VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
2922 příspěvků (zobrazeno 601 až 650) od 24.01.2014 do 26.03.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
20:54:47
25.07.2023
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kdyžtak chladič na naftovou kedynu tu mám - možná dva...3
Edit: ale oba budou z foukanýho nafťáka - jsou včetně intercooleru (ale třeba bude vodní chladič stejnej).
Kdyžtak daruju za odvoz, aspoň mi to tu nebude strašit...
upraveno 1x, naposled 25.07.2023 20:57:30
20:35:41
25.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Tátovi rupnul chladič u Caddyho 1,9 SDi. Motor AYQ2. Když už ho budu měnit, možná bych vyměnil termostat... Nemáte prosím obrázek, kde se nalézá?
17:13:16
14.07.2023
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.07.23 10:50:33:
Pche, naopak vinutí dneska v motorech mizej a nahrazujou je magnety. Nevim teda jak klasickej stejnosměrnej komutátorovej motor, ale BLDC/PMSM na rotorech žádný vinutí nemá. Odpadá s tím mnoho problémů a motor je výrazně efektivnější. Nicméně příliš velkej smysl dělat stejnosměrnej motor s pernamentníma magnetama na statoru, nevidim. Největší problém - komutátor - tam totiž zůstává.

Na magnety (a jejich trvalé zeslabení feromagnetických vlastností) má vliv hlavně Curieova teplota, která je u každýho materiálu jiná.
upraveno 1x, naposled 14.07.2023 17:14:24
17:07:46
14.07.2023
palinator
-> Jarda/felda 07.07.23 22:32:54:
Chcípací klapky jsou tam hlavně od toho aby s sebou motor nešil při překonávání kompresí v doběhu. Je to poznat jako prase. Toledo je nemělo a to se při zdechnutí otřáslo jak kdyby to chtělo vypadnout z auta.
11:21:06
14.07.2023
Sita
VW 1.6 16V AZD: pri pridani plynu v tahu je od motoru slyset cvrlikani (predpokladam, ze jsou to ventily). Je to jen dole, cca mezi 1500 a 2500 ot/min. Jen v tahu, na volnobeh to neudela ani naznakem.
Nedeje se to uplne dlouho, nekvalitni benzin vylucuju. Co dal by to mohlo byt? Cidlo klepani treba? Mam ho zkusit vymenit?
upraveno 1x, naposled 14.07.2023 11:21:54
22:26:20
08.07.2023
Jarda/felda
21:10:18
08.07.2023
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.07.23 10:50:33: To som tiež netušil (že vysoká teplota magnetom škodí). Sranda 1
12:45:44
08.07.2023
saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ono asi záleží i na výrobci jak ten starter navrhnu, tohle je konkrétně Bosch.
12:41:29
08.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2: No pekny... to se nedivim, ze to nefunguje 3
11:04:12
08.07.2023
saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od saskyn2 vložen 08.07.2023 11:04:12
10:50:33
08.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: Tak to se stava bezne, vysoka teplota treba magnetum nedela dobre...

Spis ale prece ve starteru by melo bejt vinuti jak v rotoru tak ve statoru a zapojeny by ty vinuti mely bejt seriove (seriovej DC motor)... Starter s permanentnima magnetama povazuju za historii.
09:04:40
08.07.2023
saskyn2
-> minno: to taky nechápu ale v tom statoru nic jiného neni
08:50:33
08.07.2023
minno
-> saskyn2 07.07.23 23:51:53: Zaujímavé :-) Ako môže magnet stratiť magnetizmus ale nechápem3
00:10:57
08.07.2023
růža
-> saskyn2: Právě mi to vyznělo, jako by to mělo být nesmrtelný 3 Rozvody na V6/V8 atd. chápu. Ale na těch 4hrnkách TSIčkách, to je taky takovej voprus? Já myslel, že největší sraní je tam s víkem rozvodů a nastavovačem.
00:04:53
08.07.2023
saskyn2
-> růža: Však píšu že tam jsou řetězy, ne že se to nesere3 Ale jinak to běžně nedělám, já dělám spíš klasiku 1.9/ 2.0tdi, na tohle nemám prostory a hlavně ani čas a chut. Už i řetězový TSI odmítám dělat, nikdo to rozumě za ten čas nezaplatí, to samý 3.6 v supu/passatu.
23:55:34
07.07.2023
růža
-> saskyn2: Neříkej mi, že si nikdy nedělal řetězové rozvody na "třílitru" Tdi. Vždyť to je profláklý, jak kozy Hanychový.
23:51:53
07.07.2023
saskyn2
Ty 3.0tdi v těhle vránách mají řetěz, jedinej řemen co tam je žene vstřikovací čerpadlo, a ten když se přeškubne tak auto zastaví, ale nic se motoru nestane. Jinak tam je tiptronic a lidi v tom běžně olej nemění, však je to klasika hydroměnič a předpis na to žádný není. Blbý točení při startu je klasika utahaný starter, ale musí být výměna za funglovku, repasy nefungují, protože ty startery zřejmě strácí magnetizmus, kdysi tu dědek delal repasy a bylo to úplně na hovno, tak jsem to pak nějak zkoušel dát pak stator z novýho a točí to jako mixer, takže to nění o žádných ložiskách nebo uhlíkách ale vyloženě o magnetech ve statoru.
23:27:38
07.07.2023
růža
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Pokud neznáš Tiptronic, tak buď rád. tady jeden rychloodkaz: cs.wikipedia.org/wiki/Tip tronic

Nechci tvrdit, že by rozvody mohly mít souvislost se startem, ale mohly. Tyhle motory na to dost trpěly.
23:23:58
07.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> darklord: Vitej v klubu 3

-> růža: Tiptronic neznam. Kamos rikal, ze to je postrach ridicu 3

Rozvody nevim, zeptam se zejtra... 3 Myslim, ze tchan nevi, co to je.
23:12:03
07.07.2023
růža
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.07.23 20:24:20: Tak Touareg 3.0 TDI ´06, pokud dodnes jezdí, můžete slavit. Ty motory trpí na všechno. Převodovka je Tiptronic. Co rozvody, jsou dělaný?
upraveno 1x, naposled 07.07.2023 23:12:28
22:56:59
07.07.2023
darklord
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.07.23 22:40:32: maj ho v rodine od novoty + Olej v tom automatu nikdy nikdo nemenil (najeto 220).

40 41
co dodat, presne takuto rodinu som prizenil... radost zdedit auto 21 78
22:40:32
07.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Jako vybehany futra starteru a chyta se rotor o stator? To je mozny no a odpovidalo by tomu i ten velkej zaberovej proud a ubytek na vedeni kostry, ale je mi divny, ze by to prislo uz ve 220 tisicich... To auto neni stoceny, maj ho v rodine od novoty.
22:32:54
07.07.2023
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.07.23 20:24:20: utahanej stertér, taková naftová klasika 8 a VW mají chcípací klapky který po zdechnutí zašpuntujou sání aby motor rychlej zastavil 1
20:24:20
07.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Tchan ma problem s tuaregem 2006, 3.0 TDi automat. Blbe to startuje, starter se hrozne neochotne toci a je slyset, ze ty otacky pri startu jsou maly. Meril jsem (digitalem) ubytek napeti na kostre a jsou tam asi 2,5 V v zaberu, coz je dost... Baterka je ok, dobiji to dobre. Bohuzel nemame vybaveni, aby se tu ocistily spoje mezi baterkou a starterem. Jakmile to nastartuje (po mnohasekundovem trapeni starteru), tak uz to pak jezdi dobre.

Jeste je mi je divny, ze pri chcipnuti se ten motor strasne rychle zastavi. U jinejch aut se motor chvili dotaci, nez se zastavi kompresi ve valcich. Tady to je skoro jako kdyby clovek u manualu mel zarazenou jednicku, stal na brzde i spojce a pri vypnuti klicku tu spojku cuknutim pustil. Tak rychle se to zastavi... Netrpi tyhle agregaty na nejakej problem? Co to je za prevodovku? Menic nebo dvojspojka? Olej v tom automatu nikdy nikdo nemenil (najeto 220).
upraveno 1x, naposled 07.07.2023 20:25:03
19:40:00
30.06.2023
dragon_cb_cz
-> Milan 136 30.06.23 19:17:55: Nevím jak u koncernu, ale ta "řídící jednotka" třeba u 900NG je z velké části jeden tranzistor a k němu pořádnej chladič 3 Pokud teda jde o tu regulaci větráku... ale ty asi myslíš celé to řízení?
19:17:55
30.06.2023
Milan 136
-> jerrom 30.06.23 15:38:03: Tak auta s climatronicem mají řídící jednotku větráku, kvůli regulaci. Ale jasně, tohle řešení je levnější.
15:38:03
30.06.2023
jerrom
-> Bukaj: u Brushless potřebuješ další řídicí jednotku, nebo controller, aby se vůbec roztočil, ale i pro úpravu rychlosti. U klasického uhlíkového jen přípojis kabely a točí se. Takže cenově to vyjde, alespoň ve výrobě, levnější.
13:18:18
30.06.2023
Bukaj
-> SO545: Ono nejde o to, že by skřípala ta kluzná ložiska. Problém je v tom, že každý elektromotorek s uhlíky má určitou axiální vůli rotoru (která se používáním zvětšuje). Ta vůle by ničemu nevadila, kdyby na motorek působila jen síla proti směru proudění větru (tedy axiálně). Ale ve chvíli, kdy se do toho vloží radiálně působící síly (akcelerace a decelerace vozu, odstředivá síla v zatáčkách), navíc motorek není v autě umístěn kolmo k jakékoli ose vozu, tak je to problém, když už má motorek na komutátoru vyjetou drážku od uhlíků a působením zmíněných sil uhlíky často nejedou středem té drážky, ale na jejích okrajích - a tím vzniká onen zvuk...
Proč se vlastně v autech nepoužívají "brushless" elektromotorky?
12:55:44
30.06.2023
SO545
-> Bukaj 26.06.23 23:48:21: nie tak celkom ...u CADDY bolo Tpi na premazanie loziska ventilatora s vyvrtom dierky pre odtekanie bordela z neho...a fungovalo dalej.

Ale vacsinou vymena....a pal do prdele.
11:12:17
28.06.2023
minno
-> Bukaj 26.06.23 23:48:21: Myslím, že nič prekvapivé.
12:14:49
27.06.2023
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 27.06.23 08:47:32: A teď si vem, že v C4 Pikao jsem měl tři motory ventilace a dva kabinové filtry. 1
08:47:32
27.06.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 26.06.23 23:47:04: Myslím, že zrovna ten otěr z uhlíků úplná lahoda není teda, speciálně když ti fouká přímo do ksichtu. Ale jak říkáš, do auta si toho člověk nanosí...
07:24:32
27.06.2023
Jarda/felda
-> Bukaj 26.06.23 23:48:21: správně se mění mototorek celý rovnou
23:48:21
26.06.2023
Bukaj
Spíš mi šlo o to, jestli je to opravdu tak, že při (i jakkoli drobné) závadě se mění rovnou celý motorek i s vrtulí...?
23:47:04
26.06.2023
Bukaj
-> Syny 26.06.23 14:30:27: Ložiska jsem promázl, ventilátor běží tiše, jen když odstředivá síla při zatáčení vychýlí rotor ze středové polohy, tak to cvrliká - důvod je prostý - uhlíky v drážce... (podobný jev je u brzdových kotoučů, když mají hranku - taky pak pískají destičky).7
-> dragon_cb_cz 26.06.23 15:10:43: U Volva ho mám též za filtrem.
Ale nejhorší je to ve škodovce - tam když chci vyndat větrák, tak musím rozebrat půlku interiéru...3
...a žádný filtr tam není (někdo tam dává punčochu). Ani se nedivím, že jsem na dvou škodovkách viděl vyřízlou tu stříšku nad topením (jejíž funkcí je zabránit dešťové vodě stékat do topení)...3
-> Milan 136 26.06.23 19:23:46: Otěr z uhlíků snad nikterak škodlivý není a je ho ve rovnání s bordelem zvenčí i zevnitř (co člověk nanosí na botách a foukáním vzduchu rozvíří po autě) minimum. A když se dávají uhlíkové filtry, tak zde netřeba 1
19:23:46
26.06.2023
Milan 136
-> Bukaj 26.06.23 14:26:43: O3 ho má pod filtrem. Ale zase jde do kabiny otěr z uhlíků a paradoxně ve 2 ty větráky vydrží daleko víc, než ve 3.
15:10:43
26.06.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 26.06.23 14:26:43: Nevím co je běžné, ale třeba u 9-3NG je ten ventilátor až za filtrem. Ale pro jistotu je to vyřešený tak inteligentně, že tam zvenku skrz torpédo chčije voda a když se přicpe odtok, tak to koupe motorek nebo tak něco 3 A pokud tam povolí těsnění, tak ta voda chčije na stranu spolujezdce na podlahu - a jelikož je pod sedačkou spolujezdce umístěný zesilovač toho úžasného optického audiosystému, tak si pak dá koupel a je veselo 3
14:30:27
26.06.2023
Syny
-> Bukaj 26.06.23 14:26:43: No vsak se tam prach nedostane. Kabinak je hned za ventilatorem, takze topeni a klima zustanou cisty.
Ventilator mi taky piskal, ale stacilo promazat loziska. Pristup debilni, ale slo to. Zkusil bych nejdriv to.
14:26:43
26.06.2023
Bukaj
Narychlo jsem rozebíral a čistil ventilátor topení u Caddy a překvapilo mne, že ten ventilátor je před kabinovým filtrem, takže celej zahumusenej...8
...to je u moderních aut běžné, nebo to má VW nějakou specialitu? Myslel jsem, že filtr je tam mimojiné proto, aby se nedostával prach a bordel do topení a dál do interiéru...7

A další dotaz - motorek (VALEO, Made in CZ) je nerozebiratelně slisovanej dokupy - potřeboval by srovnat komutátor - je v něm vyjetá drážka od uhlíků a kvůli axiální vůli rotoru ventilátor za jízdy v zatáčkách vlivem odstředivé síly píská. Je to poměrně běžný jev u mnoha aut (nejen VW) - jen jak to řešíte, když nedestruktivně rotor nelze vyndat?
20:51:33
14.06.2023
palinator
-> Milan 136 14.06.23 08:08:50:
Jo, myslel, je to prostě divný, vypadá to jak kdyby tam byl narvanej korek od šampusu. 3
Udělám z toho škodofku 40
10:27:45
14.06.2023
Milan 136
-> Syny 14.06.23 10:26:12: A taky než nějaký Dezenty, kde jsou šrouby 2cm hluboko 3
10:26:12
14.06.2023
Syny
-> Milan 136 14.06.23 08:08:50: Furt lepší jak ty samotný šrouby bez krytek :)
upraveno 1x, naposled 14.06.2023 10:28:27
09:35:14
14.06.2023
Milan 136
09:12:39
14.06.2023
Jirik_Tuňák1983
08:08:50
14.06.2023
Milan 136
-> palinator 10.06.23 19:17:28: Tohle jsi asi myslel? To mi nějak úplně nevadí.
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Milan 136 vložen 14.06.2023 08:08:50
21:42:21
10.06.2023
palinator
-> Milan 136:
Tak fajn, pořeším to takto a na zimu ty VW.
20:14:53
10.06.2023
Milan 136
20:13:23
10.06.2023
Milan 136
-> palinator 10.06.23 19:17:28: Ta máš ty starý s vnitřním oříškem. Tyhle nové, co mají systém ala McGard mají stejný průměr.
19:17:28
10.06.2023
palinator
-> Milan 136: -> Syny: na těch kolech co tam teď jsou, nejsou ty krytky zapuštěný úplně, ale směrem ven z kola se odlitek svažuje směrem do auta. Ty Synyho kola to tak nemají.
Ty bezpečáky mají všechny stejný průměr? Mám pocit že na O1 mám menší.
17:01:15
10.06.2023
Syny
-> palinator 10.06.23 15:48:53: Nevím co myslíš, ale origo krytky jsou tohle - nikam nevylejzaj a jsou i přes pojišťák...
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Syny vložen 10.06.2023 17:01:15
Extreme Tyres