TURBO DO SKODOVIEK 105-136

prohledat
2509 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 16.01.2005 do 21.06.2019, založil/a Fjoo
řadit dle data
15:33:58
21.06.2019
Aviatik93
Vyřešeno, nakonec to byl ucpaný filtr. Přišlo mi, že benzínu do karbecu teče dost, ale prostě žere to i trávu kolem silnice 1, takže to nestačilo , teď už to jede krásně
12:57:45
21.06.2019
Eidy
-> Aviatik93: Tak jestli se směs ochuzuje, tak tam asi dost paliva nejde. To vypadá, že se vyjede plovákovka a zchudne to. Co trubky? Třeba jsou přicpaný.
12:20:42
21.06.2019
Aviatik93
Ahoj všichni, mám problém, dával jsem teď turbo motor favorit se Solexem 32 DIS do nové kastle a od té doby, když jedu pod plným plynem, v otáčkách s tlakem, tak po cca 10-20 vteřinách jde AFR nahoru, takže se začne ochuzovat a následně to začne škubat, před tím ten motor fungová normálně, nevíte čím by to mohlo být? Paliva tam jde dost, dával jsem i novou pumpu. Díky
14:30:57
17.09.2018
Majklsto
-> czechino: skus odpojit wastegate a skusit ako nabehne to turbo. Potom budeš vediet či je problem tam, alebo inde. Jednorazovo to motor vydrží.
20:55:44
13.09.2018
Tomas S
-> czechino: Treba nechať pôvodný wastegate a použiť mechanický regulátor tlaku.
20:50:51
13.09.2018
zabiakPUK
tažko takto radiť,čo z tým je, je to strieľanie od buka. ale je to jednoznače zle. oveľa väčšie turbo natlačilo na favo motore 0,8 pri 4000ot. skusil by som najskôr ten waste gate. uno mohlo mať menšiu klapku, prípadne iný pákovy prevod. tam by so m najskôr hľadal chybu. skús na skúšku predĺžiť tu páku, za ktorú ťahá wast. alebo tam cigánsky pribastliť nejakú pružinu. (nie z plynového lanka)

edit: tiahlo na waste máš dobre nastavene? (predpnuté)
upraveno 1x, naposled 14.09.2018 19:38:26
13:03:25
11.09.2018
czechino
-> pavucina: 0,5 tak v 5500. Moc se tomu nechce, musi byt spise stoupani.
08:06:23
11.09.2018
pavucina
V kolika to natlačí 0,5b, a jak rychle ?
22:35:38
10.09.2018
czechino
-> Majklsto: Wastegate je daný z punta, leda ze by turbo pretlacilo membránu...?
15:35:12
10.09.2018
Majklsto
-> czechino: treba sa pohrat s wastegate, musi to fungovat
13:43:12
02.09.2018
czechino
Jedna technická.
Na Škodovku se dalo turbo výfuk a/r 0,64, sání 0,48 a turbo nechce natlačit více jak 0,5baru. Je možné že je turbo veliké? Jak to máte s turbama 1.8T? Může být někde chyba? S punťáckým to tlačilo v pohodě.
Dík za názory.
20:38:09
20.08.2018
zabiakPUK
nie je zač. čím viac hadíc,-tím viac rozvalených hub...
11:42:42
20.08.2018
Majklsto
Ďakujem, vybavene. Už je tam hadíc ako v atomovej elektrarni.
09:03:58
17.08.2018
zabiakPUK
Odtok vody z turba napoj do zásobnej nádobky na vodu. Do hadice: -z termostatu do nádobky, - cez "téčko". Alebo do spodnej hadice z nádobky.
21:58:22
13.08.2018
Dušan
-> Majklsto: skodovka nema problem se uchladit. Problem je uchladit motor s chybou.
Vymenik jsem jezdil paralel na topeni a turbo od 136 termostatu k 136 pumpe. Tzn oboji paralel na topeni.
20:41:59
13.08.2018
Majklsto
-> Dušan: priznam sa, že neviem ako to mam urorit, preto som to tu začal riešit. Škodovka ma sama dost čo robit aby sa uchladila na nie ešte chladit turbo. To je mi jasne.
12:51:28
13.08.2018
Dušan
-> Majklsto: Osobne bych vodu z turba a chladic oleje nespojoval. Turbo je pri zatezi cerveny takze neni duvod posilat vodu o max teplote do vymeniku k oleji, kterej je rad, ze nema vic jak 120°C.
11:28:45
13.08.2018
Majklsto
Otvoril by som diskusiu na tému chladič oleja, výmenník voda olej a vodou chladene turbo. Moja myšlienka je, že voda ktorá prejde turbom bude napojená na výmenník voda olej, takže dohreje olej vo výmenníku, ktorý do výmenníka príde vychladený z chladiča oleja. Rozmýšlam, správne? Prípadne ako kto zapojil vodu na turbo?
14:06:48
28.02.2018
darabos
aj bez anglictiny sa da pochopit 4

How Turbocharger Wastegates Work - Internal Vs External
15:28:49
25.02.2018
JRD McLAREN
..zacinal som byt z toho zmeteny...
takze je to teda tak ako som si myslel "napoprve" ..

takze ked rastuci tlak otvara wastegate...
tak "aby si znizil tlak turba" ..tak potrebujes viac otvorit wastegate..
... takze predlzit tycku .

( potom je tu este otazka, ze kolko este ten wastegate ide otvorit ... )

... a este upravit soft v BMM aby vedel davkovat palivo ..
.. a to teraz narychlo netusim, ze aky je tam MAP senzor...
11:12:45
24.02.2018
RadovanSkodovkar
-> JRD McLAREN 24.02.18 09:21:46: Nie..? Tlak v bambule ti otvára wastegate.. Keď nemáš zapojenú hadičku tak je ventil zatvorený..
Neviem aký je to typ, z Mazdy 323 2.0DITD 66kw.
10:12:41
24.02.2018
zabiakPUK
sranduješ? na "starých" mechanicky ovládaných turbách bol vždy wastegate otváraný nastaveným pretlakom (pružinou)
upraveno 1x, naposled 24.02.2018 10:13:28
09:21:46
24.02.2018
JRD McLAREN
..tlak (v bambule) ti priviera wastegate ..?? ano ..?
..
ked je hadicka odpojena, tak tak je wastegate stale otvoreny, a turbo by nemalo nic fukat ..

je to tak .?

Ake je to turbo ..?
daj typ, nech si to viem pozret ..
upraveno 1x, naposled 24.02.2018 09:22:37
13:24:18
22.02.2018
RadovanSkodovkar
-> Tunerláďa #2 - zrušená registrace 22.02.18 10:55:35: To je geniálne! Z čoho si použil pružinu? Nápadne sa podobá na ventilovú 3
10:55:35
22.02.2018
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> RadovanSkodovkar: kdysi jsem na TD04 turbu řešil omezení plnícího tlaku (z 0.9bar na 0.5bar) doplněním pružiny před baňku aktuátoru WG. Viz fotka...
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 22.02.2018 10:55:35
10:11:17
22.02.2018
RadovanSkodovkar
-> Dušan 21.02.18 21:13:31: regulačnú šróbu by som spravil lenže tam by skorej asi pomohlo keby v tlakovej banke bola slabšia pružina. Ono keď začne tlačiť tak opre a potom začne vynechávať v rámci chudobnej zmesy. Motor je 120ka s BMMkom 3 Obohatenie zmesy na BMMku by bol asi problém. Dá sa tlaková banka rozumne rozobrať s tým, že by som zmenšil odpor pružiny?
21:13:31
21.02.2018
Dušan
-> RadovanSkodovkar: musis si udelat sroub s matici na ovladaci tahlo. Pokud to neni ze serie tak to bez PWM ventilu nenastavis.
20:57:25
21.02.2018
RadovanSkodovkar
-> JRD McLAREN 21.02.18 20:27:49: Takto to vyzerá. Hadička tlaku je zapojená medzi turbo a klapku. Žiadny ventil tam nie je.
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od RadovanSkodovkar vložen 21.02.2018 20:57:25
20:27:49
21.02.2018
JRD McLAREN
..este keby si tak vedel napisat, ze jak to mas teraz zapojene ...
ci tam mas aj nejaky PWM ventil .. (znamy aj ako N75)

..a pokial si dobre pamatam ...
tak na "bambule" je tycka co ide na wastegate ...
a ta je srobovatelna ...

ovsem, pokial mas regulaciu riesenu "pruzinkov" ... . . . . . ... .
upraveno 1x, naposled 21.02.2018 20:31:52
20:18:22
21.02.2018
RadovanSkodovkar
Chalani prosím vás neviete niekto ako by som vyriešil zníženie tlaku na turbe ktoré má tlakovú reguláciu wastegateu? (nie podtlak)
20:29:50
20.02.2018
JRD McLAREN
..keby to len cele bolo take jednoduche a exaktne jak si napisal ...
13:37:53
13.02.2018
Killme
Kompresor - 11
Turbo - 11.5
Atmosfera - 12,5
20:47:12
11.02.2018
JRD McLAREN
..ja by som len chcel vediet, s akym AFR tie kalkulatory pocitaju ..
..a pripadne s akym AFR pocita do buducna upravca... 7
00:18:25
09.02.2018
czechino
-> Killme: thanks! 6
23:24:31
05.02.2018
czechino
Existuje nějaký vzorec obsah/výkon/vstřiky/paliv o?

Jde o to jestli budou stačit vstřiky na E85.
19:26:28
20.12.2017
Matthes, záškodník z TechWebu
Kdyby nekdo chtel novy turbo, tak muzu nabidnout. Je pevny bez obtoku. Puvodne na diesel 6,8 l...
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 20.12.2017 19:26:28
21:12:05
27.11.2017
milanrejpid
ahoj ve spolek nemáte někdo na prodej solex 32 dis? nebo nejakou alternativu ? díky 1
22:00:59
22.10.2017
bouchy
-> MVM: Jasně, ale v F1 už na tohle dávno přišli a zavedli "parc fermé"... i když asi olej se plní až před závodem normálně v garáži, každopádně ale motor musí bejt stejnej, jinak penalizace (po vyčerpání limitu na sezonu), ostatní části dtto. Takže už žádný krátkodobý kvali-motory. Jinak quali režim maj ty auta i dnes, je to zase něco na ECU, turbo, baterky, spotřeba... stačí cvaknout na volantu.
19:27:31
18.10.2017
MVM
-> bouchy 18.10.17 09:14:08: Ty oleje na kvalifikaci se někde používají dodnes(např ELF .. ale nejvíc ten výkon regulovali přeplňovacím tlakem. Myslím že až 6 Bar. A tím že nebyla brzda na měření přes 1400HP,tak odvozovalu už jen odhadem z plnícího tlaku. Pak to FIA začla řešit limitem přeplňění,a výkon klesnul.
09:38:06
18.10.2017
radekp
09:14:08
18.10.2017
bouchy
-> MVM: Zřejmě zlatá doba (možná začátek), kdy existovaly ryze "kvalifikační" motory (kde to šlo, omezilo se tření, motor těch pár desítek km vydržel a na závod šel nový)...krom mechanických změn se tam dávaly taky nízkoviskozní oleje, netuším jaké, ale možná i míň jak 0W203 On se sice přepálil, ale na těch pár kval. kol to stačilo, na dlouhý závod se dávaly ty obvyklé, už tehdy asi s tou "ohřívací" procedurou... jinak o blocích přirozeně kalených(kalení škrtám, vytvrzovaných) venku na dešti a moči 1 jsem taky četl...aneb trik kovářů, kdy nový matroš šel nejprve na sklad a až za nějakou dobu na zpracování.
upraveno 1x, naposled 18.10.2017 09:16:19
08:50:04
18.10.2017
Killme
Blok je z puvodniho motoru M10 (e21,e30,e28), ktery musel miet najęte minumum 100tisic km, co znamelo że był bez vad materialu, a potem lezel pol roku na zevnitr co by se jeszcze lip vysezonoval 6
Brzdu mieli do ~ max 1500hp - na kvalifikace motor mel jeste vetsy vykon ale nikdo ne vedel kolik, bo se tego ne dalo zmerit9
19:56:56
16.10.2017
MVM
-> havlik: Ano přesně tak. Původně Mpower BMW,potom přejmenovaný na Megatron 4 1,5 až 1500HP Jeden z nejvýkonnějších motorů F1 od BMW (Foceno v muzeu Spa Francorchamps)
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od MVM vložen 16.10.2017 19:56:56
19:53:01
16.10.2017
vhml
-> MVM 16.10.17 19:48:31: v tom případě asi bmw m12 vypadá podobne dle obrázku
19:50:30
16.10.2017
vhml
-> Eidy 16.10.17 19:40:28: 037 měla kompresor
19:49:38
16.10.2017
havlik
-> MVM: BMW nějaké?
19:48:31
16.10.2017
MVM
-> Eidy: Jsi blízko6 Hodně napovím "turboéra F1" 4
19:40:28
16.10.2017
Eidy
-> MVM: Nemám tušení. Jen, že je to R4 DOHC, Zřejmě větší objem, něco kolem 2l? Mate mě ten výfuk. Jako kdyby byl motor uprostřed podél. A podle kabelů a víčka rozdělovače něco staršího. Něco ze starýho Béčka? Lancia 037?
19:31:44
16.10.2017
MVM
Schválně kdo ví/pozná co je to za motor 4
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od MVM vložen 16.10.2017 19:31:44
Extreme Tyres