skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: Já to lisuju ven nějakým akurátním oříškem z gola sady. No a z druhý strany buď trubky nebo zase akurátní ořech.
Pěkné pneu
jedině pak lisovat, ale chce to pořádnej svěrák, když nemáš lis a dobrý pozdro na vytlačení, ta varianta je že snb je na jedno použití


-> Eidy: : jojo, moc pěkný jsou,jen jestli nebudu až moc vzadu :-/ uvidíme zítra
-> sikula: : hurá, konečně rada
ikdyž se mi nelíbí úplně nejvíc, tak na ni asi dojde, jestli mi nikdo neporadí líp
dík

-> sikula: : hurá, konečně rada


-> T: Silent vždy provrtám 3-4mm vrták, myslím několik děr vedle sebe do té gumy, aby šla lehce utrhnou vnitřní trubička, pak zůstane jen tubička (velký průměr silentu) a pak už pilka tu trubičku přeříznout a vyklepnout, nebo tam hned bez řezání pilkou naprat šroubovák.... klasika a nech sa páčí:-)
-> Bery: máš to změřený za tepla kolik to má?
-> T: Moc pěkný držáky. To je konečně kus oceli.
Tak jsem teď přeměřil gumy a za "studena" v garáži mám 1,8/2,0.Teď jsem si uvědomil, že 2,4/2,6 jsem foukal dřív. Pak jsem spustil na 2,2/2,4. To je tak v létě, no. Ale moje tlaky jsme řešili už asi před 2 lety a divili jste se úplně stejně.
Tak jsem teď přeměřil gumy a za "studena" v garáži mám 1,8/2,0.Teď jsem si uvědomil, že 2,4/2,6 jsem foukal dřív. Pak jsem spustil na 2,2/2,4. To je tak v létě, no. Ale moje tlaky jsme řešili už asi před 2 lety a divili jste se úplně stejně.
-> Eidy: neblbni...já foukám o atmosféru míň...
když jsem měl půjčený slicky poprvé,nafoukal jsem to 1,8/2,0 a dostal jsem takovou držkovou....upustil jsem na 1,3/1,5 a lepidlo až do konce
když jsem měl půjčený slicky poprvé,nafoukal jsem to 1,8/2,0 a dostal jsem takovou držkovou....upustil jsem na 1,3/1,5 a lepidlo až do konce
jinak jsem pos... jeden silent v rameni a když už jsem se naučil je tam dávat ve svěráku, tak bych se potřeboval naučit ho i vyndat :-/ nějaká rada, když nemam přípravek :-)
držáky doma.....konečně jsou díry rovně a trošku jsem je šoupnul dál za auto a je to pro jistotu 4mm pozink, takže vesele se bude pokračovat....
-> Eidy: jak říkám, nejsem znalec, ale litr na rally fungvoal nejlíp na 1,9 za tepla a já jezdím na slalomech taky do 2. Tudíž studená guma kolem 1,6...
-> vhml: Guma se sjíždí akurátně a je tvrdá. Tak co?
Jako můžu zkusit ufoukat, ale bojím se, že to bude žvejkačka.
Jako můžu zkusit ufoukat, ale bojím se, že to bude žvejkačka.
-> Eidy: nejsem znalec, ale vůbec bych se nestyděl za studena foukat dopředu o půl atmosfery míň...
já foukám 2,2 a 2,4, ale vepředu zkusím míň.
-> T: Neboj se toho
-> T: Neboj se toho

-> Eidy: : tolik jo ? tak teda jo no
dunlopka má na disku o šířce 6" 190 mm a tohle zutý 182,5 mm

dunlopka má na disku o šířce 6" 190 mm a tohle zutý 182,5 mm
-> T: Já foukám 2,4/2,6 atm. Jakej to máš rozměr? Proti Dunlopkám jsou o tolik užší?
jo a vyřešil jsem problém velké hlavy šroubu na vnějším držáku...
tak já taky vedle sebe... jedna technická ke gumám...na kolik se tohle fouká? 

-> Tuner#2: : to doufám



-> T: Na 6" ráfku se to ještě roztáhne 
