skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> pavucina: Přesně nevím na koho je to reakce, ale jen za sebe dodám, že zatim nic nestavím. Nechám to až na jaro, až budou finance a budu mít na papíře hrubou představu co, že to chci vlastně stavět. Ten 120 motor sem zavrhnul, zvítězí asi 135. Teď komunikuju s -> Tunerláďa #2: páč mě docela je sympatickej ten nápad s elektrickym zapalováním a tak. No to jen tak na objasnění, třeba.
-> czechino: Hele ty to jezdíš normálně na rozdělovači? (z favorita? To je bezkontakt ne?) ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ja osobně neprechazim osobne na 1.8 z důvodu vytrvalostnich závodů a uz i ta 1,3 byla slabá, ale i 1,3 za muziky hodne zábavy. Kdyz chcete tu 1,8 aby fungovala tak jste na 100 t :D. Ale verke turbo etanol atd atd
Zalezi jak ses sikovnej a jakou si ukecas slevu... Jednotka kolem desítky. Nove turbo desítka. Ic kolem bura. Vtriky kolem sestky. Kabelaz dvojku. Svody buro. Pak nějakej materiál jako trubky a hadice tak trojku. No pak někoho kdo ti to naladí takže tak desítka a začne se s tebou bavit. Předpoklad je motor v dobre kondici. Jo ještě jsem zapomel na klapky třeba z motorky tak buro....
Na kolik vychází celá ta šaškárna kolem řízení motoru, když bych chtěl na karburátorovém autě rozumně rozchodit nějakou stříkačku, takže ECU + vstřiky + čerpadlo + regulátor + snímání všeho možného ?
Czechino to je škoda ne? Pokud mas origo tak ho tak nech...
-> Tunerláďa #2: Vy stříkači
ale jo, nová doba...
Na jaro chystám také nějaké věcičky, už to nebude origo 136 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tunerláďa #2: to je potreba:)
-> Sejki:
jako neříkám, určitě kdyby tam byla dloouhá rovina / dálnice, tak já dám 180 a konec, což on by asi roztáhl víc, ale na akceleraci jsem ho asi překvapil
možná i ten zvuk náběhu turba ho trochu vylekal ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Tunerláďa #2: jo to se mi neco podobneho stalo, akorat ja jel na motorce 180 a predjela me ochcavka, tak jsem jeste ten den prodal hondu 600cbr a koupil si suzuki gsxr 750 :-D
-> czechino: u me spotreba na vstriku 8-8,5, ale taky to neni v klidovem rezimu, na brblacky to moc neni , cloveku neda si na to obcas neslapnout
Zrovna vcera se na me nalepil jeden motorkar a celou vesnici me pulmetru za autem pronasledoval a tesil se, jak me za opravovanym prejezdem trumfne, na urovni prejezdu uz zaujimal levy pruh... Ale spletl se... 12345 160 jak nic a dojel me az jsem ja dojel pomale auto pred krizovatkou a musel brzdit, nicmene asi mel o cem premyslet
nebo zase jiny pan v tuaregu, lide jak vidi skodovku hned hazou levej blinkr... ale zbytecne... uz se tesim na jaro, az budu ladit s novou jednotkou, nicmene si musim pres zimu nachystat jeste jednu prevodovku, pac ty rozbehy jsou docela narez....
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Ano, ano... spotřeba je vysoká, ale to se nesmí u takového auta řešit, proto máme TéDéÍčka jako sekundární vozy že
Mě to žere od cca 10,11 do alejuja
ovšem ten pocit když se ve 180 honíš s autem za mega a pak mu ujedeš je k nezaplacení
Jinak postavit turbomotor je mnohem snadší než patlat atmosféru do které nasypete 100000,- za vačky,frezovaní bloků, laborování s předstihem, laborování se svodama a dalšíma chujovinama, pak najedete na brzdu a zjistíte že máte zdechlejch 90PS a 120Nm
prostě je jednoduší vzít turbo co neteče za trojec, vyrobit redukci prdnout ho tam, zavařit rozdělovač, nastavit 22° základ, pořídít solex za pět klacků, kůůůler pár hadic a mám minimálně 100 až 130PS a 200Nm na sériové 136 s vyšším těsněním pod šíšou...
Osobně si myslím že potenciál Fáčka je 250PS a to se blížíme poměr výkon/váha k ferrari (jen můj osobní názor
) Doufám že jsem neurazil atmosféráky.... ÁMEN
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jinak postavit turbomotor je mnohem snadší než patlat atmosféru do které nasypete 100000,- za vačky,frezovaní bloků, laborování s předstihem, laborování se svodama a dalšíma chujovinama, pak najedete na brzdu a zjistíte že máte zdechlejch 90PS a 120Nm
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Osobně si myslím že potenciál Fáčka je 250PS a to se blížíme poměr výkon/váha k ferrari (jen můj osobní názor
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Uz jsem to psal nekolikrat, ale k tomuhle se musim vyjádřit...
Prosel jsem si tim, co tady ted vymejslis... A muzu ti rict, ze ted uz nic nedělám pokus omyl. Čas je prostě hrozně drahej. Zamejslím se nad krokama, a radsi dam za nakej díl vice penez, ptz je kvalitní a vím, že kvuli nemu nebudu delat pulku motoru. Né vždy pořizovací cena je markatní podíl v konecne cene. Proc ? Nekde neco udelas blbe, a stoji to cas, dalsi dily, ktery musis menit, aby jsi se dostal k té věci, ktera se udelal blbe...
Takze kdyz to shrnu. Preplnovat motor, ze 120 je kravina, ztrata casu, penez. Co ten motor tak vydrzi ? Nadhodim zdejsi oblibené téma a "je to legalni"... To uz tam dej favorita a toho prepln. Vysledek bude z legalnosti stejnej.
Nevymyslej zbytecne blbosti, tady v tom tématu jich je dost, ale dá se najít neco rozumneho.
Karburator pred turbem bude fungovat, co nejkratsi vedeni z turba do sani a nebude problem. Jen nepociej s vysokým plnícím tlakem, ale je tam dost faktorů, které to slusne kurvi.
Kompresor to je taky kapitola sama pro sebe. Než vymyslís jeho držáky, udělás remenice, musí to být sousose, jsou tam celkem sily, nesmi se ta konstrukce korutit. A nakonec zjistis, ze to zere víc výkonu než to dodá a jede to stejne... čas, peníze...
No a ted k tomu co doporucit. Jsem zastance vstrikovani. Ale kdyz vidim, co se tady zas vymejsli, tak mi věř a kup solexe, máš tu ten návod, kdyz pochopíš funkci a co kam spravně zapojit bude to sloužit dobře, ani se nebude konat ta nesmyslná spotřeba co se tu píše 15l benzínu a více. Czechinovi to funguje dobře, ještě by šlo teda zapracovat na ekonomice provozu, ale v rámci nějaké bezpečnosti ok. U něj bych to viděl na elektronické zapalování a výsledek je velmi slušný.
Kdyz jsme u spotreby, tak letosni rok mam najeto s EVOII motorem 5000 km. Většinou je to s prejezdem po dalnici na nakou akci (okruh, sprinty, letiste). Nejake ty kravinky pro lidi, pri testovani vetsinou rozjezdy z 0-195(momentalni maximalka). Spotřebu mam 11,5l/100km E85.
A nakonec velké zamysleni. Mame seriovy motor, dame na nej turbo. Koupime nejaky ten karburator, vymyslime predstih. Udelamé svody, trubky k saní, IC nejake to olejove a palivové hospodarstvi, tlačíme 0,5bar pretlaku, naladime to na poli. Mame sotva 100koní. Pridali jsme hromadu spojů, tesneni a ja nevim ceho vseho, kdyz kvalita zpracovani bude stat za pendrek bude se to srat, spolehlivost strasna. bude se pod tim lezet opravovat+porizovaci castka a mam porad sotva 100koni. Za pul roku si reknu, ze mi to za to nestoji, ze to nefunguje( a je jedno, ze nevim co stim dál aby to fungovalo). Pul roku pryc penize pryc.
Příklady zde na virtu vidis jasne... je málo aut, které jezdi s turbem s nejakým výkonem, a nekdo dokonce prechazi k 1,8T, ptz to funguje v základu. A není to z duvodu, ze by to ten skodovackej motor nevydrzel. Jeste jsem tu nevidel (v souvislosti s turbem) prasklou kliku, blok, ojnice z motoru atd. Proste to neni o tom, ze to nevydrzi, ale o tom, že to lidi neumi naladit a posunout dále, aby se dostali k mechanickému limitu toho motoru.
Není lepší si postavit nejakou rozumnou atmosferu se 100hp, která najezdi 50 tisic, bez toho abych na ni sahnul a jen menil olej ? Nakonec takový motor bude levnejsi, ale to nikdo nevidí, ptz porizovaci cena je vysoká.
Prosel jsem si tim, co tady ted vymejslis... A muzu ti rict, ze ted uz nic nedělám pokus omyl. Čas je prostě hrozně drahej. Zamejslím se nad krokama, a radsi dam za nakej díl vice penez, ptz je kvalitní a vím, že kvuli nemu nebudu delat pulku motoru. Né vždy pořizovací cena je markatní podíl v konecne cene. Proc ? Nekde neco udelas blbe, a stoji to cas, dalsi dily, ktery musis menit, aby jsi se dostal k té věci, ktera se udelal blbe...
Takze kdyz to shrnu. Preplnovat motor, ze 120 je kravina, ztrata casu, penez. Co ten motor tak vydrzi ? Nadhodim zdejsi oblibené téma a "je to legalni"... To uz tam dej favorita a toho prepln. Vysledek bude z legalnosti stejnej.
Nevymyslej zbytecne blbosti, tady v tom tématu jich je dost, ale dá se najít neco rozumneho.
Karburator pred turbem bude fungovat, co nejkratsi vedeni z turba do sani a nebude problem. Jen nepociej s vysokým plnícím tlakem, ale je tam dost faktorů, které to slusne kurvi.
Kompresor to je taky kapitola sama pro sebe. Než vymyslís jeho držáky, udělás remenice, musí to být sousose, jsou tam celkem sily, nesmi se ta konstrukce korutit. A nakonec zjistis, ze to zere víc výkonu než to dodá a jede to stejne... čas, peníze...
No a ted k tomu co doporucit. Jsem zastance vstrikovani. Ale kdyz vidim, co se tady zas vymejsli, tak mi věř a kup solexe, máš tu ten návod, kdyz pochopíš funkci a co kam spravně zapojit bude to sloužit dobře, ani se nebude konat ta nesmyslná spotřeba co se tu píše 15l benzínu a více. Czechinovi to funguje dobře, ještě by šlo teda zapracovat na ekonomice provozu, ale v rámci nějaké bezpečnosti ok. U něj bych to viděl na elektronické zapalování a výsledek je velmi slušný.
Kdyz jsme u spotreby, tak letosni rok mam najeto s EVOII motorem 5000 km. Většinou je to s prejezdem po dalnici na nakou akci (okruh, sprinty, letiste). Nejake ty kravinky pro lidi, pri testovani vetsinou rozjezdy z 0-195(momentalni maximalka). Spotřebu mam 11,5l/100km E85.
A nakonec velké zamysleni. Mame seriovy motor, dame na nej turbo. Koupime nejaky ten karburator, vymyslime predstih. Udelamé svody, trubky k saní, IC nejake to olejove a palivové hospodarstvi, tlačíme 0,5bar pretlaku, naladime to na poli. Mame sotva 100koní. Pridali jsme hromadu spojů, tesneni a ja nevim ceho vseho, kdyz kvalita zpracovani bude stat za pendrek bude se to srat, spolehlivost strasna. bude se pod tim lezet opravovat+porizovaci castka a mam porad sotva 100koni. Za pul roku si reknu, ze mi to za to nestoji, ze to nefunguje( a je jedno, ze nevim co stim dál aby to fungovalo). Pul roku pryc penize pryc.
Příklady zde na virtu vidis jasne... je málo aut, které jezdi s turbem s nejakým výkonem, a nekdo dokonce prechazi k 1,8T, ptz to funguje v základu. A není to z duvodu, ze by to ten skodovackej motor nevydrzel. Jeste jsem tu nevidel (v souvislosti s turbem) prasklou kliku, blok, ojnice z motoru atd. Proste to neni o tom, ze to nevydrzi, ale o tom, že to lidi neumi naladit a posunout dále, aby se dostali k mechanickému limitu toho motoru.
Není lepší si postavit nejakou rozumnou atmosferu se 100hp, která najezdi 50 tisic, bez toho abych na ni sahnul a jen menil olej ? Nakonec takový motor bude levnejsi, ale to nikdo nevidí, ptz porizovaci cena je vysoká.
-> Peckin: Jako kdyz by to nekdo postavil proc ne, docela by me zajimalo jak to bude fungovat
ovsem na denni jezdeni si myslim ze to bude hrozne narocne co se tyce vseho, od spotreby po starty ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> djmaso: to ja vim co to obnasi a nemusim si nikde nic cist:)
-> Sejki: -> Peckin: no klidně to udělejte :) ale předem bych si přečetl co to obnáší za riziko :)
-> Peckin: taky co by si s tim solexem delal vid... ten by ti byl k prdu :) hele nevim proc by nemohl bejt karburator pred turbem, kdyz to bude fungovat.....
Osobně bych rád vyzkoušel i tuhle variantu s karburátorem před turbem i když má menší účinnost a je to prý na seřízení složitější než zapojení s přetlaklvým karburátorem. Spousta lidí na fórech tvrdí že to je nebezpečný ale naopak spoustě lidí to normálně funguje tak bych rád našel pravdu.
Co teď spíš řeším je přetlakový karburátor. Původně jsem chtěl dát LEKR do boxu jako je na fotce ale přece jen to seřizování musí být díky neustálýmu rozebírání makačka. Když jsem viděl ty brosoly tak mě láká koupit jen tu horní přírubu a vyzkoušet to ale na celém fóru jsem nenašel zmínku o tom že by to tak někomu fungovalo. A Solex 32BIS nechci.
Co teď spíš řeším je přetlakový karburátor. Původně jsem chtěl dát LEKR do boxu jako je na fotce ale přece jen to seřizování musí být díky neustálýmu rozebírání makačka. Když jsem viděl ty brosoly tak mě láká koupit jen tu horní přírubu a vyzkoušet to ale na celém fóru jsem nenašel zmínku o tom že by to tak někomu fungovalo. A Solex 32BIS nechci.
-> czechino: Like
-> Sejki: Dát karburátor před turbo mi v dnešní době přijde dost mimo, možná před 40 lety....
Pak je jeste jedna moznost :) Schvalne kdo by si to dal na auto... ja asi ne, ja bych mel strach...
-> Dušan: v plovakovce musis mit vetsi tlak, je k tomu regulacni ventil....
-> Peckin: ono je potreba mit jen v plovakovce stejnej tlak jako nad klapkou rikam li to dorbe
Jak to tady tak pročítám, všiml jsem si že se tu už někteří zabývali využitím jikovů k turbu ale nikde tu nebylo nic o tom jak to funguje. Docílil už někdo tady na fóru nějakých úspěchů? Co jsem koukal na ty brazilský brosoly, je to opravdu licence pierburgu ale na žádným webu nebylo jak ho předělat na přetlak. To, že by to fungovalo jen s horní přírubou a náležitým natryskováním se mi nechce věřit.
-> ochoda: ok
-> Sejki: Já to o sobě řekl. Tak nejdřív si to vymyslim a pak to budu realizovat.
-> ochoda: to jsem nerekl, ze jsi lempl, nemam duvod to vubec rikat, ale prijde mi ze by si chtel hotovou vec co jen namontujes a jezdis....
-> Sejki: Ok, necháme toho, uzavřem to tim že sem lempl co radši kecá než aby něco dělal. Ať tu není moc OT.
-> ochoda: vsak jsem ti jednu variantu nabizel cim to krmit, navic ti tu taky dali obrazky a odkazy jak to krmit SEDRem treba...
-> Sejki: Nejdu nic vyrábět dokud nevim jak to má fungovat, k čemu mi je, že budu mít svody, když nemam ani představu čim to budu krmit a hlavně nemám základ - motor na kterym bych to chtěl provést a ten se dá schánět aji za klávesnicí. ![22](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/22.gif)
![22](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/22.gif)
-> ochoda: tak tu o tom nemel, za tu dobu by si mel uz hotove svody.... za klavesnici se ti nic nevyrobi...
-> Sejki: Co se ti nezdá?
-> ochoda: hochu trochu fantazie ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> djmaso: Já bych to rád postavil ze 120 motoru...
-> ochoda: tak si sezen z fiata una 1.4 turbo a mas nejakej zaklad...
-> ochoda: ja prodavam celej fackovej motor i s prislusenctvim
-> Tunerláďa #2: Achjo, mě se nechce studovat jak fungujou turbomotory abych to uměl postavit. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tunerláďa #2: zajimalo by me jestli by sel pouzit kompresor, ale na tak malem objemu to spis bude ke skode nez k uzitku...
-> ochoda: až doděláš turbo, poznáš co to je droga
jako škoda "ferrat", přitahuje pedál k podlaze ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Vojťas: Nehulim, občas mám takový slabší chvíle.
-> All: Díky.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> All: Díky.
-> Dušan: Jo tak, ja myslel u Fa ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
já používám poměr 11/15. Výkon v kW vydělím 11ti, pak násobím 15ti. Výsledek je v PS
-> czechino: no zrovna u 120ky si myslim, ze 60kW bez turba jde velice tezce
-> ochoda 08.10.15 20:40:47: 1 kw = 1.36 hp
Na 60Kw nebudu davat turbo, kdyz uz tak bych tlacil 0,6 at to ma alespon 75,80Kw ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)