skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
21:40:45
16.02.2024
16.02.2024
Nwkt
-> Jarda/felda 16.02.24 21:16:56: Lehce jo, ale stejně ti to nacpe 6 do kopce při 50km/h
21:21:26
16.02.2024
16.02.2024
saskyn2
-> Syny: No jo, já četl jen ten první příspěvek
21:18:07
16.02.2024
16.02.2024
Syny
-> saskyn2: Však píše, že se suchým nemá zkušenost.
21:16:56
16.02.2024
16.02.2024
Jarda/felda
-> Nwkt 16.02.24 18:19:12: režim "sport" to neřeší ?
20:51:03
16.02.2024
16.02.2024
saskyn2
-> Pavel P@nkáč: V Multáku přeci není suchý dsg ne? Tam je DQ381 jak v novějších naftách.
20:33:39
16.02.2024
16.02.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
Ja mel suchou dvojspojku v kundaji a kdyz to par dni nejelo a prselo a bylo vlhko, mlhy... Tak mi pak prislo, ze tak prvni km to radilo nejak debilne, obcas to cuklo a tak... Ale jestli tam muze byt nejaka mikrokoroze? Netusim, ale zajimalo by me to...
20:07:05
16.02.2024
16.02.2024
Syny
-> Pavel P@nkáč: Motor vim, spis mi jde o to suchy DSG. V cem je pripadne horsi ci poruchovejsi nez mokry.
19:59:10
16.02.2024
16.02.2024
Pavel P@nkáč
-> Syny: ta suchá převodovka nevím, nemám zatím zkušenost ale motor dobrej, svižnej, žere jak TDi, ale taky složitej jak naftovej, filtry ve výfuku, vysokotlaké vstřikování, už se o tom tu psalo...
19:56:21
16.02.2024
16.02.2024
Pavel P@nkáč
-> Nwkt: jsou na to tunnzing softy, měl jsem v Multivanu
18:28:20
16.02.2024
16.02.2024
Syny
-> Nwkt: Jako jo podtaci, ale neni to tak strasny. Ale jezdil jsem jen s mokrym a tak nejak se vsude traduje, ze ten suchej je fuj :)
18:19:12
16.02.2024
16.02.2024
Nwkt
-> Syny: Nechceš DSG, prostě to podtáčí
17:29:52
16.02.2024
16.02.2024
Syny
Jaky mate zkusenosti s 1,5 TSI a DSG. Uz bych snad ze zoufalosti prezil i tuhle kombinaci. Je to suchy DSG (rekneme r.v. 2019+) furt takova bida a risk?
09:44:08
23.01.2024
23.01.2024
Milan 136
-> Borderer 23.01.24 06:56:49: Je to tuším DLC povlak.
06:56:49
23.01.2024
23.01.2024
Borderer
-> Milan 136: Není to místo barvy nitridace?
06:40:27
23.01.2024
23.01.2024
MVM
-> Cumper 23.01.24 00:03:18: Vyměním olej a jezdim.. Měním rok/10tis.km
00:03:18
23.01.2024
23.01.2024
Cumper
-> MVM 22.01.24 22:02:58: Díky za tip, to vypadá dobře, je to 505.01 a bez C3 . Koupím na příští výměnu. Tvoje vačka vydržela původní když jsi dával tenhle olej ?
Jinak díky všem za zajímavé postřehy o hydroštelech, doufám že to právě nebudu muset řešit, proto řeším ten ideální olej
Jinak díky všem za zajímavé postřehy o hydroštelech, doufám že to právě nebudu muset řešit, proto řeším ten ideální olej
23:19:34
22.01.2024
22.01.2024
Jarda/felda
-> Milan 136 22.01.24 23:07:35: ty mám ted tak uvidíme, ty minutý vydrželi asi 80 tisíc
23:07:35
22.01.2024
22.01.2024
Milan 136
-> Jarda/felda 22.01.24 22:44:29: Aha. Tyhle byly barevné (černé) komplet.
22:44:29
22.01.2024
22.01.2024
Jarda/felda
-> Milan 136 22.01.24 22:31:33: když říkám šedý tak mělo šedý vršek ale boky byli leštěný bez barvy
takhle nějak vypadalo www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/034109309ad-zdvihatk o-ventilu-sdi-tdi-hydroste l-engineteam-14554.html
ale kupoval jsem to ještě na CC autodíly
takhle nějak vypadalo www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/034109309ad-zdvihatk o-ventilu-sdi-tdi-hydroste l-engineteam-14554.html
ale kupoval jsem to ještě na CC autodíly
22:31:33
22.01.2024
22.01.2024
Milan 136
-> Jarda/felda 22.01.24 22:25:08: Já měl takový. Lepší fotku nemám. Hrubý byl možná trochu ten černý povlak. Ale to se podle mě zaleští.
22:25:08
22.01.2024
22.01.2024
Jarda/felda
-> Milan 136 22.01.24 22:03:14: předminulou výměnu mi poslali šedou Inu tak měla hrubší povrch i když podle čísel byla určená pro PD
22:03:14
22.01.2024
22.01.2024
Milan 136
-> ajok 22.01.24 21:26:40: Černá INA vypadá úplně stejně, jako originál. Které jsou taky INA
22:02:58
22.01.2024
22.01.2024
MVM
-> Cumper: Q8 Formula Excel 5W40. Několik let jsem to jezdil sam ve svy
fabii RS (PD)
fabii RS (PD)
21:52:05
22.01.2024
22.01.2024
Jarda/felda
-> ajok 22.01.24 21:26:40: černou Inu
21:26:40
22.01.2024
22.01.2024
ajok
-> Jarda/felda 22.01.24 21:14:08: a to bys daval origo hydra? protoze kdyz vezmes do ruky origo hydrostel a treba inu, tak ta ina vzhledem k opracovani te vacce da urcite vic zabrat
21:14:08
22.01.2024
22.01.2024
Jarda/felda
-> Cumper 22.01.24 20:25:34: normálně bych dal 505.01 a víc neřešil, s rozvodama preventivně měnit i hydroštely a ona ta vačka něco vydrží
20:52:23
22.01.2024
22.01.2024
ajok
-> Cumper 22.01.24 12:59:55: davam tendle motoil.cz/castrol-edge-5w
-40-turbo-diesel-titanium-
fst-5l
ale naopak to existuje C3 bez 505.01 a ja blbec na doporuceni mechanika ho nekolikrat dal :/
raglu.cz/castrol-magnatec -c3-5w-40-4l?utm_source...
edit: s tim titanium 505.01 je to urcite tissi, spis mysleji nedavat jen C3 a nam ho tam sam mechanik po oprave turba nalil :(
edit2: myslim ze s prisadou LM s MoS2 nic nezkazis, co se u obyc. mogulu extreme 10W40 objevilo SN (mozna zaroven, kdy to prevzali polaci), tak se mi v olejich u favomotoru zacalo objevovat vic bordelu, tak to ted liju vsude...
ale naopak to existuje C3 bez 505.01 a ja blbec na doporuceni mechanika ho nekolikrat dal :/
raglu.cz/castrol-magnatec -c3-5w-40-4l?utm_source...
edit: s tim titanium 505.01 je to urcite tissi, spis mysleji nedavat jen C3 a nam ho tam sam mechanik po oprave turba nalil :(
edit2: myslim ze s prisadou LM s MoS2 nic nezkazis, co se u obyc. mogulu extreme 10W40 objevilo SN (mozna zaroven, kdy to prevzali polaci), tak se mi v olejich u favomotoru zacalo objevovat vic bordelu, tak to ted liju vsude...
20:49:37
22.01.2024
22.01.2024
Milan 136
-> Cumper 22.01.24 20:25:34: To bys tam musel dát úplně něco jiného bez 505.01. Nějakej 10W40
Ta vačka u PD 8V je prostě slabý místo
Ta vačka u PD 8V je prostě slabý místo
20:25:34
22.01.2024
22.01.2024
Cumper
-> Milan 136: Jj, já právě 505.01 bez C3 nikde nenašel a s C3 u starších motorů zase strašej že to blbě maže vačku... Tak snad ten olej co jsem tam dal je cajk, taky tam píšou že je to přímo pro PD
16:10:07
22.01.2024
22.01.2024
Milan 136
-> Cumper 22.01.24 12:59:55: To snad ani neexistuje?Já leju do BMM i přes DPF Millers EE Performance C3 5W40 mid saps. Sami ho do PD s DPF doporučují.
12:59:55
22.01.2024
22.01.2024
Cumper
Ahoj, mám dotaz ohledně oleje do TDI-PD (konkrétně 85kw AJM bez DPF), patří tam norma VW 505.01 ale na druhou stranu všude čtu že nejsou vhodné oleje C3, pokud to nemá DPF, jenže olej specifikace 505.01 bez C3 jsem žádný nenašel, tak bábo raď, co nejlepšího tam dát? ...
Momentálně jsem použil tenhle www.motora.cz/oleje/.../t urbo-di-5w-40-c3-4l-214536 866.htm ale je to C3
Momentálně jsem použil tenhle www.motora.cz/oleje/.../t urbo-di-5w-40-c3-4l-214536 866.htm ale je to C3
21:08:47
10.01.2024
10.01.2024
saskyn2
-> Milan 136 10.01.24 20:56:30: No prý na to nejsou díly, ale nevím, já to pak dál neřešil.
20:56:30
10.01.2024
10.01.2024
Milan 136
-> saskyn2 10.01.24 20:42:34: To umí podle mě také. Jinak nevím, jak je to časté mimo mou bublinu, ale vstřik mrtvej elektricky jsem řešil asi 2x?
20:42:34
10.01.2024
10.01.2024
saskyn2
-> Milan 136 10.01.24 19:07:48: Kámoš co dělá v delphiservisu mi právě repas těch cay moc nedoporučoval, protože se repasuje jen machanika. Nebo spíš takhle zákazníkovi tekl jeden vstřik-ven na víko ventilů. Prý je tam nějaká gumička co se dá vyměnit. Ale po složení prý polovička těch vstřiků klepe, tak rovnou zákazníka připravit na to co se může eventuálně dít dál-repas. Jenže repas zase vyřeší jen tu mechanickou stránku, ale elektronika která na nich padá se nechá púvodní, takže se může klidně stát že třeba za 2 měsíce odejde.
19:07:48
10.01.2024
10.01.2024
Milan 136
-> vhml 10.01.24 18:21:44: Špatně dotažené, nechaný karbon v sedle. Běžné to není.
-> saskyn2 10.01.24 18:52:06: Nebylo to tak zlé.
Bylo to v Diesel servisu u Rady.
Tam ty tři nerozpadlé otestovali (měly malou dávku) a za celkem rozumné peníze je zrepasovali včetně dodání nových ima kódů.
Běží to krásně, jen je plný výfuk té nespálené nafty a hulí to jako kráva. Začalo mi blikat zbavení. Umřel snímač teploty 4. Asi mu to nechutnalo
-> saskyn2 10.01.24 18:52:06: Nebylo to tak zlé.
Bylo to v Diesel servisu u Rady.
Tam ty tři nerozpadlé otestovali (měly malou dávku) a za celkem rozumné peníze je zrepasovali včetně dodání nových ima kódů.
Běží to krásně, jen je plný výfuk té nespálené nafty a hulí to jako kráva. Začalo mi blikat zbavení. Umřel snímač teploty 4. Asi mu to nechutnalo
18:52:06
10.01.2024
10.01.2024
saskyn2
-> Milan 136 10.01.24 18:14:28: Hel leží ti tam 80 litrů
18:21:44
10.01.2024
10.01.2024
vhml
-> Milan 136 18.12.23 10:07:42: jak se to stane?
20:57:02
05.01.2024
05.01.2024
Milan 136
20:05:03
04.01.2024
04.01.2024
Syny
Potreboval bych poradit. Vicemene celou dobu co auto mam mi blbne destak. Obcas se stava, ze kdyz zapnu cyklovac (destak), tak sterace setrou a pak uz se nehnou at se deje co se deje. Trvale stirani bezi normalne, jde jen o destak. Kdyz prepnu packu intenzity, tak opet 1x setre a konec. Kdyz zastavim, vypnu motor, vyndam klicky a jdu treba nakoupit, tak pak uz to zas bezi normalne jak ma. Tak to je chvili (par startu) a pak zase ten samej problem. Vzdy to je od startu do vypnuti motoru, nikdy se to nepodela nebo nezacne fungovat behem jizdy. Diagnostika nic nepise, destak je vymenenej a bezezmeny. Vubec netusim kde muze byt problem. Nema nekdo nejaky napad?
18:14:38
23.12.2023
23.12.2023
michael
12:51:15
19.12.2023
19.12.2023
saskyn2
-> palinator 19.12.23 12:41:07: no tak holt udělají ještě vyšší zanění, aby z části mohli zadotovat ty co na to nemají. Protože čím víc peněz přerozděluješ, tím víc můžeš odklonit Takový ten systém všichni si rozdáme peníze a budeme všichni bohatí
12:48:55
19.12.2023
19.12.2023
saskyn2
-> dragon_cb_cz 19.12.23 11:48:27: Ale to já vůbec neříkám že by stát nevěděl kde a neuměl si poradit jak odřít občana. Já jen říkám že stát bude muset a že to samozřejmě bude občana bolet.
12:41:07
19.12.2023
19.12.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:
Jo, jen chci říct, že té spotřební dani z PHM se dá při troše snahy vyhnout. Při plošné dani z elektřiny ne. Teda dá, ale na to musí bejt člověk zase trochu bohatej.
Jenže moc řešení to nemá a stejně nezbyde nic jinýho, než potrestat ty, který se pokusili zajistit na budoucnost. Třeba zrovna tou soběstačností v energiích.
Jo, jen chci říct, že té spotřební dani z PHM se dá při troše snahy vyhnout. Při plošné dani z elektřiny ne. Teda dá, ale na to musí bejt člověk zase trochu bohatej.
Jenže moc řešení to nemá a stejně nezbyde nic jinýho, než potrestat ty, který se pokusili zajistit na budoucnost. Třeba zrovna tou soběstačností v energiích.
12:34:01
19.12.2023
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> palinator 19.12.23 12:25:06: Jasně, ale pokud zmizí jeden druh daňový zátěže, se to propíše částečně i do ekonomiky domácností... Nebude to tak přímočarý jako nahradit jednu spotřební daň za jinou, ale že by stát nenašel způsob, to je snad jediná věc, ze který fakt obavu nemám ani v nejmenším. Jak se říká, existují jen dvě jistoty - daně a smrt.
12:25:06
19.12.2023
19.12.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:
Zdanění elektřiny je dost velkej sociální problém a elektřinu domácnosti od trakční nedokážeš oddělit, narozdíl třeba od zelený nafty.
To by se muselo podařit snížit její výrobní cenu, v čemž nám sice OZE pomůžou, ale náklady bude zvedat potřeba záloh (asi plyn, uhlí asi umře úplně) v podstatě na celý podíl běžné spotřeby z OZE v mixu.
Zdanění elektřiny je dost velkej sociální problém a elektřinu domácnosti od trakční nedokážeš oddělit, narozdíl třeba od zelený nafty.
To by se muselo podařit snížit její výrobní cenu, v čemž nám sice OZE pomůžou, ale náklady bude zvedat potřeba záloh (asi plyn, uhlí asi umře úplně) v podstatě na celý podíl běžné spotřeby z OZE v mixu.
11:48:27
19.12.2023
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> saskyn2 19.12.23 11:21:33: Jo, velkej příjem to je, ale nevěřím, že by se stát nedokázal zhojit jinde až mu tenhle zdroj příjmů začne vysychat... třeba zdaněním elektřiny výrazně více než dnes.
11:21:33
19.12.2023
19.12.2023
saskyn2
-> dragon_cb_cz 19.12.23 11:00:35: Hele nevím, nechce se mi to hledat ale někde jsem četl že spotřební dan a dph z pohonných hmot je jeden z nejvyšších danových příjmů našeho státu.
-> palinator: Jo to máš asi pravdu, ale než to do téhle fáze dojde, tak mi už tady dávno nebudeme. Jinak mě třeba víc aktuálně sere to zrušení podpory elektromobilů v D. Hodnej německej danovej poplatník mi platil přidruženou výrobu, člověk koupil papírově zlikvidovaný pěkný auto v D za pár šupů a rozprodal to po dílech za pětinásobek. Pravda že to ted už dělalo hodně lidí a už to nebylo takový jako na začátku.
-> palinator: Jo to máš asi pravdu, ale než to do téhle fáze dojde, tak mi už tady dávno nebudeme. Jinak mě třeba víc aktuálně sere to zrušení podpory elektromobilů v D. Hodnej německej danovej poplatník mi platil přidruženou výrobu, člověk koupil papírově zlikvidovaný pěkný auto v D za pár šupů a rozprodal to po dílech za pětinásobek. Pravda že to ted už dělalo hodně lidí a už to nebylo takový jako na začátku.
11:01:35
19.12.2023
19.12.2023
palinator
-> saskyn2:
Osobně si myslim, že úplnej zákaz výroby spalováků nebude nebo minimálně půjdou dovézt, protože právě neexistuje racionální řešení pro lidi, který jezděj extrémně málo, ale není dostupná veřejná doprava nebo sdílení aut (a tlačit lidi do sdílenejch aut - tedy omezit vlastnictví svého je podle mě dost zásadní zásah do lidských práv). V řádu desítek let si myslím, že se ale vyřeší i tyhle malý nájezdy, protože prostě ty baterky budou tak levný a budou mít tak vysokou životnost, že to prostě přestane být problémem. Už dneska se pohybuje cena baterie u nově představených aut kolem 90 USD/kWh, což při životnosti 20 let při hovno ježdění, už fakt není problém.
Osobně si myslim, že úplnej zákaz výroby spalováků nebude nebo minimálně půjdou dovézt, protože právě neexistuje racionální řešení pro lidi, který jezděj extrémně málo, ale není dostupná veřejná doprava nebo sdílení aut (a tlačit lidi do sdílenejch aut - tedy omezit vlastnictví svého je podle mě dost zásadní zásah do lidských práv). V řádu desítek let si myslím, že se ale vyřeší i tyhle malý nájezdy, protože prostě ty baterky budou tak levný a budou mít tak vysokou životnost, že to prostě přestane být problémem. Už dneska se pohybuje cena baterie u nově představených aut kolem 90 USD/kWh, což při životnosti 20 let při hovno ježdění, už fakt není problém.