-> SO545 13.11.24 18:55:09: S tým voskom to mohli vymyslieť inak. Minimálne do tých otvorov dať následne nejaké záslepky a uzavrieť prah.
Inak vosk je pri výrobe dávaný len do prahov, či aj do iných dutín?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Milan 136 12.11.24 17:25:36: Myslíš tie diery, ktoré som teraz zalepoval? No to by si niekto zaslúžil po prstoch. Hnusná robota vyčistiť tú dutinu. Ešteže ma -> SO545: na to upozornil. Ide zima a by som si teda polepšil autu...
Ale myslím, že každé auto má svoje (nie len výrobné) muchy. O2 je na tom asi po karosárskej stránke horšie zas v iných oblastiach.
Ale myslím, že každé auto má svoje (nie len výrobné) muchy. O2 je na tom asi po karosárskej stránke horšie zas v iných oblastiach.
-> SO545 13.11.24 18:55:09: Pěkný. Zlatá O2 teda z tohohle hlediska.
-> Borderer 12.11.24 11:51:32: ta karoseria jeDEMO diel...na nej sa skoli ...menili sa niektore diely a potom stala 6rokov vonku a tusim dalsie 3 mali ten isty osud.
Teraz sme do nej len vlepovali a vyrezavali okna....a zase pojde za dielnu
-> Milan 136 12.11.24 17:25:36: a nie len...mali to tak aj starsie auta...a sterajsich tusim aj passat , touran atd....
Fabrika takto setri s voskom ktory ma kade vytiect. V starsich autach zostal v prahoch.
Teraz sme do nej len vlepovali a vyrezavali okna....a zase pojde za dielnu
-> Milan 136 12.11.24 17:25:36: a nie len...mali to tak aj starsie auta...a sterajsich tusim aj passat , touran atd....
Fabrika takto setri s voskom ktory ma kade vytiect. V starsich autach zostal v prahoch.
-> SO545: Ten práh mají takhle všechny G7?
-> Borderer: tiež sa čudujem
-> SO545: golfík po búračke? čo sa na ňom opravuje?
-> SO545: golfík po búračke? čo sa na ňom opravuje?
-> SO545: Co ta koroze tam? 

-> minno 10.11.24 17:26:18: sikovny
-> Bukaj: ok, posláno na fb
-> saskyn2: Ok, pošli platební údaje přes FB nebo mail...
...a desky třeba taky TRW, Ď :)
...a desky třeba taky TRW, Ď :)
-> Bukaj: Nechci na účet, pak mi to zaplatíš, akorát tam je ještě 119 poštovný. Chceš textar za 571, nebo trw za 542? Nebo si tam najdi co mají a řekni jaký se ti líbí 1K0698451S
EDIT: nebo ti dám platební údaje a zaplatíš to rovnou jim at mi nejdou zbytečně peníze přes můj účet, nerad bych aby mi pak finančák něco doměřil:)
EDIT: nebo ti dám platební údaje a zaplatíš to rovnou jim at mi nejdou zbytečně peníze přes můj účet, nerad bych aby mi pak finančák něco doměřil:)
-> saskyn2: Desky asi celkem fuk, nic moc extra. Před rokem jsem na to dával nový kotouče a desky, ale zarezlo ovládání ručky na jednom brzdiči a přibržďovalo to, takže desky jsou v háji a kotouč taky dostal zabrat, ale dám mu šanci - v zimě se mi to nechce řešit do detailu (jinak bych rozebral brzdič a rozhýbal ten mechanismus), jen aby to fungovalo...
Jestli můžu prosit, tak objednej. Chceš peníze rovnou na účet?
Jestli můžu prosit, tak objednej. Chceš peníze rovnou na účet?
-> Bukaj: A jaký desky chceš? Mám to teda rovnou objednat?
-> saskyn2: Vyzvedl bych si to u Tebe. A ty trubky teda zatím ne - zkusím to povolit (brzdiče prý byly před lety už měněny, tak třeba to půjde) a pokud ne, tak jestli to má klasické trubičky a závity, tak si to naohybám ze škodováckých trubiček, případně z metráže - pertlovačku tu taky mám...
Takže brzdiče TRW, nějaké destičky a uvidíme... :-D
Takže brzdiče TRW, nějaké destičky a uvidíme... :-D
-> Bukaj: nebo to můžeš zkusit povolit, ale většinou to nejde, bývá ta trubka vehnilá do matky a ukroutí se. Ale asi záleží kolik to má namotáno, pokud to je nějaký zánovní kousek tak by to mohlo jít povolit. Naposled jsem to sundaval v pátek na nějaký oktávce s 600t a bylo to tak shnilý že ta trubka praskla normálně uprostřed hned jak jsem za tu matku vzal
Nebo by asi vyšlo levněji to napertloval, ale tyhle malý trubky a ostrý úhly to já dělat nechci

-> Bukaj: Ale z tý ceny těch trubiček nebudeš nadšenej, mají jen origo.
-> Bukaj: Asi jo. Jako že si to tu vyzvedneš, nebo to mám zkusit objednat někam k tobě na adresu rovnou-nevím jestli to půjde ale asi jo.
-> saskyn2: Jo aha, brzdový trubičky - to jsem nepochopil, jak jsem ze škodovek zvyklej na hadice a ne trubky k brzdiči...
Díky za tip
A ten Granex - byl bys ochoten mi to tam na sebe objednat? Pár brzdičů TRW, pár těch trubek a nějaký desky?

Díky za tip

A ten Granex - byl bys ochoten mi to tam na sebe objednat? Pár brzdičů TRW, pár těch trubek a nějaký desky?
-> Bukaj: 2K0611763D. 2K0611764D Tak kdybys chtěl oželet tak granex má zálohu jen 173

-> saskyn2: Díky
Tu zálohu 334 Kč na kus brzdiče asi přežiju...
...zajímavé, že od TRW jsou na Autodílosu 2 verze pod stejným číslem - jedna bez zálohy a druhá se zálohou (ta má na konci čísla navíc E) a ta se zálohou je i se započtením zálohy o dvě kila levnější, než ta nezálohovaná - čím to?
A jaký krátký trubičky máš na mysli?

Tu zálohu 334 Kč na kus brzdiče asi přežiju...
...zajímavé, že od TRW jsou na Autodílosu 2 verze pod stejným číslem - jedna bez zálohy a druhá se zálohou (ta má na konci čísla navíc E) a ta se zálohou je i se započtením zálohy o dvě kila levnější, než ta nezálohovaná - čím to?
A jaký krátký trubičky máš na mysli?
-> Bukaj: 2K0615423B, 2K0615424B. Na granexu na mojí registraci 1162 TRW ale je to vratnej díl a na to asi nemám sílu to řešit. Jinak si k tomu rovnou sežen i ty krátký trubičky, to na 80% nepovolíš.
Poprosil bych, zda by byl někdo ochotný mi podle VIN zjistit typ zadního brzdového třmenu na Caddynu (abych objednal brzdiče na výměnu a vyměnil je během jednoho dne a neblokoval auto na týden, než podle demontovaných dílů dorazí nové objednané - auto mám mimo dosah).
Jedná se o dlouhou osobní (8 míst) Caddynu Life, motor BSE, VIN WV2ZZZ2KZ9X009037.
Předem děkuji za ochotu
Jedná se o dlouhou osobní (8 míst) Caddynu Life, motor BSE, VIN WV2ZZZ2KZ9X009037.
Předem děkuji za ochotu

Takto som to uzavrel. Na plochu záslepka a zalepené karosárskym tmelom.
Ďakujem ti -> SO545: za upozornenie.
Takže aj u dnešných áut naďalej platí, že si to treba dorobiť doma

Ďakujem ti -> SO545: za upozornenie.
Takže aj u dnešných áut naďalej platí, že si to treba dorobiť doma


2 hodiny čistenia konca dutiny prahovej... Drôtom, handrou, kompresorom. Bolo tam už celkom slušne bahna.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak to by ma už trochu trápilo

-> minno 11.11.24 12:42:09: Já myslel jako svařený. 

-> Jirik_Tuňák1983: To by ma netrápilo.
-> minno 11.11.24 12:15:51: Raději bych nesundaval stropnici, abys pak nezjistil, že je to auto od střechy po sloupky třeba modrý. 

-> minno 10.11.24 16:23:59: Slovo poňúrať si píšu do sešitku. 

-> SO545: Pod prednými podblatníkmi som ale žiadny otvor do prahu nevidel. Vyzerá to tam takto:
-> SO545: Tak to budem musieť poňúrať. Och. A to presne ma napadlo, že tam bude musieť byť niekde diera, lebo keď som striekal dutinu prahov, tak po vybratí poslednej zátky na konci prahu bolo v dutine oboch prahov trochu suchého blata (vyčistil som to drôtom) a pri striekaní dutiny prahu vytekal vosk trochu aj spod plastového podbehu...

presne ten plast dole....a najdes. Je to presne v spodnom zlome prahu....tam to nechali naschval otvorene aby vytiekol horuci vosk...niekdy to tak nebolo a vosk zostal v prahu.
-> SO545: Aha. No čo sa týka spodku, ani u mňa na G7 som na spodu pod plastovými krytmi nič mimoriadne čo do ochrany nevidel.
Vyvoskované pod plastovými podblatníkmi (a celý spodok) už mám. Tiež dutiny vystriekané.
Otvorené megadiery na koncoch prahov som nenašiel žiadne. Vzadu nie sú náhodou až pod tými plastovými podbehmi?
Vyvoskované pod plastovými podblatníkmi (a celý spodok) už mám. Tiež dutiny vystriekané.
Otvorené megadiery na koncoch prahov som nenašiel žiadne. Vzadu nie sú náhodou až pod tými plastovými podbehmi?
-> minno 10.11.24 13:01:30: G5 a 6 boli minimalne osetrene v spodnej casti....
Ak chces svojmu autu fakt pomoct zmontuj predne a zadne podkolia /podblatniky/ a vyvoskuj z vnutra prahy a potom uzavri tie megadiery ktore tam nechali z fabriky aby vietokol vosk /asi aby usetrili/ su na koncoch prahov ako v predu tak vzadu. Ak ma clovek stastie uz tam ma slustu blata..
Spoj blatnika s prahom.....to miesto kde sa blatnik skrutkuje k prahu. Tam je len KTL a ked sa to necisti pripadne sa odstrani vosk s fabriky....tam to zacne hrdzaviet ako prve.
Ak chces svojmu autu fakt pomoct zmontuj predne a zadne podkolia /podblatniky/ a vyvoskuj z vnutra prahy a potom uzavri tie megadiery ktore tam nechali z fabriky aby vietokol vosk /asi aby usetrili/ su na koncoch prahov ako v predu tak vzadu. Ak ma clovek stastie uz tam ma slustu blata..
Spoj blatnika s prahom.....to miesto kde sa blatnik skrutkuje k prahu. Tam je len KTL a ked sa to necisti pripadne sa odstrani vosk s fabriky....tam to zacne hrdzaviet ako prve.
-> SO545: Zaujímavé. Ako laik by som povedal, že čím novšia generácia, tým viac sa šetrí nielen na materiáloch vnútorného vybavenia (ako vidno napr. na G8), ale aj na antikoróznej úprave. Asi to tak potom nie je.
A v čom spočívalo šetrenie na G6 a G5? Horšia kvalita plechov, alebo slabšia vrstva pozinku, či niečo iné?
Spoj predného blatníka a podbehu na G7 myslíš konkrétne ktoré miesto?
Auto mám v pôvodnom stave, nebúrané, tak dúfam, že to bude držať.
A v čom spočívalo šetrenie na G6 a G5? Horšia kvalita plechov, alebo slabšia vrstva pozinku, či niečo iné?
Spoj predného blatníka a podbehu na G7 myslíš konkrétne ktoré miesto?
Auto mám v pôvodnom stave, nebúrané, tak dúfam, že to bude držať.
-> minno 10.11.24 10:13:34: Celkovo je to auto ovela lepsie osetrene.... To nestastne setrenie na G5 a G6 bola chyba....
Miesto kde sa moze u G7 prejavit hrdza ako prve je spoj predneho blatnika a podbehu.
Tam si to skontroluj a udrzuj ako prve. Ak mas povodne neburame auto...tak to nieco vydrzi.
Miesto kde sa moze u G7 prejavit hrdza ako prve je spoj predneho blatnika a podbehu.
Tam si to skontroluj a udrzuj ako prve. Ak mas povodne neburame auto...tak to nieco vydrzi.
-> SO545: G7 nehnijú? Alebo je to len tým, že sú mladšie.
-> minno 09.11.24 19:57:25: strecha je k bocnicam laserovo pripajkovana po celej dlzke.
Tak ako aj zadne blatniky z vnutornej strany od kufra.
Lepena je az ked je nutna vymena....to sa potom lepi po celej dlzke.
Ked auto hnije...tak je vacsinou po velmi odbornj oprave...alebo zanedbanej udrzbe.
plati pre G7....G5 a 6 to hnilo neskutocne....hlavne prahy.
Tak ako aj zadne blatniky z vnutornej strany od kufra.
Lepena je az ked je nutna vymena....to sa potom lepi po celej dlzke.
Ked auto hnije...tak je vacsinou po velmi odbornj oprave...alebo zanedbanej udrzbe.
plati pre G7....G5 a 6 to hnilo neskutocne....hlavne prahy.
-> SO545: Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď. Dosť ma to zaujíma, preto sa pýtam.
Toť potom námet na úvahu, prečo niektoré kusovky tak hnijú a aj na neobvyklých miestach.
A ešte jedna otázka: strecha (vonkajší plech strechy) býva k bočniciam len lepený a vyšpárovaný (nevidno spoj), alebo je aj bodovaný?
Toť potom námet na úvahu, prečo niektoré kusovky tak hnijú a aj na neobvyklých miestach.
A ešte jedna otázka: strecha (vonkajší plech strechy) býva k bočniciam len lepený a vyšpárovaný (nevidno spoj), alebo je aj bodovaný?
-> minno 09.11.24 13:07:24: ano vsetko obvodove je v zinku...
Vysokopevnostnu ocel mas v stlpikoch A B pod prahmi , pod pred.nohami a este na par miestach.
Ano za sedozlta je kataforeza KTL a ta je nanesena na celu karoseriu po je dozvarani.
Pozinkovane diely sa na karoseriu uz boduju , lepia a prelisuvaju.
Vysokopevnostnu ocel mas v stlpikoch A B pod prahmi , pod pred.nohami a este na par miestach.
Ano za sedozlta je kataforeza KTL a ta je nanesena na celu karoseriu po je dozvarani.
Pozinkovane diely sa na karoseriu uz boduju , lepia a prelisuvaju.
-> Milan 136 09.11.24 10:20:12: Videá z výroby mám napozerané, ale neviem z toho určiť, čo je pozink.
-> SO545 09.11.24 12:13:50: Aha. 1. Čiže všetky tie tabule plechov, z ktorých sa lisujú panely karosérie, sú pozinkované? 2. Ktoré časti napríklad sú vysokopevnostný plech bez pozinku?
3. V kataforéze je potom následne celá karoséria? Alebo čo za farbu je taká tá šedo-žltá farba v dutinách a na miestach, ktoré sú zakryté?
-> SO545 09.11.24 12:13:50: Aha. 1. Čiže všetky tie tabule plechov, z ktorých sa lisujú panely karosérie, sú pozinkované? 2. Ktoré časti napríklad sú vysokopevnostný plech bez pozinku?
3. V kataforéze je potom následne celá karoséria? Alebo čo za farbu je taká tá šedo-žltá farba v dutinách a na miestach, ktoré sú zakryté?
-> SO545 09.11.24 12:13:50: Těch už tam je na té kastli taky dost. Naposledy jsem viděl čistou karoserii ze Superba 4.
-> minno 09.11.24 08:39:20: cela karoseria je pozinkovana....jedine co nie tak vysokopevnostne ocele spracovane za tepla. Tie su v povodnom stave a len zalakovane v KTL.
-> Milan 136 09.11.24 09:01:23: Myslím karoséria vo fabrike.
-> minno 09.11.24 08:39:20: Nějak nechápu dotaz? Jako nějaký náhradní díly?