skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
11:46:53
22.01.2013
22.01.2013
m8rinek
-> T: Při výměně prahu za original bych musel díru pro hever posouvat tak zásadně, že jsem ji radši zrušil...
10:48:25
22.01.2013
22.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
Aidamgonnahate 22.01.13 08:54:08 napsal: Pokud nemas auto varenou hujdu tak i Marchal dela origo RS ramena podle diry na hever :)))
Ne vše co dělá pan Marchal je dobře a ne vše je dobré papouškovat i když u tebe vlastní názor ani nepředpokládám...
-> T 22.01.13 09:33:43: Ve vší úctě nemáš pravdu. Trochu jsem pohledal, protože jsem si byl jistý jen u 120cky na 100% a ono to tak má i 100vka. Otvory jsou zespoda prahu v podlaze vřesně vyvrtané až po svaření kasle. Mrkni sem, pak snad bude jasno. Otvory pro hever jsou tam nasmrkané jak to přišlo pod ruku, podle toho NIKDY nic neměřit...
www.hundertka.wz.cz/174_1 75.jpg
www.hundertka.wz.cz/176_1 77.jpg
Ne vše co dělá pan Marchal je dobře a ne vše je dobré papouškovat i když u tebe vlastní názor ani nepředpokládám...
-> T 22.01.13 09:33:43: Ve vší úctě nemáš pravdu. Trochu jsem pohledal, protože jsem si byl jistý jen u 120cky na 100% a ono to tak má i 100vka. Otvory jsou zespoda prahu v podlaze vřesně vyvrtané až po svaření kasle. Mrkni sem, pak snad bude jasno. Otvory pro hever jsou tam nasmrkané jak to přišlo pod ruku, podle toho NIKDY nic neměřit...
www.hundertka.wz.cz/174_1 75.jpg
www.hundertka.wz.cz/176_1 77.jpg
09:33:43
22.01.2013
22.01.2013
T
-> Tuner#2: : pan Andrt je proti Tvému tvrzení
08:54:08
22.01.2013
22.01.2013
Aidamgonnahate
Pokud nemas auto varenou hujdu tak i Marchal dela origo RS ramena podle diry na hever :)))
08:48:40
22.01.2013
22.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 22.01.13 06:50:23: Díra na hever je nesmysl podle té se nesmí měřit nic. Nevím jak u eRka, 120cka má měřící otvory ze spodní části prahu, ale jistota je to vzít z nápravy.
06:50:23
22.01.2013
22.01.2013
T
-> Tuner#2: : nojo,ale to bych byl tam ,kde jsem byl....psal jsem, že od dir na hever na předek mam cca 8mm, což bylo cca tolik, kolik jsem psal při měření kolo na kolo, takže je asi předek jinde :-/ a tim díra by na to neměla mít vliv, pokud by byla přední pootočená
00:53:17
22.01.2013
22.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 21.01.13 17:24:47: Nevím jak moc je přesná ta díra ve středu nápravnice, raději bych se ještě chytil od toho šroubu co jsem psal, to je jistota.
21:19:53
21.01.2013
21.01.2013
T
-> Bery: : no snad se taky dostanu jednou k něčemu jinýmu
19:44:09
21.01.2013
21.01.2013
Bery
já jsem tak rád,že už mám tu nápravu za sebou:-)ted se hrabu v babetě:-)
18:43:31
21.01.2013
21.01.2013
T
-> Eidy: : začnu, už aby to bylo
18:33:37
21.01.2013
21.01.2013
Eidy
-> T: Tak už rozpal plotnu a začni vařit.
17:24:47
21.01.2013
21.01.2013
T
takže postřehy pro dnešek...
nejdřív jsem nacpal trubku do dir pro hever a měřil s přední nápravou a ejhle....tam mi vylezlo těch cca kolem 8mm, tak jsem vzal šroub, na něj přivázal provázek a šroub prdnul do středové díry v nápravnici a provázkem vzadu porovnával na pár místech na nápravě a všude to byla levá strana shodná s pravou, takže usuzuji, že můžu vesele vařit....souhlas ?
nejdřív jsem nacpal trubku do dir pro hever a měřil s přední nápravou a ejhle....tam mi vylezlo těch cca kolem 8mm, tak jsem vzal šroub, na něj přivázal provázek a šroub prdnul do středové díry v nápravnici a provázkem vzadu porovnával na pár místech na nápravě a všude to byla levá strana shodná s pravou, takže usuzuji, že můžu vesele vařit....souhlas ?
19:53:47
20.01.2013
20.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 20.01.13 19:36:05: V předu bych měřil od něčeho pevného, třeba šroub na seřízení odklonu na spodním ramenu Chytit střed na otočném čepu, nedej bože na náboji je téměř nemožné. Sebemenší natočení volantu a jsi o řád jinde.
19:36:05
20.01.2013
20.01.2013
T
-> ZdenoR: : přeměřím
16:39:35
20.01.2013
20.01.2013
ZdenoR
Pokud chceš mit jistotu musíš změřit vzdálenosti mezi předními a zadními koly i do kříže, jinak ti můžou vzdálenosti sedět, ale auto bude 4 stope.
15:48:11
20.01.2013
20.01.2013
Eidy
-> T: Představuješ si to správně, ale co když je příčka, na kterou budeš vařit, křivá? To se tímhle způsobem nikdy nedoměříš.
14:12:31
20.01.2013
20.01.2013
T
-> Eidy: : no tohle mam ale měřený tak, že mam ramena na držákách a ty vnitřní jsou opřený nadoraz o stěnu ( tak , jak by se mely přivařit ) , takže můžu jen dozadu a ne dopředu...no to nějak vymysleim, spíš mi jde o to, jestli si to představuju správně, že s timhle přípravkem mi stačí si hlídat ty vzdálenosti, které jsem napsal, že bych měl mít geometrii cca 0 na všechny strany...
13:15:49
20.01.2013
20.01.2013
Eidy
-> T: Tak posuň levý rameno dozadu a pravý dopředu. A co natočení předních kol? Nemáš je zatočený? Stačí o trošku a na pokličce ložiska to hodí několik mm.
12:58:24
20.01.2013
20.01.2013
T
no a takhle si to teda představuju....vzhledem k tomu, že je to takhle sešroubované, tak je to vlastně pevná náprava a měla by mi souhlasit teda vzdálenost LP a LZ kolo a ta samá na druhé straně a jsem v rovině....že přední náprava je natočená rovně a geometrie tam je.....souhlasí ?
vlevo je to rovně a vpravo to mam já vlastně s rozdílem 8mm
vlevo je to rovně a vpravo to mam já vlastně s rozdílem 8mm