T/Éro T/Éro

komentáře | popis | fotky | T | 06.06.24 12:44 | 413x v oblíbených
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku

-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení

-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty

kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu

INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku

EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon


MOTOR :

- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm

váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D

Most 13.4.2022
Most 29.5.2024


nej čas - 2:12,89 - sucho




jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)

T/Éro - komentáře:

18:33:37
21.01.2013
Eidy
-> T: Tak už rozpal plotnu a začni vařit.
17:24:47
21.01.2013
T
takže postřehy pro dnešek...
nejdřív jsem nacpal trubku do dir pro hever a měřil s přední nápravou a ejhle....tam mi vylezlo těch cca kolem 8mm, tak jsem vzal šroub, na něj přivázal provázek a šroub prdnul do středové díry v nápravnici a provázkem vzadu porovnával na pár místech na nápravě a všude to byla levá strana shodná s pravou, takže usuzuji, že můžu vesele vařit....souhlas ? 5
19:53:47
20.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 20.01.13 19:36:05: V předu bych měřil od něčeho pevného, třeba šroub na seřízení odklonu na spodním ramenu 4 Chytit střed na otočném čepu, nedej bože na náboji je téměř nemožné. Sebemenší natočení volantu a jsi o řád jinde.
upraveno 1x, naposled 20.01.2013 19:54:48
19:36:05
20.01.2013
T
-> ZdenoR: : přeměřím 4
16:39:35
20.01.2013
ZdenoR
Pokud chceš mit jistotu musíš změřit vzdálenosti mezi předními a zadními koly i do kříže, jinak ti můžou vzdálenosti sedět, ale auto bude 4 stope.
15:48:11
20.01.2013
Eidy
-> T: Představuješ si to správně, ale co když je příčka, na kterou budeš vařit, křivá? To se tímhle způsobem nikdy nedoměříš.
14:12:31
20.01.2013
T
-> Eidy: : no tohle mam ale měřený tak, že mam ramena na držákách a ty vnitřní jsou opřený nadoraz o stěnu ( tak , jak by se mely přivařit ) , takže můžu jen dozadu a ne dopředu...no to nějak vymysleim, spíš mi jde o to, jestli si to představuju správně, že s timhle přípravkem mi stačí si hlídat ty vzdálenosti, které jsem napsal, že bych měl mít geometrii cca 0 na všechny strany...
13:15:49
20.01.2013
Eidy
-> T: Tak posuň levý rameno dozadu a pravý dopředu. A co natočení předních kol? Nemáš je zatočený? Stačí o trošku a na pokličce ložiska to hodí několik mm.
12:58:24
20.01.2013
T
no a takhle si to teda představuju....vzhledem k tomu, že je to takhle sešroubované, tak je to vlastně pevná náprava a měla by mi souhlasit teda vzdálenost LP a LZ kolo a ta samá na druhé straně a jsem v rovině....že přední náprava je natočená rovně a geometrie tam je.....souhlasí ?
vlevo je to rovně a vpravo to mam já vlastně s rozdílem 8mm
zvětšit T/Éro - obrázek od T vložen 20.01.2013 12:58:24
12:50:53
20.01.2013
T
takže takovejhle přípravek....
zvětšit T/Éro - obrázek od T vložen 20.01.2013 12:50:53
11:47:50
20.01.2013
Zazaa
ja myslel vahu toho co to vozi ... na lehkem aute staci mensi tlak nez u kompletne ustrojeneho

stejne tak ma vliv sirka rafku, pokud je ta guma rovne nebo trochu natazena tak drzi paradne, ale na uzkem se pri stejnem tlaku bude kroutit - proto kdyz se podiva clovek na doporucene rozmery rafku pro slicky tak vetsinou to vychazi na ruzne velka Acka :)

jinak ten slick i jina guma obecne funguje nejlip pri co mozna nejmesim tlaku (ale takovem ze se ta guma uz nehrne v bocich) kdy nejlip kopiruje povrch
23:13:44
19.01.2013
vhml
-> Tuner#2: ani já, rallyová guma funguje tak na 2 atmosfery vzadu. Formulova, z papíru, s vysokým bokem hraje nejlíp na 1,7-1,8 za tepla. S 1,6 se ještě trochu vlní v bokach. Nevím jak celá ta guma drzi pohromade :-D
21:10:53
19.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Zazaa 19.01.13 17:41:18: Vím, že okruhový slick je o hodně lehčí (viz. zdejší téma o hmotnostech kol/gum), ale jak to pak může fungovat při 0,8atm to nechápu... 1
18:19:52
19.01.2013
vhml
-> Zazaa: u formulovýho jo, to je jak papír když na to šáhneš( i přes to funguje až prekvapivě i s malejma tlakama ) ale rallyová guma má hodně tvrdej bok, je to vidět i na váze tý gumy.
17:59:55
19.01.2013
T
-> Vojťas: : hlučnost asi stejně jako vhml neposoudím 3

-> vhml: : co jsem doma našel, to jsem dal,ale vypadá to jako řízení na škodovku 40



tak silent mě stál celý den úsilí 3 8 , ale je tam a tak jsem rovnou prdnul nápravu do auta a zítra mě čeká měření a pořád přemýšlím čeho se chytat....
mam přípravek, kterým sešroubuju ramena vodorovně k sobě, takže nejsem schopen na kole hýbat s odklonama,ani se sbíhavostí...takže :
mi bude muset stačit pouze,aby se vzdálenost mezi LP a LZ kolem rovnala vzdálenosti mezi PP a PZ kolem, že by ostatní hodnoty(odklon,sbíhavost) měly být cca 0, myslím si to správně ?
17:41:18
19.01.2013
Zazaa
-> Tuner#2: nejde ani tak o boky ty sou mekky docela i u slicku, ale spis o vahu ...
17:16:15
19.01.2013
minno
-> Vojťas 19.01.13 12:53:31: tak vymeň tiahlo za tiahlo s kosťou a máš doživotne po probléme.
13:26:25
19.01.2013
vhml
-> T: v tom priapde nevim, z ceho jsem to tam dal ja :-D Možná nějaká evoluce :-)

-> Vojťas: hlučnost neposoudím, řazení boží.
12:53:31
19.01.2013
Vojťas
-> T: dej mi pak vědět co to udělá s řazením a hlučností, taky tu mám řízení navíc a ta klec se mi furt rozpada 40

Nesmite sem takovyhle věci vubec dávát :/
12:51:13
19.01.2013
T
-> vhml: : já taky řízení 131
Extreme Tyres