
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> saskyn2 22.11.24 22:25:33: 480 jako tágo znamena ze to jeste.je pred kazdou stk preventivne o kilo stoceny ne?

-> Milan 136 22.11.24 21:55:51: Ja vim, kdybych byval vedel ze to tam je, tak bych to pro jistotu vymenil. Spis mi to samotnyho prekvapilo a vlastne predtim ani vubec nenapadlo, ze to tam mam taky 

-> Syny: Nj. Nevedomosť je krásna. To platí v každej oblasti. O čom človek nevie, to ho ani netrápi.
Pozerám, že ten Passat má tlmič výfuku vedľa nádrže. G7 má v tej časti len veľkú dieru, na ktorú síce existuje kryt, ale z výroby ho tam samozrejme neosádzajú :-)
Ad. zadná náprava. Je fajn, ak má dlhú životnosť, ale pri tom množstve silentblokov a čapov čo tam je, sa celkom aj čudujem, že tomu tak je
-> saskyn2: Pekná story
Pozerám, že ten Passat má tlmič výfuku vedľa nádrže. G7 má v tej časti len veľkú dieru, na ktorú síce existuje kryt, ale z výroby ho tam samozrejme neosádzajú :-)
Ad. zadná náprava. Je fajn, ak má dlhú životnosť, ale pri tom množstve silentblokov a čapov čo tam je, sa celkom aj čudujem, že tomu tak je

-> saskyn2: Pekná story

Já jsem ted někdy ve středu dělal SIII co netopí. Nejdřív v pondělí že mu teče víčko na nádobce, trochu jsem drknul do tý vrchní hadičky a hned to prskalo. Normálně byla nalomená ta vrchní trubička od nádobky, bylo to sak skřehlý že jsem to utrhnul a musel dloubat plast z tý hadičky. Ten střed byl normálně zacpanej bordelem, tak jsem se borce ptal jak to topí, prý v pohodě, říkám no nevím, ale ok. Nádobku chtěl samozřejmě použitou, přece tam nedáme novou, tak jsem vdechl druhý život nádobce co tu nechal Vhml
Pak se nějak ve středu ochladilo a borec volal že mu to netopí, nečekaně
Tak dostal novej radiátor, z toho starýho šel bordel a hlavně takový průhledný kuličky, tak jsem byl hned doma, vytáhl jsem z popelnice tu jeho starou nádobku a hle pytlík se silikátem na sračky
Dneska tady byl zase že mu to padá do nouze, v chybách nedostatečný tlak turba a sporadická účinnost dpf. Kouknu na diferenční tlak a je na volnoběh 40mbar, tak už ten špunt asi turbo neutlačí. Žere mu to ještě olej. Tak jsem říkám pojistit a zapálit
Blbý že mu za to ani pojištovna nic moc nedá
Jo to je tak když koupíš výhodně auto co má najeto 480 jako tágo






-> Syny 22.11.24 21:38:58: Jezdí v milionech aut. A v některých dělá problém.
-> minno: Jinak pro tvůj klid - zjistil jsem, že jsem s Golfem jezdil celý roky s chladící kapalinou G13. Vlastně jsem to ani nevěděl a zjistil to až když jsem nedávno likvidoval flašku co jsem měl v garáži se zbytkem nemrzky na dolejvání. A rozhodně nebyl žádný problém s ničím. Žádné úsady, ani problémy s topením, kapalina byla krásně čirá a růžová. Kdybych to býval věděl, asi bych to vyměnil, ale nevěděl jsem to, a tak jsem byl v klidu až do posledních chvil, kdy v oblacích páry vytekla proraženým chladičem na ulici 

-> minno 22.11.24 13:15:08: Tohle je pro změnu 4,5 roku starej Passat B8 se 140 tkm z DE. Odkud ale přesně nevím. Každopádně ale měl webasto :)
-> minno 22.11.24 13:15:08: Tohle je stav po 8 letech provozu a cca 210 tkm. Nikdy nijak neošetřováno. Prvních 6 let a cca 170 tkm to jezdilo v DE někde kousek od Alp...
-> minno 22.11.24 13:15:08: jsem rád, že čtyřkolka má jiný pomocný rám a tudíž to tam nebude pasovat - tedy alespoň v to doufám, jinak bych asi byl také nucen testovat 

-> vhml 22.11.24 08:24:33: To súhlasím, ale otázka je, čo všetko tam dať :)
-> Syny 22.11.24 08:50:20: Tak to je super.
-> Bukaj 22.11.24 09:17:41: Nečuraboce. Teda ak nerátam súčasný hukot zimných pneu
Len rád vylepšujem a testujem.
-> Jura_Favorit 22.11.24 11:25:46: Tak zas čo nie je protichodné
Sto ľudí, sto názorov...
-> Syny 22.11.24 08:50:20: Tak to je super.
-> Bukaj 22.11.24 09:17:41: Nečuraboce. Teda ak nerátam súčasný hukot zimných pneu

-> Jura_Favorit 22.11.24 11:25:46: Tak zas čo nie je protichodné

-> minno 21.11.24 22:55:01: zajímavé. Stejně jako protichůdné zkušenosti na zahraničních fórech

-> minno 21.11.24 18:42:48: Copak, čuraboce?

-> minno 22.11.24 06:29:02: Na zadni naprave jsem delal jen loziska a pruziny. Jinak bylo vse puvodni a nevypadalo to, ze by tam melo neco odejit.
-> minno 21.11.24 22:55:01: vycházel bych z předpokladu, že z nudy a dlouhý chvíle ty kryty nevyvíjeli
-> MATTESS: Tak či tak je to fajn.
-> minno: já mám 220t a na podvozku se nic nedělalo. Možná částečně je to dílem 150t po Německu
Častokrát ide o to, na čo je človek zvyknutý a čo považuje za normálny stav.
-> Syny: Len tak zo zvedavosti, tých 260 tkm dala tá zadná náprava v pôvodnom stave? To by bolo celkom potešujúce :-)
-> Syny: Len tak zo zvedavosti, tých 260 tkm dala tá zadná náprava v pôvodnom stave? To by bolo celkom potešujúce :-)
-> MATTESS 21.11.24 23:16:02: Přesně to jsem teď chtěl napsat. U Golfa jsem měl na tachometru 260 tkm a zvuky od zadní nápravy bylo asi to poslední, co by tam chtělo řešit 

To by mě zajímalo, jak moc by to bylo poznat. Nevšiml jsem si nějakého hluku od zadku
-> Milan 136 21.11.24 19:30:17: Suri tvrdí, že to nie je poznať.
-> vhml 21.11.24 20:14:24: Asi tak. A u O3 sa vysrali na detaily a rovno škrtli celú nápravu
Krytovanie podvozku som ešte neriešil. Úprimne netuším, ktoré dodatočné zakrytovanie by mohlo mať praktický prínos.
-> Jura_Favorit 21.11.24 21:50:08: Ak to chápem správne, tak by to malo tlmiť rozkmit nápravy (rezonancia / zvuk), ktorý sa prenáša do karosérie. Čiže s tým bazmekom by to malo byť tichšie a príjemnejšie od nápravy, zvlášť na rozbitej ceste.
-> vhml 21.11.24 20:14:24: Asi tak. A u O3 sa vysrali na detaily a rovno škrtli celú nápravu

Krytovanie podvozku som ešte neriešil. Úprimne netuším, ktoré dodatočné zakrytovanie by mohlo mať praktický prínos.
-> Jura_Favorit 21.11.24 21:50:08: Ak to chápem správne, tak by to malo tlmiť rozkmit nápravy (rezonancia / zvuk), ktorý sa prenáša do karosérie. Čiže s tým bazmekom by to malo byť tichšie a príjemnejšie od nápravy, zvlášť na rozbitej ceste.
Jak ta věc -> minno 21.11.24 18:42:48: funguje?
-> minno 21.11.24 18:42:48: urcite bych to tam dal. To je proste typicka vec, kteou vymysleli, vyrobili a pak ji nekdo z auta skrtnul kvuli cene.
Zakrytovani celyho podvozku resils?
Zakrytovani celyho podvozku resils?
Nejsou ti němečtí odboroví předáci poněkud magoři, co se VW týká? 

-> minno 21.11.24 18:42:48: Myslím že suri s tím jednu dobu něco vymýšlel.
Neskúšali ste niekto na zadnú viacprvkovú nápravu Golfa (prípadne iné koncerny s rovnakou nápravou) domontovať harmonický tlmič pomocného rámu nápravy?
audi.7zap.com/en/.../505- 505002
www.drive2.com/l/53301575 0428852482
Ževraj to bolo navrhnuté už pre Audi A3, Golf5... potom to pre Golfy vypustili.
Malo by to tlmiť hluk od zadnej nápravy.
audi.7zap.com/en/.../505- 505002
www.drive2.com/l/53301575 0428852482
Ževraj to bolo navrhnuté už pre Audi A3, Golf5... potom to pre Golfy vypustili.
Malo by to tlmiť hluk od zadnej nápravy.
-> vhml:
Nemám tušení...
Nemám tušení...
-> palinator 21.11.24 07:14:17: nema to pak od vyroby nejakou jinou smes desticek?
Jak se řešily brzdy, tak takhle vypadají zadky na autě, který jima skoro nebrzdí
-> Bukaj: Naopak, měď je naprosto dokonalá. A stará Volva mají třeba měděné trubičky z výroby. :)
-> Milan 136: A proto není měď povolená na brzdové potrubí... 

-> Jirik_Tuňák1983 17.11.24 09:30:15: Vtipny je, ze tohle pise nekdo, kdo si opecovava Volvo se kterym najede par set kilometru rocne. Ke zbytku jsem mel neco rozepsano, ale ono by to bylo stejne zbytecny a nemam vlastne vubec naladu ani chut na ty tvoje kecy nejak vic reagovat...
-> Syny 17.11.24 08:59:07: Je zajímavé, jak si dokážeš při svém vzdělání a věku vyložit něco po svém a kolikrát blbě, přičemž třeba instalatér by tu poznámku pochopil správně. Poznámkou bylo řečeno s nadsázkou víceméně to, že to kolem těch aut tak prožíváte, až máme obavy o vaše zdraví. NADSÁZKA.
-> Jirik_Tuňák1983 17.11.24 08:09:07: Jako ze mi u rok staryho auta ma byt jedno, jestli tam neni nejaka zasadni svolavacka, ktera muze ovlivnit jeho zivotnost?
-> SO545 17.11.24 07:56:30: To si u těch dvou nejsem úplně jistý. 

-> Syny 16.11.24 18:13:58: ved je to len auto....nejde o tvoje zdravie...

-> SO545 16.11.24 16:37:16: Mam se bat?
-> minno 15.11.24 17:49:11: je to svetlo biela vrstva asi 5cm na spodku.
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 21:03:43: to nikto netusi....ked dojde auto do servisu a otvoris zakazku tak vtedy zistis co fabrika...dojebabrala...
Najprv to bol len G8 ....a teraz pribudli aj auta od Spanielov.
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 21:03:43: to nikto netusi....ked dojde auto do servisu a otvoris zakazku tak vtedy zistis co fabrika...dojebabrala...
Najprv to bol len G8 ....a teraz pribudli aj auta od Spanielov.
-> Bukaj 16.11.24 10:19:43: šupinky bude nejspíš chrom z pístků, připravil bych se na "repas" brzdičů při další příležitosti 

To se mi stalo s nějakou ne úplně značkovou brzdovkou, od doby co sem to proplachnul a nalil Bosch tak. Už není zakalená ani ze spojky, ale je pravda že ji měním každý rok , max druhý a to auto teď už nic nenajde..
-> Bukaj: Neviem, čím to je, ale aj ja som bol zvyknutý, že zo škodovky mi vždy tiekla brzdovka, ktorá sa už na žltú nepodobala ani omylom a u iných áut býva pekná.
-> Bukaj: Jo to jsem přesně myslel, ta trubka zarezne v tý matce. Že by to nešlo povolit z hadičky se mi ještě nestalo.
-> saskyn2 11.11.24 18:26:34: Tak operace brzdiče na Caddy včera proběhla úspěšně.
Začal jsem pravou stranou, kde byl zatuhlý ten mechanismus ručky, koncovku trubky z brzdiče se mi sice povolit podařilo, ale trubička v ní byla kouslá a protáčela se i s koncovkou (i když trubka byla jak nová, žádné stopy po korozi nebo jen porušení plastového nástřiku povrchu trubky).
Nakonec jsem si poradil tak, že jsem z brzdiče odmontoval mechanismus ručky a držák lanovodu/hadice/kabelu, trubku jsem lehce ohnul a vyšrouboval komplet brzdič z koncovky (otáčením brzdiče kolem osy trubky)
Opačným způsobem jsem namontoval nový brzdič.
Levá strana (kde byl brzdič funkční) šla úplně v pohodě povolit a nebylo tak třeba laborování s rozebíráním brzdičů (starého i nového), jako na druhé straně.
V mezičase jsem sundal a vymyl nádobku na brzdovku (byla zevnitř tak špinavá, že zvenčí nebylo vidět, kde je hladina) - na to, že brzdovka tam byla minimálně 5 let (a cca 200 tisíc km), tak z brzdičů vůbec netekla žádná hrůza, jak jsem zvyklý ze škodovek. Jen z předních brzdičů při následném proplachování a odvzdušňování tekla brzdovka, ve které plavaly malinké kovové šupinky - odkud, to netuším...
Začal jsem pravou stranou, kde byl zatuhlý ten mechanismus ručky, koncovku trubky z brzdiče se mi sice povolit podařilo, ale trubička v ní byla kouslá a protáčela se i s koncovkou (i když trubka byla jak nová, žádné stopy po korozi nebo jen porušení plastového nástřiku povrchu trubky).
Nakonec jsem si poradil tak, že jsem z brzdiče odmontoval mechanismus ručky a držák lanovodu/hadice/kabelu, trubku jsem lehce ohnul a vyšrouboval komplet brzdič z koncovky (otáčením brzdiče kolem osy trubky)

Opačným způsobem jsem namontoval nový brzdič.
Levá strana (kde byl brzdič funkční) šla úplně v pohodě povolit a nebylo tak třeba laborování s rozebíráním brzdičů (starého i nového), jako na druhé straně.
V mezičase jsem sundal a vymyl nádobku na brzdovku (byla zevnitř tak špinavá, že zvenčí nebylo vidět, kde je hladina) - na to, že brzdovka tam byla minimálně 5 let (a cca 200 tisíc km), tak z brzdičů vůbec netekla žádná hrůza, jak jsem zvyklý ze škodovek. Jen z předních brzdičů při následném proplachování a odvzdušňování tekla brzdovka, ve které plavaly malinké kovové šupinky - odkud, to netuším...
-> SO545 15.11.24 16:59:31: A kolika kusů se to může týkat? To poněkud podcenili kontrolní mechanismy.
-> SO545: A ten fabrický vosk napríklad v dverách aj vidno, či je to taká tenká vrstva, že to oko človeka ani nezbadá?
-> minno 14.11.24 21:08:40: mame teraz zvolavacku ne Cupru a G8...kde prave dvere zabudli vyvoskovat tak sa to riesi dodatocne....