechránilo by čalounění. Novější typy zábran jsou i proti vibracím čalounění a snížení hlučnosti. Jsou už spíše jako pěnový materiál.
-> dragon_cb_cz 07.10.18 18:06:54: pokud s tim zkoušela hejbat tak bude lanko zamotaný a "roztřepený" taky bych rovnou vzal komplet novou 

-> StepaNoFUN: Trochu asi jo, já už pořádně stejně nevím jak to tam má být, tak to vyměním rovnou celé. Jinak igelit už je v dost mizerné kondici a okolo těch držáků tapce mi stejně nezbylo než ho vytrhnout...ten už bych asi neřešil.
-> Bukaj: Jak blbej (na tohle totiž jsem) - co je vlastně funkcí toho igelitu? Resp odkud kam má bránit vodě? Každopádně jsem trochu v pokušení se na něj vysrat, protože osud toho auta se asi brzo naplní, ale je fakt, že ty dveře vypadaly zdravý....
-> Bukaj: Jak blbej (na tohle totiž jsem) - co je vlastně funkcí toho igelitu? Resp odkud kam má bránit vodě? Každopádně jsem trochu v pokušení se na něj vysrat, protože osud toho auta se asi brzo naplní, ale je fakt, že ty dveře vypadaly zdravý....
-> palinator: tak to by som skusit mohol 

-> dragon_cb_cz: Kdysi (cca před 18 lety) jsem u tátovy Octavie měnil stahovačku u řidiče (originál za cca 1500, druhoška tehdy ještě nebyla), postupem času jsem u ostatních oken v autě měnil jen ty plasty - teď pojedu už druhé kolo - spolujezdec už podruhé KO.
Vesměs se kromě té první příhody daly stahovačky opravit výměnou toho plastu - teď uvidím, co tam najdu...
...a co se igelitu týče, tak tam dávám místo originálu, kterej byl v háji (popraskanej, potrhanej a nelepící) klasickou parozábranu...
Vesměs se kromě té první příhody daly stahovačky opravit výměnou toho plastu - teď uvidím, co tam najdu...
...a co se igelitu týče, tak tam dávám místo originálu, kterej byl v háji (popraskanej, potrhanej a nelepící) klasickou parozábranu...

-> dragon_cb_cz: Jestli s tím jebala se spadlým oknem, tak kup rovnou stahovačku. A opatrně na igelit - stahovačky sice ještě jsou, ale u igelitů už svítí odpadlo... :-/
Jakou čínskou náhradu fakt netuším. Dával jsem origo. Za asi 1400,- (přední) jsem to neřešil.
Jakou čínskou náhradu fakt netuším. Dával jsem origo. Za asi 1400,- (přední) jsem to neřešil.
Segře se klasicky pojebala stahovačka LZ okna na její O1. Pokud to nevyřeší jen ten plastovej bazmek za pár korun, je nějaká osvědčeně funknční druhoška? Tuším že když jsem to řešil před lety na svojí tak jsem bral nějakou z Kelly, ale už si to nepamatuju... cenový rozdíl oproti origu je přeci jen dost značný: www.cc-autodily.cz/spoust
ec-skla-bez-mot-22_22?kod=
1U0839... a segra do toho nechce dávat moc peněz.
-> castrol:
Já při první výměně v autorizáku řek, že chci 5W40 a překódovat na krátkej interval. Neměli s tim problém (se zárukou).
Já při první výměně v autorizáku řek, že chci 5W40 a překódovat na krátkej interval. Neměli s tim problém (se zárukou).
-> Jarda/felda: tak to ja pojdem na vymenu skor nez pise servis
-> Jirik_Tuňák1983: tak ja tase nestriedam auta jak ponozky

-> castrol 06.10.18 12:04:59: Ono taky proč to držet tak dlouho.
-> castrol 06.10.18 12:04:59: co naleje neovlivníš ale ovlivníš kdy to tam naleje 

-> Jarda: tak co tam naleje servis nijak neovlivnim a pol mega ja na nej zivote nedam 

-> castrol 05.10.18 21:44:37: kdyz budes menit normalne oil a ne longlife, tak hodne... pul mega by minimalne mohla ne?

-> Milan 136 03.10.18 08:12:21: a fabka da kolko ,ci uz sa mam teraz obzerat po inom
?

-> Jarda: nemám , večné problémy okolo sťahovačiek a aj tak tých káblov už mám moc a je problém to poskladať ... je to ako je , mňa to už prežije
-> suri 05.10.18 19:15:14: ja myslel, ze mas el. okna
-> dragon_cb_cz: -> Milan 136: to súhlasím
-> minno: nerikam, ze to je div. Je to uplne normalni.
Je to reakce na to, co rika Dragon
Je to reakce na to, co rika Dragon
-> minno: Není na tom nic vyjímečného, to pochopitelně ne, ale není to tak dávno, co nás tu někdo vehementně přesvědčoval, že ty auta jsou dělaný na životnost 100 tisíc km a kdo si to koupí, je blázen... A ty auta přitom fungujou úplně normálně.
-> Milan 136 03.10.18 08:12:21: -> suri 03.10.18 08:50:43: Ja mám na to iný pohľad. Pri tých km za 3-5 rokov to znamená, že tie autá sú stále v prevádzke a jazdia prevažne len dlhé trasy, čiže pre auto (motor) najlepšie podmienky. Bolo by veľmi smutné, keby už boli na tom tie autá zle. Je to stále "nové" auto a nie je na tom nič výnimočné.
Je rozdiel nabehať 100 tis. km za 2 roky a úplne niečo iné 10 rokov krátke trasy, mesto, množstvo studených štartov. Ťažko potom porovnávať stav.
Je rozdiel nabehať 100 tis. km za 2 roky a úplne niečo iné 10 rokov krátke trasy, mesto, množstvo studených štartov. Ťažko potom porovnávať stav.