skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> moucan - zrušená registrace 12.04.21 13:06:19: jo hnoje zname :) v minule firme to byla sranda, nakoupime... 250 tis.km a slo to za par kacek rychle pryc ( na servise by za to byly skodovky dve) a u octy2 se menily nakonec prahy pri 600tis.km :)
-> Jarda: Nemyslim si že je to nějak přehršelo závad na to že to auto je z hlediska služby odjetý na svou hranici životnosti. Spíš naopak bych to ze svýho pohledu zařadil mezi sakra spolehlivý auta a to nejsem žádnej pochlebovač škodovek. Kdybych tady měl vypsat například závady na IX35 kde už je jen samotnej motor druhej (né vinou těch co seděj na sedadle řidičů) a celkově to auto stálo na servisu víc než byla pořizovací cena auta tak by to byla jiná pohádka ... a ten nemá ještě ani 180 tis. km.
-> růža:
No, ke spolehlivosti mám teda výhrady, ale je to jeden z prvních motorů tohoto kódu, takže to má na nějaký počáteční mouchy nárok. Jinak je to docela živé, tiché, bez vibrací a překvapivě úsporné.
Ale asi bych si to nekoupil.
No, ke spolehlivosti mám teda výhrady, ale je to jeden z prvních motorů tohoto kódu, takže to má na nějaký počáteční mouchy nárok. Jinak je to docela živé, tiché, bez vibrací a překvapivě úsporné.
Ale asi bych si to nekoupil.
-> moucan - zrušená registrace 09.04.21 18:55:42: mit takovejch zavad za tehdle par kilaku, tak me tu nekteri ukrizuji a pak je tady treba saskyn, kterymu se na aute za tyto km nevysere vubec nic

-> palinator: Co by se dělalo, jezdilo. Těch faktorů proč chcípla lamela je tam spousty. Mladý nevyježděný řidiči, špatný jízdní styly, velká zátež neustále vozená v autě, půl života auta na hlídkový službě kde to auto dostává čoud dvojnásobnej vůči obvodu, debilně nastavená převodovka a motor s obří turbodírou na jedničce a nutnost to tahat na rozjezdech přes spojku víc než je zdrávo atd. atd. atd., nutno podotknout že je to devíza turbomotoru protože třeba ve starejch atmosférách v II. Octávách nebo v IX35 Hjondee jsou při těhlech nájezdech lamely většinou původní nebo po první výměně.
-> palinator: A spokojenost?
-> palinator: Staci, kdyz jses kokot a pro cekani na zelenou nechavas zarazenou jednicku a seslapnutou spojku - usetris cennou vterinu! Odposlechnuto ve vice kopiich

-> růža:
1,4 TSI CHPA
1,4 TSI CHPA
-> palinator: A jakej motor v tom vaši mají?
-> moucan:
3x spojka? Co s tim děláte?
U našich na spojce praskl ten ocelovej kroužek na přítlačáku, ale nedovedu si představit spálit lamelu.
3x spojka? Co s tim děláte?
U našich na spojce praskl ten ocelovej kroužek na přítlačáku, ale nedovedu si představit spálit lamelu.
-> moucan: Super, děkuji. Tohle auto má sloužit manželům před penzí, takže ani nějak velký kilometrový nájezd nečekám. Jinak, co si trochu vybavuji, tak poslední verze TSI by měly být už bez vážných závad, ale radši jsem si to chtěl tady ověřit.
-> růža: Můžu ti napsat recenzi na Octávku 2016 1.4 TSi. S timhle autem u PČRky žiju tak nějak od jeho začátku. Pamatuju jí když jsme jí dostali jako nejetou novotu, teď u nás dožívá s 205 tis. na hrbu. Asi každýmu dojde jakej dostávaj auta u PČRky kartáč plus neustálý střídání řidičů.
Za tu dobu od 0 do 205 tis. km s tim byly následující problémy:
- 40 tis. km odešel napínák rozvodů, údajně to skočilo o zub - motor přežil - výměna rozvodů atd.
- 3x měněná spojka (1x spojkovej válec, 2x spálená lamela)
- 4x zadní tlumiče
- 2x přední tlumiče
- 1x repas náprav předek/zadek
+ kvanta spotřebáku kdy nejvíc ze všeho žere brzdy protože origo druhovýrobový desky jsou prostě šajze
Na olej to jezdí co 20 000km.
Jinak turbo originál, převodovka bez problému, spotřeba oleje v normě, fyzicky to auto vypadá stále hodně slušně a jízdně je to taky na pohodu. Na motoru neni znát že by byl nějak utahanej a přitom to auta jezdí stále s plnou zátěží v kufru.
Za sebe můžu říct že mě to obrovsky překvapilo jakej je to auto a motor nezmar a klidně bych to doporučil.
Za tu dobu od 0 do 205 tis. km s tim byly následující problémy:
- 40 tis. km odešel napínák rozvodů, údajně to skočilo o zub - motor přežil - výměna rozvodů atd.
- 3x měněná spojka (1x spojkovej válec, 2x spálená lamela)
- 4x zadní tlumiče
- 2x přední tlumiče
- 1x repas náprav předek/zadek
+ kvanta spotřebáku kdy nejvíc ze všeho žere brzdy protože origo druhovýrobový desky jsou prostě šajze
Na olej to jezdí co 20 000km.
Jinak turbo originál, převodovka bez problému, spotřeba oleje v normě, fyzicky to auto vypadá stále hodně slušně a jízdně je to taky na pohodu. Na motoru neni znát že by byl nějak utahanej a přitom to auta jezdí stále s plnou zátěží v kufru.
Za sebe můžu říct že mě to obrovsky překvapilo jakej je to auto a motor nezmar a klidně bych to doporučil.
Chtěl bych se zeptat na zkušenosti s motory 1.0 TSI v Kamiqu popřípadě s 1.4 TSI v Octavii 3 (2018). Jestli se to tady už řešilo, tak se omlouvám, ale asi bych to nedokázal dohledat
Hlavně mě teda zajímá spolehlivost, na jízdní projevy se v tomhle případě moc hrát nebude
Díky za případné reakce.

Hlavně mě teda zajímá spolehlivost, na jízdní projevy se v tomhle případě moc hrát nebude

Díky za případné reakce.
-> palinator: To bude urcite predvstrik... je to asi dva roky co jsem podobny trable resil s V3S, kdyz jsem prave menil vstrikovaci cerpadlo. Tam je na nahonu cerpadla takovej pertinaxovej mezikus (rika se tomu pruzna vlozka, nevim proc, kdyz je ten pertinax tvrdej jak ocel, ale to je jedno :). Nekdo mi tam zavaril tisicihran a neslo mi plynule predvstrik nastavovat, no zkratka jsem to ruzne presazoval, piloval ten pertinax a v jednu chvili to takhle hrozne zacalo hulit a blbe to startovalo.
Jinak jako jo, souhlasim, ze motorpal cerpadla maji spis jiny prednosti nez ekologie... Kdysi privezl svagr z nemecka 20 let stary cerpadlo na beton "mixokret" s nejakym Perkins trivalcem a to se chovalo cistotneji...
Ale fakt me fascinuje, jak se daji rozhejbat 20let nehnuty ulozenky s motorpalem v podstate jen se zakladnim naradim...
Jinak jako jo, souhlasim, ze motorpal cerpadla maji spis jiny prednosti nez ekologie... Kdysi privezl svagr z nemecka 20 let stary cerpadlo na beton "mixokret" s nejakym Perkins trivalcem a to se chovalo cistotneji...
Ale fakt me fascinuje, jak se daji rozhejbat 20let nehnuty ulozenky s motorpalem v podstate jen se zakladnim naradim...

-> Sita:
Jinak starší čerpadla fungujou, jasně, dlouhý desetiletí, ale furt mě zaráží, že když člověk vezme nějakej soudobej západní stroj, klidně i stejně vopelešenej, tak většinou ty motory nehulej tak příšerně jako ty z ČSSR produkce.
Jinak pokud máš tip co může bejt špatně na motoru z 7011, switchnutej do 6911, jehož spodek by měl bejt ok, ale po repasu vstřikování v odborné dílně traktor blbě startuje a studenej silně modrošedě hulí. Oleje moc nevezme, vlastně nepamatuju že by ho někdy dolejval.
Jediný co mě napadlo tak jestli nemá nepřesně nastavenej předvstřik, ale nevim.
Vlastně já mám po opravě vstřikování na Toledu obdobný příznaky, ale tam je to ještě znejistěný tim, jestli se po 200 km s předvstřikem 23° neposral spodek.
Jinak starší čerpadla fungujou, jasně, dlouhý desetiletí, ale furt mě zaráží, že když člověk vezme nějakej soudobej západní stroj, klidně i stejně vopelešenej, tak většinou ty motory nehulej tak příšerně jako ty z ČSSR produkce.
Jinak pokud máš tip co může bejt špatně na motoru z 7011, switchnutej do 6911, jehož spodek by měl bejt ok, ale po repasu vstřikování v odborné dílně traktor blbě startuje a studenej silně modrošedě hulí. Oleje moc nevezme, vlastně nepamatuju že by ho někdy dolejval.
Jediný co mě napadlo tak jestli nemá nepřesně nastavenej předvstřik, ale nevim.
Vlastně já mám po opravě vstřikování na Toledu obdobný příznaky, ale tam je to ještě znejistěný tim, jestli se po 200 km s předvstřikem 23° neposral spodek.
-> Sita:
No, ale emise ty traktory v podstatě neplnily už jako nový. To samý rozdíl mezi Avií s Motorpalem a s Boschem.
No, ale emise ty traktory v podstatě neplnily už jako nový. To samý rozdíl mezi Avií s Motorpalem a s Boschem.
-> palinator: Motorpal nefunguje ani novej? Moje zkusenost teda je, ze ty cerpadla jsou neznicitelny, od sedesatych let s nima zadny problemy nebyly, az s prichodem bioslozek v nafte se objevuje zatuhavani elementu u delsi dobu odstavenych stroju, ale to nesvedci ani modernim palivovym a vstrikovacim soustavam...
-> venni:
Existuje vlastně nějaký čerpadlo, který se nekazí? Napadá mě asi jen starej mechanickej Bosch, řadovka i rotačka. VP37 sice většinou bejvá bez závad a údržba se omezuje většinou jen na přetěsnění, ale po 300 tkm už jsou vydřený a VT tedy slábne.
Pak teda ještě řadovka Motorpal. Ta bohužel pořádně nefunguje ale ani jako nová.
Existuje vlastně nějaký čerpadlo, který se nekazí? Napadá mě asi jen starej mechanickej Bosch, řadovka i rotačka. VP37 sice většinou bejvá bez závad a údržba se omezuje většinou jen na přetěsnění, ale po 300 tkm už jsou vydřený a VT tedy slábne.
Pak teda ještě řadovka Motorpal. Ta bohužel pořádně nefunguje ale ani jako nová.

-> Jarda/felda 06.04.21 22:20:03: tak příště piš srozumetelněji.Jinak zrovna u těchto čerpadel je to myslim uplně jedno,kazilo se obojí...
-> Jirik_Tuňák1983: to si prave (z tech Suzuk) nemyslim :-)
-> U-Geen 06.04.21 22:25:21: Ty jsi ale zhejčkanej. 

tak tenhle ne... mel jsem pujcenej nahradni vuz - i20 1.2i full socka a bylo to dost utrpeni :) vubec mi to nesedlo.
-> venni 06.04.21 21:12:31: tdci má vysokotlaký CR čerpadlo, tddi klasickou rotačku
-> venni 06.04.21 21:12:31: Tam to jde asi samospádem. 

-> Jarda/felda 06.04.21 16:04:29: a TDCi nemá čerpadlo nebo co?
-> palinator: Popravdě mám z těch dieslu strach, když vidím jak se mi sere OII, tak se mi do toho moc nechce 
-> Jumbo: osobně se mi ty Roomstry celkem líbí. I když ten nákladový prostor není tak velký jako u konkurence, mé srdce škodováka nějak k tomu více tíhne
. Mám vyhlídnutého 1.4 16V, tak ho asi zajedu omrknout. Ideální by byla nějaká Caddyna, ale trošku mimo rozpočet.

-> Jumbo: osobně se mi ty Roomstry celkem líbí. I když ten nákladový prostor není tak velký jako u konkurence, mé srdce škodováka nějak k tomu více tíhne

-> Shader 06.04.21 15:00:49: tdci common rail, zbytečný riziko poruchy raději klasiku tddi s čerpadlem když už 

-> Jumbo 06.04.21 15:40:54: Ten druhej je dobrej. V tom kdyby bylo ještě zapomenutý nářadí za třeba 20 tisíc, to by bylo bezva. 

-> Shader: www.sauto.cz/uzitkova/...
/18199289?goFrom=lis...
Tohle by nešlo? Je to sic 1,2 TSi s řetězem, ale když si člověk pohlídá rozvody, tak tam nebyly žádné problémy, ne?
Edit: Nebo ještě 1,4 16V www.sauto.cz/uzitkova/... /19077482?goFrom=lis...
Tohle by nešlo? Je to sic 1,2 TSi s řetězem, ale když si člověk pohlídá rozvody, tak tam nebyly žádné problémy, ne?
Edit: Nebo ještě 1,4 16V www.sauto.cz/uzitkova/... /19077482?goFrom=lis...
-> Shader 06.04.21 15:00:49:
Ty první TDCi prej byly hrozný sráče. Je otázka jak je to dnes vyřešený. Ale u auta do 50 litrů se nedají očekávat zázraky. Přijde mi, že podražilo všechno co je v dnešním světě nějak použitelný a občas i to nepoužitelný. Lidi chtějí peníze a zároveň je relativně hodně těch co se ty peníze nezdráhají dát, což vyúsťuje v docela citelnou inflaci v některých oblastech.
Ty první TDCi prej byly hrozný sráče. Je otázka jak je to dnes vyřešený. Ale u auta do 50 litrů se nedají očekávat zázraky. Přijde mi, že podražilo všechno co je v dnešním světě nějak použitelný a občas i to nepoužitelný. Lidi chtějí peníze a zároveň je relativně hodně těch co se ty peníze nezdráhají dát, což vyúsťuje v docela citelnou inflaci v některých oblastech.
-> Jirik_Tuňák1983:
Jinak to Kangoo bude pro změnu shnilý na sračku ne?
Řek bych i podívat se na Caddy, ale v týhle ceně to bude taky pořádná past.
Jinak to Kangoo bude pro změnu shnilý na sračku ne?
Řek bych i podívat se na Caddy, ale v týhle ceně to bude taky pořádná past.
-> Jirik_Tuňák1983:
U nás má Brejlingo jeden ve vsi v 1,6 a když jsem se s tim setkal poprvý, tak jsem z olejový vany vyšrouboval zátku i se závitem. Tak to auto nemám rád.
Známej tam nakonec dal nějakej větší špunt kterej si v tý hliníkový vaně zase nějakej závit udělal.
U nás má Brejlingo jeden ve vsi v 1,6 a když jsem se s tim setkal poprvý, tak jsem z olejový vany vyšrouboval zátku i se závitem. Tak to auto nemám rád.

Známej tam nakonec dal nějakej větší špunt kterej si v tý hliníkový vaně zase nějakej závit udělal.

-> dragon_cb_cz 06.04.21 15:07:57: Ještě je tu staré Kangoo a v něm skvělý benzínový 1.2 55 kW.
-> Jirik_Tuňák1983 06.04.21 15:01:22: -> Shader 06.04.21 15:00:49: Určitě bych to nechtěl. Akorát se okolo nich kecá, že jsou to dobré motory, pokud se jim dostává náležité péči a údržbě. Což je sázka do loterie. Stejně jako pověst starých 1.6 HDi. To je taky buď a nebo. Jestli Bembirlo nebo Pantera, tak asi jen s 2.0 HDi (obě výkonové verze) a benzín 1.6 16V 80 kW, ale ten už bude drahý.
Potažmo 1.9D atmo.
Potažmo 1.9D atmo.
-> Shader: Nemyslím, že je to nutně "nebrat", ale rozhodně si případně trochu víc nastudovat co a jak je tam zrádné/na co si dát pozor (stejný motor je pokud vím i v Corse a třeba ve Fiatu Grande Punto atd). Ale téměř jistě by rozumným minimem bylo hledat motor, co nejezdil dlouhý interval a měl pravidelné výměny, což u těch dělníků bude asi fakt těžko. Ale pokud bys na takový narazil, tak bych ho nutně nevylučoval z výběru.
Nějaký Fiat Doblo by nesplnil zadání?
Nějaký Fiat Doblo by nesplnil zadání?
-> palinator 06.04.21 14:54:41: Bembirlo i Pantery má dost lidí z mého okolí jako pracanty, všichni mají benzín. Jo, ještě jsem vypustil vydechlou benzínovou 1.4
.

-> palinator: Ok dík za reakci. A co motory pro Connecty 1,8TDCi? To už se nehodí?
-> dragon_cb_cz: -> Jirik_Tuňák1983: Takže to vidím, že 1.3CDTI nebrat.
-> dragon_cb_cz: -> Jirik_Tuňák1983: Takže to vidím, že 1.3CDTI nebrat.
-> dragon_cb_cz 06.04.21 14:52:58: U těch 1.3 CDTI byl myslím i nějaký technický nedostatek, ale už nevím co..
-> Jirik_Tuňák1983:
Jenže Bedlingo a Pantera jsem se mu nějak zdráhal doporučovat.
Jenže Bedlingo a Pantera jsem se mu nějak zdráhal doporučovat.

-> palinator 06.04.21 14:48:27: Za tyhle peníze koupí i Berlingo nebo Pantera. Vybrat si bude moci z HDi, atmosféry deasel a i benzín 66 nebo 80 kW.
-> palinator: Tam je myslím stejná bolest jako u těch 1.4 T-jet - malá olejová náplň v kombinaci s nesmyslně dlouhým intervalem výměn 

-> Shader:
O těch 1,3 CDTI/JTDm jsem četl že se moc nepovedly, že se ty motory celkově rychle mechanicky opotřebovávají, u užitkových aut bych čekal, že to bude ještě horší.
Z toho výběru bych zkusil najít Transit Connect v 1,8 TDDI. Ale bude to asi hledání v kupce sena, protože je to starý a bude to pořádně odjetý. Ale motoricky je to držák a celkově to auto narozdíl od ostatních působí robustně (a je taky na svoje rozměry pěkně těžký).
O těch 1,3 CDTI/JTDm jsem četl že se moc nepovedly, že se ty motory celkově rychle mechanicky opotřebovávají, u užitkových aut bych čekal, že to bude ještě horší.
Z toho výběru bych zkusil najít Transit Connect v 1,8 TDDI. Ale bude to asi hledání v kupce sena, protože je to starý a bude to pořádně odjetý. Ale motoricky je to držák a celkově to auto narozdíl od ostatních působí robustně (a je taky na svoje rozměry pěkně těžký).
-> Shader 06.04.21 14:28:29: 1.generace Sharana
Uvažuji o koupí nějakého pracanta, osobák je malý a potřebuji větší úložnou plochu, takže něco jako VW Caddy, Š Roomster, FORD Connect, Dacia Dokker, Opel Combo. Rozpočet je okolo 50tis. A právě kvůli rozpočtu to asi nebude žádná hitparáda, proto bych potřeboval něco co nejvíce spolehlivého, protože v téhle cenovce jsme 200tkm+.
Objevil jsem Opel Combo 1.3CDTI, za cekem slušné peníze, má s tímhle někdo zkušenosti. Může někdo poradit co stojí za zvážení a co absolutně ne? Díky za za rady.
Objevil jsem Opel Combo 1.3CDTI, za cekem slušné peníze, má s tímhle někdo zkušenosti. Může někdo poradit co stojí za zvážení a co absolutně ne? Díky za za rady.
-> SO545 01.04.21 20:50:59: Já také nemluvím o VR5. 

-> Jirik_Tuňák1983 01.04.21 19:25:28: ale nebavime sa o VR5 krame to je jasne hej....toto je radak... a ak ma aspon polovicu genov s prvej generacie...potes srdce petrolheada 

-> SO545 01.04.21 19:12:10: Zatímco ten 5vál měl dřív kdejakej křáp, dnes je to něco nadstandardního. To je stejně srandovní, že? 

-> Jirik_Tuňák1983 01.04.21 16:45:35: Ked uz Formentor tak 5val... skoda ze VW ho nedal do eRka