-> dragon_cb_cz 19.12.23 10:42:53: Jenže jetej elektromobil-když se tu teda bavíme o elektromobilu starém jak průměr našeho vozového parku bude vyžadovat nemalou investici za nové batrie. To se ti vyplatí když jezdíš hodně, ale já se obávám že pro někoho kdo najezdí minimum třeba do 10-15t(a že takových je) za rok tam ten ekonomickej smysl naženeš jedině když výrazně zdaníš palivo. Že by do budoucna zlevnovala elektrika dost pochybuju.
Což jsme mimochodem u dalšího problému. Dneska to funguje tak že motorista platí, politik mu sebere prachy, z nich zaplatí soukromou školu pro svoje děti a ze zbytku zaplatí třeba mhd.
Ve chvíli, kdy se na to motorista vysere(třeba protože to nedává ekonomický smysl) a raději přesedne do toho mhd, tak jaksi vyschl zdroj a není z čeho zaplatit mhd ani soukromou školu pro politikovo děti Tohle bude muset stát do budoucna řešit, bud vyšším zdaněním nás všech, nebo nějakým plošným zdaněním všech soukromých postrků, jinak to dopadne blbě, viz ted v D kdy jim jaksi došly peníze na dotace pro elektromobily.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
10:56:40
19.12.2023
19.12.2023
saskyn2
10:48:16
19.12.2023
19.12.2023
palinator
-> saskyn2:
Ale k těm baterkám nepotřebuješ vůbec nic. Dokážeš je udělat s golasadou z Lídlu, v podstatě k tomu nepotřebuješ ani žádný zásadní znalosti, který by ti bránily se v tom hrabat (což když nemáš diagnostiku, tak těžko budeš vyčítat jednotku). Záleží ale na odvaze. Když to dojebeš, budeš od toho utíkat a rovnou volat hasiče. Protože to není jako dělat doma na vypnutým rozvaděči.
E: třeba se teď dělají opravy a repase baterií do koloběžek a elektrokol. Někdo to udělá dobře, dá na to záruku a s pravděpodobností hraničící s jistotou to bude spolehlivě fungovat po celou dobu životnosti. Jenže ty lidi se setkávaj s baterkama, který dělal někdo na prase a je mraky případů, kdy to prostě po zásahu dřív nebo pozdějc zahořelo. Osobně i při eltech. vzdělání nemám koule na to, se do skládání těhlech větších packů poušet, specielně pro použití ve vozidlech. Tam to totiž není jen o elektrice, která je "v pohodě", ale zároveň o tom, aby to mechanicky vydrželo, nehřálo se to, k čemuž jsou potřeba i nějaký dílenský zkušenosti a nedovedu si představit se tohle učit svépomocí, bez nějakého know-how zkušeného fachmana nebo předpisů od výrobce.
Ale k těm baterkám nepotřebuješ vůbec nic. Dokážeš je udělat s golasadou z Lídlu, v podstatě k tomu nepotřebuješ ani žádný zásadní znalosti, který by ti bránily se v tom hrabat (což když nemáš diagnostiku, tak těžko budeš vyčítat jednotku). Záleží ale na odvaze. Když to dojebeš, budeš od toho utíkat a rovnou volat hasiče. Protože to není jako dělat doma na vypnutým rozvaděči.
E: třeba se teď dělají opravy a repase baterií do koloběžek a elektrokol. Někdo to udělá dobře, dá na to záruku a s pravděpodobností hraničící s jistotou to bude spolehlivě fungovat po celou dobu životnosti. Jenže ty lidi se setkávaj s baterkama, který dělal někdo na prase a je mraky případů, kdy to prostě po zásahu dřív nebo pozdějc zahořelo. Osobně i při eltech. vzdělání nemám koule na to, se do skládání těhlech větších packů poušet, specielně pro použití ve vozidlech. Tam to totiž není jen o elektrice, která je "v pohodě", ale zároveň o tom, aby to mechanicky vydrželo, nehřálo se to, k čemuž jsou potřeba i nějaký dílenský zkušenosti a nedovedu si představit se tohle učit svépomocí, bez nějakého know-how zkušeného fachmana nebo předpisů od výrobce.
10:43:39
19.12.2023
19.12.2023
saskyn2
-> palinator 19.12.23 10:11:17: Tak stejně tě dneska ztrestá když něco posereš na brzdách, nebo třeba rozvodech. Ale jo, chápu jak to myslíš, nicméně si myslím že s postupem doby postoupí nejen technologie výroby, ale i oprav- to je jak s tou felicií, když se zacala vyrábět, tak si těžko někdo dokázal představit, že bude mít doma nějaký diagnostický kabel, už jen protože tenkrát stál jak ta felda...a dneska ho koupíš za 10e na aliexpresu...
10:42:53
19.12.2023
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> saskyn2: No spíš dokud to bude dávat ekonomickej smysl, v určitou chvíli pak i jetý elektro bude levnější jak udržovat starou vránu. Teda pokud na klempíře nepřijde bída a hodně nezlevní, což úplně nečekám...
Hlavně ty EV za těch 10-15-20 let taky budou už úplně jiná písnička - ne nutně jen technicky, ale taky už bude trochu stabilizovanej trh ojetin, lidi budou mít nějakou představu od pořizovací a následně odprodejní ceně, o ceně provozu, jak se mění s nájezdem auta atd... Všechny tyhle věci dneska jsou ještě dost otazník a lidi se logicky bojí na to vsadit hodně peněz - i ti, kterým by to třeba smysl mohlo dávat.
Hlavně ty EV za těch 10-15-20 let taky budou už úplně jiná písnička - ne nutně jen technicky, ale taky už bude trochu stabilizovanej trh ojetin, lidi budou mít nějakou představu od pořizovací a následně odprodejní ceně, o ceně provozu, jak se mění s nájezdem auta atd... Všechny tyhle věci dneska jsou ještě dost otazník a lidi se logicky bojí na to vsadit hodně peněz - i ti, kterým by to třeba smysl mohlo dávat.
10:38:08
19.12.2023
19.12.2023
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Já si taky myslím, že mě se to už moc netýká, lidi který nemají pro elekromobil využití a že jich je fakt hodně budou ty spalováky držet dokud jim to někdo nezakáže.
10:20:46
19.12.2023
19.12.2023
dragon_cb_cz
-> saskyn2 19.12.23 10:02:11: Něco mi říká, že jsi asi o fous starší než já? Takže než ty spalováky začnou výrazně ustupovat ze slávy, tak budeš pomalu v důchodu... ještě pár let se výrábět budou a pak budou mít ještě 10-15-20 let životnosti... ono to nebude tak žhavý.
10:11:17
19.12.2023
19.12.2023
palinator
-> saskyn2:
Problém je v tom, že ta baterka tě dost šeredně ztrestá, když něco posereš jako mechanik, případně ztrestá někoho, komu to zprasenou opravou chytne pod prdelí a ztrestá to případně i x aut nebo nedejbože lidí okolo.
Já jsem dělal posranou 56V 7,5 Ah Li-Ionku, vlastní výroby, články pytlíkové, které mají v sobě integrovanou nevratnou pojistku, jeden článek stojí asi litr. Poctivě jsem si olepoval každý sousední článek, protože vim že jsem střevo a že si prostě pájkou škrtnu vedle.
Podívej jakou mrdu udělá, když zkratuješ blbou nabitou 12V autobaterku. A představ si, co udělaj silový kabely před BMS na baterce, která má 30-100x víc energie.
Posraný éčko má běžně rozjezd na 300-350 A. Takovej proud teče pár vteřin startérem. Co dělaj přechoďáky všichni víme. Jenže tady do toho přechoďáku pere podle auta 400-800 V.
Problém je v tom, že ta baterka tě dost šeredně ztrestá, když něco posereš jako mechanik, případně ztrestá někoho, komu to zprasenou opravou chytne pod prdelí a ztrestá to případně i x aut nebo nedejbože lidí okolo.
Já jsem dělal posranou 56V 7,5 Ah Li-Ionku, vlastní výroby, články pytlíkové, které mají v sobě integrovanou nevratnou pojistku, jeden článek stojí asi litr. Poctivě jsem si olepoval každý sousední článek, protože vim že jsem střevo a že si prostě pájkou škrtnu vedle.
Podívej jakou mrdu udělá, když zkratuješ blbou nabitou 12V autobaterku. A představ si, co udělaj silový kabely před BMS na baterce, která má 30-100x víc energie.
Posraný éčko má běžně rozjezd na 300-350 A. Takovej proud teče pár vteřin startérem. Co dělaj přechoďáky všichni víme. Jenže tady do toho přechoďáku pere podle auta 400-800 V.
10:02:11
19.12.2023
19.12.2023
saskyn2
-> palinator 19.12.23 07:28:56: Že by baterky museli dělat specializovaný dílny dost pochybuju, to se říkalo o feliciích taky, že ten krám je plnej elektroniky a řídí to copjůtr a bez speciálních schopností a vybavení si na tom ani neškrtneš
Ano hledání závad na motoru ubyde to máš pravdu, ale hledání jinde zase přibyde protože, čím jsou ty ostatní systémy složitější, tím se logicky má víc co „posrat“
Naopak co si zapomněl a co nyní tvoří výraznou část mé práce je výměna olejů a rozvodů, to opravdu ubyde a asi jediný co by mě mělo výrazněji trápit. Nicméně tohle alespon pro nás v mém věku bohatě vykompenzuje, že lidi ty spalováky budou držet zuby nehty(pokud to stát nějak nezařízne) a zatím co dneska nikdo normální třeba do jedničkový oktávky 50t za opravu nepustí, protože si raději koupí nový, tak ve chvíli kdy nový nebude, tak majiteli nic jinýho než zaplatit opravu nezbude, prostě se tu budou udržovat vraky jak dneska na Kubě. Jestli bude třeba politická vůle do toho říznout a zakázat spalováky celoplošně bude spíš záležet na tom kolik jich bude jezdit, pokud málo, tak to dopadne jak s ekodaní a normálně to zakážou, ale pokud jich bude dostatečný množství tak si to žádný politik nelajsne, protože by skončil rychleji jak ty spalováky.
Ano hledání závad na motoru ubyde to máš pravdu, ale hledání jinde zase přibyde protože, čím jsou ty ostatní systémy složitější, tím se logicky má víc co „posrat“
Naopak co si zapomněl a co nyní tvoří výraznou část mé práce je výměna olejů a rozvodů, to opravdu ubyde a asi jediný co by mě mělo výrazněji trápit. Nicméně tohle alespon pro nás v mém věku bohatě vykompenzuje, že lidi ty spalováky budou držet zuby nehty(pokud to stát nějak nezařízne) a zatím co dneska nikdo normální třeba do jedničkový oktávky 50t za opravu nepustí, protože si raději koupí nový, tak ve chvíli kdy nový nebude, tak majiteli nic jinýho než zaplatit opravu nezbude, prostě se tu budou udržovat vraky jak dneska na Kubě. Jestli bude třeba politická vůle do toho říznout a zakázat spalováky celoplošně bude spíš záležet na tom kolik jich bude jezdit, pokud málo, tak to dopadne jak s ekodaní a normálně to zakážou, ale pokud jich bude dostatečný množství tak si to žádný politik nelajsne, protože by skončil rychleji jak ty spalováky.
07:29:41
19.12.2023
19.12.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Nene, horší jsou ještě 1,3 a 1,4
Nene, horší jsou ještě 1,3 a 1,4
07:28:56
19.12.2023
19.12.2023
palinator
-> saskyn2:
Ale tak ruku na srdce.. Když nemáš štěstí, tak jsou s motorem vosery. Benzíny třeba škubou, rozsvěcí kuře, nemůže se přijít na to, čím to je. I na jednoduchých motorech typu Felda.
Diesely zase mají achilovku ve vstřikování. Toledo hulilo a nikdo nevěděl proč. Vstřiky nový FB Sprint.
U elektriky z takovej oserů zbývá jen elektroinstalace a SW chyby. Na druhou stranu těch čidel a akčních členů tam není tolik. Baterky budou muset dělat specializovaný dílny.
Na podvozku jsou většinou všechny věci řešitelný, protože jdou sehnat díly.
Takže práce jistě bude, ale dost významně podle mě odpadne pátrání po závadě.
Ale tak ruku na srdce.. Když nemáš štěstí, tak jsou s motorem vosery. Benzíny třeba škubou, rozsvěcí kuře, nemůže se přijít na to, čím to je. I na jednoduchých motorech typu Felda.
Diesely zase mají achilovku ve vstřikování. Toledo hulilo a nikdo nevěděl proč. Vstřiky nový FB Sprint.
U elektriky z takovej oserů zbývá jen elektroinstalace a SW chyby. Na druhou stranu těch čidel a akčních členů tam není tolik. Baterky budou muset dělat specializovaný dílny.
Na podvozku jsou většinou všechny věci řešitelný, protože jdou sehnat díly.
Takže práce jistě bude, ale dost významně podle mě odpadne pátrání po závadě.
16:44:47
18.12.2023
18.12.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 18.12.23 10:07:42: A co těch 1.6 je v inzerátech. Ostatně těch naftových 1.5 a 1.6 je i od ostatních značek v inzerátech nejvíce a taky to jsou nejhorší motory.
14:59:29
18.12.2023
18.12.2023
saskyn2
-> palinator: Pravda 120 je nátrubkem taky proslavená Jasný já to nemyslel jako hejt, jen poslední dobou často slýchám co prý budu dělat až budou samý elektromobily, vždycky nevím jestli se tomu zasmát, nebo spíš zaplakat jak jsou lidi naivní.
14:33:44
18.12.2023
18.12.2023
palinator
-> saskyn2:
Zatim mělo k požáru nejblíž Toledo a stodvacítka, když z toho poněkolikráte tekla nafta a benzín.
A navíc to neshoří mě, žejo.
Zatim mělo k požáru nejblíž Toledo a stodvacítka, když z toho poněkolikráte tekla nafta a benzín.
A navíc to neshoří mě, žejo.
14:27:14
18.12.2023
18.12.2023
saskyn2
-> MVM 18.12.23 12:45:35: tak Mercedes a Renault je tím proslavenej jinak já tohle dělal jednou, což vzhledem k tomu že mi projde ročně těch aut rukama kolem 500 naprosto zanedbatelný množství a spíš bych si vsadil na to že Palinatorovi to ečko shoří, než na tohle u běžného spalovaku
12:54:36
18.12.2023
18.12.2023
palinator
-> MVM:
Já to řikám pořád že se s e-autama tolika lidem uleví...
Já to řikám pořád že se s e-autama tolika lidem uleví...
12:45:35
18.12.2023
18.12.2023
MVM
-> Milan 136: Proto je tahle práce (mechaničina) nedoceněná. Kolik jsem jen videl a slyšel od kluků mechaniků takovych vyjebavek. Ja jsem tri dny jednou doslova trhal ven vstřiky z CDI Mercedes. Nikdy nikdy už se do toho nechci pouštět. Já už se bojim měnit i žhavici svíčky. Relativně mladý auta a sype se to pod rukama.. hnus kam se to dostalo tahle doba..
10:22:50
18.12.2023
18.12.2023
palinator
-> saskyn2:
CRLB je co za systém?
CRLB je co za systém?
10:13:55
18.12.2023
18.12.2023
saskyn2
-> Milan 136: Já něco podobnýho zažil na CRLB. Jak to netěsní, tak se vstřik upeče zaživa. Ty těsnění(podložky) co nemůžeš najít shořely, to není že by je tam někdo nedal. Možná bych i našel někde fotky, vypadalo to stejně.
10:07:42
18.12.2023
18.12.2023
Milan 136
Tohle do poslední chvíle jezdilo. 1.6 TDI CAYC
V životě jsem nezažil, že by nešly vyndat. Strašný.
V životě jsem nezažil, že by nešly vyndat. Strašný.
00:43:46
13.11.2023
13.11.2023
Bukaj
-> saskyn2: Napadá mne, že by to mohlo souviset třeba se zimním provozem (sůl) a mytím vozu krátce před zaparkováním - zatímco vnější stranu opláchne proud vody (smyje se sůl), tak vnitřní se jen navlhčí a sůl zůstane. Pak to přes noc může vesele hnít a když se to párkrát zopakuje, tak je výsledek, jako na Tvých fotkách. Nebo třeba i automatická myčka, která myje i kola a po mytí suší proudem vzduchu - taky to zvenčí omyje a osuší líp, než zevnitř.
Ale jen v případě liťáků - předpokládám, že u plecháčů s poklicema se při mytí v myčce voda na kotouče moc nedostane...
Ale jen v případě liťáků - předpokládám, že u plecháčů s poklicema se při mytí v myčce voda na kotouče moc nedostane...
18:53:31
12.11.2023
12.11.2023
Milan 136
-> saskyn2 12.11.23 17:29:34: Kolega teď koupil G7 a sundal z toho něco podobného.
Ale třeba Kodiaq, Superb atd zvenku jakž takž a zevnitř kolikrát jako u Tebe na foto. Nebo 5mm "lesklej" proužek
Ale třeba Kodiaq, Superb atd zvenku jakž takž a zevnitř kolikrát jako u Tebe na foto. Nebo 5mm "lesklej" proužek
17:29:34
12.11.2023
12.11.2023
saskyn2
-> Milan 136: Jako že zvenku jsou jak nový? Jako shnilý kotouče takhle jsem viděl, ale to bylo prostě třeba z půly shnilý i z venku a ne aby to z jedný strany bylo jak nový a z druhý jak z potopy.
17:22:49
12.11.2023
12.11.2023
Milan 136
-> saskyn2 12.11.23 16:32:50: Takových tedy máme plnou lodnu
17:17:11
12.11.2023
12.11.2023
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Podle mě je to taky blbýma kotoučema. Brzdič je ok, samozřejmě ty vnitřky vždycky hnijou trochu víc než z venku, to je u každého auta, ale tady to je extrém, ještě navíc když ten vnějšek je naprosto zdravý- kdyby třeba zvenku byly ty kotouče z poloviny zrezlý tak takový vnitřek budu klidně očekávat. Deska nevím, to by mělo pak být i zvenku...
16:55:03
12.11.2023
12.11.2023
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 12.11.23 16:32:50: To bude nějaká vadná seroška kotouče, kombinace deska / kotouč. Ještě mi napadá, co brzdič? Nemá nějaký konstrukční nedostatek, který by způsoboval totéž i u jiných vozů se stejným typem brzdiče, byť třeba v menší míře?
16:32:50
12.11.2023
12.11.2023
saskyn2
Z ty fotky to asi tak není vidět ale to je normálně shnily nahadry
16:28:47
12.11.2023
12.11.2023
saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.11.23 15:55:42: Ne všechno chodilo lehce. Navíc ty vnitřní desky jsou sjetý na sračky, kdyby je pístek nedokázal přitlačit, tak nebudou sjetý, kdyby naopak zůstavaly přitlačený na kotouč a přibrždovaly, tak budou sjetý ale zase nebude mít kotouč šanci oreznout. Záhada
Jediný logický vysvětlení je že to někdo pravidelně zevnitř polejval kyselinou z baterky
Jediný logický vysvětlení je že to někdo pravidelně zevnitř polejval kyselinou z baterky
16:03:32
12.11.2023
12.11.2023
Jarda/felda
-> Milan 136 12.11.23 12:58:46: allegro jede přes automatický překladač, nemusí to být nutně překlep
15:55:42
12.11.2023
12.11.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2: To je jak kdyby ty vnitrni desky byly natvrdo prirezly k drzakum a pistek se o ne jen opiral, ale nemackal je ke kotouci... Sly desky ven lehce? Nejsou na drzacich nejaky zaseky v mistech, kde drzej vnitrni desky?
14:28:01
12.11.2023
12.11.2023
saskyn2
Akorát zevnitř je to malinko horší. Dokáže mi někdo vysvětlit důvod? Musím to nějak vysvětlit zákazníkovi...
14:26:47
12.11.2023
12.11.2023
saskyn2
Brzdiče zánovní pistej jde krásně zatlačit, vodící třmeny se hýbou kotouče zvenku pěkný destičky tak v půlce
13:53:58
12.11.2023
12.11.2023
Milan 136
-> saskyn2 12.11.23 13:13:58: Parádní vybavení domácnosti
13:24:46
12.11.2023
12.11.2023
saskyn2
jinak teď tu něco dělám co jsem ještě v životě neviděl a nafotím to až budu mít venku i druhý kotouč
13:13:58
12.11.2023
12.11.2023
saskyn2
-> Milan 136 12.11.23 12:58:46: no to právě kdybys to vyzkoušel
Já origo brzdy pouzivam z nových tehlic to nikdo nefejkuje ale na o2 desky už taky dávno nejsou, jdou z toho alespon kotouče.
Já origo brzdy pouzivam z nových tehlic to nikdo nefejkuje ale na o2 desky už taky dávno nejsou, jdou z toho alespon kotouče.
12:58:46
12.11.2023
12.11.2023
Milan 136
-> saskyn2 12.11.23 12:51:15: Zajímavý. To bude asi fejk, ne? Píšou tam Kodda Octavia. To tam nepůjde
Na školení a na škoda challenge byly padělky origo dílů. I desek. Bylo to myslím i někde v technické konferenci někdy dávno. Jak rozpoznat ty brzdy atd.
Na školení a na škoda challenge byly padělky origo dílů. I desek. Bylo to myslím i někde v technické konferenci někdy dávno. Jak rozpoznat ty brzdy atd.
12:51:15
12.11.2023
12.11.2023
saskyn2
-> Milan 136: Ty textary fungují, ATE taky takže asi dle libosti. Jinak by mě zajímalo jestli tohle je fejk nebo někde ztracený z fabriky, ta cena je lákavá allegro.cz/nabidka/origin
alni-brzdove-desticky-kodd
a-octavia-ii-superb-131461
13367?utm_feed=7...
nechceš to vyzkoušet?
nechceš to vyzkoušet?
12:38:30
12.11.2023
12.11.2023
Milan 136
-> saskyn2 11.09.23 16:16:06: Potřebuju desky na 288 kotouče na "nový" vůz.
Doporučíš spíš teda Textar, než ATE?
Origo platit nechci.
Ty ATE by možná nemusely být z Číny, viz Syny.
Doporučíš spíš teda Textar, než ATE?
Origo platit nechci.
Ty ATE by možná nemusely být z Číny, viz Syny.
10:06:14
28.10.2023
28.10.2023
Vojťas
Ja bych to potreboval do galaxy 2005, ale tam asi smolik na nejakou sadu...
09:37:43
28.10.2023
28.10.2023
saskyn2
-> Syny: sedačka ven musí a číslo je pro O2/ golfa v, ale bud pohledej co ti tam patri nebo asi to tam pujde taky, znamej to dodelaval i do b6.
09:25:52
28.10.2023
28.10.2023
Syny
-> saskyn2 28.10.23 09:18:42: Ja vim, ze to tu nekde probehlo, ale nevedel jsem, jestli to jde obecne na kazdy auto. To ma nejaky cislo, ty "oka" isofixu? Sesle musi cela ven?
09:00:55
28.10.2023
28.10.2023
Syny
Jde u koncernovych aut (obecne) nejak dodelat isofix na predni sedacku? Jde o to, ze mam detskou sedacku jen na isofix a kdyz jedu s malou sam, tak bych obcas uvital moznost mit ji cvaklou vepredu, nez vzadu.
23:08:52
27.10.2023
27.10.2023
11mAjA11
To zvládne sám, 8v není raketová věda, jde to v pohodě, napínací, vodící, pumpa. Místo tam celkem je, je dobré mít hrazdu, ale není to nezbytně nutné, jde to i s panenkou pod motor. Rizika minimální, jen možná utažení šroubů na držáku silentbloku do bloku. Jestli je tam klima tak trochu méně místa ale jde to..
13:58:37
27.10.2023
27.10.2023
saskyn2
-> Bukaj 27.10.23 11:20:39: hele na tohle už origo za lepší peníz neumím. Druhoška je jak kdy, ale oni si to všichni přeprodávají, takže kladky stejně jsou všude ina romania Vyhnul bych se SKF jinak klidně ina, continental, a pumpa ideálně graff ale i ina conti hepu funguje. Místo v diáři aktuálně moc nemám, zkus to pořešit spíš sám.