skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> dragon_cb_cz: Tak určitý asistenti smysl mají, třeba měření tlaku v gumách je píčovina, ale koncernový pre-crash za mě dobrá věc
-> Nwkt 04.05.21 09:19:47: Stejně je směšné, jak je ta bariéra přesně na polovině vozu. Takhle žádná nehoda nevypadá. 

-> dragon_cb_cz 04.05.21 09:35:45: To už jak vidíš nikoho nezajímá. Důležité je, aby to pípalo a varovalo, ale že bude auto jak kulička z alobalu nikomu vadit nebude. 
Nepřijde mi to na "cheapest car", jak se traduje, špatné.

Nepřijde mi to na "cheapest car", jak se traduje, špatné.
-> palinator: Tak to si po padesáti letech naše zadomotory polepší.




-> Borderer:
Počkej až bude mít víc hvězdiček to auto, který bude mít menší maximální rychlost.
Počkej až bude mít víc hvězdiček to auto, který bude mít menší maximální rychlost.

-> dragon_cb_cz: Jo, četl sem pojednání o NCAP, že dnes už v podstatě nezáleží na mechanické odolnosti ale na počtu asistentů. Třeba že pokud auto nemá automatický nouzový brzdění, tak už nemůže mít víc jak 4 hvězdy a to ani kdyby z toho po nárazu vylezl člověk bez jedinýho škrábnutí... k smíchu ....
-> Nwkt: Otázkou je, kolik z nich strhli za nedostatečný elektronický asistenty a nálepky informující, že máš miminu u spolujezdce vypnout airbag...
-> palinator 14.04.21 09:12:01: to ne, feldu jsem mel uz pred 18 lety
zdedil jsem, kdyz zemrel tata...
Prave jsem pripoustel i o1, prvni auto jsem mel favorit a s105 a snil jsem o rapidu, nive a felde :))) a samo MTX Roa, kdyz nas vzdy predjizdel u Hlinska a tata rikal, jo hochu, to nikdy mit nebudes :)

Prave jsem pripoustel i o1, prvni auto jsem mel favorit a s105 a snil jsem o rapidu, nive a felde :))) a samo MTX Roa, kdyz nas vzdy predjizdel u Hlinska a tata rikal, jo hochu, to nikdy mit nebudes :)
-> Milan 136: mam kombíka a výfuk je zatím originál ve slušném stavu.
-> dragon_cb_cz:
A má to přední náhon s tim nic nevyjedeš.
A má to přední náhon s tim nic nevyjedeš.

-> saskyn2 14.04.21 09:29:00: Tam si nevyměníš ani svíčky!
-> palinator 14.04.21 09:12:01:
jj za 5 let tomu vyschnou kondíky v jednotce co stojí 50 tis, nikdo to nebude umět opravit bez diagnostiky co stojí jak 3 auta... tyhle hlášky si pamatuju, no tvl já jsem už asi starej


-> Jarda:
A tys před 15 lety neříkal že Feldu nikdy, že je to moc moderní, samá elektronika?
A tys před 15 lety neříkal že Feldu nikdy, že je to moc moderní, samá elektronika?

-> saskyn2 14.04.21 08:15:16: tak to fakt asi nebude nekdo jako ja...

-> saskyn2:


-> Jarda: Jo to je klidně možný, druhá možnost je že to po dalších 3 majitelích a 10 letech koupí někdo jako Ty a bude na to ladit nerezový šrouby
jo holt cesty osudu jsou nevyzpytatelné





-> saskyn2 13.04.21 20:56:38: az na to, ze tam driv skonci to, v cem jeste dis Ty, teda pravdepodobne

-> gim: Děkuji za reakci. Zatím to vypadá na vcelku spolehlivé motory. Tak snad se osvědčí.
-> Jarda - zrušená registrace 13.04.21 10:15:48: Investici chápu, za nerez ti ve sběrně utrhaji ruce
-> palinator 13.04.21 08:35:57:


-> palinator 13.04.21 08:35:57:


-> růža: mám Golfa s 1,4TSI 2015 a zatím spokojenost, jen jsme při koupi dávali novou vodní pumpu, která tekla - údajně vlastnost těchto motorů. Jede to obstojně s rozumnou spotřebou. Ale po 15tkm těžko hodnotit. Jinak najeto 153tkm.
-> saskyn2 13.04.21 08:23:29: byly puvodni, jeste posledni kus jsem nevyhodil do kontaku
Vse demontovatelny bude v zarovym zinku a zadni lemy a spodek chladicovky... naraznik americky beranidlo, jeste musim namontovat ostrik svetel a tc6, jinak jsem s vybavou plne spokojen, teda tempomat by se siknul...
Vse demontovatelny bude v zarovym zinku a zadni lemy a spodek chladicovky... naraznik americky beranidlo, jeste musim namontovat ostrik svetel a tc6, jinak jsem s vybavou plne spokojen, teda tempomat by se siknul...
-> saskyn2 13.04.21 08:23:29: tak nudeni, to je investice do budoucna, aby mi to auto nezabiralo moc casu
:)
-> vhml 13.04.21 08:36:40: hus, davam to na grafitku, neco i v zinku, kvuli tonu, aby to nevohnivalo kolem, vzdy kdyz davam neco zinkovat, tak k tomu prihodim hrst nerez sroubku

-> vhml 13.04.21 08:36:40: hus, davam to na grafitku, neco i v zinku, kvuli tonu, aby to nevohnivalo kolem, vzdy kdyz davam neco zinkovat, tak k tomu prihodim hrst nerez sroubku

-> saskyn2 13.04.21 08:23:29: má to zásadní výhodu, že místo zareznutí se zadřou 

-> saskyn2:
Ale ta představa, jak nametáš spotřební feldu na lopatku a jednou za čas se z tý hromádky zablejskne nerezovej šroub, to musí bejt super.
Ale ta představa, jak nametáš spotřební feldu na lopatku a jednou za čas se z tý hromádky zablejskne nerezovej šroub, to musí bejt super.

-> Jarda: Jednak jsou tady dost neštastně řešený, druhak je rozdíl když tam jsou původní . Jo chtěl bych se taky někdy tak nudit, že bych u spotřebáku měnil šrouby za nerez
-> palinator:

-> palinator:

-> saskyn2 12.04.21 17:52:45: zajimave, a ja bez problemu 17let a 360tis.km
- jen malou golou
Jediny, co jsem kdy prevlozkovaval, tak svicku u nivy (myslim, ze jsme se o tom bavili kdysi na pohofestu), ale u te hlavy bylo problemu, po celkove go mi praskl ventil, tak zas musela dolu, pouzil jsem stejne tesneni :) a od te doby to drzi. Jen stesti, ze mi ta svicka drzela v Uzbekistanu a ze jsem tam dal rovnou dobry a nemusel na to uz chmatat.
A 3 zavady za den asi tezko, mozna jsem jen resil 3 veci na ruznych autech nebo na necem, co jsem mel zrovna rozebrane...
Treba ted si hraju s tim, ze u nove spotrebni feldy povoluji vsechny srouby a vetsinu menim za nerez, abych to potom nekdy v budoucnu povolil, kdyz bude potreba :), u anglickyho funa jsem i do kastle vsude navaroval nerezovy steftiky, to je pak jina prace... ikdyz to je zrovna auto, kde by to stejne nezarezlo. :)

Jediny, co jsem kdy prevlozkovaval, tak svicku u nivy (myslim, ze jsme se o tom bavili kdysi na pohofestu), ale u te hlavy bylo problemu, po celkove go mi praskl ventil, tak zas musela dolu, pouzil jsem stejne tesneni :) a od te doby to drzi. Jen stesti, ze mi ta svicka drzela v Uzbekistanu a ze jsem tam dal rovnou dobry a nemusel na to uz chmatat.
A 3 zavady za den asi tezko, mozna jsem jen resil 3 veci na ruznych autech nebo na necem, co jsem mel zrovna rozebrane...
Treba ted si hraju s tim, ze u nove spotrebni feldy povoluji vsechny srouby a vetsinu menim za nerez, abych to potom nekdy v budoucnu povolil, kdyz bude potreba :), u anglickyho funa jsem i do kastle vsude navaroval nerezovy steftiky, to je pak jina prace... ikdyz to je zrovna auto, kde by to stejne nezarezlo. :)
-> saskyn2:
Pošli mi na mail fotku. Zařadim tě do slosování na další oprásek.
Pošli mi na mail fotku. Zařadim tě do slosování na další oprásek.

-> palinator: nejsem blbej, stál jsem bokem
rána to byla slušná, ale s tou těžkou pistolí to jenom malinko škublo, jinak bych to bohužel nevyndal. Já jsem zvyklej z rozebírání předních tlumičů, když to vezmu pistolí opřený o futro tak to jen trochu cukne, když to vezmu navolno klíčem v prostoru, tak matka střelí 30m přes zahradu až k tetě


-> palinator: tebe asi nie, ale niekomu inemu by mohlo, okrem toho ze by to pred dierou v bruchu este rozbilo susedove okno a zhodilo z obeznej drahy satelit.
Bych se bál že mi to vystřelí do břicha 

-> Milan 136: jj, sice jsem už koupil sadu na převložkování, ale nakonec jsem jí nepoužil a jen to protáhnul závitníkem. Nejhorší bylo že se protáčela a nechtěla ven, takže jsem jí vyndaval pistolí za chodu motoru
nakonec se teda zadařilo, ani to nebylo takový peklo jak jsem myslel, sání samo dolu, s čištěním sání, egru, klapky a rovnou i výměnou oleje to bylo cca 4h čistý práce.

-> saskyn2 12.04.21 17:52:45: Hlava to přežila?
-> dragon_cb_cz 12.04.21 17:49:48: tak ja mel taky jeste z vyroby, ale auto vzdy do 1000km od vymazani readiness zlenivelo
chybu to zadnou nepsalo

-> Jarda - zrušená registrace 12.04.21 17:41:46: To je teda dost slabá výdrž... na segry autě se nepamatuju, že by se kdy měnila, ale extra přehled o něm taky nemám.
-> dragon_cb_cz 12.04.21 17:12:10: tusim za 7k a zivotnost pry okolo 5 let
tadle krasne fungovala a najednou je uplne mrtva, zkusim tam jeste tu starou, abych vyloucil problem v kabelazi - ta chodila, ale jen asi v 5x mensim rozsahu

tadle krasne fungovala a najednou je uplne mrtva, zkusim tam jeste tu starou, abych vyloucil problem v kabelazi - ta chodila, ale jen asi v 5x mensim rozsahu
-> Jarda: Origo už není?
-> saskyn2 12.04.21 16:19:26: Abys nebyl smutnej, tak mi ted sama od sebe odesla ta vaha vzduchu hitachi s 5 letou zarukou, jeste ji nemam 2 roky, tak dostanu z5 1200,- a nevim, co koupit

-> palinator: Tak spotřeba oleje mě ani nepřekvapuje i ten výpusťák bych ještě skousnul. Ale ty výpadky, to musí bejt peklo. To by se mi nelíbilo.
-> Jarda: Jenže Jardo ty si tady jednu dobu psal tak 3 závady denně, pochybuju že za den najezdíš 200.000
pravda ted už to raději nepíšeš aby jsme se ti nesmáli
Jinak aby ses mi mohl taky zasmát tak ted cca měsíc z5 Markétě odešla na RS žhavička, jenže akce vyměním jen tu jednu, dyt o co jde je to za 5 minut hotový se zvrtla trochu spatným směrem, protože origo žhavička po 10 letech a 320t se rozhodla že ještě nechce do kontajneru, chvíli jsem přemýšlel že to snad zapálím
najdu fotku at se pobavíš


Jinak aby ses mi mohl taky zasmát tak ted cca měsíc z5 Markétě odešla na RS žhavička, jenže akce vyměním jen tu jednu, dyt o co jde je to za 5 minut hotový se zvrtla trochu spatným směrem, protože origo žhavička po 10 letech a 320t se rozhodla že ještě nechce do kontajneru, chvíli jsem přemýšlel že to snad zapálím


-> růža:
Říká se to, ale třeba tenhle kus od začátku doteď trpěl na spotřebu oleje. Teď s 5W40 je to tak litr na 5000 km. S 5W30 co tam byl zezačátku to bylo ještě horší. Olej poprvé měněn v autorizáku při 15000 km a předělán interval, takže to auto není ztrápený.
Nasralo mě že tam nešel utěsnit vypoušťák. Až teď naponěkolikátý jsem si všim, že měděná podložka je sice hezky promačklá, ale naproti sobě bylo vidět že to sáklo. Patrně špatně obrobené nebo z nějakého důvodu vystouplé body od svaru matice ve vaně. Pomohl až aftermarket měděný o-kroužek. Jinak ani novej origo šroub s těsněním, nic. Na jiným autě se mi to nikdy předtim nestalo.
Nějakou dobu to auto v tahu škube (výpadky zážehu), nikomu se to nechce řešit. Má to najeto asi 90 tkm. Svíčky dělaný podle intervalu, kupovaný originály, dotahovaný momenťákem (stejně ty elektrody nečuměj všechny stejným směrem, ale jsou různě uhnutý, dělal jsem si fixou značky), izolátory mazaný origo pastou.
Říká se to, ale třeba tenhle kus od začátku doteď trpěl na spotřebu oleje. Teď s 5W40 je to tak litr na 5000 km. S 5W30 co tam byl zezačátku to bylo ještě horší. Olej poprvé měněn v autorizáku při 15000 km a předělán interval, takže to auto není ztrápený.
Nasralo mě že tam nešel utěsnit vypoušťák. Až teď naponěkolikátý jsem si všim, že měděná podložka je sice hezky promačklá, ale naproti sobě bylo vidět že to sáklo. Patrně špatně obrobené nebo z nějakého důvodu vystouplé body od svaru matice ve vaně. Pomohl až aftermarket měděný o-kroužek. Jinak ani novej origo šroub s těsněním, nic. Na jiným autě se mi to nikdy předtim nestalo.
Nějakou dobu to auto v tahu škube (výpadky zážehu), nikomu se to nechce řešit. Má to najeto asi 90 tkm. Svíčky dělaný podle intervalu, kupovaný originály, dotahovaný momenťákem (stejně ty elektrody nečuměj všechny stejným směrem, ale jsou různě uhnutý, dělal jsem si fixou značky), izolátory mazaný origo pastou.
-> Nwkt:
Takže začarovanej kruh jo 



-> růža: Jenže to je tak, že ty faceliftem opravíš chyby první verze ale uděláš bambilion nových chyb




-> palinator: Aha, díky. Trošku si mě překvapil. Já myslel, že ty verze EA211 už byly spolehlivé. Ale taky pravda, že zavádějící verze bývají vždycky problém, než se vychytají mouchy.