TURBO DO SKODOVIEK 105-136

prohledat
2520 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 16.01.2005 do 12.07.2023, založil/a Fjoo
řadit dle data
16:54:57
12.10.2015
ochoda
-> pavucina: Přesně nevím na koho je to reakce, ale jen za sebe dodám, že zatim nic nestavím. Nechám to až na jaro, až budou finance a budu mít na papíře hrubou představu co, že to chci vlastně stavět. Ten 120 motor sem zavrhnul, zvítězí asi 135. Teď komunikuju s -> Tunerláďa #2: páč mě docela je sympatickej ten nápad s elektrickym zapalováním a tak. No to jen tak na objasnění, třeba.
16:52:11
12.10.2015
ochoda
-> czechino: Hele ty to jezdíš normálně na rozdělovači? (z favorita? To je bezkontakt ne?) 6
15:30:49
12.10.2015
djmaso
Ja osobně neprechazim osobne na 1.8 z důvodu vytrvalostnich závodů a uz i ta 1,3 byla slabá, ale i 1,3 za muziky hodne zábavy. Kdyz chcete tu 1,8 aby fungovala tak jste na 100 t :D. Ale verke turbo etanol atd atd
11:21:58
12.10.2015
Sejki - zrušená registrace
Zalezi jak ses sikovnej a jakou si ukecas slevu... Jednotka kolem desítky. Nove turbo desítka. Ic kolem bura. Vtriky kolem sestky. Kabelaz dvojku. Svody buro. Pak nějakej materiál jako trubky a hadice tak trojku. No pak někoho kdo ti to naladí takže tak desítka a začne se s tebou bavit. Předpoklad je motor v dobre kondici. Jo ještě jsem zapomel na klapky třeba z motorky tak buro....
11:11:29
12.10.2015
Alenka
Na kolik vychází celá ta šaškárna kolem řízení motoru, když bych chtěl na karburátorovém autě rozumně rozchodit nějakou stříkačku, takže ECU + vstřiky + čerpadlo + regulátor + snímání všeho možného ?
11:05:44
12.10.2015
Sejki - zrušená registrace
Czechino to je škoda ne? Pokud mas origo tak ho tak nech...
10:54:52
12.10.2015
czechino
-> Tunerláďa #2: Vy stříkači 1 ale jo, nová doba...6 Na jaro chystám také nějaké věcičky, už to nebude origo 136 3
09:57:34
12.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Tunerláďa #2: to je potreba:)
09:43:22
12.10.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Sejki: 1 jako neříkám, určitě kdyby tam byla dloouhá rovina / dálnice, tak já dám 180 a konec, což on by asi roztáhl víc, ale na akceleraci jsem ho asi překvapil 1 možná i ten zvuk náběhu turba ho trochu vylekal 40
07:06:01
12.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Tunerláďa #2: jo to se mi neco podobneho stalo, akorat ja jel na motorce 180 a predjela me ochcavka, tak jsem jeste ten den prodal hondu 600cbr a koupil si suzuki gsxr 750 :-D
06:59:31
12.10.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> czechino: u me spotreba na vstriku 8-8,5, ale taky to neni v klidovem rezimu, na brblacky to moc neni , cloveku neda si na to obcas neslapnout 1 Zrovna vcera se na me nalepil jeden motorkar a celou vesnici me pulmetru za autem pronasledoval a tesil se, jak me za opravovanym prejezdem trumfne, na urovni prejezdu uz zaujimal levy pruh... Ale spletl se... 12345 160 jak nic a dojel me az jsem ja dojel pomale auto pred krizovatkou a musel brzdit, nicmene asi mel o cem premyslet 40 nebo zase jiny pan v tuaregu, lide jak vidi skodovku hned hazou levej blinkr... ale zbytecne... uz se tesim na jaro, az budu ladit s novou jednotkou, nicmene si musim pres zimu nachystat jeste jednu prevodovku, pac ty rozbehy jsou docela narez....
00:44:09
12.10.2015
czechino
Ano, ano... spotřeba je vysoká, ale to se nesmí u takového auta řešit, proto máme TéDéÍčka jako sekundární vozy že 3 Mě to žere od cca 10,11 do alejuja 1 ovšem ten pocit když se ve 180 honíš s autem za mega a pak mu ujedeš je k nezaplacení 6

Jinak postavit turbomotor je mnohem snadší než patlat atmosféru do které nasypete 100000,- za vačky,frezovaní bloků, laborování s předstihem, laborování se svodama a dalšíma chujovinama, pak najedete na brzdu a zjistíte že máte zdechlejch 90PS a 120Nm 1 prostě je jednoduší vzít turbo co neteče za trojec, vyrobit redukci prdnout ho tam, zavařit rozdělovač, nastavit 22° základ, pořídít solex za pět klacků, kůůůler pár hadic a mám minimálně 100 až 130PS a 200Nm na sériové 136 s vyšším těsněním pod šíšou...



Osobně si myslím že potenciál Fáčka je 250PS a to se blížíme poměr výkon/váha k ferrari (jen můj osobní názor 4 ) Doufám že jsem neurazil atmosféráky.... ÁMEN
upraveno 2x, naposled 12.10.2015 00:45:38
00:07:16
12.10.2015
pavucina
Uz jsem to psal nekolikrat, ale k tomuhle se musim vyjádřit...



Prosel jsem si tim, co tady ted vymejslis... A muzu ti rict, ze ted uz nic nedělám pokus omyl. Čas je prostě hrozně drahej. Zamejslím se nad krokama, a radsi dam za nakej díl vice penez, ptz je kvalitní a vím, že kvuli nemu nebudu delat pulku motoru. Né vždy pořizovací cena je markatní podíl v konecne cene. Proc ? Nekde neco udelas blbe, a stoji to cas, dalsi dily, ktery musis menit, aby jsi se dostal k té věci, ktera se udelal blbe...



Takze kdyz to shrnu. Preplnovat motor, ze 120 je kravina, ztrata casu, penez. Co ten motor tak vydrzi ? Nadhodim zdejsi oblibené téma a "je to legalni"... To uz tam dej favorita a toho prepln. Vysledek bude z legalnosti stejnej.



Nevymyslej zbytecne blbosti, tady v tom tématu jich je dost, ale dá se najít neco rozumneho.



Karburator pred turbem bude fungovat, co nejkratsi vedeni z turba do sani a nebude problem. Jen nepociej s vysokým plnícím tlakem, ale je tam dost faktorů, které to slusne kurvi.



Kompresor to je taky kapitola sama pro sebe. Než vymyslís jeho držáky, udělás remenice, musí to být sousose, jsou tam celkem sily, nesmi se ta konstrukce korutit. A nakonec zjistis, ze to zere víc výkonu než to dodá a jede to stejne... čas, peníze...



No a ted k tomu co doporucit. Jsem zastance vstrikovani. Ale kdyz vidim, co se tady zas vymejsli, tak mi věř a kup solexe, máš tu ten návod, kdyz pochopíš funkci a co kam spravně zapojit bude to sloužit dobře, ani se nebude konat ta nesmyslná spotřeba co se tu píše 15l benzínu a více. Czechinovi to funguje dobře, ještě by šlo teda zapracovat na ekonomice provozu, ale v rámci nějaké bezpečnosti ok. U něj bych to viděl na elektronické zapalování a výsledek je velmi slušný.



Kdyz jsme u spotreby, tak letosni rok mam najeto s EVOII motorem 5000 km. Většinou je to s prejezdem po dalnici na nakou akci (okruh, sprinty, letiste). Nejake ty kravinky pro lidi, pri testovani vetsinou rozjezdy z 0-195(momentalni maximalka). Spotřebu mam 11,5l/100km E85.



A nakonec velké zamysleni. Mame seriovy motor, dame na nej turbo. Koupime nejaky ten karburator, vymyslime predstih. Udelamé svody, trubky k saní, IC nejake to olejove a palivové hospodarstvi, tlačíme 0,5bar pretlaku, naladime to na poli. Mame sotva 100koní. Pridali jsme hromadu spojů, tesneni a ja nevim ceho vseho, kdyz kvalita zpracovani bude stat za pendrek bude se to srat, spolehlivost strasna. bude se pod tim lezet opravovat+porizovaci castka a mam porad sotva 100koni. Za pul roku si reknu, ze mi to za to nestoji, ze to nefunguje( a je jedno, ze nevim co stim dál aby to fungovalo). Pul roku pryc penize pryc.

Příklady zde na virtu vidis jasne... je málo aut, které jezdi s turbem s nejakým výkonem, a nekdo dokonce prechazi k 1,8T, ptz to funguje v základu. A není to z duvodu, ze by to ten skodovackej motor nevydrzel. Jeste jsem tu nevidel (v souvislosti s turbem) prasklou kliku, blok, ojnice z motoru atd. Proste to neni o tom, ze to nevydrzi, ale o tom, že to lidi neumi naladit a posunout dále, aby se dostali k mechanickému limitu toho motoru.



Není lepší si postavit nejakou rozumnou atmosferu se 100hp, která najezdi 50 tisic, bez toho abych na ni sahnul a jen menil olej ? Nakonec takový motor bude levnejsi, ale to nikdo nevidí, ptz porizovaci cena je vysoká.
22:01:58
11.10.2015
czechino
-> Peckin: Jako kdyz by to nekdo postavil proc ne, docela by me zajimalo jak to bude fungovat 6 ovsem na denni jezdeni si myslim ze to bude hrozne narocne co se tyce vseho, od spotreby po starty 8
upraveno 2x, naposled 11.10.2015 22:03:14
19:57:06
11.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> djmaso: to ja vim co to obnasi a nemusim si nikde nic cist:)
19:52:39
11.10.2015
djmaso
-> Sejki: -> Peckin: no klidně to udělejte :) ale předem bych si přečetl co to obnáší za riziko :)
17:05:56
11.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Peckin: taky co by si s tim solexem delal vid... ten by ti byl k prdu :) hele nevim proc by nemohl bejt karburator pred turbem, kdyz to bude fungovat.....
16:52:53
11.10.2015
Peckin
Osobně bych rád vyzkoušel i tuhle variantu s karburátorem před turbem i když má menší účinnost a je to prý na seřízení složitější než zapojení s přetlaklvým karburátorem. Spousta lidí na fórech tvrdí že to je nebezpečný ale naopak spoustě lidí to normálně funguje tak bych rád našel pravdu.

Co teď spíš řeším je přetlakový karburátor. Původně jsem chtěl dát LEKR do boxu jako je na fotce ale přece jen to seřizování musí být díky neustálýmu rozebírání makačka. Když jsem viděl ty brosoly tak mě láká koupit jen tu horní přírubu a vyzkoušet to ale na celém fóru jsem nenašel zmínku o tom že by to tak někomu fungovalo. A Solex 32BIS nechci.
12:14:58
11.10.2015
djmaso
-> czechino: Like
23:32:01
10.10.2015
czechino
-> Sejki: Dát karburátor před turbo mi v dnešní době přijde dost mimo, možná před 40 lety....
18:10:54
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
Ae71 Turbo Carb
18:10:08
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
Skoda 120 Turbo - bike carbs turbo
18:03:29
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
Draw Through TurboCharging (Carburetor)
18:02:00
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
Pak je jeste jedna moznost :) Schvalne kdo by si to dal na auto... ja asi ne, ja bych mel strach...
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od Sejki - zrušená registrace vložen 10.10.2015 18:02:00
17:55:29
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
17:13:21
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Dušan: v plovakovce musis mit vetsi tlak, je k tomu regulacni ventil....
upraveno 1x, naposled 10.10.2015 17:20:14
16:17:22
10.10.2015
Dušan
-> Peckin: ono je potreba mit jen v plovakovce stejnej tlak jako nad klapkou rikam li to dorbe
16:04:25
10.10.2015
Peckin
Jak to tady tak pročítám, všiml jsem si že se tu už někteří zabývali využitím jikovů k turbu ale nikde tu nebylo nic o tom jak to funguje. Docílil už někdo tady na fóru nějakých úspěchů? Co jsem koukal na ty brazilský brosoly, je to opravdu licence pierburgu ale na žádným webu nebylo jak ho předělat na přetlak. To, že by to fungovalo jen s horní přírubou a náležitým natryskováním se mi nechce věřit.
upraveno 2x, naposled 10.10.2015 16:05:36
11:51:34
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> ochoda: ok
11:43:33
10.10.2015
ochoda
-> Sejki: Já to o sobě řekl. Tak nejdřív si to vymyslim a pak to budu realizovat.
11:42:44
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> ochoda: to jsem nerekl, ze jsi lempl, nemam duvod to vubec rikat, ale prijde mi ze by si chtel hotovou vec co jen namontujes a jezdis....
11:39:15
10.10.2015
ochoda
-> Sejki: Ok, necháme toho, uzavřem to tim že sem lempl co radši kecá než aby něco dělal. Ať tu není moc OT.
11:37:10
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> ochoda: vsak jsem ti jednu variantu nabizel cim to krmit, navic ti tu taky dali obrazky a odkazy jak to krmit SEDRem treba...
11:32:03
10.10.2015
ochoda
-> Sejki: Nejdu nic vyrábět dokud nevim jak to má fungovat, k čemu mi je, že budu mít svody, když nemam ani představu čim to budu krmit a hlavně nemám základ - motor na kterym bych to chtěl provést a ten se dá schánět aji za klávesnicí. 22
11:27:06
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> ochoda: tak tu o tom nemel, za tu dobu by si mel uz hotove svody.... za klavesnici se ti nic nevyrobi...
11:23:49
10.10.2015
ochoda
-> Sejki: Co se ti nezdá?
11:11:28
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> ochoda: hochu trochu fantazie 3
11:05:55
10.10.2015
ochoda
-> djmaso: Já bych to rád postavil ze 120 motoru...
10:47:35
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> ochoda: tak si sezen z fiata una 1.4 turbo a mas nejakej zaklad...
10:44:08
10.10.2015
djmaso
-> ochoda: ja prodavam celej fackovej motor i s prislusenctvim
10:33:01
10.10.2015
ochoda
-> Tunerláďa #2: Achjo, mě se nechce studovat jak fungujou turbomotory abych to uměl postavit. 3
09:30:45
10.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Tunerláďa #2: zajimalo by me jestli by sel pouzit kompresor, ale na tak malem objemu to spis bude ke skode nez k uzitku...
08:08:27
10.10.2015
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> ochoda: až doděláš turbo, poznáš co to je droga 3 jako škoda "ferrat", přitahuje pedál k podlaze 2
22:09:11
09.10.2015
ochoda
-> Vojťas: Nehulim, občas mám takový slabší chvíle. 3

-> All: Díky.
13:21:37
09.10.2015
czechino
-> Dušan: Jo tak, ja myslel u Fa 7
09:02:45
09.10.2015
radekp
já používám poměr 11/15. Výkon v kW vydělím 11ti, pak násobím 15ti. Výsledek je v PS
08:56:02
09.10.2015
Dušan
-> czechino: no zrovna u 120ky si myslim, ze 60kW bez turba jde velice tezce
07:47:28
09.10.2015
francomk
23:33:06
08.10.2015
czechino
Na 60Kw nebudu davat turbo, kdyz uz tak bych tlacil 0,6 at to ma alespon 75,80Kw 4
Extreme Tyres