Jaký vůz??

prohledat
3392 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 02.07.2010 do 05.04.2024, založil/a mafes
řadit dle data
21:40:03
05.04.2024
Bukaj
-> 11mAjA11 05.04.24 13:17:29: Nemyslel jsem to jako narážku, jen mne to překvapilo, že se o tom dozvídám až teď3
13:20:43
05.04.2024
11mAjA11
-> Syny: místa v tom je opravdu málo, kufr má stupidní výšku "podlahy" v kombinaci když je tam baterka tak úplná zoufalost (navíc bez rezervy).
Je to tak nějak navoněná bída, ale to je v dnešní době i koncern, který to umí ale lépe zamaskovat a prodat (za vyšší ceny) ale porovnávat i30 a ovci je hloupost, to sou úplně jiné světy. i30 spíš s fabii 1
My nakonec šli do low costu a sme naprosto spokojení.1
upraveno 1x, naposled 05.04.2024 13:21:14
13:17:29
05.04.2024
11mAjA11
-> Bukaj: jo peníze nesmrdí 1
09:54:16
04.04.2024
palinator
-> saskyn2:
Já měl odchylky zhruba 90°
09:38:03
04.04.2024
saskyn2
Tak já to vždycky máznu a co jsem dával originál na 1.4tsi tak to vždycky vycházelo dobře.
09:33:26
04.04.2024
vhml
-> palinator 04.04.24 09:11:24: samozrejme, pri utahovani na moment se nikdy nemůžeš trefit do stejných poloh úhlového natočení. Možná tak když to bylo nový, závity čistý, s jasně definovaným třením konzervačních přípravků atd.
09:11:24
04.04.2024
palinator
-> saskyn2:
To tady ty původní asi taky. Není možné, že je závit na každém válci trochu jinak "namazaný"?
09:09:48
04.04.2024
saskyn2
-> palinator: no co jsem z toho vyndaval origo, tak byly všechny plusmínus dobře.
08:58:08
04.04.2024
palinator
-> saskyn2 02.04.24 22:00:00:
Já koupil originály, poznačil jsem si polohy, dotáhl momenťákem a stejně to vycházelo hala bala.
08:48:34
04.04.2024
Syny
-> 11mAjA11: To nezni jako zrovna dobra recenze na i30. Chvilku uz jsem byl ve fazi, ze jsem premyslel, ze tu i30 koupim jako funglovku, nez hledat za skoro stejnou cenu ve zradnych vodach ojetin od koncernu. Ale kdyz jsem se na to auto byl podivat v salonu, tak me to nejak moc nenadchlo. Navic mista vzadu pramalo. Koukal jsem po tech 1,5 T-GDI, coz je ale bohuzel uz mild-hybrid a do toho se mi zrovna dvakrat taky nechtelo.
upraveno 2x, naposled 05.04.2024 13:32:30
08:21:18
04.04.2024
Bukaj
-> 11mAjA11: Ty děláš v Hyundai?6
21:00:41
03.04.2024
11mAjA11
-> Kuladmin: 1.5 DPi je MPi se zdvojenými vstřikovači. Takže na cukání a pro klidnější řidiče je to jediná ideální a spolehlivě fungující volba od Korejců.
Všechno co je GDi , TGDi je přímo vstřik a toto nebrat..
i30 1.5DPi spíše "zdechne" na převodovku...motor je na všechny bídné aspekty vozu překvapivě spolehlivý..neřešil sem na reklamacích zatím žádný zásadní problém..
upraveno 2x, naposled 03.04.2024 21:01:48
22:23:05
02.04.2024
Milan 136
-> saskyn2 02.04.24 22:18:44: A hlavně namazat ty gumový fajfky, nebo to pak nikdo nevyndá. Máš to mazadlo?
22:18:44
02.04.2024
saskyn2
-> Milan 136: ok dik4
22:15:39
02.04.2024
Milan 136
-> saskyn2 02.04.24 22:00:00: Utáhni je 22 Nm a je to. Moc bych to nehrotil.
Jde o to, aby nebyla přetažená a nevysypala se do válce.
22:00:00
02.04.2024
saskyn2
Dotaz spíš na kluky z autorizaku. Jak jsme tu řešili to 1.0tsi jak důležité je natočit správně ty svíčky? Borec si přivezl ngk že to je originál. Samozřejmě závity nařezaný úplně jinak vychází to někam k výfuku. To bych tu svíčku spíš urval než natočil jiskrištem na saci. Nemám už sílu na tyhle debily co si myslej, že když je tam originál ngk, tak to co koupí v druhošce je to samý. Blbý že to je nejakej brácha od manžela sestřenice, tak ho s tím nemůžu poslat do hajzlu jak někoho cizího. Zase není to 1.4 cng tak si myslím že by to nemuselo tak vadit. Jo a nejlepší ten kokot si koupil 4ks3 a divil se že jedna zbyla3
08:54:13
27.03.2024
vhml
-> Bukaj 26.03.24 21:14:10: vůbec bych se nebál litrovýho TSI, Jezdím občas s tou slabší 70kW variantou a když víš, k čemu se používá řadící páka tak to umí i ject a nevibruje vůbec. Samozřejmě pokud někdo v 1800ot skočí po plným plynu, tak se kromě vibrací neděje nic.
08:43:21
27.03.2024
saskyn2
-> Bukaj 27.03.24 07:13:01: No vzhledem k tomu kolik se vyrobilo ecotronicu a kolik 1.5tsi a kolik se jich ještě vyrobí, tak to spíš časem člověk bude muset koupit, nebo to teda holt taky čárat fixou, ale zatím se mi do toho teda nechce.
-> Milan 136 27.03.24 05:55:12: Já myslel většinou konkrétně u Scaly, kámoš ji má a tam to zrovna nejde.
07:22:59
27.03.2024
palinator
-> Bukaj:
Za pár desetiletí to nikdo nebude potřebovat servisovat. 3
07:13:01
27.03.2024
Bukaj
-> saskyn2 27.03.24 00:17:56: Hezký - to bude za pár desetiletí podobně servisovatelné, jako Ecotronic - nikdo to nebude umět/mít na to vybavení...3
Zlatá dvoukarburace MBG/X 1
07:06:48
27.03.2024
Kuladmin
Je takový dotaz do vzduchu co kia stonic 1,2 - 4 válec je bez turba a přímého vstřiku. Není to sice trhač asfaltu mám to 62kW, ale pro todle popojíždění možná dobrá volba ne?
Pak leda Hyundai i30 ale 1.5 DPI 81kW. Také nemá turbo jen má přímí i nepřímé vstřikování.
Jaký máte názor na tyto vozy?
05:55:12
27.03.2024
Milan 136
-> saskyn2 26.03.24 22:35:26: Spíš naopak. Většinou se dodělat dá. I do aut bez přípravy, což je u Scaly asi nejhorší montáž - přístup k pojistkové skříni. Jsou různé restrikce u různých modelů, ale většinou ne to určitě není.
00:17:56
27.03.2024
saskyn2
-> Syny: Tak na tyhle auta se už tažný o kterým by nevědělo snad ani nevyrábí, navíc teda můžeš dát neorigo železo a origo kabeláž žejo. Nebo dát od Profsvaru kterej to vyrábí pro Škodovku jako to Westfalia vyrábí pro VW. Ale tady holt prachy až na prvním místě3 Jinak ofiko je to opravdu zdůvodněný větším chladičem, nebo nějakou takovou blbostí. To ví spíš asi Milan, na mě je tohle zase ještě moc nový.
Jinak kdyby někoho zajímalo jak se ladí na tom novém TSI rozvody, tak na youtube je hezký video. Pak se bavíš s klukem z autorizáku a jo prej to máme, leží to někde ve skříni a čáráme to na fixu3 3 3
Electronic camshaft measurement and adjustment device VAS 611007
23:54:58
26.03.2024
Syny
-> saskyn2: Tak ono to asi nebude jen o utíkání peněz, ale ty auta už jsou tak prošpikovaný všim možnym, že když si na to pak někdo nechá udělat neorigo tažný o kterym to auto vůbec neví, tak to do celýho toho systému hodí pěkný vidle. Ač tedy nerozumím tomu, proč třeba pro origo tažný montovaný vyloženě v autorizáku dodatečně pak není nějaká výjimka.

BTW: Tuší někdo jak to je třeba u Supa 3 po FL (110kW TDI)? Jestli tam je to tažný (origo) možný dodělat plnohodnotně?

-> Bukaj: Osobně si skoro myslím, že u dnešních TSI motorů už dávno neplatí, že jsou vhodný na krátký trasy a různý cukačky. Vůbec bych se na tohle nebál ani TDIčka. Sám mám auto ohřatý relativně rychle a regenerace DPF dokáže běžet i na volnoběhu. Ono takový to "jednou za čas to prožeň po dálnici" stejně vůbec neplatí, protože ta regenerace DPF se spustí až když jí auto chce spustit. Pravidelně se mi stává, že po dálnicích najedu klidně 300km a regeneraci mi to spustí 2km od baráku, kdy už po dálnici dávno nejedu. Ono stejně to auto pak někdy pravděpodobně zdechne na úplně něco jinýho než motor :)
upraveno 2x, naposled 26.03.2024 23:57:22
23:08:53
26.03.2024
saskyn2
-> Bukaj: Je tam řemen, já to teda u 1.5 nikdy nedělal, protože se to má doladovat přípravkem za 70 litrů a na to se můžu z vysoka vysrat, zatím není tolik lidí co by to chtělo, aby se mi něco takového zaplatilo. Ale co vím, tak kluci teda na to serou a dávají to od oka3 ale já nejsem zase takový střelec a jiný práce je dost.
Nevyplněný hodnoty tažného v TP je dneska celkem běžný u těhle menších aut, prý ty s tažným mají snad větší chladič nebo co, tak to takhle zamázli, ale každému je jasný že to je jenom protože automobilce utkají peníze, když si tam někdo nechá dodat neorigo tažný.
upraveno 1x, naposled 26.03.2024 23:11:27
22:49:19
26.03.2024
Bukaj
Takže tedy ty TSi na nic vysloveně netrpí? A jak vypadají spalovací prostory těch přímovstřiků co se týče zakarbonování po X letech či X set tisíc kilometrů?1

Tedy spíše koukat po 1,5 TSi, nebo co se užitných vlastností týče (údržba, servis, spolehlivost), je to fuk jestli tříválec, nebo čtyřválec?

Ještě dotaz - rozvody jsou řemenem, nebo řetězem? A interval výměny?

-> saskyn2 26.03.24 22:35:26: Díky za info s tím TZ - to je dnes standardem nebo je to záležitostí konkrétně Scaly?
22:37:20
26.03.2024
saskyn2
Jinak to 1.0tsi je určitě ve víc výkonových variantách, příští úterý na tom mám dělat svíčky a brzdy tak jsem to zrovna řešil
22:35:26
26.03.2024
saskyn2
1.5tsi s tím umí celkem jet a je to celkem příjemný svezení. Jinak ty motory v tom celkem drží všechny si myslím. Akorát bacha většinou se nedá na to dodělat tažný pokud není z výroby.
22:27:12
26.03.2024
Milan 136
-> Bukaj 26.03.24 21:58:15: Přesně tak.
Atmosférické MPI se dalo pořídit ve Fabii 3 a je i ve Fabii 4.
Ale je to litr tříválec Citigo.
Výkon se moc nekoná.
22:05:15
26.03.2024
Bukaj
-> Jarda/felda 26.03.24 21:18:42: Právě poté, jak dopadl ten přímovstřik (atmosférický) v tom Hyundai (spalovací prostor a ventily úplně zalepené karbonem - tak 2 - 3 mm vrstva na sacích ventilech), bych viděl jako vhodné nějaký nepřímovstřik, aby to v tom věčně studeném motoru aspoň oplachoval benzín, ale není kde brát...

...ideální by byl moderní vůz s motorem z Favorita/Feldy (či 1,4 MPi Fabie) - tomu motoru by takový provozní režim nedělal problémy, ale ty nízkoemisní motory na takový styl užívání zakukají...8
21:58:15
26.03.2024
Bukaj
-> Milan 136 26.03.24 21:24:07: Takže jsou jen dva benzinové motory, oba s turbem a jeden má o válec míň, pokud to dobře chápu?. Tuším, že kamarád říkal, že ta firemní Scala měla snad ten litrovej tříválec, ale že to jelo celkem hezky...
Žádný atmosférický benziňák, nepřímovstřik, se do Scaly nedával (nedává)?

...jak jsou na tom tyhle motory se spolehlivostí? Nějaké tipy, na co se soustředit při koupi, nějaká typická závada nebo projevy nadcházejícího průšvihu? Nebo jsou to tak nové motory, že ještě nejsou dostatečně prověřené léty provozu?
21:24:32
26.03.2024
Milan 136
21:24:07
26.03.2024
Milan 136
-> Bukaj 26.03.24 21:14:10: Zas tak na výběr nemá. Pokud bude 90 % tras krátkých, tak klidně litrový TSI. Pokud by mu vadil zvuk tříválce, tak potom 1.5TSI.
Na kameru existuje montážní sada.
21:18:42
26.03.2024
Jarda/felda
-> Bukaj 26.03.24 21:14:10: žádná 8 bohužel tady bude vhodnější konkurence s nepřímovstřikovým atmosférickým benzínem
21:14:10
26.03.2024
Bukaj
Vytahuju téma s dotazem na místní guru přes moderní koncernové vozy:

Jaká je spolehlivá a ozkoušená motorizace na krátké trasy (benzín) pro model Škoda Scala?

Kamarád uvažuje o koupi ojeté Scaly (když měl nějaký čas firemní Scalu, tak mu to auto docela sedlo) jakožto druhého auta do rodiny...

...problém je v tom, že převážná většina jízd budou cukačky po Praze (děti do školy, ze školy, žena do práce), čas od času nějaká delší cesta po dálnici na chalupu - takže připadají v úvahu pouze benzinové motory (parkuje v garážovém stání v přízemí bytového domu, LPG/CNG nepřipadá v úvahu, též bez možnosti nabíjení elektromobilu - není tam ani 230V zásuvka).

Doteď měli Hyundai I30 (1,6 GDi 99kW), kterému odešel motor při nájezdu cca 200 tisíc Km (možná si vzpomenete, jak jsem zde v jiném tématu řešil - nakonec jsme zjistili podpálený ventil a načatý katalyzátor, já bych to byl ochoten opravit, ale čas budu mít nejdřív v červnu)8
Aktuálně mají od kamarádů půjčenou Toyotu Auris a ta kamarádovi nevyhovuje.

Jinak požadavky na výbavu asi na dnešní dobu standard - automatická klimatizace a parkovací kamera (případně zda je možno dodělat origo kameru i do vozu, který ji nemá z výroby - kamarád říkal, že ji prý málokterá Scala má...

Předem děkuji - vím, že zadání není vůbec snadné, ale slíbil jsem, že se poptám zkušenějších6
20:34:53
31.01.2024
růža
-> palinator: jé, super. Děkuji. Momentálně mi nákup auta stojí na prodeji původního, tak uvidíme, jestli se stihne prodat Passat dřív, než zmizí Micupichi. Každopádně díky :)
10:46:19
31.01.2024
palinator
-> růža:
Kdybys chtěl Myšivbuši, tak známej jednu prodává... Je to z jejich firmy co vlastní a jezdil s tim přímo on.
www.tipcars.com/mitsubish i-l200/.../mitsubishi-l200 -2-5-100kw-100156742.html
upraveno 1x, naposled 31.01.2024 10:46:50
01:45:01
21.01.2024
ajok
-> Sita 21.01.24 00:14:01: tam se to asi se zadni uzaverkou bude chovat dobre, to ja u nivy bez stredove uzaverky projedu se zadnim torsenem min, proste asi lehceji mi zacne hrabat jedno predni kolo a tim stojim (zajimave by mohlo byt dat jeste predni torsen, jak by se to potom chovalo), ale jak dam stredovou uzaverku, tak to jede jak tank, to je nezastavitelny, bohuzel jak zastavim, tak ten zadni torsen se pri nejakem citlivem rozjezdu taky nezavira, to clovek musi tomu davat, aby se vzadu pohlo i druhy kolo, mam 70% torsen
00:14:01
21.01.2024
Sita
Kdysi jsem v panice o nahradni dily koupill druhy syncro na dily, ktery uzaverku ma. Od vyroby ji nemaj vsechy auta.

Mam 2.4D, t.j. auto, se kterym nejde dostat pokutu za rychlost 3
22:34:31
20.01.2024
růža
-> ajok 20.01.24 21:48:24: 3.6 benzín. Ale teda ať jsem spravedlivej, tak mi ten Haldex spíná poměrně pozdě (nejspíše ucpané sítko). Bohužel teď nemám možnost to řešit, bo auto čeká na lak po karambolu se srnou. S naftou v Haldexu zkušenost nemám, resp. ne v extremnějších podmínkách.

-> Sita 20.01.24 21:54:49: Paráda, dle tý hromady videí, co jsem zkouknul to vypadá, že to nejni tak špatný systém. Jak píšeš, že zatím bez uzávěrky, tak to chystáš nějaký upgrade? A ještě prosím info, co máš za motorizaci? Osobně bych nejraději ikonickou 2.5 TDI.
21:54:49
20.01.2024
Sita
ja to v t4 mam, zatim teda bez uzaverky, ale kazdopadne muzu rict ze je to znat jako prase. S haldexem naopak zkusenost nemam zadnou. Je to fajn hlavne na vyjezdy, dokonce i s privezem. Nemusim se rozjizdet, proste dam 1 a volne i po zasnezeny nebo zledovately ceste jedu. Nebo s privesem po mokry trave... Dokonce uz ani zimaky nekupuju, celoroky staci...
upraveno 1x, naposled 20.01.2024 21:59:22
21:48:24
20.01.2024
ajok
-> růža 20.01.24 21:20:35: tjn., to CC je benzin nebo nafta? me prijde, ze na naftach ten haldex je min divokej a funguje lip...
21:20:35
20.01.2024
růža
-> ajok: Jak to tak studuji, tak máš pravdu. Prej to takhle funguje 6
Ale znáš to sám nejlíp. Pevná čtyřkola je pevná čtyřkola 1
21:09:04
20.01.2024
ajok
-> růža: nemam s tim zkusenost, ale visco se sepne pri protaceni teplotou - roztaznosti a zustane pripojene do vychladnuti, takze by to mohlo projet vic, nez haldex4
13:28:00
20.01.2024
růža
-> dragon_cb_cz: To právě nevím. Mám akorát B5 s Torsnem a CC s haldexem a ta B5 prostě vyjede víc. CC, než začne zabírat, tak už je pozdě a nejede.
Na druhou stranu, to Transpo bu mělo mít uzávěrku, což může být taky k dobru.

Jináč vše řeším hlavně pro to, abych se pak s plně naloženým autem nemastil na zahradě a neztrácel zbytečně čas nějakým vyprošťováním. Plus bydlím v kopci a platí tu v zimě totéž.
13:04:24
20.01.2024
dragon_cb_cz
-> růža: No právě, a na tenhle účel ti myslím ten rozdíl v koncepci může být celkem šumák...
12:21:14
20.01.2024
růža
-> dragon_cb_cz: To rozhodně nebudu. Ale zamýšlím s tím překopat celou zahradu a jelikož do ní vede jen jedna cesta necesta, hodila by se mi dobrá prostupnost "terénem". Uvažoval jsem i o pick-upech, typu L200, nebo Navara. Ale mám z těchto aut trochu strach a navíc jsem to Téčko vždycky chtěl.
12:13:07
20.01.2024
dragon_cb_cz
-> růža: Není to zrovna u T4 úplně jedno? S tím asi ambice na "sportovní jízdu" stejně mít nebudeš, ne?
11:58:32
20.01.2024
růža
-> Jarda/felda: Au, to jsem právě nechtěl 3
Aspoň se mi potvrzuje myšlenka, že VW s motorem podél má vždy stálou čtyřkolu a s motorem napříč připojitelnou.
Každopádně děkuji
11:54:35
20.01.2024
Jarda/felda
-> růža 20.01.24 11:52:40: je to tak 4 B5 je stálá čtyřkola (audi quatro) kdežto T4 má připojitelný zadek přes viscospojku 1
Extreme Tyres