![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Jirik_Tuňák1983: A co je pro tebe jednoduchy a co propracovany podvozek?
Tlumice puvodni nejsou. Ono taky zalezi na profilu gumy a ne jen na velikosti rafku...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 26.04.22 19:23:02: U aut, která mají propracovanější podvozek, jsem např. přechod z 15" na 17", ze 17" na 18" vůbec nepoznal. U tebe je to holt jednoduchým podvozkem a naladěním tlumení z fabriky. Počítám, že i tlumiče jsou ještě původní, že?
-> Jirik_Tuňák1983: Tak nejakou dobu to auto uz mam a nikdy mi to neprislo jako zebrinak. Je pravda, ze po nasazeni tech 17" se mi to tvrdy zdalo, tak mozna je to ted stejny, jen mi to po tech zimnich 16" zase chvili potrva, nez si zvyknu. Ale obecne by mi zajimalo, na kolik to fouka nekdo jinej na podobnem aute. Treba to mam naopak nafoukly malo
Na dvirkach nadrze mam predek 2,3-2,5 dle zatizeni a zadek 2,3-3,0. Vzdy jsem to ale daval cca tech 2,4 vsude a zadek v pripade potreby (treba vlek nebo delsi jizda ve vice lidech) prifouknul.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 26.04.22 18:37:16: Ale koncert je žebřiňák normálně.
Tlak mi nepřijde moc vůbec, třeba Karkule relativně malé Bravo má 2.4 předek a 2.4 zadek taky (205/55/16), auto je dost tvrdé bez ohledu na rozměr a typ pneu. Volvo mám 2.6 a 2.6 (225/45/17).
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MATTESS: Jelikoz mas stejny rozmer pneu a podobne auto, tak se optam - na kolik foukas ty 17"? Ja mam vepredu i vzadu 2,4 a prijde mi to asi moc. Vcera mi prislo, ze to je za jizdy hrozne tvrdy a pri jednom rozjezdu mi to i hrablo, coz se mi normalne nestava, tak si rikam, jestli to nemam prehusteny. Jeste tedy kouknu, jestli tlak nestoupnul jak se oteplilo oproti dnum kdy jsem letni nasazoval. Ale oproti zimakum (205/55 16") je to ted na tech letnich jak zebrinak
To jsou furt samy nizky profily a pritom ty 16" jsou na tom pohodlnejsi :)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nejdůležitější letní tlačítka s logem VW vně krabicky a kruhy uvnitr uvedeny ve stav jako v roce výroby.
-> King: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King 13.04.22 07:47:29: Jak mu zbyly a na konci je vytahal z kapes a nenápadně vysypal za poslední větou. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Prcalik135L 12.04.22 20:57:01: Ba, ba, ani nerez hele nakonec neodola nevyhnutelne rostouci entropii Vsehomira hele, ale v reci zdejsi hele kotlinky neumistujeme carky na konec sdeleni, ale trousime je prubezne mezi vety hele, jo hele?
jestli si nekdo myslite ze nerez nikdy nerezne hele tak to jste hodne naivni hele :D zrezne vsecko hele jen nerezy to trva dyl hele,,,
-> Jirka Teplicek 12.04.22 18:23:31: nerez to nejni, vždyt výfuky reznou
svařit to jde
ale to jde i nerez jen svar a okolí bude reznout
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jde to svařovat normálně s trochu slušným COckem..bez obav, nerez to úplně není podle toho jak rezatej ten výfuk byl na mým bývalým a na nynejsi otcové ovci naftové, ale je z fakt asi dobrého materiálu co dlouhodobě hodně slušně odolává úplnému kolapsu korozí..
Pratele, prosim vyfuky na Golfech 4. generace (a Octaviich 1. a dalsich souputnicich), to je nejaka nerez, ze?
COckem to svarovat lze, je to tak? Na funkcnost, ne na krasu...
Dekuji.
COckem to svarovat lze, je to tak? Na funkcnost, ne na krasu...
Dekuji.
-> Syny: tak jsem si to myslel dobře. Šlo mi o "přímé" porovnání
-> MATTESS: Ty kola na fotce cos dal ty jsou 17", na fotce co jsem dal ja jsou 16".
-> saskyn2 08.04.22 20:48:02: větší kola? Pokud jsem správně četl, tak na obou jsou 17"
Šetření bych viděl jako jeden faktorů
Šetření bych viděl jako jeden faktorů
-> Syny 08.04.22 21:18:50: Jo z téhle fotky je to už poznat to jsou opravdu 312. Hele nevim proč, možná to je tím že to je combi, tažný, nebo prostě aby golf byl lepší než oktávka. Ta G7 je lehčí, tak jsou menší možná taky proto, nebo prostě už šetřej. O2RS měla taky zadky 282 a face má jen 272.
Mam tam 312 mm. Minimalni rozmer kol mam 16". 15" nenasadim pres brzdic.
-> MATTESS: podle mě má Syny taky 288. Ta fotka zkresluje jak maš větší kola. Jo na 288 jdou 15ky na 312 ne
-> saskyn2: mám 110kw, SYNY bude mít 103kW. Na zimáky můžu mít dokonce 15"
-> Milan 136: třeba oktavka měla 312 jen jako 125kw rs, passat měl 312 základ i s 1.6. Ten golf je podle mě je jak oktavka
-> saskyn2 08.04.22 15:18:59: Syny tam podle mě bude mít 288, jak říkáš.
-> MATTESS: A kolik to má kw? Syny psal že má 312 ale já si tím nejsem teda úplně jistej, řekl bych že by měl mít spíš 288. Desky pro 288 a 312 jsou pak už stejný
Nevíte, proč mám na té GVII na dvoulitru menší přední brzdy než má třeba SYNY na GVI taky s dvoulitrem?
-> saskyn2:
Je fakt že pokaždý co našim OIII meju, tak je to mazec co z toho vytejká. Ale má to 110 tisíc najeto a vepředu desek zbejvá ještě 1/3
Je fakt že pokaždý co našim OIII meju, tak je to mazec co z toho vytejká. Ale má to 110 tisíc najeto a vepředu desek zbejvá ještě 1/3
-> Milan 136 08.04.22 10:37:06:
Bohužel nemám srovnání s origem. Ale co už vim, že příště fakt operace těhlic na 288 mm.
Já vim že jste mi to říkali..
Bohužel nemám srovnání s origem. Ale co už vim, že příště fakt operace těhlic na 288 mm.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Syny: Ty máš ještě starý typ 312, na to jdou asi sehnat 3C0 desky a na rozdíl od těch 5K0 vyráběných někde v mexiku nebo jaký prdeli neprášej. Ale podle vinka tam patřej ty 5K0.
-> vhml: no právě, 20 letý auto nikdo už moc neřeší. Blbý že oni prášej i ty na OIII. Přitom to co se dávalo z výroby na OII nebo na toho Golfa co má Syny bylo naprosto jiný.
-> vhml: no právě, 20 letý auto nikdo už moc neřeší. Blbý že oni prášej i ty na OIII. Přitom to co se dávalo z výroby na OII nebo na toho Golfa co má Syny bylo naprosto jiný.
-> saskyn2 08.04.22 12:23:51: jo tak mě to nijak zvlášť nesere. Jen jsem byl překvapenej a čekal jsem, že origo destička to bude mít vyřešený. I když taky je otázka co je dneska za destičku byť origo, ale na 20 let starej sráč.
Tak já mam na předku origo desky i kotouče (312 mm) a práší to strašně. Maj najeto 50 tkm - kotouče už maj znatelnou hranku a z vnitřní strany už začínají hnít (tak 1cm od vnějšího obvodu), desky ještě asi dobrý. Zadní kotouče a desky mám ATE, jsou tam dva roky (tedy cca 15-20 tkm) a tam zatim vše OK. Kotouče nejsou shnilý a dobře to brzdí. Nicméně zaprášený od destiček mam kola i vzadu. Ale nejezdim jako kolenovrt, takže brzdy normálně používam, tak možná proto :)
-> Milan 136 08.04.22 06:39:30: jo kšeft dobrej, to nerozporuju
Předpokládám že vy dáváte nový origo, u těch je blbý že tu jednou byl borec co mu ty nový sežrala hned druhej den po montáži
borec za ně dával tuším 1800 v autorizáku. Já mu nahodil nějaký starý z poctivý gumy a má je tam tak 2rok, a já mám zase dalšího stálýho zákazníka
-> vhml 08.04.22 11:03:16: Hele já třeba 312 desky dávám z nějakých nových elektrosráčů, ty neprášej a fungujou dobře, bohužel na moje 340 se ke mě za rozumnou cenu nedostaly. No a na veterána jako jedničková fábie zase nebudou pasovat.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 08.04.22 11:03:16: Hele já třeba 312 desky dávám z nějakých nových elektrosráčů, ty neprášej a fungujou dobře, bohužel na moje 340 se ke mě za rozumnou cenu nedostaly. No a na veterána jako jedničková fábie zase nebudou pasovat.
-> palinator 08.04.22 09:40:40: když já za stejný prachy koupil origa, tak jsem myslel, že to bude ještě lepší.
-> Milan 136 08.04.22 10:37:06: kámoš to má na supu, práší to, ale šedě, takže to není tolika vidět. Samozřejmě na černý kola to asi není úplně výhra![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 08.04.22 10:37:06: kámoš to má na supu, práší to, ale šedě, takže to není tolika vidět. Samozřejmě na černý kola to asi není úplně výhra
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 08.04.22 09:42:13: Na 1.4 asi taky mít nebudeme. Na čtyřválce jich máme hromadu.
Fakt ty ceramic fungují?
Jak na prach, tak účinek?
Fakt ty ceramic fungují?
Jak na prach, tak účinek?
-> Milan 136:
A když s tim (1,4 TDI) přijel táta do Kolína k Loudovi, tak prej vypadali jak kdyby o tom nikdy neslyšeli. Hadičky neměli, trvalo jim to jak lačnýmu sraní (no dělaj čest svému jménu). Tak táta jezdil s prapodivnym napojovancem.
A když s tim (1,4 TDI) přijel táta do Kolína k Loudovi, tak prej vypadali jak kdyby o tom nikdy neslyšeli. Hadičky neměli, trvalo jim to jak lačnýmu sraní (no dělaj čest svému jménu). Tak táta jezdil s prapodivnym napojovancem.
-> vhml:
ATE Ceramic a nepoznáš nic
ATE Ceramic a nepoznáš nic
-> saskyn2 07.04.22 22:23:34: To víš, vše je ekologické, recyklovatelné, obnovitelné a udržitelné.
Už jsou v TV i reklamy, ve kterých na konci kvákají, že jsou udržitelní. Na to slovo jsem úplně alergický. Hlavně ho slyším až v poslední době, dříve jako by neexistovalo.
Už jsou v TV i reklamy, ve kterých na konci kvákají, že jsou udržitelní. Na to slovo jsem úplně alergický. Hlavně ho slyším až v poslední době, dříve jako by neexistovalo.
-> saskyn2 07.04.22 22:23:34: Víš co nám ty hadičky už vydělaly peněz? To je dobrej kšeft ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Mě vydržej předky asi 60t desky a to mám 340. Když si vezmu na starých Oll jezdili lidi třeba po 150t a to ještě byli nějaký mrňousci. Jako jo uznávám, že záleží jak moc s tím člověk lítá, ale i tak je vidět, že ta směs není dobře nastavená. Nebo možná zase někdo moc přemýšlel o ekologii, to je jak s hadičkama na podtlaky-nechápu kterého kreténa napadlo to udělat chutný pro kuny, bych těmhle k***** rozkop držku, aby se trochu probrali.
-> saskyn2 07.04.22 21:29:18: dával jsem na Fabii dopředu ( 288mm ) origo desky a jsem překvapanej jak strašně to práší. Kola věčně zamrdaný :-(
Ono tyhle zadky na to trpěj, maji to dělaný z divnejch matrošů, zadky reznou a desky neprášej a jsou tvrdý, předky zase pro změnu prášej a desky zbytečně mizej. Brzdy z předchozí generace byly kvalitativně o dost lepší. Možná na ty zadky byla i nějaká svolávačka myslím u Superbů, ale to by věděl spíš Milan.
-> saskyn2: dlouhý stání to nebude, jezdím denně. Asi jsem nějak zvolnil, do teď byly obrzdění dobře
-> MATTESS: Tak zrezlý kotouče=málo brždění a dlouhý stání ve vlhku. Pokud mají z venku 2cm, tak zevnitř budou úplně mrtvý, dej rovnou nový když to sundaváš, tady jdou měnit luxusně, nemusíš ani sundavat držák. 272mm tam budou.
-> Milan 136: -> saskyn2: asi jsem to napsal blbě. Že by přibržďovaly, to ne. Nijak se nehřejí. Ale kotouče nejsou čistý (mají stopy rzi) a k vnějšímu okraji tak 2 cm jsou orezlý. Nebo to je tím, že jezdím bez zatížení (sám) a málo brzdím?
Každopádně je dobré vypsat všechny nástrahy, abych nebyl v šoku až se něco spustí :-) Za to díky
Každopádně je dobré vypsat všechny nástrahy, abych nebyl v šoku až se něco spustí :-) Za to díky
-> saskyn2 07.04.22 18:08:55: Tak nám je to jasný, ale raději to píšu.
Lepší to zmínit. A taky si myslím, že bude viset destička v držáku.
Lepší to zmínit. A taky si myslím, že bude viset destička v držáku.
-> Milan 136: Tak dveře otvírat klidně může. Ale nezapínat zapalování, nebo nešlapat na brzdu beru jako samozřejmost.
-> MATTESS: Vodící trny jsou tam v gumě, to nijak zatuhnout nemůže, pístky u takhle novýho auta jsem vyhnilý ještě neviděl, to by muselo jedině nějaký hovado brát sikovkama při výměně destiček a potrhat manžety. Pokud to přibržduje, tak bych spíš očistil a namazal dosedací plochy pro destičky.
-> MATTESS: Vodící trny jsou tam v gumě, to nijak zatuhnout nemůže, pístky u takhle novýho auta jsem vyhnilý ještě neviděl, to by muselo jedině nějaký hovado brát sikovkama při výměně destiček a potrhat manžety. Pokud to přibržduje, tak bych spíš očistil a namazal dosedací plochy pro destičky.