skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> palinator 29.04.22 14:43:33: Ta je ovšem mnohem krásnější
-> palinator 29.04.22 14:43:33: Z čeho je ten orezlý hnůj? Blbější fotku nemáš? A pokud nemáš úplně vymleto, tak tuto napravu jsem nezmiňoval, přestože ten závěs je podstatně propracovanější, než na O2, jsou tam hliníková ramena, pasivní natáčení atd. Když už chceš zápasit, tak sem aspoň hoď fotku, kde je něco vidět, oslíku.
-> Jirik_Tuňák1983 29.04.22 13:20:54: Tak se někdy stav. Svezu Tě na těch 18" a podvozku AP Sportfahrwerke ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vzhled zadní nápravy? WTF? :D
-> palinator 29.04.22 12:48:33: Máš asi nějaké mžení
, jen konstatuji, že je ta náprava vošklivá a vypadá jak z nějakého zemědělského stroje. Hezkou nápravu mají třeba některé Audiny (např. A5 co mi napadá), aktuální S90, XC90, BMW, Mercedes... apod. Nebavím se o věku, ale o vzhledu. A nic to nemění na tom, že OII je prostě na moji kostěnou prdel tvrdá jak žebřiňák už na 17"kách.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
Jestli posuzuješ kvality zavěšení podle toho jak se tobě líbí...![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
Jestli posuzuješ kvality zavěšení podle toho jak se tobě líbí...
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> palinator 29.04.22 12:32:04: A kak to s tím souvisí? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
Klimčiw letos neměl taky moc hezkou nápravu.
Klimčiw letos neměl taky moc hezkou nápravu.
-> palinator 29.04.22 12:07:41: To sice ne, ale ten flák železa je tam hrozně humpoláckej. Není to moc hezká náprava.
-> Jirik_Tuňák1983:
Ale nemůžeš se vztekat že by OII měla vzadu tyč.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale nemůžeš se vztekat že by OII měla vzadu tyč.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 29.04.22 10:52:42: Ale chápu, že je to tak třeba skválně, páč OII mi přišla hodně tvrdá pro spolujezdce vpředu i vzadu, takže by to s kamennou gumou bylo možná ještě výraznější. Ale ber to prosím z mého pohledu, já jsem byl zvyklý jezdit s auty, kde odpružení bylo proti OII jak včerejší rohlík. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 29.04.22 10:41:10: S těma 225/40 přes obrubníky moc nejezdím ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale každopádně takhle to funguje dobře a gumy se sjíždí dobře.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale každopádně takhle to funguje dobře a gumy se sjíždí dobře.
-> palinator: s plným těžkým kufrem jo. Jeli jsme 4 dospělý a plný kufr a předek hůře seděl
-> Milan 136 29.04.22 10:15:54: Yo, 2.0 až 2.2 na naftovém Golfu konby nebo O2, O3 konby si prostě nedovedu u 17" pneumatiky představit. Bych se s tím bál vyjet na obrubník na šikmém stání.
Však říkám, Karkule má u auta, které váží 1275 kg, předepsané huštění 2.4/2.4. a je to jen trochu vzrostlejší hečbek.
U votuzidla v pohodě, postupně jsem k tomu takhle dospěl.
Však říkám, Karkule má u auta, které váží 1275 kg, předepsané huštění 2.4/2.4. a je to jen trochu vzrostlejší hečbek.
U votuzidla v pohodě, postupně jsem k tomu takhle dospěl.
-> Jirik_Tuňák1983 27.04.22 19:52:56: Jako že to je málo?
To, co píšeš u tý Škodovky mi přijde zase strašně moc. Na tak lehký auto...
To, co píšeš u tý Škodovky mi přijde zase strašně moc. Na tak lehký auto...
-> MATTESS:
Seš si jistej?
Seš si jistej?
-> palinator: předek se odlehčí
-> Milan 136: ha, to jsem nějak minul![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: ha, to jsem nějak minul
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 27.04.22 19:52:56: taky mi to připadá strašně málo
-> MATTESS 29.04.22 07:05:33: Tady to je ne?
-> MATTESS:
Spíš je zajímavý že po naložení má mít předek míň tlaku než když je to prázdný.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Spíš je zajímavý že po naložení má mít předek míň tlaku než když je to prázdný.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: mám rád přesné instrukce v návodech. Ne jako u lednice, že po dopravě nechte několik hodin stát
Asi to upustím z těch 2,6 o něco méně
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Asi to upustím z těch 2,6 o něco méně
-> MATTESS:
Chápu to tak že některá auta ty tlaky mají specifikované a jiné ne. Předpokládám, že kvůli homologaci jsou kola nabušený jak kámen a uživatel si to na svoje "ekologické riziko" může podhustit na "normální" tlak. Nehledal bych v tom vědu.
Chápu to tak že některá auta ty tlaky mají specifikované a jiné ne. Předpokládám, že kvůli homologaci jsou kola nabušený jak kámen a uživatel si to na svoje "ekologické riziko" může podhustit na "normální" tlak. Nehledal bych v tom vědu.
-> palinator:
3/ v závislosti na vozidle
?co je tím myšleno? Navíc nikde dál to není rozepsaný "po čem jít"
3/ v závislosti na vozidle
?co je tím myšleno? Navíc nikde dál to není rozepsaný "po čem jít"
-> MATTESS:
Co je na tom nepochopitelnýho?
Co je na tom nepochopitelnýho?
-> MATTESS: Tak to mas stejny hodnoty jako ja. Tedy pokud beru ten radek s "i".
-> Milan 136 27.04.22 19:03:11: No tykrávo, nedovedu si představit jezdit tyhle rozměry foukaný na 2.1 a 2.2.
I 205/45/16 jsem jezdil foukané na 2.3 - 2.4, ale na staré škodovce.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
I 205/45/16 jsem jezdil foukané na 2.3 - 2.4, ale na staré škodovce.
-> Syny 27.04.22 19:32:40: Já mám 103![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136: Jinak tedy koukam, ze mas ty tlaky psany mensi nez ja. Takze kdyz bych vychazel z toho, ze tam, kde mas 2.0 ja mam psano 2.3, tak u tech 225/45 R17 bych mel foukat cca tech 2.4, coz tam mam. Tak to asi jeste zkouknu, jestli to nejak nevylezlo teplotou venku, ale nejak zasadne podhusteny ani prehusteny by byt nemely.
-> Milan 136: A kde je tech tvych 110kW? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Na kolik to mas nafoukany ty? Tusim, ze tam mas 18", vid? Rozmer gumy ale nevim.
No já třeba poznám přechod z letňáku na zimák tak, že Ovce i Toledo bylo na zimákách mnohem pohodlnější (oboje vždy stejný rozměr i hustění). Podle mě je to daný i měkčí směsí běhounu. A pocitově tvrdší gumy jsou i zároveň hlučnější.
-> MATTESS 27.04.22 08:29:09: To je na můj vkus docela dost. Nemáš tam na tom štítku ještě nižší hodnoty s ikonkou i?
-> Syny 26.04.22 18:37:16: pokud se pamatuju, tak mám oboje 2,6. Odpoledne se podívám ještě na štítek
-> Milan 136 26.04.22 19:56:40: já taky na Sharanu mezi zimníma 195/65 a letníma 215/55 nepociťuju nějakej rozdíl. Jen to na těch letních nemá takovou setrvačnost skrz odpor gum, ale teď jsem místo PremiumContact6 dával EcoContact5 a už mi to přijde definitivně úplně stejný. On je i ten EcoContact reálně asi o 2cm užší než PremiumContact.
-> Syny: já na 18" dávám předek 2,4 a zadek 2,5-2,9. Taky mi to nějak bruslí, tak už bude načase vyměnit konečně pláště. Jsou tam sice Contíky s 5mm vzorkem, ale snad 12 letý.
-> Milan 136 26.04.22 20:41:37: Tak to samozřejmě poznáš, ale někdy prostě kvalitní nebo konstrukčně nezvyklý podvozek dokáže leccos pochytat a izolovat, tudíž rozdíl v rozměru kol a pneu nemusí být tak markantní. Vezmi si třeba C5 Aircross, ten už nemá sice hydropéro, ale ten podvozek je schopný požrat nesmysl co se týká silnice i rozměrů kol.
Nedávno dosloužilá klasická C5 (sedan, konby). Rozměry pneu od 16" a největší jsem viděl 18" a dokonce limitka na originálních 19" u posledních prodávaných kusů. Na tom autě to nebylo prostě znát tak, jako na konvenčním autě.![50](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/50.gif)
Nedávno dosloužilá klasická C5 (sedan, konby). Rozměry pneu od 16" a největší jsem viděl 18" a dokonce limitka na originálních 19" u posledních prodávaných kusů. Na tom autě to nebylo prostě znát tak, jako na konvenčním autě.
![50](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/50.gif)
Na zimu mám na Supu 205/55/16 na 7palcovem disku, letní mají být 225/45/17 na 7J já sem na ten ráfek 17 obul 215/50/17 XL a na těch letních mi to auto přijde mnohem komfortnější. Možná to může být ovlivněno i stářím a vytvrdlosti zimaku co sou značka Scoop (jakýsi protektor), nicméně letní jsou čínské Wanli S1063 co zbyly z Alhambry a jezdí se mi na nich fakt dobře. Je to zvláštní
-> Jirik_Tuňák1983 26.04.22 20:34:08: Jako že to ovlivní ohýbání bočnice gumy? Nehejtuju, fakt mě zajímá, jak by to ovlivnilo.
Já poznám rozdíl v chování letní /zimní.
Oboje 225/40
Já poznám rozdíl v chování letní /zimní.
Oboje 225/40
-> Syny 26.04.22 20:27:57: Záleží na tom, jak moc je sofistikovaný a z čeho vyrobený.
-> Milan 136 26.04.22 19:56:40: Na hydropneumatickém pérování to skutečně znát nebylo.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 26.04.22 19:56:40: Na hydropneumatickém pérování to skutečně znát nebylo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Tak zrovna Golf co mam ma vzadu viceprvek...
-> Jirik_Tuňák1983 26.04.22 19:51:57: Zajímavý.
-> Milan 136 26.04.22 19:49:28: Já jsem tedy rozdíl při přechodu ze 185/65/15 na 225/45/17 nepoznal.
-> Jirik_Tuňák1983 26.04.22 19:33:15: No, z 15" na 17" je kurva rozdíl. Ať hmotností, šířkou, výškou bočnice. Tomu se mi nechce věřit. Ze 17" na 18" to až takový skok není.
-> Syny 26.04.22 19:39:38: Jednoduchý podvozek je vpředu základní mekpfersn a vzadu ohnutý klacík. Propracovaný podvozek je např. hydropneumatický, vzduchový, popř. dobře odladěný lichoběžník a víceprvkové nápravy s nízkým podílem neodpružených hmot.