skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Bukaj: Naopak, měď je naprosto dokonalá. A stará Volva mají třeba měděné trubičky z výroby. :)
-> Milan 136: A proto není měď povolená na brzdové potrubí... 

-> Jirik_Tuňák1983 17.11.24 09:30:15: Vtipny je, ze tohle pise nekdo, kdo si opecovava Volvo se kterym najede par set kilometru rocne. Ke zbytku jsem mel neco rozepsano, ale ono by to bylo stejne zbytecny a nemam vlastne vubec naladu ani chut na ty tvoje kecy nejak vic reagovat...
-> Syny 17.11.24 08:59:07: Je zajímavé, jak si dokážeš při svém vzdělání a věku vyložit něco po svém a kolikrát blbě, přičemž třeba instalatér by tu poznámku pochopil správně. Poznámkou bylo řečeno s nadsázkou víceméně to, že to kolem těch aut tak prožíváte, až máme obavy o vaše zdraví. NADSÁZKA.
-> Jirik_Tuňák1983 17.11.24 08:09:07: Jako ze mi u rok staryho auta ma byt jedno, jestli tam neni nejaka zasadni svolavacka, ktera muze ovlivnit jeho zivotnost?
-> SO545 17.11.24 07:56:30: To si u těch dvou nejsem úplně jistý. 

-> Syny 16.11.24 18:13:58: ved je to len auto....nejde o tvoje zdravie...

-> SO545 16.11.24 16:37:16: Mam se bat?
-> minno 15.11.24 17:49:11: je to svetlo biela vrstva asi 5cm na spodku.
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 21:03:43: to nikto netusi....ked dojde auto do servisu a otvoris zakazku tak vtedy zistis co fabrika...dojebabrala...
Najprv to bol len G8 ....a teraz pribudli aj auta od Spanielov.
-> Jirik_Tuňák1983 15.11.24 21:03:43: to nikto netusi....ked dojde auto do servisu a otvoris zakazku tak vtedy zistis co fabrika...dojebabrala...
Najprv to bol len G8 ....a teraz pribudli aj auta od Spanielov.
-> Bukaj 16.11.24 10:19:43: šupinky bude nejspíš chrom z pístků, připravil bych se na "repas" brzdičů při další příležitosti 

To se mi stalo s nějakou ne úplně značkovou brzdovkou, od doby co sem to proplachnul a nalil Bosch tak. Už není zakalená ani ze spojky, ale je pravda že ji měním každý rok , max druhý a to auto teď už nic nenajde..
-> Bukaj: Neviem, čím to je, ale aj ja som bol zvyknutý, že zo škodovky mi vždy tiekla brzdovka, ktorá sa už na žltú nepodobala ani omylom a u iných áut býva pekná.
-> Bukaj: Jo to jsem přesně myslel, ta trubka zarezne v tý matce. Že by to nešlo povolit z hadičky se mi ještě nestalo.
-> saskyn2 11.11.24 18:26:34: Tak operace brzdiče na Caddy včera proběhla úspěšně.
Začal jsem pravou stranou, kde byl zatuhlý ten mechanismus ručky, koncovku trubky z brzdiče se mi sice povolit podařilo, ale trubička v ní byla kouslá a protáčela se i s koncovkou (i když trubka byla jak nová, žádné stopy po korozi nebo jen porušení plastového nástřiku povrchu trubky).
Nakonec jsem si poradil tak, že jsem z brzdiče odmontoval mechanismus ručky a držák lanovodu/hadice/kabelu, trubku jsem lehce ohnul a vyšrouboval komplet brzdič z koncovky (otáčením brzdiče kolem osy trubky)
Opačným způsobem jsem namontoval nový brzdič.
Levá strana (kde byl brzdič funkční) šla úplně v pohodě povolit a nebylo tak třeba laborování s rozebíráním brzdičů (starého i nového), jako na druhé straně.
V mezičase jsem sundal a vymyl nádobku na brzdovku (byla zevnitř tak špinavá, že zvenčí nebylo vidět, kde je hladina) - na to, že brzdovka tam byla minimálně 5 let (a cca 200 tisíc km), tak z brzdičů vůbec netekla žádná hrůza, jak jsem zvyklý ze škodovek. Jen z předních brzdičů při následném proplachování a odvzdušňování tekla brzdovka, ve které plavaly malinké kovové šupinky - odkud, to netuším...
Začal jsem pravou stranou, kde byl zatuhlý ten mechanismus ručky, koncovku trubky z brzdiče se mi sice povolit podařilo, ale trubička v ní byla kouslá a protáčela se i s koncovkou (i když trubka byla jak nová, žádné stopy po korozi nebo jen porušení plastového nástřiku povrchu trubky).
Nakonec jsem si poradil tak, že jsem z brzdiče odmontoval mechanismus ručky a držák lanovodu/hadice/kabelu, trubku jsem lehce ohnul a vyšrouboval komplet brzdič z koncovky (otáčením brzdiče kolem osy trubky)

Opačným způsobem jsem namontoval nový brzdič.
Levá strana (kde byl brzdič funkční) šla úplně v pohodě povolit a nebylo tak třeba laborování s rozebíráním brzdičů (starého i nového), jako na druhé straně.
V mezičase jsem sundal a vymyl nádobku na brzdovku (byla zevnitř tak špinavá, že zvenčí nebylo vidět, kde je hladina) - na to, že brzdovka tam byla minimálně 5 let (a cca 200 tisíc km), tak z brzdičů vůbec netekla žádná hrůza, jak jsem zvyklý ze škodovek. Jen z předních brzdičů při následném proplachování a odvzdušňování tekla brzdovka, ve které plavaly malinké kovové šupinky - odkud, to netuším...
-> SO545 15.11.24 16:59:31: A kolika kusů se to může týkat? To poněkud podcenili kontrolní mechanismy.
-> SO545: A ten fabrický vosk napríklad v dverách aj vidno, či je to taká tenká vrstva, že to oko človeka ani nezbadá?
-> minno 14.11.24 21:08:40: mame teraz zvolavacku ne Cupru a G8...kde prave dvere zabudli vyvoskovat tak sa to riesi dodatocne....
-> SO545: Hm, zaujímavé. Ale v dverách som vosk teda nespozoroval.
-> minno 13.11.24 20:23:24: kazda dutina je vyvoskovana aj dvere.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.11.24 21:08:44:
Taky zvedám za nápravy... Jen ne za šrouby, ale přímo za ramena. Mám v heveru zapíchlý špalík, takže se neomačkává nic. Pokud na autě dělám něco většího nebo to zvedám vysoko, dávám si pod auto pro sichr ještě podpěry nebo kola.
Taky zvedám za nápravy... Jen ne za šrouby, ale přímo za ramena. Mám v heveru zapíchlý špalík, takže se neomačkává nic. Pokud na autě dělám něco většího nebo to zvedám vysoko, dávám si pod auto pro sichr ještě podpěry nebo kola.
-> Jirik_Tuňák1983 13.11.24 22:05:39: Nejen pro obyc zvedaky. Bylo to tam osoustany uz ze servisu, kde to zvedaj za ta sama mista. Dokoupil jsem si na hever tuhle gumu, tak snad to bude lepsi nez to nejak podkladat, ale i tak to proste furt jde pres ten plastizol... Ke klasickymu heveru (pri nouzi na ceste) mam zbytky od lina
Alespon neco nez nic.

-> Syny 13.11.24 20:59:46: Měli jsme jen tři auta, kde to měli promyšlené.
1) Saxo - na heveru byla originál vložená U-tvrzená guma
2) Cromaňonec - za prahy byly plastové kostky (obdélníky) zespodu otevřené, do kterých se vsadil hever, nic se nekurvilo ani neodřelo
3) Volvo - má zesílená místa za prahy, kde je takový dvojdržák s trubkou uprostřed, do které se zahákne hever. Asi nejspolehlivějí a nejstabilnější řešení. Dobře mají řešená místa pro dílenský zvedák v rozích podlahy před a za nápravami.
Na Bravu je místo, kam se nasadí hever s výkrojem tvaru U a ten si kromě toho dosedne plochou za hranou prahu. Takže nemůže sjet, ale současně se nezvedá za rantl prahu ani za práh obecně. Od toho účka se to ale může trochu ošúchat.
Pažut - tam se hever nasazuje na takové vysunuté místo z prahu, takže se sice nepoškodí žádná část prahu, ale lak a plastizol v té spodní hraně něco utrpí. Mají ale dobře řešené body pro dílenský zvedák.
V těchto dvou případech mám vždy připravený nějaký vosk či jinou sračku ve spreji a po úkonu to prostě zastříknu a hotovo. Vidět tam není, takže je mi to jedno. Funguje to dlouhodobě.
Jak víceméně píšeš, u koncernu to pro obyč zvedáky a domácí přezouvače pořád nějak podceňují.
1) Saxo - na heveru byla originál vložená U-tvrzená guma
2) Cromaňonec - za prahy byly plastové kostky (obdélníky) zespodu otevřené, do kterých se vsadil hever, nic se nekurvilo ani neodřelo
3) Volvo - má zesílená místa za prahy, kde je takový dvojdržák s trubkou uprostřed, do které se zahákne hever. Asi nejspolehlivějí a nejstabilnější řešení. Dobře mají řešená místa pro dílenský zvedák v rozích podlahy před a za nápravami.
Na Bravu je místo, kam se nasadí hever s výkrojem tvaru U a ten si kromě toho dosedne plochou za hranou prahu. Takže nemůže sjet, ale současně se nezvedá za rantl prahu ani za práh obecně. Od toho účka se to ale může trochu ošúchat.
Pažut - tam se hever nasazuje na takové vysunuté místo z prahu, takže se sice nepoškodí žádná část prahu, ale lak a plastizol v té spodní hraně něco utrpí. Mají ale dobře řešené body pro dílenský zvedák.
V těchto dvou případech mám vždy připravený nějaký vosk či jinou sračku ve spreji a po úkonu to prostě zastříknu a hotovo. Vidět tam není, takže je mi to jedno. Funguje to dlouhodobě.
Jak víceméně píšeš, u koncernu to pro obyč zvedáky a domácí přezouvače pořád nějak podceňují.
-> Syny 13.11.24 20:59:46: Používam takú silnú gumenú homemade podložku. Obvykle dvíham autá tiež za nápravy, ale Golfa som dvíhal teraz len 2. krát a ešte som nevymyslel, kde pod nápravy to budem podkladať
Hlavne vzadu u toho viacprvku, zatiaľ sa mi tam žiadne miesto nezapáčilo
Inak tých zdvíhacích bodov a plastizolu by som sa tak nebál, stačí zamazať mazelínou a je to.
Ono ak by tam aj bola nejaká plastová ochrana z výroby, pod tou váhou a tým tlakom by sa to zrejme aj tak ošupávalo.
Na druhú stranu, keď si vo fabrike nelámu hlavu z uzavretím prahu, do ktorého potom vchádza blato a voda + plno iných vecí, toto asi nikoho netrápi
Ako sa vraví, hlavne sa z toho neposrať...


Inak tých zdvíhacích bodov a plastizolu by som sa tak nebál, stačí zamazať mazelínou a je to.
Ono ak by tam aj bola nejaká plastová ochrana z výroby, pod tou váhou a tým tlakom by sa to zrejme aj tak ošupávalo.
Na druhú stranu, keď si vo fabrike nelámu hlavu z uzavretím prahu, do ktorého potom vchádza blato a voda + plno iných vecí, toto asi nikoho netrápi

Ako sa vraví, hlavne sa z toho neposrať...
-> Syny: Presne z toho duvodu zvedam auta za napravy. Vesmes maj napravnice dole nejaky velky srouby a hever dam dycky pod hlavu nekteryho z nich, ze proste ten sroub je v misce heveru a nic okolo se nejebe... Zvedat to za prahy mi prijde nesmyslny presne kvuli vykurveni ty ochrany...
-> minno 13.11.24 20:49:53: A máš něco mezi heverem a kastlí? Já to zvedal taky za zvedací body a ten plastizol tam proste jde do řiti. Už byl trochu odlouplej od zvedání auta v servise a mě se uloupl úplně. Nechápu tohle kokotský řešení - tim spíš ne v době, kdy existuje tisíce variant plastů pryží a nevím čeho všeho, proč to prostě nemá zvedací body nějak ochráněný 

-> Syny 13.11.24 20:27:09: Za zdvíhací bod. Tak, ako sa má. Zrejme len fotka skresľuje.
-> Jirik_Tuňák1983 13.11.24 20:37:10: Zátky zospodu samozrejme sú. Prah je otvorený bez zátky na spodu zadného podbehu, ako vidno na foto nižšie. Takisto v prednej časti prahu sú zospodu 2 neuzavreté otvory asi 5x8 mm.
-> Jirik_Tuňák1983 13.11.24 20:37:10: Zátky zospodu samozrejme sú. Prah je otvorený bez zátky na spodu zadného podbehu, ako vidno na foto nižšie. Takisto v prednej časti prahu sú zospodu 2 neuzavreté otvory asi 5x8 mm.
-> Jirik_Tuňák1983: Zespodu bývá záslepka, ale za tím plastovým podběhem ne.
-> minno 13.11.24 20:23:24: Ten práh je zespodu otevřený? Bez zátek? Tam kde máš ten drát?
-> minno 11.11.24 13:57:21: Když vidím ten hever - jak a kde to auto zvedáš?
-> SO545 13.11.24 18:55:09: S tým voskom to mohli vymyslieť inak. Minimálne do tých otvorov dať následne nejaké záslepky a uzavrieť prah.
Inak vosk je pri výrobe dávaný len do prahov, či aj do iných dutín?
Inak vosk je pri výrobe dávaný len do prahov, či aj do iných dutín?
-> Milan 136 12.11.24 17:25:36: Myslíš tie diery, ktoré som teraz zalepoval? No to by si niekto zaslúžil po prstoch. Hnusná robota vyčistiť tú dutinu. Ešteže ma -> SO545: na to upozornil. Ide zima a by som si teda polepšil autu...
Ale myslím, že každé auto má svoje (nie len výrobné) muchy. O2 je na tom asi po karosárskej stránke horšie zas v iných oblastiach.
Ale myslím, že každé auto má svoje (nie len výrobné) muchy. O2 je na tom asi po karosárskej stránke horšie zas v iných oblastiach.
-> SO545 13.11.24 18:55:09: Pěkný. Zlatá O2 teda z tohohle hlediska.
-> Borderer 12.11.24 11:51:32: ta karoseria jeDEMO diel...na nej sa skoli ...menili sa niektore diely a potom stala 6rokov vonku a tusim dalsie 3 mali ten isty osud.
Teraz sme do nej len vlepovali a vyrezavali okna....a zase pojde za dielnu
-> Milan 136 12.11.24 17:25:36: a nie len...mali to tak aj starsie auta...a sterajsich tusim aj passat , touran atd....
Fabrika takto setri s voskom ktory ma kade vytiect. V starsich autach zostal v prahoch.
Teraz sme do nej len vlepovali a vyrezavali okna....a zase pojde za dielnu
-> Milan 136 12.11.24 17:25:36: a nie len...mali to tak aj starsie auta...a sterajsich tusim aj passat , touran atd....
Fabrika takto setri s voskom ktory ma kade vytiect. V starsich autach zostal v prahoch.
-> SO545: Ten práh mají takhle všechny G7?
-> Borderer: tiež sa čudujem
-> SO545: golfík po búračke? čo sa na ňom opravuje?
-> SO545: golfík po búračke? čo sa na ňom opravuje?
-> SO545: Co ta koroze tam? 

-> minno 10.11.24 17:26:18: sikovny
-> Bukaj: ok, posláno na fb
-> saskyn2: Ok, pošli platební údaje přes FB nebo mail...
...a desky třeba taky TRW, Ď :)
...a desky třeba taky TRW, Ď :)
-> Bukaj: Nechci na účet, pak mi to zaplatíš, akorát tam je ještě 119 poštovný. Chceš textar za 571, nebo trw za 542? Nebo si tam najdi co mají a řekni jaký se ti líbí 1K0698451S
EDIT: nebo ti dám platební údaje a zaplatíš to rovnou jim at mi nejdou zbytečně peníze přes můj účet, nerad bych aby mi pak finančák něco doměřil:)
EDIT: nebo ti dám platební údaje a zaplatíš to rovnou jim at mi nejdou zbytečně peníze přes můj účet, nerad bych aby mi pak finančák něco doměřil:)
-> saskyn2: Desky asi celkem fuk, nic moc extra. Před rokem jsem na to dával nový kotouče a desky, ale zarezlo ovládání ručky na jednom brzdiči a přibržďovalo to, takže desky jsou v háji a kotouč taky dostal zabrat, ale dám mu šanci - v zimě se mi to nechce řešit do detailu (jinak bych rozebral brzdič a rozhýbal ten mechanismus), jen aby to fungovalo...
Jestli můžu prosit, tak objednej. Chceš peníze rovnou na účet?
Jestli můžu prosit, tak objednej. Chceš peníze rovnou na účet?
-> Bukaj: A jaký desky chceš? Mám to teda rovnou objednat?
-> saskyn2: Vyzvedl bych si to u Tebe. A ty trubky teda zatím ne - zkusím to povolit (brzdiče prý byly před lety už měněny, tak třeba to půjde) a pokud ne, tak jestli to má klasické trubičky a závity, tak si to naohybám ze škodováckých trubiček, případně z metráže - pertlovačku tu taky mám...
Takže brzdiče TRW, nějaké destičky a uvidíme... :-D
Takže brzdiče TRW, nějaké destičky a uvidíme... :-D
-> Bukaj: nebo to můžeš zkusit povolit, ale většinou to nejde, bývá ta trubka vehnilá do matky a ukroutí se. Ale asi záleží kolik to má namotáno, pokud to je nějaký zánovní kousek tak by to mohlo jít povolit. Naposled jsem to sundaval v pátek na nějaký oktávce s 600t a bylo to tak shnilý že ta trubka praskla normálně uprostřed hned jak jsem za tu matku vzal
Nebo by asi vyšlo levněji to napertloval, ale tyhle malý trubky a ostrý úhly to já dělat nechci
