skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: Představuješ si to správně, ale co když je příčka, na kterou budeš vařit, křivá? To se tímhle způsobem nikdy nedoměříš.
-> Eidy: : no tohle mam ale měřený tak, že mam ramena na držákách a ty vnitřní jsou opřený nadoraz o stěnu ( tak , jak by se mely přivařit ) , takže můžu jen dozadu a ne dopředu...no to nějak vymysleim, spíš mi jde o to, jestli si to představuju správně, že s timhle přípravkem mi stačí si hlídat ty vzdálenosti, které jsem napsal, že bych měl mít geometrii cca 0 na všechny strany...
-> T: Tak posuň levý rameno dozadu a pravý dopředu. A co natočení předních kol? Nemáš je zatočený? Stačí o trošku a na pokličce ložiska to hodí několik mm.
no a takhle si to teda představuju....vzhledem k tomu, že je to takhle sešroubované, tak je to vlastně pevná náprava a měla by mi souhlasit teda vzdálenost LP a LZ kolo a ta samá na druhé straně a jsem v rovině....že přední náprava je natočená rovně a geometrie tam je.....souhlasí ?
vlevo je to rovně a vpravo to mam já vlastně s rozdílem 8mm
vlevo je to rovně a vpravo to mam já vlastně s rozdílem 8mm
ja myslel vahu toho co to vozi ... na lehkem aute staci mensi tlak nez u kompletne ustrojeneho
stejne tak ma vliv sirka rafku, pokud je ta guma rovne nebo trochu natazena tak drzi paradne, ale na uzkem se pri stejnem tlaku bude kroutit - proto kdyz se podiva clovek na doporucene rozmery rafku pro slicky tak vetsinou to vychazi na ruzne velka Acka :)
jinak ten slick i jina guma obecne funguje nejlip pri co mozna nejmesim tlaku (ale takovem ze se ta guma uz nehrne v bocich) kdy nejlip kopiruje povrch
stejne tak ma vliv sirka rafku, pokud je ta guma rovne nebo trochu natazena tak drzi paradne, ale na uzkem se pri stejnem tlaku bude kroutit - proto kdyz se podiva clovek na doporucene rozmery rafku pro slicky tak vetsinou to vychazi na ruzne velka Acka :)
jinak ten slick i jina guma obecne funguje nejlip pri co mozna nejmesim tlaku (ale takovem ze se ta guma uz nehrne v bocich) kdy nejlip kopiruje povrch
-> Tuner#2: ani já, rallyová guma funguje tak na 2 atmosfery vzadu. Formulova, z papíru, s vysokým bokem hraje nejlíp na 1,7-1,8 za tepla. S 1,6 se ještě trochu vlní v bokach. Nevím jak celá ta guma drzi pohromade :-D
-> Zazaa 19.01.13 17:41:18: Vím, že okruhový slick je o hodně lehčí (viz. zdejší téma o hmotnostech kol/gum), ale jak to pak může fungovat při 0,8atm to nechápu... 

-> Zazaa: u formulovýho jo, to je jak papír když na to šáhneš( i přes to funguje až prekvapivě i s malejma tlakama ) ale rallyová guma má hodně tvrdej bok, je to vidět i na váze tý gumy.
-> Vojťas: : hlučnost asi stejně jako vhml neposoudím
-> vhml: : co jsem doma našel, to jsem dal,ale vypadá to jako řízení na škodovku
tak silent mě stál celý den úsilí
, ale je tam a tak jsem rovnou prdnul nápravu do auta a zítra mě čeká měření a pořád přemýšlím čeho se chytat....
mam přípravek, kterým sešroubuju ramena vodorovně k sobě, takže nejsem schopen na kole hýbat s odklonama,ani se sbíhavostí...takže :
mi bude muset stačit pouze,aby se vzdálenost mezi LP a LZ kolem rovnala vzdálenosti mezi PP a PZ kolem, že by ostatní hodnoty(odklon,sbíhavost) měly být cca 0, myslím si to správně ?

-> vhml: : co jsem doma našel, to jsem dal,ale vypadá to jako řízení na škodovku

tak silent mě stál celý den úsilí


mam přípravek, kterým sešroubuju ramena vodorovně k sobě, takže nejsem schopen na kole hýbat s odklonama,ani se sbíhavostí...takže :
mi bude muset stačit pouze,aby se vzdálenost mezi LP a LZ kolem rovnala vzdálenosti mezi PP a PZ kolem, že by ostatní hodnoty(odklon,sbíhavost) měly být cca 0, myslím si to správně ?
-> Tuner#2: nejde ani tak o boky ty sou mekky docela i u slicku, ale spis o vahu ...
-> Vojťas 19.01.13 12:53:31: tak vymeň tiahlo za tiahlo s kosťou a máš doživotne po probléme.
-> T: v tom priapde nevim, z ceho jsem to tam dal ja :-D Možná nějaká evoluce :-)
-> Vojťas: hlučnost neposoudím, řazení boží.
-> Vojťas: hlučnost neposoudím, řazení boží.
-> T: dej mi pak vědět co to udělá s řazením a hlučností, taky tu mám řízení navíc a ta klec se mi furt rozpada
Nesmite sem takovyhle věci vubec dávát :/

Nesmite sem takovyhle věci vubec dávát :/
-> vhml: : já taky řízení 

-> T: z cehoz ten kloub vzal? já mám nejakej masivnejsi z rizeni.
-> sikula: : dík, koukal jsem na ty Tvoje,ale nakonec jsem koupil tohle
-> Tuner#2: : né moje, ale dík
takže si dneska hraju se silentem už hodinu a nic......to je na palici... :-/ po obědě pokračuju a do večera to snad bude :-D
s gumama koukám, že budu asi laborovat, co člověk tady, to jiná hodnota
jinak při čekání na ty držáky se mi povedlo ještě spáchat tohle


-> Tuner#2: : né moje, ale dík

takže si dneska hraju se silentem už hodinu a nic......to je na palici... :-/ po obědě pokračuju a do večera to snad bude :-D
s gumama koukám, že budu asi laborovat, co člověk tady, to jiná hodnota
jinak při čekání na ty držáky se mi povedlo ještě spáchat tohle


-> radekp 18.01.13 23:07:55: JJ vím, že je to jiné, však k tomu jsme taky dospěli, protože foukat tak málo R888 tak se to chová jak OR6tka. 

-> Tuner#2: ma slicky, to je jine... myslim ze koko mi rikal, ze fouka 1,4...
Já foukám v garáži 1,9/2,3 a když jsem to říkal Bohouškovi, tak si klepal na čelo.
Prý na kopce jezdí předek 0,8 - 1atm aby se to rychle ohřálo. Zřejmě ty pravý slicky mají ještě tvrdší boky jinak nevím... Já když ubral měl jsem pocit plavby a to jedu ho*no nasazení.
-> T 18.01.13 19:56:08: Pěkná práce


-> T 18.01.13 19:56:08: Pěkná práce
