
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Bukaj 17.05.22 15:18:18: já přímo ne, ale známý se setkal i s tím že si dal ledkový obrysovky a rušili radio 

-> Bukaj 17.05.22 21:58:39: Zkus dvoulinku z adapteru "prohnat " ferritovym odrusovacim bazmegem. Pokud to dovoli dylka snury , tak vic zavitu a co nejbliz k adapteru. K idealu to ma daleko, ale aspon neco.
-> Bukaj 17.05.22 21:58:39: Jeste je moznost vrazit tam SDcko nebo CDcko a na radio se vyprdnout :)
-> Bukaj: no tak ja jenom, ze jsem se s podobnyma problemama s adapterama, co pouzivam, jeste nesetkal :-) typove tohle..www.bmshop.eu/menic-napet
i-12-5v-3a-2x-usb?… ... tak mozna mam jen malo moderni vozy :-)
-> Bukaj: O 7805 (v mým případě 7812) jsem mluvil v souvislosti s tím rádiem v dílně... To je řešení. Účinnost sic bídná, ale rušení v podstatě nulový.
-> Bukaj: Tak vem si, že ten drát, co leze z adaptéru je anténa, co vysílá bordel, a je proklatě blízko antény, co krmí rádio... 7805 nebo cokoliv jiného linearniho zablokovaneho tak, aby to nekmitalo, je taky řešení...
Jiná cesta? Snad zkusit dát anténu/antény na střechu... samozřejmě pro všechna pásma, která to má obsloužit AM, FM, DAB ... slozite, navíc by se prislo o moznost diverzitniho prijmu, pokud ho to vyuziva...
Jiná cesta? Snad zkusit dát anténu/antény na střechu... samozřejmě pro všechna pásma, která to má obsloužit AM, FM, DAB ... slozite, navíc by se prislo o moznost diverzitniho prijmu, pokud ho to vyuziva...
-> COL: Hm, nepotěšil jsi mne
Takže jiná cesta, než sehnání/úprava či výroba nových adaptérů není?
Jak teď vzpomínám na své "adaptéry" 12V-5V na napájení CD-ROMky v autě - obyčejná 7805 a přebytečné voltíky se vyzářily přes chladič do interiéru

Jak teď vzpomínám na své "adaptéry" 12V-5V na napájení CD-ROMky v autě - obyčejná 7805 a přebytečné voltíky se vyzářily přes chladič do interiéru

Jestli to má antény ve skle, tak je to špatné. To je velmi citlivé na rušení zevnitř. Taky EMC požadavky na ECU do aut jsou v pásmech kryjicich se s rádiovým příjmem výrazně přísnější než obecné normy pro vyzařování.
Jedině odrusit ty adaptéry na obou stranách, a to jak pro diferencni tak souhlasny mod rušení....
Jedině odrusit ty adaptéry na obou stranách, a to jak pro diferencni tak souhlasny mod rušení....
-> U-Geen: Když ona to je rada naprd. Asi podobná, jako kdybys napsal, že nemá poslouchat rádio...
Snažím se najít nějaký způsob, jak rušení eliminovat a kupování nových adaptérů, abych zjistil, že ruší stejně úplně všechny, asi není cesta.... Viz příspěvek uživatele EKKAR z toho elektro fóra:
"...Mám za dobu používání "drobný elektroniky" při ježdění autem asi 10 nejrůznějších snižovacích měničů - nabíječky k mobilům, 12V/USB zdroj k navigaci, univerzální zdroje pro telefony, nabíječky a přehrávače, zkoušel jsem navíc minimálně kýbl nejrůznějších podobnejch adaptérů kamarádům a známým - a s výjimkou asi dvou těch úplně nejstarších JEŠTĚ POCTIVĚ UČUNĚNEJCH nevím o žádným moderním snižovacím měniči, kterej by měl v přívodu LC filtr proti rušení napájecí sítě auta impulsním odběrem a na výstupu to samý proti průniku rušení do dalšího napájenýho přístroje ..."

Snažím se najít nějaký způsob, jak rušení eliminovat a kupování nových adaptérů, abych zjistil, že ruší stejně úplně všechny, asi není cesta.... Viz příspěvek uživatele EKKAR z toho elektro fóra:
"...Mám za dobu používání "drobný elektroniky" při ježdění autem asi 10 nejrůznějších snižovacích měničů - nabíječky k mobilům, 12V/USB zdroj k navigaci, univerzální zdroje pro telefony, nabíječky a přehrávače, zkoušel jsem navíc minimálně kýbl nejrůznějších podobnejch adaptérů kamarádům a známým - a s výjimkou asi dvou těch úplně nejstarších JEŠTĚ POCTIVĚ UČUNĚNEJCH nevím o žádným moderním snižovacím měniči, kterej by měl v přívodu LC filtr proti rušení napájecí sítě auta impulsním odběrem a na výstupu to samý proti průniku rušení do dalšího napájenýho přístroje ..."

-> Bukaj: no chtěl jsem jenom poradit ale dobře, budu raději mlčet.
-> Bukaj 17.05.22 18:47:37: Ta kamera stála ani ne čtvrtinu toho co můj telefon a nabíječka od něj ruší zvesela taky
I drahý zařízení mají nabíječky nejlevnější sráče za $1 výrobní ceny max...

Večer si asi budu číst, teď jdu ještě něco udělat ven...
www.ebastlirna.cz/modules .php?…
www.ebastlirna.cz/modules .php?…
-> StepaNoFUN: Vzhledem k tomu, že prý ruší jakákoli nabíječka a i originál adaptér od ne úplně levné kamery (Lamax S9 dual), tak to bude záležitost rádia, respektive antény. Ta Caddyna má anténu asi v čelním skle, tam těžko něco vymýšlet. Co jsem se ptal, tak ruší jen příjem rádia (FM), CD přehrává bez rušení.
-> Bukaj: BTW - asi jako doma v dílně. Mám tam u kamen větráky na 12V. Chtěl jsem je napájet z nějakýho spínanýho zdroje od routeru. Chyba. Zapojil jsem zdroj do zásuvky (vedle rádia) a rádio přestalo hrát. Tak jsem šel cestou klasickýho trafa a usměrňovače se stabilizátorem. Tam je klid.
Když pustím v blízkosti rádia nabíječku na autobaterie (Telwin asi za 9k), opět jsem v řiti...
Když pustím v blízkosti rádia nabíječku na autobaterie (Telwin asi za 9k), opět jsem v řiti...
-> Bukaj: Podle mně to není rušení v napájení, ale VF rušení od těch spínanejch zdrojů... Zkusit nějakou značkovou nabíječku...
-> U-Geen 17.05.22 16:06:59: Nebo jiný auto, že?
-> StepaNoFUN: Tady to prý dělá nabíječka na telefon a adaptér kamery. Každopádně nepoužívat to není řešení. Co nějaký odrušovací člen? A ideálně nikoli k autorádiu, ale k tomu systému zásuvek...

-> StepaNoFUN: Tady to prý dělá nabíječka na telefon a adaptér kamery. Každopádně nepoužívat to není řešení. Co nějaký odrušovací člen? A ideálně nikoli k autorádiu, ale k tomu systému zásuvek...
-> Bukaj: Setkal jsem se s tím u Conecta. A dělala to jen kamera. Ale snad s libovolnou nabíječkou. Nabíječka na telefon to nedělala, samotná kamera taky ne ale jak jsem zapojil kameru na nabíječku, bylo to v řiti. V tomhle autě kameru nevozím, tak nevím.
-> U-Geen 17.05.22 16:06:59: Já mám rád úsloví moderní vůz. 

-> Bukaj: zkusit jiný nabíječky? :-)
Tak další "problém" s tím VW Caddy - rušení příjmu rádia
Setkali jste se někdy u moderních vozů s tím, že by adaptéry do autozásuvky rušily autorádio?
Zatím to mám jen od majitelky vozu, sám jsem si to neověřil, co a jak, ale údajně při zapojení adaptéru palubní kamery nebo nabíječky telefonu do libovolné zásuvky v autě (jsou tam, tuším, čtyři - jedna pod rádiem na středovém panelu, druhá mezi sedačkami v kastlíku pod loketní opěrkou, třetí zezadu na loketní opěrce (pro střední řadu sedaček) a poslední vzadu v kufru na bočním plastu) "rádio chrčí".
Kdyby tam bylo nějaké dobastlené rádio nebo zásuvky, tak by mne to nepřekvapilo, ale elektroinstalace i autorádio je tovární (jediný zásah do elektroinstalace je přestavba na LPG a s tím to snad nemůže souviset)...
Nějaké tipy, co s tím? V čase škodovek s klasickými Cu zapalovacími kabely při použití neodrušených koncovek kabelů bylo rušení příjmu od zapalovací soustavy běžným jevem a řešilo se odrušovacím kondenzátorem (případně obvodem s cívkou), ale u moderního vozu o tom slyším poprvé
Asi bude snazší odrušit obvod zásuvek, než se vrtat v instalaci rádia...?

Setkali jste se někdy u moderních vozů s tím, že by adaptéry do autozásuvky rušily autorádio?
Zatím to mám jen od majitelky vozu, sám jsem si to neověřil, co a jak, ale údajně při zapojení adaptéru palubní kamery nebo nabíječky telefonu do libovolné zásuvky v autě (jsou tam, tuším, čtyři - jedna pod rádiem na středovém panelu, druhá mezi sedačkami v kastlíku pod loketní opěrkou, třetí zezadu na loketní opěrce (pro střední řadu sedaček) a poslední vzadu v kufru na bočním plastu) "rádio chrčí".
Kdyby tam bylo nějaké dobastlené rádio nebo zásuvky, tak by mne to nepřekvapilo, ale elektroinstalace i autorádio je tovární (jediný zásah do elektroinstalace je přestavba na LPG a s tím to snad nemůže souviset)...

Nějaké tipy, co s tím? V čase škodovek s klasickými Cu zapalovacími kabely při použití neodrušených koncovek kabelů bylo rušení příjmu od zapalovací soustavy běžným jevem a řešilo se odrušovacím kondenzátorem (případně obvodem s cívkou), ale u moderního vozu o tom slyším poprvé

Asi bude snazší odrušit obvod zásuvek, než se vrtat v instalaci rádia...?
-> Jirik_Tuňák1983 14.05.22 15:29:42: to jsou hold užitkáče pro dělníky 

Dnes jsem vočmuchával nového Kaďyho a čirou náhodou jsem měl to štěstí, že jsem mohl sedět pár minut předtím i v Berlingu. U Caddyho jsou tedy šílené ty viditelné a vystouplé zadní pojezdy dveří a nestahovací okénka v šoupačkách, ale jinak Berlingo i Rifter jsou proti tomu strašná pastouška. Konkrétně to Berlingo vypadalo, jako když ho slepovali z přílohy ABC. Raději se ani nedívejte do žlábku ke střeše, když jsou u Berlinga otevřené šoupačky. Sedačky na nic, to už víme.
I tak ale nevím, co si o těch autech myslet, je to prostě účelovka, no. Na parádu není ani jedno.
Co měla ale ta auta všechna do jednoho společného, je ten šílenej hnusnej smrad uvnitř. Nevím tedy, za jak dlouho po zakoupení se to vyvětrá, ale je to prostě smrad šílenej. Takhle hnusně uvnitř smrděl i Jogger, k němu se ještě přidával smrad nástřiku spodku a podběhů.
Mno a Multivan, nový i předchozí, to je auto, za které se člověk nemusí stydět. Ale tam už je to jiná tuntononc. Cenová.
I tak ale nevím, co si o těch autech myslet, je to prostě účelovka, no. Na parádu není ani jedno.
Co měla ale ta auta všechna do jednoho společného, je ten šílenej hnusnej smrad uvnitř. Nevím tedy, za jak dlouho po zakoupení se to vyvětrá, ale je to prostě smrad šílenej. Takhle hnusně uvnitř smrděl i Jogger, k němu se ještě přidával smrad nástřiku spodku a podběhů.
Mno a Multivan, nový i předchozí, to je auto, za které se člověk nemusí stydět. Ale tam už je to jiná tuntononc. Cenová.

-> saskyn2: pojistka zlodejka je pod uroven koncernu? :-)
-> saskyn2: Díky
Až bude čas, tak na to mrknu. Stejně jsem chtěl tuhle zásuvku přidělat někam pod deklung palubky - kamerku není potřeba tak často odpojovat a v tovární zásuvce na středovém tunelu pod rádiem by to překáželo (tedy ne, že by tam furt nebyla nabíječka a X drátů - vždy, když do toho auta sednu, nejdřív musím vymotat řadicí páku a páku ruční brzdy ze změti kabelů, sluchátek a z čelního okna sundat zprostředka zorného pole držák na plackofon...
)...

Až bude čas, tak na to mrknu. Stejně jsem chtěl tuhle zásuvku přidělat někam pod deklung palubky - kamerku není potřeba tak často odpojovat a v tovární zásuvce na středovém tunelu pod rádiem by to překáželo (tedy ne, že by tam furt nebyla nabíječka a X drátů - vždy, když do toho auta sednu, nejdřív musím vymotat řadicí páku a páku ruční brzdy ze změti kabelů, sluchátek a z čelního okna sundat zprostředka zorného pole držák na plackofon...

-> Bukaj: raději si to ještě pak přeměř multimetrem, ale spínaná 15ka by měly být pojistky v palubce 1-6, 9-16, 25-27. Všechny tyhle pojistky jsou napájený z 20A pojistky SB40 v eboxu. Tak najdi nějakou volnou pozici z těhle co jsem vyjmenoval, nahod tam vhodnou pojisku, pin a můžeš vesele připojovat. Popřípadě jestli chceš tak se pro zjednodušení dá přepinovat i stávající zásuvka/zapalovač, to by mělo být z 15A pojistky číslo 42 v palubce, červeno bílý kabel, nebo pojistka číslo 47 25A pokud to je zapalovač.
-> saskyn2 13.05.22 12:25:50: Tak 2008 to bylo poprvé registrované v SRN a kód motoru jsou ty šílený krávy (BSE)...
Typ: 2K, Varianta: AFBSEX01, Verze: FM5, Obchodní označení: Caddy Life

Typ: 2K, Varianta: AFBSEX01, Verze: FM5, Obchodní označení: Caddy Life
-> saskyn2 13.05.22 09:48:28: Tak dík
-> Syny 13.05.22 10:11:03: Jo, je, vyzkoušeno. Prý se to samo vypne snad po zamčení auta, ale to auto se moc nezamyká. Jde mi o připojení kamery, která se sama zapne po nastartování a sama vypne po cca 10 vteřinách po vypnutí klíčku. Ale v té Caddyně se musí vytahovat ze zásuvky, což je dost naprd...
-> saskyn2 13.05.22 12:25:50: Je to ta Caddyna, se kterou jsem na podzim byl u Tebe...
...modelový rok asi 2011 (ale jist si nejsem), kód motoru si už taky nepamatuju, ale řešili jsme to tu někde... 1,6 benzín, asi 75 kW...
...o víkendu zjistím

-> Syny 13.05.22 10:11:03: Jo, je, vyzkoušeno. Prý se to samo vypne snad po zamčení auta, ale to auto se moc nezamyká. Jde mi o připojení kamery, která se sama zapne po nastartování a sama vypne po cca 10 vteřinách po vypnutí klíčku. Ale v té Caddyně se musí vytahovat ze zásuvky, což je dost naprd...
-> saskyn2 13.05.22 12:25:50: Je to ta Caddyna, se kterou jsem na podzim byl u Tebe...
...modelový rok asi 2011 (ale jist si nejsem), kód motoru si už taky nepamatuju, ale řešili jsme to tu někde... 1,6 benzín, asi 75 kW...
...o víkendu zjistím

-> darklord:
koukám, dobrej vyčůránek.

-> růža: ano, proti tomu ma ochranu v podobe prednej spz na palubke, to uz by tu inak nestal 

-> darklord 13.05.22 11:25:28: nevím, jak to funguje u vás, ale u nás by stačilo sundat značky a z auta by byl rázem vrak. A potom už by bylo možné odtažení.
-> minno 13.05.22 11:20:13:
Nemyslim si, protože po tom, co jsem tu nabíječku vyndal a bylo to měsíc odstavené, tak to zas normálně fungovalo. Btw baterka je tam původní. Ale nemá to start-stop a podobné pičoviny.
Nemyslim si, protože po tom, co jsem tu nabíječku vyndal a bylo to měsíc odstavené, tak to zas normálně fungovalo. Btw baterka je tam původní. Ale nemá to start-stop a podobné pičoviny.
-> darklord: Ako sranda no, nechápem tých majiteľov.
-> Bukaj: Dej sem modelový rok a kod motoru, já nebo někdo jinej ti sem dá prinstscreen z elsy

-> minno: u nas stoji audina odkedy tu byvam. Minuky rok konecne po 3 rokoch prepadnurej stk na nu dal magorat papierik ze pojde do huti ak nezmizne. Zmizla a trochu sme sa tesili ze o vrak menej. A za par dni bola nazad na svojom mieste s novou stk. Teraz uz pol roka stoji, kolesa prazdne, ale ma platnu stk takze zase cakat kym prepadne a potom zase roky cakania na magorat... Zacinam sa pohravat s myslienkou ze tam zavolam ufo co by ju posunulo aby branila v prejazde nech ju odtiahnu doriti. Ked uz mohli ufo vyklcovat nalety okolo panelaku za par noci

Aha: www.odkazprestarostu.sk/b ratislava/.../komarnicka-d lhodobo-odstavene-vozidla- vozidlo-s-ecv-bez-platnej- tk-a-ek


Aha: www.odkazprestarostu.sk/b ratislava/.../komarnicka-d lhodobo-odstavene-vozidla- vozidlo-s-ecv-bez-platnej- tk-a-ek
-> Syny: to se různě měnilo, v B6 je to dokonce oboje dle roku výroby...
-> palinator 13.05.22 10:18:52: Po mesiaci by to už asi nenaštartovalo tak či tak. Ktovie :-)
Zaujímavý úkaz je jedna Oct3 RS tu u nás na parkovisku. ŠPZ z úplne iného okresu a už asi 2 roky tu len tak stojí a nik na nej nejazdí. Akurát raz ročne na jar ju preparkujú inde kvôli brigáde na sídlisku a potom ju zas dajú nazad a zas tam rok stojí. Zatiaľ sa mi nepodarilo odpozorovať, kto je majiteľ a či to po tom roku normálne chytí, alebo to nakopnú cez káble. Kotúče to má už tiež pekne hrdzavé, sa čudujem, že sa s tým autom ešte dá hýbať. Po tých pár metroch raz za rok sa tam ošúcha akurát tak asi 1 cm pásik trochu a zas to zahrdzavie
Zaujímavý úkaz je jedna Oct3 RS tu u nás na parkovisku. ŠPZ z úplne iného okresu a už asi 2 roky tu len tak stojí a nik na nej nejazdí. Akurát raz ročne na jar ju preparkujú inde kvôli brigáde na sídlisku a potom ju zas dajú nazad a zas tam rok stojí. Zatiaľ sa mi nepodarilo odpozorovať, kto je majiteľ a či to po tom roku normálne chytí, alebo to nakopnú cez káble. Kotúče to má už tiež pekne hrdzavé, sa čudujem, že sa s tým autom ešte dá hýbať. Po tých pár metroch raz za rok sa tam ošúcha akurát tak asi 1 cm pásik trochu a zas to zahrdzavie

-> Bukaj 13.05.22 09:43:06: Já připojil autozasuvku na kabely od radia který se zapína s klíčkem
Hlavně teda proto že tam už bylo nabastleny handsfree, který sem oddělal a použil jinej typ přes redukce.

Asi taky záleží na výbavě. Když jsem kdysi koupil svoji O1, tak nešla zásuvka. Majitel to vyřešil tak,že zásuvku zapojil z jejího osvětlení, což fungovalo přesně do chvíle, než jsem si stlumil jas palubky a pak zkoumal, proč se mi navigace vypíná. Tak jsem se jal to řešit. Podle schématu tam měl jít přímo kabel od pojistky. Pojistka OK. Šel jsem po svazku a dovedlo mě to do reléboxu, kde jsem našel (teda vlastně nenašel) relátko na vypínání tý zásuvky ovládaný komfortkou. Doplnil jsem relé a zásuvka fungovala. Pak jsem to v jiným schématu našel, že některý to tak měly.
-> palinator: Jo, Octavia taky, ale to jsou Skodovky. U VW jsem myslel, ze to je na klicek. B6ka to tak ma a muj Golf taky.
-> Syny:
Rapid 2013 má zásuvku taky stále pod napětím. A asi nic nevypíná ani po čase, protože kolega tam nechal nabíječku na mobil a po měsíci stání to už moc nestartovalo.
Rapid 2013 má zásuvku taky stále pod napětím. A asi nic nevypíná ani po čase, protože kolega tam nechal nabíječku na mobil a po měsíci stání to už moc nestartovalo.

-> Bukaj 13.05.22 09:43:06: Fakt je pod proudem i povypnuti klice? Ja mam Golfa z 2010 a po vypnuti klice se vypina i zasuvka.
-> Bukaj: Liší se dle výbavy, nainstaluj na 3310 whats app já ti pošlu schéma pojistek

Jak je to u moderních vozů (rok výroby 2000+) s pojistkovkou a připojením dalšího spotřebiče?
Co jsem tak zaznamenal, tak dle stupně výbavy jsou v pojistkovce volné pozice - vede k nim svazek elektroinstalace, nebo je kabeláž též rozdílná podle výbavy?
Potřeboval bych do cca 10-15 let starého VW Caddy (po B sloupek stejné, jako Touran) nainstalovat autozásuvku, která je pod proudem pouze při běžícím motoru (zapnutém zapalování). Auto nemám po ruce, abych se kouknul, jak vypadá pojistkovka...
Stávající zásuvky jsou pod proudem i po vypnutí zapalování, možná se vypnou po nějaké době samy...? Ale to je pro potřeby toho, co bych tam chtěl zapojit, dost naprd.
Každopádně by mne zajímalo, zda v pojistkovce najdu volnou pozici, ke které vede klíčkem spínaných +12V a stačí osadit pojistku a natáhnout kabel, nebo budu muset šmejdit kolem spínačky, jako u škodovek z předrevolučního období...
Co jsem tak zaznamenal, tak dle stupně výbavy jsou v pojistkovce volné pozice - vede k nim svazek elektroinstalace, nebo je kabeláž též rozdílná podle výbavy?
Potřeboval bych do cca 10-15 let starého VW Caddy (po B sloupek stejné, jako Touran) nainstalovat autozásuvku, která je pod proudem pouze při běžícím motoru (zapnutém zapalování). Auto nemám po ruce, abych se kouknul, jak vypadá pojistkovka...
Stávající zásuvky jsou pod proudem i po vypnutí zapalování, možná se vypnou po nějaké době samy...? Ale to je pro potřeby toho, co bych tam chtěl zapojit, dost naprd.
Každopádně by mne zajímalo, zda v pojistkovce najdu volnou pozici, ke které vede klíčkem spínaných +12V a stačí osadit pojistku a natáhnout kabel, nebo budu muset šmejdit kolem spínačky, jako u škodovek z předrevolučního období...

-> Matthes, záškodník z TechWebu 29.04.22 23:57:53: no my jsme neměli měchy ale místo dorazů přidaný další pružiny 

-> MVM: Obecne cim novejsi auto, tim vic napicu...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 30.04.22 07:04:20: Je to téma VW . Nadavat tady na Transity .. no popsal jsi to sam. Tak jsem to smazal..Ja jezdil ještě se starym s 2l benzinem a metrový fofrklacek,přesně. To mohl byt tak 95.rok.
-> King: To dycky rikal Ing. Losinsky na prumyslovce 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 30.04.22 07:04:20: "ethalon " je o fous slozitejsi "methalon "?