skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: Hmm, a jak přesně ta spojka klouže? Po puštění pedálu spojky po zařazení nebo jak přesně?
-> T: nastříkej přes okýnko v převodovce do spojky červenou coca-colu. Ona klouzat zaručeně přestane :-)
Dej vědět jak jsi dopadl s laborací s volnobezkama, zajima me to
Dej vědět jak jsi dopadl s laborací s volnobezkama, zajima me to
-> stika87: : lamela je měněná a přítlačák stávající....
nojo asi si budu muset zvykat,ale ještě zkusím ty volnoběžné trysky
ty už vrčíš? :-P
-> Eidy: : odpojenou a i sundaný to Tvoje udělátko na přichycení struny...a stejně :-(
přítlačák je Tvůj a lamela je moje nová Sachs, tak jestli opravdu mastná :-/ jen mě nenapadá kde bych k tomu přišel :-/
2500 podlaha se dusí....spíš k těm 3t. to jde.....ty trysky zkusim,ale asi má ještě větší zátěž díky vrtuly, tak se to možná šouplo na větší otáčky ta reakce no...to se naučim a hlavně ty trysky jsou v plánu
jinak ložisko si nepamatuju, že by mi chrastilo na minulém motoru,ale zase co jinýho by tam chrastilo asi, tak to snad bude OK
nojo asi si budu muset zvykat,ale ještě zkusím ty volnoběžné trysky

-> Eidy: : odpojenou a i sundaný to Tvoje udělátko na přichycení struny...a stejně :-(
přítlačák je Tvůj a lamela je moje nová Sachs, tak jestli opravdu mastná :-/ jen mě nenapadá kde bych k tomu přišel :-/
2500 podlaha se dusí....spíš k těm 3t. to jde.....ty trysky zkusim,ale asi má ještě větší zátěž díky vrtuly, tak se to možná šouplo na větší otáčky ta reakce no...to se naučim a hlavně ty trysky jsou v plánu
jinak ložisko si nepamatuju, že by mi chrastilo na minulém motoru,ale zase co jinýho by tam chrastilo asi, tak to snad bude OK
-> T: Ten karbec teda fakt nevím. Měl jsi odpojenou strunu a přesto to dělalo?
Spojka mi nikdy neklouzala. Buď to máš mastný, nebo divnou lamelu. Přítlačák jsi nechával nebo jsi měnil? Už si nepamatuju. Ten může bejt měkej.
Zkoušel jsi dát při 2500 podlahu? Fakt to funguje.
A ložisko mi při vyšlápnutí chrastilo na 2 motorech, lamelách, ložiskách, převodovkách a na 3 mrkvích. Nenašel jsem, neřešil jsem, jezdil jsem. Prej je to volná lamela na mrkvi, ale čert ví.
Spojka mi nikdy neklouzala. Buď to máš mastný, nebo divnou lamelu. Přítlačák jsi nechával nebo jsi měnil? Už si nepamatuju. Ten může bejt měkej.
Zkoušel jsi dát při 2500 podlahu? Fakt to funguje.
A ložisko mi při vyšlápnutí chrastilo na 2 motorech, lamelách, ložiskách, převodovkách a na 3 mrkvích. Nenašel jsem, neřešil jsem, jezdil jsem. Prej je to volná lamela na mrkvi, ale čert ví.
-> T: menil si lamelu ? je mozny ze pri montazi se tam nak dostal olej. Najet vic Km a uvidis ;-) tendle motor ti hochu v nizkych otackach nepojede :) chces vykon tak plat :)
-> vhml: : no moc to neváží a myslím, že to zabrání trošku bordelu,ale jak píšeš no...při vyndání motoru jen obtíž
co říkáte na ty věci okolo spojky?
co říkáte na ty věci okolo spojky?

Tenhle plech slouží leda k zahození. Nikdy jsme nepochopil jeho význam a při vyndavání motoru je to jen práce navíc
-> m8rinek: několikrát jsem ho ohýbal, protože šustil. možná to teda nebylo o přítlačák 

-> Minik03: Co to je za nesmysl, vždyť ten plech je až za setrvačníkem?
-> T: mrkni na krycí plech setrvačníku, co je dole na motoru. Po montážích bývá moc blízko a drhne o přítlačák.
tak jsem se dneska zase projel a nové poznatky, ale nevim jak moc dobrý
než jsem vyrazil, tak jsme si zahřál motor a hrabal se v tom plynu a všechno jsem sundal a bohužel otáčky stejné :-( jedině až jsem zase dal na doraz ten obdélníkový závit bez celého toho uchycení pro lanko, takže fakt nevim kde je chyba :-( a druhá strana to nedělá, jen ta přední...
jinak něco chrastí při sešlápnutí spojky...ložisko? špatně ? neřešit ?
no a při přeřazení ve vyšších otáčkách prokluz spojky
dělalo i Eidymu?
no a s tim cestováním......na výkon bych si asi zvyknul snad
ale ten motor jak se tu bavíte no.....kolem těch 2500 by to i jelo docela,ale když po něm něco chci v těhle otáčkách, tak on nechce :-D nad 3t. je to krásný,reaguje na cokoliv,ale jak jsem pod, tak se s tim dá hrát,ale nesmim po něm chtít výkony
takže řadim o stupeň níž, no učim se s tim jezdit no...

než jsem vyrazil, tak jsme si zahřál motor a hrabal se v tom plynu a všechno jsem sundal a bohužel otáčky stejné :-( jedině až jsem zase dal na doraz ten obdélníkový závit bez celého toho uchycení pro lanko, takže fakt nevim kde je chyba :-( a druhá strana to nedělá, jen ta přední...
jinak něco chrastí při sešlápnutí spojky...ložisko? špatně ? neřešit ?
no a při přeřazení ve vyšších otáčkách prokluz spojky

no a s tim cestováním......na výkon bych si asi zvyknul snad



-> vhml: Když s tim cestuju tak cca při 3tot na 1/4plynu a jede to hezky, jen reakce jsou špatný...
-> vhml: Jo, při konstantní rychlosti jede při 2500 celkem rozumně. Není to labůžo, ale ten motor to snese bez odmlouvání. Ale to jsem říkal i Téčkovi, že pokud by se dala jiná volnoběžná tryska, byl by spodek lepší.
-> stika87: : až to bude bez much, tak se budu mít
-> Eidy: : tak se mi to zdálo za těch pár km, tak to tak asi bude...no tak se zvedne trošku asi spotřeba s timhle stylem jízdy no
dneska je tu tak krásně, že se bude místo očisty testovat, tak uvidím na co přijdu nebo nepřijdu...


-> Eidy: : tak se mi to zdálo za těch pár km, tak to tak asi bude...no tak se zvedne trošku asi spotřeba s timhle stylem jízdy no

dneska je tu tak krásně, že se bude místo očisty testovat, tak uvidím na co přijdu nebo nepřijdu...

-> Eidy: a umí to v nízkejch otáčkách na čtvrt plynu ject? Já jak jsem pod 4000, tak musím dát jedině podlahu, jinak se to zadusí.
-> T: Do 3000 otáček musíš přidávat plyn buď velmi opatrně a pomalu nebo dát podlahu. Mezi tím nic nefunguje. Zkus a uvidíš.
Pak se to na nižší kvalty sebere i od 2000.
Ten karbec zkus jak jsem říkal. Odpoj strunu a přidávej jen na karbu. Pokud se to bude vracet, je problém v pedálu nebo někde po cestě.

Pak se to na nižší kvalty sebere i od 2000.
Ten karbec zkus jak jsem říkal. Odpoj strunu a přidávej jen na karbu. Pokud se to bude vracet, je problém v pedálu nebo někde po cestě.
-> T: kua to se nekdo ma 

-> m8rinek: : téhle odpovědi jsem se bál, že si to do 3 bude dělat co chce
no počkam, jak to bude fungovat...ale chtělo by to no, ani nechci vědět kolik ta vrtule motoru bere výkonu


no počkam, jak to bude fungovat...ale chtělo by to no, ani nechci vědět kolik ta vrtule motoru bere výkonu

-> Bery: : to od teď dělal pokud se nepletu, tak je mi to záhadou, kde jsem co pos..l.... 
